eitaa logo
انجمن علوم اجتماعی دانشگاه رضوی
343 دنبال‌کننده
470 عکس
26 ویدیو
19 فایل
انجمن علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ..... صفحه اینستاگرام: https://instagram.com/razaviac_sociology کانال تلگرام: https://t.me/razaviac_sociology سعید طالبی دبیر انجمن @Saeid_Talebi133 عرفان‌لزگی مدیرمسئول نشریه: @erfan_lezgi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فلسفه علوم اجتماعی
جلسه دوم استاد سلطانی_1.m4a
18.74M
تاریخ فکری و فرهنگی جهان معاصر غربی جلسه دوم @philosophyofsocialscience
هدایت شده از فلسفه علوم اجتماعی
جلسه سوم استاد سلطانی_1.m4a
24.38M
تاریخ فکری و فرهنگی جهان معاصر غربی جلسه سوم @philosophyofsocialscience
هدایت شده از جامعه‌شناسی مقاومت
مکتب علوم اجتماعی علامه طباطبایی دوشنبه ۲۳ آبان ساعت ۱۹ حمید پارسانیا @hparsania
هدایت شده از حمید پارسانیا
💠به همت مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) برگزار می شود: 🔰نشست تخصصی نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ 🔸با محوریت کتاب چیستی و نحوه وجود فرهنگ اثر استاد یزدان پناه 📆زمان: 🗓پنج شنبه مورخ 26 آبان ماه 🕒ساعت 15 📌مکان: دانشگاه باقرالعلوم ع، سالن اجتماعات امام حسین (علیه السلام) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ @rahbariefarhang 🆔 @parsania_net
این جلسه: نگاهی تاریخی اجتماعی به مساله عدالت در تاریخ مسلمانان با ارائه آقای علی ایوبی، پژوهشگر حوزه تاریخ و علوم اجتماعی زمان: دوشنبه ٢٣ آبان ۱۴۰۱ ساعت ١٧:٣٠ مکان: پنجراه سناباد، قائم ٢٨، پلاک ۵۴ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی در صورت مهیا بودن شرایط پخش زنده از ایتا نیز انجام می شود. @jebhe_mashhad
✅همایش استانی روز جهانی فلسفه 🔶موضوع: فلسفه و اخلاق اجتماعی 🗓زمان: سه شنبه اول آذرماه 1401 🕘🕚ساعت 9 الی 11 🕌محل برگزاری: سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 دانشگاه علوم اسلامی رضوی @razaviac
هدایت شده از مجتمعنا
نشست فلسفه فرهنگ.mp3
20.97M
🔰صوت نشست تخصصی نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ 🔸با محوریت کتاب چیستی و نحوه وجود فرهنگ اثر استاد یزدان پناه 🗓پنج شنبه مورخ 26 آبان ماه https://eitaa.com/nasimehekmat
هدایت شده از مجتمعنا
💥اینجا اتاق کار ۲ متخصص مسلمان در دانشگاه تهران است؛ وقتی لیبرالهای آمریکایی در اندیشه شکست خوردند دکتر کچویان و دکتر پارسانیا را به ترور تهدید کردند ؛ ما که عمریست در پی شهادتیم اما وزیر علوم و معاونین اش و آقایان عارف و توفیقیِ شورایِ باصطلاح صنفی و همسویان شان در دانشگاههای تهران و استان ها در قبال این تروریست ها مسئولند!https://mobile.twitter.com/MojtabaZarei50
فرهیختۀ گرامی با عرض سلام و احترام زیارت، یکی از مهمترین مولفه‌های سرنوشت‌ساز در مشهد در طول تاریخ بوده است و در دورۀ معاصر شاهد گسترشِ کمی و کیفی آن بوده‌ایم. به این منظور معاونت پژوهش و انجمن علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، همزمان با هفتۀ پژوهش و در استمرار نشست‌های پژوهشی «المزارِ»، سومین نشست المزار را به موضوع «کندوکاو در نظام موضوعات زیارت‌پژوهی» اختصاص داده و میزبان آقای دکتر «سیدحسین شهرستانی»، مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکدۀ فرهنگ و هنر اسلامی است. ایشان در این نشست به ارائۀ نظام موضوعات پژوهشی در حوزۀ زیارت با تاکید بر مطالعات اجتماعی زیارت خواهند پرداخت. اسباب مسرت و خوشحالی است که میزبان حضور و طرح نکات تکمیلی از سوی شما باشیم. زمان: چهارشنبه، 23آذر 1401؛ ساعت 9:30 تا اذان ظهر. مکان: دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ساختمان شمارۀ ۱، تالار شهید سلیمانی (آمفی تئاتر).
📣 گروه و انجمن علمی علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می‌کند: 🔶 نشست علمی با عنوان "تحلیل جامعه‌شناختی تعارضات اجتماعی اخیر در جامعه ایران" 🔶 با حضور دکتر شهرستانی؛ مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ⏰ چهارشنبه ۲۳ آذر ساعت ۱۲ 🏢 ساختمان شماره ۱ دانشگاه علوم اسلامی رضوی، سالن شهید شهید سلیمانی @razaviac @razavi_anjoman
خلاصه جلسه، عنوان؛ کندوکاو در نظام موضوعات زیارت پژوهی: دکتر شهرستانی ۲۳ آذر ۱۴۰۱ زیارت، - بعد نهاد اقتصادی؛ وقف، نذر و وجوهات شرعی - بعد فرهنگی ؛ ملی و دینی - بعد نظری ؛ فقهی و حدیثی ، مرز و نزاع با سلفی ها - بعد سیاسی ؛ بین الملل ، حقوقی و مدیریتی بقاع متبرک - هنر ؛ معماری کاشیکاری و آیینی - جامعه شناسانه ؛ کنش اجتماعی، نهاد های اجتماعی بحث مهم مدیریت زیارت در کشور ، زیارت مساله مهم تمدن های بزرگ حتی در ادیان و آیین دیگر زیارت از مبنایی ترین تا اجرایی ترین امور را شامل می شود. مفهوم سنت؛ دارای بار عمیق همچون مسائل؛ فلسفی ، معرفتی ، دینی اجتماعی و فرهنگی می باشد. متفاوت و کامل تر از میراث چرا که در عین پیوند با گذشته هنوز دارای حیات است. دوری از سنت سبب گیر افتادن در خطاها و زمینه مختلف و ابعاد ذکر شده زیارت می شود، برای مثال در بحث معماری ، در سنت معمار با دید ، مرید و عرفان و تناسبات فطری به این امر می پرداخت اما اکنون چطور ، زیارت چه نسبتی با شهر دارد و این دوری از سنت سبب وجود آسیب ها شده است. @razavi_anjoman @razaviac
هدایت شده از یحیی بوذری نژاد
نسبت حکمت عملی و علوم اجتماعی فلسفه در اصطلاح در گذشته به معنای علوم بود. علوم را تقسیم می‌کردند به علوم نظری و علوم عملی و علوم صناعی یا فلسفه نظری و فلسفه عملی و فلسفه صناعی. در تعریف آنها باید گفت که هر علمی موضوعی دارد که در خصوص مسائل یک علم بحث می‌کند. اگر وجود موضوع علمی وابسته به أراده و اختیار و کنش انسان باشد این را در اصطلاح علوم عملی یا فلسفه عملی می‌گوئیم و اگر موضوع علمی در اختیار انسان‌ها نباشد به آن علوم نظری می‌گوئیم. به عنوان مثال وقتی می‌خواهید در خصوص مواد و ترکیبات مواد صحبت کنید یا در خصوص ستارگان تحقیق انجام بدهید وجود این علوم مثل ستارگان و اجسام و این پدیده‌های طبیعی هیچکدام وابسته به اراده انسان‌ها نیست یعنی اراده انسان در آفرینش آنها و در ایجاد آنها دخلی و تصرفی ندارد به این علوم، نظری می‌گوئیم. اما وقتی در خصوص سیاست، اقتصاد، مدیریت انسان‌ها، انواع حاکمیت و ساختارهای حکومت و، مسائل اجتماعی صحبت بکنید همه در گرو این است که انسان تحقق داشته باشد و کنش و اختیار داشته باشند تا این علوم و روابط شکل بگیرد تا انسان نباشد و نیاز به تبادل کالا بین انسان‌ها نباشد دانش اقتصاد و مدیریت و دانش این چنینی را شکل نخواهد گرفت. در گذشته حکمت و فلسفه عملی هم مرادش این است. یعنی پرداختن به موضوعاتی که وجود آنها در اختیار انسان است. در گذشته آن را به اخلاق، تدبیر منزل و سیاست مدن تقسیم می‌کردند. تدبیر منزل امروز توسعه پیدا کرده و به دانش‌هایی همچون اقتصاد تبدیل شده سیاست مدن هم در خصوص جامعه آرمانی و جامعه فاضله و انواع جوامع فاضله و غیر فاضله بحث می‌کند این تعریفی است که در خصوص حکمت عملی ارائه می‌دهیم. حکمت عملی مبانی هستی شناسی، مبانی روش شناسی و معرفت شناختی را دارد. یکی از مهمترین مبناهای روش فلسفه عملی و حکمت عملی توجه کردن به روش استدلال قیاس برهانی است یعنی سیر از کل به جز با توجه به تکیه بر یقینیات و بدیهیات که در منطق صوری بیان شده است. در حوزه روش شناسی ویژگی‌هایی در فلسفه عملی وجود دارد در حوزه هستی شناسی بی‌تردید حکمت عملی مبتنی بر باور به وجود عوالم عقل و عوالم غیر محسوس است و در واقع به اینکه فراتر از جهان ماده کمالی برای انسان در نظر گرفته شده است. این همایش در صدد این است که در خصوص فلسفه عملی و آنچه که در گذشته تاریخی ما بوده مباحثی را از نگاه متخصصین با توجه به مقالات مختلفی که ارسال می‌شود، بررسی کند. ما باید جایگاه حکمت عملی را در جهان اسلام نشان دهیم. به نظر می‌رسد که در تمدن اسلامی در کنار فلسفه عملی از دانش‌های عملی دیگری که وابسته به علوم نقلی، وابسته به علومی است که برخاسته از اسلام و قرآن است داریم مثل دانش فقه.  سه گونه علم اجتماعی در تاریخ بشر روی داده است نخست علم اجتماعی که مبتنی بر روش قیاس منطقی است و همان حکمت عملی که توسط فارابی و طرفداران او در جهان اسلام تحقق پیدا کرد و دیگری علم اجتماعی که مبتنی بر آرای ابن خلدون که او هم مبتنی بر تجربه و حواس دانش عمران شکل داد. دیگر معرفت اجتماعی در دنیای جدید است و آن هم کنار گذاشتن روش قیاس منطقی و روش توجه به نقل و سنت در عصر جدید که در آن پرداختن به مسائل اجتماعی و کنش‌های انسان با توجه به روش‌های جدید است. امتیاز حکمت عملی به آن بهره‌ای است که از یقین و قطع در حوزه عمل دارد و پذیرش عوالم متعدد هستی است و امروز در حوزه دانش‌های عملی بشر نیاز به یک قطع و یقین دارد که آن را دستاویز خود قرار دهد و حکمت عملی می‌تواند این امتیاز نسبت به علوم اجتماعی جدید را ایجاد کند. توجه به حکمت عملی بازخوانی گذشته تاریخی در حوزه اجتماعی است و احیای آنچه که متفکرین در جهان اسلام در حوزه عمل و کنش اندیشیده‌اند. این جایگاه حکمت عملی در تمدن بشری و اسلامی و از طرفی علوم اجتماعی جدید و نسبت آن با فلسفه عملی باعث شده است که مؤسسه فلسفه و حکمت با برگزاری همایشی اذهان متفکران را نسبت به حکمت عملی تحریک نماید. https://www.mehrnews.com/news/5653006/%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%AD%DA%A9%D9%85%D8%AA-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA @Yahyabouzari
📝یادداشت؛ 🔶 ما و راه دشوار وحدت حوزه و دانشگاه وحدت حوزه و دانشگاه بهانه ای شد برای بررسی این مهم از سوی دکتر قائمی نیک که در یادداشتی کوتاه به آن پرداخته است. yun.ir/pfgcr @razaviac
🔶 جدول زمان بندی سلسله نشست های انقلاب اسلامی و تحول علوم اسلامی و انسانی @razaviac
4_5818793096728544906.pdf
1.69M
💠 گفتگو میان هگل و فیلسوفان مسلمان 🔹 استاد حمید پارسانیا 🔹 استاد یزدان پناه 🔹 استاد عسکری 🔹 دکتر طالب زاده 🔹 دکتر بهشتی 🔹 دکتر احسن 💠 @parsania_net
دکتر عماد افروغ، جامعه‌شناس، پژوهشگر و نویسنده کشورمان، دقایقی پس از اذان صبح آخرین شب قدر ماه مبارک رمضان، دیده از جهان فرو بست. روحشان قرین رحمت الهی
📝 پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی گذشت دکتر عماد افروغ 🔹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت دانشمند فرزانه و انقلابی آقای عماد افروغ را تسلیت گفتند. 📩 متن پیام به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم درگذشت دانشمند فرزانه و انقلابی مرحوم آقای دکتر عماد افروغ رحمةالله علیه را به خاندان گرامی و دوستان و همکاران و شاگردان ایشان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و صبوری و آرامش روحی برای آنان و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم که در سحرگاه جمعه و قدر به لقاءالله پیوست مسألت مینمایم. تلاش‌های فکری‌اش مقبول حق و یادش گرامی باد. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۲/۰۱/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
14.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 برای اولین بار در کشور؛ رشته تبلیغ و ارتباطات دینی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی @razaviac
جناب آقای دکتر قائمی نیک با کمال مسرت انتصاب جنابعالی به مدیریت گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی را که نماد بارزی از توانایی های ارزشمند آن عزیز فرهیخته وتلاشهای خستگی ناپذیر جنابعالی می باشد تبریک عرض مینمائیم .امید است در سایه الطاف الهی در پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جامعه دانشگاهی موفق و سربلند باشید (انجمن علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی)
طباطبایی از خلال تجددِ غربی، به دنبال احیای تجددِ ایرانی است محمدرضا قائمی‌نیک، عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در گفتگو با فرهیختگان: آقای طباطبایی تجدد را لزوما منحصر در غرب نمی‌فهمد. البته افراد دیگری نظیر آقای موسی نجفی، در روایتی کاملا متفاوت با طباطبایی، انواع تجدد را صورت‌بندی کرده‌اند. آقای طباطبایی معتقد است که این تجدد غربی به یک معنا ریشه در تجدد ایرانی دارد. اتفاقی که از نظر آقای طباطبایی افتاده این است که ما یک تجدد ایرانی داریم و سرمنشا و شروع آن و به یک معنا اوج آن در جهان قدیم در دوران هخامنشی بود. این تجدد ایرانی به دلایلی ناکام مانده و نتوانسته استمرار پیدا کند و در تحولات تمدنی به سمت غرب رفته است و ما در دوره مشروطه دوباره به این خودآگاهی رسیده‌ایم. لذا تجددی که در غرب ظهور کرده، روایتی غربی از تجدد ایرانی ما است و ما از دوران مشروطه، همان تجدد ایرانی را البته در شکل جدیدش درک کرده‌ایم. به همین دلیل طباطبایی از خلال تجددِ غربی، به دنبال احیای همان تجددِ ایرانی است. 🔻از نظر طباطبایی مفهوم قانون در معنای مدرنش در اوج مجلس اول و مصوبات و بحث‌های آن مطرح می‌شود و هرچه جلوتر می‌رویم آن مفهوم توسط فهم‌های شریعت‌محور و فقه‌محور به محاق رفته و تاریخ ایران دچار خسران شده است. او می‌گوید هرجا بتوانیم آن مفهوم مشروطه را در معنای قانون سکولارش برجسته کنیم، درواقع تاریخ ایران در مسیر حقیقی خودش قرار گرفته است. به این معنا انقلاب اسلامی محصول جمع دو دسته نیرویی بود (نیرو‌های چپ مارکسیستی و نیروهای دینی-مذهبیِ اسلامی) که یکی از آنها یعنی نیروی دینی و مذهبی، بدون درک درست از مشروطه، از دوره انحطاط تاریخی ماقبل از مشروطه باقی مانده بود. لذا به این معنا انقلاب اسلامی از اساس اشتباه است و مطابق منطق طبیعی تاریخ ایران نیست. منطق طبیعی تاریخ ایران روایتی از مشروطه است که در منورالفکرهای این دوره شکل گرفته و حقیقت تاریخی ایران را -که در دوره هخامنشی به ظهور رسیده بود- در دوره مشروطه در مفاهیمی جدید احیا می‌کند. طباطبایی معتقد است این نیروهایی که انقلاب ایران را در سال 57 به نام انقلاب اسلامی رقم زدند، استمرار نامبارک نیروهای دوره انحطاط تاریخی ایران، قبل از مشروطه هستند که مشروطه را به‌درستی درک نکردند. می‌دانید که در هر فلسفه تاریخی دوره‌هایی از انحطاط و دوره‌های پیشرفت و ترقی داریم. 🔻او می‌گوید این نیروهای مذهبی که انقلاب ایران را رقم زدند، باقیمانده‌های دوره انحطاط ایران هستند که قبل از مشروطه وجود داشتند و انقلاب کردند و تاریخ ایران را مرتبا از تاریخ جهان عقب نگه داشته و به همین جهت این انقلاب از نظر ایشان خلاف مسیر تاریخی رو به پیشرفت ایران است. 📌گفتگو خبرنگار @FarhikhteganOnline
70113989303.pdf
1.28M
👆دریافت مقاله👆 💠 بررسی روش‌شناسی بنیادین و کاربردی علم اقتصاد اسلامی در مقایسه با نام‌گرایی روش‌شناختی اقتصاد متعارف 🖌 این مقاله به بررسی نام‌گرایی معرفت‌شناختی و آثار آن در علم اقتصاد متعارف می‌پردازد. نام‌گرایی تأثیراتی بر روش کاربردی علم اقتصاد دارد که تفکر فرضیه‌ای و فردگرایی روش‌شناختی از جمله آنهاست. ✴️ این روش کاربردی موجب آثاری مانند شکل‌گیری نظریه جامعه مدنی، تغییر معنای عدالت توزیعی و نظریه مطلوبیت و تمرکز بر اقتصاد خرد در تحلیل‌ها گشته است. در مقابل، حکمت عملی اقتصاد اسلامی می‌تواند با بهره‎بردن از روش بنیادین حکمای اسلامی، به روش کاربردی متناسب با خود دست یابد. حکمت اسلامی به ‏ویژه حکمت متعالیه با نقد نام‌گرایی، کلیات را دارای صدق و حکایت از خارج می‌داند. روش کاربردی اقتصاد اسلامی بر اساس هستی‌شناسی موضوعات شکل می‌گیرد و در هر موضوع تابع نوع هستی آن موضوع است. 🔸بنابراین تنها در موضوعات مادی که قابلیت تجربه دارد، از روش تجربی و قیاس استثنایی استفاده می‌کند و دیگر روش‌ها در موضوعات دیگر کاربرد دارد. از سوی دیگر ادله نقلی در روش کابردی اقتصاد اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای است.این روش کاربردی آثاری در پی دارد که شناخت جوهر انسان و ارتباط آن با کنش اقتصادی از جمله آنهاست. این نوشته با روش کتابخانه‌ای و تحلیلی انتقادی نام‌گرایی و آثار آن را در اقتصاد متعارف بررسی کرد و روش کاربردی جایگزین مناسب را برای حکمت عملی اقتصاد اسلامی پیشنهاد می‌دهد. ✍️ حمید پارسانیا ✍️محمدعلی فراهانی فرد ✍️علی اصغر هادوی نیا 💠 @parsania_net
🖋شماره ۱ و ۲ فصلنامه «نامه جمهور»، بهار ۱۴۰۲ منتشر شد: 📌 در هفت فصل به همراه ویژه‌نامه «آینده عدالت‌خواهی» 📌 تعداد صفحات: ۶۴۰ صفحه ♨️ : روح‌الله رشیدی ♨️ : مجتبی نامخواه 🔰 با آثار و نوشتارهایی از ✔️ عماد افروغ ✔️ حسن سبحانی ✔️ محسن قنبریان ✔️ حسن رحیم‌پور ✔️ وحید جلیلی ✔️ مصطفی زالی و... 🔶 فصل‌ها: 🔹 : نوشتارهایی در تمنای عدالت 🔹 : بررسی و جمع‌بندی پیرامون مهم‌ترین مسائل ایران 🔹 : هویت سوژه انقلابی و عدالت‌خواه 🔹 : در جستجوی نظریه عدالت 🔹 : بررسی فرهنگ و کتاب از منظری عدالت‌خواهانه 🔹 : جمهور عدالت‌خواه 🔹 : راهبردهای سوژه انقلابی ◀️ در ویژه‌نامه آینده عدالتخواهی می‌خوانیم: ✅ آینده عدالتخواهی ✅ پارلمان عدالتخواهی ✅ عدالتخواهان در برابر عدالتخواهان ✅ کالبد شکافی ذهنیت عدالت‌خواهان ➖➖➖➖ ‼️ برای تهیه نامه جمهور با ۱۰٪ تخفیف و مبلغ ۱۳۵هزارتومان به شماره کارت: ۶۰۳۷ ۹۹۷۵ ۹۹۶۹ ۴۹۳۳ به‌ نام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم واریز کرده و رسید واریز را به همراه ادرس پستی به شماره ۰۹۰۱۶۸۵۵۲۹۰ ارسال نمایید ➖➖➖➖ 🆔 @nameh_jomhour | نامه جمهور
❇️ نشست تخصصی واکاوی مسئله ولایت در اندیشه شهید مطهری ✅ به همت انجمن علوم اجتماعی دانشگاه رضوی 🎤حجت الاسلام و المسلمین دسمی؛ مدیر مدرسه علمیه بقیه الله تهران ⏰ دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰ 🕌مسجد مدرسه میرزا جعفر ─┅═༅𖣔🌺🌺🌺𖣔༅═┅─ 🌐 @farhangi_razavi_ac
. 💫 نکته ای راهبردی درباره فرهنگ 📔 نوشته پشت جلد کتاب «روش شناسی انتقادی حکمت صدرایی» اثر استاد حمید پارسانیا ✍️ تا هنگامی که متفکرین مسلمان، براساس علم مدرن و از زاویه نگاه این دانش به فرهنگ و دین خود می‌نگرند، به جای بازخوانی و رجوع مکرر به فرهنگ و دین خود، ناگزیر به بازسازی و تغییرات ساختارشکنانه در دین و فرهنگ خود روی خواهند آورد و نتیجه این گونه تحولات، شکل‌گیری فرهنگی سکولاری و دنیوی و ارائه تفسیر جدیدی از دیانت است که در ذیل این فرهنگ، ابعاد متعالی، قدسی و آسمانی خود را از دست داده و به صورت دینی سکولار در آمده باشد. 💢 دین سکولار به جای آنکه نیازهای عصر و محیط خود را با روش اجتهادی از طریق بنیان‌ها و اصول خود پاسخ دهد و در جهت دینی کردن عصر خود گام بردارد؛ ذخیره‌های فرهنگی امت اسلامی را در خدمت عرف دنیوی بشر امروز قرار می‌‎دهد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📚@dostaneketab
🔸 اکران اختصاصی و رایگان "فیلم مهدی که به دنیا آمد" 🔹 بهترین فیلم مستند جشنواره بین المللی فیلم شهر 📣 طبق هماهنگی‌های انجام شده ثبت نام از دانشجویان و طلاب دانشگاه رضوی به صورت رایگان انجام می‌شود. ‼️ با توجه به محدودیت ثبت نام، علاقه‌مندان به حضور در اکران اختصاصی، مشخصات خود را طی امروز و فردا به آیدی @razaviad ارسال نمایند.
۸ 🔰 نو عدالتخواهی در مصاف با ناعدالت‌خواهی باحضور: ✅حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه 🔍همراه با معرفی و نقد مجله: 📖 «نامه جمهور» با حضور جمعی از اهالی اندیشه و فرهنگ: دکتر محمدرضا قائمی‌نیک/ دکتر میثم ظهوریان/ دکتر سعید خورشیدی/ محمد جواد استادی/ حسین کمیلی/ محمد مهدی خالقی/ امیر جلیلی‌نژاد/ دکتر رقیه فاضل و... 🕕زمان: پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، ساعت۱۶:۳۰ مکان: کتابشهر ایران، ابتدای خیابان شهید مدرس @jebhe_mashhad
28.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 تقریر دیدگاه علم دینی استاد حسین کچویان توسط استاد سید حسین شهرستانی ┄┄┅┅🍃✿❀🌹❀🍃✿┅┅┄┄ 🔹 ما با پدیده‌ای مواجهیم به نام «تجدد» که در متن دانش‌های برخاسته از آن، نه تنها علم دینی، بلکه هیچ نوع علم دیگری از عالم، غیر از فهم تجددی ممکن نیست. 🔹مهمترین کار علوم انسانی آن است که در دامنۀ انقلاب اسلامی بنشیند و پدیدارهای تاریخیِ ظهوریافته و متمایز آن را روایت کند. 🔸اولين دوره آشنایی با برخی ايده‌های معاصر علم دينی مرداد ماه ۱۴۰۱ ┄┄┅┅🍃✿❀🌹❀🍃✿┅┅┄┄ ➖➖ مرکز علوم نوین اسلامی (معنا) 🌐 @maana_hamandishi