eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
304 دنبال‌کننده
305 عکس
221 ویدیو
29 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_امام_روح_الله (پیام بَرِ دورانِ جدیدِ عالَم) گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 از غیبت صغری تا به امروز، هیچ کس را مثل امام خمینی(ره) سراغ نداریم... 🔻: 🔸 حقیقتاً در بین علمای دین -تا آن‌جایی که ما شناخته‌ایم- از عصر اول، از دوران بعد از غیبت صغری تا امروز، ما هیچ‌کس را مثل امام، به این برازندگی و به این برجستگی سراغ نداریم. همه‌ آنهایی که بودند، انصافاً از ایشان کوچکتر بودند. 🔹 البته از لحاظ علمی، مؤسسان و مجتهدان بزرگ هستند؛ اما ، آن چیزی که یک شخصیت را به وجود می‌آورد، از شیخ مفید و سیّد مرتضی و محقق و علامه و دیگران و دیگران، تا برسد به میرزای شیرازی و بقیه‌ علما، انصافاً هیچکدام با این بزرگوار قابل مقایسه نبودند. 🔸 ایشان یک عالَم دیگری بود؛ یک دریای عمیق و یک اقیانوس ناشناخته بود. خدای متعال میدانست که او چه‌قدر عمیق و حاوی غرایب است.(۱۳۷۰/۵/۳٠) (ره) (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
مقام اوج .mp3
6.52M
🌀 سه مرحله در مقام بقاء بعد الفنا ✔️ بخشی از بیانات در جلسه ۴۲۲ درس عرفان در وادی عمل (شنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۳) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 توضیح بقاء بعد فنای فعلی، صفاتی و ذاتی 🔸 مقام اوج در بقاء بعد الفنا کجاست؟ 🔹 لوازم تجلی ذاتی در مقام بقاء بعد الفنای ذاتی چیست؟ 🔸 کثرات در مقام بقاء بعد الفنا چگونه دیده می شود؟ 🔹 تشکیل حکومت توسط پیامبر اکرم حاصل چه مقامی است؟ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
سه رویکرد در گزاره ((خدا هست)).mp3
1.79M
🌀 رویکرد مقام معظم رهبری در کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» 🎙 بخشی از جلسه شصت و ششم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 سه رویکرد در گزاره «خدا هست»: برهانی، اخباری و انشایی 🔸 اعتقاد و ایمان به خدا یعنی باید در دل کار رفت 🔹 مفاهیم و گزاره های دینی تا به فضای فرهنگ نیاید به فعالیت نمی انجامد ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 هویت ما "خمینی(ره)" است... 🔸ایشان خانم«زهرا قبیسی» بانوی مقاوم لبنانی است که اخیرا تصاویر ایستادگی‌اش در مقابل تانک اسرائیلی مورد توجه قرار گرفت. 🔹 آن عمل بزرگ و ایستادگی عظیم در برابر تانک که حقیقت و دارایی رژیم صهیونیستی را به تمسخر کشید و روح مقاومت را متجلی ساخت، محصول اندیشه و ایمانی است که در این گفتگو بیان می کند. او هویت خود را امام خمینی و انقلاب اسلامی می داند. هویت، تمام شاکله انسان را می سازد. ایمان، رئیس انسان مومن است و او به این مکتب ایمان قلبی و عقلی دارد. وقتی هویت انسان آن قدر اوج گرفت که خود را ذیل عصر امام خمینی(ره) معنا کرد، سعه وجودی می یابد و به گستره تاریخ، صحنه هایی از مقاومت را رقم می زند تا غفلت و سستی را از چشم و روح بشریت بزداید. باید باور به این نکته داشته باشیم که: انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی و رهبر انقلاب، روح انسان را بزرگ می کند و زمینه را برای خلیفه الهی شدن در زمین پدید می آورد تا انسان به غایت نهایی اش نائل شود. این ما و این دریای بیکران انقلاب اسلامی... (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
عرفان اجتماعی.mp3
4.2M
🌀 عرفان اسلامی، انسان را از صحنه های اجتماعی جدا نمی کند | اثرات اجتماعی فراوان در بقاء بعد الفنا... ✔️ بخشی از بیانات در جلسه ۴۲۲ درس عرفان در وادی عمل (شنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۳) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 یکی از فواید بقاء بعد الفنا، عدم حذف ساحت های خَلقی است 🔸 مقام فنا، مقام لا شعوری است چون غرق خداست 🔹 بقاء بعد الفنا، همه کمالات فنا را دارد ولی جهت خَلقی را هم متوجه است 🔸 بهترین نوع حق خلق را ادا کردن در مقام بقاء بعد الفنا است 🔹رسول اکرم در نهایت فنا، پراشتغال ترین کار را در کثرات داشت 🔸 نزول قرآن بر اساس بقاء بعد الفنا ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
رویکرد اصولیون.mp3
1.5M
🌀 رویکرد اصولیین، تکلیف محورانه است نه کشف واقع از طریق شریعت 🎙 بخشی از جلسه شصت و ششم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 اصول فقه به ما یاد نمی دهد چگونه واقع را از شریعت کشف کنیم 🔸 روش هدایت ائمه (علیهم السلام) برای عموم مردم 🔹 جای خیلی از بحث ها در فرآیندهای اجتهادی خالی است ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 ناگهان مردی از دریا و بر دریا آمد... 🏚 ... و چون کلبه از آن من شد، نخستین ((شدنم)) را در این یافتم که از رخسار پژمرده پنجره ها بزدایم. کهنه یی مرطوب، طشتی آبِ نیم گرم، تیغی تیز اختیار کردم و به جان آن شیشه ها که دیگر جلای شیشگی از یاد برده بودند، افتادم و از آن شکوفایی محقّر، دریای محبوب خروشان پُر حباب خویش را نگریستم. 🌊 و ناگهان دیدم که مردی از دریا بر می آید، بر دریا می آید _چون ایشان که در اسطوره های مهجور بر آب می رفتند_ چون عیسای ناصری، چون منصور حلاج و چون شیخ ما که نگاه خداوند بر اوست و اگر خواهد چون قاصدک ها به سیاحتی سبک بالانه می بَرَدش. 💧گفتم مبارک باد این چشمه نوجوش که به جانب باغ منهدم اندیشه هایم جاری ست تا این شِتای دیرپای را به گلباران بهاران باقی بکشاند. 🌊 مردِ از دریا برآمده گرچه بسیار پیر اما تنومندترین انسانی بود که در همه اعصار ذهن خویش می شناختم _قدرتمند با بازوان ستبر، پیچیده، سری برافراشته و نگاهی_ خدای من!_ نگاهی درهم کوبنده و مغلوب کننده... 🖋 📘 سه دیدار؛ جلد اول(رجعت به ریشه ها)؛ صفحه ۱۶ و ۱۷ (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
سفر سوم و چهارم.mp3
1.89M
🌀 سفر سوم و چهارم عرفانی برای چه مقامی است؟ ✔️ بخشی از بیانات در جلسه ۴۲۲ درس عرفان در وادی عمل (شنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۳) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 فنا راه ورود به حق و سفر دوم است یعنی از حق به حق است 🔸 بقاء بعد الفنا، سفر سوم و چهارم است 🔹 تحلیل سفر سوم و چهارم از ابن عربی شروع شد 🔸 سفر چهارم، دستگیری از خلق است 🔹 سفر دوم، پایان پذیر نیست و ادامه دار است 🔸 فلسفه نبوت را در سفر سوم و چهارم مطرح کرده اند ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۶۴) 🌀 اگر قاتل امام حسین (علیه السلام) و ابن ملجم هم امانتی به شما سپرد، بایستی آن را ادا کنید... 🔻 : 🔹 باید دانست که امانت تنها امانتِ مالی نیست. ادای امانت _که همان امانت داری است_ یعنی ادای هر حقی که کسی تو را در آن، امین دانسته است، این حداقلش است... از این بالاتر هم دارد یعنی تمام حقوق را ادا کردن، ولو آن طرفِ صاحبِ حق، تو را در آن حق هم امین نداسته، آن حق را به تو هم نسپرده. حالا همین اندازه را حساب کنیم که یعنی آن کسانی که انسان را در یک حقی امین دانستند، آن ها را از حقشان محروم نکردن، این حق را به آن ها دادن. 🔸 «عن الحُسین بنِ مُصعَبٍ الهَمدانِیّ قالَ: سَمِعتُ الصّادقَ جَعفَر بن محمدٍ علیهما السّلام یقولُ: اَدُّوا الأمانة وَ لَو اِلی قاتل الحسین بن عَلیٍّ» امانت را به صاحبش بازگردانید ولو به قاتل حسین بن علی علیهما السلام. پس فرقی بین وجوب ادای امانت نیست میان آن صورتی که صاحب آن امانت شخص مؤمنی باشد، یا کافر. اَشقای (بدبخت تر) از قاتل امام حسین کسی نیست، حتی او هم اگر امانتی به شما سپرد، بایستی ادا کنید! 🔹 ...حضرت صادق (علیه السلام) می فرماید: «اِتّقوا اللّه و عَلَیکُم بِاَداء الأمانة اِلی مَنِ ائتَمَنَکُم فَلَو اَنّ قاتِلَ أمیرالمؤمنین عَلیه السّلام ائتَمَنَنی عَلی أَمانة لأدّیتُها الیه» ... حتی اگر ابن ملجم یک امانتی را دست من بسپارد، من ادای امانت می کنم. مسئله امانت این قدر مهم است. از این روایات «انظروا الی صدق الحدیث و اَداء الامانة» معلوم می شود که ادای امانت خیلی در شرع مقدس مهم است. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش ضمائم: راستی و امانت داری؛ ص ۳۳۸ و ۳۳۹ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🗂 به بُریده های صوتی درس «عرفان در وادی عمل» پیرامون مقام «فنا» و «بقاء بعد الفنا» 🔹 فهم درست از تجلی ذاتی 👇 https://eitaa.com/rastakhiz_ir/936 🔸 بازگشت عارف به خَلق با دید حقانی 👇 https://eitaa.com/rastakhiz_ir/951 🔹 بدبینی، کج فهمی و بدفهمی درباره مقام فنا منجر به چه می شود؟ 👇 https://eitaa.com/rastakhiz_ir/956 🔸 رسیدن به کُنه ذات خداوند؛ ممنوع! 👇 https://eitaa.com/rastakhiz_ir/958 🔹 شاهکار عرفان اسلامی در بحث بقاء بعد فنا 👇 https://eitaa.com/rastakhiz_ir/960 🔸 سه مرحله در مقام بقاء بعد الفنا 👇 https://eitaa.com/rastakhiz_ir/962 🔹 عرفان اسلامی، انسان را از صحنه های اجتماعی جدا نمی کند 👇 https://eitaa.com/rastakhiz_ir/965 🔸 سفر سوم و چهارم عرفانی برای چه مقامی است؟ 👇 https://eitaa.com/rastakhiz_ir/968 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 ما استادانی مثل علّامه طباطبایی را در تفسیر و فلسفه دیدیم؛ اما مانند امام خمینی (ره) جامع نبودند... 🔻 : 🔸 یکی از ابعاد شخصیت امام خمینی(ره) _در کنار بُعد اخلاقی، عرفانی، سیاسی، اجتماعی، مدیریت و رهبری_ است که از ابعاد برجسته و ممتاز ایشان به شمار می آید. وی از نظر علمی و معنوی در افقی قرار داشت که دست هم نوعان و همگنانش به آنجا نمی رسید. 🔹امام در چهار رشته از علوم سرآمد اَقران خویش بود و از زبده ترین صاحب نظران این علوم (علم فقه، اصول فقه، فلسفه اسلامی و عرفان اسلامی) بود. 🔸ما کسی را نمی شناسیم که مثل ایشان در این چهار رشته به حد کمال رسیده باشد. ممکن است افرادی باشند که در بعضی از ابعاد این علوم همطراز یا مقدم بر امام باشند؛ چه این که کسانی وجود داشتند که در عرفان به مراتب بالایی رسیده بودند؛ ولی در فلسفه رتبۀ پایین تری داشتند یا حرفی نداشتند. فقیهان بسیار برجسته ای داشته ایم که در فقه تیزبین و موشکاف بودند؛ ولی با مباحث عقلی آشنایی قابل توجهی نداشتند. 🔹جامع بودن امام در حد بسیار بالایی بود. او از نادر افرادی بود که در زمینه های اصلی علوم اسلامی به قله رسیده بود؛ هم در علوم عقلی و هم در علوم نقلی و هم در سیر و سلوک معنوی. 🔸در فقه، فلسفه، عرفان، ادبیات فارسی، عربی و در معارف اسلامی دیگر چنان عمیق فکر می کرد و آن قدر جامع و همه سو نگر بود که بنده مانند او را سراغ ندارم. ما استادانی مثل علّامه طباطبایی را در تفسیر و فلسفه دیدیم؛ اما مانند امام جامع نبودند. آن بینشی که امام در فقه و اصول، کلام و فلسفه عرفان و علوم اسلامی دیگر داشت جامعیتی ویژه بود. این جامعیت ویژهٔ او بود و غیر از او فردی را با چنین وصفی نیافته ام. 📗 کتاب سیری در ساحل، صفحه ۴۷ (ره) (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .