فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بازم از خوبی های نگهداری حیوانات خانگی براتون خواهم گفت🙃😐
پنگه را برایتان تعمییر میکنند، چی گفتم🤔 ببخشید برعکس گفتم خراب میکنند😶
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴از نظر میکرفنبدست عربدهکش، گویا حضرت صاحب (عج) شایسته فرماندهی و سلام دادن نیست و فقط باید به علی (ع) گفت سلام فرمانده!
👈میبینید #سلام_فرمانده چه سرود سوزانندهای است هنوز؟ بوی سوزش از آن که از منوتو و بیبیسی در لندن بلند شد، حالا تا هیئت انگلیسیهای مقیم ایران رسیده!
✍سید رضی
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️از ديدگاه قرآن، «اسرافكاران» و «تبذير كنندگان» چگونه مجازات می شوند؟
🔹 #اسراف و #تبذير به معناى وسيع كلمه از «گناهان بزرگ» است كه «قرآن مجيد» با اهمّيّت زياد از آنها ياد كرده و مى فرمايد: «وَ أَنَّ الْمُسْرِفِينَ هُمْ اَصْحَابُ النَّارِ؛ [غافر، ۴۳] #مسرفان، اهل آتش اند». گرچه اين سخن در سوره «غافر» از زبان مؤمن آل فرعون نقل شده؛ ولى قرآن بر آن صحه نهاده است. همچنين «قرآن» در مورد تبذير مى فرمايد: «اِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كَانُوا اِخْوَانَ الشَّيَاطِينِ؛ [اسراء، ۲۷] تبذيركنندگان هميشه برادران شياطين بوده اند». روشن است سرنوشت شياطين و برادرانشان، چيزی جز گرفتار شدن در كانونِ قهر و غضب الهى يعنى دوزخ نيست. «اسراف» و «سرف» بر وزن «هدف» به گفته بعضى از ارباب لغت به معناى تجاوز از حدّ و مرز در هر كارى است، هرچند اين واژه بيشتر در مورد تجاوز از حدّ در هزينه ها اطلاق مى شود. [۱]
🔹به همين دليل مشركان و گناهكارانى كه از حدّ و مرز الهى تجاوز كرده اند در «آياتِ قرآن»، #مُسرف شمرده شده اند، و حتى كشتار افراد بى گناه نيز نوعى اسراف تلقى شده است. #تبذير از ماده «بذر» در اصل به معناى پراكنده ساختن است، و معمولا در مواردى كه اموال را بدون هدف پراكنده مى سازند و به اصطلاح ريخت و پاش مى كنند كه نتيجه اش اتلاف و تضييع است اطلاق مى شود. [۲] اگر دقيقاً در وضع دنياى امروز و اسراف و تبذيرى كه بر آن حاكم است كه نه تنها در مواد غذايى و امكانات مادّى، بلكه در همه چيز از حدّ و مرز تجاوز مى شود بينديشيم، مى بينيم اين «اسراف» و «تبذيرها»، قبل از آنكه موجب جهنّمِ آخرت شود، جهنّمِ سوزانى را در همين دنيا فراهم ساخته است كه صغير و كبير در آتش آن مى سوزند و فريادشان به جايى نمى رسد، آنگاه تصديق خواهيم كرد كه مجازات اسراف و تبذير بايد آتش دوزخ باشد.
پی نوشتها؛
[۱] مفردات الفاظ القرآن، راغب اصفهانى، ص ۴۰۷
[۲] التحقيق فى كلمات القرآن الكريم، مصطفوى، حسن، ج ۱، ص ۲۳۸
📕پيام قرآن، مكارم شيرازى، ناصر، دارالکتب الاسلامیه، چ ۹، ج ۶، ص ۲۹۷
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم (بخش آئین رحمت)
#اسراف #تبذیر
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️بر اساس آیات قرآن کریم «شاهد بر خلق» در هر عصر و زمان بايد دارای چه صفاتی باشد؟
🔹در «قرآن مجيد»، آياتی هست كه به صراحت می گوید خداوند در ميان هر امتى كسى را به عنوان «شاهد» قرار داده تا در روز قيامت بر آنها احتجاج كند؛ به عنوان نمونه در «آیه ۸۹ سوره نحل» آمده: «وَ یَوْمَ نَبْعَثُ فی کُلِّ اُمَّهٍ شَهیداً عَلَیْهِمْ مِنْ اَنْفُسِهِمْ وَ جِئْنا بِکَ شَهیداً عَلى هوُلاءِ؛ روزى که ما در هر امتى از میان خودشان گواهى بر آنان برانگیزیم و تو را [اى محمد] بر این امت گواه آوریم». از آيات قرآن استفاده مى شود كه شاهد بر امت یعنی همان #حجت_معصوم بايد داراى صفاتى چند باشد. از جمله اينكه:
1⃣از جنس بشر باشد: «شَهيداً عَلَيْهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِم». [نحل، ۸۹]
2⃣در هر زمان يكى باشد؛ زيرا از صيغه مفرد استفاده شده است: «شَهِيداً».
3⃣داراى احاطه علمى باشد.
4⃣داراى علم به كتاب باشد: «وَ يَقُولُ الَّذينَ كَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ كَفى بِاللهِ شَهيداً بَيْنی وَ بَيْنَكُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتاب؛ [رعد، ۴۳] و كافران بر تو اعتراض می كنند كه تو رسول خدا نيستى، بگو تنها گواه بين من و شما، خدا و كسانى كه نزدشان علم كتاب است خواهد بود». ابو سعيد خدرى مى گويد: «از رسول خدا (صلى الله عليه و آله) درباره اين آيه سؤال كردم كه مقصود از آن كيست؟ فرمود: آن، برادرم #علی_بن_ابیطالب است». [۱]
پی نوشت:
[۱] الميزان فى تفسير القرآن، طباطبايى، سيد محمد حسین، ج ۱۱، ص ۳۸۸
📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، چ هفتم، ۱۳۹۰ش، ص ۲۹۳
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#قرآن #امام_علی #امیرالمومنین
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🌹مـرا از هنـر
مـوی بُـد در نهـان
که آن را ندیدی...👆
#حجاب
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
AUD-20211209-WA0106.mp3
12.26M
آتش به اختیار
کار فرهنگی تمیز
رهبری
حاج حسین یکتا
بسیار زیبا گروه حجاب و عفاف شهرستان نجف اباد
هدایت شده از تبیین
⭕️ امیرالمؤمنین امام على عليه السلام:
🔸إذا كانَ فی رَجُلٍ خَلّةٌ رائقَةٌ فانْتَظِروا أخَواتِها.
🔹اگر در وجود كسى خصلتى پسنديده باشد، انتظار خصلت هاى پسنديده ديگرى را نيز در او داشته باشيد.
📕نهج البلاغه، حكمت ۴۴۵
#امام_علی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️امامت و ولایت
🔹امروز اگر کسانی در دنیای اسلام، آنهایی که با معارف اسلامی آشنا هستند، مراجعه کنند به #قرآن و ضوابطی که در قرآن برای بندگی حق و زندگی و جهتگیری بندگان حق در قرآن معیّن شده است، امکان ندارد به نتیجهای برسند جز نتیجهی #امامت_امیرالمؤمنین (علیهالسّلام) و آنچه دنبالهی او است.
بیاناتمقاممعظمرهبری ۹۵/۰۶/۳۰
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_علی
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️بر اساس روایات اهل سنت منظور از «صراط المستقيم» در سوره فاتحه چيست؟
🔹در ششمين آيه سوره حمد كه شبانه روز در نمازها قرائت می شود به خداوند عرضه مى داريم: «اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ؛ ما را به راه راست هدايت كن»؛ راهى كه ما را به تو و به آنچه موجب رضاى تو است برساند، راهى جداى از راه كسانى كه غضب تو آنها را فرو گرفته و همچنين جداى از راه گمراهان. آری خدايا ما را هم به اين راه هدايت فرما و هم در اين راه ثابت و پايدار و برقرار دار. بى شك «صراط مستقيم» مفهوم بسيار وسيع و گسترده اى دارد و لذا بعضى آن را به معنى «اسلام» و بعضى «قرآن» و بعضى «پيامبر (ص) و امامان راستين (علیهم السلام)» و بعضى به «آيين الله» و بعضى به معنى «راه و روش انبياى الهى (علیهم السلام)» تفسير كرده اند كه هر كدام از اينها مى تواند بخشى از مفهوم وسيع آيه را تشكيل دهد. ولى در روايات متعّددى كه به طرق مختلف از پيامبر اكرم (ص) نقل شده است، انگشت روى يكى از بارزترين مصاديق آن گذاشته شده؛ و آن «راه و روش على بن ابيطالب (ع) و يا محمّد و آل محمّد (ص) است».
🔹حاكم حسكانى در «شواهد التّنزيل» از جابر بن عبدالله انصارى از پيامبر اكرم (ص) نقل مى كند كه فرمود: «اِنَّ اللهَ جَعَلَ عَلِيّاً وَ زَوْجَتَهُ وَ اَبْنائَهُ حُجَجُ اللهِ عَلى خَلْقِهِ وَ هُمْ اَبْوابُ الْعِلْمِ فى اُمَّتى، مَنْ اِهْتَدى بِهِم هُدِىَ اِلى صِراط مُسْتَقيم؛ [۱] خداوند على (ع) و همسرش [فاطمه زهرا (س)] و فرزندان او را حجّت هاى الهى بر خلقش قرار داده و آنها درهاى علم در امّت من هستند؛ هر كس به وسيله آنها هدايت شود، به صراط مستقيم هدايت شده است». و در حديث ديگرى از ابن عبّاس از رسول خدا (ص) چنين نقل مى كند كه به على بن ابيطالب (ع) فرمود: «اَنْتَ الطَّريقُ الْواضِحُ وَ اَنْتَ الصِّراطُ الْمُسْتَقيمُ وَ اَنْتَ يَعْسُوبُ الْمُؤمِنينَ!؛ [۲] تو راه روشن و صراط مستقيم و رهبر مؤمنان هستى». همچنین در حديث سوّمى از ابن عبّاس نقل مى كند كه در تفسير «اِهْدِنَا الصِّراطَ المُسْتَقيم» مى گفت: «قُولُوا ـ مَعاشِرَ الْعِبادِ ـ اِهْدِنا اِلى حُبِّ النَّبِىِّ وَ اَهْلَ بَيْتِهِ!؛ [۳] اى بندگان خدا بگوئيد خدايا ما را به محبّت پيامبر و اهل بيتش هدايت كن».
🔹در حديث چهارمى از ابوبريده در ذيل اين آيه نقل مى كند كه گفت: «منظور، صراط محمّد (ص) و آل او است». [۴] اين حديث را علامّه ثعلبى در تفسيرش نيز آورده است. [۵] شيخ عبيدالله حنفى در كتاب «ارجح المطالب» نيز آن را از ابوهريره نقل كرده است. [۶] در حديث پنجمى كه در «شواهد التّنزيل» آمده از عبدالرّحمن بن زيد از پدرش در تفسير آيه «صِراطَ الَّذينَ اَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ» نقل مى كند كه گفت: «هَوَ النَّبِىُّ وَ مَنْ مَعَهُ وَ عَلِىُّ بْنُ اَبى طالِب وَ شيعَتُهُ». [۷] در منابع شيعه و پيروان مكتب اهل بيت نيز روايات متعدّدى در اين زمينه وارد شده، از جمله در روايتى از امام صادق (ع) در تفسير «صِراطَ الَّذينَ اَنْعَمْتَ عَلَيْهِم» آمده است كه فرمود: «يَعْنى مُحَمَّداً وَ ذُرِّيَّتَهُ؛ [۸] مقصود محمّد (ص) و ذريه او (عليهم السلام) است». به اين ترتيب بارزترين و روشن ترين مصاديق «صراط مستقيم»، راه پيامبر (ص) و على (ع) و فرزندان معصوم او از نسل فاطمه زهرا (س) است، كه هر كس دست به دامن ولاى آنها زند و در خطّ آنها حركت كند، قدم در راه مستقيمى گذارده است كه او را به خدا نزديك و از گمراهى و انحراف دور مى سازد.
پی نوشتها؛
[۲] شواهد التنزيل لقواعد التفضيل، حسكانى، عبيدالله بن احمد، ج ۱، ص ۷۶، سوره فاتحة، آيه ۶، ح ۸۹
[۲] همان، ح ۸۸
[۳] همان، ص ۷۵، ح ۸۷
[۴] همان، ص ۷۴، ح ۸۶
[۵] الكشف و البيان عن تفسير القرآن، ثعلبى نيشابورى، ج ۱، ص ۱۲۰، (الإختلاف فی قراءة الصراط).
[۶] مناقب على بن أبى طالب(ع)، ابن مردويه اصفهانى، ص ۲۲۱، سوره فاتحه
[۷] شواهد التنزيل لقواعد التفضيل، ج ۱، ص ۸۵، سوره فاتحة، آيه ۶، ح ۱۰۵
[۸] تفسير نور الثقلين، عروسى حويزى ج ۱، ص ۲۳، سوره فاتحة، آيه ۷
📕پیام قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، دارالکتب الاسلامیه، چ ششم، ج ۹، ص ۴۰۹
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#قرآن #امام_علی #امیرالمومنین #اهل_بیت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🔴اللهم الرزقنا چنددونه از اینا برای همه ی مخاطبین کانال😍🙂
#فرزند_آوری
#باقیات_و_صالحات
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
⭕️خاندان پیامبر(ص) معدن و منبع همه نیکی ها
🔹در میان انسان های پاک و انسان های والا که دارای روح عرشی و خدایی هستند، وجود مقدّس «خاتم الانبیاء محمّد مصطفی(ص)» سرآمد همه، و خاندان پاک و اهل بیت مطهّر او - که قرآن، ناطق به این طهارت و پاکیزگی و آراستگی است - در شمار برترین و بالاترین انسان های پاک و مطهّر و نورانی در همه تاریخند. زنی مثل «فاطمه زهرا (س)» در همه تاریخ، کیست؟! انسانی مثل «علی مرتضی (ع)» در سرتاسر تاریخ بشریت، کجا نشان داده میشود؟!
🔹سلسلهی اهل بیت نبیّ اکرم در طول تاریخ خورشید های فروزانی بودهاند که در معنا توانستهاند بشریت روی زمین را با عالم غیب و با عرش الهی، متّصل کنند: «السبب المتصل بین الارض و السماء». «خاندان پیغمبر»، معدن علم، معدن اخلاق نیکو، معدن ایثار و فداکاری، معدن صدق و صفا و راستی، منبع همهی نیکی ها و زیبایی ها و درخشندگی های وجود آدمی در هر عصر و عهدی بودهاند؛ هریک چنین خورشید فروزانی بودهاند.
بیانات مقام معظم رهبری ۷۸/۰۹/۰۳
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#اهل_بیت #امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🌹چــــادر زن....👆
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar