🚤
☂"چتر علم"
یکی از نیازهای انسان، نیاز به تامین دلبستگیهای عمیق و امن است؛ این نیاز توسط افرادی تامین میگردد که یا خود انسان کاملاند و یا با انسانهای کامل در ارتباطاند؛ با مؤانست با آنها از جهل در امان میمانیم؛ چتر امن علم سرپناهی میگردد تا از تگرگهای گَزندهی جهل در امان بمانیم، غرق رحمت الهی شویم تا آنگاه که قایق ایمانمان در طوفان ناملایمات به تلاطم در میآید با آرامش دست از پارو زدنهای بیجا برداریم زیرا به این باور رسیدهایم، رسالت طوفان این است که ما را زودتر به مقصد برساند.
🖊طلبهی جزء: مرضیه رمضان قاسم
#علم
#علما_وارثان_انبیا
#فاسئلوا_اهل_الذکر
#عشرت_در_معاشرت_و_مؤانست_با_علما
╔ ⃟🌸๑
╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
امام رضا قول دادهاند، پس میآیند
فارغ از صحت و سقماش، شنیدهام انسانها دقایقی قبل از مرگ، تمام خاطرات زندگیشان را مرور میکنند؛ من آن لحظات پایانی، در انتظار زیارتی دیگر پیشمرگ آمدنتان میگردم تا هر چه زودتر
به دیدنم آئید یا ابالحسن.
السلام علیک یاعلیبنموسیالرضا
🖊مرضیه رمضانقاسم
اسیرِ هِجرَم و حسرتکِشِ جَماداتم
چه میشد اینکه منم کاشیِ حرم بودم؟
خدا نخواست که من اهل ناکجا باشم
اجازه داد فقط اهلی شما باشم...
#چهارشنبههای_امام_رضایی
╔ ⃟🌸๑
╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
مرضیه رمضانقاسم
🌷 سلام بر بیداردلان چون وارد فردا شدیم؛ امروزتون بخیر طبق نظر سنجی انجام شده نویسندگی رتبهی ا
سلام
بزرگوارانی که علاقهمند به دریافت پاورپوینت آموزش نویسندگی هستند، استیکر مرگ بر اسرائیل را به این آیدی ارسال فرمایند تا برایشان ارسال گردد.👇
@M_Rghasem110
هدایت شده از (🌼بوی باران🌼)
⁉️نحوست ماه صفر، واقعیت یا خرافه؟
تبیین با بیان دو نکته:
1⃣ در اسلام فال بد نداریم که مانع اقدام ما به امورات زندگیمان شود؛ نظیر قار قار کلاغ، خواب بد و عطسه؛ بلکه اسلام دین عقلانیت است و انسان سرنوشت خوب یا بد را با عملکرد خوب یا بد خود رقم میزند.
تمام ایام از آنِ خداست و نحوست یا برکت ایام بستگی به عملکرد ما انسانها دارد که روزی برایمان عید و با برکت شود یا نحس شود.
هر چند اثبات عقلی این مطلب که نحس یا مبارک بودن یک زمان به معنای آن باشد که در آن روز نحس، انسان باید انتظار پیشامدهای بد و در روز مبارک، انسان در انتظار فزونی نعمت از جانب خدا باشد؛ دشوار است اما بعید نیست اجزای زمان به خودی خود، تأثیرات تکوینی خوب یا بدی داشته باشند که عقل ما نتواند این مطلب را درک و نفی کند ما برای مبارک و یا نحس دانستن ایام نیازمند نصهستیم؛ چنانچه در برخی آیات و روایات، روزها یا ماههایی به عنوان ایام نحس یا مبارک نام برده شده است به عنوان نمونه، چهارشنبه آخر ماه قمری نحس دانسته شده و شب قدر شب مبارک معرفی شده است، روایت بر فضیلت ماه رجب، روز بیستم جمادیالثانی وارد شده است اما هیچگونه دلیل و روایت خاصی بر نحوست ماه صفر وجود ندارد و نحس دانستن این ماه از جمله مشهورات بدون سند است بنابراین بر ماست که با اعمال نیک خود این ماه را پربرکت کنیم؛ چنانچه طبق فرمایش امیرمؤمنان هر روز که در آن معصیت خدا نشود عید است.
یا طبق آیا ۱۱۴ سوره مائده روزی که درخواست مائده آسمانی از خداوند شده، آن روز عید و مایه برکت دانسته شده است.
طبق آیه ۱۶ فصلت که بخاطر عملکرد بد افراد، عذاب میآید.
آیه ۱۱ سوره مبارکه رعد نیز اشاره به این مطلب دارد که احوالات ما بواسطه عملکرد خودمان رقم میخورد؛ همچنین در آیه ۳۹ سوره نجم نیز اشاره به تلاش و عملکرد انسان در تغییر موقعیت زندگیاش دارد.
2⃣ علامه مجلسی میگوید: در کتب شیعی روایتی که دلالت بر نحوست ایام صفر کند، نداریم اما ممکن است به ۲ دلیل این ماه مشهور به نحوست باشد:
۱. اربعین امام حسین، شهادت پیامبر اکرم، امام حسن مجتبی و امام رضا علیهمالسلام باشد؛ نظیر نحس شمردن همیشگی روز عاشورا که از قرینهی کلام معصوم فهم میکنیم در آن روز از برکت جستن، خودداری کنیم.(کامل الزیارات، ص175)
بنابراین ممکن است علت اینکه شیخ عباس قمی نیز در مفاتیح الجنان در بیان اعمال ماه صفر نوشته است، آگاه باش كه اين ماه معروف به نحوست و بديُمنى است و براى رفع نحوست و بديُمنى آن دستوراتی اعم از: صدقه دادن، خواندن دعاها، استعاذات وارده شده است و یا اگر محدث فیض برای رفع بلاهاى نازله در اين ماه فرموده است روزی ده مرتبه : يا شَدِيدَ الْقُوَى وَ يَا شَدِيدَ الْمِحَالِ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِكَ جَمِيعُ خَلْقِكَ فَاكْفِنِي شَرَّ خَلْقِكَ
يَا مُحْسِنُ يَا مُجْمِلُ يَا مُنْعِمُ يَا مُفْضِلُ يَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّيْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذَلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ
وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ.
را بخوانید دلایلشان این دلیل یا دلیل بعدی علامه باشد.
۲. چون صفر بعد از سه ماه حرام است که در آن جنگ و خونریزی حرام بوده است و عرب جاهلی نیز آن را رعایت میکرده با شروع ماه صفر دوباره جنگ و خونریزی و انتقامها شروع میشود، از این جهت خاطره خوشی در ذهن مردم نبوده بنابراین میگفتند: ماه نحس شروع شد.
⬅️بنابراین بر فرض اگر دلیل نقلی بر نحوست ماه صفر وجود داشت، اعتقاد به نحوست، به معنای دست کشیدن از کار و فعالیت نیست، بلکه به معنای توجه بیشتر به خداوند متعال از طریق دعا، صدقه، برای از بین بردن موانع احتمالی از طریق دعا و صدقه و اطعام، صله رحم، احسان به والدین و استعاذه به خدا و... است.
✍خواهران رمضان قاسم
#مناسبتی
#شبهه
#ماه_صفر
@booyebaran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زدی ضربتی، ضربتی نوش کن.
یک بام و دو هوا نمیشه
#وعده_صادق_2
╔ ⃟🌸๑
╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
8.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کربلا مشرف شدی زبانحال زینب کبری سلاماللهعلیها رو بخون
راضی شدم که بوسه زَنَم حنجر تو را
اما مگر سنان رگ گردن گذاشته؟
گیرم بخواهم این بدنت را کفن کنم
این نعلهای تازه مگر تن گذاشته؟
ای غریبم حسین
کفنی داشت ز خاک و کفنی داشت ز خون
تا نگویند حسین بن علی بیکفن است
#شب_زیارتی_ارباب_بیکفنمان
╔ ⃟🥀๑
╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
🥕🐇
❌"زیست مورچهای"🐜
🍯 قطره عسلی بر زمین افتاد، مورچه کوچکی آمد و از آن چشید و خواست که برود، اما مزهی عسل برایش اعجاب انگیز بود پس برگشت و جرعه دیگری نوشید، باز عزم رفتن کرد اما احساس کرد اگر از عسلی که داخل خود شیشه است بخورد طعم واقعی عسل را میچشد؛ خودش را انداخت داخل شیشهی عسل، تا به زعم خود عسل را از سرچشمه بخورد و بیشتر لذت ببرد داشت در عسلها شنا میکرد و حسابی لذت میبرد که ناگهان احساس سنگینی کرد دست و دیگر توانایی حرکت نداشت حتی نمیتوانست دست و پا بزند و در همین حال مُرد.
🖊دیگر نویس
و این حکایت خیلی از ما آدمهاست.
قرآن انسان را از صفت طبیعی هلوع بودن مطلع میکند تا این رذیلت ما را به هلاکت نرساند؛ امام سجاد عليه السّلام نیز در دعای هشتم صحیفه به خدا پناه میبرند از توفان حرص...
﴿۱﴾ اللَّهُمَّ إِنيِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَيَجَانِ الْحِرْصِ...
🖊خود نویس
#طمع
#حرص
#زیست_مورچهای
#زیست_زنبور_عسلی
╔ ⃟🌸๑
╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باباها دیگه پاشن😊
#جمعه_روز_خانواده_نه_خوابِواده
╔ ⃟🌸๑
╰┈➤Ⓜ️@ramezan_ghasem110