eitaa logo
روشنگر مدیا
1هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
559 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✝ اعتراف کشیش مسیحی به حقانیت اسلام و عظمت مسلمین: ✨هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ✨ @Zandiq_IQ7 @Feraghvaadyan
⛪️ کلیسای #کاتولیک #شیلی سرانجام مجبور شد از #قربانیان آزارهای جنسی و خانواده‌هایشان عذرخواهی کند.
روشنگر مدیا
⛪️ کلیسای #کاتولیک #شیلی سرانجام مجبور شد از #قربانیان آزارهای جنسی و خانواده‌هایشان عذرخواهی کند.
⛪️ کلیسای سرانجام مجبور شد از آزارهای جنسی و خانواده‌هایشان عذرخواهی کند. 🌐 به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسقف‌های کلیسای کاتولیک در شیلی از خانواده قربانیان و مردم این کشور به خاطر ناکامی در جلوگیری از بروز آزارهای جنسی توسط اعضای کلیسا و همچنین لاپوشانی این رسوایی، عذرخواهی کرده و ابراز امیدواری کردند با تلاش‌هایشان جلوی بروز چنین رسوایی‌هایی را در آینده بگیرند. ⭕️ کلیسای شیلی به مردم این کشور قول داده با پلیس و دادستانی همکاری لازم را انجام داد. دادستانی شیلی در پرونده آزار جنسی کودکان که از دهه ۷۰ میلادی نیز سابقه دارد تاکنون از ۱۵۸ نفر بازجویی کرده است./p @Feraghvaadyan
✡ خاطرات حاخام یدیدیا شوفط و فرقه‌سازی (2) 1⃣ روزی من با مرحوم میرزا داوود جاوید رفتیم به دیدن او. خانه‌ی میرزا داوود در تهران نزدیک خانه‌ی آقای بود. روز جمعه بود. در زدیم. همان زن کاشی که خودم کتوبایش (صیغه‌نامه) را نوشته بودم و مرحوم پدرم براخایش (دعا) را گفته بودند، آمد دم در و به زبان کاشی گفت: «قطب خوابیده، چه کارش دارید؟ شما آمده‌اید اینجا چه کنید؟» 🔸گفتیم: «آمده‌ایم شوهرت را ببینیم». 🔸گفت: «شما خوب نیست او را ببینید (گناه) می‌کنید اگر او را ببینید». 🔸گفتیم: «ما می‌خواهیم با او ملاقات کنیم». 🔸گفت: «خواب است». 🔸گفتیم: «حالا ساعت 9 صبح است، هنوز خواب است؟». 🔸گفت: «دیشب مراسم دود و دم داشتند. تا نزدیک صبح مشغول بودند». شاید منظورش این بود که مراسم سماع داشتند. این‌ها آن‌قدر اناالحق می‌گویند و می‌چرخند، تا می‌افتند. بعد از رقص خسته می‌شوند و به خواب عمیق می‌روند. 🔸زن گفت: «آیا می خواهید بیدارشان کنم؟» 🔸گفتیم: «بله». رفت و قطب را بیدار کرد. 2⃣ او دم و دستگاه مفصلی داشت. اطاق ملاقات جداگانه‌ای داشت و کتابخانه مفصلی که از قطب‌های قبلی به او رسیده بود. 3⃣ کاری که بعد از بیداری کرد، این بود که بساط منقل و وافور را جلو کشید. دو سه تا استکان چای نوشید. چایی که مثل مرکب سیاه بود. 4⃣ پس از چند دقیقه به‌تدریج دو سه نفر از مریدان ایشان به دیدار او آمدند. هر کدام هدایایی آورده بودند. قطب روی فرش روی زمین نشسته بود. بعضی از ملاقات‌کنندگان روی صندلی و بعضی دیگر بر زمین روی فرش نشسته بودند. 5⃣ جناب قطب، میرزا داوود را شناخت. این آقای قطب وقتی کاشان بود دم در خانه‌ی ما مغازه‌ی نجاری داشت. 🔸از او پرسیدم: «می‌دانی من کی هستم؟». 🔸گفت: «ای داد! تو قلبت را از قلب من دور کردی. از این جهت تو را دیگر ندارم». 🔸گفتم: «مردم می‌گویند شما معجزه می‌کنی! چطور مرا نمی‌شناسی؟! شما مدتی در کاشان همسایه‌ی ما بودی، پسرت را خودم ختنه کرده‌ام». 🔸قطب مدام می‌گفت: «تو قلبت را از قلب من دور کردی برای این است که تو را نمی‌شناسم». 🔸گفتم: «من یدیدیا هستم». 🔸گفت: «ای ی ی». @jscenter @Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحیم‌پور ازغدی: پشت پرده همه پروژه های الحادی، آخوندها بودند؛ از بابیت و بهائیت گرفته تا کشف حجاب و اعدام شیخ فضل الله نوری!/p @roshanghare @feraghvaadyan
🌐 همایش عرفان اسلامی از منظر سید علی هجویری «داتاگنج بخش» در سالن همایش های دانشگاه گاریسون لاهور برگزار می شود.
روشنگر مدیا
🌐 همایش عرفان اسلامی از منظر سید علی هجویری «داتاگنج بخش» در سالن همایش های دانشگاه گاریسون لاهور بر
↙️ همایش عرفان اسلامی از منظر سید علی هجویری «داتاگنج بخش» با رویکرد نگاهی به کتاب «کشف المحجوب» طی روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریورماه با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان و دانشکده الهیات دانشگاه گاریسون لاهور در محل سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار می‌شود. 🔹محورهای این همایش شامل تأثیر کشف المحجوب بر کتاب‌هایی عرفانی بعدی، بررسی مقایسه‌ای طریقت و شریعت، بررسی ابعاد شخصیتی افراد ذکر شده در کشف المحجوب، سیر و سلوک و سیاحت و مقاصد صوفی بزرگ در کشف المحجوب، اسفار، مقاصد، اثرات سید هجویری ذکر شده در کشف المحجوب، بررسی اسنادی احادیث و آیات در کشف المحجوب، همزیستی مصالمحت آمیز صوفیان از منظر کشف المحجوب، تأثیر تعلیمات معنوی سید علی هجویری بر ارزش‌های اجتماعی عصر حاضر، می‌شود. 🔹🔹بررسی و تحلیل دیدگاه سید علی هجویری از منظر صوفی‌ها و صوفی نماها، بررسی روش‌شناسی تزکیه نفس در کشف المحجوب، بررسی متحث کرامت انسانی از منظر کشف المحجوب، نقش کشف المحجوب در اصلاح جامعه، معرفی تحقیقات پژوهشی ذی ربط با کشف المحجوب، بررسی نظریات سید علی هجویری در نقد افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی و نقش کشف المحجوب در ترویج اسلام از دیگر محورهای این همایش برشمرده می‌شود. 🔹🔹🔹خلاصه مقالات و نیز، مقاله‌های قرائت شده در این همایش، به دو زبان انگلیسی و اردو در مجله پژوهشی دانشگاه گاریسون منتشر خواهد شد./مهر/p @Feraghvaadyan
نامه‌ی تشکرآمیز به سر هربت ساموئل پس از اشغال فلسطین توسط انگلیس در جنگ جهانی اول، "" در تاریخ 30 ژوئن 1920 م، به عنوان نخستین کمیسر عالی فلسطین در این سرزمین مستقر شد. وی از اندیشمندان و فعالان برجسته‌ی صهیونیسم بود و به خانواده‌ی معروف تعلق داشت.[1] در این میان روحیه (همسر شوقی افندی) در خصوص ارتباط و حمایت این مأمور بلندپایه‌ی انگلیسی صهیونیست از می‌نویسد: «موقعی که سر هربرت ساموئل از کار کناره گرفت، (شوقی افندی) نامه‌ای مملو از عواطف وُدّیه (: دوستانه) برای او مرقوم و ارسال فرمودند که هر جمله‌ای از آن حلقه محکمی گردید در سلسله روابط حسنه بین مرکز امر و حکومت این کشور. در این نامه از مساعدت‌های عالیه و نیات حسنه آن شخص محترم اظهار قدردانی می‌فرمایند و گوشزد می‌نمایند که ایشان در مواقع مواجه شدن با مسائل و غوامض مربوط به دیانت ، همه‌گاه جانب عدل و شرافت را می‌گرفتند که بهائیان جهان در هروقت و هر مکان از این ملاحظات دقیقه، با نهایت قدردانی یاد می‌کنند...».[2] حال پرسش اینست که کمیسر بلندپایه‌ی انگلیسی ، چه هدفی را از همراهی و حمایت تشکیلات دنبال می‌کرده است؟! و به راستی چه پیوندی میان اشغالگران و دشمنان أرضی اعتقادی مسلمانان وجود داشته است؟!/فرقه نیوز 📚پی‌نوشت: [1]. حسین آبادیان، ایران، از سقوط مشروطه تا کودتای سوم اسفند، ص 19. [2]. گوهر یکتا، روحیه ماکسول، ترجمه ابوالقاسم فیضی، نسخه‌ی الکترونیکی، ص 425. @feraghvaadyan
👣رد پای #فرقه_های #انحرافی در مد و لباس / کلمات ناشایست رایج روی پوشاک
روشنگر مدیا
👣رد پای #فرقه_های #انحرافی در مد و لباس / کلمات ناشایست رایج روی پوشاک
📛 «برخی از فرقه های انحرافی از روش‌های متعددی برای تبلیغ ایده‌های خود استفاده می‌کردند و می‌کنند. این اتفاق جدیدی نیست و اگر بخواهیم پیشینیه آن را در نظر بگیریم به دهه شصت میلادی برمی گردد. یکی از روش های تبلیغ استفاده از البسه است. آنها عقاید خود را به صورت کلمات واضح می‌نویسند، از کلماتی حاوی انحرافات اخلاقی گرفته تا سایر موارد. از سویی دیگر برخی از جریان های غربی در صدد این هستند تا روی فرهنگ، اخلاق و منش مردم جامعه تاثیرگذار باشند و از راه های متعددی استفاده می کنند که یکی از آنها لباس است.»/جام جم/p 🖇متن کامل خبر: yon.ir/idqdI @Feraghvaadyan
💠🍃 نظر جالبِ پروفسور معروفِ مسیحی راجع حقوق زن در اسلام✨ 📋 کارل ارنست در کتاب اقتدا به محمد (ص) مینویسد : 💎 هر چند اروپاییان و آمریکائیان امروزی می کنند که زنان مسلمان همواره مورد ستم قرار گرفته اند. به مسلم نیست که زنان مسلمان همیشه نسبت به زنان مسیحی و غیر آنها وضعیت بدتری داشته اند. این فرض از همان مواردی است که پیشرفت های بسیار اخیر اروپا و آمریکا در آن مورد به گونه ای جزء لاینفک فرهنگ غرب پنداشته می شود. 💎 زنان انگلیسی تا تصویب قانون حق مالکیت زنان متأهل در سالهای 1870 و 1882، از حق مالکیت کامل برخوردار نبودند؛ اما از قرن هفتم میلادی (صدر اسلام). حق ارث و حق مالکیت زنان طبق شریعت اسلام محفوظ بوده است. 💎 در سال 1716 هنگامی که بانو مری ورتلی مونتاک، همسر سفیر انگلیس، همراه با شوهرش به قسطنطنیه سفر کرد، زنان هنوز جزء اموال منقول همسر یا پدرشان محسوب می شدند. وی هنگامی که مشاهده کرد زنان اشراف زاده عثمانی دارای اموال زیادی هستند و خودشان بدون دخالت اشخاص مذکر، املاکشان را اداره می کنند، شگفت زده شد. 💎 بانو مری حتی را وسیله ای رهایی بخش یافت که زنان را از مردان نجات می داد. مسلما زن ستیزی و عدم مساوات حقوق زن و مرد از ویژگیهایی است که به وفور در جوامع آفریقای شمالی، خاورمیانه و بیشتر جوامع آسیایی مشاهده می شود. 💎 ولی آیا انصافا می توان گفت که آمریکا و اروپا از این مسئله مبرا هستند؟ وقتی هنوز در فرهنگ خودمان بی عدالتی وجود دارد، متهم کردن جوامع دیگر به بدرفتاری و ظلم، ساده انگاری و تزویر است. تصویر کردن ستمی که بر زنان مسلمان می رود، در غالب موارد می تواند دلیل دیگری به دست اروپاییان بدهد که به خود ببالند. 📘📔 منبع ؛ اقتدا به محمد ص _ نگرشی نو به اسلام در جهان معاصر _کارل ارنست_ترجمه : قاسم کاکایی_چاپ چهارم 1394_چاپخانه انتشارات سروش _ صفحه 43_ 44 🗞 اسکن از کتاب : 🌐 yon.ir/rUhzA ♻️✍ پ ن : به گفته کارل ارنست زنان انگلیسی 200 سال پیش هنوز به حقوق 1400 سال اسلام نرسیده بودند !! کما اینکه قبل از اسلام هم زنان حقوقی بهتر از اسلام نداشته اند💫 ❤️ 🌿 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌿 ➖➖➖➖➖➖ 📌 بیوگرافی مختصر از پروفسور کارل ارنست: ✍ ایشان در سال 1950 در آمریکا به دنیا آمده است . مدرک کارشناسی خود را در سال 1973 در رشته ی دین تطبیقی از دانشگاه استفورد آمریکا اخذ کرد و تحصیلات تکمیلی خود را در همین رشته در دانشگاه هاروارد پی گرفت و در سال 1981 به اخذ درجه دکتری از دانشگاه نائل آمد در همین دانشگاه شاگردی مرحوم ماری شیمل را کرده است و بعدها به عضویت هیئت علمی دانشگاه کارولینای شمالی درآمد🍃 🇺🇸 رجوع به دانشگاه کارولینای شمالی 🌐https://www.unc.edu/~cernst/ 🌐https://religion.unc.edu/_people/full-time-faculty/ernst @Zandiq_IQ7 @Feraghvaadyan
🌫ماهی گیری از آب گل آلود؛ جنگ کمپین ها و جا اندازی حصر ✍ در این کشاکش کمپین ها میان طیف های مختلف ، از کمپین نوای فراق یار گرفته تا روزه سکوت و رقابت سنگین فقرا بر سر گردآوری فالوور، یک موضوع در سکوت خبری توانست بال و پر گرفته، به رسمیت شناخته شود. ⛓واژه که پیش از این از سوی برخی گروه های بیرونی برای متشنج ساختن جو و تشجیع مریدان به کار گرفته می شد, در هیاهوی کشمکش میان کمپین های روزه و شعر و ساز و آواز, حصر قطب کاملا رسمیت یافت و از شایعه به واقعیت تبدیل شد. ❌حصری که واقعیت خارجی ندارد و قطب و مشاورانش نیز گاها این شایعه سازیها را رد کرده اند. بنابراین, شاید این بازی ها یک نتیجه برای بیرونی ها داشت و دست کم توانستند یکی از اهداف خود را محقق سازند. ⚠️ در این شرایط, بد نیست راجع به این واژه و معنای آن دقت بیشتری گردد چراکه استفاده از آن برای شرایط فعلی قطب, تداعی کننده وضعیت نامطلوب و دشوار برای او بوده که تحریک احساسات مریدان, کمترین نتیجه آن است. @FERAGHVAADYAN