⭕️ شعار پوچ تساوی حقوق زن و مرد در بهائیت
♨️یکی از شعارهای تو خالی فرقه بهائیت ادعای تساوی و برابری حقوق رجال و نساء است که بر آن تاکید دارند اما با این وجود هنوز پاسخی برای چرایی اینکه زنان نمی توانند عضو #بیت_العدل – مرکز رهبری بهائیت- باشند ارائه نکرده اند.
👈در همین خصوص از #شوقی_افندی نقل است:« مردم باید بپذیرند که نساء صلاحیت عضویت را در بیت العدل عمومی ندارند ... نمی توانیم برای فرونشاندن اعتراضات حامیان نهضت زنان توجیهی ارائه دهیم.»(1)
📚1.انوار هدایت،فصل پنجاه و یکم(نسوان)،بحث شماره 2073.
@feraghvaadyan
⭕️ انجمن حجتیه و نفی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت امام زمان(عج)
♨️آقای حلبی موسس #انجمن_حجتیه ضمن سخنرانی بسیار تند و البته ضدانقلابی در سال 1356 یعنی اوج نهضت حضرت امام(عج)، تأکید دارد که جهاد، کشته شدن، تشکیل حکومت و رهبری عادل، ابداً صحیح نیست و میگوید درست این است که «رهبر معصوم پیدا کنید».(1) وی در توجیه آورده: «عادل گاهی اشتباه میکند، خون مردم، مال مردم، عرض مردم، ناموس مردم را نمیتوان داد به کسی که خطا میکند.»(2) این حرف شاید ظاهراً درست و زیبا به نظر آید اما از درون به تلخی زهر مار است. قصد نداریم امکان اشتباهِ ولی عادل را رد کنیم، اما باید در نظر داشته باشیم که ما در زمان غیبت به سر میبریم. آقای حلبی به نوعی سخن گفته که گویی امام عصر(عج) ظهور کردهاند و اکنون میان ایشان و امام خمینی(ره) یا آیت ا... خامنهای مردد ماندهایم، حال آنکه بحث در واقعیت امروز یعنی #غیبت_کبری امام زمان(عج) است، پس باید انتخاب کرد امام عادل باشد یا محمدرضا پهلوی، ملک فهد و امثالهم.
♨️در ظاهر میگوید جامعه، #امام_معصوم میخواهد و عادل بودنِ تنها، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. این نکته را باید مد نظر داشت که عادل در مقابل معصوم قرار نمیگیرد، یعنی هم در عالم واقع و هم در عالم نظر، امام عادل، در طول امام معصوم است. ارادت مردم به امام عادل دقیقاً به خاطر لیاقت یافتن آن از امام معصوم است. ضمن اینکه آنچه مبتلابه روزهای انقلاب، بحث معصوم یا عادل نیست بلکه انتخاب میان امام عادل و فردی چون #محمدرضا_پهلوی است! لذا وقتی به بطن سخن میرویم، انحراف کاملاً مشهود است.
♨️انجمنیها اهل بیت(علیهم السلام) را خوب نشناختهاند. راه مبارزه، ، راهی است پر بلا و برای سیر در آن، باید همه سختیهایش را هم پذیرفت. آنها که از آن میگریزند، همانانیاند که اینطور یاد میشوند: «وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِكَ فَرَضِيَتْ بِه» و «لُعِنَتْ أمةٌ ... شهدت ولم تستشهد».
📌پس اولاً، میان ولی عادل و طاغوت، عقل سلیم، ولی عادل را انتخاب و در راه رسیدن به آن تلاش میکند. ثانیاً، این نظر انجمن نه تنها در هیچ کجای قرآن، حدیث و فقه تأیید نشده، بلکه دقیقاً ضد آن وجود دارد.
امام صادق(ع) تأکید دارند «الراد عليهم كالراد علينا و الراد علينا كالراد علي ا... و هو علي حد الشرك با... هر كس در برابر مرجعيت بايستد و به آنها اهانت كند، به ما ائمه(علیهم السلام) اهانت كرده است و كسي كه به ما ائمه (ع) اعتراض كند، به خداوند اعتراض كرده و اين در حد شرك به خداوند است.»(3) امام(ع) نفرمودند «من» ، میفرمایند هرکس #حکومت و ولایت عادل را نپذیرید، ما را رد کرده است.
📚1. باقی، عمادالدین، در شناخت حزب قاعدین، نشر دانش اسلامی، 1363، (خطبه آقای حلبی تحت عنوان نظام (ارتش) در اسلام)، ص211.
2.همان.
3. الكافي، شيخ كليني، ج1، ص67.
👈🏻بدعتهای انجمن حجتیه،فصلنامه روشنا،شماره 76.
@feraghvaadyan
💢قانون جذب تسهیل گر اهداف نظام سلطه جهانی
🔺در قانون جذب گفته می شود هر چه در ذهن انسان بگذرد،مثبت یا منفی اتفاق می افتد،طرفداران این ایده مدعی می شوند زندگی باید با تفکرات مثبت اداره شود و نه تفکرات منفی،به همین دلیل توصیه می کنند: « به جای اینکه علیه #تروریسم و جنگ اعلام انزجار کنیدو طرفدران صلح باشید...علیه هر چه بایستید،همان چیز علیه شما خواهد ایستاد.به جای ابراز انزجار درباره مواد مخدر و مبارزه علیه آن،کودکان را در انتخاب راه صحیح زندگی یاری دهید.»(1)
🔹شعار یاد شده خواسته و یا ناخواسته در خدمت آمال و نقشه های متجاوزان و جنگ طلبان ونظام #سلطه_جهانی است. امروزه در #قانون_جذب شعار« حمایت از صلح،نه مخالفت با جنگ» راهبردی اساسی مبدل شده و این ایده که « بر ضد هیچ چیز جبهه گیری نکنید» دست تبهکاران را در چپاول و ظلم بازتر کرده است.
📚1.وین دایر،عرفان،دارو دردهای بی درمان،ص228.
@feraghvaadyan
🔴 تعهد و وفاداری در فرقه بهائیت
▫️یکی از مهمترین انتظارات رهبران فرقه،تعهد و وفاداری اعضا است. بدین گونه که تمامی قوانین #فرقه و دستورات را فراگرفته و رعایت کرده همچنین فرامین رهبر را بدون چون و چرا عمل کند.
▪️یکی از نمونه های بارز این امر در فرقه ضاله بهائیت است؛ «در #بهائیت هر کسی مسئولیت بیشتری داشته باشد-اگر کثیف ترین افراد روی زمین باشد- برای همه قابل احترام و ارزش است. از این رو، همه به ویژه جوانان و نوجوانان سعی می کنند بیانات بیشتری از سخنان باب،بهاء و #عبدالبهاء و شوقی افندی را که موسسان این فرقه هستند به یاد بسپارند یا در کلاسها و جلسات بیشتر شرکت کنند.»(1)
📚1.مهناز رئوفی،نیمه پنهان،سایه شوم:خاطرات یک نجات یافته از بهائیت،ص11.
@feraghvaadyan
🔴اعتقادات باطل عرفان حلقه بر خلاف نص قرآن کریم
♨️طرفداران و پیروان فرقه #عرفان_حلقه همچون سرکرده خود در ابتدای مطالب و یا کلام خود از عبارت« به نام بی نام او» استفاده می کنند چرا که محمد علی طاهری موسس عرفان حلقه معتقد است اگر ما برای خداوند نام بگذاریم (مانند رحمن، رحیم و ...) و خداوند را با صفاتش یاد کنیم،#بت_پرست شدهایم» (1)
♨️پیروان این فرقه اگر مسلمان باشند حتما قرآن را خوانده اند و این آیه را مشاهد کردند که باری تعالی در #قرآن_کریم می فرمایند:« «وَ لِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا وَ ذَرُوا الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی أَسْمَائِهِ سَیُجْزَوْنَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛ و براى خدا، نامهاى نیک است؛ خدا را به آن (نامها) بخوانید! و کسانى را که در اسماء خدا #تحریف مىکنند، رها سازید؛ آنها بزودى جزاى اعمالى را که انجام مىدادند، مىبینند»(2)
📚1.سلسله مباحث عرفان کیهانی، جلسه ششم، ص ۹۱.
2.سوره الأعراف،آیه 180.
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
🔹رهبر #کاتولیکهای جهان با نکوهش خشونت فراگیر در سطح دنیا از همگان خواست در کشمکشها به دنبال راهحلی مسالمتجویانه باشند.
🔸شماره هجدهم پیام آشوریان (نشریه #مسیحیان_آشوری ایران) منتشر شد.
🔹ادامه ارسال کمک #زرتشتیان تهران برای مناطق سیل زده
🔸 حصور انتشارات فروهر از جامعه زرتشتیان در سی و دومين نمايشگاه بين المللی كتاب تهران
@feraghvaadyan
♨️اتحادی از جنس فقری...
👈🏻حال و روز مدعیان جانشینی «نورعلی تابنده»
با گذشت بیش از یک ماه از افتتاح رسانهای تازه در فرقه گنابادی و تأکید « #نور_علی_تابنده» بر اعلام برائت و لزوم تعطیلی سایتهای دیگر، بهویژه «مجذوباننور»، کشمکشهای مدعیان قطبیت در پوشش رسانهای –با کش و قوس- همچنان تداوم دارد و رقبا با مراعات جوانب احتیاط، منافع و منویات خویش را در تقابلاتی نرم پی گرفتهاند.
در این راستا باید به متولیان صفحه جعلی خبرگزاری «مهر تابنده» اشاره نمود که با راهاندازی رسانه مزبور، کوشیدند توجه جمعی از دراویش را به خود جلب نمایند. رویکرد این کانال که به #مجذوبان_نور و همپالگیاش «اینفوصوفی» تنه میزند، با انتشار اخبار ومطالب جهتدار در روزهای اخیر، بیش از پیش عیان گردید. اما متولیان این صفحه جعلی به همین حد نیز اکتفا نکرده و اهداف خویش را بهخصوص در مسیر کسب اعتبار و وجهه در میان دراویش، از رهگذر ارتباطگیری با برخی چهرههای جنجالی دنبال نمودهاند که با افشای جزئیات آن، سند دیگری از کشمکشهای درونفرقهای اینروزهای #فرقه_گنابادی بر افکارعمومی، عیان شد.
انتشار اسناد مربوط به تلاشهای گروههای مدعی جانشینی قطب برای تبانی و کارشکنی، هنگامی اهمیت بیشتری مییابد که بدانیم از پوشش «اتحاد فقری» برای آن بهره گرفته میشود؛ مسئلهای حساس و البته حیاتی برای اینروزهای فرقه گنابادی که در کیفیت تداوم و ادامه مسیر آن، اهمیتی انکارناپذیر دارد. بیتردید، سوءاستفاده جریانهای قدرتطلب از این حربه، نتیجهای جز خدشه بر این آرمان و تعمیق اختلافات و شکافهای موجود نخواهدداشت. با این اوصاف، زیر پوسته بهظاهر آرام اینروزهای #دراویش_گنابادی، غوغایی خاموش در جریان است و میرود که هر آن با انفجاری ناگهانی سرباز زند. شاید به همینخاطر است که اینروزها همه در فرقه مزبور از «اتحاد فقری» دم میزنند؛ اما آیا به جنس این اتحاد و به عبارتبهتر، تغییر جنس و ماهیت این اتحاد نیز توجه میکنند؟
📚بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
هدایت شده از روشنگر مدیا
📣نوبت بهار فصلنامه تخصصی فرق و ادیان، «روشنا» منتشر شد
↙️هشتادمین شماره از فصلنامه فرق و ادیان(روشنا)، ویژه بهار 1398 منتشر و در دسترس علاقهمندان قرار گرفت.
👥گفتگوی اختصاصی این شماره از فصلنامه با حجتالاسلام و المسلمین «شیخ حسین انصاریان» پیرامون عرفان و تصوف صورتگرفته و همچون همیشه، شاهد مجموعه مصاحبهها، مقالات، یادداشتها و گزارشهایی دستاول و تخصصی در شش حوزه ادیان، تصوف، مسیحیتتبشیری، فرق نوظهور، بهائیت و انجمنحجتیه هستیم که از آنجمله میتوان به عناوین زیر اشاره داشت:
🔹استقلال رسانهاي اقلیتها؛ نمودي از آزادي بيان
🔹آلیک، نمود بارز آزادی ارامنه در ایران است(مصاحبه با «آرام شاهنظریان»)
🔹حضور پررنگ ارامنه در حوزه چاپ و نشر(مصاحبه با «آندرانیک سیمونیان»)
🔹«هور»؛ مؤسسهای با 38سال قدمت(گفتاری از «ایساک یونانسیان»)
🔹هدف «فروهر»، تولید محتوای کیفی است(مصاحبه با «فرزانه گشتاسب»)
🔹خط قرمز ما، منافع ملی ایران است(گفتاری از «بابک سلامتی»)
🔹افق بینا؛ رسانه مرجع کلیمیان ایران(مصاحبه با «همایون سامهیح»)
🔹نشریات کلیمی ایران، قدمتی دیرینه دارند(گفتاری از «هارون یشعیا»)
🔹تازههای نشر پیروان ادیان توحیدی
🔹«اقلیت»؛ آری یا نه؟
🔹بهائیت در عراق
🔹نسل جوان، گریزان از بهائیت(مصاحبه با دو تن از متبریان فرقه بهائیت)
🔹بهائیت در کمین ازدواج
🔹صفحات خونین تاریخ بابیگری
🔹فروکاست وظیفه منتظر
🔹ناگفتههای یکی از بُریدههای انجمنحجتیه
🔹-مروری بر کتاب «از انجمنحجتیه تا سازمان مجاهدین»
🔹عارفی از «گناباد»
🔹آثار معنوی سبک زندگی عرفانی
🔹«سلطنت فقر»
🔹مبانی عرفان وحیانی
🔹تبشیریهای غیر تثلیثی
🔹سراب محبت(مصاحبه با بریده فرقه مسیحیتتبشیری)
🔹تبشیر؛ از دیروز تا امروز
🔹تحلیل جامعهشناختی علل گرایش به مسیحیتتبشیری(گفتاری از حجتالاسلام «مهراب صادقنیا»)
🔹قمر در عقرب
🔹آسیبشناسی اقبال به فرقهها
🔹جهانی شدن و جنبشهای نوپدید معنوی
✅علاقهمندان میتوانند برای تهیه نشریه به کیوسکهای مطبوعاتی، مراجعه یا از طریق راههای تعیینشده اقدام نمایند.
@feraghvaadyan