مولا:
فراخوان مقالات پژوهشی طلاب درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
🔹️ @Amin_97_98
@rozaneebefarda
هدایت شده از مصباح دوستان
🔻 وقتی خبرگزاری حامی دولت و سایت های خبری حامی دولت، مرزهای شیادی را جا به جا می کنند...
👈 از یک ساعت سخنرانی، یک بخش تقطیع و تحریف شده به عنوان تیتر برجسته می شود؛ در شرایطی که قیمت گوشت با بی تدبیری دولت مورد حمایتشان، نجومی شده است، چنین تیتری چه معنایی می تواند داشته باشد؟ ❗️❗️
🔹 اما اصل کلام علامه مصباح در اختتامیه اجلاسیه مسئولان انجمنهای هنری سازمان بسیج هنرمندان :
🔻 بسیاری از مسلمانان و انقلابیون، مقوله هنر را توأم با بار منفی می دانند و تصور می کند، هنر بدون گناه امکان ندارد؛ در حالی که چنین نیست؛ باید تعریف هنر و تعریف گناه را کنار هم گذاشت؛ بله ؛ گاهی باهم تلاقی پیدا می کنند. اما همیشه چنین نیست. به عنوان نمونه گوشت گوسفند خوب است یا بد؟ طبیعی است که همه می گویند خوب است و در روایات هم سفارش شده است، حال اگر گوسفند ذبح شرعی نشد، باز هم خوب است؟ اگر کسی گوسفندی دزدید، آیا گوشت آن هم خوردنش مستحب است؟ گوسفند همان گوسفند است، خوردن گوشتش هم مستحب است، اما این گوسفند، خوردنش حرام است؛ چون عنوان دیگری بر روی آن آمد؛ عدم تزکیه و غصب سبب شده که خوردن آن حرام باشد.
http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
https://sapp.ir/mesbahedustan
1_55137075.mp3
3.42M
💥اختصاصی
توضیحات پسینی جناب آقای #ابوالقاسم_علیدوست پیرامون اظهارنظر اولیه اش در مورد #بیانیه_گام_دوم
نظر ایشان به دلیل برخی تعابیر خاص٬ مورد سو استفاده برخی محافل سکولار قرار گرفته بود.
نقد روزنه به آن سخنان را اینجا بخوانید:
👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/748
@rozaneebefarda
1_50505893.mp3
2.04M
💥اختصاصی
🔸سخنان روشنگرانه نماینده انقلابی مشهد جناب آقای #پژمانفر پیرامون روابط سیاسی و اقتصادی #سکولارهای_حوزوی
واقعیت هایی پیرامون طرفداران تز جدایی حوزه از نظام
کسانی که با #پخش_پول و #رساله_زودهنگام٬ به دنبال #مرجع_سازی هستند٬ مسائلی دارند که بهتر است در درون حوزه حل شود...
فقط فرهیختگان را به روزنه فرا بخوانید
👇
@rozaneebefarda
💥پست_ویژه
تقابل های واقعی در فضای مجازی/ یادداشت اول
تحلیلی بر سوگیری های متفاوت در فضای مجازی کشور
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸طیفبندی جبههای جریانات ناهمسو
🔻با بررسی میانمدت امّا مستمرّ فضای رسانهای و پیگیری تحلیلها و نظرات خبرگان سیاسی٬ به جبههبندی نرم و البته وسیع نظام سلطه در برابر جریان اصیل اسلامی میرسیم.
#جبههبندی که بر اساس یک طیفبندی سیاسی-اعتقادی میتوان آن را به صورت زیر تقسیمبندی کردی:
1. معاندان یا مخالفان اعتقادی:
کسانی که دین مبین اسلام را نپذیرفتهاند و علیه آن تبلیغ میکنند. همچون آتئیستها با زیستمجازی و یا بهائیان.
2. سلطنتطلبان:
که با وجود داشتن ارتش سایبری؛ به علت کمبود نیروی حقیقی و نداشتن پایههای ایدئولوژیک مقبول خطر آنچنانی محسوب نمیشوند.
3. شبهروشنفکران غیردینی:
کسانی که عمدتا لندننشین و پاریسنشیناند و غربزده عریان محسوب میشوند. برخی امضا کنندگان تحریم ملّت ایران یا آن دسته افرادی که به صراحت از رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت میکنند یا فمنیستهای معروف و سازندگان چهارشنبههای پلید (سفید) جزء همین دسته محسوب میشود.
4. شبهروشنفکران دینی:
کسانی که از نظر تاریخی پیوست نهضت آزادی و جبهه ملی محسوب میشوند و به خاطر جوّ مذهبی ایران مجبور به داشتن پوستهای از اسلام هستند.
5. بازیگران چند چهره:
گروهی که به اسم اعتدال یا پرهیز از تنش و تفرقه؛ گاهی به راست و گاهی به چپ متمایل میشوند.
6. انقلابیون عرفی:
کسانی که به شعارهای انقلاب همچون عدالت به مثابه یک شعار عرفی برخورد کرده و در حال حاضر به جای مسلکگرایی به شخصگرایی رو آوردهاند.
9. متدینین غیرسیاسی:
گروهی که شعار خود را پلیدی سیاست قرار دادهاند و سعی دارند از آن دوری کنند. سابقه تاریخی آنان به انجمن حجّتیه و تفکرات آن برمیگردد و هرچند اکنون تشکیلات و جلسات انجمن زیرزمینی پیگیری می شود امّا نرمافزار آن در افکار برخی متدینین رسوب کرده است.
بخشی از حوزه سکولار قمنشین پشتیبان معنوی این جریان هستند.
10. متدینین ضدسیاست و حکومت:
گروهی که از مرحله گریز از سیاست به مرحله ستیز با سیاست آن هم از نوع سیاست اسلامی و حکومت دینی رسیدهاند. کسانی که با وجود تعداد اندک؛ به دلیل ویژگیهای روحی و خلقی سرشار از تعصبات کور و نادرست مذهبیاند و خود را یاران حقیقی امام حسین علیهالسلام میبینند و طرف مقابل را به منزله فرعون و یزید.
بنابر اطلاعات میدانی این گروه از نظر معنوی و همچنین مادّی از شیعهانگلیسی ساکن قم تغذیه میشوند و هیئات و مراسمات آنها به صورت ویژه از بیت خاصی از قم تغذیه میشود.
🔹همانطور که مشاهده میشود هرکدام از این گروهها به ظاهر بیربط هستند امّا با نگاهی دقیقتر پیوند شبکهای نامرئی این اجزاء مختلف را به یکدیگر پیوند میزند. به طور مثال دادگاه یک فرد بهائی(معاند اعتقادی) در یکی از شهرستانها را تبرئه میکند و از بهارستان تهران نماینده مجلسی که میتوان او را در گروه شبهروشنفکر دینی جا داد به حمایت و تمجید از حکم دادگاه به نفع از فرد بهائی میپردازد. یا در صحنهای دیگر، پسر مرجع طیف تندرو موسوم به شیعه انگلیسی به علت اهانت به #ولیفقیه در قم دستگیر میشود و از طرف دیگر فردی در لندن که روزی دستگاه سیدالشهدا و شعائر حسینی را خرافهپرستی میخواند به حمایت از او دست به قلم میشود.
بنابراین نباید به این گروهها به صورت جزیرهای پراکنده نگاه کرد بلکه باید تحرکات آنها را در یک شبکه منسجم تعریف کرد و هرکدام از این گروهها را در جای خود به منزله میمنه و میسره یک لشکر دید.
پس از شناخت اجمالی این جبهه؛ باید به نقاط نفوذ آنان اشاره کرد. نقاط نفوذی که استقرایی است و روز به روز باید دقیقتر و روزآمدتر گردد و پروندههایی برای مقابله با آن شکل گیرد.
در یادداشت های بعدی از این لشکر مجازی بیشتر خواهیم نوشت.
۱۳۹۷/۱۲/۲۴
🔻لطفا با درج منبع بازنشر فرمایید.
روزنه٬ جایی برای دنبال کردن تاریخ٬ سیاست و اندیشه دینی معاصر
👇
@rozaneebefarda
عباسها نمیمیرند؛ حاج کاظمها تمام نمیشوند؛ اینجا سرچشمه است، سرچشمه گلآلود نیست!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
امروز بعد از مدتها، دوباره #آژانس_شیشهای را در قاب تلویزیون نمایش دادند، معلوم است آنقدرها هم که میگویند این صدا و سیما، #میلی نشده است.
نفس عباس گرفته بود، حاج کاظم به خط زده بود، اصغر وفادار بود، سلحشور به هر وسیلهای میخواست غائله را ختم کند، سلمان متوجه حقیقت شده بود، ساختارها حاکمیت حداکثری داشتند، دنیا #نفوذ کرده بود، زخم زبان هنوز هم که هنوز است، تند بود، آن #نامه بالأخره از راه رسید، یعنی که #پیرجوانِ_زخم_خورده حواسش به عباس و کاظم هست، به همه مردم هست. عباس آخر عمری #ذلیل نشد، پایش به #لندن نرسیده، #خیبری_ها برایش حجله پهن کردند، عباس رفت، کاظم ماند، درد تمام شد، داغ نه! خیبری سوز دارد، اما دود نه! خیبری تمام نمیشود، عباس هرگز نمرده است، کاظم هیچوقت تمام نمیشود.
کاش روزی لنز دوربین #ابراهیم میچرخید به روی #سرچشمه. سرچشمه همان #فیضیه است. سرچشمه هرگز گلآلود نمیشود. فرزندان فیضیه، عباسهای خار در چشم اند، فرزندان فیضیه، کاظمهای استخوان در گلویند، آنان هرگز هوای #گندم_ری در سر نداشتهاند، هرگز دست بیعت مولا را پس نزده اند، آنان هرگز #ذلیل نمیشوند، بعیت با پای #حجاج سهم دیگرانی است که دو روز دنیا روحشان را گروگان گرفته است؛ عباسها و کاظمهای حوزوی سهمشان هیچ است، مقام و مرتبه و کسوت و کرسی نمیخواهد که اگر میخواستند، گذارشان به اینجا نمیافتاد. حرف دل آنان را لسان غیب بهتر میفهمد؛ ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمدهایم.... از #بد_حادثه اینجا به #پناه....
به گمان شان همه را قلع و قمع کرده بودند، ریشه شان را کنده بودند، بینشان #نفوذی داشتند، زیر و بم کارها _به قول آنها خرابکاریها_شان را میدانستند؛ یکی به آن دیگری شان میگفت، اینها همه #پرونده_دار هستند! طلبه بیچاره از مرد کت و شلواری پرسید، یعنی #مجرم هستند؟ گفت: این #تجمع غیرقانونی است! معلوم است که مجرم اند. قبلاً هم از این کارها کرده اند. طلبه مبهوت شده بود، خب دارند به #پالرمو اعتراض میکنند، این که بد نیست! پاسخی وجود نداشت، آنها مجرم بودند، اینجا فیضیه بود، اما #خط_سازش همه جا را می خواست محاصره کند...
دو سه کوچه آن طرف تر، همه چیز گل و بلبل بود؛ #نفوذیهای_واقعی داشتند، کارشان را میکردند، #زخم_زبان ارزان بود؛ برچسبها ارزان تر! #افراطی، #تندرو، #حوزه_برهم_زننده... ادبیات شان پیش تر تولید شده بود، فقط کافی بود به برکت یک ارتباط مستحکم، فرمان عقل یک #شریعتمداری یا #منتظری را به دست بگیرند، به گمان شان همه چیز در حال تمام شدن بود، آنها با دست #ساختارها، به صورت #آرمان_ها #سیلی زده بودند، حالا وقت #سرکوب کردن بود...
هلی کوپتر نشست، در برگه پیغام شفافی نوشته بود؛ قم باید #انقلابی بماند، #دست_هایی در کار است! جوان ها و بزرگ تر ها نگذارند... #فرزندان_فیضیه نیمه جان بودند اما هنوز رمقی برای لبیک مانده بود... آنها آمدند به #میدان، اگرچه پرچم و بلندگو را قبلاً #فرصت_طلب_ها #غصب کرده بودند، اما #مردم جنس #اصل را خوب می شناسند، این مردم با روح قدسی #روح_الله انس دارند، با عشق الهی سیدعلی نفس میکشند. قطره ها به هم پیوسته اند، #رودخانه جاری شده است، اینجا سرچشمه است، سرچشمه گل آلود نیست.
حسن مقدمی شهیدانی
۱۳۹۷-۱۲-۲۴
@rozaneebefarda
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خاطره های رهبر معظم انقلاب از حضرت امام خمینی رضواناللهعلیه در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان رهبری
@rozaneebefarda
حجت الاسلام والمسلمین #نکونام امام جمعه #شهرکرد
برای بازدید از یک روستای محروم به آب زده است.
@rozaneebefarda
جناب آقای #رسول_جعفریان در جمع پنج نفر از شاگردانش در بازدید
از موزه و بخش خطی کتابخانه دانشگاه تهران
#روحانیون_عرفی
@rozaneebefarda