eitaa logo
راصد امت
1.1هزار دنبال‌کننده
161 عکس
338 ویدیو
19 فایل
درنگی در جریان‌شناسی معاصر جهان اسلام یادداشت‌های احمد ربیعی‌فر پژوهش‌گر عرصه جریان‌شناسی جهان اسلام @rased110 : در ایتا و تلگرام ادمین: @Ahmadrabiei
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴🌐 حالا دیدید داعش همش هم شر نیست، خیر هم داره!! 🔻 إدی کوهین، نظریه‌پرداز و فعال رسانه‌ای صهیونیست که آثارش در مراکز مطالعاتی اسرائیل منتشر می‌شود، در توئیتی نوشت: ✍️ صراحتاً بگویم: ما هیچ شری از داعش ندیدیم. 👇 پ.ن: طرف سگ هار خودش رو برده بود توی پارک و اون سگ اغلب رهگذرها رو گاز گرفته بود. هرکس شاکی می‌شد، این بابا می‌گفت: والله من که شری از این سگ ندیدم. اتفاقاً خیلی هم با وفاست. حالا حکایت صهیونیست‌ها و داعش همینه 🔎 @rased110
🔴♨️ توحید صهیونیستی _ وهابی 🔻 ایشان «افیخای ادرعی» سخنگوی رسمی ارتش اسرائیل به زبان عربی هستند که البته از این پس باید او را «شیخ افیخای آل‌الشیخ» بنامیم. 👆 او در پست فوق که طی روزهای اخیر در خصوص دیدار اسماعیل هنیه با رهبر انقلاب منتشر کرده، بر اساس نگرش وهابیت به توحید، استغاثه و کمک خواستن از غیرالله را کفر دانسته. بر همین اساس، دیدار هنیه با رهبری و نماز پشت سر شیعه را تبعیت از مشرکان توصیف کرده است. ❗️او چند سال پیش نیز محمد بن‌عبدالوهاب را شیخ الاسلام و احیاگر دین اسلام نامیده بود! 🔴 افیخای در این توئیت بر دو نکته تمرکز داشته: یکی کفر شیعه بر اساس نگرش وهابی به مسئله توحید، نکته دوم نیز نزاع شیعه _ سنی و راهبرد شیعه هراسی. 👇 پ.ن: دیگه صهیونیست‌ها به چه زبونی بگن که توحید وهابیت و داعش رو به‌عنوان نسخه مورد تأیید خودشون از اسلام، قبول دارند و حمایت می‌کنند؟! ⁉️ هنوز هم بعضی عزیزان، اندیشه وهابیت رو ظرفیت می‌دونند و توی جمهوری اسلامی بهش سرویس‌دهی می‌کنند؟! 🔎 @rased110
🔴✍️ فعال‌شدن فتنه‌ها در جغرافیای مقاومت 🔻 با گذشت بیش از پنج ماه از طوفان الاقصی و همراهی جبهه مقاومت در لبنان، یمن و عراق با مجاهدان غزه، اکنون شاهد کلیدخوردن سناریوهایی جهت ایجاد فتنه و درگیری داخلی در لبنان و یمن هستیم. هرچند این امور کوچک‌تر از آن است که بخواهد به درگیری‌های وسیع و مشکلات اساسی برای محورهای مقاومت مبدل شود، اما نشان‌دهنده آن است که صهیونیست‌ها پس از ناتوانی در مواجهه نظامی با جبهه مقاومت، ابزارهای جنگ نرم را علیه محورهای مقاومت، فعال کرده‌اند. امری که در عراق، پیش از لبنان و یمن فعال شده و هنوز ادامه دارد. 🔻در یمن که اقدامات شورآفرین و راهبردی مجاهدانش، همه امت در سراسر جهان اسلام را به وجد آورده و ستایش همگان را برانگیخته بود و باعث اتحاد ملی در یمن شده بود، ناگهان حادثه شهر رداع در استان بیضاء، بزرگنمایی شده و اذهان همه را به خود جلب کرد. این در حالی بود که حتی احزاب و عشایر مخالف با انصارالله نیز پس از اقدامات مجاهدان یمن در مقابله با کشتی‌های مرتبط با اسرائیل، موضعی همسو با انصار الله اتخاذ کرده و از آن حمایت کردند. جو روانی و رسانه‌ای یمن که به سمت اتحاد و حمایت از انصارالله در حرکت بود، ناگهان درگیر موضع دیگری شد. آن هم اینکه در شهر رداع، چند تن از نیروهای منتسب به حوثی‌ها (انصارالله) با مردم عادی بدرفتاری کرده‌اند و این اقدام آنان حاکی از دشمنی انصارالله با اهل‌تسنن در یمن است. هرچند رهبران انصار الله مواضع مناسبی در این خصوص اتخاذ کردند و رسانه‌های انصارالله نیز به روشنگری در این خصوص پرداختند و مردم شهر رداع و استان بیضاء به حمایت از انصارالله تظاهرات کردند. اما به هر حال فضای روانی و رسانه‌ای یمن تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته و منفعل شد. 🔻در لبنان نیز انتشار ویدئویی مبهم از منطقه رمیش، در صدر اخبار شبکه‌های فتنه‌انگیز قرار گرفت با این عنوان که اهالی این منطقه از اینکه نیروهای حزب الله از منطقه آنان برای پرتاب موشک‌هایش به سمت صهیونیست‌ها استفاده کنند، شاکی بوده و با این نیروها درگیر شده‌اند. این خبر باعث شد که در لبنان نیز موضوعات چالش‌برانگیزی مطرح شود؛ مانند اینکه حزب الله مردم لبنان را در معرض خطر قرار می‌دهد یا نه؟ یا اصلاً آیا مردم بعضی از مناطق با پذیرش این خطر موافق هستند یا نه؟ جنگ نرم در مناطق حضور محورهای مقاومت، گرم شده است و حالا باید دید که آیا محور مقاومت خودش را برای این میدان نیز آماده کرده است و یا ضعف در حوزه رسانه و عملیات روانی در سایر محورهای جبهه مقاومت نیز مانند ایران، یک نقطه ضعف قابل توجه محسوب می‌شود؟ 🔻راستی جای یک موشک رسانه‌ای مانند سلام فرمانده، با موضوع طوفان الاقصی بسیار خالی است. این خلأ در جبهه مقاومت احساس می‌شود. برنامه رمضانی محفل که تا حدی بینندگانی بین‌المللی را نیز به خود جذب کرده، طی پانزده روز برنامه خود هیچ نشان و علامت خاصی را در برنامه‌اش جهت حمایت از طوفان الاقصی و مردم غزه استفاده نکرد. نهایتاً در روز پانزدهم در تجمع ورزشگاه آزادی به مسئله مهم فلسطین پرداخت. در حالی که جا داشت امسال در کادر اصلی این برنامه و روی جایگاه مهمان‌ها، نشانه‌ای از فلسطین و غزه نصب شده باشد. ✍️ ... بماند در عرصه رسانه و جنگ نرم، خیلی عقبیم و اصلاً جبههٔ منظم و منسجمی نداریم. 🔎 @rased110
🔴📘 خطرناک‌ترین اندیشه برای آمریکا !! ❓در میان اندیشه‌های موجود در اهل‌تسنن معاصر، کدام اندیشه است که بیشترین خطر و تهدید را برای آمریکا و سلطه‌طلبی‌هایش دارد؟ 👆 فایز الکندری، زندانی مشهور گوانتانامو در کتابش البلاء الشدید، ص211 نوشته است: 📄 یکی از بازجوهای آمریکایی، خیلی صریح و آشکار به من گفت: «خطرناک‌ترین اندیشه برای غرب در قرن گذشته، اندیشه سید قطب است». 🔎 @rased110
🔴📰 حاکمان اردن یا حافظان امنیت اسرائیل؟! 👆صد سال پیش، رشید رضا در نشریه المنار، مَلِک حسین، جدّ پادشاه کنونی اردن را نوکرِ انگلیس دانست و تصریح کرد که: 💠 انگلیسی‌ها فرزندان ملک حسین را در خدمت به منافع خود، بهتر از او یافتند، پس فیصل را حاکم عراق ساختند تا مبارزان شیعه را در راستای منافع انگلیس، آرام کند و سرجایشان بنشاند. همچنین عبدالله (اول) را پادشاه اردن کردند تا دست قبائل عرب را از فلسطین کوتاه کند و این منطقه به طور کامل تحت تصرف و نفوذ انگلیسی‌ها قرار بگیرد. 👇 پ.ن: الان نوۀ او در اردن همان وظیفه اجدادی خود را به بهترین نحو انجام می‌دهد. او مسیر مسلمانان را جهت یاری رساندن به مردم فلسطین بسته و فلسطین را دربست تحویل صهیونیست‌ها داده است. 📘 منبع: همین مطلب را می‌‌توانید علاوه بر مجله المنار، در کتاب «مقالات الشیخ رشید رضا السیاسیة» ج3، ص1392 مطالعه کنید. 🔎 @rased110
🔴♨️جامعه اسلامی یا جامعه جاهلی؟ 🔻 یکی از شبهاتی که در مورد اندیشه سید قطب از جانب جریان‌های غرب‌گرا و همچنین تکفیری‌هایی مانند ربیع المدخلی مطرح شده، این است که سید قطب، جوامع اسلامی را جامعه جاهلی می‌دانسته، پس او ملت‌های مسلمان را تکفیر کرده و ... . ❓ واقعاً معنای جامعه چیست؟ و اصلاً تعریف جامعه اسلامی و جامعه جاهلی چیست؟ 👆 این اصطلاح از دو بخش تشکیل شده: یکی جامعه و دومی نیز جاهلی/ اسلامی است. ✳️ معنای جاهلی و اسلامی که آشکار است؛ طبق تعالیم قرآنی و اسلامی، هر قانون، فرهنگ و عقیده‌ای اگر در چهارچوب اسلامی نگنجد و مخالف با اسلام باشد، جاهلی است؛ چرا که اساس اسلام، عقلِ صحیح و بی‌شائبه است و هرآنچه مخالف آن باشد، مصداق جهل است. ✳️اما واژۀ جامعه: جامعه که در زبان عربی نیز با واژه «المجتمع» شناخته می‌شود، عبارت است از مجموعه‌ای از افراد که روابط، منافع، رسوم و قوانین مشترکی دارند و این قوانین، نحوه تعامل و ارتباط میان آنها و شکل‌گیری اجتماعشان را تعیین می کند. 👈 جماعة من النَّاس تربطها روابط ومصالح مشتركة وعادات وتقاليد وقوانين واحدة. 🔻بنابراین، مهم‌ترین محور شکل‌دهی به جامعه، همان عادت‌ها رسوم، فرهنگ و قوانین حاکم بر آن است. حالا دو جامعه را تصور کنید: 1️⃣ جامعه‌ای که افرادش همه مسلمان هستند (به معنای حقوقی؛ یعنی در امور فردی خود، شهادتین گفته و نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند) اما قوانین اجتماعی و فرهنگی اسلام بر جامعه آنان، حاکم نیست بلکه جامعۀ آنان رسماً بر محور قوانین و سبک زندگی غیراسلامی اداره می‌شود. 2️⃣ جامعه‌ای که افرادش مسلمان هستند و حتی عده‌ای غیرمسلمان نیز در میان آنان وجود دارند، اما قوانین و سبک زندگی حاکم بر جامعۀ آنان رسماً قوانین و فرهنگ اسلامی است. فرض کنید در میان آنها عده‌ای نیز وجود داشته باشند که برخلاف قانون جامعه، در امور فردی خود دارای عادات و رسوم و فرهنگ غیراسلامی (جاهلی) باشند اما اصل قوانین و ساختار حاکم بر جامعه، اسلامی است. 👆❓ دو جامعۀ مذکور چه حکمی دارند؟ آیا هر دو اسلامی هستند یا هر دو جاهلی؟ کدامشان اسلامی است؟ کدام جاهلی؟ ❇️ طبق تعاریف فوق و تعالیم قرآنی، پاسخ این سؤالات آشکار است. در جامعه‌ای که ساختار و قوانین حاکم بر آن، اسلامی نباشد (جاهلی باشد) حتی اگر ملت را ملت مسلمان بدانیم، ناچار باید جامعه را جاهلی دانست؛ چون قوانین و ساختارش جاهلی و غیراسلامی است. 💠 غرب و جریان سکولار تلاش می‌کند این باور را بر ما تحمیل کند که صرفِ مسلمان بودنِ مردم برای شکل‌گیری جامعه اسلامی، کافی است و لازم نیست که احکام و قوانین اسلامی بر جامعه حاکم باشد. اما نظریه‌پردازان بیداری اسلامی از سید جمال و عبده تا سید قطب و شهید مطهری و ... همگی تأکید و تصریح دارند که تا احکام اسلامی بر روابط و ساختار جامعه، حاکم نباشد، نمی‌توان آن را جامعه اسلامی دانست حتی اگر همه مردمش مسلمان باشند. جهت اطلاع بیشتر، رجوع شود به: 📘 سید قطب، فی ظلال القرآن، ج3، ص1256-1257/ ج3، ص1218 / ج2، ص891/ 🔎 @rased110
🔴🖼 جامعۀ جاهلی در کلام رهبر انقلاب (دام ظله) 💠 رهبر انقلاب (دام ظله): اگر ما نتوانيم قضاى اسلامى به معناى واقعى را در جامعه پياده كنيم و عدل اسلامى را در دستگاه قضاوت و حكومتمان نشان دهيم و نتوانيم زمينه‌هاى تداول ثروت بين اغنيا را كه اسلام آن را منع كرده است، با نظام اقتصادى درست در جامعه‌ى اسلامى از بين ببريم و نتوانيم اخلاق و ارزشهاى اسلامى را در جامعه مجسم و محقق كنيم، در نتيجه نظامى با پرچم و اسم اسلام، اما با حقيقت و معناى غير اسلامى - و احياناً جاهلى - خواهيم داشت؛ كه هر چيز غير اسلامى باشد، جاهلى است؛ «فَمٰا ذٰا بَعْدَ الْحَقِّ إِلاَّ الضَّلاٰلُ‌» . اگر خداى نكرده چنين شد، ما همان مؤذن بدصدايى خواهيم بود كه صدا و آهنگ ناخوش ما، به جاى آنكه به اسلام عزت و آبرو ببخشد، آن را دچار سرشكستگى خواهد كرد. 👇 پ.ن: اگر قانون و فرهنگ و حاکمیت غیراسلامی محور جامعه و حاکم بر آن باشد، چنین جامعه‌ای حقیقتاً غیراسلامی (جاهلی) است؛ چون اساس و ساختارش جاهلی است. حالا اگر کسی سهواً و تسامحاً می‌خواهد اسمش را اسلامی بگذارد، سخن دیگری است. اما حکم واقعی و اولی آن «جاهلیت» است. 👈 بنابراین، حکومت‌های سکولار و پادشاهی که رسماً قوانین غیراسلامی را بر جوامع خود حاکم ساخته‌اند، جوامعی جاهلی را شکل داده‌اند، حتی اگر تسامحاً به نام اسلامی، شهرت داشته باشند. 🔎 @rased110
🔴♨️ حمله هوایی به ساختمان متعلق به سفارت ایران در دمشق، دست‌و‌پا زدن رژیم جعلی اسرائیل زیر فشار دست‌های ایران. 🔻 این اقدامات صهیونیست‌ها از روی استیصال است. مثل کسی که دشمنش دست انداخته دور گلویش و دارد خفه می‌شود، از روی بیچارگی به صورت دشمنش چنگ می‌کشد تا او عصبی شده و دست از گلویش بردارد. ♨️ یا ابن الیهودیة، از دریای سرخ تا کریات شمونه و بندر ایلات و حیفا و... خیلی وقته دست گذاشتیم دور حلقومت و داری خفه می‌شی. اینکه توی دمشق به صورت ما چنگ انداختی هم از سرِ استیصاله و چون نفَست داره بند میاد. اما عیبی نداره. ما که دستمون رو از روی خرخرۀ شما صهیونیست‌ها برنمی‌داریم. تازه اینجوری فشارشو بیشتر هم می‌کنیم. حالا هِی دست و پا بزن و پنجه بکش. 🔎 @rased110
🔴🌐 امارت اسلامی افغانستان (طالبان)، حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرد. 🔻 سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی (طالبان) در توئیتی موضع رسمی دولت متبوع خود را مبنی بر محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه را اعلام کرد. ♨️ این موضع وزارت خارجه افغانستان، دارای پیام‌ها و نکات بسیار مهمی است که در یادداشت بعدی کانال ارائه می‌شود👇 🔎 @rased110