eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
259 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
1_55137075.mp3
3.42M
💥اختصاصی توضیحات پسینی جناب آقای پیرامون اظهارنظر اولیه اش ‌در مورد نظر ایشان به دلیل برخی تعابیر خاص٬ مورد سو استفاده برخی محافل سکولار قرار گرفته بود. نقد روزنه به آن سخنان را اینجا بخوانید: 👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/748 @rozaneebefarda
1_50505893.mp3
2.04M
💥اختصاصی 🔸سخنان روشنگرانه نماینده انقلابی مشهد جناب آقای پیرامون روابط سیاسی و اقتصادی واقعیت هایی پیرامون طرفداران تز جدایی حوزه از نظام کسانی که با و ٬ به دنبال هستند٬ مسائلی دارند که بهتر است در درون حوزه حل شود... فقط فرهیختگان را به روزنه فرا بخوانید 👇 @rozaneebefarda
💥پست_ویژه تقابل های واقعی در فضای مجازی/ یادداشت اول تحلیلی بر سوگیری های متفاوت در فضای مجازی کشور 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸طیف‌بندی جبهه‌ای جریانات ناهمسو 🔻با بررسی میان‌مدت امّا مستمرّ فضای رسانه‌ای و پیگیری تحلیل‌ها و نظرات خبرگان سیاسی٬ به جبهه‌بندی نرم و البته وسیع نظام سلطه در برابر جریان اصیل اسلامی می‌رسیم. که بر اساس یک طیف‌بندی سیاسی-اعتقادی می‌توان آن را به صورت زیر تقسیم‌بندی کردی: 1. معاندان یا مخالفان اعتقادی: کسانی که دین مبین اسلام را نپذیرفته‌اند و علیه آن تبلیغ می‌کنند. هم‌چون آتئیست‌ها با زیست‌مجازی و یا بهائیان. 2. سلطنت‌طلبان: که با وجود داشتن ارتش سایبری؛ به علت کمبود نیروی حقیقی و نداشتن پایه‌های ایدئولوژیک مقبول خطر آن‌چنانی محسوب نمی‌شوند. 3. شبه‌روشنفکران غیردینی: کسانی که عمدتا لندن‌نشین و پاریس‌نشین‌اند و غرب‌زده عریان محسوب می‌شوند. برخی امضا کنندگان تحریم ملّت ایران یا آن دسته افرادی که به صراحت از رژیم اشغال‌گر صهیونیستی حمایت می‌کنند یا فمنیست‌های معروف و سازندگان چهارشنبه‌های پلید (سفید) جزء همین دسته محسوب می‌شود. 4. شبه‌روشنفکران دینی: کسانی که از نظر تاریخی پیوست نهضت آزادی و جبهه ملی محسوب می‌شوند و به خاطر جوّ مذهبی ایران مجبور به داشتن پوسته‌ای از اسلام هستند. 5. بازی‌گران چند چهره: گروهی که به اسم اعتدال یا پرهیز از تنش و تفرقه؛ گاهی به راست و گاهی به چپ متمایل می‌شوند. 6. انقلابیون عرفی: کسانی که به شعارهای انقلاب هم‌چون عدالت به مثابه یک شعار عرفی برخورد کرده و در حال حاضر به جای مسلک‌گرایی به شخص‌گرایی رو آورده‌اند. 9. متدینین غیرسیاسی: گروهی که شعار خود را پلیدی سیاست قرار داده‌اند و سعی دارند از آن دوری کنند. سابقه تاریخی آنان به انجمن حجّتیه و تفکرات آن برمی‌گردد و هرچند اکنون تشکیلات و جلسات انجمن زیرزمینی پیگیری می شود امّا نرم‌افزار آن در افکار برخی متدینین رسوب کرده است. بخشی از حوزه سکولار قم‌نشین پشتیبان معنوی این جریان هستند. 10. متدینین ضدسیاست و حکومت: گروهی که از مرحله گریز از سیاست به مرحله ستیز با سیاست آن هم از نوع سیاست اسلامی و حکومت دینی رسیده‌اند. کسانی که با وجود تعداد اندک؛ به دلیل ویژگی‌های روحی و خلقی سرشار از تعصبات کور و نادرست مذهبی‌اند و خود را یاران حقیقی امام حسین علیه‌السلام می‌بینند و طرف مقابل را به منزله فرعون و یزید. بنابر اطلاعات میدانی این گروه از نظر معنوی و هم‌چنین مادّی از شیعه‌انگلیسی ساکن قم تغذیه می‌شوند و هیئات و مراسمات آن‌‌ها به صورت ویژه از بیت خاصی از قم تغذیه می‌شود. 🔹همان‌طور که مشاهده می‌شود هرکدام از این گروه‌ها به ظاهر بی‌ربط هستند امّا با نگاهی دقیق‌تر پیوند شبکه‌ای نامرئی این اجزاء مختلف را به یک‌دیگر پیوند می‌زند. به طور مثال دادگاه یک فرد بهائی(معاند اعتقادی) در یکی از شهرستان‌ها را تبرئه می‌کند و از بهارستان تهران نماینده مجلسی که می‌توان او را در گروه شبه‌روشنفکر دینی جا داد به حمایت و تمجید از حکم دادگاه به نفع از فرد بهائی می‌پردازد. یا در صحنه‌ای دیگر، پسر مرجع طیف تندرو موسوم به شیعه انگلیسی به علت اهانت به در قم دست‌گیر می‌شود و از طرف دیگر فردی در لندن که روزی دستگاه سیدالشهدا و شعائر حسینی را خرافه‌پرستی می‌خواند به حمایت از او دست به قلم می‌شود. بنابراین نباید به این گروه‌ها به صورت جزیره‌ای پراکنده نگاه کرد بلکه باید تحرکات آن‌ها را در یک شبکه منسجم تعریف کرد و هرکدام از این گروه‌ها را در جای خود به منزله میمنه و میسره یک لشکر دید. پس از شناخت اجمالی این جبهه؛ باید به نقاط نفوذ آنان اشاره کرد. نقاط نفوذی که استقرایی است و روز به روز باید دقیق‌تر و روزآمدتر گردد و پرونده‌هایی برای مقابله با آن شکل گیرد. در یادداشت های بعدی از این لشکر مجازی بیشتر خواهیم نوشت‌. ۱۳۹۷/۱۲/۲۴ 🔻لطفا با درج منبع بازنشر فرمایید. روزنه٬ جایی برای دنبال کردن تاریخ٬ سیاست و اندیشه دینی معاصر 👇 @rozaneebefarda
عباس‌ها نمی‌میرند؛ حاج کاظم‌ها تمام نمی‌شوند؛ اینجا سرچشمه است، سرچشمه گل‌آلود نیست! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 امروز بعد از مدتها، دوباره را در قاب تلویزیون نمایش دادند، معلوم است آنقدرها هم که می‌گویند این صدا و سیما، نشده است. نفس عباس گرفته بود، حاج کاظم به خط زده بود، اصغر وفادار بود، سلحشور به هر وسیله‌ای می‌خواست غائله را ختم کند، سلمان متوجه حقیقت شده بود، ساختارها حاکمیت حداکثری داشتند، دنیا کرده بود، زخم زبان هنوز هم که هنوز است، تند بود، آن بالأخره از راه رسید، یعنی که حواسش به عباس و کاظم هست، به همه مردم هست. عباس آخر عمری نشد، پایش به نرسیده، برایش حجله پهن کردند، عباس رفت، کاظم ماند، درد تمام شد، داغ نه! خیبری سوز دارد، اما دود نه! خیبری تمام نمی‌شود، عباس هرگز نمرده است، کاظم هیچ‌وقت تمام نمی‌شود. کاش روزی لنز دوربین می‌چرخید به روی . سرچشمه همان است. سرچشمه هرگز گل‌آلود نمی‌شود. فرزندان فیضیه، عباس‌های خار در چشم اند، فرزندان فیضیه، کاظم‌های استخوان در گلویند، آنان هرگز هوای در سر نداشته‌اند، هرگز دست بیعت مولا را پس نزده اند، آنان هرگز نمی‌شوند، بعیت با پای سهم دیگرانی است که دو روز دنیا روح‌شان را گروگان گرفته است؛ عباس‌ها و کاظم‌های حوزوی سهم‌شان هیچ است، مقام و مرتبه و کسوت و کرسی نمی‌خواهد که اگر می‌خواستند، گذارشان به اینجا نمی‌افتاد. حرف دل آنان را لسان غیب بهتر می‌فهمد؛ ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده‌ایم.... از اینجا به .... به گمان شان همه را قلع و قمع کرده بودند، ریشه شان را کنده بودند، بین‌شان داشتند، زیر و بم کارها _به قول آن‌ها خراب‌کاری‌ها_شان را می‌دانستند؛ یکی به آن دیگری شان می‌گفت، اینها همه هستند! طلبه‌ بیچاره از مرد کت و شلواری پرسید، یعنی هستند؟ گفت: این غیرقانونی است! معلوم است که مجرم اند. قبلاً هم از این کارها کرده اند. طلبه مبهوت شده بود، خب دارند به اعتراض می‌کنند، این که بد نیست! پاسخی وجود نداشت، آنها مجرم بودند، اینجا فیضیه بود، اما همه جا را می خواست محاصره کند... دو سه کوچه آن طرف تر، همه چیز گل و بلبل بود؛ داشتند، کارشان را می‌کردند، ارزان بود؛ برچسب‌ها ارزان تر! ، ، ... ادبیات شان پیش تر تولید شده بود، فقط کافی بود به برکت یک ارتباط مستحکم، فرمان عقل یک یا را به دست بگیرند، به گمان شان همه چیز در حال تمام شدن بود، آنها با دست ، به صورت زده بودند، حالا وقت کردن بود... هلی کوپتر نشست، در برگه پیغام شفافی نوشته بود؛ قم باید بماند، در کار است! جوان ها و بزرگ تر ها نگذارند... نیمه جان بودند اما هنوز رمقی برای لبیک مانده بود... آنها آمدند به ، اگرچه پرچم و بلندگو را قبلاً کرده بودند، اما جنس را خوب می شناسند، این مردم با روح قدسی انس دارند، با عشق الهی سیدعلی نفس می‌کشند. قطره ها به هم پیوسته اند، جاری شده است، اینجا سرچشمه است، سرچشمه گل آلود نیست. حسن مقدمی شهیدانی ۱۳۹۷-۱۲-۲۴ @rozaneebefarda
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خاطره های رهبر معظم انقلاب از حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌علیه در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان رهبری @rozaneebefarda
حجت الاسلام والمسلمین امام جمعه برای بازدید از یک روستای محروم به آب زده است. @rozaneebefarda
پویش توسط صفحات مجازی راه اندازی شد. @rozaneebefarda
جناب آقای در جمع پنج نفر از شاگردانش در بازدید از موزه و بخش خطی کتابخانه دانشگاه تهران‌ @rozaneebefarda
تصویر حکم محکومیت به شش ماه حبس بابت اتهام جعل سند (نامه امام درباره نهضت آزادی) به مرحوم سید احمد خمینی 🔶حاشیه این روشنفکرهای غرب زده به ظاهر اتوکشیده٬ هر وقت حرفی برای گفتن ندارند٬ را وسیله مقابله با قرار می دهند. مرحوم سید احمد آقا از دروغ های یزدی خیلی دلخون بود و یکبار در تریبون رسمی نماز جمعه نیز بدان تصریح کرده بود. در آخرین نمونه از این بهتان های سیاسی٬ ٬ ضدانقلاب فراری لندن نشین٬ با تمسک به همین جماعت٬ به مخدوش کردن چهره دست زده است. @rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔴 دیدار ظریف با آقای علوی بروجردی، سنت شکنی جدید دولتی ها ✔ آیا دولت، پروژه در حوزه را دنبال میکند؟ 🔹 محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان، شامگاه امروز و در اقدامی خلاف رویه و در ادامه دیدارهای خود با مراجع معظم تقلید به دیدار آقای محمد جواد علوی بروجردی رفت. این اقدام که به نحوی آقای علوی بروجردی را در زمره مراجع معظم تقلید وارد میکند درحالی است که پیشتر بحث مرجعیت ایشان واکنشهای زیادی را در حوزه علمیه برانگیخته بود. همچنین که آقای علوی بروجردی یکی از اعضای ارشد آن به شمار می آید مورد انتقاد جدی حوزویان واقع شده است. این اقدام اخیر دولت، گمانه‌زنی ها را مبنی بر تلاش دولت برای دخالت در فرآیند مرجعیت در حوزه تقویت می‌کند. بر بزرگان و زعمای حوزه علمیه لازم است تا با هشدار به دولت، نسبت به دخالت در شؤون مختص به حوزه علمیه و روند طبیعی شکل‌گیری مرجعیت موضع جدی بگیرند. باید دید آیا اکنون نیز کسی نگران میشود؟
به غرب و تلاش برای علمیه!! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔻جریان سکولار،غیر انقلابی و اصلاحات چی در درون حوزه ها و بیرون حوزه ها، مدتی است به دنبال ایجاد میان شیعه است! 🔻مدتی بود که برخی از اعضای از قبیل محمدرضا نائینی به دنبال ایجاد بود! 🔻هم اینک برخی از عمامه به سرها و نیز ریش_تیغ_هایی از قبیل عباس عبدی و ... به دنبال ایجاد هستند. 🔻این قوم و قماش، تنها راه مقابله با حوزه یکدست و انقلابی - که ظرفیت پاسخگویی به مسائل و مشکلات را در خود می بیند- را ایجاد اختلاف و چند دستگی میدانند! 🔻برای ، تفاوتی بین حوزه قم، نجف، مشهد، اصفهان و تهران وجود ندارد و تنها آنها انقلابی بودن حوزه های علمیه است! 🔻این طیف خوب می دانند که حوزه انقلابی، یعنی بسته شدن راه ارتزاق آنها و به شماره افتادن نفس نظام های لیبرال-دموکراسی در کشور و در نهایت پایان خط فکری خانمان سوز و ایمان برافکن اصلاحات وابسته به اندیشه و تمدن غرب. 🔻حوزه انقلاب، نقطه به هم رسیدن م و است. این هر دو گروه، در عین اختلافات فراوان با یکدیگر، اما در مقابله و مبارزه با حوزه انقلابی همداستان هستند. 🔻 (که مدتی پیش از لزوم آزاد شدن شرب خمر و شراب فروشی در کشور دم زده بود) در نشریه شهر آرا (ویژه نامه نوروز 98) تلاش موذیانه ای در ایجاد دوگانگی میان حوزه قم و مشهد کرده است. 🔻عبدی با تهمت وابستگی اقتصادی حوزه قم به تهران، تلاش می کند حوزه قم را حوزه ای ضعیف و فقیر جلوه دهد و از سوی دیگر حوزه مشهد را در مقابل حاکمیت قرار دهد! 🔴 پ.ن. حقیقتا چه اتفاقی در حال رخ دادن است که امثال عباس عبدی، موذیانه به فکر اختلاف افکنی در حوزه های علمیه افتاده اند؟! آیا نهادهی مسئول نمی خواهند در زمینه حفاظت و صیانت از حوزه ها اقدامی در خور انجام دهند؟! منبع: کانال @rozaneebefarda