eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
155 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑کلیپ کاملِ سخنرانی#پناهیان حدود۴دقیقه و۴۸ثانیه 🖇نکته شرم آوردیگردراین کلیپ اوحتی امیرعوالم حضرت ام
🛑خشن فی ذات الله عز و جل ✅قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله: ارْفَعُوا أَلْسِنَتَکُمْ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ فَإِنَّهُ خَشِنٌ فِی ذَاتِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ  غَیْرُ مُدَاهِنٍ فِی دِینِهِ 🔰رسول خدا صلی الله علیه و آله: «زبان های خود را از علی بن ابی طالب(علیه السلام)بازدارید.چرا که او به خاطرذات خداوندعز و جل درخشم می گرددودرامردین اومدارا نمی کند» 📚بحارالانوارج21ص385 🛑خشم مقدس مولاناامیرالمومنین صلوات الله علیه ✅قالت فاطمة الزهراءصلوات الله علیها: وَمَا الَّذِي نَقَمُوا مِنْ أَبِي الْحَسَنِ(صلوات الله علیه)نَقَمُوا وَ اللَّهِ مِنْهُ نَكِيرَ سَيْفِهِ وَ قِلَّةَ مُبَالاتِهِ لِحَتْفِهِ وَ شِدَّةَ وَطْأَتِهِ وَ نَكَالَ‌ وَقْعَتِهِ وَ تَنَمُّرَهُ فِي ذَاتِ اللَّهِ‌. 🔰حضرت فاطمه زهراصلوات الله علیها در فرازی از خطبه نسائیه می فرماید: از ابوالحسن(حضرت علی صلوات الله علیه) چه چیزی را نپسندیدند؟ به خدا سوگند آنان محکمی شمشیرش، و بی باکی و نترسیدن او از مرگ خود، و استواری گام های او، و سختی کارزار (یا شدت عقوبت عبرت آموزش)، و شدت خشم خدایی او را خوش نداشتند. 📚بحارالأنوارج 43 ص 160 🛑عصبانیت مقدس مومن ✅عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ صَدَقَهَ عَنِ الصَّادِقِ (علیه السلام) أَنَّهُ قِيلَ لَهُ مَا بَالُ الْمُؤْمِنِ أَحَدُّ شَيْ‏ءٍ قَالَ لِأَنَّ عِزَّ الْقُرْآنِ فِي قَلْبِهِ وَ مَحْضَ الْإِيمَانِ فِي قَلْبِهِ وَ هُوَ يَعْبُدُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُطِيعٌ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ(صلی الله علیه و آله)مُصَدِّقٌ 🔰مسعدة بن صدقه گفت: به امام صادق (عليه السلام) گفته شد: چرا مؤمن تند و تيز است [و عصبانى مى‏شود]؟ حضرت فرمود: چون عزّت و بزرگى قرآن در لش است‏ و ايمان خالص در دل اوست، و او [تنها] بندگى و عبادت خداوند عز و جل را به جا مى آورد، و از خداوند پيروى مى كند،وپيامبرش را تصديق مى نمايد. 📚من لايحضره الفقيه ج‏3ص560 🔗اهانت به نبی اکرمﷺوامیرالمومنینﷻ💔 🔗عهدنامه امیرمؤمنان به‌مالک اشترنامه53نهج البلاغه 🔗کلیپ کاملِ سخنرانی آقای پناهیان 🔗توضیح اصل روایت 🔗توهین آقای پناهیان،وتحریفات تاریخی واحادیثی ایشان ✍🏻@karbalaionana الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑امام صادق علیه‌السّلام می‌داند که حتی شنیدن نام مبارک رسول خدا «صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» هم چه احترامی دارد‼️‼️ 🖇احترام نام مقدس ومبارک رسول اللهﷺ 👤جناب اباهارون (که اصحاب خاص امام صادق علیه‌السّلام است) می‌گوید: 🔰در مدینه با امام صادق علیه‌السلام همنشین بودم. پس از چند روز به محضر آن حضرت رسیدم که به من فرمودند: چند روزی تو را ندیده‌ام ای اباهارون! عرض کردم: پسری برایم به دنیا آمده؛ امام علیه‌السلام فرمودند : خداوند در او برایت برکت نهد! چه نامی بر او نهادی؟ عرض کردم: او را «محمد» نامیدم. فَأَقْبَلَ بِخَدِّهِ نَحْوَ الْأَرْضِ وَ هُوَ یَقُولُ مُحَمَّدٌ مُحَمَّدٌ مُحَمَّدٌ حَتَّی کَادَ یَلْصَقُ خَدُّهُ بِالْأَرْضِ 🔰ناگاه حضرت در حالی که گونه ی مبارکش را به سوی زمین می‌برد، فرمود: محمد؛ محمد؛ محمد؛ و نزدیک بود گونه مبارکش بر زمین بساید سپس امام علیه‌السلام فرمودند: ✅بِنَفْسِی وَ بِوُلْدِی وَ بِأُمِّی وَ بِأَبَوَیَّ وَ بِأَهْلِ الْأَرْضِ کُلِّهِمْ جَمِیعاً الْفِدَاءُ لِرَسُولِ اللَّهِ صلی‌الله‌علیه‌وآله 🔰جان من و فرزندانم و مادرم و پدرم و همه اهل زمین فدای رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله😭 به پسرت دشنام مده و او را نزن و به او بد نکن و بدان که هیچ خانه‌ای بر زمین نام محمد را در بر نگرفته جز آن که هر روز تقدیس می‌شود💔 📚الکافی،ج۶ ص۳۹ 🔗اهانت به نبی اکرمﷺوامیرالمومنینﷻ💔 🔗عهدنامه امیرمؤمنان به‌مالک اشترنامه53نهج البلاغه 🔗کلیپ کاملِ سخنرانی آقای پناهیان 🔗توضیح اصل روایت 🔗توهین آقای پناهیان،وتحریفات تاریخی واحادیثی توسط ایشان 🔗احادیث مرتبط الروافض الحيدري ✍🏻@karbalaionana @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑واکنش شیخ حسین انصاریان به جسارتهای آقای پناهیان: ((استغفرالله،#قرآن ازپیامبروامیرالمومنین این همه
✍🏻دیدم جناب آقای در حرف هایش گفته است بودن امیرالمومنین علیه‌السلام که ۴مرتبه تکرارکردن ای راعبارتِ نسبت به امام علیه‌السلام بود نه عبارت من🤔‼️ 👈🏻این کلیپ کامل بدون تقطیع مجدداً ملاحظه بفرمایید👉🏻 😊جناب آقای پناهیان اگر همینطوراست که می‌گویید اینکه درکجایِ یا، که طاقت امیرالمومنین علیه‌السلام را نداشتند عبارت 👈🏻«گوشت تلخ»😭 را برای حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام به کار برده اندرابرایمان بفرمایید⁉️‼️ عرض می‌کنم: کدام چنین به پیامبرداده است⁉️ اتفاقا و ادعای آقای پناهیان، به کریم پیامبر او را👈🏻 می‌نامیدند، و از این که حضرت به هر سخنی می‌سپارد او رامورد قرارمی‌دادند نه اینکه کنند👈🏻 است‼️ علاوه بر این، بد نیست دوباره کل کلیپ را ببینید❗ به هیچ عنوان از نمی‌گوید،بلکه به،از را می‌خواند‼️ ایشان پا را فراترگذاشته و می‌کند را یعنی(از خود فراری می‌دادند)که یک#واضح و نصِ صریح و است‼️ آقای پناهیان ظاهراًشب گزشته دیداری باشیخ حسین انصاریان داشتند که اقای پناهیان باحضور درحسینیه همدانی‌ها باشیخ حسین انصاریان درباره مسائل پیش آمده گفت‌وگو کردند ✅اقای انصاریان ایشان را نسبت به ازمومنین و توصیه کردند ای کاش آقای انصاریان توجه میکرد کسی به شخص خودحاج اقا یا یا از وبزرگانِ حوزه ی علمیه نکرده است، که بیایدودلجویی کند‼️ 💔آقای پناهیان خیلی واضح به رسول خداوامیرالمؤمنین کرده،ودرموردشان واز استفاده کرده است❗ والسلام علی من اتبع الهدی و نهی النفس عن اله ✍🏻@karbalaionana الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑پیامبررحمتﷺ را اززبانِ سیدناومولاناامیرالمومنینﷻبشناسیم،نه هرمدّعیِ دیگری ... 🖇اهانت به نبی اکرمﷺوامیرعوالم حضرت سیدناومولاناامیرالمومنین 🔰او که خاتم پیامبران بود،بخشنده ترین،پرحوصله ترین،راستگوترین،پایبندترین مردم به عهد و پیمان، نرم خوترین و خوش مصاحبت ترین مردم بود، هر کس بدون سابقه قبلى او را مى دید، هیبتش او را مى گرفت و هر کس با او معاشرت مى نمود و او را مى شناخت دوستدارش مى شد و هر کس مى خواست او را تعریف کند، مى گفت: نظیر او را پیش از او و پس از او ندیده ام. «وَ هُوَ خاتَمُ النَّبیّینَ، اَجْوَدُ النّاسِ کَفّا وَ اَرْحَبُ النّاسِ صَدْرا وَ اَصْدَقُ النّاسِ لَهْجَهً وَ اَوْفَى النّاسِ ذِمَّهً وَ اَلْیَنُهُمْ عَریکَهً وَ اَکْرَمُهُمْ عِشْرَهً مَنْ رَآهُ بدیهَهً هابَهُ وَ مَنْ خالَطَهُ مَعْرِفَهً اَحَبَّهُ یَقولُ ناعِتُهُ: لَمْ اَرَ قَبْلَهُ وَ لا بَعْدَهُ مِثْلَهُ» 📚بحارالأنوار جلد ۱۶صفحه۱۹۰ ✍🏻ولو کلیپ تقطیع هم شده باشدکه اصلاً تقطیع ارسال نکردم آقای پناهیان👈🏻 ۴مرتبه این را هم (مثلا)با که فرمودن از زبانِ گفته باشد ، باز هم به کار بردن چنین و و بدون شک حرمت رسول الله و امیرالمؤمنین صلوات الله علیهما می باشد ✅بِسْمِ ٱللهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ 🔰[ای پیامبر!] پس به و از سوی خدا با آنان خوی شدی، و اگر و بودی از می شدند؛ بنابراین از آنان گذشت کن، و برای آنان آمرزش بخواه، و در کارها با آنان مشورت کن، و چون تصمیم گرفتی بر خدا کن؛ زیرا خدا توکل کنندگان را دوست دارد. 📚آل عمران 159 عده ای برای توجیه می فرمایند چرا کلیپ تقطیع شده فرستادید 👈🏻(کلیپ کامل راارسال کردم) با این حال آیا تفاوتی ایجاد شد در موضوع⁉️خیر حتی اگر کلیپ تقطیع هم شده باشد و این کلمات را هم (مثلا) از بیت علیهم السلام گفته باشد ، باز هم به کار بردن چنین کلمات و ادبیاتی و چنین مثالی بدون شک هتک رسول الله و صلوات الله علیهما می باشد. 🥀رحمت خداوند برخلق ... قَالَ اَلْإِمَامُ اَلْبَاقِرُصَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : ✅نَحْنُ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ 🔰حضرتِ آقاامام باقر صلوات الله علیه وآله می فرمایند :ما خداوند بر هستیم. 📚الأمالي ص654 ادامه دارد... ✍🏻@karbalaionana الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑انتقاد به سخنان مشمئزکننده آقای علیرضاپناهیان به علی علیه السلام 👤موضع گیری: 🔰بسیارجای تاسف است که در سحر ماه مبارک رمضان که بایستی فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام از رسانه برای مردم بیان شود این تعبیر زشت «» به آنها نسبت داده شود. ایشان در می‌خواست با در گفتارش و یا اینکه این عبارت 👈🏻دشمنان است کلام خود را کند اما تقطیع بوده و نه حکایت قول آنها می‌باشد بلکه خود است. بر این امر خودایشان: _ مثل اینکه رسول خدا چرا حزب تشکیل نداد؟! _ و چرا از اطراف او پراکنده شدند؟! _ و تذکر این تعبیر سخیف. و اگر ایشان بگوید مراد من از این تعبیر همان است که در جلسه دوم برای اظهار داشت؛ اولاً👈🏻:معنای این. ثانیاً👈🏻: این جمله دارد و در تلقی می‌شود و در حالی که می‌فرماید: «انّک لعلی خلق عظیم» والله تبارک و تعالی عالم بما فی الصدوروالسلام علی من اتبع الهدی الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑بیان فضائل🔥عمرسعدِملعون اززبان پناهیان😳 آقای وقتی به حضرات مقدسِ وامیرعوالم حضرتِ علی علیهماالسلام میرسد ایشان را العیاذ بالله خطاب می کند😭💔 واما وقتی به🔥عمرسعدحرامزاده ملعون🔥 می رسد وی را فردی می داند‼️ آقای پناهیان چگونه و آنان که کرده اند را می دانی⁉️ 😫اول تیر را که به سمت انداخت❓ 😭چه کسی لشکر🔥🔥 را و های را🩸 کرد❓ ادامه دارد..... الروافض الحيدري ✍🏻@karbalaionana @ravafez_alhaydari
🛑سلب توفیق از و مخالفین ولایت تا ظهور صلوات‌الله‌علیه‌ 🖇 به محضر حضرت صاحب الزمان مبارک باد 🌸امام صادق عليه السّلام فرمودند: 🔰آنگاه كه بن على را با تيغ كشتند و خواستند كه سر مبارك او را از تن جدا كنند، از سوى پروردگار عزيز طنين‌ انداز شد؛ندايى از ميان عرش:اى و ستم‌ پيشه! پس از پيامبر خود از عيد قربان و بى‌بهره خواهيد شد. در ادامه فرمودند:چنين بود كه آنان موفق نشدند و هيچ‌گاه كامياب نخواهند شد تا اينكه خون‌خواه حسين بر ستم‌گران کند 📚الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۱۶۸ 👤 علامه مجلسی رحمه الله ذیل حدیث فرمودند: 🔰 موفق نشدن آنان برای درک عید قربان و عید فطر، 👈چنان که اکثر علماء گفته‌اند این است که در اکثر اوقات ماه ذی حجه و ماه رمضان بر آنان اشتباه می‌شود. 👈یا به علت این است که چون بر حق در میان آنان نیست، موفق نمی‌شوند این دو نماز را به طور کامل بخوانند یا اصل آن را به جا بیاورند، زیرا آن حاضر بودن امام است یا اینکه بگوییم این حکم مختص هست چنانچه ظاهر روایت هم همین هست و این نظر اخر برای من بهتر است. 📚بحارالأنوار،ج٤٥ص٢١٧_٢١٨ 💠 ظاهر روایت این است که تمام امت اعم از شیعه و سنی از درک فضیلت عید فطر و قربان محروم هستند ولیکن طبق بیان علامه و روایات دیگر این محرومیت فقط شامل غیر شیعیان است 💠 روزه آنها که با زنا هیچ تفاوتی ندارد و عید فطرشان هم همیشه یا قبل عید واقعی است یا بعد عید اگر هم مطابق باشد همانند روزه شان بی ثمر است. الروافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑نامه آیت الله به ریاست محترم نسبت به سخنان مشمئز کننده علیرضا پناهیان به صلی الله علیه وآله و صلوات الله علیه ✍🏻 بسم الله الرحمن الرحیم محترم حجت الاسلام و المسلمین آقای(دامت توفیقاته) سلام علیکم در کمال ناباوری در بیست و ششمین سحر ماه مبارک رمضان۱۴۰۳ شمسی، آقای از شبکه ۳ که از بودجه ارتزاق می‌کند، جمله‌ و موهن "" یعنی و را برای👈🏻 گرامی اسلام و👈🏻(علیهما السلام) به کار برد. این عبارت او به قدری بود که به سرعت موجی از را در و و نیز در میان پیامبر و (علیهم السلام) در و برانگیخت و در داخلی و خارجی دست به دست گردید، گفتنِ چنین طبق ماده👈🏻۵۱۳ و دیگر موازین ، قابل است. وقتی این مطلب را دیدم بر خودلرزیدم که چطور این شخص به خود داده سخنی بگوید که نه با های_دینی و و مطابقت دارد و نه با و. شگفت آنکه امروز(۱۹ فروردین ۱۴۰۳) نامبرده به جای استغفار و ندامت از این که است؛ در مقام طلبکار و به بعضی نقد کنندگان با فراافکنی، آن تعبیر ناروا را نقل قول از مخالفین حضرت علی(علیه السلام) دانست و خود را کرد‼️ به سخنان قبل و بعد گفته او مراجعه کردم و👈🏻 دیدم این،تعبیر بوده پیامبر خدا و حضرت علی(علیهما السلام)، و او از گفتن طفره رفته است. لذا مرا بر آن داشت که این را خدمتتان بنویسم و به دو نکته اشاره کنم: 👈🏻اولاً: چطور این شخص به خود داده با چنین به پیامبر خدا و حضرت علی(علیهما السلام) کند⁉️ مگر کسی که وصل به👈🏻 است باید را و هر چه می‌خواهد بگوید و و به و را نماید⁉️ با اینکه رسول خدا(صلوات الله علیه و آله) به ، از👈🏻 برخوردار بود: 👈🏻"انک لعلی خلق عظیم"(قلم، آیه ۴) و در آیه دیگر ایشان را به سبب، دارای می‌خواند که را خود کرد: ✅"فبما رحمه‌ من الله لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک "(آل عمران، آیه ۱۵۹) و مومنان(علیه السلام) نیز این (صلوات الله علیه و آله) بود، لذا حضرت را در جاهای مختلف به توصیف می‌کند؛ در یک جا می‌فرماید: " رسول خدا از همه ، بود."(خطبه ۱۰۰) یا "او مردم را به هم." (خطبه ۲۳۱) و "میان مردم ایجاد کرد."(خطبه ۱۰۰) 👈🏻ثانیاً: از جناب‌عالی که کشورید سئوال می کنم: ۱👈🏻اگر این تعبیر و آمیز توسط کسی غیر از گوینده و یا غیر مسلمانی در از کشور در مورد و علی علیهما السلام به کار برده می شد، عده ای با راهنمایی و ترعیب همین آقا و ا‌مثال او نمی‌شدند و به نمی ریختند و سر نمی دادند⁉️ ۲👈🏻 اگر همین آقا، کلمه "" را مثلاً به نسبت می‌داد آیا مورد حتی و خودش قرار نمی‌گرفت و طرد نمی‌شد و نمی‌کردید؟! اینک از حضرتعالی که در مقام قضا هستید انتظار می‌رود پیش از آنکه به این موضوع بیشتر دامن زده شود دستور دهید او را با چشم پوشی ازنزدیکی او به مقامات کشوری به فراخوانند. اگر تعبیر و او به اشتباه و یا سبق لسان بوده، از پیشگاه مقدس پیامبر اسلام و امیرمومنان(علیهما السلام) و مسلمانان کند و البته مدتی از در های_کشور و محروم گردد تا مدتی او را مردم نبینند. و اگر هم قصد سویی از این تعبیر موهن داشته، طبق محکوم شود. در هر دو صورت مردم را در جریان محاکمه و نتیجه دادگاه قرار دهید تا عبرت شود. و در غیر این صورت، موجب بی اعتمادی بیشتر مردم از خواهد شد. ما علی الرسول الا البلاغ و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ 👇🏻کامل بیانات👇🏻 🔗 به نقل از سایت معظم له 🔗اهانت به نبی اکرمﷺوامیرالمومنینﷻ الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑انتقادشدیدمنصورارضی ازپناهیان:بیچاره خواهی شد 🖇اهانت به نبی اکرمﷺوامیرالمومنینﷻ 👤منصور ارضی در گذشته مسجد ارگ به از علیرضا پناهیان کرد و گفت: آی کسی که می گویی پیامبر بوده، بیچاره خواهی شد، عاقبت به خیر هم نمی شوید 🔰قابل توجه آنکه این اظهارات را یک روز پس از پناهیان به خاطر عنوان کرده است.​ در شرایطی که مشغول اظهارات منصورارضی، بود، به اینکه👈🏻 او شروع به انتقادازعلیرضا کرد، ابتدا و سپس او را به طور👈🏻 کرد‼️ الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑پاسخ به اشکالات پناهیان واتهاماتی که به نبی اکرم وامیرعوالم علی علیهماالسلام واردکرد💔👇🏻 🖇اهانت به نبی اکرمﷺوامیرالمومنینﷻ بسم الله الرحمن الرحیم درسخنرانی ایشان می گویدامیرالمومنین سلام الله علیه فرمودمردم به ولایت هرکسی جزمن راضی بودند. بعدمی گویدخوبهاحاکم نباشندخیلی ازدعواهامی خوابه❗ حالابایدپرسیدنتیجه اینکه بعدشهادت نبی الله صلی الله علیه وآله وکودتای اهل سقیفه حضرت چکار کردند،قرآن را آوردند و بعدچون امرخدا براین بود که به زوربرمردم حکومت نکن رفتند که رفتند.   بعد می گوید: او اگرولایت دارد وبشود بااورفیق شد وچیزی بماسه بازخوبه اما اگه گوشت تلخ باشه بری پیشش شمع رو خاموش کنه این شمشیرکشیدن طلحه وزبیر است. وامیرالمومنین درمقام خلافت گوشت تلخی می کردویدفعه اومدبیت المال را تقسیم می کرد... بعد نکته مهم این است که می گوید: آقا این هیچکس نمی تونه باهاش رفیق بشه...آقا یه باندی درست کن بتونن حکومتتو نگه دارن... اینجاعقل خودش را برحجت خدا👈🏻بالاترمی دونه و اگر بخوبی دقت کنید مشغول راه کاردادن به حضرات است. واگرباندبازی بداست چراخودت باند داری؟ بعد می گوید کسی رو برای خودش نگه نمی داشت😳❗در پی این حرف هیچ شرحی نمی دهد که خوب بود یا بعد وبلافاصله میرود به سراغ نبی اکرم صلی الله علیه و آله می رود با این عبارت: ازاین بدتر وضعیتی بود که رسول خدا بوجود آورد و نه یک رفیق برای خودش و نه یک رفیق برای علی نگه داشت❗ وبعد به حدیثی اشاره می کند: 👈🏻که لاتشکو علیا انه خَشِنُ فی ذات الله و ادامه می دهداو در راه خدا این خشونت را دارد .   اول معنی کنیم خشن را:   خشن:👈🏻زبر ، خشن ، زمخت ، بي ادب ، داراي ساختمان خشن و زمخت ، درشت ، ناهنجار ، بدخلق ، ترشرو   برویم  ببینیم حکایت حدیث چیست و معنی آن هم چیست قریب به همین مضامین چندروایت آمده:   پیامبر فرمود:👈🏻«يا ايها الناس لا تشكواعلياًفَوَالله انه لأخشن فى ذات الله من ان يُشكى» ترجمه 👈🏻ای مردم، ازعلی شکایت نکنیدسوگند به خدا که او در راه دین خداسخت گیرتر از آن است که موردشکایت قرار گیرد. در روایت دیگر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:👈🏻 ارْفَعُوا الْسِنَتَکم عَن علی بنِ ابِی طالبِ فَانَّه خَشِنٌ فی ذاتِ الله عزوجل غَیرُ مُداهن فی دینه زبان از شکایت علی بن ابی طالب باز دارید، چرا که او در راه خدا سخت گیر است و در دین خدا اهل مداهنه ومعامله وسازش نیست. از خود امیرمؤمنان علی علیه السلام روایت شده که فرمود: لا اَداهِنُ فی دینی هرگز در دین خودسازش ومعامله نخواهم کرد.  همچنین امیراامومنین علیه السلام فرمود: لاتَخافوا فِی اللَّه لَومَةُ لائِم در راه خدا و عمل به وظیفه ازسرزنش سرزنش گران نهراسید.   حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه درخطبه ایی دیگر فرمود:سوگند به جان خودم، درمبارزه با👈🏻مخالفان حق و آنان که درگمراهی وفساد غوطه ورند، یک لحظه سستی و مدارا نمی کنم...   معنی آن👈🏻خشونت نیست بلکه👈🏻قاطعیت در اجرای دین وعدالت است.   📚[1].سيرة ابن هشام، ج 4، ص 250 📚[2].محمّدى رى شهرى، موسوعة الامام على‏بن ابى‏طالب،ج 4، ص131 📚[3].همان،ص 132 📚[4].بحار الانوار،ج 78،ص 100 📚[5].ولَعمرى ما علىّ من قتال من خالَفَ الحقَ وخابَطَ الغىَّ من ادهانٍ و لاايهانٍ» 📚نهج البلاغه،خطبه 24 عنه صلى الله عليه و آله:أيُّها النّاسُ ، لا تَشْكوا عليّا ، فو اللّه ِ إنّهُ لِاَُخَيْشِنٌ في ذاتِ اللّه ِ أو في سبيلِ اللّه ِ پيامبرخدا صلى الله عليه و آله :اى مردم❗از على گلايه نكنيد، كه به خدا سوگند او براى خدايا در راه خدا سختگير است. رسول خدا(صلی الله علیه و آله) درمدح امیرعوالم علی سلام الله علیه و آله  فرموده است: «اِنَّ عَلِیّاً لاُخَیْشِنُ فی ذاتِ اللهِ» علی درباره‌ی ذات اقدس خدا، بسیار بسیار خشن است. خَشِن، اَخشَن و اُخَیشِن هر كدام در مورد خاصّی گفته می‌‌شود. مثلاً شخصی در موردی خشن رفتار می‌‌كند؛ یعنی دارای خشونت است. دیگری خشن‌‌تر از او رفتار می‌كند،، او «اخشن» است (اگر استعمال كلمه‌ی اخشن در مورد تفضیل، صحیح باشد) و یكی شدیدتر از دوتای قبلی است، «اُخَیشِن» است. اخیشن، در اصطلاح اهل ادب تصغیر اخشن است، ولی این تصغیر نمایانگر تفخیم و تعظیم مطلب است. یعنی در درجه‌ی اعلای خشونت و قاطعیّت قرار دارد. رسول خدا(صلی الله علیه و آله) می‌‌فرماید علی درباره‌ی ذات خدا، یعنی در مورد حفظ دین «اُخیشِن» است؛ یعنی به هیچ چیز ابقا نمی‌كند. آنجا كه پای دین و احكام خدا به میان بیاید، چنان قاطعیّت دارد كه جز خدا احدی را به حساب نمی‌آورد وبا احدی تعارف ندارد و در راه خدا هیچ چیز و هیچ ‌كس مانع او نمی‌‌تواند باشد. الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari ⬇️ادامه⬇️
فلذااگربه این حدیث استنادکنیداول بفهمیدادبیات عرب راوبعدآیاطریق شماعلوی است؟ ویاپناهیان باکمال وقاحت به نقدوبررسی حجت خدای تعالی می پردازدباعباراتی که درشانشان نیست والبته باتخریب حضرت با لطائف الحیل به خشونت خودشان لباس شارع رامی پوشانند❗  متن حدیث: عنه صلى الله عليه و آله:أيُّها النّاسُ ، لاتَشْكواعليّا،فو اللّه ِإنّهُ لاَُخَيْشِنٌ في ذاتِ اللّه أو في سبيلِ اللّه ِ  پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اى مردم! از على گلايه نكنيد، كه به خدا سوگند او براى خدا يا در راه خداسختگير است.   📚تاريخ دمشق42 /200 / 8668 📚سيرة ابن هشام ج4ص 250   تفخیم از لحاظ لغوی به معنای بزرگداشت مقام شخص است نه اینکه  امیرعوالم علی سلام الله علیه را خشن جلوه دهیدمثلِ عمربن خطاب    😳ایشان درراهکارهایی که نبی اکرم صلی الله علیه و آله می دهندمی گوید این که۱۳سال همه راتاروندبخاطر👈🏻گوشت تلخی بود. که البته ازاین باب توبه کرد. حالابرمیگردیم به عبارت قبلی ایشان. پناهیان می گه:ازاین بدتروضعیتی بود که رسول خدا بوجود آورد و👈🏻نه یک رفیق برای خودش و نه یک رفیق برای علی نگه داشت‼️  واما برویم در همین باب رجوع کنیم به قرآن وعترت:  فَبِمارَحْمَةٍ مِنَ اللهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْكُنْتَ فَظّاً غَليظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِفَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللهِ إِنَّ اللهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلينَ سوره [آل عمران 159] به‌سبب رحمت الهى،دربرابرمؤمنان،نرم ومهربان شدى! و اگرخشن وسنگدل بودى،ازاطراف تو،پراكنده مى‌شدند.پس آن‌ها راببخش و براى آن‌ها آمرزش‌ بطلب؛ و در كارها، با آنان مشورت كن!امّا هنگامى‌كه تصميم‌گرفتى، [قاطع باش و] بر خدا توكّل ‌كن،زيرا خداوند توكّل‌كنندگان را دوست دارد.   علیّ‌بن‌ابراهیم رحمة الله علیه ذیلِ این آیه آورده👈🏻 لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ یعنی پراکنده می‌شدند و با تو نمی‌ماندند. 📚 بحارالأنوارج۲۰ص۵۹ 📚القمی ج۱ص۱۲۰   اسلام مدیونِ اخلاق پیامبرصلی الله علیه وآله شمشیر علی امیرسلام الله علیه و اموال خدیجه سلام الله علیهااست   🔰روایات در باب خشونت⬇️   پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله 👈🏻خشونت، ایمان را فاسد می کند همانطور که سِرکه عسل را 📚بحارالانوار ج ۷۳ص ۲۶۷ امام علی علیه السلام : 👈🏻خشم، بدترین همنشین است؛ عیبها را آشکار، شرّرانزدیک، و خیر را دور می سازد. 📚غرر الحکم ۴۴۱۷ امام علی علیه السلام :  👈🏻هیچ صفتی پست تر از خشونت نیست. 📚الاَمالی للصدوق ص ۵۱۵ امام صادق علیه السلام : 👈🏻 خشونت، کلید هر شرّی است. 📚الکافی ج ۲ ص ۳۰۳ امام علی علیه السلام : 👈🏻 بدترین دشمنان آدمی، خشم و شهوت اوست؛ آن که بر این صفات چیره شود،درجاتش بالا می رود و به مرادش می رسد. 📚غرر الحکم ۳۲۶۹ امام علی علیه السلام : 👈🏻 از خشونت بپرهیزید که اولش جنون،وآخرش پشیمانی است. 📚غرر الحکم ۲۶۳۵ اول گفتندکلیپتون تقطیع شده،بعد گفتن نظرحسودابوده بعد گفت معذرت می خواهم   نکته عجیب اینکه درآیه پایانی سوره فتح دست برده👈🏻 و تفسیر من درآوردی از آن آیه مطرح کرد‼️ ایشان آیه👈🏻 «اشداء علی الکفار» به“اشداء علی الحساد” برگرداند‼️ شگفتا❗حسد بجای کفر⁉️    امام صادق سلام الله علیه فرمودند: «خداوند درباره منافقین آیه‎ای نازل نکرد، الا اینکه آن آیه درباره کسانیست که ادعای تشیع می‌کنند» رجال كشي ج۱ص۲۹۹ «قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ سلام الله علیه مَا أَنْزَلَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ آيَةً فِي الْمُنَافِقِينَ إِلَّا وَ هِيَ فِيمَنْ يَنْتَحِلُ التَّشَيُّعَ»   بجای اینکه خودشان را عوض کنند می خواهند با تحریف و دروغ آل الله علیهم السلام رامانند خودشان جلوه دهند واین مکر عظیم است.   در حدیث طولانی که بخشی از آن را آورده ام امام صادق سلام الله علیه فرمودند: پس شما با آنان سخت نگيريد. آيا نمى‌دانى كه بنى اميه باشمشير و خشونت و جور بود ولى حكومت ما با مهربانى و دلجويى و وقار و تقيّه و خوش برخوردى و پرهيزگارى و كوشش بود، پس شما مردم را به دين خود و راهى كه در آن هستيد،راغب سازيد.    الخصال ج۲ص۳۵۴ 🔗اهانت به نبی اکرمﷺوامیرالمومنینﷻ الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑افشای دروغ های نسبت داده شده توسط آقای پناهیان به حضرتِ سیدناومولاناامیرالمومنینﷻ 🖇 🖇 اگرآقای ناراحت نمی‌شود‼️ ✅درشرح#نهج البلاغه به نقلِ از علیه السلام آمده: کشورباعدالت آبادمی‌شودونه با#میل و به... ✍🏻این ویدئوی نه‌چندان قدیمی راببینید،پاسخ به 👤پناهیان اطلاعی از ندارند،وبرای درحوزه‌های مربوط به و،توجیه نمودن تعدادی بی‌گناه که به استادخویش باورواعتماددارند، به علیهم السلام هم می‌‌بندد❗ می‌‌گوید: هست که دوّمی ندارد👈🏻اماامیرالمومنین علیه السلام اورا👈🏻 کرد‼️😳 این سخن آقای پناهیان وکذب محض است‼️ زیرا👈🏻اورا نمود ولی هنگامی که حضرتِ امیرالمومنینﷻبه ظاهری رسیدند،بلافاصله اوراعزل کردند❗ وبه اونامه نوشتند: "اموالی که درزمان دزدیدی،برگردان،وگرنه تورادست بسته در و رامی‌‌برم"...‼️ به برگشت،وقبیله‌‌اش را کرد،وگفت:(ع)با مرابه وحشت انداخته،من با می‌‌کنم❗ قبیله‌‌اش او راازترک خانواده‌‌اش مذمت کردند. وحتی امیرالمومنین(علیه السلام)اوراازریاست قبیله هم عزل کردند‼️ آقای پناهیان چه به راحتی به امیرالمومنین علیه السلام می‌‌بندد. 📚الامامةوالسیاسةج۱ص۱۱۲ 📚وقعه الصفین صفحه۱۱۷۳ الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 علما ، نیستند 🖇 جهان کیست؟! (9) 👤 رحمه الله با استدلال به یک‌قاعده عقلی مینویسد: 🔰 بعضى گفته‌‏اند: اولو الامر امّتند، و اين نيز است زيرا كه ايشان در رأيها (نظر هایشان) دارند و اطاعت بعضى موجب (نا فرمانی) ديگرى است، و حق تعالى به چنين چيزى امر نمى‌‏فرمايد (زیرا این کار قبیح است). 📚حياة القلوب، ج۵، ص۲۲۴ مرتبط 👇 📌 مصداق اولی‌الامر خاص هست نه عام 📌 نظر شیخ طبرسی راجع اولی‌الامر 📌نظر محدث جلیل ابن شهر اشوب راجع مصداق اولی‌الامر الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari