eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
800 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
برشی از (44) 🔅🔅🔅 اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ (2) 📌 لطايف و اشارات ✅ 1 ـ جامعترين تعبير از حمد ▪ حمد خداي سبحان در آغاز پنج سوره‌ي قرآن آمده است: 🔸 الف: سوره‌ي حمد: (الحمد لله ربّ العالمين). 🔸 ب:سوره‌ي انعام: (الحمد لله الذي خلق السماوات والأرض وجعل الظلمات والنور... ). 🔸 ج: سوره‌ي كهف: (الحمد لله الذي أنزل علي عبده الكتاب... ). 🔸 د: سوره‌ي سباي: (الحمد لله الذي له ما في السماوات وما في الأرض... ). 🔸 ه: سوره‌ي فاطر: (الحمد لله فاطر السماوات والأرض... ). آنچه در طليعه‌ي سوره‌ي مباركه‌ي حمد آمده جامعترين آنهاست؛ زيرا كلمه‌ي «العالمين» شامل عالم تكوين (اعمّ از آسمانها و زمين و عالم مجردات و ماديات) و عالم تشريع و تدوين مي شود[1]. ===== 📝 [1]ـ البته در سوره‌ي جاثيه،گرچه در آغاز آن، سخن از حمد خدا نيست، ولي در آيه‌ي 36، حمد خدا با تعبيري جامعتر و قويتر از سوره‌ي حمد آمده است: فللّه الحمد ربّ السماوات وربّ الأرض ربّ العالمين. سرّ اقوا بودن تعبير در اين آيه‌ي كريمه نسبت به آيه‌ي شريفه الحمد لله ربّ العالمين دو چيز است: الف: تقديم «لله» بر «الحمد»: فللّه الحمد كه صريحاً بر حصر دلالت دارد در حالي كه دلالت «الحمد لله» بر حصر (اختصاص حمد به خدا) نيازمند تقريب خاصي است (كه در بحث تفسيري به آن اشاره شد). ب: تكرار علت. توضيح اين كه، كلمه‌ي ربّ العالمين در ذيل دومين آيه از سوره‌ي حمد بيانگر علّت اختصاص حمد به خداي سبحان است؛ همچنين ربّ السماوات و ربّ الأرض ربّ العالمين در آيه‌ي سوره‌ي جاثيه؛ با اين تفاوت كه در آيه‌ي سوره جاثيه تعليل ذيل آيه تكرار شده است؛ يك بار به صورت مشروح ربّ السماوات و ربّ الأرض و بار ديگر به صورت خلاصه ربّ العالمين؛ زيرا از اين كه ربّ الأرض با واو عطف شده و در عين حال واو عاطفه در «ربّ العالمين» تكرار نشده است، استفاده مي شود كه مراد از «سماوات و أرض» همان «عالمين»، يعني مجموع ما سوي الله است. 🔅🔅🔅 ✅ قرآن هم راه است و نیز همراه ✳همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
13.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌شگفتی های آفرینش 🔅🔅🔅 ✅ قرآن هم راه است و نیز همراه ✳همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
📌 تعلیم نامه 🔹 امام راحل یک نامه ‌ای را برای آقای گورباچف نوشته بود. آن روز ـ قبل از فروپاشی کمونیست ـ قطب شمال اینها بودند و به کسی اعتنا نمی ‌کردند. آن مسئول دست سوم و چهارم هم به ایران نمی‌ آمد و برای ایران حساب باز نمی ‌کردند، این هیأت ایرانی که وارد کرملین شدیم، هیچ نیروی مسلّح ندیدیم، از بس آدم کشتند! 🔹 جناب گورباچف خیال می ‌کرد که این نامه را هیأت از طرف امام به او تسلیم می ‌کند. دید که این‌گونه نیست و او باید گوش بدهد؛ تعلیم نامه است، نه تسلیم نامه! یک ساعت و پنج دقیقه گوش داد و به زحمت هم فهمید، آن مترجم گاهی دو بار سؤال می‌ کردند که این لغت چیست، خوب که ‌فهمید ـ چنانچه چند تا مترجم داشتند ـ دید که نه حساب این با حساب ‌های وزرات امور خارجه فرق می ‌کند، آن تسلیم نامه است و این تعلیم نامه است. 🔹 مقام معظم رهبری هم سال دو هزار یک پیامی برای هزاره ادیان دادند، آنجا هم یک جلسه خاصی بود که خواص اینها آمدند، چهار تا حرف شنیدند، دیدند که اینها از این قبیل نیست، بعد گفتم اگر خواستید و من فرصت داشتم حاضرم برای شما سخنرانی کنم. آنها هم تشنه ‌اند! به هر حال بشر تشنه است که چیزی بفهمد، به هر حال این راه باز است. 📚 دیدار اعضای بنیاد پژوهش ‌های آستان قدس رضوی با حضرت استاد تاریخ: 1398/05/03 🔅🔅🔅 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
پالایش 5-1-10-98.mp3
14.99M
13 🔅🔅🔅 📌پالایش 5(شرح فرازی از دعای وضوی علی علیه السلام) زمان9/11دقیقه 🌿🌿🌿 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
29-010.mp3
20.33M
📌 ▪️مرحوم آیت الله (رضوان الله علیه) ▪️شرح دعای مکارم الاخلاق -10- 🔸 صحیفه سجادیه زبور آل محمد 🔸 تمام فایل ها: 19 جلسه 🌿🌿🌿 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببرید 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
🔅🔅🔅 📌 معیارهای تفسیر معتبر (قسمت دوم) ▪ نكته: عبور تفسیر از كانالهای خاص كه در علم تفسیر قرار داده‌اند لازم است، كه بعضی شرایط اثباتی و بعضی نفی است، كه در ادامه به اهم آنها اشاره می‌كنیم هر چند بعضی لازمه بعضی هستند. ✅ 4 . تفسیر قرآن نباید منافات با سنت قطعی (خبر متواتر یا خبر واحد محفوف به قرائن) داشته باشد، چون پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ و ائمه ـ علیهم السلام ـ مبین قرآن هستند. 🔸 در مورد این شرط علماء تفسیر تعبیرات مختلفی دارند، كه برای نمونه چند عبارت از آنها می‌آوریم: مرحوم شیخ طوسی(ره) (وفات 460 ه.ق) می‌فرماید: «واعلم ان الروایه ظاهره فی اخبار اصحابنا بأن التفسیر القرآن لایجوز الا بالاثر الصحیح عن النبی ـ صلی الله علیه و آله ـ و عن الائمه ـ علیهم السلام ـ الذین قولهم حجه كقول النبی ـ صلی الله علیه و آله ـ و ان القول فیه بالرأی لایجوز.[1] بدان كه طبق ظاهر روایات كه اصحاب (از پیامبر و ائمه) نقل كرده‌اند، تفسیر قرآن جایز نیست، مگر به وسیله روایات صحیح از پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ و از ائمه ـ علیهم السلام ـ كه قول آنها حجت است مثل قول پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ و گفتار در مورد قرآن طبق نظر شخصی جایز نیست. 🔸 دركلام شیخ طبرسی در مجمع‌البیان كلمه نص صریح دارد[2] (لایجوز الا بالاثر الصحیح و النص الصریح) و همین مطلب را صاحب قاموس القرآن تأكید می‌كند، بعد از آنكه فرمود تفسیر به معنی ایضاح و تبیین است گوید: «تفسیر قرآن نیز از این معنی است كه مراد خدا را بیان و روشن می‌كند، و آن اگر مبتنی بر قرآن و سنت قطعی باشد یعنی قرآن را با قرآن و حدیث مقطوع تفسیر كند درست و صحیح است»[3] ▪ نكات: ⏪ اولاً آیا خبری كه قرآن را تفسیر می‌كند می‌تواند واحد صحیح باشد، كما این كه ظاهر كلام تبیان و مجمع همین است، یا حتماً باید قطعی (متواتر یا محفوف به قرائن باشد) این مطلب مورد نزاع و بحث است كه بعداً متعرض آن خواهیم شد[4] ⏪ ثانیاً بحث مهم در اینجا این است كه آیا كدام یك از این دو جمله صحیح است؟ 🔸 الف) تفسیر قرآن باید موافق روایات معتبر باشد. 🔸 ب) تفسیر قرآن نباید مخالف روایات معتبر باشد. ظاهر كلام مرحوم شیخ طوسی در تبیان و شیخ طبرسی در مجمع[5] (كه عین كلام تبیان را آورده است) همان جمله اول (الف) است چنانچه می‌گوید: «و اعلم ان الروایه ظاهره فی اخبار اصحابنا بأن تفسیر القرآن لایجوز الا بالاثر الصحیح عن النبی ـ صلی الله علیه و آله ـ و عن الائمه ـ علیهم السلام ـ الذین قولهم حجه كقول النبی ـ صلی الله علیه و آله ـ.[6] لكن با تأمل در كلام ایشان ظاهر می‌شود، كه منظور آنها ردّ تفسیر به رأی بوده است لذا در ذیل كلام می‌فرماید: «بل ینبغی أن یرجع الی الادله الصحیحه اما العقلیه او الشرعیه من اجماع علیه او نقل متواتر به عمن یجب اتباع قوله...»[7] 🔅 پس در نظر ایشان منبع تفسیر مختص به روایت نیست تا بگوئیم تفسیر قرآن حتماً باید موافق روایات معتبر باشد بلكه قرآن نباید مخالف روایت معتبر قطعی باشد هر چند روایات در كنار عقل و... از منابع تفسیر است. 🌿🌿🌿 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
📌 حکم حاکم 🔹 حکم در حقيقت از آنِ ذات اقدس الهي است، حاکمي که محکوم نيست خداست ﴿إِنِ الْحُكْمُ إِلاّ لِلَّهِ﴾؛[ [1]. سوره انعام، آيه57؛ سوره يوسف، آيات40 و 67] اما چه حکم شرعي، چه حکم مولوي و چه حکم ‎هاي ديگر خود حاکم مستثنا نيست، ولو خودش حکم مي ‎کند ولي مستثنا نيست. آن حاکمي که مشمول حکمش نيست و مندرج تحت حکمش نيست ذات اقدس الهي است که ﴿إِنِ الْحُكْمُ إِلاّ لِلَّهِ﴾، وگرنه هر حکمي چه حکم مولوي باشد و چه حکم شرعي باشد، اگر از صاحب شريعت رسيد بر خود آنها هم حکم مي ‎کند. آن حکم شرعي که درباره احکام فقهي است براي ائمه هم هست؛ حکم مولوي که ولايت فقيه است اگر بزرگواري مثل شيرازي (رضوان الله تعالي عليه) در تحريم تنباکو آن فتوا را داد و آن حکم مولوي را کرد، خودش هم محکوم به آن حکم است. هر حکمي را که پيغمبر يا امام دارند و از طرف اينها نائبان آنها دارند خودشان هم محکوم آن حکم ‎اند؛ منتها اين حکم گاهي حکم شرعي و دائمي است، گاهي حکم مصلحتي است؛ نظير آنچه که مجمع تشخيص مصلحت نظام دارد. 🔹 مجمع تشخيص مصلحت نظام با شوراي نگهبان يک فرق جوهري دارند، شوراي نگهبان حکم اولي را تشخيص مي ‎دهند و مي ‎گويند اين حکم مطابق دستور شرع است يا دستور شرع نيست، مجلس بايد اصلاح بکند. مجمع تشخيص مصلحت کاري به اصل حکم شرعي ندارد، مي‎ گويد اين حکم شرعي است، اما اين حکم شرعي مقدم است يا آن حکم شرعي؟ او با تزاحم احکام کار دارد نه با تعارض ادله. تعارض ادله مربط به فقيه است که شوراي نگهبان عهده‎ دار است، اما اين آقايان مي‎ گويند اين کار هم لازم است آن کار را هم لازم است، هر دو شرعي است اما تزاحم دارد؛ مثل اينکه يک کسي محکوم است وظيفه دارد که غريقي را نجات بدهد، اما يک نفر نمي ‎تواند دو نفر را نجات بدهد، کدام يک از اين دو نفر را؟ يکي را نجات مي‎ دهد که اصلح است آن يکي غرق مي ‎شود؛ اين حکم شرعي نيست اين تزاحم بين دو حکم شرعي است. غرض اين است که مجمع تشخيص مصلحت نظام کارش بررسي اهم و مهم است که مربوط به تزاحم حقوق است، شوراي محترم نگهبان کارش به تشخيص حکم اولي است. 🔹 فقيه يا امام (سلام الله عليهم اجمعين) هر کدام از اينها وقتي حکم مي ‎کنند يا نظير حکم وضو و طهارت و امثال آن است که برای خودشان هم هست برای ديگران هم هست يا نظير اينکه فرمود اسامه بايد برود به جنگ تبوک، خود حضرت هم مشمول اين حکم است يا تنباکو حرام است خود آن بزرگوار هم مشمول اين حکم است. حکم در حقيقت مخصوص خداست، آن حاکمي که محکوم نيست فقط خداست بقيه هر حکمي که دارند خودشان هم محکوم ‎اند. 📚 درس تفسير سوره مبارکه نبأ جلسه 7 تاریخ: 1398/08/26 🍀🍀🍀 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
📌 تمدن سازی ▪ حضرت آیت الله در جلسه درس : ✳️تعالیم ائمه(ع) به ما می‌فهماند که چگونه تمدّن‌ساز باشیم ✳️مراحل متمدن شدن یک جامعه! 🔶 تعالیم ائمه(ع) به ما می‌فهماند که چگونه تمدّن‌ساز باشیم و چگونه زندگی کنیم! وقتی خودشان را معرفی می‌کنند، دعاهای خودشان را ذکر می‌کنند، در واقع یعنی این جور زندگی کنید! امام معنایش این نیست که فقط سخن بگوید و برود بلکه امام نقشه نشان می‌دهد. 🔵 چه وقت جامعه متمدن می شود؟ 🔶 اولین قدم برای اینکه جامعه متمدّن ‌شود این است که افراد «وحدت» داشته باشند به عبارت دیگر اختلاف نداشته باشند و هماهنگ با هم باشند، 🔸 دومین قدم این است که مشکل دیگری را مشکل خودشان بدانند و «تعاون» کنند، 🔸 مرحله سوم آن است که نه تنها مشکل دیگری را مشکل خود بدانند بلکه «کریمانه» مشکل یکدیگر را حل کنند؛ یعنی این تعاون، به نحو تعامل نباشد که مثلاً مانند یک معامله اخلاقی یا یک معامله اقتصادی باشد که در مقابل آن توقع داشته باشیم دیگری هم پاداش ما را با عمل خیر بدهد، بلکه به معنای حقیقی کلمه کریمانه باشد. چرا؟ چون خدا دستور می‌دهد و می‌فرماید من انسان را کریم خلق کردم ﴿وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنی‏ آدَم﴾ و شما یعنی انبیا و ائمه(علیهم السلام) خلفای خدایید لذا باید با جامعه انسانی کریمانه رفتار کنید و قرآن و اهل بیت و وجود مبارک پیغمبر(علیهم الصلاة و علیهم السلام) که خلفای الهی‌اند به وسیله مقال یا مقالت به ما می‌فهمانند که شما هم موظف هستید جامعه را کریمانه اداره کنید. 🔶 شاید آن مقام خلافت الهی که مخصوص آنهاست، نصیب افراد عادی نشود، اما فرمود شما می‌توانید طرزی کریمانه جامعه را اداره کنید که متّقیان جامعه به شما إقتدا کنند و شما بشوید «إمام المتّقین»! یعنی ما هم می توانیم این دعا را که خداوند در قرآن برای مؤمنین ذکر کرد بخوانیم و بگوییم ﴿وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً﴾؛ خدایا آن توفیق را به من بده که در هر شهری یا روستایی که زندگی می‌کنم خوبان آن شهر به من إقتدا کنند، این درخواست چیز بدی نیست و با تواضع سازگار است، دستور صریح قرآن است که شما می‌توانید این چنین باشید، لذا از خدا این توفیق را بخواهید. 🍀🍀🍀 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
آیت الله 📌 بازی با دین ✅ را دین خود قرار ندهیم! ✅نه دین را به بازی بگیریم و نه بازی را دین خود قرار دهیم! 🔸تمام این رسانه‌های ما شده نشان دادن این بازی! 🔸این جوان‌ها را از روستاها آوردیم این ها یا سیگار فروش‌اند یا واکسی‌اند! 🔸بازی در درجه پنجم و ششم زندگی است، مگر ما چقدر ورزش می‌خواهیم برای تأمین سلامت؟! روزی یک ساعت ورزش کردن چیز بسیار خوبی است، پیاده‌روی چیز بسیار خوبی است . .. 🔸چقدر این کتاب شیرین است! فرمود یک عدّه اتَّخَذُوا دِینَهُمْ لَهْواً وَلَعِباً؛ بعضی دین را بازی قرار دادند مثل همین وضعی که شما گاهی می‌بینید با حِیَل شرعی آبروی نظام را می‌برند، دین را بازیچه قرار دادند ... آن که با بازیگری و با ‌ریش گذاشتن و با مقدس‌نمایی آبروی نظام را می‌برد؛ با اختلاس سه هزاری، دین را، نظام را به بازی گرفته 🔸گروه دیگری بازی را دین قرار دادند اتَّخَذُوا دِینَهُمْ لَهْواً وَلَعِباً ... 🔸آن که وارد مسائل سیاسی نیست اما به بازی، بیش از نماز و روزه اهمیت می‌دهد؛ این بازی را دین خود قرار داده ... 🔸برای گروه دوم، بازی چیز خوبی است، ورزش چیز خوبی است، روزی یک ساعت اما نه این طوری که دنیا به آن سَمت رفته و ایران را دارد می‌گرداند. 🔸ایران یک حرف جهانی دارد، حرف الهی دارد، پیام تازه دارد؛ این پیام تازه را باید به گوش جهانیان رساند . 🔹 برگرفته از درس تفسیر قرآن /سوره قصص، آیات 22 الی 24 🔅🔅🔅 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
برشی از کتاب (چاپ جديد) 🔅🔅🔅 📌 برش 2 {بسم الله الرّحمن الرّحيم‌} {علّامه:} 📌 ادلّه و شواهد دالّه بر اينكه‌(ضمیر){عَبَسَ وَ تَوَلَّى‌} راجع به رسول الله نيست‌! ▪ تمام مفسّرين شيعه و سنّى اتّفاق دارند كه: ظاهر اين نفرين از خدا، راجع بهمان كسى است كه چهره خود را درهم كشيده و روى گردانيد؛ يعنى در ظاهر سياق عبارت آيه، همان فاعل‌{عَبَسَ وَ تَوَلَّى‌} است، كه كفران نموده و هيچگاه امر خدا را اطاعت نكرده است. 🔹 و اين نحو از خطاب ابداً راجع برسول الله نيست؛ و از مطالعه خطابات قرآنيّه نسبت به رسول خدا اين حقيقت مكشوف است. و لذا همان مفسّرين سنّى مذهب كه فاعل‌{عَبَسَ وَ تَوَلَّى‌} را رسول الله گرفته‌اند، در اينجا مجبور شده‌اند رفع يد از اين ظهور نموده، و چنين ادّعا كنند كه اين فقرات راجع به آنحضرت نيست؛ و در موقع ديگر نازل شده، و سپس اين دو جزو از سوره بهم پيوسته است. 🔹 و معلوم است كه چنين ادّعائى جز ساقط كردن قرآن را از درجه بلاغت‌ چيز ديگرى نيست؛ و اين ناشى از ارجاع ضمير{عَبَسَ وَ تَوَلَّى‌} به رسول الله است. 🔹 ثالثاً: همه اتّفاق دارند، از شيعه و سنّى، بر آنكه: سوره‌{ن وَ الْقَلَمِ‌} كه از{سُوَرِ عَتائق‌ «1» است، با بقيّه عتائق همه در مكّه نازل شده است. و بالخصوص سوره‌}{ن وَ الْقَلَمِ‌}{بعد از سوره عَلَقْ و سوره مدّثّر و سوره مُزّمِّل نازل شده؛ و در ابتداى بعثت رسول الله بوده است.} و خداوند در اين سوره به آيه و{إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ‌ «2» آنحضرت را مى‌ستايد، و به جهانيان معرّفى مى‌كند. ▪ اين اخلاق آنحضرت در ابتداى بعثت بوده است؛ چگونه متصوّر است كه پس از بعثت و گذشتن زمانى كه بحسب طبيعت و عادت بايد اخلاق، عاليتر گردد؛ از آنحضرت چنين عملى سر زند؟ و به مجرّد ديدن شخص نابيناى مؤمن و متّقى كه‌{ابن امّ مَكتوم‌} بوده است، حضرت به ملاحظه تمايل سران قريش به اسلام، و جلب قلوب مترفين و مستكبرين از عرب، روى ترش نموده و چهره خود را متغيّر سازند؛ و روى خود را بگردانند. 🔹 ما چنين اخلاقى را نه تنها در پيامبر اسلام، بلكه در سائر انبياء و اولياى خدا، و بلكه در سائر طبقات مؤمنين متّقى و متعهّد و مراقب سراغ نداريم. ▪ و من چنين ميدانم كه فاعل‌{عَبَسَ وَ تَوَلَّى‌}،{عثمان بن عَفّان‌} بوده است كه در اثر آمدن ابن امِّ مكتوم نابينا بنزد رسول الله متغيّر شد و چهره گردانيد. و روايات هم شاهد اين معنى است؛ چه در آنها وارد است كه‌{كَانَ رَجُلًا مِنْ‌{بَنِى أُمَيَّة}} ======= (1) چند سوره‌اى كه در ابتداى بعثت نازل شده است را عتائق نامند، جمع «عَتيقَه» يعنى: قديمى شده و مرور زمان بر آن خورده. (2) «و بدرستيكه حقّاً تو از اخلاق عظيمى برخوردار هستى.» @rahighemakhtoom
سوره کوتاه -مصطفی اسماعیل.mp3
3.57M
🔅🔅🔅 📌 تلاوت استاد اکبر القرّاء الشیخ مصطفی اسماعیل سوره های لیل،انشراح،تین و... 🕑 زمان:14 دقیقه 🍁🍁🍁 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. @rahighemakhtoom
حضرت آیت الله العظمی 📌موحدانه زندگی کنیم 🔸اين اصطلاح نارواي دود چراغ خوردن همين است. قارون هم كه بيش از اين نگفته بود و نمي‌گفت؛ مي‌گفت: إِنَّمَا أُوتِيتُهُ عَلَي عِلْمٍ عِندِي؛ من خودم زحمت كشيدم پيدا كردم. 🔸بسياري از ماها اسلامي حرف مي‌زنيم و قاروني فكر مي‌كنيم؛ مگر او غير از اين گفت؟ او گفت من خودم زحمت كشيدم پيدا كردم، ما هم خيال مي‌كنيم خودمان زحمت كشيديم. 🔸خيلي‌ها آمدند حوزه و چيزي نشدند؛ خيلي‌ها رفتند دانشگاه و چيزي نشدند؛ خيلي‌ها رفتند بازار و چيزي نشدند؛ اين طور نيست كه هر كسي برود جايي چيز گيرش بيايد. 🔸[اگر] بگوييم إِنَّمَا أُوتِيتُهُ عَلَي عِلْمٍ عِندِي، اين همان اسلامي حرف زدن و قاروني فكر كردن است... 🔸دستور دادند در تعقيبات نماز بگوييد «اللهمّ ما بنا من نعمةٍ فمنك» اين براي اين نيست كه ثواب ببريم؛ تنها ثواب بردن نيست، ثواب را بالأخره مي‌دهند. 🔸عمده آن است كه اين دين در زندگي ما بيايد، وقتي در زندگي ما آمد ما راحتيم، نه از گراني مي‌رنجيم، نه از تحريم مي‌رنجيم، چون او دارد ما را اداره مي‌كند. 🔸واقعاً اگر ما باور كرديم كه تمام مار و عقرب عالَم نزد خدا روزي دارند، در پرونده خدا روزي دارند، شرق و غرب عالَم بخواهند ايران را تحريم بكنند اثر ندارد! 🔸ما اين حرف‌ها را باور نكرديم، مگر آنها رازق‌اند؟! خدا در قرآن به صورت ﴿عَلَي﴾ فرمود: مَا مِن دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلاَ عَلَي اللَّهِ رِزْقُهَا، فرمود تمام مارها تمام عقرب‌ها عايله من هستند، من عهده‌دار روزي آنهايم، اين خداست! 🔅🔅🔅 ✅چون دين در زندگي ما نيست، اگر شنيديم يك مخذولِ منكوبِ ملعونِ ازل و ابد درصدد تحريم است، مي‌رنجيم، مي‌گوييم «چه خواهد شد؟»، هيچ نخواهد شد!✅ 🔅🔅🔅 🔸فرمود اگر شما به راه باشيد لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَي آمَنُوا وَاتَّقَوا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّماءِ وَالأرْضِ 🔹 برگرفته از درس تفسیر قرآن /سوره قصص، آیات 33 الی 37 🔅🔅🔅 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom