✅ #نشست_رشد
📄 چهارمین کارگاه تجربه حلقه سینمای مرکز رشد با حضور جناب آقای #سید_محمود_رضوی
✴️ در آخرین روز از آبان ماه ۱۳۹۶ جلسه ۵ ساعته #حلقه_سینمای مرکز رشد میزبان تهیه کننده آرمانخواه و انقلابی جناب آقای سیدمحمود رضوی بود. روایتی از آنچه سید محمود برای مان گفت را برای تان پیشکش آورده ایم.
🔹 #سید_محمود_رضوی، در سال ۱۳۵۹ در خانواده ای مذهبی و سنتی، در مشهد الرضا به دنیا آمد. انقلاب نکرده بود ولی فرزند انقلاب بود و به طبع عاشق انقلاب .
🔹 ۱۵ سالگی دیپلمش راگرفت ولی انگیزه ای برای دردسرهای دانشگاه نداشت. از همون نواجونی دنبال" #رو_پای_خود_ایستادن " بود. اداره حجره سنتی پدر در بازار رو دست گرفت ولی نه به شکل سنتی و به توصیه" الفقه ثم المتجر" چند صباحی هم نشین طلاب #حوزه شد.
🔹دهه ۷۰ بود و شور مطالبات #عدالت_خواهانه و فعالیت های سیاسی در مشهد و او هم #جوان_انقلابی . حجره داری بازار نتوانست این نهاد ناآرام را آرام کند؛ و از طرفی می دانید" آب #نسل_جدید با #نسل_قدیم توی یه جوب نمیره" . حجره را تحویل داد و تنهایی رفت پی کار آزاد. کار آزاد هم گاهی شیرین است و گاهی تلخ. سال ۸۰ بعد از شیرینی نوبت تلخی آن به رسید و کلاه برداری همه را بُرد که بُرد.... از صفر شروع کرد، اما ناامید نشد...
🔹به تهران آمد، چند صباحی از مشهد کالا می آورد و می فروخت ولی زیاد پابند آن نبود برای همین با پیشنهاد کار در #موسسه_فرهنگی ، به آنجا رفت.
🔹دهه ۸۰ ، دهه #خویشتن_سازی_فکری و #عملی بود، از آشنایی با اهل تجربه تا همکاری با گروه مستندسازان و بعدها احساس نیاز به دانشگاه در رشته مدیریت فرهنگی، ازدواج و تشکیل موسسه و برداشتن قدم های بلند در تولید مستند و فیلم کوتاه.
🔹اعتماد به نفس زیادی داشت و دل پرجراتی و همین جسارت، گاهی کار دستش می داد. به سختی برای کار قرض می کرد، و گاهی مجبور بود به زحمت قرض ها را پس دهد. فیلمش که توقیف می شد به هزار راه می زد تا مجوز بگیرد. خودش اهل فکر و ایده برای فیلم هایش بود و مساله اش، مساله #انقلاب ؛ از تاریخ ایران و انقلاب گرفته تا فتنه. از ژانر کمدی تا اجتماعی سیاسی. متفاوت شده بود از خانواده اش ولی خطش را فراموش نکرده بود. با همه کار می کرد و با همه کنار می آمد از اصغر فرهادی گرفته تا مسعود ده نمکی. و به آب و آتش می زد تا همه –ولو اندک- پای #سفره_ی_اسلام_و_انقلاب بنشینند...
🔹اما ما #سید_محمود_رضوی دهه ۹۰ را بیشتر می شناسیم؛ با دهلیز، معراجی ها، پرده نشین، سیانور ، ماجرای نیمروز ،لاتاری ،دارکوب و فیلم هایی که در راه است.
🔹تا نیمه های شب آخر آبان ، سید محمود رضوی تا آخرین نفر ایستاد و سخن گفت، پرکار، پر ایده و سرشار از بیم و امید از آینده ای که معلوم نیست برایش چه تقدیر کرده است.
او هم اکنون در اثنای تهیه روایتی سینمائی از عملیات مرصاد است که تاکنون هم عنوان #ماجرای_نیمروز_چند_روز_بعد را به خود دیده و هم نام #رد_خون را.
همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس
که دراز است ره مقصد و من نوسفرم
#حلقه_سینمای_مرکز_رشد
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
💬 آینده نگاری انتخابات ۱۴۰۰ در قالب رمان "منِ رئیس جمهور "
📝 به روایت:امیر حسین ملا حسین
🔹در هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد منتشر شد. این رمان در یازده فصل، انتخابات ریاست جمهوری آینده را از زاویه ورود یک نامزد انتخاباتی، روایت می کند.
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
👥|گزارشجلسههستهنوآوری
🗒 یکشنبه ۲۷ آبان ماه
💬 سند الگوی پایه اسلامی_ایرانی پیشرفت مطابق فراخوان مقام معظم رهبری به نخبگان، بستری برای بحث و فحص فراهم نموده است.
هسته نوآوری برای فهم و اشراف نسبت به این موضوع، علاوه بر انجام مصاحبه با آقای دکتر #زاهدی_وفا(از اعضای شورای عالی مرکز الگو)، جلسه ای را با آقای دکتر مهدی #موحدی عضو اندیشکده اقتصاد مرکز الگو برگزار کرد.در این جلسه، ضمن تبیین اجمالی روش شناسی های متعارف در تولید علم دینی، به چگونگی ساختار سازمانی مرکز الگو، چگونگی گردش کار برای حصول به سند فعلی، وضعیت اندیشکده ها و...پرداخته شد. در پایان دکتر موحدی به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
👥| گزارشجلسههستهنوآوریوحلقهبازاریابی
🗒 دوشنبه ۲۸ آبان ماه
💬 دکتر بهرامی و آقای یوسفی از دانش آموختگان دوره های اول دانشگاه امام صادق علیه السلام، از تجربه بیست ساله خودشان همراه با ارائه توصیه برای حمایت از کالای ایرانی سخن گفتند. این دو بزرگوار بعد از شرکت تولید تایر ایران یاسا، اکنون در شرکت پخش هجرت، مدیریت می کنند.
➖ #منهای_رشد
🔸 منهای رشد، نقد اجتماعی است با کمی چاشنی #طنز که از دل موضوعات و مسأله های مبتلا به هسته های مطالعاتی مرکز رشد بر می آید. باشد که بر دل نشیند.
➖➖➖➖➖
📸 #دوربینیا،شخصیتیائی ان مِث ای تی تو فیلم اسپیلبرگ؛ شخصیتائی که اول،همه از چهره و قیافه غیر متعارفشون شوکه می شن ،ولی بعداً بهشون عادت می کنن و باهاشون زندگی می کنن.
📸 #دوربینیا،کسایی ان که همه کار می کنن تا دیده بشن.بعضی وقتا حاضرن دُشنامای آب دار هم نثارشون بشه، اما ...اما دیده بشن.
📸 #دوربینیا،اگه یه دوربین گیر بیارن، انگار دنیا رو بدست آوردن، می دونن تو چه زاویه ای و با چه اِفه ای، خوبِ خوب دیده بشن.
📸 یه گزارش،یه همایش، یه نمایش،یه رزمایش، یه سخنرانی، یه مصاحبه، یه نشست، یه هیأت،براشون فرقی نمی کنه حتی یه زلزله، یه سیل ،یه مصیبت ،یه بلا هم برای اونا نعمتیه، اگه و اگه فقط دوربین رو دَشت کنن.
📸 #دوربینیا، حزب و مرام و مانیفست ندارن. از هر قُماشی هستن و با هر قُماشی می پَرن، فقط به یه ماده و اصل اعتقاد دارن: دیده بشن...
📸 #دوربینیا، هیچ وقت وسط معرکه کار و جهاد و تکلیف پیداشون نمیشه،اونا اغلب مشاورن و مباشر و معاون و مُصاحب، ولی فقط می خوان دیده بشن.
📸 #دوربینیا،وقتی خوب دیده شدن،مهم می شن، تو دل برو می شن، یه عده عاشق شون می شن، یه عده گرفتار شون، یه عده اسیر شون و یه عده عبید شون...
📸 #دوربینیا، وقتی خوب دیده شدن، اون وقته که کار اصلی شون شروع بشه؛
اونا نظر دارن و صاحبنظرن، اونا بَند بازن، اونا بَست نشینن، اونا بَند و بَست دارن، اونا واقعا مهمن، اونا خیلی مهمن، اونا گُلن ، اونا جیگیرن، اونا نازن...اصلا دنیا، دنیای اوناست، دنیای #دوربینیا.
📸 #دوربینیا، دور وزیرن، دور وکیلن، تو مجلسن، با دولتن، کشوری ان، لشگری ان..اونا اینن، اینا اونن...
📸 #دوربینیای اصل، وقتی دوربین ببینن، دیگه هیچی رو نمی بینن، نه بزرگتری، نه کوچکتری، نه مردی ، نه زنی، نه بچه ای ،نه پیری... دوربین همه مرام شونه،دین شونه، آیین شونه...باهاش آدم می خرن و آزاد می کنن،ویلای لواسون دارن و مرسدس شون به راهه...
📸 #دوربینیا، خیلی گنده ن، نه کسی یقه شونو می گیره، نه جرأت داره بگیره...
📸 #دوربینیا، دنیا به کام شونه و سوار بر اسب مُرادن، رو شُونه مردم کِیف می کنن و با بیت المال، حال...
🔸 بیچاره #آقای_دوربینی! اسمش بد در رفته، باید بیاد جلوی این #دوربینیا لُنگ بندازه...
#مصباح_الهدی_باقری پژوهشگر مرکز رشد
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
بیست و نهم آبان ماه، دکتر ابراهیم رضائی از دانش آموختگان رشته اقتصاد دانشگاه علامه و عضو هیات علمی پژوهشگاه سمت، مهمان حلقه اقتصاد تحریم و هسته نوآوری بودند. ایشان حاصل پروژه مطالعات تطبیقی خود در خصوص چگونگی مواجهه کشورهای مختلف با بحران ها و شوک های متنوع و مختلف اقتصادی را عرضه نمودند.تکمیل این مطالعه و ارائه، با پیشنهاد های اعضای حلقه اقتصاد تحریم مرکز رشد همراه بود.
✅ #یادداشت_رشد
📄 #چرا_اثرگذار_نیستیم؟
✴️ #انقلاب، یک کنش قوی جمعی است که حاصل اراده های تجسدیافته مشترک الغایة است. وقتی از فعل جمعی سخن می گوییم، باید به مجرای تحققش نیز ملتفت باشیم. فعل تا جایی جریان دارد که اراده جریان داشته باشد و اگر اراده کم رمق است به ضعف نفس بر می گردد. در همین سیر قهقرایی، علت ضعف نفس را نیز باید در تشتت توجه نفس جست. پس فعل انسان منقطع نمی شود، مگر آنجایی که #اراده انسان منقطع می شود (البته با فرض وجود ابزار انجام فعل و قابلیت ماده پذیرای فعل) و اراده نیز با سقوط علمی که مبدأ اعتبار آن فعل شده زایل می گردد. زوال علم هم به ضعف توجه نفس راجع است.
🔹 در ابتدا به ذهن ما این چنین می آید که غلظت حضور محسوسات با مکث در آن ها و وجود شیء خارجی، اراده ساز است. یعنی به هر میزانی که ما تأنی در حس داشته باشیم، صورت محسوس هم نزد ما جلاء و وضوح بیشتری خواهد داشت و طبعا میل و اراده به آن نیز فزونی می یابد. اما با تأمل مشخص می شود که این مورد تنها عامل قوت نفس و مقام اراده اش نیست.
🔹 یک محفل عمومی را در نظر آورید که اصوات مختلف و مختلطی در فضا تموج دارد و همهمه ای برپاست. در این حالت، اگر ما به یک صدای خاص و متکلم مشخصی اهتمام و قصد نماییم، آن صدا برای ما از باقی اصوات تمیز پیدا می کند و آن را می شنویم. باقی اصوات در حالی به گوش ما می رسند که گویا یک صدای واحد ممتد با اجزای متشابه هستند. همین خصلت مهم در هنگام بیماری نیز خود را نشان می دهد. بیمار، هنگامی که مشغول امری می شود که او را از بیماری اش غافل می کند، ادراک دردش کمتر می گردد. پس به واقع در همه مواجهات ما با محسوسات، این #توجه_نفس است که التفات اراده ساز ایجاد می کند، نه غلظت محسوساتی که ما را احاطه کرده است.
🔹 همین توجه در ادراکات خیالی پر دامنه تر است. اگر توانایی توجه شدید به #ادراکات_خیالی را داشته باشیم، آن ها نیز همچون محسوسات خارجی غلیظ و واضح می شوند؛ کما اینکه همین حالا نیز قوه خیال ما به آنچه معتاد اوست، التفات کثیر دارد.
🔹 #فضای_مجازی، مملو از ممثلات خیالی است و در بالا اشاره شد که چنبره زدن در لابلای خیالات، اراده آور نیست و بلکه #تشتت در توجه نفس ما ایجاد می کند. این تشتت و مآلا #ضعف_نفس، مانع تحقق فعل مطلوب انقلابی می شود. فعلی که باید به دنبال نیازهای انقلاب و اعتبارات وضع شده برای رفع آن ها رقم بخورد. لذا آنکه مناسبات ادراکی خود را در این دنیای تشتت آفرین رقم زده است، بسان همان است که در فضای پر از همهمه می خواهد متوجه همه اصوات شود و مسلما نسبت به هیچ کدام از اصوات و متکلمین آن ها، علم قادر بر ساخت اراده را نمی یابد و نمی تواند اراده لازم برای کنش ورزی اثربخش را رقم زند.
✍️ #احمد_شریعتمداری پژوهشگر مرکز رشد
🏵 #هسته_بازاریابی_سیاسی_مرکز_رشد
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
✅ #یادداشت_رشد
📄 #حلال_حرام
🔸 #ثروت_اندوزی از طریق #حلال
✴️ کسب مال حلال از موارد مهم و مورد توجه هر مسلمانی است که خود را ملزم به رعایت اصول و ضوابط آن می داند. اما یکی از سوالاتی که در این خصوص باید پاسخ داده شود این است که آیا کسب مال حلال، حد و مرز دارد؟ در اکثر اوقات افراد فزونی مال و ثروت را از خداوند طلب می کنند و در کسب هرچه بیشتر آن تلاش می کنند. آیا مال حلال هرچه بیشتر باشد بهتر است؟ آیا می توان ضابطه و معیاری برای حد بهینه مال بدست آورد؟
🔹 اینکه آیا مال حد بهینه دارد یا نه، خود نیازمند پژوهش جداگانه ای است اما فارغ از این بحث مراجعه به آیات قرآن نشان می دهد که جمع آوری مال حتی از نوع حلال آن باید با دقت صورت گیرد. به تعبیر دیگر قرآن کریم در مورد #مال_اندوزی هشدارهایی داده است که توجه به آنها برای یک مسلمان و در درجه بعد جامعه مسلمین حایز اهمیت است. در ادامه به چند نمونه از آیات قرآن که صحت استدلال فوق است، بیان می شود.
🔶 #استکبار_گری
🔹 طبق آیات قرآن، چنين نيست كه نعمتهاى الهى هميشه روح شكرگزارى را در انسان زنده كند، بلكه او مسلما #طغيان مىكند.[۱] إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَى (علق/۶). ثروت و مال که یکی از نعمت های الهی است می تواند باعث طغیان انسان ها در برابر خدا و سایر انسان ها شود. طغیانگری به واسطه مال به گونه ای می شود که به هیچ عنوان دعوت حق پذیرفته نمی شود: «وَمَا أَرْسَلْنَا فِي قَرْيَةٍ مِّن نَّذِيرٍ إِلَّا قَالَ مُتْرَفُوهَا إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُم بِهِ كَافِرُونَ وَ قالُوا نَحْنُ أَكْثَرُ أَمْوالًا وَ أَوْلاداً وَ ما نَحْنُ بِمُعَذَّبِين». (سبأ،۳۴-۳۵) و ما در هيچ شهر و ديارى پيامبرى بيمدهنده نفرستاديم مگر اينكه مترفين آنها ،گفتند: «ما به آنچه فرستاده شدهايد كافريم!» و گفتند: «اموال و اولاد ما (از همه) بيشتر است (و اين نشانه علاقه خدا به ماست!)؛ و ما هرگز مجازات نخواهيم شد!»[۲]
🔹 كلمه"#مترف" اسم مفعول از ماده" اتراف" است، كه به معناى زياده روى در تلذذ از نعمتها است،[۳] و در اين تفسير اشاره است به اينكه زياده روى در لذايذ، كار آدمى را به جايى مىكشاند كه از پذيرفتن حق استكبار ورزد.[۴] این آیه به خاطر تکذیب دعوت حق و کفرپیشگی مردم، به پیامبر (ص) تسلی می دهد و دلیل این نافرمانی، تکبر بر سایر مؤمنین و اهانت کردن آنها را، تمسک جستن به کثرت مال و اولاد بیان می کند.[۵]
🔹معمولا كسانى كه در صف اول مخالفين انبياء بودند اين گروه مترف طغيانگر غافل بودند که فورا به مبارزه برمىخاستند. عجب اينكه آنها انگشت روى حكم و تعليم خاصى نمىگذاشتند، بلكه در بست مىگفتند" ما به تمام آنچه شما مبعوث شدهايد كافريم" و حتى يك گام هم با شما همراه نيستيم كه اين خود بهترين دليل بر لجاجت و عناد آنها در برابر حق بود.[۶] اين معنى مساله مهمى است كه قرآن در آيات مختلف از آن پرده برداشته كه غالبا محرومان، نخستين كسانى بودند كه دعوت انبياء را" لبيك" مىگفتند، و متنعمين نيز اولين گروهى بودند كه علم مخالفت را برمیداشتند.
🔹 با اينكه منكران دعوت انبياء مسلما منحصر به اين گروه نبودند، ولى غالبا عاملان فساد و داعيان به شرك و خرافات آنها بودند كه دائما سعى داشتند ديگران را به زور به اين طرق بكشانند. در آيات ۱۱۶ سوره هود، و ۳۳ سوره مؤمنون نيز همين معنى آمده است. نه تنها در برابر انبياء كه در برابر هر قدم اصلاحى از ناحيه هر دانشمند مصلح و عالم مجاهدى برداشته شود اين گروه سر به مخالفت برمىدارند، و براى در هم شكستن برنامههاى مصلحان توطئه مىچينند و از هيچ جنايتى روى گردان نيستند.
❇️❇️❇️ ادامه دارد...
📚منابع:
1️⃣|6️⃣ تفسیر نمونه
2️⃣ ترجمه مکارم شیرازی
3️⃣الجامع لأحكام القرآن
4️⃣ الميزان في تفسير القرآن
5️⃣الكشاف عن حقائق غوامض التنزيل
✍️ #محمدهادی_حبیب_اللهی پژوهشگر مرکز رشد
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
✅ #هسته_رشد
📄 نشست تخصصی تبیین سیره جهادی #دکتر_کاظمی_آشتیانی با حضور دکتر #شاهوردی
🔶 #بلندهمت_بی_ادعا
✴️ نشست تخصصی #هسته_مدیریت_جهادی با محوریت تلاشهای مدیریتی و جهادی مرحوم #دکتر_کاظمی_آشتیانی در #موسسه_رویان برگزار شد.در این نشست آقای #دکتر_شاهوردی از شاگردان و دوستان نزدیک آن مرحوم به تبیین سیره جهادی ایشان پرداخت.
🔹 ایشان در آغاز به چگونگی شکل گیری #موسسه_رویان پرداخت: رویان همچنان در حوزه های مختلف تحت تاثیر نیت های خالصانه دکتر کاظمی است. آغاز رویان از سمینار ناباروی در سال ۱۳۶۵ بود. در آن سالها بعد از بیماری قلب دومین دسته بیمارانی که به خارج کشور می رفتند مادران نابارور بودند. جدای از هزینه و استرس ،برخی تبعات دینی و فرهنگی هم مطرح بود که بایستی تدبیر می شد. دکتر مهدی زاده و دکتر کاظمی در این سمینار نقش مترجم را داشتند و در عین حال سعی کردند در این زمینه کسب دانش روز کنند.
🔹دکتر شاهوردی ادامه داد: امروز ما سالانه بیش از ۵۰۰ نفر از خارج بیمار داریم. ما بیش از ۷۰ مرکز در ایران برای ناباروری داریم.
🔹ایشان رویان امروز را یک موسسه آموزشی،تحقیقاتی، درمانی و در مرزهای دانش دانستند که در آن هم به ریشه توجه می شود و هم به سبزه های روی زمین. هم پژوهش و هم کاربرد را با هم می بیند.مهمان جلسه ادامه دادند: یکی از نقص های ما در حوزه آموزش این است که به آزمایشگاه توجه نمی شود. ما در رویان افراد را طوری بار می اوریم که از روز اول روپوش پوشیده و وارد آزمایشگاه می شوند.
🔹همرزم دکتر کاظمی در خصوص سیره آن مرحوم اشارات مفصلی داشتند: در رویان مسائل اخلاقی و شرعی مطرح است و دکتر کاظمی خیلی به این مساله اهمیت می داد. او بر روی صدقه جاریه بودن کار تاکید داشت. با انرژی بود. بعد ازظهرها بحث دوستانه علمی داشتیم . یکی از کارهای ایشان ایجاد مودت و همدلی بین افراد بود. وقت می گذاشت و با افراد همدلی ایجاد می کرد.
🔵 #دکتر_شاهوردی ویژگی های برجسته #دکتر_کاظمی را این چنین برشمرد:
🔸بی ادعایی،بزرگ منشی، همت بلند ،مبتکر و خلاق،موسس و بنیان گذار،قدرت رهبری و هماهنگ سازی و کار جمعی، قدرت شکوفاسازی استعدادها ،تامین امکانات،مقتصد بودن⤵️
🔸تلاش برای مرجعیت علمی کشور،کم بودن فاصله آرمان و شعار، قدرت تصمیم گیری و شجاعت در ریسک پذیری⤵️
🔸رصد و دنباله گیری فرصتها و فرصت سازی،قدرشناسی از همه امکانات،اهمیت دادن به همه کس،دقت نظر کم نظیر ⤵️
🔸اهمیت دادن به همه افراد همکار، نظم و انضباط همراه با حسن سلوک، مأنوس با قرآن، مسولیت پذیری در قبال سختی ها، جاذبه بسیار زیاد ⤵️
🔸اهل شرکت در جلسات اخلاق(خاصه مرحوم حاج آقا اسماعیل دولابی)،تربیت غیر مستقیم دینی افراد همکار ⤵️
🔸فراست،مغرور نشدن بر اثر تعریف ها،طراوات و تازگی و حرف نو داشتن،معلم بودن ⤵️
🔸خوش بینی،ادیب و اهل شعر،جامعیت در مدیریت،روحیه جهادی،ولایت مداری،استقامت در راه⤵️
🔸تعصب دینی همراه با بیداری وغفلت ستیزی،اشراف به مسائل کشور،وارستگی و بی اعتنایی به مال و منال دنیوی.
🔹 در پایان جلسه #دکتر_شاهوردی به یکی از مشهورترین جملات #دکتر_کاظمی اشاره کردند: « #امروز ما مؤثریم ولی #فردا اثریم و نهایتا #عکسمان را در گوشه اتاق می گذارند.»
🔹در این جلسه، علاوه بر اعضای #هسته_مدیریت_جهادی،دوستان #مدرسه_مدیریت_تابستانی هم حضور داشتند.
#هسته_مدیریت_جهادی_مرکز_رشد
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
✅ #هسته_رشد
📄 کار به افق ساعت: در جستجوی دستمزد منصفانه
✴️ الگوی کار و اشتغال انسانی در سده های گذشته، تحولات زیادی به خود دیده است. بشر در دوره های تاریخی مختلف، دارای الگوی کاری خاص و تعین یافته و بهتبع آن، نظام جبران خدمات، دستمزد یا پاداش متمایز بوده است. آنچه در عصر برده داری، الگوی غالب کاری بود بر مبنای مالکیت برده تعریف می شد و بهتبع کار او، برای صاحب برده بود. کسی که مالک یک برده بود، مالک دستاوردهای کاری او نیز بود. ازاینجهت، مفهوم جبران خدمات متداول مطرح نبود و مالک برده، عهده دار معیشت و زندگی روزمره «برده» تلقی می شد؛ اما خبری از دستمزد نبود.
🔹 در عصر فئودال ها، رعیت گرهخورده با زمینی بود که ارباب در اختیار او قرار داده بود و بهتبع مالک بخشی از محصول زمین طبق تقسیم بندی ارباب بود...
🖇 ادامه مطلب در پیوند زیر:
🔗 yon.ir/Hfh9t
✍ #حسین_سرآبادانی_تفرشی پژوهشگر هسته عدالت پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام
#هسته_عدالت_پژوهی
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu