eitaa logo
کانال سیدمحمد خردمند
283 دنبال‌کننده
1هزار عکس
111 ویدیو
163 فایل
سیدمحمد خردمند
مشاهده در ایتا
دانلود
- در پیام رسان ایتا الحمدلله به لطف خدای متعال و در زیر سایه ی ولیّش عجل الله تعالی فرجه توفیق یافیم تا این زمان (1401/9/9) و در 40 قسمت، تعدادی از فایل های صوتی ضبط شده از برنامه های گذشته را جهت استفاده، تحلیل و نقد، در پیام رسان ایتا ارائه نماییم. از مجموعه های : 25 جلسه از مجموعه جلسات (تا جلسه ی 204 برگزار شده و ادامه دارد) 10 جلسه از مجموعه ی (60 جلسه) 40 جلسه از مجموعه جلسات (این مجموعه 120 جلسه است) 20 جلسه از مجموعه ی (40 جلسه) 40 جلسه از مجموعه جلسات (این مجموعه 40 جلسه است) 25 جلسه از مجموعه مباحث (40 جلسه) 5 جلسه از مجموعه ی (60 جلسه) 14 فایل صوتی کوتاه در موضوع (14 فایل است) از مجموعه های : 6 جلسه با عنوان: (12 جلسه است) 5 جلسه با عنوان: آشنایی با ریشه ها و راه های مواجهه با اضطراب، با نگاهی بر دوره ی نوجوانی (5 جلسه است) 1 جلسه با عنوان (1 جلسه بوده است) 2 جلسه با عنوان (2 جلسه بوده است) 1 جلسه با عنوان (1 جلسه بوده است) 7 جلسه با عنوان: (7 جلسه است) 1 جلسه با عنوان (1 جلسه بوده است) 2 جلسه با عنوان (2 جلسه بوده است) شکی نیست که همه ی این ها بخشی از تلاش های علمی و فرهنگی یک فرد است. فردی که نه ادعای کمال دارد و نه سخن و قلم خود را تمام می داند؛ اما با حسن ظن به لطف الهی گزارش گونه ای از کوشش ها و آموخته هایش را به امیدِ مفید بودن و نوعی نظم بخشی به داشته ها و یافته هایش عرضه می نماید. خواسته است کمترین غلط را داشته و بهترین را تقدیم کند اما ...! در برابر تذکرات و توجهاتی که داده می شود او خود اولین مخاطب و گاه توبیخ شونده است و البته از همگان می خواهد در مواجهه با هر ابهام و خطایی با مشخص نمودن مطلب مورد نظر، او را در زلال تر ساختن مطالب یاری رسانند. ان شاء الله به اشتراک گذاشتن فایل ها، ادامه خواهد داشت. https://t.me/S_M_Kheradmand https://ble.ir/S_M_Kheradmand https://eitaa.com/s_m_kheradmand Sm.Kheradmand@gmail.com
- 1392 * جمعه – 3 خرداد 1392 – 13 رجب المرجب 1434 – 24 می 2013 • امروز جلسه ی اول از مجموعه ی جدید جلسات اعتقادی، با محوریت «امامت» برگزار شد. سان مجموعه به صورت خانوادگی و با حضور همسران و بعضاً فرزندان کوچک تشکیل می شود؛ اکثر جمع در سال های اولیه ی زندگی مشترک هستند. • روز میلاد امیرالمومنین علی علیه السلام و اولین جلسه در منزل آقای جواهریان تشکیل شد. چند نفر از خانم ها با هم کیک میلاد خریده بودند. • ابتدای کلاس بحث امامت؛ باحدیثی از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله مبنی بر به تکلُّف انداختن نفس برای کار خیر آغاز کردم و سپس با روایتی ازحضرت امیر المومنین علیه السلام تکمیل و توضیح داده شد. بعد توضیحاتی راجع به شبهات غزالی و پاسخ آن و درادامه شئون پیامبر صلی الله علیه و آله را مورد بحث قرار دادم. • در قسمت دوم کلاس و بحث مهدویت گفتم که در بحث مهدویت، وجود امام عصر علیه السلام را از طُرق مختلف اثبات می کنیم. و در این جلسه اثبات عقلی وجود امام عصر علیه السلام را از طریق قاعده ی لطف مطرح کردم؛ درادامه به اثبات عقلی وجود امام علیه السلام پرداختم. • در ذیل بحث مهدویت، کمی به موضوع شیطان اشاره و روایاتی در مراقبت از نفوذ شیطان بیان کردم. آیه ی محفوظ ماندن الهامات شیطانی بیان شد؛ به حکمت جولان دادن شیطان هم اشاره ای شد. * جمعه – 10 خرداد 1392 – 20 رجب المرجب 1434 – 31 می 2013 • جلسه ی دوم از مجموعه ی جلسات اعتقادی، با محوریت «امامت» برگزار شد؛ در بخش اول و مباحث مهدویت از بحث شیطان شروع کردم و با بخشی از خطبه 151 نهج البلاغه توضیحات جلسه ی قبل را تکمیل نمودم. دعا کنیم برای فرزندانمان که از شر شیطان مصون بمانند. • در بخش بعدی سخن، از کتاب غیبتمت نعمانی، حدیثی خواندم که همه غربال می شوند تا خام از پخته جدا شود. به بحث حکمت خلقت شیطان هم اشاره شد؛ همچنین نکبت و برکت دوره ی آخر الزمان توضیح داده شد. • در بخش دوم کلاس و در ذیل موضوع امامت، حدیث اعرف الحق تعرف اهله را بیان و درباره اش توضیح دادم؛ بعد موضوع «حسبناکتاب الله» را مطرح و درباره ی ریشه و فرهنگی که به وجود آورده به طور مفصل صحبت کردم. به این مناسبت موضوع تفسیر قران به قران هم باز شد. • درباره ی «اهل الذکر» از کتب اهل سنت و شیعه روایاتی خواندم و درباره آن صحبت کردم. • در قسمت سوم جلسه، تذکراتی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (به روایتی) و وفات حضرت ابوطالب علیه السلام یبیان شد. اعمال شب 27رجب هم یادآوری گردید. • اعمالی برای برطرف شدن نکبت دوره آخرالزمان گفته شد. توضیحاتی برای آمادگی بیشتر برای ماه مبارک رمضان گفتم و تکالیف پیگیری و تکلیف عملی ای داده شد. https://t.me/S_M_Kheradmand
اللهم العن معاویه اللهم العن سمره بن جندب https://t.me/S_M_Kheradmand
15.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدایا شاهد باش که ما از و دست نشانده های او که کمر به نابودی دین تو بستند و خون به دل حجت های تو کردند بیزاریم. اللهم العن معاویه اللهم العن سمره بن جندب https://t.me/S_M_Kheradmand
(41) - در پیام رسان ایتا عنوان بحث: جلسه ی ششم، تا جلسه ی دهم. سپاس دار خواهم بود، این فایل ها را برای اقوام و دوستانتان نیز ارسال فرمائید؛ هر شخصی شنید و از روایات اهل بیت علیهم السلام بهره مند شد، شما هم مأجور خواهید بود؛ ان شاء الله. 🌷👇🏻🌷👇🏻
برنامه ای برای یاری نداریم؟ روز شهادت حضرت به نقل 95 روز : 26 آذر ماه 1402 صادق آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: لَا یَومِ کَیَوْمِ مِحْنَتُنَا بِکَرْبَلَاءِ وَ إنَّ یَوْمُ السَّقِیفَهِ وَ إحْرَاقُ النَّارِ عَلَیٰ بَابِ أمِیرُ الْمؤمِنِینَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ وَ فَاطِمَه وَ زَیْنَبِ وَ أُمِّ‌کُلْثُومِ وَ فِضَّهِ عَلَیْهِمُ ‏السَّلَامِ وَ قَتْلُ مُحْسِنِ عَلَیْهِ ‏السَّلَامِ بِالرَّفْسَهِ، أعْظَمُ وَ أَدْهَی وَ أمْرَّ لِأنَّهُ أَصْلُ یَوْمَ الْعَذَابِ. هیچ روزی مانند روز محنت ما در کربلاء نیست؛ اما روز سقیفه و آتش‌زدن خانه ‏امیرالمؤمنین و حسن و حسین و فاطمه و زینب و ام‏‌کلثوم و فضه (علیهم ‏السلام) و کشتن محسن (علیه‏ السلام) با ضرب لگد، بالاتر و سخت‌‏تر و تلخ‌‏تر است، چرا که منشاء و مقدمه روز عذاب، آن روز است. منابع: هدایه الکبری، ص ۴١٧ - اسرار الفاطمیه سلام الله علیها، ص ۹۱ - نوائب الدهور، ج ٣، ص ۱۵۷ - مأساه الزهرا سلام الله علیها، ج ۲، ص ۶٢ . مگر ما امکان درک چند را در طول عمرمان داریم؟ مگر چند نوبت از این فاطمیه ها را در جایگاه یک معلم، یک مدیر، یک کارفرما، یک فرد مؤثر یا یک مربی هستیم؟ مگر چند فاطمیه می توانیم از این امکانات مالی که داریم استفاده کنیم؟ مگر چند فاطمیه در سلامت جسمانی و روحی هستیم که بتوانیم خدمت کنیم؟ و .... https://t.me/S_M_Kheradmand
گریستن در شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در پاسخ به آنان که – با باور به قرآن کریم و عصمت انبیا و اولیای الهی - گریستن و عزاداری برای اهل بیت علیهم السلام را خطا می شمرند باید گفت: در قرآن کریم جزع و بی تابی حضرت یعقوب در فراق حضرت یوسف دلیل خوبی است که جزع و بی تابی همیشه مذموم نیست و خداوند نیز حضرت یعقوب علی نبیّنا و آله و علیه السلام را برای گریه‌های طولانی و جزعی که منجر به کور شدن ایشان شده، مورد عتاب قرار نداده است؛ حال که قرآن کریم جزع برای حضرت یوسف در زمانی که او زنده بود تایید می‌کند چگونه است جزع و عزاداری برمصائب اهل بیتی که همه ی ایشان با تحمل ظلم‌های فراوان مظلومانه به شهادت رسیدند جایز نباشد؟ هر چند رجحان داشتن عزاداری و جزع برای همه ی ائمه طاهرین واضح است اما اگر از این روایات و استدلالات قطع نظر شود، باز هم عزاداری و جزع برای اهل بیت عصمت و طهارت یکی از مصادیق مودت به ایشان است؛ از این رو بر فرض این که ثوابی مستقلا برعزاداری برای غیر سیدالشهدا علیه السلام مترتب نباشد – که هست - همین مقدار که ذیل عنوان کلی مودت به اهل بیت قرار گیرد برای وجاهت شرعی این عمل کافی است؛ از این رو عزاداری برای ائمه ی طاهرین خاصه یگانه دختر خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله از بزرگ‌ترین عبادت‌های خداوند است چرا که لااقل مصداق مودت به اهل بیت – بر اساس دستور قرآن - و مصداق تعظیم شعائر می‌باشد. https://eitaa.com/s_m_kheradmand