eitaa logo
تشکل طلبگی ربیون
1.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
52 ویدیو
54 فایل
وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ پوشش فعالیتها و ارائه محتوای تولیدی تشکل طلبگی ربیون مشهد @Admin_rebbiion
مشاهده در ایتا
دانلود
تشکل طلبگی ربیون
🔰 تقریر و تحلیلی از بیانات رهبری به مناسبت سیزدهم آبان ♦️قسمت اول 🔹رهبری در دیدار دهم آبان خود دو محور اساسی را در بیانات خود طرح نمودند که این دو محور در ارتباط با یکدیگر بودند. ۱. مسئله شناسی و ارائه تحلیل از چرایی دشمنی آمریکا با ملت ایران ۲. ارائه تحلیل از چرایی جنایات شدید کنونی در غزه که آن را همانند دشمنی آمریکا در ایام نزدیک به پیروزی در نهضت ملت ایران دانستند و با بیان مختصات درگیریِ جاری، توصیه‌ها و توقعات از دنیای اسلام را طرح نمودند. 🔸در بخش اول با یک روایت تاریخی به دنبال اثبات این امرند که داستانِ دشمنی آمریکا اولا از اقدامِ ملت ایران علیه منافع آمریکا و مثلا با تسخیر سفارت او آغاز نشده آنچنان که در روایت آمریکایی اینچنین گفته می‌شود؛ بلکه دشمنی از سوی آمریکا و با وارد آوردن ضرباتی علیه ملت ایران از دهه ۲۰ آغاز شده است، همچنان که گویا همین امر، دلالتی ضمنی در بخش دوم ناظر به قضیه فلسطین نیز دارد که وضع کنونی دشمنی صهیونیستی و آمریکایی علیه مردم فلسطین و غزه نتیجه‌ی مثلا اقدامات حماس علیه شهرک‌های صهیونیستی در ۷ اکتبر یا انتفاضه های پیشین نیست بلکه این وضع نتیجه ۷۵ سال جنایت و ظلم است که از سوی جبهه آمریکایی صهیونیستی آغاز شده است. 🔹کما این که در اولین بیانات خود در دانشگاه افسری به این نکته اشاره فرمودند(۱)، بنابراین تحت تاثیر تبلیغات و روایت آمریکایی صهیونیستی نباید قرار گرفت. اضافه بر این، به این مطلب اشاره می‌کنند که اساسا دشمنیِ آمریکا با ملت ایران نیز خود صورت پایانی دستگاه استعماری تمدن غرب است که دوره ای با اسپانیا، دوره ای با پرتقال و نهایتا با انگلیس تا پیش از جنگ جهانی دوم ادامه داشته است و باز شاید ربطِ بخش اول و دوم در همین امر باشد که رژیم پهلوی در ایران و ماجرای غصب فلسطین هر دو ولیده استعمار غربی و به صورت خاص نظم استعماری آمریکایی پس از جنگ دوم جهانی است. 🔸 بلی، همانطور که در بخش اول اشاره می‌کنند، همین که نهضت اسلامی مردم ایران در دفاع از هویت خود علیه دستکاریهای استعماری پس از جنگهای ایران و روس، به پیروزی نزدیک می‌شود؛ منافع آمریکایی در منطقه با آسیب دیدن ژاندارم او به خطر میافتد و خصوصا با آشفتگی دستگاه نظامی امنیتی پهلوی، که در واقع تنها دستگیره آن نظام غیر مردمی در کنترل ابدان و نه ارواح ملت بود، خطر فروپاشی رژیم احساس می‌شود، جنایات شدید و قتل عام در منطق آمریکایی جواز می یابد، همان چیزی که هایزر را برای آن به ایران می‌کشاند. 🔹این همان چیزی است که رهبری بمثابه وجه شبه دو بخش کلام خود بیان می‌دارند. به عبارتی جنایات صهیونیستها و قتل عام کنونی آنان در غزه، در پیِ دستاوردها و ضربات جبران ناپذیر و ترمیم ناشدنی مقاومت فلسطینی به رژیم صهیونیستی و خصوصا دستگاه امنیتی اطلاعاتی آن در ماجرای و البته در استمرار دستاوردهای مقطعی گذشته در انتفاضه های پیشین است، چیزی که نه تنها ژنرال‌های ناتو و سنتکام و وزیر دفاع آمریکا را به اسرائیل کشانده بلکه سه رئيس جمهور آمریکایی و اروپایی را به منطقه آورده است. 🔸این تحلیل و این ریشه یابی در نهایت، به طرح توصیه‌ها و توقعاتی از دنیای اسلام می‌رسد. 🔻بر پایه این فهم و تقریر، نکات و تأملاتی قابل طرح است که در ذیل خواهد آمد. پ‌ن: (۱) بیانات در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح(۱۴۰۲/۰۷/۱۸) ✅ ادامه در قسمت دوم 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
🔰 تقریر و تحلیلی از بیانات رهبری به مناسبت سیزدهم آبان ♦️ قسمت دوم 🔹۱. چه امارات دیگری علاوه بر آن‌چه که در تقریر اشاره گردید، می‌تواند شواهدی بر تشبیهِ مذکور در بیان رهبری باشد؟ علاوه بر نکته‌ای که در تقریر محورهای اصلی بیانات ناظر به ضعف و آسیب جدی جانبِ صهیونیستی در این درگیری گفته شد؛ از سویی به پیشروی جدی مبارزات فلسطینی نیز می‌توان اشاره نمود که تبدیل دفاع به تهاجم و گسترش روحیه عمومیِ امید و توکل و افتخار و مقاومت و... در مردم غزه شواهدی بر این امر است. 🔸بیانات امام خمینی در سال‌های نزدیک به پیروزی در باب رشد ملت به اعتبار توسعه مقاومت آنان، می‌تواند کمک کننده در تحلیل مواردی مشابه چون مبارزات فلسطینی باشد.(۱) 🔹البته شاید وجه تفاوت میان مرحله کنونی مبارزات در غزه و مرحله حضور هایزر در ایران برای مقابله با انقلاب اسلامی، این باشد که نهضت در ایران تا جایی پیش رفته بود که دیگر حضور آمریکایی‌ها هیچ نتیجه نداشت اما همان طور که سید حسن نصرالله در بیانات اخیر خود اشاره نمود تا زمان غلبه پایانی بر رژیم همچنان فاصله باقی است.(۲) 🔸 ۲. شکست ترمیم ناپذیر رژیم صهیونیستی: علاوه بر ضربه وارده به سازمانِ اطلاعاتی نظامی رژیم صهیونیستی که معمولا به آن اشاره شده است موارد دیگری را نیز می‌توان اشاره نمود: ▪️- رژیم صهیونیستی با این جنگ در یک شیب تند قرار گرفته است، تا حدی که خود صهیونیست‌ها اعتراف کردند که جنگ، جنگ مرگ و زندگی است و بعد حتی پا را فراتر گذاشتند که این جنگ، نه تنها جنگ ما که جنگِ جهان متمدن با وحشی‌گری‌های اسلام گرا -به تعبیر او- و... است و این البته وجه درست و واقعی‌ای دارد. اساسا رژیم، حافظ منافع نظام استکبار در این جا بوده است. پذیرش این شکست، به معنای پذیرش حمله مشابه در ۵ ، ۶ ماه آینده است و به همین دلیل است که دستاورد مشت پر کن آنها در این جنگ، نمی تواند کشتار مردم باشد و تنها در صورتی که آزادسازی اسرا بدون امتیاز صورت بگیرد یا بخواهند حماس را از بین ببرند و بخواهند غزه را چیزی شبیه کرانه باختری بکنند، یا فرماندهان اصلی حماس را بزنند و... آن‌ها را راضی می‌کند و این اهداف هم البته که به نتیجه نمی‌رسد. به همین دلیل در این دو راهی هستند که هم مجبورند بجنگند و هم نمی‌توانند به اهدافشان برسند و به آن اهداف بلندپروازانه دست پیدا کنند. ▪️- طوفان‌الاقصی به گونه‌ای رژیم غاصب را مورد آسیب قرار داده که یکی از روزنامه‌های آمریکایی نیز اخیرا نوشته است، عربستان در ماجرای «تطبیع العلاقات» منتظر است که نتیجه این جنگ را ببیند چرا که واقعا آن هیبت سابق شکسته است و اگر واقعا رژیم شکست بخورد، همان اسب بازنده است که رهبری فرمودند.(۳) ▪️- فروپاشی هیمنه رژیم و به عبارتی حیث نرم‌افزاری قضیه را نیز نباید از دید پنهان داشت؛ چیزی که سبب شکل‌گیری تظاهرات‌های جهانی علیه استکبار آمریکایی صهیونیستی شده است. پ‌ن: (۱)پيام به اتحاديه انجمن‏هاى اسلامى دانشجويان اروپا (مقاومت مردم و نويد پيروزى) ۳۰ شهريور ۱۳۵۴؛ مانند این بیان: "اين حس مقاومت كه در حال رشد است نويد پيروزى حتمى است" (۲) "في الأفق نحن جميعًا منذ قيام المقاومة ‏بعد قيام الكيان نخوض معركة صمود، معركتنا لم تصل إلى مرحلة الانتصار ‏بالضربة القاضية، ما زلنا نحتاج إلى وقت، حتى نكون واقعيين، ولكنّنا ننتصر ‏بالنقاط، ننتصر ونغلب بالنقاط..." (۳)بیانات در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت ۱۴۰۲/۰۷/۱۱ ✅ ادامه در قسمت سوم 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
🔰 تقریر و تحلیلی از بیانات رهبری به مناسبت سیزدهم آبان ♦️قسمت سوم و پایانی 🔹۳. عدم مداخله مستقیم نظامی ایران در مسئله غزه: در این مدت، نکات مختلفی اصحاب تامل در این باره گفته‌اند که برخی موافق مداخله نظامی ایران و برخی مخالف بوده‌اند. اما در میان مخالفین، هستند کسانی که با جهت‌گیری انقلابی، عدم مداخله نظامی ایران را فهم می‌کنند. در تایید این نگاه و با اتکا به منظر رهبری در تحلیل مرحله کنونی مبارزات مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی، شاید وجهی از وجوه عدم مداخله نظامی تا کنون این باشد که مانند روزهای منتهی به انقلاب قیام مردم فلسطین نیز به ثمره نزدیک است و هرگونه مداخله ممکن است آن‌ را خراب کند. 🔸همانطور که امام خمینی «ره» در روزهای آخر قبل از پیروزی، اجازه دخالت نظامی و مبارزه مسلحانه را به مردم ندادند چون می‌دیدند که نهضت دارد به ثمر مینشیند و اگر پای اسلحه به میان بیاید نهضت به این زودی ها پیروز نمیشود. 🔹۴. محاکمه رژیم صهیونیستی: رهبری در بیانات پیشین خود، از محاکمه رژیم صهیونیستی سخن گفتند(۱). همان‌طور که در ماجرای مشابه، در داستان جنگ 22 روزه غزه، اهمیت این امر را به صراحت بیشتری بیان کرده‌اند(۲) یکی از معانی محاکمه شاید این باشد که رژیم باید توسط یک نهاد بین‌المللی محکوم شود، اما به نظر می‌رسد نهادهایی مانند سازمان ملل و شورای امنیت ثابت کرده‌اند که توانایی محکومیت آن را ندارند. 🔸نظام حقوقی غربی و نظام ارزشی حقوق بشر صلاحیت این کار را ندارد و محاکمه این رژیم باید توسط سازمان دیگری صورت بپذیرد که نظام ارزشی آن متفاوت باشد. اگر این اتفاق در یک روند دیگری و مثلا در منطقه غرب آسیا و از سوی جهان اسلام رقم بخورد، به نوعی نظام ارزشی غرب به چالش کشیده و عملا یکی از ستون های آن فرو می‌پاشد و بخشی از نظم نوین جهانی رقم میخورد. 🔹شاید باید از همین دید تأکید رهبری و پیگیری‌های جمهوری اسلامی در محاکمه قاتلان و آمران شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس را فهمید؛ به عبارتی اهمیت «قضاء» منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از یک انتقام زودگذر از قاتلان با موشک و امثالهم دانسته شود. پ‌ن: (۱) بیانات در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی- ۱۴۰۲/۰۷/۲۵ (۲) بیانات در چهارمین کنفرانس حمایت از ملت فلسطین-۱۳۸۷/۱۲/۱۴ 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
🔻تشکل طلبگی ربیون برگزار می‌کند: 🔸نشست مجازی 🔹با موضوع الگوی سوم زن ▫️مختصات الگوی سوم زن در تقابل با الگوهای شرقی و غربی از منظر امام خمینی ره و مقام معظم رهبری 🔰با حضور سرکار خانم طالبی ▪️ سرپرست اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ⏰ پنجشنبه ۲ آذر، ساعت ۱۵:۱۵ ♦️در صورت تمایل به شرکت در جلسه نام و نام خانوادگی و شماره همراه خود را به شناسه @fayyazs ارسال نمایید. 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
📚 به مناسبت هفته بسیج 🔸 رسالت طلبه بسیجی و بسیج طلبه 🔻این نوشتار، متن پیاده شده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان در پنجمین دوره عصر اقامه می‌باشد. 🔹پيام خوبي كه امام خمینی(ره) دربارۀ بسيج داده است ابتدا جملاتي است كه از آن روح لطيف بلند شده است. راست و حسيني می‌گویم اگر مثل اين روايت، مثل اين خوانش از بسيج نباشد واقعاً بسيج نيست. بسيج وقتي لشگر مؤمن و مخلص خداست كه نشان در بی‌نشانی دارد، فطرت‌ها را به خودش جلب می‌کند. اگر سازماني در كنار سازمان‌ها، بروكراسي كنار بروکراسی‌ها، خدا نياورد روزي پلكاني مثل پلکان‌های ديگر بالا رفتن‌ها بشود، اينكه می‌گوید آدم‌های مخلص همه جاي دنيا هستند مختص به ايران نيست.... ↙️ جهت دانلود جزوه کلیک کنید. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔸 بازخوانی هویت «انسان فلسطینی» در پساطوفان الاقصی🇵🇸 🎤 با ارائه: جناب آقای محسن فایضی، کارشناس و فعال حوزه فلسطین + پرسش و پاسخ. ‼️ظرفیت محدود‼️ 🗓پنج شنبه ۹ آذرماه ⏰ ساعت ۱۵:۰۰ 🔔برای دریافت لینک جلسه به آیدی @Amirtahan77 در پیامرسان ایتا مراجعه فرمایید 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
‼️نشریه ربیون منتشر می شود.‼️ این شماره نگاهی است به نسبت جهاد تبیین و عرصه های مختلف از پیشرفت ایران تا عمق راهبردی انقلاب اسلامی تقدیم می‌شود به روح مطهر شهدای غزه 🌹 ⚠️فایل کامل نشریه بارگزاری میشود. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
نشریه تبیینی ربیون شماره صفر.pdf
5.49M
در این شماره نشریه👇 🔰 طرح بحثی از اساتید : راه و رسم تبیین حجت‌الاسلام محمد جواد نظافت روایت؛کلید گذر از فیلتر های شناختی مخاطب حجت‌الاسلام حمیدرضا فتحی 🔷 عناوین این شماره : طوفانی در نزدیکی قله اراده ملت و عرصه آخرین نبرد جهاد تبیین و ایران پیشرفت تبیین ها و نا تبیین ها تبلیغ از نهاد آحاد هم عسل هم نیش! و... 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
هدایت شده از روحانیت مردمی
🔸جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی با همکاری خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار می‌کند: ♻️ نشست تخصصی "بحران کشف‌رود و نقش فعالان اجتماعی در حل آن" ◀️ با حضور دکتر رمضان روحانی دبیر کارگروه ساماندهی و احیای کشف‌رود در خانه هم‌افزایی انرژی و آب 🔻زمان: سه‌شنبه ۱۴ آذر ساعت ۱۸ تا ۲۰ 🔻مکان: آخوند خراسانی بیست ممیز یک، نبش سه‌راه سرشور‌، مسجد سهله (معروف به نظریافته) ▫️خانه هم‌افزایی انرژی و آب ▫️جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
🔸 سلسله جلسات قبله اول 🎤 با ارائه: حجت الاسلام و المسلمین حمزه وطن فدا، پژوهشگر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ‼️مخصوص شرکت کنندگان دوره عصر اقامه‼️ 🗓 چهار شنبه ۱۵ آذرماه ⏰ ساعت ۱۸ حضوری/مجازی جهت دریافت آدرس و لینک جلسه به آیدی @Mimebnera مراجعه کنید 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🔰سلسله جلسات سراج ؛ دور جدید مباحثه بیانات رهبری؛ جلسه سوم ▫️ بیانات در دیدار با بسیجیان (۱۴۰۲/۰۹/۰۸) 📅 زمان: پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ⏱ساعت: ۱۵ 🕌مکان: خیابان دانشگاه، دانشگاه ۵ مسجد و رضویه میرزای ناظر 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
3. فایل پشتیبان نشست سوم سراج(بیانات 8 آذر).pdf
1.14M
فایل نهاییِ پشتیبانِ نشست سوم «سراج» مباحثه بیانات 8 آذر رهبری تقدیم می‌گردد. 🔸بخش اول ناظر به گام تنظیم شده است. علاوه بر فهرست بیانات فیش‌های تکمیلی‌‌ای از بیانات رهبری نیز در خود دارد. 🔹بخش دوم ناظر به گام تنظیم شده است. که این بخش در فایل پشتیبان دو نشست قبل نبود و اینجا اضافه شده است در این بخش، لینکِ تحلیل‌هایی از نخبگان ناظر به برخی از فقرات بیانات آقا آمده است. 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
تشکل طلبگی ربیون
در این شماره نشریه👇 🔰 طرح بحثی از اساتید : راه و رسم تبیین حجت‌الاسلام محمد جواد نظافت روایت؛کلی
🔰برشی از یادداشت حجت‌الاسلام مهران طاهرنژاد 🔹جهاد تبیین و ایران پیشرفته پیشرفت، مفهومی است که می‌تواند اهداف نظام اسلامی را در خود جمع کند و به ما نشان دهد. پیشرفت، مفهومِ جامع مفاهیم اسلامی ماست که معنویت و عقلانیت و عدالت و آرمان گرایی را در بر می‌گیرد؛ پیشرفتی که هم راه و هم هدف ماست، پیشرفتی که جوهرة آن عدالت است، عدالتی که شاخص پیشرفت حقیقی است. تا این مفاهیم اسلامی تجمیع نشود، مفهوم جامع پیشرفت اسلامی اساسا محقق نخواهد شد. ❗️برای مطالعه ادامه یادداشت در نشریه ربیون کلیک کنید.❗️ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🔰 تقریر و تحلیلی از بیانات در دیدار با بسیجیان(1402/09/08) بخش اول: 🔹رهبری معظم انقلاب، در دیدار ۸ آذر خود با بسیجیان، در دو محور بحث خود را مطرح نمودند: ۱_تبیینِ «چرایی(منطق)، چیستی(توصیف) و نتایجِ» واقعیتِ بسیج، با نظر به فرمایشات امام خمینی(ره) به عنوان آفریننده آن ۲_توصیه‌هایی به آحاد و سازمانِ بسیج 🔸در محور اول از منظر فرمایشات امام خمینی، " منطق و چرایی " پیدایش و البته ضرورت بقای بسیج را حداکثرسازی امکان مقاومت و دفاع کشور در مقابل خطر و تهدید دانستند. و سپس وارد توصیفِ " چیستیِ بسیج " شدند: ابتدا به دو وصف از بیانات امام خمینی درباب بسیج اشاره نمودند که یکی ناظر به جلوه ی شدت او در میدان رزمندگی بود و دیگری ناظر به جلوه‌ ی نرم او در میدان محبت و خدمت و حضور در عرصه های مختلف، که بسیج لشکر مخلص خداست و نیز مدرسه عشق است. و بعد، وجهه فرهنگی و فکریِ بسیج را هویت اصلی آن دانستند و برخی از ابعاد آن را برشمردند که این نکات به نوعی آشنایی زدایی از بسیج نیز به شمار میرفت همچون نفیِ "نظم ناپذیری". همین فرهنگ، رازِ صدور آن همچون گل معطر(۱) به منطقه پیرامونی خود و البته میدان‌های دورتر شده است، که به همین اعتبار است که سخن از "بسیج پاریس و لندن"(۲) صرفا مزاح به شمار نمی‌رود بلکه باید بود تا "صبح دولتش بدمد / کاین هنوز از نتایج سحر است" اینجاست که نتیجه تحقق "هسته‌های مقاومت" در منطقه، که همان حضور "فرهنگ بسیج" است، خصوصا پس از ، مسیر را به سوی تغییر جغرافیای سیاسی غرب آسیا به نفع "مقاومت" نزدیک نموده است و خلاصه نقشه "خاورمیانه جدید" آمریکا را به ناکامی کشانده است. ایشان مختصات این تغییر را آمریکازدایی از منطقه به معنای نفی سلطه آمریکا، به هم ریختن دوگانه‌های جعلی و تحمیلی و حاکم شدن دو گانه مقاومت-تسلیم و حل مسئله فلسطین شمردند. 🔹در محور دوم نیز متکی و مبتی بر آن منطق و بر آن توصیف، توصیه هایی به آحاد و سازمان بسیج نمودند. 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
🔰 تقریر و تحلیلی از بیانات در دیدار با بسیجیان(1402/09/08) بخش دوم: 🔹آیا میتوان نسبتی میانِ چرایی گفته شده(حداکثرسازی مقاومت کشور در مقابل تهدیدها و خطرها)، با آن ابعاد بیان شده در لایه چیستی بسیج(دو جلوه رزمندگی و محبت در بسیج و غلبه ماهیت فرهنگی بسیج بر وجهه سازمانی آن) و آن نتیجه مهم(هسته‌های مقاومت و تغییر جغرافیای سیاسی غرب آسیا) و نهایتا توصیه‌های پایانی برقرار کرد؟ به عبارتی آیا در این بیانات، توصیف راهبردی متفاوتی از واقعیت بسیج می‌توان یافت؟ آیا تجویزها و توصیه های نهایی نسبتی با آن توصیف دارد؟ 🔸سخن آن است که اساسا ، چه در برابر تهدیدهای دائمی ناشی از دشمنی‌های دشمن باشد و چه در برابر خطرهای طبیعی و یا عارضیِ حرکت به سوی اهداف، امری فرهنگ پایه است. اگر بسیج، نهادی است که در جهت حداکثرسازی امکان در برابر این دو ایجاد شده است، طبیعی است که وجهه فرهنگی و فکری آن بر وجهه سازمانی اش در تامین این غرض، غلبه داشته باشد و اساسی‌ترین نتایج آن را نیز در گستراندن این فرهنگ در کشور، منطقه و جهان باید دنبال نمود. حتی رزمندگی و شجاعت و شدتش هم همراه با محبت، خدمت، و سایر اخلاقِ حمیده است و باز برآمده از یک فرهنگ و تفکر و اساسا انتقال دهنده و صادرکننده آن است. و آن‌جا که نظم جهانی در حال تغییر است و به تعبیر رهبری در سال گذشته این تغییر سه رکن دارد(۳)، اساسی‌ترین رکن ، مورد سوم و آن فکر و فرهنگ مقاومت است. 🔹فکر و فرهنگ مقاومت، آن‌جا که گسترش می‌یابد و خصوصا به تحقق هسته‌های مقاومت در منطقه منجر می‌شود، هم می‌تواند آمریکایی زدایی به معنای سلطه زدایی از منطقه و جهان نماید و هم با گسترش آن، امکان تولدِ ایده جدیدی از سازندگی و را بر محور حرف نو جمهوری اسلامی فراهم آورد و بنابراین مناسبات "تولید، توزیع و مصرفِ" قدرت منطقه‌ای و جهانی را در تمام ابعاد آن (اعم از سیاست، فرهنگ، اقتصاد) به نحو جدیدی شکل دهد. پس اساسا باز این ایده، فکر و فرهنگِ نو است که می‌تواند کیفیت مناسبات مذکور را روشن نماید و نحوه انتقالِ قدرت از غرب به شرق را جهت‌دهی نماید. 🔸و با این منظر واضح می‌گردد که چرا نقش در نزدیک شدن به این هدف ویژه است. طوفان‌الاقصی از طرفی حامل فرهنگ مقاومت و از طرفی رسوا کننده و بی‌آبروکننده فرهنگ استعماری و نژادپرستانه(۴) اروپا و تمدن غرب، با کمک ابزار فرهنگیِ خود آنان یعنی رسانه مدرن است. با این مقاومت استثنایی، راه برای ایجاد و گسترش نفرت از سلطه‌گریِ آمریکا در منطقه و جهان، که به عبارتی اساسی‌ترین گام در تغییرات عمده نظام‌های اجتماعی همین میل و نفرتهای عمومی است، نزدیکتر شده است. همچنین دوگانه‌های فکری_عملیِ مغالطه گونی که بر اذهان سیاست مداران، نخبگان و عموم مردم در کشور ما و همچنین منطقه خصوصا در دهه اخیر حاکم کرده بودند، جای خود را به دوگانه‌ واقعی مقاومت_تسلیم داده است و این دو باز تحت تاثیر همان فرهنگ مقاومت است. 🔹بنابراین است که حل مسئله فلسطین، این کلید رمزآلود امت(5)، و اولین تحققِ منطقه‌ایِ منطق جمهوری اسلامی در جغرافیای فلسطین، در گرو همین مبارزه اساسا فرهنگی_فکری است. 🔸با این نگاه، میتوان وجه اغلب توصیه‌های پایانی به بسیجیان و سازمان بسیج را نیز بیش از پیش متوجه شد که اگر بسیجیان بخواهند خود را در میدان این مبارزه ذاتا فرهنگ بنیاد ببینند و حاملِ فرهنگ مقاومت باشند‌ و زمینه بسط و گسترش و حداکثرسازی آن را فراهم نمایند، سفارشات مذکور جای خود را می یابد. پ.ن: 1- بیانات در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج مستضعفین- 1393/09/06 2-دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با رهبر انقلاب-(1402/08/10) 3- بیانات در دیدار دانش آموزان-(1401/08/11) 4-بیانات پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی-(1402/08/28) 5- بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در سومين كنفرانس بين‌المللى قدس و حمايت از حقوق مردم فلسطين(1385/01/25) 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
🔰برشی از گفت و گوی حجت‌الاسلام حمیدرضا فتحی 🔹روایت؛کلید عبور از فیلتر های شناخت جامعه این گونه نیست که با ذهن باز در مقابل اطلاعاتی که قرار می‌گیرد همه آن را تلقی کند. به‌ عبارت دیگر در ساخت ذهنی خودش یک فیلترهای شناختی ذهنی دارد که اطلاعات را پالایش می‌کند. مثلاً: تا موقعی که در ذهن مخاطب جانمایی نکرده باشی که رسانه جمهوری اسلامی صادق است و چیزی جز حقیقت به شما چیزی نمی‌گوید. هرچه قدر هم اطلاعات خوب و خبرهای خوب در رسانه قرار نداده باشی مردم باور نمی‌کنند. مثلاً در همین فضای پیشرفت کشور دائماً خبر از پیشرفت کشور، دائماً از حرکت‌های پیش‌رونده می‌دهیم؛ اما به گوش مردم نمی‌رسد. ❗️برای مطالعه ادامه گفت و گو در نشریه ربیون کلیک کنید.❗️ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
هدایت شده از روحانیت مردمی
◾️سوگواره‌ی نگین شکسته و دغدغه‌ی ارتقا اندیشه‌ی مترقی اسلام ناب، با سعه‌ی وجودی که دارد، هرگز از ظرفیت‌های معرفت‌زا و معنویت‌ساز موجود در جامعه اسلامی سخن نمی‌گوید؛ بلکه و ارتقاء این ظرفیت ها را پیشنهاد می‌دهد؛ فلذا همانگونه که تخریب و دوقطبی‌سازی را جایز نمیداند، هرگز باب و نقدپذیری را نیز منسد نمی‌داند. این ایام بحث از در مجامع مذهبی و انقلابی داغ است؛ سوگواره‌ای با ظرفیت عظیم فرهنگی و معنوی، با طیف وسیعی از مخاطبین. بدون شک نگاه انقلاب اسلامی به این برنامه‌، به عنوان یک برای شهر مشهد است. نعمتی که هرساله در ایام فاطمیه، در میان انفعال بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی، با زحمت و تلاش مخلصانه بسیاری از عاشقان حضرت صدیقه طاهره (س)، را در سطح شهر احیا می‌کند و هرساله جدی‌تر و با شکوه‌تر وارد میدان می‌شود. همین زحماتی که پشت این اثر است، ظرفیتی بزرگ را برای ترویج فرهنگ اسلامی در سطح شهر مشهد فراهم آورده است. به همین خاطر نمیتوان نسبت به آن بی‌تفاوت بود و برای ارتقای آن فکر نکرد. لذا با وجود تمام نکات مثبت این برنامه، و فارغ از بحث انتساب یا عدم انتساب این برنامه به جریان‌های مختلف، وظیفه خود می‌دانیم که تا حد امکان به ارتقای آن بیاندیشیم. بنده به عنوان یک مخاطب که سالهاست در این سوگواره شرکت کرده‌ام، یکی از جدی‌ترین اشکال‌ها را این نکته دیدم که گویا این برنامه با چنین ظرفیتی، دغدغه‌ای برای رشد محتوا و و اندیشه‌ی مخاطب ندارد. از ماجرای اصیل و عمیق فاطمیه، میتوان ارکان اندیشه دینی و اسلامی را استخراج کرد؛ بگونه‌ای که تا قیامت بتواند به پرسش‌های بشر پاسخ دهد. می‌توان جذابیت و حداکثری را برای جوانان به نمایش گذاشت، میتوان به جامعه هویتی اصیل تزریق کرد، میتوان بخشی از ابعاد لایتناهی نظریه و امامت اسلام را نشان داد و از همه مهمتر، میتوان نمونه‌ی واقعی یک را به رخ دنیا کشید. اما این سوگواره در این مسیر یا قدمی برنداشته است یا به نسبت ظرفیتی که دارد، بسیار حداقلی حرکت کرده است. بزرگان و اندیشمندان دین ما که سالها کار مجتهدانه و فقیهانه در این عرصه داشته‌اند، هرگز توصیف‌شان از این واقعه، یک و یک تراژدی صرف نبوده است؛ بلکه قیام فاطمه زهرا(س) را سرچشمه‌ی معارف برای امت اسلام میدانند. امثال شهید بزرگوار صدر، شهید مطهری، علامه طباطبایی، مرحوم صفایی، مرحوم امام، مقام معظم رهبری، و بسیاری دیگر از علما و اندیشمندان. اما اثری از پرداختن به مباحث نابِ این اندیشمندان بزرگ اسلامی حتی در رقیق‌ترین حالت خودش در این برنامه مشاهده نمی‌شود. علیرغم اینکه این برنامه هرساله از جهات مختلف رشد میکند، لکن از نظر محتوایی، تنها چیزی که میبینیم، فقط محتوای سالهای گذشته است. اینکه از چنین قالب جذابی (تئاتر) با این حجم از امکانات فقط برای نقل تاریخ و روضه استفاده شود، آن هم تاریخ و عاری از هرگونه و بسیار ، این قصور و ظلم است، هم به فاطمیه، هم به مخاطب، هم به هنر بی‌نظیر تئاتر! تئاتری که فرم و محتوای آن، تلاقی شور و شعور است و می‌تواند به اندازه چندین منبر موثر واقع شود... سوگواره نگین شکسته، می‌تواند با یک برنامه‌ریزی بلند مدت فرهنگی، و با پرداختن به زوایای متنوع فاطمیه و پرداختن به مباحث اندیشه‌ای و نشان‌دادن امتدادهای امروزی آن، چهره‌ی فرهنگی شهر مشهد را دگرگون کند. امید است که نسبت به نعمت بزرگِ وجود حضرت فاطمه زهرا(س)، شاکر باشیم و با قصور خود در حق آن بزرگوار، دچار کفران نعمت نشویم. 🖋به‌ قلم: حجت الاسلام حسین مروارید عضو تشکل طلبگی ربیون مشهد مقدس 🇮🇷 جبهه‌ی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
🔰برشی از یادداشت حجت‌الاسلام امیرحسین صباغ 🔹تبلیغ از نهاد آحاد _تبلیغ مردمی مسئله‌ایست و تبلیغ مردم مسئله‌ای عالی‌تر! در تبلیغ مردمی، کنشگران عرصة تبلیغ، عمدتاً طلاب حوزه‌های علمیّه هستند. این نوع از تبلیغ چه در مدل سنّتی خود و چه در مدل‌های جدیدترش، نهایت درجة موفقیّت خویش را در تأثیرگذاری روی اندیشه و نهایتاً عمل مخاطبین خود می‌بیند. _در حالیکه به نظر ما ویرایش جدّی که در عرصه‌ی تبلیغ بایستی انجام گیرد، تحوّل در کنشگر تبلیغی است و باید سعی نمود با ضوابطی، از تبلیغ مردمی به دامنه‌های تبلیغ مردم برسیم. مهمترین وجه تمایز تبلیغ مردم از تبلیغ مردمی، در کنشگران آنست. ❗️برای مطالعه ادامه گفت و گو در نشریه ربیون کلیک کنید.❗️ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
برشی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در باب مبارزه حضرت زهرا سلام الله علیها بریده باد زبانی که شأن زهرا را از خطبه‌خوانی به نوحه‌سرایی تبدیل می‌کند. اگر خطبه زهرا را نگفتید، گریه زهرا هم معنی پیدا نمی‌کند. اگر نفهمیدیم که زهرا آن‌جا چگونه سخن گفته است، نمی‌فهمیم گریه‌ی او به چه معناست. می‌رود در مسجد می ایستد و در مقابل چشم‌های مبهوت حاضران بنا میکند خطابه‌ای عجیبْ ایرادکردن. (...) این‌جا این قسمت کار انجام گرفته است. انصار را آماده کرده است اما باز به همین هم اکتفا نمی‌کند. به گفته‌ای چهل شب، مرتب درِ خانه‌ی این مرد،(...) درِ خانه‌ی آن چهره‌ی سرشناس می‌رود، بیایید، کار کنید، تشکیلات، همدستی، هم‌بستگی، یک اقدام به‌جا با همدیگر.(...) تا هنوز کار از دست در نرفته است. چهل شب هم دنبال این فکر می‌دود و که؟ آن زنی که به آن صورتْ سقط جنین کرده، آن زنی که ضربت دیده، آن زنی که آسیب خورده است. این‌ها را به خدا نشنفتید شما؟ این‌ها که خیلی گفته می‌شود. اما بدانید که‌ این کارها همه یکسره یک مبارزه‌ی ممتد هست، مبارزه‌ای از چند نوع با چند جلوه، مبارزه‌ی مثبت، مبارزهٔ با جسم که اگر شمشیر هم دستش بود شاید میزد، مبارزهٔ با زبان، مبارزه با تلاش‌های پنهانی‌ِ نیمه‌شبانه، مبارزه‌ی با سخن‌گفتن با زنان. مصاحبه‌ی فاطمه زهرا با زنان انصار عجیب است. (...) با زن‌ها مصاحبه، با مردها حرف‌زدن، آخرش هم مبارزه‌ی منفی. در شب‌دفن‌شدن. غوغاست. عجیب است این عمل. این کار موجب می‌شود که این عمل زهرا تا ابد از صفحه تاریخ پاک نشود، یک عمل سملبلیک هست. یک عمل رمزی. یک عملی که در هر نسلی می‌توانند کسانی روی این عمل فکر کنند. یک کلمه حرف نیست که به آسانی معنا شود و چون معما حل شد آسان شد، از ذهن‌ها برود. یک عملی است که به شیوه سلمبلیک همینطور، بصورت ابهام‌آمیز و رمزی انجام شده است و تا ابد خواهد ماند. یعنی آن کسانی که در رأس کار قرار داشتند این‌ها نااهل بودند، همین. میخاست این مطلب اثبات شه. خوب نااهل بودن که چی؟ برای اینکه در تاریخ (...) ثبت کنیم فلانی نااهل[بود]، خدا لعنتش کند. همین و بس؟ برای این‌که بدانیم یک انسان مسلمان، یک زن بزرگ، یک قرآن مجسم مثل فاطمه زهرا در مقابل تیپِ نااهل چگونه عمل می‌کرده است. ۱۴/۳/۱۳۵۳ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🔻نشست فکری 🔹قیام لله، زیربنای مکتب امام خمینی (ره) 🔸 تبیین ابعاد و ماهیت قیام لله در ساخت فرد و جامعه بر اساس آثار امام خمینی رضوان الله علیه 🎤 با ارائه: حجت‌ الاسلام حسین کلاتی عضو تشکل طلبگی ربیون ⏰ پنجشنبه ۳۰ آذر، ساعت ۱۵:۱۵ 🕌 میدان شهدا، دانشگاه ۵، مسجد میرزای ناظر (الله) 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
تشکل طلبگی ربیون
#اطلاع_رسانی #جلسه_هفتگی_ربیون 🔻نشست فکری 🔹قیام لله، زیربنای مکتب امام خمینی (ره) 🔸 تبیین ابعاد
بسم الله الرحمن الرحیم. ‏قال الله تعالی: ‏‏قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی.‏‎ ‏‏    ‏‏خدای تعالی در این کلام شریف، از سرمنزل تاریک طبیعت تا منتهای سیر انسانیت را‏‎ ‎‏بیان کرده، و بهترین موعظه هایی است که خدای عالم از میانۀ تمام مواعظ انتخاب‏‎ ‎‏فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد بشر فرموده. این کلمه تنها راه اصلاح دو جهان است.‏‎ ‎‏قیام برای خداست که ابراهیم خلیل الرحمن را به منزل خلّت رسانده و از جلوه های‏‎ ‎‏گوناگون عالم طبیعت رهانده.‏  ‏‏قیام لله است که موسی کلیم را با یک عصا به فرعونیان چیره کرد و تمام تخت و تاج‏‎ ‎‏آنها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صَعْق‏‎ و صَحْو‏‎ کشاند.‏‎ ‎‏قیام برای خداست که خاتم النبیین ـ صلی الله علیه و آله ـ را یک تنه بر تمام عادات و عقاید‏‎ ‎‏جاهلیت غلبه داد و بتها را از خانه خدا برانداخت و به جای آن توحید و تقوا را گذاشت و‏‎ ‎‏نیز آن ذات مقدس را به مقام ‏‏قابَ قوسیْن أوأدنی‏‎رساند.‏(اولین پیام امام خمینی در صحیفه سال ۱۳۲۳) 🔸[ اگر بخواهیم زیربنای مکتب مبارزه ی امام را و انقلاب امام را در یک جمله عرض بکنیم، باید بگوییم زیربنای همه ی فعّالیّتهای ایشان «قیام لله» بود؛ هدف، قیام لله [بود]؛ همان که در یادداشت معروفشان در دوران جوانی در دفتر مرحوم وزیری یزدی (رحمة الله علیه) نوشته اند: قُل اِنَّمآ اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ اَن تَقوموا لِلّهِ مَثنَی وَ فُرادَی؛ قیام لله، که این قیامِ لله ریشه ی قرآنی بسیار مستحکمی دارد... حالا این «قیام لله» در هر دوره ای ممکن است به نحوی باشد.](رهبر انقلاب) 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion