eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
298 دنبال‌کننده
303 عکس
220 ویدیو
29 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_انقلاب_اسلامی گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 تاثیر این کار در ترویج دین از هزاران کتاب و تبلیغات و سخنرانی بیشتر است/ هیچ کدام از مصلحان اسلامی با امام(ره) قابل مقایسه نیستند... 🔻 رهبر انقلاب: 🔹 مرحوم در یکی از نوشته‌هایش حرفی دارد که من از چهل سال قبل یا شاید بیشتر که این حرف را دیدم، دائماً در ذهن من هست. او می گوید اگر طرفداران و داعیان اسلام - مضمون حرف این است، حالا جزئیات حرف چون خیلی قدیم دیدم، یادم نیست - به جای نوشتن این همه ، به جای این همه ، به جای این همه ، اداره‌ی این همه ، یک کار برای بکنند، آن کار از همه‌ی این کارها تأثیرش بیشتر است. و آن اینکه در گوشه‌ای از دنیا - به ذهنم است میگوید در یک جزیره‌ای دور افتاده‌ای - یک تشکیل بدهند؛ نفس تشکیل یک حکومت اسلامی در گوشه‌ای از این دنیای بزرگ اثرش از هزاران کتاب، هزاران سخنرانی، هزاران مطلب نکته‌دار در ترویج دین، بیشتر است. 🔸ما این را امتحان کردیم. وقتی تشکیل شد، فریاد اسلام وقتی از حلقوم آن مرد بزرگ و شجاع و بی‌نظیر خارج شد؛ امام بزرگوار ما - که هیچ شخصیتی از این شخصیتهای تاریخمان را با او نمیتوانیم قیاس کنیم. من با شرح حال بزرگانی از مصلحان از قبیل و دیگرانی که بودند، آشنا هستم. هیچ کدام با این مرد بزرگ، این امام عزیزی که خداوند توفیق داد ما زمان او را درک کردیم، . با آن شجاعت، با آن ، با آن احساس ، از اسلام حرف زد - ناگهان همه‌ی دنیای اسلام متوجه به اسلام شد. امروز شما در هر کدام از دانشگاه‌های کشورهای اسلامی بروید، بین دانشجویان و طبقه‌ی تحصیلکرده‌ی جوان، گرایش و عشق به اسلام را می بینید. اینها همانهائی بودند که کمونیستها آنها را براحتی جذب می کردند؛ جریانهای گوناگون ملحد براحتی آنها را به خودشان متمایل می کردند. امروز این گرایشها به حداقل رسیده. نگاه، نگاه به اسلام است. (۱۳۸۸/۰۲/۲۳) (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
بررسی مختصات شخصیت و شاکله امام خمینی(ره)-227-35.mp3
238.9K
🌀 امامتِ اندیشه امام خمینی (ره) در حوزه 🔸باید اندیشه امام(ره) در حوزه، امامت کند تا حوزه بتواند امامِ جامعه باشد. 🎙بخشی از جلسه پیرامون "بررسی مختصات شخصیت و شاکله امام خمینی (ره)" (ره) (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۴۵) 📌 آغاز بخش هشتم: 🌀 افراط و تفریط در مسئله غیرت... 🔻 : 🔹 غیرت، همان تعصب خوب نسبت به چیزی است که وابسته به انسان است، یک نمونه اش در مورد نوامیس انسانی است. 🔸 مردم درباره این صفت و این خصلت بعضی در حد افراطند، اشتباه افراطی می کنند، بعضی در حد تفریط و انکارند. بعضی ها اصلاً قبول ندارند که یک چنین چیزی در عرف اجتماع و در میان یک جامعه ای که زندگی می کنند لازم باشد. 🔹 بعضی از کسانی که اینها واقعاً لغزیده اند در گِل چسبنده لغزنده سرزمین ساخته و پرداخته تفکرات غلط غربی، واقعاً اینجا گیر کردند در این گل و لای و مرداب هایی که آنها برای ما سوغات آوردند، اصلاً برایشان مسئله ای به نام غیرت مطرح نیست، مسخره می کنند اصلاً. یعنی چه غیرت! یک عده از این طرف؛ یک عده هم از آن طرف به قدری غیرت به خرج می خواهند بدهند و به طوری غیرت را محدود و تنگ معنا می کنند که آدم وقتی نگاه کند به شیوه و سیرۀ زندگانی ائمه هدى (علیهم الصلاة والسلام) و خود رسول اکرم می بیند نه، این دیگر خیلی افراطی است، یک چنین چیزی در اسلام اصلاً نیست. 🔸 و بنده گمانم این است علت اینکه عده ای امروز با غیرت میانه ای ندارند و بدشان می آید از اینکه این تعبیر اصلاً بشود و این صفت به عنوان یک صفت پسندیده ای ذکر بشود و دل زده و دل خورند از این کلمه و از معنای این کلمه، شاید یکی از عللش این افراط هایی باشد که آن طرفی ها به خرج دادند. غیرت های زیادی و بیجا و بی منطق موجب شده که عده ای اصلاً بزنند زیر این بحث، اصلاً چنین چیزی را قبول نداشته باشند. لکن «اَليَمينُ وَ الشّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّريقُ الوُسطیٰ هِىَ الجادَّةُ » به فرمایش امیرالمؤمنین صلوات الله وسلامه علیه این چپ و راست جاده هر دو غلط است، هر دو انحرافی است و راه صحیح همین راه میانه و مستقیم است. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش هشتم: غیرت؛ ص ۲۵۷ و ۲۵۸ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
⁉️ سئوال از خودش و پاسخ به آن: آیا بجای طلبگی رشته ای دیگری را فرا می گرفتم بهتر بود❓ 🌷 خاطره ای خوش و جاوید 🌷 ⁉️ يادم هست، در زمانی که در قم تحصيل می کردم، يک روز خودم و تحصيلاتم و راهی را که در زندگی انتخاب کرده‌‌‌‌‌ام ارزيابی می کردم؛ با خود انديشيدم که آيا اگر بجای اين تحصيلات، رشته‌‌‌‌‌ای از تحصيلات جديد را پيش می گرفتم بهتر بود يا نه؟ ⁉️ طبعا با روحيه‌‌‌‌‌ای که داشتم و ارزشی که برای ايمان و معارف معنوی قائل بودم اولين چيزي که به ذهنم رسيد اين بود که در آن صورت وضع روحی و معنوی من چه می شد؟ 🔹 فکر کردم که الان به اصول و و و و غيره ايمان و اعتقاد دارم و فوق العاده اينها را عزيز ميدارم؛ آيا اگر يک رشته از علوم طبيعی و يا رياضی يا ادبی را پيش گرفته بودم چه وضعی داشتم؟ 🔸 به خودم جواب دادم که اعتقاد به اين اصول و بلکه اساساً روحانی واقعی بودن وابسته به اين نيست که انسان در رشته‌‌‌‌‌های علوم قديمه تحصيل کند. بسيارند کسانی که از اين تحصيلات محرومند و در رشته‌‌‌‌‌های ديگر تخصص دارند، اما دارای ايمانی قوی و نيرومند هستند و عملًا متّقی و پرهيزکار و احياناً حامی و مبلّغ اسلام‌‌‌‌‌اند و کم و بيش مطالعات اسلامی هم دارند؛ احياناً ممکن بود من در آن رشته‌‌‌‌‌ها بر زمينه‌‌‌‌‌هايی علمی برای ايمان خود دست می يافتم بهتر از آنچه اکنون دست يافته‌‌‌‌‌ام. 🌀 آن ايام، تازه با آشنا شده بودم و آن را نزد استادی (پاورقی: ظاهرا مقصود (ره) است) _که برخلاف اکثريت قريب به اتفاق مدّعيان و مدرّسان اين رشته صرفاً دارای يک سلسله محفوظات نبود، بلکه الهيات اسلامی را واقعا چشيده و عميق‌‌‌‌‌ترين انديشه‌‌‌‌‌های آن را دريافته بود و با شيرين‌‌‌‌‌ترين بيان آنها را بازگو می کرد_ مي‌‌‌‌‌آموختم. لذّت آن روزها و مخصوصاً بيانات عميق و لطيف و شيرين استاد از خاطره‌‌‌‌‌های فراموش ناشدنی عمر من است. 📚 در آن روزها با همين مسأله که آن ايام با مقدّمات کامل آموخته بودم آشنا شده بودم، قاعده معروف‌‌‌‌‌ «الواحد لا يصدر منه الّا الواحد»را آن طور که يک حکيم درک می کند درک کرده بودم (لااقل به خيال خودم)، نظام قطعی و لا يتخلّف جهان را با ديده عقل مي‌‌‌‌‌ديدم، فکر می کردم که چگونه سؤالاتم و چون و چراهايم يک مرتبه نقش بر آب شد؟ و چگونه می فهمم که ميان اين قاعده قطعی که اشياء را در يک نظام قطعی قرار می دهد، و ميان اصل‌‌‌‌‌ «لا مؤثّر في الوجود الّا اللّه»منافاتی نديده آنها را در کنار هم و در آغوش هم جا می دهم، معنی اين جمله را می فهميدم که‌‌‌‌‌ «الفعل فعل اللّه و هو فعلنا»و ميان دو قسمت اين جمله تناقضی نمی ديدم، «امر بين الامرين»برايم حل شده بود، بيان خاصّ صدر المتألّهين در نحوه ارتباط معلول با علت و مخصوصاً استفاده از همين مطلب برای اثبات قاعده‌‌‌‌‌ «الواحد لا يصدر منه الّا الواحد»فوق العاده مرا تحت تأثير قرار داده و به وجد آورده بود؛ خلاصه يک در فکرم ريخته شده بود که زمينه حلّ مشکلاتم در يک گسترده بود؛ در اثر درک اين مطلب و يک سلسله مطالب ديگر از اين قبيل، به اصالت معارف اسلامی اعتقاد پيدا کرده بودم، و و پاره‌‌‌‌‌اي از احاديث و ادعيه پيغمبر اکرم و اهل بيت اطهار را در يک اوج عالی احساس می کردم. 💠 در اين وقت فکر کردم ديدم اگر در اين رشته نبودم و فيض محضر اين استاد را درک نمی کردم همه چيز ديگر چه از لحاظ مادّی و چه از لحاظ معنوی، ممکن بود بهتر از اين باشد که هست، همه آن چيزهايی که اکنون دارم داشتم و لااقل مثل و جانشين و احياناً بهتر از آن را داشتم، اما تنها چيزی که واقعاً نه خود آن را و نه جانشين آن را داشتم همين بود با نتايجش؛ الآن هم بر همان عقيده‌‌‌‌‌ام. 📙 عدل الهی؛ صفحه ۹۹ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
1403082017.mp3
13.75M
🏴 پیشواز فاطمیه 🖤 مادر مادر، به دادم نرسی بیچاره ام 🖤سراب منم، زلال مثل آب تویی محبت ناب تویی تویی تویی فقیر منم، امید فقیر تویی که خیر کثیر تویی تویی تویی 🖤 مادر مادر، چادرت پناه بی پناها مادر مادر، تویی آبروی رو سیاها مادر مادر، یه نگاه کن از اون نگاها مادر مادر، کس و کار همه بچه هایی مادر مادر، دلتنگم بگو کجایی مادر مادر، همیشه نگران مایی 🎙 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
امام خمینی(ره)؛ پیشرفته ترین ذهن امتدادی.mp3
1.17M
🌀 امام خمینی(ره)؛ پیشرفته ترین ذهن امتدادی دوران ما 🎙 بخشی از جلسه بیست و هشتم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 نگاه امام(ره) به طبقه بندی علوم 🔸 الگو بودن مُدل علمی امام(ره) برای ما (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
4_5953914726365794537.mp3
8.52M
🏴 بمناسبت ایام بزرگداشت علامه طباطبایی (ره) 🎧 بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبایی (۱۴۰۲/۸/۱۷) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ✔️ مقدمه: 🔸علامه طباطبایی؛ پدیده کم نظیر حوزه های علمیه در طول قرنها ✔️ خصوصیات تشکیل دهنده شخصیت علامه طباطبایی: ◀️ خصوصیت اول: علم: 1️⃣ دارای تنوّع گسترده‌ی دانشیِ (فقه، اصول، فلسفه، عرفان نظری، هیئت، ریاضیات، تفسیر، علوم قرآنی، شعر، انساب) 2️⃣ عمق علمی و فکری: 🤏 صاحب مبنا بودن در اصول فقه 🤏 فیلسوف نوآور 🤏مفسّر شگفتی ساز 3️⃣ شاگردپروری: 🤏 تربیت شاگردان فیلسوف 🤏 زنده کننده فلسفه و فیلسوف سازی 🤏 شاگردان نقش آفرین در انقلاب اسلامی 🤏 شاگردان شهید شده در انقلاب اسلامی 4️⃣ انتشار آثار ایشان در زمان حیات ◀️ خصوصیت دوم: پارسایی، پرهیزکاری، تعبّد و ارادت ایشان به اهل‌بیت(علیهم السلام) ◀️ خصوصیت سوم: جهادِ فکریِ کم‌نظیر در بحبوحه‌ی تهاجم اندیشه‌های وارداتی و بیگانه: 🤏 تشکیل پایگاه‌های فکری پُرکننده‌ی خلأ‌ها و دارای جنبه‌ی تهاجم، نه موضع انفعالی و تدافعی ◀️ خصوصیت چهارم: متحقق کردن معارف توحیدی و مفاهیم عرشی‌ در قلب شریف خودش (نه صرفاً زایش فکری): 1️⃣ علامه طباطبایی؛ مصداق این آیه‌ شریفه: «اِلَیهِ یَصعَدُ الکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ العَمَلُ الصّالِحُ یَرفَعُه» 2️⃣ تواضع فوق العاده 3️⃣ بی هوائی 4️⃣ حلم ◀️ علامه طباطبایی؛ انسان دلنشین و دلچسب بود؛ جلسه‌ی شیرینی داشت، زبان شیرینی داشت، خوش‌صحبت و خوش‌تعریف بود. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۴۶) 🌀 آنها که از غیرت خوششان نمی آید، خیال می کنند این یک نوع روشنفکری است که زن هایشان را بیارایند و در معرض دید هوسرانان و شهوت رانان قرار بدهند... 🔻 : 🔹... «وَ غَيرَةٌ بِتَحَصُّنٍ» غیرت داشته باشد در داخل خانواده. چطور غیرت داشته باشد؟ «بتَحَصُّن» با پاسداری _از حصن و حصار است_ با حصارکشیدن در اطراف خانه و خانواده. چطور حصار بکشد انسان در اطراف خانه و خانواده؟ یعنی اصلاً در خانه را ببندد، کاهگل کند، نه بگذارد کسی بیاید، نه بگذارد کسی از این خانه خارج بشود، جایی برود؟ نه، معنایش این نیست. معنایش این است که مانند قلعهٔ مستحکمی که دشمن بدخواه، آدم مغرض، آدم شهوت ران، ممکن است بیاید در آن نفوذ کند و داخل بشود و در این حصار شکاف ایجاد کند، مثل تیراندازی که روی برجِ یک قلعه مستحکمی نشسته، نگذار این گونه دست ها و پاها و چشم ها و زبان های مغرض و هرزه به داخل خانه نزدیک بشود؛ غیرت معنایش این است لذا ما در این بالا نوشتیم «غیرت عاملی برای حراست خانواده». این یک واقعیت است. 🔸 آن کسانی که از غیرت خوششان نمی آید وقتی صحبتِ غیرتمندی می شود، می گویند آقا اینها قدیمی شد، خیال می کنند که این یک نوع روشنفکری است که زن هایشان را بیارایند و در معرض و منظر دید هوسرانان و شهوت رانان قرار بدهند، یا خیال می کنند این روشنفکری است که اگر دخترشان بزرگ شده مدرسه می رود دانشگاه می رود دیگر اصلاً هیچ سؤالی از او نکنند. اینها باید ببینند که نه، قدیمی نمی شود مسئله خانواده که اساس اجتماع است، یک چیز قابل قدیمی شدن نیست. 🔹 اگر شما یک اجتماع را به انسان تشبیه بکنید، خانواده سلول های داخل بدن این انسان است. این مطلبی است که امروز در فرهنگ های جدید در نظر دانشمندانِ اجتماع جدید، روشن شده. حالا سیاست های بزرگ دنیا که همه زنهای عالم را دلشان می خواهد که بدکاره باشند و همه مردهای عالم دلشان می خواهد که مردهای بی بند و بارِ بی غیرتی باشند، اینها نمی گذارند که این افکار در دنیا نُضج بگیرد و مورد عمل باشد، مطلب دیگری است؛ اما قبول دارند، اعتراف دارند. 🔸 این واقعیتی است که امروز سیاست های بزرگ دنیا مصلحتشان نیست که بین زن و مرد وجود داشته باشد. اگر آنها بخواهند دنیا را آن چنانی که می برند و می خورند، ببرند و بخورند، یکی از بزرگترین راه هایش این است که همین بلبشویی که شما در امور جنسی در دنیا مشاهده می کنید، این بلبشو بیشتر از اینکه هست، باشد. می گویند برنامه ما باید این باشد که مردها و زن ها را در تمام ملل و همۀ اجتماعات به فحشا بکشیم و کردند. شما را به خدا نکردند! ببینید چه خبر است. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش هشتم: غیرت؛ ص ۲۶۱ تا ٢٦٣ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
12.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 مقام باطنی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) یعنی نوری که بسط پیدا کرد و کل عالم را فرا گرفت... ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀درباره کتاب «سه دیدار» با مردی که از فراسوی باور ما می آمد... ✏️ محمدرضا سعادتی؛ طلبه حوزه علمیه قم 🖋 کتاب به قلم ؛ بر اساس داستان زندگی امام روح اللّه خمینی (ره) نگاشته شده است. ادعایش این است: «من داستان می نویسم، تاریخ نمی نویسم». بحث تاریخی از این کتاب را به اهل فنّ آن باید واگذار کرد و این یادداشت درباره کاری است که نویسنده بر دوشش بوده است. 📘 سراسر کتاب، مجذوب قلم و شخصیتی که به او پرداخته می شوی. از همان شروع کتاب میخکوبت می کند و انگار تو را به تسخیر خود در می آورد؛ هم شخصیتی که به او پرداخته است و هم قلم نویسنده. 🔖 کتاب با این جمله از امام (ره) آغاز شده است: «ایران موجودی است الهی که بر بال فرشتگان نشسته است». البته منبع آن را پیدا نکردم. 📘 برای من که در آغاز یک راه جدید در پژوهش آثار عرفانی و سیاسی_اجتماعی امام (ره) بودم این کتاب یکی از بهترین انتخاب ها بود و آن را به دیگران هم پیشنهاد می دهم چرا که تو را مغلوب و مجذوب (نه مقلّد) امام(ره) می کند، انگیزه ای شگرف در تو ایجاد می کند که گلوله ای آتشین می شوی برای رجوع و بازگشت به تمام شخصیت (نه فقط شخصیت علمی) چنین مرد عظیمی. 🖍 وقتی صفحات کتاب را ورق می زنی حقیقتاً زمان در دستت نیست، زمان که چه عرض کنم گویا خودت هم در دست خودت نیستی یعنی واقعاً تو را به خدمت خودش می گیرد، کاری می کند که واقعاً خود را در محضر امام (ره) می بینی همانگونه که می خواهی. دلت می خواهد زیر سطر به سطر کتاب خط بکشی ولی در انتخاب سخت می مانی که کدام را ؟ 🌕 ای کاش تاریخ و داستان مردانی چون خمینی کبیر و تاریخ عصر جدیدی چون انقلاب اسلامی، همین گونه و به جوانان ما منتقل شود. تاریخ اگر به قالب هنر بیاید شورافکن می شود، زیبا می شود، ماندگار می شود، استقبال می شود؛ رهبر انقلاب می فرمایند: «بارها گفته ام که هر پیامی ، هر دعوتی ، هر انقلابی ، هر تمدنی و هر فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود ، شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود و فرقی هم بین پیام های حق و باطل نیست»(27/09/1365). 🌊 واژه ها و جملاتی که در وصف امام عزیز باید گفت همین است که نادر ابراهیمی قلم زده است هر چند آنانکه درکشان از شخصیت امام (ره) فاخرتر هست حتماً می گویند این هم برای او کم است و حق هم همین است که امام بسیار بسیار فراتر از این کتاب است ولی نادر ابراهیمی تمام تلاش خودش را کرده است. 💧 جملات زیادی را درباره امام بکار برده است اما انتخابم این سه جمله است (نقل به مضمون) که می تواند راهبرد و مأموریت حوزه و طلبه را رقم بزند: ۱. «جسارت است آقا روح اللّه، شما و اجدادتان به قناعت راضی نیستید» یعنی به دین حداقلی تن نمی دهید، به جهانی شدن آن می اندیشید و می خواهید جهان را از ظلم پاک کنید، به یک روستا و امام جماعت شدن و کشورداری و ... هم بسنده نمی کنید، مأموریت تان بازگشت انسان به «خلافت فی الارض» است و راه را قیام للّه می دانید. ۲. شهید مدرس به عده ای از طلاب گفت: «نگین کنید این شیخ را». این جمله نیاز امروز حوزه ماست، آقا روح اللّه آن زمان باید برای طلاب جوان الگو شود، و امام روح اللّهِ انقلاب اسلامی هم که خود را در قامت مکتب امام (ره) ارائه داده است، باید مکتب نجات بخش حوزه علمیه و ایران شود. اگر امام خمینی در حوزه نگین شود، تمام هویت طلبه را ویرایش می زند، مأموریت حوزه را ویرایش می زند، دیگر نه حوزه و طلاب آن و نه اساتید و ... به کم قانع نمی شوند. این شیخ اگر در حوزه نگین شود هزاران راه حل جلوی پای ما می گذارد؛ اما درد اینجاست که شخصیت علمی و تربیتی او در حوزه عجیب در حجاب شخصیت سیاسی اش رفته و مغفول مانده است. ۳. «در این چشم ها قدرت عجیبی است، قدرتی که می تواند جهان را زیر و رو کند». تنها نقص کتاب که شاید برای برخی اذیت کننده باشد اواسطش است که به یکباره از اوج محتوای داستانی به اوج مطالب فلسفی و اثبات وجود خدا روی آورد و احتمالا برخی را خوشایند نباشد ولی این نباید موجب پرهیز از ادامه مطالعه کتاب شود. بهترین سخن درباره کتاب همان است که خود نادر ابراهیمی در آخرین صفحه کتاب قلم زده است: «همین قدر می گویم که در عمر خویش، کاری چنین ، و انجام نداده ام، و نه، دیگر، خواهم داد». و نادر ابراهیمی نشان داد اهل کارهایی است که غیر ممکن بنظر می رسد. 🌷کتاب را صبح روز شنبه ۲۶ آبان ماه تمام کردم و این یاداشت را برای جلد اول این کتاب: «رجعت به ریشه ها»، نوشتم. به شما هم پیشنهاد می کنم حتما بخوانید. (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
7.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 توصیه ای شنیدنی از به شاگردان خود در پایان یکی از جلسات درس اسفار؛ قم، مسجد ارک، سال ۱۳۵۵ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔸 مکتب صدرالمتالهین، مکتب توأم شدن عقل و قلب 🔹 کسی اگر بخواهد واقعاً حکمت متعالیه را بخواند باید زمینه قلبی و روحی و معنوی آن را هم فراهم بکند و الا... ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۴۷) 🌀بقا و سلامت خانواده به وسیله غیرت تأمین می شود/ داستان اسیری که باید به قتل می رسید اما بخاطر پنج خصلت به قتل نرسید و ... 🔻 : 🔹اساس جامعه انسانی و همه ترقیات، وجود است؛ که خانواده سلولی است در پیکر اجتماع انسانی و بقای خانواده و سلامت خانواده و سامان روحی و معنوی خانواده با این است که جهات جنسی و اختلاط مسائل جنسی و شهوی و اینها به وجود نیاید و این به وسیله قابل تأمین است؛ پس ببینید چقدر غیرت مهم است است. 🔸... «عن ابی عبدالله علیه السلام قال: اُتیَ النبیّ صلی الله علیه و آله بِاُساری»...چند اسیر را خدمت پیامبر آوردند، «فأَمَرَ بقتلهم» دستور دادند که آنها را بکشند. مگر اسیر را می کشند؟ ممکن است جنایت کرده بوده است؛ اگر اسیری جنایت کرده باشد، نسبت به این اسیر ترحم نمی کنند. 🔹...«ما خَلا رَجُلًا مِن بَيْنِهِم» فقط یک نفر را از بین این اسرا عفو کرد و فرمود: او را به قتل نرسانید «فَقالَ الرَّجُلُ» آن شخص که خیلی خوشحال شده بود، گفت: «بابي انتَ وَ أُمّي» پدر و مادرم قربانت، چطور شد که من را مستثنی کردید؟ «یا مُحَمَّدُ كَيفَ أَطلَقتَ عَنِّي مِن بَيْنِهِم؟ فَقالَ» حضرت فرمود: «اَخبَرَني جَبرَئيلُ عَنِ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ اَنَّ فيكَ خَمَسَ خِصَالٍ يُحِبُّهَا اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ رَسولُهُ». کافر است، جنایت هم کرده، مستحق قتل است، اما به خاطر پنج خُلق نیکو از قتل او می گذرند. این معنایش اهمیت اخلاق است. مکارم اخلاق در اسلام یک چنین وزنی دارد؛ همه اش این نیست که نماز شب بخوانیم ختم قرآن کنیم، اخمهایمان را درهم بکشیم و به مردم ناز بفروشیم. نه‌ اخلاق، خُلقیات تأثیرش این قدر زیاد است که یک انسان را که مستحق قتل است، پیغمبر او را عفو میکند؛ به خاطر پنج خصلت خوب. این پنج خصلت خوب او چیست؟ 1⃣ «اَلغَيرَةَ الشَّدِيدَةَ عَلى حَرَمِكَ» با هستی. نسبت به حرم خودت، همسرت، دخترت، خواهرت دارای غیرت هستی. 2⃣ «وَ السَّخاءَ» دست و دل باز هستی. 3⃣ «وَ حُسنَ الخُلُقِ» خوش اخلاق هستی. با این و آن، رفتار و اخلاقت خوش است. 4⃣ «وَ صِدقَ اللّسانِ» راستگو هستی، دروغ نمی گویی. 5⃣ «وَ الشَّجَاعَةَ» يكى هم شجاعت. 🤏 ... «فَلَمّا سَمِعَهَا الرَّجُلُ اَسلَمَ» با این حرکت اخلاق گرای اسلامی، این فرد مسلمان شد. «وَ حَسُنَ اِسلامُهُ وَ قاتَلَ مَعَ رسول الله صلی الله علیه و آله قتالاً شدیداً» در جنگ های حضرت هم شرکت کرد، «حتّی استُشهِد» تا اینکه به شهادت رسید. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش هشتم: غیرت؛ ص ۲۶۹ تا ۲۷۲ 📌 پایان بخش هشتم: ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .