صحيفة النبأ العدد 426.pdf
5.64M
🔴 📰 نشریه النبأ (د ا ع ش)
🔻 جدیدترین شماره النبأء، نشریه رسمی (د ا ع ش)
💢 جهت مطالعه پژوهشگران
🔎 @rased110
راصد امت
🔴 📰 نشریه النبأ (د ا ع ش) 🔻 جدیدترین شماره النبأء، نشریه رسمی (د ا ع ش) 💢 جهت مطالعه پژوهشگران 🔎
🔴♨️ بررسی شماره جدید النبأ
🔻 داعش، تا پیش از آغاز طوفان الاقصی، اغلب مطالب نشریه خود را به تحرکاتش در سرزمینهای آفریقایی اختصاص داده بود، گهگاهی نیز خبرهایی از عملیات در افغانستان و عراق منتشر میکرد.
پس از آغاز طوفان الاقصی تا سههفته هنوز متحیر بود که با شرایط جدید چه کند؟! از طرفی حماس که از طرف داعش، بهعنوان جریانی مرتد شناخته میشد، رسماً با اسرائیل درگیر شده و ضربات سنگینی بر صهیونیستها وارد کرده بود. از جانب دیگر، اعضا و پیروان داعش منتظر بودند ببینند این گروه در این عرصه با دشمن اصلی امت چه میکند.
♨️ اکنون حدود سه هفته است که داعش، شعاری را مطرح ساخته با عنوان غزوهی «واقتلوهُم حَیثُ ثقِفتموهُم» یعنی ما در پاسخ به یهود (اسرائیل) در هر جایی که دستمان به یهود برسد آنان را خواهیم کُشت.
❌ اما داعش از آغاز نبرد طوفان الاقصی و مخصوصاً پس از مطرح کردن شعار «واقتلوهم حیث ثقفتموهم» دقیقاً برعکس این هدف عمل کرده است.
یعنی هر جا و هر محوری که نقش پشتیبانی مقاومت امت در برابر صهیونیستها را برعهده داشته و یا مستقیماً با آنان درگیر بوده، توسط داعش مورد حمله قرار گرفته است.
عملیاتهای داعش در عراق و سوریه افزایش یافته و بدینوسیله این پیام را به دولت سوریه و گروههای مقاومت میرساند که در صورت درگیری با اسرائیل، زمینه فعالیت ما علیه شما افزایش یافته و مجبورید در چند جبهه درگیر باشید.
🔻 در این شماره از نشریه النبأ هم شاهد اخباری از حملات داعش به ارتش سوریه و نیروهای عراق هستیم.
داعش در نشریهاش زیاد به مسئله فلسطین و غزه و مجاهدتهای مردم غزه چیزی نمینویسد؛ زیرا انحرافی بودن مسیر خودش، آشکار خواهد شد. شاید در این سه ماهه که 12 عدد از نشریه النبأ را منتشر کرده دو یا سه بار به مسئله فلسطین پرداخته باشد. آن هم برای توجیه واماندگی خودش در این میدان.
✳️ در پست بعدی اینفوگرافی تعداد عملیاتهای داعش در مناطق مختلف که در شماره اخیر نشریه النبأ درج شده، ارائه میگردد.
#د_ا_ع_ش
#النبأ
#طوفان_الأقصی
🔎 @rased110
⛔️ نفوذ و تخریب(2)؛ «شعار سلفیت»
🔻 منحرفسازی و تخریب شعارها و اهداف رویکرد بیداری اسلامی، توسط رویکرد تکفیری و رویکرد سکولار
🔹 پس از آنکه جریانهای مبتنی بر رویکرد تکفیری، شعار سلفیت را در مفهومی بر محور تحجر، عقبماندگی و تکفیر مسلمانان به جریان انداختند، نوبت به رویکرد سکولار میرسد که تنها مجرای شعار سلفیت را در این مرداب، منحصر ساخته و مقصود جریانهای بیداری اسلامی از شعار سلفیت را نیز به همین معنا تفسیر کند.
🔻 درنتیجه جریانهای سکولار، تمام تلاشهای شخصیتهای بزرگ جهان اسلام از مجاهدان دیوبندی در برابر استعمار تا حسن البنا و سید قطب و ... را در سبد سوخته جریان تکفیری قرار میدهد.
⛔️ رویکرد سکولار، مبتنی بر همین نگاه، عنوان «سلفیت» را جامع همه این جریانهای متعارض (اعم از تکفیری و بیداری اسلامی) قرار داده، آنها را به یکدیگر متصل کرده و در نهایت به همان حوضچه رویکرد تکفیری سرازیر میکند.
♨️ فرآیند این انحراف، زمانی شدت مییابد که جریانهای سکولار و تکفیری، افرادی را به جریانهای مبتنی بر رویکرد بیداری اسلامی نفوذ داده و صداها و مواضع مبتنی بر دیدگاه تکفیری را در فضای این جریانها برجسته سازند.
👆 مصادیق عینی و میدانی این سناریو را با اسناد و مدارک متعددی میتوان در اخوانالمسلمین و حتی سازمان القاعده، مشاهده کرد. (ان شاء الله در آینده اسناد و مدارک اجرای این فرآیند در این جریانها، ارائه خواهد شد).
🔴 در نهایت، کار به جایی خواهد رسید که حتی عموم مسلمانان نیز ناخودآگاه، متنفر از شعار «سلفیت» هر دعوتی مبنی بر پیروی از سلف صالح امت و بازگشت به استقلال مسلمین و دوران عزتمندی آنان را شعاری جهت عقبگرئد، تحجر، تکفیر و ویرانی قلمداد خواهند کرد.
#تخریب
#نفوذ
#تصحیح_مفاهیم
#سلفیت
«مطلب شماره یک»👆
🔎 @rased110
⛔️ نفوذ و تخریب(3)؛ «اسلام سیاسی»
🔻 منحرفسازی و تخریب شعارها و اهداف رویکرد بیداری اسلامی، توسط رویکرد تکفیری و رویکرد سکولار
🔹از آنجا که اجرای شریعت الهی و حاکم شدن دین در شئون جامعه، یکی از مهمترین شعارهای رویکرد بیداری اسلامی است، عنوان اسلام سیاسی نیز بر این رویکرد نهاده شده است.
🔴اما اصطلاح اسلام سیاسی دارای دو معنای متفاوت است که نتایجی متعارض را در پی دارند.
💠 توضیح در پست بعدی👇
🔎 @rased110
🔴 توضیح پست قبلی👆 «منظور از اسلام سیاسی چیست؟!»
🔻براساس نگرش رویکرد بیداری اسلامی، تنها جریانهایی را میتوان در زمره رویکرد «اسلام سیاسی» تعریف کرد که سیاست را به عنوان یکی از عرصههای اجرای دین الهی میدانند و بهدنبال حاکمیت شریعت الهی در تمام شئون زندگی بشریت هستند. جریانهایی که در این راه از اتحاد و اخوت اسلامی، جهاد و حکمت برخوردارند و پای حرکتشان، ملتهای مسلمان هستند. نه آنکه شمشیری بر گردن ملتهای مسلمان باشند.
بنابراین، رویکرد تکفیری که در ضدیت با اتحاد اسلامی قرار گرفته و دست به تکفیر مسلمانان میزند، نمیتواند در زمره جریانات اسلام سیاسی قرار گیرد.
🔻 اما طبق تعریف رویکرد سکولار، هر جریانی که شعار احیای حاکمیت اسلامی و اجرای شریعت در شئون سیاسی و اجتماعی بشر را سر داده و در مسیر آن فعالیت کند، (اعم از تکفیری و غیرتکفیری) جریانی با رویکرد «اسلام سیاسی» محسوب میشود. بنابراین، از سید قطب و مودودی و امام خمینی (رحمهالله) و القاعده و اخوانالمسلمین تا داعش، همگی در محدوده اسلام سیاسی قرار میگیرند. و صد البته در مقابل این اسلام سیاسی، اسلام معتدل یا سکولار قرار دارد که دین را در محدوده سیاست وارد نکرده و آن را آلوده به سیاست نمیکند! !
⛔️جریان سکولار تلاش میکند با برجسته سازی اصطلاح «دولت اسلامی» برای جریانی همچون داعش، مصداق داعش را نتیجه ناگزیر اسلامی شدن سیاست معرفی کند.
#تخریب
#نفوذ
#بررسی_مفاهیم
#اسلام_سیاسی
🔎 @rased110
🔴🖼♨️ اسلام سیاسی اما سکولار؟!
🔻 گاهی اوقات در میان جریانهایی که در ابتدا بر اساس رویکرد بیداری اسلامی شکل گرفتهاند، نفوذ نرم اما عمیق و گسترده جریان سکولار، باعث انحراف این جریانها میشود.
🔴 این انحرافات در بعضی مصادیق به حدی است که جریان مبتنی بر بیداری اسلامی و با شعار حاکمیت شریعت الهی، به این مرحله میرسد که طبق سیاست دینی، باید سیاست را از دین جدا کنیم !!
🔻 خطر بزرگ اینجاست که در اینگونه موارد، دیگر با یک روشنفکرنمای سکولار طرف نیستیم، بلکه باید استاد مسلمان و حتی با یک عالم دینی مدعی جهاد و انقلابیگری مواجه هستیم که به او اعتماد داریم.
#تخریب
#نفوذ
#بررسی_مفاهیم
#اسلام_سیاسی
🔎 @rased110
🔴 ⁉️ چرا اینقدر سادهایم؟!
🌀 چقدر راحت تحت تأثیر رسانهها و جعلیات قرار میگیریم. خیلی راحت طبق تبلیغات غربیها، بنلادن را یک تروریست تکفیری مینامیم و حتی همپیمان آمریکا!!!
❓ میدانید چرا؟
🔻 چون در جریانشناسی متکی به اسناد و منابع حقیقی و مطالعات صحیح نبودهایم، هرچه رسانهها و افراد گفتهاند را راحت قبول کردهایم.
👆 مانند همین تصویر فوق.
🔴 کسی که بنلادن را بشناسد و از حقیقت اندیشه او مبتنی بر اسناد واقعی، آگاهی داشته باشد، فریب این بازیهای تبلیغاتی را نمیخورد.
#فریب_رسانه
#بن_لادن
🔎 @rased110
🔴♨️ بنلادن از چه زمانی ضد آمریکایی بود؟
🔻 بعضیها تصور میکنند که بنلادن در ابتدای نبرد افغانها علیه شوروی، همپیمان آمریکا بوده و برای آنان فعالیت میکرده، اما پس از پیروزی بر ارتش سرخ در افغانستان و با رخدادن جنگ خلیج فارس، شکاف و دشمنی میان او و آمریکاییها پدپد آمده است.
🔺 در صورتی که واقعیت چیز دیگری است. بنلادن از کودکی، ضدآمریکایی و ضداسرائیلی تربیت شده است. (طبق خاطرات شخصی او که در کتاب بنلادن اثر البرگن نیز به آن اشاره شده)
👇در پست بعدی یک سخنرانی از بنلادن را منتشر میکنم که مربوط به دوران جوانی او و پیش از رخدادن جنگ میان افغانها و شوروی است. تا رویکرد بنلادن را بهتر بشناسیم.
#بنلادن
🔎 @rased110
⚠️♨️ یک نکته مهم!
🔻 پیش از انتشار ویدئویی که قولش را دادهام، دو نکته مهم را باید متذکر شوم:
1) سازمان القاعده دارای چهار طیف فکری است که بعداً در همین کانال به آنها خواهیم پرداخت. یکی از این چهار طیف فکری، طیفی است که میتوان آن را دارای رویکرد بیداری اسلامی دانست که البته اشتباهاتی نیز مرتکب شده است.
2) قصد حمایت از بنلادن یا القاعده را ندارم و در آینده به اشتباهات بنلادن خواهم پرداخت، اما بنلادن را باید آنگونه که واقعاً بوده، شناخت نه با دروغها و... .
3) ویدئوی مذکور که به زودی در کانال قرار میدهم، کاری است که از «درگاه رسانهای» یکی از اعضای القاعده که خودش جزو طیف بیداری اسلامی درون القاعده است، برداشت شده. تغییراتی در آن اعمال شده، اما اصل ویدئو تغییری نکرده است.
🔎 @rased110