✅داستان کوتاه پند آموز
💭 ﻣﺮﺩﯼ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﺯﯾﺮ ﺩﺭﺧﺘﯽ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺩﻭ ﺭﺍهی ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ! ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﯽ ﻧﺰﺩ ﺍﻭ ﺁﻣﺪ، ﺍﺯ ﺍﺳﺐ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺩﺍﯼ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: قرﺑﺎﻥ، ﺍﺯ ﭼﻪ ﺭﺍﻫﯽ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ﺭﻓﺖ؟ » ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻭﺯﯾﺮ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﻧﺰﺩ ﻣﺮﺩ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﺭﺳﻴﺪ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺩﺍﯼ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﮔﻔﺖ : ﺁﻗﺎ، ﺭﺍﻫﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺳﺖ؟ ﺳﭙﺲ ﺳﺮﺑﺎﺯﻱ ﻧﺰﺩ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﺁﻣﺪ، ﺿﺮﺑﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺍﻭ ﺯﺩ ﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ: ﺍﺣﻤﻖ،ﺭﺍﻫﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﮐﺪﺍﻣﺴﺖ؟؟؟
💭 ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺮﺩ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﺭﺍ ﺗﺮﮎ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺧﻨﺪﯾﺪﻥ ﮐﺮﺩ . ﻣﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﮐﻨﺎﺭ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ: ﺑﻪ ﭼﻪ ﻣﯽ ﺧﻨﺪﯼ؟ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ : ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻣﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺳﻮﻭﺍﻝ ﮐﺮﺩ، ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﺑﻮﺩ . ﻣﺮﺩ ﺩﻭﻡ ﻭﺯﯾﺮ ﺍﻭ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﺮﺩ ﺳﻮﻡ ﻓﻘﻂ ﯾﮏ ﻧﮕﻬﺒﺎﻥ ﺳﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ. ﻣﺮﺩ ﺑﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﺍﺯ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﭘﺮﺳﯿﺪ :ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﯼ؟ ﻣﮕﺮ ﺗﻮ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﻧﯿﺴﺘﯽ؟ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ: ﻓﺮﻕ ﺍﺳﺖ ﻣﯿﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ … ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺧﻮﺩ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺩﺍﯼ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﮐﺮﺩ… ﻭﻟﯽ ﻧﮕﻬﺒﺎﻥ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﯼ ﺍﺯ ﺣﻘﺎﺭﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﻧﺞ ﻣﯽ ﺑﺮﺩ ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﻣﺮﺍ ﮐﺘﮏ ﺯﺩ .
💠ﻃﺮﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻫﺮ ﮐﺲ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺍﻭﺳﺖ ...
ﻧﻪ ﺳﻔﯿﺪﯼ ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ..
ﻭ ﻧﻪ ﺳﯿﺎﻫﯽ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺯﺷﺘﯽ ..
ﺷﺮﺍﻓﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﺧﻼق و ادب اوست...
@khanjanidroos
ریشه ی انسانها، فهم آنهاست
یک سنگ به اندازه ای بالا می رود، که نیرویی پشت آن باشد. با تمام شدنِ نیرو، سقوط و افتادن سنگ طبیعی است
ولی یک گیاه کوچک را نگاه کن که چطور از زیر خاک ها و سنگ ها سر بیرون می آورد و حتی آسفالت ها و سیمان ها را می شکند و سربلند می شود. هر فردی به اندازه ی این گیاه کوچک، ریشه داشته باشد، از زیر خاک و سنگ، از زیر عادت و غریزه،حرف ها و هوس ها، سر بیرون می آورد و افتخار می آفریند. ریشه ی ما، همان "فهم" ما است.
@khanjanidroos
💠💠💠💠💠💠
خوش آمدعرض می کنیم به دوستان جدیدالورود....
با بهترین مطالب برگزیده اخلاقی ،سبک زندگی در خدمت شما خوبان هستیم ....
می توانید با همه خانواده و دوستان پله های ترقی را بپیمایید. ....
رضایت شما آرزوی ماست....
@khanjanidroos
صـبحهـا بایـد بلنـد شـد
در امتـداد وقـت قـدم زد
گل را نگـاه کرد
ابهـام را شنیـدو دویـد تا تـه ِ بـودن ،
باید از نـور تا خـدا رسیـد
#سهراب سپهری
@khanjanodroos
زندگی هیچ گاه به بن بست نمیرسد
کافیست چشم باز کنیم
و راههای گشوده ی بیشماری را
رو به روی خود ببینیم...
خدا که باشد
هرمعجزه ای ممکن میگردد...
@khanjanidroos
#خودت_را_دریاب
باید مواظب نحوه حرف زدن با #خود باشیم.
اينکه چطور با خودمان حرف میزنيم، حداقل #۹۵درصد از فکر و احساس ما را مشخص میکند. ذهن ناخودآگاه گفتههای درونی ما را به عنوان #دستور میپذيرد.
برای همین است که باید همواره با خودمان گفتگوهای #مثبت داشته باشيم، حتی هنگامی که احساس خوبی نداريم.
بهترين فرمول برای بد كردن حال خود، پرسيدن سوالات #تخريبكننده از خود است! سوالاتی كه انسان با بیرحمی و لحنی منفی از خود میپرسد و با آنها خود را #تهديد و تخريب میکند.
سوال كردن از خود مانند جستجو كردن در گوگل است، هر چه بپرسیم به #همان میرسیم!
مغز ما بر مبنای هر نوع سوالی به دنبال جواب آن سوال است، پس ما با سوال کنترل میکنیم که #تمرکزمان بر کدامبخش از واقعیت باشد و چه حسوحالی را تجربه کنیم.
@khanjanidroos
🍃وَ لَوْ تَعْلَمُونَ مَا أَعْلَمُ مِمَّا طُوِيَ عَنْكُمْ غَيْبُهُ، إذاً لَخَرَجْتُمْ إِلَى الصُّعُدَاتِ تَبْكُونَ عَلَى أَعْمَالِكُمْ وَ ...
اگر شما همانند من، از آنچه پنهان است خبر داشتيد (و آينده سياه و ظلمانى خودرا مى ديديد) از خانه ها بيرون آمده، سر به بيابان مى گذاشتيد، بر اعمال خويش گريه مى کرديد و بر سر و صورت مى زديد ! بلکه اموال خود را بدون نگهبان و بى آن که کسى را جانشين خود در آن قرار دهيد رها مى کرديد، هر يک از شما (از شدت وحشت) تنها به خود مى پرداخت و به ديگرى توجه نداشت ! ولى (متاسفانه) تذکراتى را که به شما داده شده بود فراموش کرديد، و از آنچه بر حذر داشته شده بوديد، ايمن گشتيد، در نتيجه عقل شما گمراه و سرگردان شد، و امورتان پراکنده گشت !
@khanjanidroos
تنها کسانی که اهل تعقل هستند و به ندای عقل خود گوش می دهند و به آنچه در نتیجه تعقل به آن می رسند عمل می کنند اهل سعادت می شوند. خداوند از زبان اهل دوزخ این حقیقت را بیان فرموده است: و قالوا لو کنا نسمع او نعقل ما کنا فی اصحاب السعیر، و گویند: اگر شنیده (و پذیرفته) بودیم یا تعقل کرده بودیم، در میان دوزخیان نبودیم. انسان با تعقل است که هدایت می شود و با تعقل است که می تواند خود را در مسیر هدایت نگه دارد. جامعه کوفه اهل تعقل نبودند و در رویارویی با مسائل عقلانی رفتار نمی کردند. آنها بدون توجه به نصایح امام و ملاحظه عواقب امور، تصمیم می گرفتند و عمل می کردند و بعد دچار پیامدهای ظاهر بینی و کوته نگری خود می شدند. همین کوته نگری آنها باعث به قدرت رسیدن كسانی چون حجاج بن یوسف ثقفی شد. قتلها و خونریزیهای او و پیامد آن که تثبیت قدرت و حكومت معاویه و واگذار كردن آن به یزید و فجایع كربلا همه به خاطرضعف بینش آنها بود.
@khanjanidroos
✅پرسش
. در حديثي گفته شده که کمک به تارک الصلاه حتي با جرعه آبي حکم جهاد با پيامبران را دارد.آيا اين حديث صحيح است؟اگر صحيح است چرا قطع رحم با اين افراد جايز نيست؟چرا که مهمان کردن اين افراد همراه با پذيرايي از آنهاست!
✅تارک الصلاه دو جور میباشد
یکی کسی که نماز و دین را قبول ندارد و در حقیقت منکر دین اسلام و پیامبر محسوب میشود که مرتد می باشند و منظور از روایت اینگونه افراد هستند
و گروه دیگری هم که تارک الصلاه هستندولی از روی تنبلی و بی حوصلگی نماز نمیخوانند و منکر دین و نماز نیستند که سختگیری های در روایات مربوط به اینگونه افراد نیست بلکه با این افراد باید با روی خوش و ومهربانی و دعوت به نماز برخورد داشت.
@khanjanidroos
#موفقیت
قواعد کلیدی موفقیت و خودساخته بودن👇
🔺از همان جایی که هستی شروع کن
🔺از هر آنچه داری استفاده کن
🔺هر آنچه در توان داری انجام بده
دقت کردی که هرسه تاش دست خودته
پس منتظرنباش
@khanjanidroos
:
روایت لیلة الرغائب از منظر شیعه و اهل سنت
الف ) لیله الرغائب در نزد اهل سنت
علماء اهل سنت این روایت را جعلی دانسته و انجام این نماز را بدعت می دانند از این رو پیروان خود را از انجام آن باز می دارند هر چند این عمل در بین عوام از اهل سنت انجام می گیرد.
حافظ ابن رجب از علمای اهل سنت درباره این نماز می گوید: «و أما نماز، در ماه رجب، هيچ گونه نماز مخصوصي كه مختص به همين ماه باشد، به پاپهي صحت نرسيده است و احاديثي كه دربارهي فضيلت صلاة الرغائب در نخستين جمعه ماه رجب روايت شده، دروغ، باطل و نادرست ميباشد و اين نماز به نزد جمهور علما بدعت ميباشد. … و نخستين بار، پس از سال 400 هجري نمايان شد، به همين خاطر پيشينيان شناختي از آن نداشتند و در مورد آن صحبت نكردند.»
همچنین یکی دیگر از علمای اهل سنت در این باره می گوید:« از احادیث ساختگی حدیثی است در فضیلت جمعه اول ماه رجب که خواندن نماز رغائب و ... را از اعمال این شب می داند»
ب ) لیله الرغائب در نزد شیعه
در میان شیعه اولین بار این روایت توسط سید ابن طاووس در کتاب اقبال آورده شده و پس از آن توسط علامه مجلسی در کتاب شریف بحار الانوار با ذکر سلسله سند آن یعنی ذکر نام کسانی که روایت را تا پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) نقل کرده اند بیان کرده است.
در سلسله سندی که علامه مجلسی ذکر کرده افرادی مانند ابو عبد الله الحسین بن علی، مسموسم (یا سموسم و یا سمرسم)، ابی الفتح نورخان عبد الواحد اصفهانی، عبد الواحد بن راشد الشیرازی وجود دارد که خود علامه آنها را مجهول می داند و می نویسد «در کتاب های رجالی و غیره ، مشخص نیست وی ثقه است یا نه»
از این رو یقینا سند این روایت ضعیف است؛ ولی شیوه و روش علماء و مراجع شیعه بر آن است که در روایاتی که سند آنها ضعیف است حکم به استحباب می کنند.
و دلیل آنها روایاتی است که می فرماید اگر ثواب عملی از سوی پیامبر به کسی رسید و آن را انجام داد و بعدا معلوم شد که پیامبر آن را نفرموده خداوند ثواب آن عمل را به او می دهد.
مثلا امام صادق(علیه السلام) در روایتی می فرماید:« مَنْ بَلَغَهُ عَنِ النَّبِيِّ ص شَيْءٌ مِنَ الثَّوَابِ فَعَمِلَهُ كَانَ أَجْرُ ذَلِكَ لَهُ وَ إِنْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَمْ يَقُلْه؛ اگر کسی ثواب عملی از سوی پیامبر به او برسد و بر طبق آن عمل نماید، خداوند ثواب آن عمل را به او می دهد ولو اینکه رسول خدا«صلی الله علیه وآله»این کلام را نفرموده باشد»
البته این امر خاص به نماز و اعمال اولین شب جمعه ماه رجب نیست بلکه در بسیاری از مستحبات جاری است و علماء بر طبق آن فتوا می دهند.
@khanjanidroos
#سلام_امام_زمانم
نگاه رحمتت بر ماست
میدانم که میآیی
زِ اشک دوستان پیداست
میدانم که میآیی
گذشته چارده قرن و
هنوز ای یوسف زهرا
تو تنها و علی تنهاست
میدانم که میآیی
@khanjanidroos
استاد مرتضی زاهدی: يكی از نشانههای شكست روانشناسی زن در غرب، تولد مكتب #فمينيسم است/ تاریخچه روانشناسی زن در غرب
💠 تاریخچه #روانشناسی زن در غرب: روانشناسی زن در غرب لال بود و پس از رنسانس و آغاز مکتب فمینیسم به شکل ناقص پا به عرصه علم روانشناسی غربی گذاشت.
💠 مطالعه فلسفه علم و فلسفه علوم تربیتی و نیز تاریخ #علم و #تاریخ علوم تربیتی در غرب نشان میدهد که آنها اعتقادی به تعلیم و تربیت زن نداشتند و حتی بسیاری از حقوق اولیه زنان مثل فرصتهای برابر آموزشی را هم از آنها سلب میکردند و زنان جایگاهی در اجتماعات نداشتند.
💠 اما پس از رنساس و با آغاز دوران صنعتی سازی، کارخانه دارها نیاز به نیروی کار ارزان، منضبط و مطیع داشتند، لذا زنان را که تمامی این خصوصیات را داشتند از نهاد خانواده جدا کردند تا بتوانند از آنها سوءاستفاده کنند.
💠 يكي از نشانههای شكست روانشناسی زن در غرب، تولد مكتب فمينيسم است.
💠 بزرگان فمینیسم، آغاز مکتب خود را دوران پس از رنسانس میدانند. البته آنها نیز از روانشناسی زن غافل بودهاند و زنان را آنگونه که نیاز بشریت است، نشناختهاند.
💠 این امر باعث میشود برای احقاق حقوق از دست رفته زنان، مسائل نامربوط و بعضاً نابجایی مثل برابری تعداد رشتهها و به تشابه در همه امور با مردان و امثال اینها متوسل بشوند. بدون توجه به این که حق زنان، "درک شخصیت و کرامات انسانی آنها" است که باید مورد توجه قرار گیرد...
@khanjanidroos
🍃🍃🍃🍃🌺🌺🌺🌺
سلام بر شما همراهان عزیز....
خوش آمدید .....
امیدواریم با مطالب ارزنده رضایت شما را بدست آوریم .....
@khanjanidroos
🔴#فرمول_اطاعتکردن_شوهر_از_خانم
💠 خداوند در حدیث #قدسی میفرماید:
"اَنا مُطیعُ مَن اَطاعَنی" یعنی منِ خدا مطیع بندهای هستم که مرا اطاعت کند!
مگر نباید بنده مطیع خدا باشد پس چرا خدای متعال میفرماید من #مطیع بنده میشوم. معنای اطاعت خدا از بنده این است که چون بنده او را اطاعت کرده و نسبت به واجبات و محرّمات، #رضایت خدا را در نظر گرفته است لذا خدا نیز هوای این بندهی حرف گوش کن را دارد. و به نیازها و خواستههایش توجه ویژه میکند.
این قانون، #کلی است و عمومیت دارد.
💠 لذا در زندگی زناشویی نیز #محبوب شدن و خواستنی شدن زن و #درک ویژه او توسط #شوهر تنها زمانی اتفاق میافتد که زن از دایره شرعی #اطاعت از شوهر خارج نشود. و رضایت شوهر را حفظ کند.
💠 زنان اگر بدانند که مردان از لحاظ روانشناسی چقدر شیفته زن #مطیع هستند این #فرمول را هیچ موقع رها نمیکردند.
🍃❤️ @khanjanidroos
ﺯﻧﺪﮔﯽ، ﺑﺮﮒ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮ ﺑﺎﺩ ﻧﯿﺴﺖ،......
ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺭﯾﺸﻪ ﻫﺎﺳﺖ !.....
ﺭﯾﺸﻪ ﻫﻢ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺳﯿﺮ ﺑﺎﺩ ﻧﯿﺴﺖ.....
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﭼﻮﻥ ﭘﯿﭽﮏ ﺍﺳﺖ،....
ﺍﻧﺘﻬﺎﯾﺶ ﻣﯿﺮﺳﺪ ﭘﯿﺶ ﺧﺪﺍ.....
زندگی تان پر از عطر خدا
@khanjanidroos
لذت بردن از خوشی های ساده, نشان از هوش بالا, معرفت عمیق و روحی پاک دارد.
بکوشیم تا عظمت در نگاهمان باشد نه آنچه بدان می نگریم.
@khanjanidroos
4_5891239050299310636.mp3
1.95M
🌿امروز از چه رنج بردیم ؟ به خودمان نگاهی کنیم ...
🔶 #کلام استاد علی صفائی ره
✅ خداوندا من را با قدر و اندازههايى كه گذاشتهاى، آرام كن...
🔶استاد علی صفایی حائری:
اگر توجّه داشته باشى، مىفهمى كه من مىخواهم از تكيه بر نعمتها و از تكيه برخودت هم فارغ شوى؛ و آنجا كه در بنبست دنيا و ناتوانى و عجز كامل خودت قرار مىگيرى، نااميد و متزلزل و يا ملتهب و برآشفته نباشى؛ كه در دعاى امين الله مىخوانى: «اَللّهُمَّ فَاجْعَل نَفْسى مُطمَئِنَّة بِقَدَرِك». تو آرامش دل من را، در كنار نعمتهاى بيرون و قدرتهاى درونم نگذار؛ كه اين هر دو، دنياپرستى و خودپرستى است.
من را با قدر و اندازههايى كه گذاشتهاى، آرام كن تا بفهمم كه در برابر آنچه دارم،بايد بازدهى داشته باشم تا بفهمم كه براى رفتن، دو پاى شكر و صبر را دارم. شكر، در هنگام دارايى و توانايى و صبر، در هنگام فقر و عجز؛ فقر دنيا و عجز انسان. و رضا و خوشنودى، در هر دو حال؛ كه اين زندگى پاك و طيّب است.
@khanjanidroos