eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 متن نامه بانوی مستبصر (ثمالی) خواهر دکتر از مبلغین شهیر بهایی خطاب به همکیشان سابق خود (): ✳️🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹✳️ 🖌 نامه‌ای جهت همکیشان عزیز سابق خودم: 🖌 من و ، عاشق بودم، عاشق امرالله (ائین بهایی)، عاشق مطالعه کتب امری، الواح را عاشقانه حفظ می‌کردم و اگر ایرادهائی در نوشته‌ها میدیدم به خود می‌گفتم حتما از بی‌فهمی خودم می‌باشد که لیاقت درک این نوشته‌ها را ندارم. 🖌 این ایرادها هر از گاهی برایم پررنگ‌تر می شد تا اینکه تصمیم گرفتم از یکی از مبلغین امرالله سوال کنم و پاسخ ایشان همیشه این جمله بود: «این می‌باشد» و جواب من هم به ایشان این بود که در واقع تاریخ امرالله تماما سمبولیک می‌باشد. 📌 اکنون ایرادهای خودم را در نوشته‌های کتب امری جهت شما همکیشان عزیز سابق خودم عرض میکنم: 1⃣ الواحی که جمال مبارک به کاتب خودشان اشاره نمودند که در شط بریزند و هنگامی که در بودند و گفتند در حال حاضر خلق از ادراک این الواح باخبر می‌باشد؛ لطفا شما همکیشان عزیز سابق خودم قضاوت فرمایید، اگر این از جانب خداوند سبحان بود چرا محو نمودند و اگر از جانب خود جمال مبارک بود، آیا ایشان که پیغمبر هستند تشخیص ندادند که خلق در حال حاضر نمی‌توانند درک کنند (وقت حرف شد کاغذ حرام شد). آنوقت متوجه شدند که خلق در حال حاضر نمی‌توانند این الواح و نوشته‌ها را درک کنند این اولین ایراد من بود. 2⃣ در خداوند سبحان اصلا جایگاهی ندارند، هرچه هست فقط جمال مبارک ( به سوی ایشان به سوی ایشان اهل بهاء، مکان ایشان) در ایشان (کورشو تاجمالم ببینی) (کر شو تا صوت و لحن ملیحه را شنوی). 3⃣ در کتاب ؛ جمال مبارک اشاره کرده‌اند که تمام هم و غم من این است که چرا برادر ایشان به حرم موقت جناب تجاوز نمودند؟ آیا یک پیغمبر نباید راز دار باشد؟ جمال مبارک هم آبروی حرم را بردند و هم آبروی برادر ایشان را. 4⃣ فی سنه ستین که جمال مبارک در کتاب ایشان به اشاره نمودند که البته در حدیث المفضل (فی شبهته لیستبین می‌باشد) جمال مبارک با تبدیل شین به و حذف ل و ی و ب عبارت: یا مفصل یظهر فی شبهته لیستبین فیعلمو،،، را تبدیل به عبارت فی سنه ستین یظهر امره و یعلو. 5⃣ امروز روزیست که لم یلد ولم یولد متولد شد. آیا این؛ دلیل بر ادعای خدایی ایشان نیست؟ اهل بها می‌گویند: (منظور این است که مقام ایشان آنقدر بالا می‌باشد که گویا لم یلد ولم یولد) ولیکن قرآن مجید در ارائه این آیه می‌فرمایند ولم یکن له کفوا احد (ضمن اینکه جمله لم یلد ولم یولد متولد گشت) مثل آن است که بگوییم امروز عدد 5 زوج شد. 6⃣ در آیین بهایی جمال مبارک اشاره نموده‌اند (درباره ) اگر باشد مهریه از جنس نقره و اگر شهری باشد از جنس طلا در همین تضادهای متعددی وجود دارد که با شعار (این یک شبر عالم یک وطن و یک مقام کاملا مغایرت دارد) چه از نظر فقیر بودن یا غنی بودن چه از نظر سکونت در روستا یا در شهر چه از نظر تولد در روستا یا در شهر چه بسا فقیرانی در شهر باشند. ⏪ چه بسا دولتمردانی در روستا باشند. البته جمال مبارک اشاره نمودند که به مهریه نقره اکتفا نمایید بهتر می‌باشد ولی در اصل بین روستایی و شهری فرق گذاشته‌اند که این هم به همه بار یک دارید و برگ یک و شاخسار مغایر. 🖌 ضمنا جهت سلاطین یک جایگاه ویژه در نظر گرفته شده است که به اختلاف طبقاتی دامن می‌زند همین مهریه می‌تواند ده‌ها مطلب ضد و نقیض را مطرح نماید که البته در اختصار نمی‌گنجد. 🖌 در خاتمه عرایضم از همکیشان عزیز و محترم سابق خودم تقاضا دارم با دقت فراوان کتب امری را مطالعه نمایید. ♻️ قضاوت با خود شما عزیزان 🖌 عهدیه ثمالی به تاریخ سه‌شنبه 5 تیر 1397 شمسی مشهد مقدس @n_bahaiat @Feraghvaadyan
📝 سایت علمی و مشهور phys جدیدترین مقاله در نقد خداناباوری را منتشر کرد : 🖊September 27, 2018 by Lois Lee [ 5 مهر ] 📍چرا آتئیست ها آن قدر خردگرا و منطقی نیستند که برخی دوست دارند این طور فکر کنند؟ 📍Why atheists are not as rational as some like to think ? 🔮 🔹بسیاری از خداناباوران فکر می کنند خداناباوری آن ها محصول تفکر عقلانی است. آن ها از استدلال هایی همچون "من به خدا باور ندارم، به علم باور دارم" استفاده می کنند تا توضیح دهند به جای باور های فرا طبیعی و جزم اندیشی، منطق و شواهد بنای اندیشه آن ها را تشکیل می دهد. اما صرفا باور شما به شواهد - که موضوع بررسی ها و فرایند های سخت گیرانه ای هستند - به این معنا نخواهد بود که ذهن شما نیز به طریق مشابهی عمل می کند. 🔹هنگامی که از خداناباوران درباره این که چرا خداناباور شدند بپرسید ( کاری که من سراسر زندگی خود انجام داده ام )، غالبا به لحظاتی اشاره خواهند کرد که ناگهان دریافتند دین هیچ معنا و مفهومی ندارد. 🔹عجیب آن که، در واقع بسیاری از مردم مذهبی و دیندار هم دیدگاه مشابهی به خداناباوری دارند. این امر ناشی از آن است که الهیات دانان و خداباوران دیگر گمان می کنند خداناباور بودن نسبتا غمبار است، زیرا (طبق آن چه که گمان می کنند) بدون برآورده شدن بسیاری از نیاز های فلسفی، اخلاقی، عرفانی و زیبایی شناختی که مردم مذهبی از آن برخوردارند، در جهانی سرد از عقلانیت صرف به دام افتاده اند. 🔻علم خداناباوری🔻 🔹مشکلی که هر اندیشمند خردگرا باید با آن گلاویز شود، این است که علم به طور فزاینده ای نشان می دهد که خداناباوران از خداباوران معقول تر نیستند. به روشنی، خداناباوران به اندازه هر فرد دیگر مستعد "همرنگی با جماعت" یا سایر اشکال غیر عقلانی شناخت هستند [1]. برای مثال مردم مذهبی و غیر مذهبی، به طور همسانی می توانند به پیروی و تقلید از اشخاص کاریزماتیک و پر جذبه، بدون به پرسش گرفتنشان، منتهی شوند. و چنانچه جاناتان هیت، روان شناس اجتماعی، دریافته است، ذهن های ما اغلب صداقت را بر حقیقت ترجیح می دهند. 🔹حتی خود اعتقادات خداناباوران، بسیار کمتر از آن چه خداناباوران تصور می کنند، کمتر با تحلیل عقلانی در ارتباط است. اکنون می دانین برای مثال کودکان غیر مذهبی، با والدین مذهبی، اعتقادات [دینی] خود را به دلایلی که به ندرت با خردورزی فکری مرتبط اند، از دست می دهند.آخرین پژوهش شناختی نشان می دهد که عامل تعیین کننده در از دست دادن اعتقادات دینی، بیش از آن که گفتار والدین باشد، کردار والدین آن هاست. بنابراین اگر والدین بگویند که مسیحی هستند، اما از انجام اعمالی که می گویند باید به آن ها اهمیت داد - مانند عبادت یا رفتن به کلیسا - غافل شوند، کودکان آن ها از پذیرش عقلانیت دین سر باز می زنند. 🔹به یک معنا، این امر کاملا منطقی است، اما کودکان آن را در سطحی شناختی پردازش نمی کنند. طی تاریخ تکامل ما، انسان ها اغلب زمان موشکافی و بررسی شواهد را از دست داده اند و به ارزیابی های شتابزده نیازمند شده اند. این بدان معناست که کودکان تا حدی تنها اطلاعات مهم را جذب می کنند، که در مثال یاد شده، بی اهمیتی باور دینی بر خلاف گفتار والدین آن هاست. 🔹حتی کودکان بزرگتر و بزرگسالان که واقعا درباره دین ژرف اندیشی کرده اند، شاید به قدری که گمان می کنند در نگرش خود مستقل نباشند. پژوهش های نوظهور، نشان می دهند والدین خداناباور (و دیگران) باور های خود را مشابه والدین مذهبی به کودکان خود منتقل می کنند. 🔹برخی از والدین، این دیدگاه را اتخاذ می کنند که کودکان خودشان باید اعتقادات خود را انتخاب کنند، اما آن چه در عمل انجام می دهند، انتقال طرز فکر هایی خاص درباره دین است، مانند این که دین امری انتخابی است به جای آن که حقیقتی الهی باشد. شگفت آور نیست که تقریبا همه این کودکان - 95 درصد - انتخابشان به خداناباوری ختم می شود. ✳️ کل ترجمه به متن اصلی وفادار است . 🔭سایت علمی phys Ⓜ️https://www.phys.org/news/2018-09-atheists-rational.amp 🎓 محقق عزیز : B.U.D.A 🔺انتشار در کانال با ذکر نام و ایدی. 🔺استفاده کاربران محترم بدون لینک بلامانع میباشد. قسمت اول ادامه دارد ✅ @Zandiq_IQ7 @Feraghvaadyan
♦حسین فلاح رهیافته از بهاییت به اسلام خلوص صادقانه بچه‌های بسیجی در منطقه سبب شدمن بااسلام واقعی آشنا شوم. در نظر من مسلمانان واقعی، کسانی بودند در جبهه‌ها و پشت جبهه کمک میکردند. rahyafteha.ir/9586
روشنگر مدیا
♦حسین فلاح رهیافته از بهاییت به اسلام خلوص صادقانه بچه‌های بسیجی در منطقه سبب شدمن بااسلام واقعی آش
مسافر.....: 🔵“بهزاد جهانگیری”، معروف به حسین فلاح که پس از یافتن حقیقت مشکلات بسیاری را از سوی افراد فرقه متحمل شده است. 🔶لطفاً در ابتدا شرح مختصری از خود بفرمایید و اینکه چطور وارد فرقه بهائیت شدید؟ جهانگیری: بنده متولد سال ۱۳۴۶، ساکن همدان و متأهل هستم. من بهائی‌زاده بودم یعنی پدر و مادرم بهائی بودند. البته بهائی شدن اجباری نیز داریم....زمانی که ۲۸ سال داشتم، از این فرقه جدا شدم. من در آن هنگام ازدواج کرده بودم، همسرم نیز بهائی بود 👈شخصیت افراد پاک و خالصی که در جبهه به خاطر مملکت خود می‌جنگیدند مرا به اسلام علاقمند کرد 🔷من از دوران کودکی، ناخواسته جذب رفتار و اخلاق مسلمانان شده بودم، در این میان، تشکیلات تلاش می‌کرد تا برخی از افراد را جمع کند، اما در مورد عده‌ای، چندان موفق نبود یکی از این عده، ما و افرادی مانند ما بودند که بیشتر راغب رفت و آمد و معاشرت با مسلمانان بودیم. به همین دلیل من در زمان جنگ، به صورت داوطلبانه به منطقه رفتم. 🔶من در سال ۶۵ در جبهه مسلمان شدم. در منطقه، نماز می‌خواندم اما در همدان به دلیل عدم استقلال نمی‌توانستم نماز بخوانم. تشکیلات من را سخت تحت کنترل داشت، برای آنها سؤال بود که چرا رفتار من اینگونه شده‌است. 🔷هنگامی که شهید می‌آورند، بهائی‌ها جشن می‌گرفتند. من تا آن زمان ندیده بودم در یک مملکت، کسی از مرگ و شهادت همنوع خود خوشحال شود و جشن بگیرد. از خاطرات خود در دوران دفاع مقدس بگویید، چه چیزی در رزمنده‌های مسلمان دیدید که در بهائیان دیده نمی‌شود 🔺متن کامل این مصاحبه در سایت rahyafteha.ir/9586/ و @Feraghvaadyan @rahyafte_com
☯شباهت‌های عرفان حلقه و مكتب عصر نوين 🔰یکی از باورهای تئوصوفیست‌ها باور به دوره‌ای بودن جهان است که هر دوره برای خود یک معلم جهانی دارد. عرفان حلقه نیز با بازگویی این آموزه زندگی را در چرخه‌ای دوره ای که تضاد بر آن حاکم است و در انتخاب آزمایش آخر این چرخه و دوره تداوم خود را دارد. تعبیر معلم آخر در عرفان حلقه و تطبیق آن بر شخص آقای محمدعلی طاهری از جانب عده‌ای از طرفدارانش نیز دلیل بر وام گیری عرفان حلقه از مکتب تئوصوفی عصرجدید است ✖️تقدیس شیطان تئوصوفی نیز جالب توجه است. در تئوصوفی و جنبش عصر جدید به وجود گروهی بسیار تکامل یافته اعتقاد دارند و آن ها را سران حکمت ( سلسله سران روحانی یا مرشدان عروج کرده) می نامند موجودی به نام “مایتریا” از تمام آن ها برتر و رهبر آن هاست که خود او تحت فرمان “سانات کومرا” قرار دارد. دن رودیار تئوصوفیست بیان می‌کند سانات کومرا طبق تعالیم نهان پیشگان، همان شیطان است «شیطان تغییر یافته لغت سانات کومرا است و در فلسفه نهان پیشگان هند، موجودی شبیه به پریمیسیوس است که به انسان آتش خودآگاهی، استقلال و فردیت بخشید.» شاید این مطالب برای کسانی که در کلاس آقای طاهری نشسته‌اند یا آثارش را خوانده‌اند آشنا باشد. 👿در عرفان حلقه ابلیس به عنوان مدبر شبکه شعور کیهانی و در رأس کارگزاران هستی مطرح می‌شود. این تعبیر که خانم هلینا بلاواتسکی در مورد ابلیس بیان می‌کند که ابلیس به انسان آتش خودآگاهی و استقلال بخشید بارها از زبان طاهری نیز بازگو شده است. 📚منبع: باور های عصر جدید و عرفان حلقه، متن نشست ویژه حجت الاسلام و المسلمین رسول حسن زاده در غرفه انجمن نجات از حلقه. @Feraghvaadyan
🔄تقلای عناصر افراطی گنابادی برای اعتبارسازی ماذون مطرود
روشنگر مدیا
🔄تقلای عناصر افراطی گنابادی برای اعتبارسازی ماذون مطرود
✍پس از بیانیه اسفندماه ۱۳۹۶ قطب فرقه گنابادی و اعلام برایت وی از افراطیون و نیز نفی نقش و جایگاهی به نام "سخنگوی دراویش" که ماذون خارج نشین فرقه (مصطفی آزمایش)،خود را بدان مفتخر ساخته است, افراطیون در تقلایی همه جانبه می کوشند به طرق مختلف_ از تبلیغ تا سندسازی_ اعتبار ساقط شده و آبروی رفته نامبرده را به نوعی به جوی بازگردانند. ⁉ اما آیا این دست اقدامات می تواند بر رویکرد, اقوال و اعمال وی که فاصله ای بسیار از رویه سنتی درویشی گری دارد, سرپوش بگذارد؟ 👈فعالیت های رسانه ای مشارالیه و همسرش(که با وجود ادعای تشرف به فقر به بدیهی ترین آداب از جمله حجاب, بی اعتناست ) با رنگ وبوی سیاسی و اشاعه "درویشی مدرن", اظهر من الشمس بوده, تا جایی که مراتب اعتراض مریدان را برانگیخته است. 📝درست در تابستان بود که انتشار نامه مبسوط جمعی از فقرای گنابادی در مذمت اقدامات نامبرده, سر و صدای زیادی به پا کرد و تلاش های اخیر در راستای اعتبارسازی برای آزمایش را باید در همین راستا ارزیابی کرد. به هر حال در جنگ قدرت فعلی حاکم بر فرقه, جلب اعتبار و هوادار, هزینه دارد! 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
✝خلع لباس دو اسقف شیلیایی به اتهام سوء استفاده جنسی از کودکان 📣روشنگر به نقل از یورونیوز/ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان از دو اسقف شیلیایی متهم به سوء استفاده جنسی از کودکان، خلع کسوت روحانیت کرد. 🔺واتیکان، روز شنبه ۲۱ مهر اعلام کرد که پس از انجام تحقیقات محلی همچنین تحقیق در واتیکان، دو روحانی به نام‌های فرانسیسکو خوزه هونئوس ۸۴ ساله، اسقف اعظم پیشین شهر لاسرنا و مارکو آنتونیو اوردنس فرناندس ۵۳ ساله، اسقف اعظم پیشین شهر ایکوییک در شمال شیلی از کسوت روحانیت خلع خواهند شد. 🔺خلع کسوت روحانی، شدیدترین مجازاتی است که کلیسا می‌تواند برای روحانیان خود به اجرا بگذارد و چنین مجازاتی به ندرت برای اسقف‌های اعظم اعمال می‌شود. 🔺در پی انتشار اخبار رسوایی جنسی کشیشیان کاتولیک، این نهاد مذهبی در شیلی و بسیاری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، آلمان و استرالیا با یک بحران جدی روبروست. 🔺این احتمال وجود دارد که تصمیم به خلع لباس برای شمار دیگری از مقامات ارشد کلیسای کاتولیک از جمله تئودور مک کاریک، اسقف اعظم پیشین واشنگتن نیز گرفته شود. 🔺تئودور مک کاریک در ماه ژوئیه پس از انجام تحقیقات از سوی کلیسای آمریکا و اعلام اینکه در موضوع اتهامات وارد شده به او یعنی آزار جنسی یک فرد زیر سن قانونی، مدارک معتبر و قابل اثباتی یافت شده است، عنوان کاردینالی خود را از دست داد. @Feraghvaadyan
◾️ بیانات ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در همایش ملی تصوف؛ پاسخ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی به انتقادها درباره همایش تصوف 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی – رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – روز ۱۹ مهر ماه در اولین همایش ملی «تصوف؛ شاخصه‌ها و نقدها» در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه رصد جریانات فکری و فرهنگی به منظور صیانت از مرز اعتقادات و باورها وظیفه نهادی مانند دفتر تبلیغات است، گفت: تصوف، خرده فرهنگ است و باعث ایجاد شبکه باورها در بستر زمان می‌شود، لذا ما باید نسبت به این مسئله آگاه باشیم و کار علمی انجام دهیم. 🔺وی افزود: از ابتدا ما تاکید کردیم که این همایش علمی در مورد تصوف است و نه عرفان نظری و ادبی و همایشی کاملا علمی و رسمی است و بیش از ۲۶۰ مقاله علمی و ۳۰۰ چکیده به دست ما رسیده است از این رو این برخورد و مواجهه جای تعجب دارد. 🔺اشکال‌گیری ناشی از سوء تفاهم واعظی بیان کرد: بسیاری از اشکالات این افراد ناشی از سوء فهم است مثلا برخی مانور داده‌اند که عرفان مسئله ما نیست، چرا به آن می‌پردازید؟ که ما گفتیم عرفان نظری به عنوان شاخه معرفتی و دانش نظری در حوزه مطرح است ولی این همایش برای بررسی عرفان نیست. 🔺واعظی اظهار کرد: در برخی نوشته‌ها آمده که تصوف یک جریان ریشه‌دار تاریخی است که قرون زیادی در این کشور ریشه‌داشته و با یک همایش نمی‌توان آن را از میدان به در کرد. بنده می‌گویم کسی که این مطلب را نوشته چقدر ما را ساده‌لوح می‌داند که فکر می‌کند ما معتقد به این هستیم که با یک همایش می‌توان تصوف را ریشه‌کن کرد؛ درست مانند اینکه ما فکر کنیم با برپایی یک همایش در مورد وهابیت می‌توان وهابیت را ریشه‌کن کنیم. 🔺رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه بیان کرد: برخی گفته‌اند که شما نائره و دامنه اختلافات میان فقها و مخالفان صوفیه با صوفیه را شعله‌ور می‌کنید ولی من نمی‌فهمم اگر نهادی در مورد یک جریان فکری و فرهنگی بررسی علمی کنند این به معنای برافروختن نائره اختلاف و دامن زدن به آن است؟. 🔺وی افزود: در برخی نوشته‌ها دیدم که می‌گویند عده‌ای پیوندشان با دین از طریق تصوف است و شما با این کار جلو دینداری این افراد را می‌گیرید؛ که این هم حرف درستی نیست؛ این حرف همانند آن است که جریانی ایجاد شود و بدعتی در دین ایجاد کند. 🔺رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: نمی‌توان با این توجیه که این گروه‌ها داخل در دین هستند برخوردفکری با آنان نشود؛ این منطق فارغ از مصداق آن یعنی تصوف درست نیست. 🔺وی تاکید کرد: من چون دیدم به ناروا در طی ماه‌های اخیر به این همایش هجمه شد بر خود فرض دیدم که از کیان این مسئله دفاع کنم؛ البته اگر این هیاهو برپا نمی‌شد این همایش هم مانند سایر همایشات برگزار می‌شد ولی باعث تبلیغ بیشتر این مسئله شدند. 🔺عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: همایش امروز معطوف به قالب سوم یعنی عرفان سلوکی است و عرفان نظری و ادبی محل بحث ما نیست. عرفان نظری مورد بحث نیست چون این دانش‌های نظری در دورن خودش با قرائت مختلف و از حیث بیرون با چالش‌هایی مواجه است و در حوزه و دانشگاه هم در این حیطه بحث شده است. https://bit.ly/2QOAn44http://tasavvof.com/2413/بیانات-ریاست-محترم-دفتر-تبلیغات-اسلام.html
◾️ بیانات حجت الاسلام و المسلمین سبحانی در اولین همایش ملی تصوف؛ آمادگی مسئولان همایش برای برگزاری مناظره با متخصصان فرقه تصوف 🔺حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی در اولین همایش ملی تصوف؛ شاخصه ها و نقدها که در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه این برنامه علمی و تخصصی است و از سال های دور و با حمایت حضور متخصصین قدم به قدم پیش رفته تا به این همایش رسیدیم، گفت: در افق آینده این همایش، پیش بینی شده که با نشست های علمی، جلسات گفت وگو های علمی و تولید ادبیات تحصصی، محققان را از مباحث علمی بی نیاز کنیم. 🔺رئیس همایش ملی تصوف؛ شاخصه ها و نقدها، با اشاره به محورهای علمی آینده این همایش گفت: در این مورد محورهائی مطرح است، اولین محور آن این است که تصوف جریان تاریخی است و باید در مورد تاریخ تصوف مطالعه شود. مرزها و واگراها و فرقه ها تفکیک شود. 🔺تصوف از قرن ششم به بعد وارد جهان تشیع شد. در رابطه با تاریخ صوفیه، بزرگان حوزه، نقدهای جدی کردند و هدفشان با این نقدها این بود که خواستند این افراد به دامن تشیع برگردند و باتلاش های فراوان توفیقاتی از این ناحیه حاصل شد. 🔺وی عنوان کرد: محور دوم بحث جغرافیای کنون جهان اسلام و دنیای امروز تصوف است، وقتی از تصوف سخن گفته می شود از انواع گونه های تصوف حرف به میان می آید. پرسش این است، آیا همه اینها دارای آداب و مرز واحد هستند یا از منابع مختلف سرچشمه می گیرند. آیا می توان با عنوان تصوف، طرفداران آنها را مورد تأیید قرارداد؛ بحث علمی نشان می دهد بدون گونه و جریان شناسی امکان نقد درست وجود ندارد. ممکن است عده ای معتقد باشند که تصوف جلوی وهابیت ایستاده است و در حال مقاومت است؛ باید گفت این سخن نادرست و ناشی از عدم آگاهی از وضعیت تصوف در دوران معاصر است، مثلا تصوف در شبه قاره با وهابیت آمیخته شده و خطرناک ترین اندیشه ها را علیه اسلام ایجاد کرده، سید احمد خان هندی از بزرگان صوفیان شبه قاره و وهابی و سلفی مسلک هست و بزرگترین هجمه ها را علیه تشیع ایجاد کرده است. طالبان درس خوانده از همین تصوف هستند و عقائدشان از همین جا آمیخته شده، با مطالعه دقیق می توان به این اختلافات پی برد و فهمید تصوف شبه قاره خود به دو گونه است. در شمال افریقا درحوزه عربی، تصوف مدرسه ای و مسجدی است. بنده در اسفند ماه گذشته بانی همایشی در بیروت بودم و از نمایندگان جریان های صوفی شمال افریقا دعوت کردیم. سران آنها تاکید داشتند به دلیل ایراد خطبه در نماز جمعه نمی توانند روز شنبه حاضر شوند و درخواست داشتند که همایش را به روز یکشنبه موکول کنیم. لذا بامطالعه دقیق می بینیم که تصوف در مناطق جغرافیایی با هم فرق دارد. 🔺محور سوم بررسی تصوف، فرقه تصوف در داخل کشور است که به عنوان شیعه خودشان را معرفی می کنند. ما در مباحث علمی آینده به دنبال این تصوف و بررسی آن هستیم. بررسی فرقه های منصوب به تشیع به خصوص در دوران عصر صفویه، به وسیله مقالاتی از سوی محققان مورد بررسی دقیق قرار می گیرد و معلوم می شود جریان‌های شیعی تصوف از بعد صفویه با چه مباحث خطرناکی آمیخته شده و به مخاطبان القاء می کنند. برگزار کنندگان همایش به خوبی با ظرفیت های علمی تصوف داخل کشور و بیرونی آشنا هستند و مخاطرات را به خوبی می دانند، اما سخن این است اگر ظرفیتی است و وقتی شما غذای خوبی با سمومی همراه می کنید نمی شود به همه افراد و جوانان داد تا از آن استفاده کنند. 🔺حجت الاسلام والمسلمین سبحانی اظهارداشت: در محور چهارم معتقدیم که مرزداری و مرزبانی از اعتقادات دینی شیعه است و اگر تاکنون در این رابطه کوتاهی شده، نباید این کوتاهی را به معنای ندانستن، تساهل و کوتاه آمدن از مبانی دانست . ما به همه ظرفیت ها آگاه هستیم و مخاطرات را هم می شناسیم. چند سال است به افرادی که متخصص فرقه و یا در داخل فرقه هستند، اعلام کردیم، مسئولان برگزاری این همایش آمادگی مناظره و همایش علمی را دارند. https://bit.ly/2yGr7azhttp://tasavvof.com/2413/بیانات-ریاست-محترم-دفتر-تبلیغات-اسلام.html فایل صوتی بیانات ایشان در لینک زیر: https://bit.ly/2pTcJIn
📋 سایت علمی و مشهور phys جدیدترین مقاله در نقد خداناباوری را منتشر کرد : 🖊September 27, 2018 by Lois Lee [ 5 مهر ] 🔮 📍چرا آتئیست ها آن قدر خردگرا و منطقی نیستند که برخی دوست دارند این طور فکر کنند؟ 📍Why atheists are not as rational as some like to think 🔺علم در برابر اعتقادات🔻 🔹اما آیا خداناباوران بیشتر از افراد مذهبی پذیرای علم هستند؟ بسیاری از نظام های اعتقادی می توانند کمابیش با دانش علمی ارتباط نزدیکی داشته باشند. برخی نظام های اعتقادی آشکارا منتقد علم هستند، و تصور می کنند بسیار از اثرگذاری روی زندگی ما به دور است، در حالی که سایر نظام های اعتقادی بسیار مشتاق آموختن درباره علم و واکنش نشان دادن به دانش علمی اند. 🔹اما این تفاوت چندان نمایشگر دیندار بودن یا نبودن نیست. برای مثال برخی سنت های پروتستان، خردورزی یا اندیشه علمی را محور زندگی دینی خود می دانند. ضمن آن که، نسل جدیدی از خداناباوران پست مدرن، بر محدودیت های دانش انسان تاکید می کنند و دانش علمی را به ویژه در حیطه سوالات وجودی و اخلاقی، بسیار محدود و حتی دارای مشکل می دانند. این خداناباوران ممکن است برای مثال، از اندیشمندانی مانند شارل بودلر باشند که معتقد بود دانش حقیقی تنها در بیان هنری یافت می شود. 🔹و در حالی که بسیاری از خداناباوران دوست دارند فکر کنند حامی علم هستند، علم و فناوری به خودی خود می تواند گاهی مبنای اندیشه یا باور های دینی باشد یا گاهی حتی دوستدار آن باشد. برای مثال، خیزش جنبش های فرا انسان گرایانه [2]، که محوریت اعتقاد آن ها به این است که انسان ها می توانند و باید با استفاده از فناوری، از محدودیت ها و وضعیت طبیعی کنونی خود فراتر بروند، مثالی از چگونگی تاثیر نوآوری فناوری روی ظهور جنبش هایی است که با دین وجوه مشترک دارند. 🔹حتی برای آن خداناباورانی که نسبت به فرا انسان گرایی شکاک اند، نقش علم صرفا خردورزی نیست - بلکه می تواند برآورنده نیاز های فلسفی، اخلاقی، عرفانی و زیبایی شناختی باشد که اعتقادات دینی برای دیگران برآورده می کنند. برای مثال، علم جهان زیستی، بسیار بیشتر از یک کنجکاوی فکری است - برای برخی خداناباوران، معنا و آسایش را درست مانند باور به خدا در خداباوران فراهم کند. روان شناسان نشان می دهند باور به علم در مواجهه با استرس و اضطراب وجودی افزایش می یابد، درست مانند باور های دینی که در خداناباوران در این موقعیت ها شدت می یابند. 🔹آشکارا، این ایده که خداناباور بودن به خردورزی محض ختم می شود در حال نابخردانه به نظر رسیدن است. اما خبر خوب برای تمام مشتاقان این است که خردورزی به شدت اهمیت یافته است. نبوغ انسانی بسیار بیشتر بر پایه اندیشه عقلانی استوار شده است. چنانچه هیت از "ذهن صادق" سخن می گوید، ما در واقع "برای 'انجام' اعمال اخلاقی طراحی شده ایم" - فکر می کنیم کاری خردمندانه می کنیم حتی اگر به روشی خردمندانه این اعمال را انجام ندهیم. توانایی تصمیم گیری سریع، پیروی از تعصبات و عمل بر اساس شهود، ویژگی های انسانی مهمی هستند و برای موفقیت ما بسیار مهم اند. 🔹سودمند است که ما چیزی اختراع کرده ایم که بز خلاف ذهن خود ما، خردمندانه و مبتنی بر شواهد است: علم. هنگامی که به شواهد محکمی نیاز داریم، علم غالبا نیاز ما را برآورده می کند - اما تا وقتی که موضوع قابل آزمون باشد. مهم این که، شواهد علمی تمایلی به حمایت از این دیدگاه که خداناباوری اندیشه ای عقلانی است و خداباوری برآورنده نیاز های وجودی، ندارد. حقیقت این است که انسان ها مانند علم نیستند - هیچ یک از ما عاری از اعمال نابخردانه یا دوری از معانی وجودی و آسایش نیستیم. خوشبختانه، مجبور به این کار ها هم نیستیم. ✳️ ترجمه به اصل متن وفادار است 🔭سایت علمی phys Ⓜ️https://www.phys.org/news/2018-09-atheists-rational.amp 🔰پانویس: 1- کلمه به کار رفته در متن group-thinking است که معنای تحت اللفظی آن گروه اندیشی است. مفهوم آن با ضرب المثل "همرنگ جماعت شدن" فارسی همسان است. 2- ترجمه مستقیم transhumanism. ➖➖➖➖➖➖ 🎓 محقق عزیز : B.U.D.A @Zandiq_IQ7 @Feraghvaadyan
◾️ اولین همایش ملی تصوف؛ شاخصه ها و نقد ها با استقبال بی نظیر و خارج از انتظار اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران، طلاب و دانشجویان برگزار شد. https://bit.ly/2ROsHQz 🔺این همایش به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار گردید. مقالات برگزیده در ۴ میز (۲میز در نوبت صبح و ۲میز در نوبت بعد از ظهر) ارائه شد. افتتاحیه مراسم با بیانات ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی انجام شد. (لینک خبر: https://t.me/tasavvof95/72) کلیپی از فرمایشات مراجع عظام تقلید در دیدار با دست اندر کاران همایش تصوف، پس از بیانات ریاست محترم دفتر تبلیغات پخش شد. بخش بعدی به بیانات رئیس همایش ملی تصوف، حجت الاسلام و المسلمین سبحانی اختصاص یافت. (لینک خبر: https://t.me/tasavvof95/73) 🔺میز اول، مبانی شریعت گریزی صوفیه، ولنگاری عرفا و متصوفه در حوزه علوم حدیث، سخن بی واسطه خدا با صوفیان و تحقیر عقل و خردستیزی در تصوف را مورد نقد قرار داد. 🔺در میز دوم به بررسی مساله مهدویت در باورها و کارکردهای تحریف گرایانه اقطاب نعمت اللهی گنابادی، بررسی شان و مقام قطب در اندیشه صوفیه با تاکید بر باورهای فرقه های نعمت اللهیه و ذهبیه، ستایشگران ابلیس در تصوف، و تصوف و سیاست در دوره قاجار پرداخته شد. 🔺کژتابی های اشعار عرفانی در خصوص نسبت خداوند با موجودات، احمد غزالی و شکل گیری شیطان پرستی در میان یزیدیان جزیره، پژوهشی در اعتبار حدیقه الشیعه، بررسی نقش پیر و ولی در اندیشه اهل تصوف و سماع از منظر قرآن و اهل بیت علیهم السلام از عناوین مباحث میز سوم است. 🔺میز چهارم به نقد و بررسی راهبردهای مشترک در نهضت های صوفی- شیعی روزگار تیموریان، جنید بغدادی و رابطه او با امامان هم عصرش، تاملی انتقادی بر آراء هانری کربن در باب مشابهت تصوف با تشیع، تحلیل و بررسی فرقه ذهبیه، و نقدی بر گزینش متون صوفیه در کتب درسی ادبیات فارسی و تاثیر ضمنی آن در ایجاد باورهای فرقه ای اختصاص یافت. ⭕️ فایل صوتی و چکیده مقاله نویسندگان مقالات فوق، در روزهای آتی بر روی سایت همایش بارگزاری خواهد شد. ➕ http://tasavvof.com/2410/اولین-همایش-ملی-تصوف؛-شاخصه-ها-و-نقد-ها-2.html
روشنگر مدیا
🔺شامگاه دیروز (یکشنبه) ۲۳ نفر از مستبصرین ره یافته فرقه ضاله بهاییت به دین اسلام تشرف پیدا نمودند. 🔹مستبصرین از استان‌های مختلف کشور با حضور در دفتر امام‌جمعه کرج، با آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند. 🔹آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در دیدار با تشرف یافتگان به دین اسلام افزود: تقویت مبانی دینی برای ایمان آوردگان به دین اسلام باید مورد توجه قرارگیرد. 🔹وی ادامه داد: امروز ایمان آورندگان به دین اسلام از فرقه بهائیت دارای بصیرت شدند و این عنایتی از سوی خداوند متعال است چرا که اگر پروردگار متعال نخواهد کسی تزکیه نمی یابد. 🔹 جمع مذکور پس‌ از این دیدار عازم مشهد مقدس شدند./بیداری پلاس @Feraghvaadyan
افتتاحیه نشست بین الادیانی پلی به سوی صلح در بولونیای ایتالیا
روشنگر مدیا
افتتاحیه نشست بین الادیانی پلی به سوی صلح در بولونیای ایتالیا
✅ برگزاری همایش بین الادیانی "پلی به سوی صلح" در بولونیای ایتالیا 🔸روشنگر به نقل از گفتگوی ادیان/موسسه سنت ایجیدیو، ان جی اوی فعال در امور گفتگوی ادیان، سی و دومین نشست سالانۀ خود را امسال در بولونیای ایتالیا برگزار می کند. این نشست از 14 اکتبر تا 16 اکتبر ادامه خواهد داشت. هدف این همایش بین المللی که امسال با نام پلی به سوی صلح در بولونیا برگزار می‌شود، انعکاس فرهنگها، ادیان، مذاهب و فرقه های دینی مختلف است که گرد هم آمده اند تا با اتحاد بین الادیانی، پلی به سمت آینده صلح آمیز جهان بزنند. 🔹احمد محمد الطیب، رییس دانشگاه الازهر نیز در این نشست حضور دارد. قرار است دانشگاه بولونیا نشان ویژه خدا یا سیگلیوم مگنوم را به محمد الطیب تقدیم کند. 🔹بریس کینگ(دختر مارتین لوتر کینگ(، حیم کورسیا( خاخام اعظم فرانسه)، رومانو پرودی( رئیس سابق کمیسیون اروپا)، لیلیان سگر (از سناتورهای معروف ایتالیا ) ودیگر چهره های مذهبی شاخص از جمله فعالان مذهبی هستند که در این نشست بین المللی سالانه حضور یافته‌اند. 🔹خانم فهیمه موسوی نژاد نیز به نمایندگی از ایران( موسسه گفتگوی ادیان) در این همایش شرکت کرده‌ و قرار است درباره ضرورت حضور مسیحیان در خاورمیانه سخنرانی کند. 🔹متئو زوپی, اسقف بولونیا در کنفرانس مطبوعاتی, ضمن معرفی همایش پلی برای صلح گفت: برگزاری این همایش در شهری مثل بولونیا راکه هم مرکز تکثر فرهنگی است, هم به دلیل مراکز عبادی بسیار، شهری زیارتی محسوب می شود، به فال نیک می گیریم و امیدواریم حاصل این نشست, ترویج ایده احترام به مذاهب و عقاید گوناگون و تشویق رهبران و پیروان مذاهب به گفتگوهای صلح آمیز بیشتر باشد. سنت ایجیدیو از سال 1986 این نشست بین المللی را برگزار می کند🔸 @Feraghvaadyan
🔴 پیامبری که آثارش نیاز به اصلاح کاتبش دارد❗️ ♨️ به اعتراف منابع بهائی، نوشته‌جات به اصطلاح وحیانی پیامبرخوانده‌ی بهائی، به مرور زمان طبق صلاحدید کاتبش اصلاح شده‌اند: «بسیار مهم است توجه شود که تغییرات سبکی و دستوری مذکور، در طول زمان صورت گرفته و اغلب، این خود زیّن المقرّبین (کاتب ) بوده که آن‌ها را پیشنهاد می‌داده است و لهذا دست نویس‌های مختلف، از این لحاظ تا حدودی با هم فرق دارند».[1] ⚠️ اما اگر به گفته‌ی ، تنها پیامبران نزول آیات است [2]؛ پس چگونه تنها دلیل حقانیت حسینعلی نوری مصون از خطا نبوده است⁉️ ⚠️ آیا پیامبرخوانده‌ای كه ادعای و خطاناپذيری دارد [3]، از يافتن ايرادات نوشته‌های خود عاجز بوده و محتاج كاتبش شده تا آن‌ها را به او نشان دهد⁉️ ⚠️ از طرفی اگر پیامبرخوانده‌ی بهائی هدفش از اصلاح نوشته‌جاتش بستن دهان مخالفین بوده، چرا یک‌بار برای همیشه آن را عوض نکرده تا به مرور و تدریج نسخه‌های متعدد از این کتاب منتشر نشود⁉️ ⚠️ آيا دليلش اين نبوده كه او از يافتن تمام غلط‌هایش عاجز بوده و پس از هربار اصلاح، غلط‌های جديدی کشف می‌شده‌اند⁉️ @n_bahaiat @Feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📙[1]. خسرو دهقانی، خورشید ایقان پرتو درخشان عرصه ایمان، ص 34. 📘[2]. «مظاهر مقدسه را دلیلی جز آیات کتاب نیست»: علی‌مراد داودی، مقالات و رسائل در مباحث متنوع، تنظیم: وحید رأفتی، ص 329. 📕[3]. ر.ک: حسینعلی نوری، ایقان، ص 64.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ پاسخی دقیق بر برهان شر -تقریر بیان اپیکورس از شرور، سپس نقد و پاسخ به آن. -آیا واقعا وجود شر با وجود خدا تنافی دارد؟ -با دیدن این کلیپ به عقیم بودن برهان شرّ پی ببرید. @Feraghvaadyan @Naghde_elhad
📚برگزاری شانزدهمین نمایشگاه کتاب ارمنی 📢مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره نمایشگاه "کتاب ارمنی" با حمایت اسقف «سیبوه سرکیسیان» (خلیفه ارامنه تهران) و با همت کمیته تربیت مسیحی شورای دینی خلیفه گری ارامنه تهران روز جمعه 20 مهر ماه در محل کلیسای تارگمانچاتس مقدس تهران برگزار شد. 🔹در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، آرتاشس تومانیان، سفیر جمهوری ارمنستان در ایران، دکتر کارن خانلری، نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شورای خلیفه گری، مجمع نمایندگان و کمیته ها و انجمن های وابسته، روحانیون و همچنین جمع کثیری از شهروندان ارمنی حضور داشتند. 🔸سیبوه سرکیسیان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش کمیته برگزاری نمایشگاه و با اشاره به پنجاهمین سالگرد احداث کلیسای تارگمانچاتس مقدس، ادبیات و کلیسای ارمنی را جاده‌ای دانست که ما را به سوی خداوند رهنمون می کنند. شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب ارمنی تا یکشنبه 29 مهرماه، در محل کلیسای سرکیس مقدس دایر خواهد بود. 🔹در این نمایشگاه، کتاب‌های منتشرشده از سوی انتشارات ارمنی در تهران و ارمنستان در موضوعات مختلف تخصصی و عمومی ارائه می‌گردد. ارمنه از سال‌های قبل در حوزه چاپ و نشر کتاب فعالیت داشته و به عرضه آثار خود در حوزه‌های دینی و عمومی پرداخته‌اند. @Feraghvaadyan
●➼‌┅═❧═┅┅───┄ ﷽ الَّذِي أحسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ ۖ وَبَدَأَ خَلْقَ الْإِنسَانِ مِن طِينٍ . (سجدة/7) 📄"همان کسى که هرچه را آفرید نیکو آفرید. و آفرینش انسان را از گِل آغاز کرد." ➖➖➖➖➖➖➖ ✨ A universe made for me? Physics, fine-tuning and life "جهانی که برای من آفریده شده است؟ علم فیزیک، تنظیم دقیق و حیات" But those few parts are exquisitely machined. If we tinker with their settings, even slightly, the universe as we know it would cease to exist. Science now faces the question of why the universe appears to have been “fine-tuned” to allow the appearance of complex life, "اجزاء جهان به صورت دقیقی ساخته شده‌اند که اگر تنظیمات آن حتی به اندازه بسیار ناچیزی هم دستکاری شوند، این جهانی که ما اکنون می‌شناسیم وجود نمی‌داشت! علم، اکنون با این سوال مواجه است که "چرا جهان به صورت دقیق تنظیم شده است که قابلیت حیاتی پیچیده را در خود داشته باشد" ═════════┅┄‌ ذَلِكُمُ اللّهُ رَبُّكُمْ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ وَهُوَ عَلَي كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ (انعام-102) 📄"اوست خداوند، پروردگار شما، معبودى جز او نيست، آفريدگار هر چيز است، پس او را بپرستيد و او نگهبان و مدبّر همه چيز است." 🌐سایت علمی کازموس https://cosmosmagazine.com/physics/a-universe-made-for-me-physics-fine-tuning-and-life @IslamVaDanesh @Feraghvaadyan
✝پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به کره شمالی سفر می‌کند 🌐 خبرگزاری دولتی کره جنوبی، لی هه‌چان، رهبر حزب حاکم «دمکراتیک»، روز دوشنبه گفت پاپ قصد دارد بهار پیش‌رو به کره شمالی سفر کند. 🎙سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی پیشتر نیز اعلام کرده بود که ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی، به تازگی «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان را به پیونگ یانگ دعوت کرده است. 👤‘کیم ایو کیوم’ در یک نشست مطبوعاتی در سئول گفته بود: ‘کیم جونگ اون’ به رییس جمهوری کره جنوبی گفته است «اگر پاپ فرانسیس از پیونگ یانگ ملاقات کند، به او خوشامد خواهد گفت». 👈اگر چنین سفری انجام شود نخستین سفر پاپ به کره شمالی خواهد بود. ⛪️کلیسای کاتولیک های کره جنوبی نیز ضمن استقبال از این دعوت و سفر اظهار امیدواری کرده است این سفر باعث بهبود روابط کره شمالی و واتیکان شود. @Feraghvaadyan
💢 #اظهارات_جامعۀ_بهائی به نمایندگی از #بهائیان بیش از 230 کشور❗️ 👇پست بعد را مطالعه نمائید👇
روشنگر مدیا
💢 #اظهارات_جامعۀ_بهائی به نمایندگی از #بهائیان بیش از 230 کشور❗️ 👇پست بعد را مطالعه نمائید👇
💢 به نمایندگی از بیش از 230 کشور❗️ ♨️ به گزارش : «دفتر جامعۀ جهانی بهائی در متحد به نمایندگی از بهائیان بیش از 230 کشور در سراسر جهان در تاریخ 16 شهریور سال 1395، در نامه‌ای سرگشاده به آقای ، ، ضمن برشمردن موارد تبعیض گسترده‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی علیه بهائیان و تضاد آن با اظهارات رسمی دولت در مجامع عمومی، به بررسی عواقب این چنین ظلم‌های سیستماتیک بر کل اجتماع پرداخته است».[1] 🖌 در پاسخ به انتشار این خبر از سوی ، چند نکته را متذکر می‌شویم: 1⃣ تشکیلات بهائیت در سازمان ملل، چگونه این بیانیه را از طرف بهائیان 230 کشور مطرح می‌کند در حالی که بر اساس آمارهای رسمی، بیش از 205 کشور و دولت مستقل در زمین وجود ندارد⁉️[2] حتی بر فرض هم که بهائیت در تمامی کشورها پیرو دارد، پس تکلیف 25 کشور باقیمانده چه می‌شود⁉️ آیا بهائیت در کُرات آسمانی دیگر هم پیروان خیالی دارد که آن‌ها هم تبعیض علیه بهائیان ایران را محکوم کردند⁉️ آری؛ اظهاراتی که از ابتدا با و شروع شود، انتهایش معلوم است. 2⃣ و ، یکی از است که همواره با تمسک به آن، در تلاش برای مطرح کردن نام خود و جلب حمایت‌های بین‌المللی است؛ همچنان که پیامبرخوانده‌ی این فرقه در توصیه‌ی این ، به پیروانش دستور داده است: «هرقدر مظلوم واقع شوید، اُحِبّ (:دوست داشتنی) بوده و هست».[3] 3⃣ تشکیلات بهائیت در حالی درخواست کامل در ایران دارد که به علت وابستگی به و ایران، حتی در زمان هم که بسیاری از مقامات کشوری و لشکری را از آن خود کرده بود، کارشکنی و را پیشه‌ی راهش کرده بود؛ همچنان که در گزارشی از بهائیان برای و آورده است: « (مرکز اداری بهائیان) تهران طی نامه محرمانه به کلیه‌ی محفل‌های سراسر ایران اعلام نموده کلیه‌ی بهائیانی که در خدمت می‌نمایند، زیر نظر داشته فوراً آمار کلیه‌ی افراد نظامی از سرباز تا امراء طی یک یادداشت به حضیرة القدس تهران ارسال تا به و به مراجع لندن و در آمریکا ارسال گردد و آقای براند اسکات آمار مورد نظر را خواسته».[4] با این حال، چگونه تشکیلات بهائی، درخواست پیروانش در نهادهای دولتی و رسمی را دارد⁉️ 4⃣ تشکیلاتی که در طول 40 سال، همواره آتش بیار و علیه مردم ایران بوده، با چه رویی درخواست آزادی عمل بیشتر در ایران دارد⁉️ 5⃣ متأسفانه تشکیلات بهائیت از ابتدای تا کنون، تا جایی که در توانش بود، از وارد آوردن هیچ ضربه و صدمه‌ای به کشور و مردم شریف ایران دریغ نکرده است. نمونه‌ی اخیر را می‌توان در مشارکت و نقش‌آفرینی عناصر بهائیت در التهاب‌آفرینی در برشمرد. آری؛ (عنصر وابسته به تشکیلات بهائیت)، پشت‌پرده‌ی فرقه‌ایست که هرگاه توان یابد، از هیچ‌گونه همکاری با دشمنان ایران برای ضربه زدن به انقلاب و مردم ایران، در راستای تأمین منافع خود، دریغ نمی‌کند. @n_bahaiat @feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 🖥[1]. به نقل از وبسایت بهائیان ایران. 🖥[2]. خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تیتر خبر: چند کشور در جهان وجود دارد؟ + لیست کامل کشورها، کد خبر: 6543983، تاریخ انتشار: 1397/3/5. 📕[3]. حسینعلی نوری، اقتدارات و چند لوح دیگر، ص 127. 📗[4]. ر.ک: جواد منصوری، تاریخ قیام 15 خرداد به روایت اسناد، ج 1، سند شماره 2/92.
🔷بازدید دانش آموزان دبیرستان رستم آبادیان از کلیسای حضرت مریم 🔹دانش آموزان دبیرستان دوره اول رستم آبادیان از کلیسای حضرت مریم... 🔗 https://www.berasad.com/?p=60484 @Feraghvaadyan
⚔از ترور شخصیت تا تهدید جانی؛ 👈آغاز فاز تازه جنگ قدرت در فرقه گنابادی جنگ قدرت در فرقه گنابادی بر سر جانشینی قطب سالخورده و بیمار , وارد مرحله تازه ای شده. 👈اگر تا هفته قبل از روشدن مدعیان تازه, شکستن معنادار سکوت برخی چهره های شناخته شده در فرقه و پیوستن آنها به صف رقبا سخن می گفتیم, امروز باید تحلیلها را با نگاه به آغاز دور تازه ای از رقابت عرضه داشت. 👈طی روزهای اخیر مطالبی با مضمون تهدید جانی مولازاده ها و ترور شخصیت نمایندگان قطب( با وعده رو کردن اسناد ادعایی از سوی برخی عناصر افراطی)در فضای مجازی منتشر شده که می توان گفت تاکنون سابقه ای در فرقه گنابادی نداشته یا دست کم تا این درجه از صراحت رخ نداده است. ✍این حالت را می توان ورود رقابت های درون فرقه ای به مرحله ای تازه و عمیق تر از پیش ارزیابی کرد. البته با بحرانی تر شدن شرایط عمومی حاکم بر فرقه پس از رسوایی های غایله گلستان هفتم اسفند ۹۶و نیز وخیم گشتن بیماری و ضعف ناشی از کهولت سن قطب, قدم نهادن در این فاز, چندان دور از انتظار نمی باشد, لیکن در یک نگاه کلی, بروز چنین صف بندی های قدرت طلبانه ای در فرقه ای درویشی که داعیه عرفان, صلح و سیر و سلوک معنوی دارد, هویت و ماهیت درویشی گری را با تناقض های جدی مواجه نموده و غلبه حب دنیا و سروری بر منش به ظاهر معنوی مریدان این فرقه را بیش از پیش عیان می سازد. ⚔صرف نظر از آثار و پیامدهای این شمشیرکشی پس از رجزخوانی رقبا, به نظر می رسد باید با جدیت بیشتری از تحول ماهوی فرقه گنابادی سخن گفت. 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan