eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
297 دنبال‌کننده
303 عکس
220 ویدیو
29 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_انقلاب_اسلامی گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
5.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀 خلاصه ۹۰ سال از عُمرم 🍀 🔻 چه حاصلی از دنیا و آخرت؟ 🔻 با چه برنامه ای؟ 🔻بهترین مرآت برای این برنامه؟ 🔻راه توفیق عمل به این برنامه؟ 🔻بهترین راه برای تقرب؟ 🔻عامل توفیق دنیا و آخرت؟ 🔻اصلی ترین عامل توفیق امام(ره) و رهبری و سید حسن نصرالله ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۴۳) 🌀کمک مالی ابتدا ایجاد محبت می کند و به تدریج به ایجاد احترام و قبول نفوذ می رسد... 🔻 : 🔹عَن زَيدِ بنِ عَليّ عَلَيْهِ السَّلامُ عَن أبيهِ عَن جَدِهِ عَن عَلَيَّ عَلَيْهِمُ السَّلامُ قَالَ: سادَةُ النّاسِ فِي الدُّنيَا الأَسخِياءُ وَ فِي الآخِرَةِ الأتقياء.» «أسخياء» خصوصیتشان این است که به این و آن پول می دهند؛ لذا سروران دنیا، اینها هستند؛ چون پول و کمک مالی یک اثرِ طبیعی دارد، ابتدا ایجاد محبت می کند، به تدریج به ایجاد احترام و قبول نفوذ می رسد. لذا آدم های بدخواه و دستگاه های بدخواه هم برای پیشبرد مقاصدِ خودشان از پول استفاده می کنند. به فلان مسئول، به فلان افراد با نفوذ، نفوذ سیاسی، نفوذ روحانی، نفوذِ دینی پول می دهند. 🔸 این همه فجایعی که در دنیا اتفاق می افتد، بسیاریش به خاطر پول است، که افراد پول می دهند. 🔹...در جمله «سادَةُ النّاسِ فِي الدُّنيَا الاَسخياءُ جنبه ارزشی مورد لحاظ نیست، حضرت طبیعتِ امر را بیان می فرمایند. این معنایش این نیست که سخاوت بد است یا خوب است. بله، اگر این سخاوت در جهت اهداف خوب مثل تقرّب إلى الله کمک به فقیر، مستمند، کمک به مؤمن انجام بگیرد، کار خوبی است. هدفِ دادن پول، تحقق یک مقصود مکرّم و قابل قبولی باشد، البته خوب است. اگر اهداف، اهداف مادی و دنیایی است، برای رسیدن به مقاصد سوء است، بد است. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش هفتم: سخاوت؛ ص ۲۴۴ و ۲۴۵ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
☘️ چهل روز شکوفایی ❣️خون شهید جریان دارد، زنده کننده است، تثبیت کننده است، بیدار کننده غافلان است. ❣️چه زیباست... چهلمین روز شهادت سید حسن نصرالله عزیز ما مصادف با ایام ولادت حضرت زینب سلام الله علیها شد، یادمان نرفته سید عزیز مقاومت چگونه بر مصائب او روضه می خواند و زار زار گریه می کرد. سید عزیز ما راوی حقیقت بودن را از این بانو به ارث برد. چهل روز گذشت اما... ❣️خون شهید نصرالله جوشید و نصرت جبهه حق را زنده تر از دیروز کرد خون او جوشید و امت اسلام را بیدارتر از گذشته کرد خون او جوشید و حزب الله از پای ننشست، خسته نشد، نه تنها استقامت کرد بلکه رشد هم کرد خون او جوشید و وعده صادق ۲ را رقم زد که قلب مظلومان مقتدر عالَم را خشنود ساخت خون او جوشید و نماز با شکوه جمعه نصر را پدید آورد که شجاعت، مردانگی، مروّت و اخوت در آن موج می زد خون او جوشید و مواسات و جهاد مالی عظیم بانوان ایرانی را رقم زد خون او جوشید و حماسه های شگفت انگیز حزب الله علیه رژیم منحوس را آفرید خون او جوشید و مردان و زنان ایرانی و عراقی و سوریه ای، پناهگاهی شدند برای آن ها که بی پناه شدند، خانه هایشان را در اختیارشان گذاشتند، وسایل زندگی برایشان فراهم کردند و صدها اقدام اینچنینی خون او جوشید و خون های دیگری همچون سید هاشم و یحیی سنوار و عواضه و معصومه کرباسی و ... را به خود متصل کرد تا با پیوند ارواحشان با هم، حیات دیگری به جبهه مقاومت بدهند خون او جوشید و ریاست جمهوری ما، ریاست مجلس ما و مسئولین ما همه با هم فریاد مشترک زدند، عمل مشترک کردند، با شجاعت تمام سینه سپر کردند و سفر رفتند تا ندای پشتیبانی از مقاومت را به گوش جهانیان برساندند خون او جوشید سیاست خارجی ایران را فعالانه وارد تعلیم نقشه راه مقاومت به جهان کرد، وزیر امورخارجه مان با شجاعت و هوشمندانه سفرهای متعدد کرد و این نقشه راه را تعلیم داد 🍀و ده ها شکوفایی دیگر که خون این شهید در این چهل روز رقم زد. بزرگان می گویند عدد چهل، عدد پر رمز و رازی است، چهل یعنی رسیدن به یک بلوغی که تن و تعلقات را از خود جدا می کند و می کوشد خود را به حقیقت نزدیک و نزدیک تر کند. چهل روز نقش آفرینی و کنش گری در جبهه مقاومت یعنی ای اسرائیل و ای آمریکا بدان؛ نصرالله ها زنده اند و تا ابد نصرت خدا می کنند «ان تنصروا الله ینصرکم» و خدا هم به یاری آن ها خواهد آمد. خون نصرالله بار دیگر راوی این حقیقت شد که حزب الله زنده خواهد بود، راوی این حقیقت شد که «للّه جنود السماوات و الارض»، راوی این حقیقت شد که امتی که خدا دارد هیچ چیز کم ندارد. 🌿 بله حقیقت همین است. از وجود آن شهید عزیز مقاومت بی بهره شدیم و سخت مصیبت زده ایم اما راه و مکتب او با ارتقای بی نظیری که همه دیدیم ادامه دار شد. حقیقت این است که او (ره) بود، همان خمینی ای که را آغاز کرد و ای را پدید آورد که همه بر سر آن سفره متنعّم هستیم «کَیفَ ضَرَبَ اللَهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماء * تُؤتی اُکُلَها کُلَّ حینٍ بِاِذنِ رَبِّها» 📢 وظیفه ما این است که راوی این همه شکوفایی باشیم و روایت اول از جنگ حق و باطل امروز را رقم بزنیم. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
روش های فهم برای انسان.mp3
5.2M
🌀 انسان به لحاظ هویت فطری اش چندین روش فهم دارد... 🎙 بخشی از جلسه بیست و دوم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔸وقتی از چند روش استفاده شود، استحکام شدید معرفتی به وجود می آید 🔹 برخی از اذهان، تقلیدی هستند و با استدلال عقلی متزلزل می شوند 🔸اذهان تقلیدی اگر وارد فضای تحقیقی شوند هم خودشان هم دیگران را آشفته می کنند 🔹 بستر کلی بشر این است که به طرف فهم پیش می رود ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🏴 باز نشر بمناسبت چهلمین روز شهادت شهید سید حسن نصرالله(ره) 🌀 امروز مطالعه بیانات جزو ضروریات است... ✊ برای شناخت جبهه باطل یعنی آمریکا و اسرائیل؛ و شناخت منطقه و مقاومت، و شناخت نقش ایران در این تقابل ها، چاره ای نداریم جز اینکه بصورت صریح و شفاف و همراه با جزئیات این صحنه را بشناسیم. 🔍 مطالعه متن کامل سخنرانی ها و همچنین پیام های بصورت جدی ما را کمک کار خواهد بود. ایشان صحنه مبارزه را بصورت واقعی و دقیق تحلیل می کند، علاوه اینکه تربیت یافته مکتب امام خمینی و رهبر انقلاب است و با این اندیشه ها رشد یافته است. در کانال رستاخیز علاوه بر برخی سخنرانی های قدیمی مهم، جدیدترین سخنرانی ها و پیام های ایشان بارگزاری شده است. 🔰 سخنرانی ها و پیام هایی که بارگزاری شده است: 🤏 پس از عملیات «طوفان الاقصی» در مراسم بزرگداشت شهدای راه قدس https://eitaa.com/rastakhiz_ir/739 🤏در آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی https://eitaa.com/rastakhiz_ir/490 🤏 به مناسبت شهادت سردار محمدرضا زاهدی https://eitaa.com/rastakhiz_ir/536 🤏 در خلال فعالیت های منبر قدس https://eitaa.com/rastakhiz_ir/550 🤏 در مراسم تشییع فرمانده جهادی بزرگ، شهید سید علی فؤاد شکر (سید محسن) https://eitaa.com/rastakhiz_ir/572 🤏 در سالگرد شهادت فرمانده شهید سید مصطفی بدرالدین (ذوالفقار) https://eitaa.com/rastakhiz_ir/576 🤏 در مراسم بزرگداشت شهید سید فؤاد علی شکر (سید محسن) https://eitaa.com/rastakhiz_ir/594 🤏 در مراسم عزاداری شهادت فرمانده شهید حاج محمد نعمه ناصر (ابونعمه) https://eitaa.com/rastakhiz_ir/614 🤏 در مراسم عزاداری به مناسبت درگذشت مادر گرامیشان https://eitaa.com/rastakhiz_ir/627 🤏 پیام به کنفرانس بین‌المللی شهیدان مدافع حرم و خط مقاومت در مشهد مقدس https://eitaa.com/rastakhiz_ir/606 🤏 پس از «عملیات روز اربعین» در جواب حملهٔ رژیم صهیونیستی به ضاحیه و ترور شهید فؤاد شکر (سید محسن) https://eitaa.com/rastakhiz_ir/685 🤏 در افتتاحیه‌ی کنفرانس «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه حضرت آیت الله خامنه‌ای» https://eitaa.com/rastakhiz_ir/748 🤏 در افتتاحیه‌ی کنفرانس «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه حضرت آیت الله خامنه‌ای» https://eitaa.com/rastakhiz_ir/749 (ره)🖤 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ این بزرگوار، دست رد به سینه کسی نمی زند... ❤️ در گرفتن حاجات حضرت زینب (سلام الله علیها) را قسم بحق برادرش بدهید (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۴۴) 🌀 انسان در تنگدستی یا گشایش، با وقار باشد/ وقار یعنی... 🔻 : 🔹...وقار یعنی سنگینی و متانت در رفتار و گفتار و در شخصیت انسان. سبک نبودن، جلف نبودن، این، وقار است. که طبعاً خودِ این خصوصیت منشأ خصوصیات دیگری هم میشود مثل حلم و گذشت و امثال اینها. 🔸گاهی اوقات انسان از لحاظ معاش مثلاً در سختی قرار می گیرد، گاهی وسعت و گشایش پیدا می کند، هرکدام از این دو حالت در انسان یک تأثیرات روانی ای می‌گذارد. وقتی انسان تنگدست است، دچار نومیدی، افسردگی یا دچار دستپاچگی می شود که به این در بزند، به آن در بزند؛ اینها خلافِ وقار است. آن کسی هم که در زندگی گشایش پیدا می کند او هم همین طور است. بعضی ها پول در جیبشان هست، خرّاجی می کنند، بذل و بخشش های بی مورد می کنند، این خلاف وقار است. 🔹...پس وقار یعنی حالت استحکام شخصیت داشته باشد. کاری کنید شخصیت شما استحکام پیدا کند استقرار پیدا کند، لکن این وقار و سنگینی بدون مهابت باشد. مهابت یعنی ترسانندگی، رفتار انسان باید با متانت و سنگینی همراه باشد، اما نه به آن صورتی که مردم، بینندگان و معاشرین از انسان بترسند. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش هفتم: سخاوت؛ ص ۲۴۷ و ۲۴۸ 📌 پایان بخش هفتم: ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
41.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این مستند کوتاه را ببینید... بلایی که سید حسن نصرالله و سنوار چه بر سر نتانیاهو آوردند ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ❓چرا شکست غیر قابل ترمیم است؟ ❓ چرا می گوییم رژیم صهیونیستی شکست خورده است؟ ❓در ۷ اکتبر چه بلایی سر رژیم صهیونیستی آمد؟ ❓ابعاد عملیات طوفان الاقصی چه بود؟ ❓ چه بود و طوفان الاقصی چه با آن کرد؟ ❓تعداد صهیونیست های فراری از ابتدای جنگ در غزه چقدر است؟ ❓چه بلایی بر سر بعد از طوفان الاقصی و عملیات افتاد؟ ❓ رژیم صهیونیستی بعد از طوفان الاقصی چه بود؟ ❓چند نفر از شهرک های شمال اسرائیل خارج شدند؟ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 تاثیر این کار در ترویج دین از هزاران کتاب و تبلیغات و سخنرانی بیشتر است/ هیچ کدام از مصلحان اسلامی با امام(ره) قابل مقایسه نیستند... 🔻 رهبر انقلاب: 🔹 مرحوم در یکی از نوشته‌هایش حرفی دارد که من از چهل سال قبل یا شاید بیشتر که این حرف را دیدم، دائماً در ذهن من هست. او می گوید اگر طرفداران و داعیان اسلام - مضمون حرف این است، حالا جزئیات حرف چون خیلی قدیم دیدم، یادم نیست - به جای نوشتن این همه ، به جای این همه ، به جای این همه ، اداره‌ی این همه ، یک کار برای بکنند، آن کار از همه‌ی این کارها تأثیرش بیشتر است. و آن اینکه در گوشه‌ای از دنیا - به ذهنم است میگوید در یک جزیره‌ای دور افتاده‌ای - یک تشکیل بدهند؛ نفس تشکیل یک حکومت اسلامی در گوشه‌ای از این دنیای بزرگ اثرش از هزاران کتاب، هزاران سخنرانی، هزاران مطلب نکته‌دار در ترویج دین، بیشتر است. 🔸ما این را امتحان کردیم. وقتی تشکیل شد، فریاد اسلام وقتی از حلقوم آن مرد بزرگ و شجاع و بی‌نظیر خارج شد؛ امام بزرگوار ما - که هیچ شخصیتی از این شخصیتهای تاریخمان را با او نمیتوانیم قیاس کنیم. من با شرح حال بزرگانی از مصلحان از قبیل و دیگرانی که بودند، آشنا هستم. هیچ کدام با این مرد بزرگ، این امام عزیزی که خداوند توفیق داد ما زمان او را درک کردیم، . با آن شجاعت، با آن ، با آن احساس ، از اسلام حرف زد - ناگهان همه‌ی دنیای اسلام متوجه به اسلام شد. امروز شما در هر کدام از دانشگاه‌های کشورهای اسلامی بروید، بین دانشجویان و طبقه‌ی تحصیلکرده‌ی جوان، گرایش و عشق به اسلام را می بینید. اینها همانهائی بودند که کمونیستها آنها را براحتی جذب می کردند؛ جریانهای گوناگون ملحد براحتی آنها را به خودشان متمایل می کردند. امروز این گرایشها به حداقل رسیده. نگاه، نگاه به اسلام است. (۱۳۸۸/۰۲/۲۳) (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
بررسی مختصات شخصیت و شاکله امام خمینی(ره)-227-35.mp3
238.9K
🌀 امامتِ اندیشه امام خمینی (ره) در حوزه 🔸باید اندیشه امام(ره) در حوزه، امامت کند تا حوزه بتواند امامِ جامعه باشد. 🎙بخشی از جلسه پیرامون "بررسی مختصات شخصیت و شاکله امام خمینی (ره)" (ره) (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۴۵) 📌 آغاز بخش هشتم: 🌀 افراط و تفریط در مسئله غیرت... 🔻 : 🔹 غیرت، همان تعصب خوب نسبت به چیزی است که وابسته به انسان است، یک نمونه اش در مورد نوامیس انسانی است. 🔸 مردم درباره این صفت و این خصلت بعضی در حد افراطند، اشتباه افراطی می کنند، بعضی در حد تفریط و انکارند. بعضی ها اصلاً قبول ندارند که یک چنین چیزی در عرف اجتماع و در میان یک جامعه ای که زندگی می کنند لازم باشد. 🔹 بعضی از کسانی که اینها واقعاً لغزیده اند در گِل چسبنده لغزنده سرزمین ساخته و پرداخته تفکرات غلط غربی، واقعاً اینجا گیر کردند در این گل و لای و مرداب هایی که آنها برای ما سوغات آوردند، اصلاً برایشان مسئله ای به نام غیرت مطرح نیست، مسخره می کنند اصلاً. یعنی چه غیرت! یک عده از این طرف؛ یک عده هم از آن طرف به قدری غیرت به خرج می خواهند بدهند و به طوری غیرت را محدود و تنگ معنا می کنند که آدم وقتی نگاه کند به شیوه و سیرۀ زندگانی ائمه هدى (علیهم الصلاة والسلام) و خود رسول اکرم می بیند نه، این دیگر خیلی افراطی است، یک چنین چیزی در اسلام اصلاً نیست. 🔸 و بنده گمانم این است علت اینکه عده ای امروز با غیرت میانه ای ندارند و بدشان می آید از اینکه این تعبیر اصلاً بشود و این صفت به عنوان یک صفت پسندیده ای ذکر بشود و دل زده و دل خورند از این کلمه و از معنای این کلمه، شاید یکی از عللش این افراط هایی باشد که آن طرفی ها به خرج دادند. غیرت های زیادی و بیجا و بی منطق موجب شده که عده ای اصلاً بزنند زیر این بحث، اصلاً چنین چیزی را قبول نداشته باشند. لکن «اَليَمينُ وَ الشّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّريقُ الوُسطیٰ هِىَ الجادَّةُ » به فرمایش امیرالمؤمنین صلوات الله وسلامه علیه این چپ و راست جاده هر دو غلط است، هر دو انحرافی است و راه صحیح همین راه میانه و مستقیم است. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش هشتم: غیرت؛ ص ۲۵۷ و ۲۵۸ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
⁉️ سئوال از خودش و پاسخ به آن: آیا بجای طلبگی رشته ای دیگری را فرا می گرفتم بهتر بود❓ 🌷 خاطره ای خوش و جاوید 🌷 ⁉️ يادم هست، در زمانی که در قم تحصيل می کردم، يک روز خودم و تحصيلاتم و راهی را که در زندگی انتخاب کرده‌‌‌‌‌ام ارزيابی می کردم؛ با خود انديشيدم که آيا اگر بجای اين تحصيلات، رشته‌‌‌‌‌ای از تحصيلات جديد را پيش می گرفتم بهتر بود يا نه؟ ⁉️ طبعا با روحيه‌‌‌‌‌ای که داشتم و ارزشی که برای ايمان و معارف معنوی قائل بودم اولين چيزي که به ذهنم رسيد اين بود که در آن صورت وضع روحی و معنوی من چه می شد؟ 🔹 فکر کردم که الان به اصول و و و و غيره ايمان و اعتقاد دارم و فوق العاده اينها را عزيز ميدارم؛ آيا اگر يک رشته از علوم طبيعی و يا رياضی يا ادبی را پيش گرفته بودم چه وضعی داشتم؟ 🔸 به خودم جواب دادم که اعتقاد به اين اصول و بلکه اساساً روحانی واقعی بودن وابسته به اين نيست که انسان در رشته‌‌‌‌‌های علوم قديمه تحصيل کند. بسيارند کسانی که از اين تحصيلات محرومند و در رشته‌‌‌‌‌های ديگر تخصص دارند، اما دارای ايمانی قوی و نيرومند هستند و عملًا متّقی و پرهيزکار و احياناً حامی و مبلّغ اسلام‌‌‌‌‌اند و کم و بيش مطالعات اسلامی هم دارند؛ احياناً ممکن بود من در آن رشته‌‌‌‌‌ها بر زمينه‌‌‌‌‌هايی علمی برای ايمان خود دست می يافتم بهتر از آنچه اکنون دست يافته‌‌‌‌‌ام. 🌀 آن ايام، تازه با آشنا شده بودم و آن را نزد استادی (پاورقی: ظاهرا مقصود (ره) است) _که برخلاف اکثريت قريب به اتفاق مدّعيان و مدرّسان اين رشته صرفاً دارای يک سلسله محفوظات نبود، بلکه الهيات اسلامی را واقعا چشيده و عميق‌‌‌‌‌ترين انديشه‌‌‌‌‌های آن را دريافته بود و با شيرين‌‌‌‌‌ترين بيان آنها را بازگو می کرد_ مي‌‌‌‌‌آموختم. لذّت آن روزها و مخصوصاً بيانات عميق و لطيف و شيرين استاد از خاطره‌‌‌‌‌های فراموش ناشدنی عمر من است. 📚 در آن روزها با همين مسأله که آن ايام با مقدّمات کامل آموخته بودم آشنا شده بودم، قاعده معروف‌‌‌‌‌ «الواحد لا يصدر منه الّا الواحد»را آن طور که يک حکيم درک می کند درک کرده بودم (لااقل به خيال خودم)، نظام قطعی و لا يتخلّف جهان را با ديده عقل مي‌‌‌‌‌ديدم، فکر می کردم که چگونه سؤالاتم و چون و چراهايم يک مرتبه نقش بر آب شد؟ و چگونه می فهمم که ميان اين قاعده قطعی که اشياء را در يک نظام قطعی قرار می دهد، و ميان اصل‌‌‌‌‌ «لا مؤثّر في الوجود الّا اللّه»منافاتی نديده آنها را در کنار هم و در آغوش هم جا می دهم، معنی اين جمله را می فهميدم که‌‌‌‌‌ «الفعل فعل اللّه و هو فعلنا»و ميان دو قسمت اين جمله تناقضی نمی ديدم، «امر بين الامرين»برايم حل شده بود، بيان خاصّ صدر المتألّهين در نحوه ارتباط معلول با علت و مخصوصاً استفاده از همين مطلب برای اثبات قاعده‌‌‌‌‌ «الواحد لا يصدر منه الّا الواحد»فوق العاده مرا تحت تأثير قرار داده و به وجد آورده بود؛ خلاصه يک در فکرم ريخته شده بود که زمينه حلّ مشکلاتم در يک گسترده بود؛ در اثر درک اين مطلب و يک سلسله مطالب ديگر از اين قبيل، به اصالت معارف اسلامی اعتقاد پيدا کرده بودم، و و پاره‌‌‌‌‌اي از احاديث و ادعيه پيغمبر اکرم و اهل بيت اطهار را در يک اوج عالی احساس می کردم. 💠 در اين وقت فکر کردم ديدم اگر در اين رشته نبودم و فيض محضر اين استاد را درک نمی کردم همه چيز ديگر چه از لحاظ مادّی و چه از لحاظ معنوی، ممکن بود بهتر از اين باشد که هست، همه آن چيزهايی که اکنون دارم داشتم و لااقل مثل و جانشين و احياناً بهتر از آن را داشتم، اما تنها چيزی که واقعاً نه خود آن را و نه جانشين آن را داشتم همين بود با نتايجش؛ الآن هم بر همان عقيده‌‌‌‌‌ام. 📙 عدل الهی؛ صفحه ۹۹ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .