eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
305 دنبال‌کننده
305 عکس
223 ویدیو
29 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_امام_روح_الله (پیام بَرِ دورانِ جدیدِ عالَم) گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 قسمت هایی از سخنرانی (دبیرکل حزب الله لبنان) پس از انفجار تجهیزات ارتباطی در عملیات تروریستی اسرائیل 🗓١۴٠٣/٠۶/۲۹ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
✏️ یادداشتی پیرامون اقدام دغدغه مندانه و عالمانه #استاد_امینی_نژاد در برگزاری «درس مبانی و اصول حکمت
📝 ثبت نام درس مبانی و اصول حکمت عملی (اخلاق و سیاست) 🔸 خواهران و برادرانی که قصد شرکت در درس را به صورت حضوری و یا مجازی دارند، بایستی پیش از شروع کلاس ثبت نام نمایند. ⚠️شرکت خواهران در این درس صرفا به صورت مجازی خواهد بود. 🔻 لطفا از طریق لینک زیر اقدام نمایید: https://survey.porsline.ir/s/AkvQoBO 🔻 این درس را به صورت برخط از طریق کانال "دروس استاد امینی‌نژاد" در پیام‌رسان ایتا به آدرس ذیل دنبال کنید: @dorous_ostad_amininejad 🗓 شروع درس: چهارشنبه ۴ مهر 🌐 https://eitaa.com/nafahat_eri ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
ولادت اشرف مخلوقات و رحمت برای جهانیان حضرت رسول الله(صلی الله علیه و آله) مبارک باد.❤️❤️❤️ اللهمّ صلّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🔻 : 🔸 کلّ هستی خلق شد تا رسول الله (صلی الله علیه و آله) بیاید. کل مخلوقات آمدند تا رسول الله بیاید. 🔹رسول اکرم که سرآمد تمام پیامبران و رسولان است باید بیاید تا معرفت حق جلوه کند. نعمت، برکت و رحمتی که خدا در این روز داد در هیچ روزی نداد. میوه اصلی عالم، رسول الله بود و با آمدن ایشان، مقصود خلقت حاصل شد. بزرگترین روز در بین اعیاد اسلامی می بایست میلاد حضرت محمد مصطفى (صلى الله عليه وآله) باشد. روز غدیر نیز امتداد دهنده این راه است. (صلی الله علیه و آله) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۲۸) 🌀 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) وقتی میوه نوبَری را می دیدند چه می کردند؟ 🔻 : 🔹«عَنِ الصَّادِقِ جَعفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَن أبيهِ عَن آبائِهِ عَلَيهِمُ السَّلامُ عَن عَلِيّ عَلَيهِ السَّلامُ قالَ: كانَ رَسولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذا رَأَى الفاكِهَةَ الجَديدَةَ قَبَّلَها وَ وَضَعَها عَلَى عَيْنَيْهِ وَ فَمِهِ ثُمَّ قَالَ: اللهُمَّ كَما أَرَيتَنا اَوَّلَهَا فى عافِيَةٍ فَارِنَا آخِرَها في عافِيَةٍ».(امالی شیخ صدوق؛ مجلس چهل و پنجم؛ حدیث ۶) 🔸می فرماید: زمانی که میوه نوبری را خدمت پیغمبر می آوردند، حضرت آن را می بوسید. قدردانی از نعمت، در رفتار و عمل این بزرگوار که حاکی از دل نورانی و متذکر دائمی ایشان است، در اینجاها معلوم می شود. حضرت، ابتدا، میوه را می بوسیدند ما خیال می کنیم فقط نان اگر روی زمین افتاد، باید انسان آن را بردارد ببوسد، این طور نیست، بلکه همه نِعَم الهی از طرف خداست، هم خودِ نعمت بودن ارزش است، و هم اینکه از طرف خداست. هرچه او بدهد، از سوی او بیاید، او لطف کند، خیلی قیمت دارد. 🔹 به هر حال می فرماید پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) میوه را میب وسیدند این یک دانه سیب را مثلاً می بوسیدند و روی چشمان مبارکشان و روی لب هایشان می گذاشتند، سپس اینگونه دعا می فرمودند: «پروردگارا! همان طور که در آغاز نوبریِ این میوه ما را در قرار دادی، این میوه را به ما نشان دادی در حالی که ما در عافیت بودیم، تا آخر فصل این میوه هم ما را در عافیت نگه دار». که این عافیت بزرگترین نعمت الهی است. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش چهارم: شکر؛ ص ۱۵۸ تا ۱۵۹ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
تکلیف ما در حوادث اخیر لبنان.mp3
18.59M
🌀 در این روزهای پُر تنش و حادثه آفرین در لبنان، یکی از مهم ترین کارها این است که تحلیل از صحنه مبارزه داشته باشیم و با این تحلیل به روشنگری جامعه بپردازیم. متاسفانه در یک سکوت مرگبار فرو رفته ایم و نه می توانیم صحنه را درست تحلیل کنیم و نه پیروزی ها و حملات لبنان به اسرائیل را نمی توانیم غرورآفرین بمعنای حقیقی، روایت کنیم. باور داشته باشیم اگر نتوانیم روایت امیدآفرین و غرورآفرین از دستاوردهای جبهه مقاومت داشته باشیم؛ آسیب می بینیم و تمام موفقیت های حزب الله همانگونه تفسیر می شود که دشمن می خواهد. تکلیف ما در این صحنه مبارزه چیست؟ چکار باید کنیم؟ اشتباهمان چیست؟ 💠 پیشنهاد می کنم این صوت از را گوش کنید. موضوع این جلسه: "تکلیف ما در حوادث اخیر لبنان و تحلیل مسائل جاری" است که در جمع شاگردانشان ارائه فرموده اند. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 امتداد خاص و عام فلسفه چگونه است⁉️ : 👇دو نوع امتداد فلسفه داریم: 1⃣ : 🤏 گاهی ابتناء علمی منطقی است 🤏 گاهی ابتناء فرهنگی است 🤏گاهی امتداد عملی است 📚 امتداد خاص را ابتدا در مورد می گویند ولی درباره غیر علوم هم وجود دارد. 📌 امتداد خاص، یک نوع ابتناء است؛ به اینصورت که در علوم با ابتناء علمی (منطقی و فلسفی) مرتبط هستیم مثلاً علوم انسانی یا علوم اعتباری ای که مبتنی بر علم فلسفه است. این نوع ابتناء در علوم پایین دست رخ می دهد مثل و و ... . 🔸در علوم پایین دست، امتداد یعنی یک نوع ابتناء بر فلسفه باشد، که در این صورت امتداد فلسفه است. یک نوع سریان و در علوم پایین دست است. 🔹 اساساً فلسفه یک سِمَتی دارد که در علوم پایین دست می تواند باشد در عین استقلال علوم دیگر، یعنی ابتناء به معنای این نیست که همه چیز فلسفه می شود بلکه استقلال علوم پابرجاست، ولی سریان یک دسته مفاهیمی است که مثلاً می تواند علوم تجربی را به یک نتیجه ای برساند. 🤏 در حوزه هم همینگونه هست لکن امتدادش بصورت ابتناء فرهنگی است. دسته ای از مباحث را داریم که در فرهنگ جاری هست و سه لایه دارد: لایه ، لایه ، لایه . لایه بنیادین ما را به لایه اول و دوم می رساند و به ابتناء فرهنگی به عنوان مغز فرهنگ متکی است. فلسفه، عرفان و ... عهده دار این ابتناء می شود ولی سنخش فلسفی است. ☘ ابتناء فرهنگی باید بشود و بصورت فرهنگ در بیاید؛ یعنی لزوماً ابتناء منطقی نیست بلکه باید تقبل عمومی حاصل شود. 👌 امتداد فلسفه از این جهت خیلی معنا دارد لذا جامعه بدون فلسفه نمی تواند زندگی کند. 🤏 همچنین یک داریم که بسیاری از فیلسوفان، فلسفه ای که داشتند آن ها را به رساند. آن فلسفه خودش را بصورت درآورد. و در کُنش می آید. تا و در انسان نباشد تبدیل به و نمی شود؛ یعنی افزون بر ابتناء علمی، باید در عملش سریان پیدا کند، به تعبیر دیگر انسان موجودی ارادی است که اراده اش مترتب بر شعورش هست و تا شعور نباشد اراده اش معنا ندارد. ⚠️ نکته مهم: این ابتناء ها بصورت ابتناء حداقلی نیست که صرفاً یکسری تصورات را درست کند؛ بلکه آنچه می یابیم و می بایست باشد انواع ابتناء و انواع وجودِ سریان است، یعنی مثلاً فلسفه نسبت به علوم پایین دست خود به نحو: 🤏 هدایت (پیش از علم)، 🤏 حمایت (حین علم)، 🤏 و نظارت (پس از علم) است؛ به اینصورت که فلسفه می تواند از ابتدا بگوید به این سمت نرو (هدایت)، و حمایت کند که مثلاً از قواعد فلسفی دوباره برای یک مسئله ای استفاده کند، و پس از علم هم نظارت می کند. بنابراین ابتناء، فقط در آغاز کار نیست. 2⃣ : 🤏 جایی است که مبتنی بر اثر منطقی نیست ولی از منظر دیگر مدد می دهد مثلاً فلسفه با عرفان نظری و معارف دین در ردیف هم قرار می گیرند نه در پایین دست. در سنت اکتشاف، ، اکتشاف حقایق هست از منظر عقل؛ ، اکتشاف حقایق است از منظر شهود؛ ، اکتشاف حقایق است از منظر علم الهی. ابتناء منطقی ندارند ولی به همدیگر مدد می رساند از منظر دیگر مثلاً از منظر عقل به منظر دین و به منظر دل کمک می دهد. 📕 درس خارج نهایه؛ بحث امتداد فلسفه ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🖤 اول مهر... بابا به جای نان؛ داد! ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۲۹) 🌀 از یکی از بزرگان اهل سلوک این را خواستم؛ و ایشان گفتند:... 🔻 : 🔹یک وقتی عرض کردم من از یکی از بزرگان اهل سلوک و معنا و توحید خواستم برایم دعا کنند که خدای متعال به ما چهار چیز بدهد: اول، هدایت بکند به کار خیر، بعد توفیق بدهد که آن را عمل کنیم، سپس کمک کند که پیش برویم و در آخر هم آن را از ما قبول کند. ایشان گفتند دعا می کنم برای این چهار امر، اما اصل کاری را شما از یاد بردید؛ یعنی دعا برای ! عافیت هم فقط عافیت جسمی نیست، عافیت جسمی یکی از آنهاست، عافیت روحی و معنوی و عافیت از گناه که انسان بتواند از تعرّض گناهان سالم بماند. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش چهارم: شکر؛ ص ۱۵۹ تا ۱۶۰ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .