eitaa logo
فدائیان اسلام
121 دنبال‌کننده
610 عکس
72 ویدیو
9 فایل
بزرگداشت نام و یاد همه شهداء بویژه شهداء فدائی اسلام و رهبر‌عالیقدرش حضرت سید مجتبی نواب صفوی ارتباط با مدیر : @AGHAYEZIA
مشاهده در ایتا
دانلود
بخشی از خاطرات فدائی اسلام علی بهاری : ...... شكنجه‌هاي ما در مقابل شكنجه‌هاي مثلاً ، خيلي جزئي بود. حتي ايشان را در كردند و آن را از پله سرازیر کرده و غلطاندند! آن‌قدر در گوشش زده بودند كه حتي در دادگاه هم با گوش‌هاي پانسمان شده آمد. مرحوم نواب را هم به همين شكل شكنجه كرده بودند؟ بله، يكي از جاها در قزل‌قلعه، دو دفتر تو در تو بود كه در آنها بازجويي مي‌كردند. من در اتاق جلويي بازجويي مي‌شدم و شهيد نواب در اتاق عقبي بود. يادم هست لاي انگشتانش مداد گذاشته بودند و فشار مي‌دادند تا انگشتانش خرد شود! و بازجو به او مي‌گفت: «با اين دست عليه شاه اعلاميه نوشتي؟»  ...... سخن آخر نواب بهنگام شهادت پس از اذان ،‌ خطاب به جوخه اعدام و ماموران : ما شهید می شویم، اما بدانید از هر قطره خون ما مجاهدی تربیت خواهد شد و ایران را اسلامی خواهد کرد... با چشم باز به استقبال شهادت میرویم و با چشمان باز با خدا و نیکان بزرگوار خود رو به رو می شویم...ˈ نقل شده که ۱۶ گلوله به پیکر شلیک کردند ، پزشک مخصوص پس از معابنه اعلام کرد هنوز زنده است و قلبش کار میکند ، آنگاه‌تیر خلاص را نیز شلیک کردند ! " " ایتا @sayyedmahmoodziaie سروش sapp.ir/khatkhatihayeman
فدائیان اسلام
بخشی از خاطرات فدائی اسلام علی بهاری : ...... شكنجه‌هاي ما در مقابل شكنجه‌هاي مثلاً #شهيد_خليل_طهماس
اخبار واصله از شکنجه های شدید فدائیان به حدی بود که پدرم مرحوم ویارانش در مشهد( ) برای آنان چهل روز ختم گرفتند تا خداوند کارشان را یکسره کند ‌! ختم به شهادت یا آزادی ...! ایتا @sayyedmahmoodziaie سروش sapp.ir/khatkhatihayeman
✍نوازش 🔸یکی از همکلاسی های نواب صفوی درمدرسه حکیم نظامی تهران می گوید: در بازگشت از مدرسه بایکی از همکلاسی هایم دعوا کردم او سنگی به من پرتاب و سر مرا شکست وگریه کنان به منزل رفتم. پدرم تا چهره خون آلود مرا دید برآشفت وبرای تنبیه آن بچه به دنبال من راه افتاد. تا به او رسیدیم اوقیافه عصبانی پدرم را دید بر خود لرزید ودر کناری پناه گرفت. ناگهان سید سید مجتبی نواب صفوی (همکلاسی من) جلو آمد وبه پدرم گفت: مابا هم شوخی می کردیم ومن سنگی پرتاب کردم وسر پسر شما شکست. اکنون برای هرگونه مجازاتی آماده ام. من تعجب کردم. گفتم نواب نبود.این ضارب سر من را شکست.اما مجتبی باقیافه جدی گفت: من بودم وبرای هرگونه مجازاتی آماده ام پدرم در برابرآن صراحت وخضوع به خانه برگشت. پس از آن از سید مجتبی پرسیدم: تو که سنگ به من نزدی، پس چرا اینقدر پا فشاری کردی که من زده ام؟ سید مجتبی در پاسخ گفت: درست است که ضارب کار بدی کرده وبه ناحق سر تورا شکست ولی او را میشناسم او یتیم است وپدرش ازدنیا رفته است. من نتوانستم حالت خشم پدرت را نسبت به آن یتیم تحمل کنم و خواستم به این وسیله تا اندازه ای از درد یتیمی او بکاهم! 📚 قصه های تربیتی / محمد رضا اکبری ✅‌‌کانال استاد قرائتی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
آیت‌الله العظمی جوادی آملی: نظام اسلامی ایران الهی است/ وظیفه ما رفع مشکلات مردم است 💠مرجع تقلید شیعیان گفت: همیشه باید بدانیم نظام ما، نظام الهی است و تا ظهور صاحب اصلی‌اش باید بماند اما برای حفظ آن باید بدانیم وظیفه مان چیست، باید جلو دزدی‌ها و غارت‌ها گرفته و معضل اشتغال، مسکن و گرانی حل شود. 🔹به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد علوم وحیانی اسراء، محمدمهدی عبدخدایی، دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام و جمعی از اعضای مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد امروز دوشنبه سوم بهمن با حضور در بیت آیت الله جوادی آملی با این شخصیت حوزوی دیدار و گفت‌وگو کردند. 🔹آیت‌الله جوادی آملی در دیدار دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام، اظهار داشت: برای همه شهدا خصوصا این عزیزان (شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام) از ذات اقدس الهی طلب مغفرت کرده و حشر ایشان را با اهلبیت (ع) مسئلت می نماییم و امیدواریم که اگر دیگران حتی خود ما، راهی ِ راه آنها نباشیم، حداقل راه آنها را نبندیم و راهشان را هموار کنیم تا روندگان این راه به آسانی راه را طی کنند. 🔹وی تصریح کرد: قصه و تاریخ دو نبش دارد: یک سوی به گذشته دارد که تاریخ است، یک سوی به آینده دارد که پیام است. 🔹 این راه را اهل بیت (ع) احیا کردند، اصلش از وجود مبارک علی بن ابیطالب است که فرمودند برای من بی تفاوت است که به سراغ مرگ بروم یا او به سراغم بیاید! چرا که معتقد است مرگ را باید میراند! ماییم که مرگ را می میرانیم، این مکتب ادامه داشت تا اینکه به وسیله امام راحل رضوان الله تعالی، ظاهر شد. 🔹 استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه این مکتب می تواند افرادی مانند نواب صفوی بپروراند، اظهار داشت: ما اگر در جریان عزیزان فدایان اسلام چند نفر داشتیم که آن گونه بودند، در جنگ دفاع مقدس هشت ساله ده ها نواب صفوی داشتیم! شهید نواب صفوی جوان تحصیلکرده بود، در تهران بزرگ شده بود، قم آمده بود، طلبه فاضلی بود، خیلی چیزها را شنیده بود و آن راه را انتخاب کرد اما عزیزانی بودند که جبهه رفتند و اصلا نخواستند تا نامی از آنها باقی بماند! خیلی از این شهداء که گمنام اند چون پلاک ها را در شب عملیات می کندند و به میدان می رفتند. 🔹وی ادامه داد: در صحنه کربلا یک عابس بود که عریان به میدان آمد، اما در جنگ دفاع مقدس هشت ساله، جوانان پاک زیادی داشتیم که پلاک های خود را کندند و هیچ نام و نشانی از آنها نیست! ما عزیزانی داشتیم که در همین زمستان کردستان، برای حفظ سنگرها آنقدر مقاومت کردند تا از سرما یخ زدند و به این شکل به شهادت رسیدند! این اصل اول که اینها چکار کردند! اما اصل دوم این است که ما باید چه کنیم؟. 🔹آیت الله جوادی آملی بیان کرد: در کتابی با نام «اسد الغابه» به معنای شیران بیشه که سرگذشت افراد خیلی شجاع نقل شده، نام شخصیتی با نام «احنف بن قیس» آمده است که باید مورد توجه قرار گیرد، او در جلسه ای که اموی ها برگزار کرده تا سختی ها، بی عرضه گی ها و گرانی ها را توجیه کنند، شرکت نمود. سخنران اموی می گفت در قرآن آمده که رازق خداست و هر چه مصلحت بداند بر مردمش نازل می کند، خداوند برای شما همین مقدار نازل کرده و اگر اهل تقوا باشید گشایشی بر زندگی شما خواهد آمد، دیگر از گرانی و سختی چه شکایتی دارید؟ احنف بن قیس برخاست و گفت: ای سخنران، اینجا سه مسئله است، چرا مغالطه می‌کنی؟ در اینکه مخزن الهی نامتناهی است هیچ تردیدی نیست. 🔹وی ادامه داد: مطلب دوم در اینکه ذات اقدس الهی از مخزن خود، روزی ما را حکیمانه و مهربانانه نازل می کند نیز حرفی نیست، ما در این دو مورد، بنده خالص خدا هستیم، اما اصل سومی هست و آن اینکه ذات اقدس الهی حکیمانه برای ما روزی را نازل کرده، ولی جنابعالی جلوی آنها را گرفته اید، تو نمی گذاری چیزی به ما برسد، ما روی این سومی مشکل داریم. 🔹آیت الله جوادی آملی بیان کرد: ما همیشه باید بدانیم این نظام ما نظام الهی است و تا ظهور صاحب اصلی اش باید بماند اما برای حفظ آن باید بدانیم که وظیفه مان چیست و چه کار باید انجام دهیم، باید جلوی دزدی ها و غارت ها گرفته شود و معضل اشتغال، مسکن و گرانی حل شود تا موفق باشیم. 🔹وی در پایان برای همه شهداء خصوصا این عزیزان (فدائیان اسلام) و تمامی شهدای انقلاب اسلامی از ذات اقدس الهی، روح و ریحان و روضه و رضوان الهی طلب کرد و اظهار امیدواری نمود تا به برکت این ارواح و نفوس طیب و طاهر این نظام به صاحب اصلی اش برسد. @sayyedmojtabanavvabesafavi
فدائیان اسلام
📔خاطرات آیت الله سید مرتضی مستجابی (نوه ایت الله سید صدرالدین جبل عاملی ) از شهید نواب صفوی https://
از راست به چپ : شهید سید حسین امامی ، آیت الله سید مرتضی مستجاب الدعواتی متولد ۱۳۰۲ ( معروف به مستجابی در اصفهان در قید حیاتست) ، شهید نواب صفوی ، مرحوم سید هاشم‌حسینی و مرحوم ابوالقاسم رفیعی‌ ، از اعضاء فدائیان اسلام . ۱۳۲۷ @sayyedmojtabanavvabesafavi
درباره سيد هاشم حسينى طهرانى (1299-1370ش)، فقیه، ادیب، کلامی، حافظ کل قرآن، یکی از بنیانگذاران فدائیان اسلام https://fa.wikinoor.ir/wiki/%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C_%D8%B7%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%8C_%D8%B3%DB%8C%D8%AF_%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85 @sayyedmojtabanavvabesafavi
فدائیان اسلام
درباره سيد هاشم حسينى طهرانى (1299-1370ش)، فقیه، ادیب، کلامی، حافظ کل قرآن، یکی از بنیانگذاران فدائی
و بیان مطلبی قابل تأمّل در مورد و یارانش که بیانگر اوج عظمت و مظلومیت آن بزرگان است : ایشان در ذیل این سخن شریف که «لاَ تَسْتَوْحِشُوا فِي طَرِيقِ الْهُدَي لِقِلَّةِ أَهْلِهِ» می فرمایند: اينها [نواب و یارانش] بزرگاني بودند كه در راه دين تلاش و كوشش كردند. هيچ ... مددي به حسبِ ظاهر نداشتند؛ نه دولت با آنها بود؛ نه حوزه با آنها بود؛ نه مراجع با آنها بودند؛ بالأخره هيچ كسي كمكشان نكرد. [البته] كسي از مراجع مخالف نبود اما قدرت نداشتند تأييد كنند️ اين كار بود. 🔵 تا آدم اينها را از نزديك نمي‌ديد آنچه را كه در روايات مربوط به صدر اسلام است كه ايمان درباره عمار ياسر «مِن فرقه الي قدمه» رسوخ كرده است، باور كردنش سخت بود! 🔵ادبِ اينها انسانيّت اينها شرف اينها شهامت اينها خضوع اينها تقواي اينها! 🌹 مدّتها در درس مرحوم آقاي مي‌آمد يك وقت نشد ما مثلاً تَرك اَولايي، طنزي چيزي از او بشنويم! اين تازه جزء مردان شماره دوم و سوم بود كه با [مرحوم شهيد] نوّاب همكاري مي‌كرد. @sayyedmojtabanavvabesafavi
🔰آقای « » خبر نگار و روزنامه نگار با سابقه مصری  که در ایام اعدام توسط حدود یکماه در ایران بوده، گزارشات ومشاهدات خویش راابتدابصورت گزارش خبر نگار اعزامی در وسپس در سال 1330در کتابی بنام « ، بعنوان از طرف اداره روزنامه مذکور منتشر نموده است . 🔰این کتاب در سال 1358 توسط آقای « سید محمد اصفیائی » در قم تحت عنوان  بفارسی ترجمه شده که با انشائی ساده وروان حاوی نکات ومطالب جالبی است که به بخشهائی از آن اشاره میشود: از جمله مصاحبه های وی و خبر نگار روزنامه انگلیسی با : 🖌وی می نویسد صدای   ‌در تمام گوشه وکنار دنیا همچنان می پیچید : « از کشور ما خارج شوید و نفت ما را رها کنید » «ما میخواهیم کشورمان را ترک کنند. بله میخواهیم ، کشور ما را وهمه را ترک کنند...  »... «بزودی یاران خیانتکار انگلیس میمیرند ودستشان کوتاه میشود. همین دو روز پیش دست یکی از آنها را کوتاه کردیم وبقیه باید منتظر باشند. و قتل رزم آرا به توفیق والهام از خداوند صورت گرفت، تا اینکه خون او‌ پند و عبرتی باشد برای افراد ضعیف الایمان ومردد»... 🖌در بخش دیگری آمده است: وقتی که یکی از دیپلماتهای برجسته انگلیس در سخنانی به آیت الله حمله کرده بود، وبه دنبال آن وزیر خارجه انگلیس در باره آیت الله گفته بود: «علت همه اغتشاشات در ایران همان تحریک کننده تروریست! است». 📍یکی از نمایندگان مجلس در ضمن نطق خودش علیه انگلیس گفت: «خاک نعلین آیت الله یک ملیون مرتبه از کله های سیاستمداران انگلیس با شرافت تراست». 🖌در بخش دیگری وی می نویسد :... سومین ملاقات من با آیت الله ، روزی بود که آقای « » خبر نگار پر سر وصدای روزنامه« دیلی اکسپرس » انگلیسی خود را برای مصاحبه با آیت الله آماده میکرد. آیت الله قبلا، از پذیرفتن وی امتناع میکرد ، زیرا وی یک انگلیسی وطبعا سگ بود ولی اوسماجت وپافشاری کرد تا با آیت الله مصاحبه کرد...منظره این مرد انگلیسی وچاق وخوشحال که در مقابل آیت الله کاشانی زانوزده بود، دورنمای جالب وهیجان انگیزی داشت...در اوائل مصاحبه آیت الله سر گرم مکالمه تلفنی با رئیس ستاد ارتش بود... 📍سپس آیت الله گوشی تلفن را گذاشت ومتوجه دیلمر شد وخطاب به مترجم خود گفت : هر چه که من می گویم باید حرف به حرف برای او ترجمه کنی... فهمیدی؟ بعد رو کرد به دیلمر وگفت: 🔺« من مصاحبه ترا رد کرده بودم ... بخاطر اینکه ایل  وتبار ترا دوست ندارم. من اعتقاد دارم، همه انگلیس ها سگ هستند، ولی آنهائی که برای تو پیش من وساطت کردند، گفتند : تو مثل دیگر انگلیس ها سگ نیستی، و تو مثل کودک پاکیزه ای هستی در دامن کنیزی پست! »... 🖌در بخش دیگری« هیکل » می نویسد:....در اثناء این گفتگو، نامه مهمی به دست آیت الله رسید ...بعد از مطالعه نامه گفت : « بعضی از قسمتهای ناوگان انگلیس در با آمادگی کامل بطرف جنوب غربی ایران برای پیاده کردن نیرو حرکت کرده است و اگر انگلیسهای سگ چنین اقدامی بگنند، خوزستان را برای آنها به جهنم تبدیل میکنم ، زیرا که مقرر نموده ام : اگر لازم بود همه چاههای نفت را به آتش بکشند.» 📍 سپس آیت الله انگشت خود را بعلامت تهدید بلند کرد، و گفت: « اگر انگلیسها دوست دارند قبل از جهنم آخرت جهنم دنیا را ببینند، یک سگ از سگهای خود را در خوزستان پیاده کنند.» ................ 📔روایت حسنین هیکل از «تشیع ایرانی» به‌مناسبت درگذشت وی 👇 https://mobahesat.ir/10022 @sayyedmojtabanavvabesafavi
هیکل در کنار آیت الله کاشانی +عکس ◾️حسنین هیکل روزنامه نگار و تحلیل گر جهان عرب در زمان حیات خود با معروف ترین چهره های سیاسی جهان گفتگو کرده بود، تصویری که در عکس مشاهده می کنید آیت الله کاشانی مجتهد شیعه است که تاثیر بسزایی در ملی شدن صنعت نفت داشت. ◾️صراط: خبر آنلاین نوشت: حسنین هیکل روزنامه نگار و تحلیل گر جهان عرب در زمان حیات خود با معروف ترین چهره های سیاسی جهان گفتگو کرده بود، . ◾️ که یک اندیشمند عرب بود برای سالهای متمادی در ایران حضور داشت و گزارش‌های وی از در ایران، را تکان داد و منجر به دستور برای ملی شدن شد. ◾️هیکل آثار بسیاری نوشته است که از جمله آنها «دیداری دوباره با تاریخ» به فارسی منتشر شده است. این کتاب شرح دیدارهای هیکل با هفت تن از شخصیت‌های مشهور قرن بیستم است که عبارتند از: خوان کارلوس، آلبرت انیشتین، جواهر لعل نهرو، یوری آندروپوف، محمدرضا پهلوی، ژنرال مونتگمری و راکفلر. ◾️سال ۱۹۷۰، هنگام مرگ عبدالناصر، رئیس جمهور سابق مصر، مشاور او محمدحسنین هیکل بر بالینش حاضر بود. ◾️ این اندیشمند مشهور که جهان عرب هیچگاه دیگر کسی مانند هیکل را به خود نخواهد دیددر ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ (۱۲ فوریه ۲۰۱۶)  در گذشت و خبر مرگ او در سن 93 سالگی در رسانه های جهان منتشر شد. @sayyedmojtabanavvabesafavi
🔰روایت روزنامه نگار مصری از دیدار و گفت و گو با امام 1⃣ ⚡️بار دوم او را در قم، شهر مذهبی ایران ملاقات کردم به طرف بام منزلش که دو طبقه بود، رفتم و او را در حال پاسخ به احساسات دهها هزار نفر از مناطق دور ایران برای عرض سلام و تبریک به قم آمده بودند، دیدم. ⚡️ وقتی به همراه «احمد» فرزندش به بالای بام رفتم، او برخاست و در برابر تودۀ مردم از من استقبال کرد. در حالیکه با عمامه و عبای مشکی و نعلین آبی رنگ نزدیک لبه بام روی صندلی نشسته بود. 🖌حسنین هیکل نویسنده مشهور و روزنامه نگار روزنامه الاهرام مصر درباره دیدارش با حضرت امام نوشته است: ⚡️ در مورد آیت الله خمینی بایستی بگویم که وی بزرگترین شخصیت معروف و در عین حال ناشناخته در جهان به شمار می آید؛ زیرا مردم او را می شناسند و درباره اش موضع گیری کرده اند؛ ولی زندگی و ساختار شخصیتی او پیچیده تر از این نوع موضع گیریها است، از این رو آیت الله موسوی خمینی یک پدیدۀ انسانی بسیار پیچیده است. ⚡️ من پس از اولین ملاقات با وی در نوفل لوشاتو (روز بیست و سوم سپتامبر ۱۹۷۸م. ) با حیرت او را ترک کردم و این در حالی بود که حدود پنج ساعت با او بودم. ابتدا از سوی اطرافیان ایشان مورد استقبال قرار گرفتم، و بعد وارد سالنی که آیت الله در آن می نشست، شدم. آیت الله خمینی وقتی مرا دید با لبخند از جا برخاست. سپس به مدت بیش از دو ساعت با او مصاحبه کردم . .......... https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d ادامه در قسمت بعدی
🔰روایت روزنامه نگار مصری از دیدار و گفت و گو با امام 2⃣ ⚡️آنگاه برای ادای نماز راهی محوطه ای شدیم که قبلاً پارکینگ بود. همراه با بیش از دویست نفر از طرفدارانش که از مناطق مختلف جهان برای شنیدن صدای او به «نوفل لوشاتو» آمده بودند پشت سر آیت الله خمینی نماز را به جا آوردیم وی پس از ادای نماز رو به روی ما نشست و برای حاضران صحبت کرد. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاههای اروپا و امریکا جزء دیدارکنندگان بودند و سخنان او که بسیار متنوع بود تأثیر آشکاری بر این عده داشت. سپس به خانه بازگشتم و شام را در همان جا تناول کردیم. نزدیک نیمه شب که به پاریس برگشتیم، در طول راه فکرم مشغول بود و نتوانستم تصمیم قاطع بگیرم. من او را فردی خوش برخورد، سخنور و معتقد دیدیم و با او غذا خوردم. ولی با وجود این احساس کردم که قادر به اتخاذ موضع قاطعی در مورد او نیستم! بار دوم او را در قم، شهر مذهبی ایران ملاقات کردم به طرف بام منزلش که دو طبقه بود، رفتم و او را در حال پاسخ به احساسات دهها هزار نفر از مناطق دور ایران برای عرض سلام و تبریک به قم آمده بودند، دیدم. وقتی به همراه «احمد» فرزندش به بالای بام رفتم، او برخاست و در برابر تودۀ مردم از من استقبال کرد. در حالیکه با عمامه و عبای مشکی و نعلین آبی رنگ نزدیک لبه بام روی صندلی نشسته بود بیش از یک ساعت نزد او ماندم بعد ازجا برخاست و از پلکان پایین رفته و راهی اتاق خود گردید. من هم به دنبال او رفتم و در اتاق بر روی پتویی که او بر آن می نشست، نشستم. صحبت را از دوران تبعید در حومۀ پاریس آغاز کرده و به حومۀ تهران؛ یعنی قم رساندم. بعد از ظهر همان روز به تهران مراجعت کردم و در طول راه به امام فکر می کردم، من او را بار دیگر در قم و در میان طرفدارانش ملاقات کرده. به حرفهایش گوش داده در هر دو ملاقات سؤالات بسیاری از او کردم که همه را بدون وقفه جواب می داد. 📔(پنجاه تصویر از امام و ایران پس از انقلاب اسلامی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ص ۸۸ - ۹۰) .......... https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d ادامه در قسمت بعدی
متن مصاحبه دوم حسنین هیکل با حضرت امام که در روز ۲۸ آذر ۱۳۵۸ در قم صورت گرفته است را از نظر می گذرانید: 3⃣ تا سه روز دیگر یک سال از آخرین دیدار با شما در پاریس می گذرد. امام: بله و در این سال چیزهای زیادی گذشت. الحمد للَّه. ان شاء الله ... امیدواریم از این به بعد هم چیزهای زیادی بگذرد. ❓در نظر شما مهمترین چیزی که در سال گذشته رخ داد چه بود و چه رویدادهایی را انتظار می کشید؟ 🌐بسم الله الرحمن الرحیم: مهمترین چیزی که در سال گذشته برای ملت ما حاصل شد، قطع ایادی ابرقدرتها از کشور و قطع ظلمی که بر اینها در سالهای طولانی می شد، آن بزرگتر چیزی بود که بر ما گذشت. و بزرگتر چیزی که ما آرزو داریم این است که در این سال ان شاء الله ممالک اسلامی به ما متصل بشوند و ملتهای مسلمین بیدار بشوند و متوجه به این بشوند که این تبلیغاتی که ابرقدرتها کردند و خودشان را آسیب ناپذیر معرفی کردند، اینها حقیقت نداشته است. دیدند ملتها که ملت ما بزرگتر آسیب را به بزرگتر رژیم وارد کرد و الآن هم مشغول است که آسیبها را پشت سر آسیب ها وارد کند و آن بت بزرگی که برای دنیا درست کرده بودند، «۱» ملت ما شکست آن را و می شکند. آرزوی بزرگ ما این است که ملتهای دیگر هم با ما متصل بشوند و همان طور که اسلام دستور داده است که مؤمنین اخوه هستند، همان مسائل در پیش روی ملتها باشد. البته من از دولتها باید بگویم مأیوسم. لکن ملتها این طور نیستند. ملت مصر یک حکم دارد و آقای سادات هم یک حکم. و همین طور سایر ملتها نسبت به دولتها. کمی از دولتها هست که امیدی به آنها هست و الّا اکثراً امید بر آنها نیست. و ما آرزوی بزرگمان این است که ملتها این معنایی که در ایران واقع شد و دیدند آن چیزهایی که به نظرشان امکان نداشت تحقق پیدا کرد، آنها هم توجه داشته باشند که غیر ممکنها با اراده ملتها، اراده ای که تبع اراده خداست، اراده ای که برای خداست، غیر ممکنها ممکن می شود و محالها واقع. در سال گذشته چیزهای زیادی رخ داد و چیزهای زیادی هم شنیدیم و الآن که من آمدم اینجا، می بینم مشکلات زیادی در عین پیروزیهای زیاد در کشور ایران موجود است. مثلًا اجانب، تبلیغات، حمله تبلیغاتی و حمله های دیگری می کنند و ممکن است که یک وقت منجر به حمله نظامی هم بشود. کما اینکه حمله های اقتصادی هم دارند به ایران و در آینده چیزهای زیادی رخ خواهد داد. ❓ آیا ممکن است در مورد آینده سؤالی از شما بکنم و آن اینکه شما درباره روابط با امریکا چه در نظر دارید. مثلًا، من باب مثال در روابط با امریکا و مثلًا درباره مسائل و مشکلات دیگری که متوجه ملت ایران و انقلاب ایران خواهد شد، شما چه در نظر دارید و می خواهید چه عملی انجام بدهید؟ 🌐 دیروز کارتر چیزی گفت که شبیه به تهدید جنگ بود که این تهدید اول ایشان نیست. پشت سر هر انقلابی در عالم این طور آشفتگیها هست. و من باید بگویم که انقلاب ما انقلاب بزرگی بوده است و در حد خودش بالاترین انقلاب بوده است. با وضعی که حاضر است و ما شاهد بودیم و پشت سر آن آشفتگیهایش ناچیز است. آن طوری که انقلابهای دیگر بودند که بعد از پنجاه سال، شصت سال، بعد از چند سال باز گرفتار هستند، ما آن گرفتاریها را نداریم. و مهم هم این است که انقلاب ما اسلامی است و ملی. ملت مسلم قیام کرده است برای اسلام و هر قیامی که این طور باشد پشت سرش آن طور خونریزیها، آن طور وحشیگریها پیدا نمی شود. شما مطلع هستید که در این انقلابات یک میلیون و یک میلیون و نیم مقتول داشتند. پس از پیروزی، فلان کسی که پیروز شده است می گوید من تا این سیگار را کشیدم هر چه می توانید بکشید. و آن طوری که الآن برای من یعنی چند روز پیش از این، صورت آوردند از ممالکی که در آن یک انقلابی واقع شده و صورتی که از حبسیها دادند، از مقتولین و اینها دادند عددها، عددهای زیادی مثل یک میلیون، یک میلیون و نیم، دو میلیون بود. و کشور ما بعد از اینکه انقلابش پیروز شد، یک نفر هم حتی بیگناه کشته نشد. آن اشخاصی که در محکمه بردند و ثابت شده است به اینکه اینها مفسد بوده اند و فساد ایجاد کرده اند و قتل عامها کرده اند، امر به قتل عامها کرده اند، آنها یک عده معدودی بودند که بعد از اینکه محاکمه شدند به جزای خودشان رسیدند. بعد از انقلاب ما، یک آزادی داده شد. تمام مرزها باز و تمام فرودگاهها باز و تمام احزاب و تمام نویسندگان آزاد. در صورتی که بعد از انقلاب، شما می دانید که تمام اینها به روی دنیا بسته می شود. انقلاب ما، غیر از انقلاب جاهای دیگر است. انقلاب وقتی متکی بر اسلام شد و ملت متعهد به اسلام بودند این انقلاب نمی تواند آن طور خسارت را داشته باشد. ما هر چه خسارت دیدیم در حالی بوده است که با شاه، شاه مخلوع و دارودسته او برخورد داشتیم و حالا هم هر چه مقتول هست آنهایی هستند که آنها دارند جنایت می کنند و باز هم ناچیز هست، چیزی نیست در نظر ما. https://eitaa.com/joinchat/3404988610C
💠مصاحبه حسنین هیکل با امام خمینی 4⃣ اما قضیه تشرهای آقای کارتر. نمی دانم شما این مثل را می دانید. من حیفم می آید که مثل بزنم به شیر، که می گویند وقتی که مقابل یک دشمن می ایستد هم فریاد می زند و هم از آن طرفش چیزی بیرون می آید و هم دمش را حرکت می دهد. فریاد می زند برای اینکه طرف را بترساند. می ترسد، از این جهت از او چیزی هم صادر می شود. دمش را حرکت می دهد برای اینکه میانجی پیدا کند. آقای کارتر را من حیفم می آید که بگویم شیر، لکن یک موجودی است که همین کارها را دارد می کند. این هیاهو و این فریادها و آن ترساندن ماها را از اقدام نظامی، و دخالت نظامی، اینها کهنه شده است و لهذا یک دفعه یک چیزی می گوید فوراً بعدش یک چیزی دیگر می گوید خلاف آن. اینها همان فریادهایی است که آن حیوان می زد برای اینکه بترساند طرفش را. الآن ملتهای اسلامی و ملتهای غیر اسلامی هم توجهشان به اینجاست و دلهایشان با ماست. شما این را بدانید که اگر چنانچه سرنیزه سادات از روی مصر برداشته بشود، ملت مصر با ماست. برای اینکه ما اسلام را می خواهیم، مصر هم اسلام را می خواهد. ما می خواهیم یک حکومت اسلامی باشد، ملت مصر هم همین را می خواهند. ما می خواهیم یک ملت اسلامی باشد، ملت عراق هم همین را می خواهند، ملتهای دیگر هم، ترکیه هم همین را می خواهد. هر جا که مسلم است ملتش مایل است که یک رژیم اسلامی، یک رژیم عدل باشد. بلکه اگر ما تبلیغاتمان برسد به دنیا و ما به مردم دنیا حالی کنیم که اسلام چه چیز است. اسلام اصلًا شناخته نشده است. تا حالا اصل اسلام شناخته نشده است. کسی نمی داند چیست. تا حکومت می گویند، به نظرشان حکومت محمد رضا می آید و سادات و کارتر می آید. تا رژیم گفته می شود، این رژیمها به نظرشان می آید. ما هر چه هم بخواهیم به آنها بفهمانیم، تا نتوانیم درست پیاده کنیم آن چیزی را که موافق رضای خدا و رسول خداست، نمی توانیم ادعا کنیم که ما یک رژیم اسلامی داریم. .......... https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d ادامه در قسمت بعدی
💠مصاحبه حسنین هیکل با امام خمینی 5⃣ 🌀ما الآن در آستانه این واقع شده ایم که یک رژیم اسلامی متحقق بشود و ان شاء الله متحقق بشود. لکن اگر دنیا بفهمد که این اسلام چیست، حکومت اسلام چه جوری است، چه وضعی دارد، حاکم اسلام و رئیس اسلام با محکومین و با اشخاصی که به آنها حکومت می کند چه وضعی داشته اند، سردارهای اسلام در صدر اسلام با مردم چه وضعی داشته اند، سرداری که یک نفر آدم بازاری، سُوقی به او فحاشی می کند، نشناخته و بعد او راه می افتد می رود بعد به او می گویند که این مالک اشتر ظاهراً بود، فهمیدی چه کردی؟ فهمیده و می دود دنبالش که می بیند رفته مسجد. می گوید که من آمدم مسجد دعا کنم برای تو. این یک فرم حکومتی است که دنیا ندیده است. یعنی تا حالا در دنیا نشده است پیاده بشود. 🌀 زمان حضرت امیر و زمان پیغمبر اکرم و خلفا یک مقداری، آن طوری که می خواستند یک مقداری شد و الّا آن طوری که آنها می خواستند نشده است تا حالا. بعد از آن هم که بنی امیه آمدند و بنی عباس آمدند و حکومتهای ایرانی و نمی دانم بومی و اینها بودند که دیگر بدتر شد مصیبتها. اگر بتوانیم و شما نویسنده هایی که مسئول هستید، همه شما مسئول هستید، همه نویسندگان اسلام مسئول هستند، همه گویندگان اسلام مسئول هستند که معرفی کنند اسلام را به مردم. حکومت اسلام را معرفی کنند به ملتهای خودشان که حکومت این است وضعش. نه آنی که محمد رضا داشت و نه آنی که سادات دارد و نه آنی که سایر سران قوم دارند. آنها اصلش اجنبی است از اسلام. ربطی به اسلام ندارد. اگر ما معرفی کنیم اسلام را به دنیا، همه دنیا با ما موافق می شوند. همه قلوب دنیا می خواهند عدالت باشد، این جور عدالتی که در اسلام هست. 🌀 لکن خوب، ما یک اشخاص، ملت ضعیفی هستیم. تبلیغات نداریم در دنیا. دنیا بر ضد ما دارد تبلیغات می کند. همه قلمهای خارج به ضد ماست. همه رادیوهای خارج تبلیغات بر خلاف ما می کنند. مع ذلک یک معجزه ای است که در عین حالی که همه دارند بر خلاف عمل می کنند باز هم این قافله دارد جلو می رود و جلوتر خواهد رفت. پس این معنا که شما می گویید که تشر زده آقای کارتر و ما را خواسته بترساند، این نظیر همان تشری است که آن حیوان می زند و ما هم بنا نداریم بترسیم. یک قومی می ترسند که برایشان مردن یک مسأله باشد. شما یک مقداری باشید توی این مردم. همینهایی که اینجا الآن فریاد دارند می زنند. یک مقداری توی اینها باشید ببینید که اینها منطقشان چیست؟ اینها می گویند که ما می خواهیم که شهید بشویم. همین امروز که در روزنامه من دیدم این عیال مرحوم آقای مفتح می گوید که ما افتخار می کنیم که یک شهید دادیم. یک مردمی که بانوانش این طور باشند که به شهادت سرپرستشان آن هم یک چنین سرپرستی افتخار بکنند و بسیاری از این زنها که جوانشان را از دست دادند می آیند پیش من می گویند که ما باز هم داریم. باز هم داریم که تقدیم کنیم. یک چنین ملتی را آقای کارتر از نظامی می ترساند؟! از نظامی باید خودش را بترساند که به آن طرف اعتقاد ندارد. آنهایی که دعا را می خواهند وسیله ریاست قرار بدهند، ناقوس را می خواهند وسیله و بلندگویشان باشد برای ریاست. ما از چه می ترسیم؟ مایی که معتقدیم که از اینجا که برویم به یک جای بهتر می رسیم چرا باید بترسیم؟ پس ما از نظامیشان نمی ترسیم. ما مهیا هستیم، تا آن اندازه که می توانیم مقابله کنیم. اگر نتوانستیم شهید می شویم. کاری نیست این. اولیای ما هم همین طور بودند. لکن من به شما می گویم که اصلًا این اسلحه پوسیده است. این اسلحه، اینکه ما مداخله نظامی می کنیم، یک اسلحه پوسیده ای است که سابقاً اگر یک چنین چیزی می گفتند در ایران، خوفی بود. اما ایران الآن از این چیزها خوفی ندارد و این اسلحه پوسیده است. اصلًا اسلحه در دنیا پوسیده است. مسخره می کند دنیا این حرف را. این حرفی که ما مداخله نظامی می کنیم. این حرفی است که دنیا مسخره اش می کند. لکن حالا اگر دیوانگی کردند و یک چنین کاری کردند ما هم حاضریم. ما ابایی از این نداریم. البته ما حتی الامکان می خواهیم که بشر انسان باشد و مثل سباع «۱» به هم نریزند. اما اگر سباعی به ما حمله کرد ما دفاع می کنیم تا آن حد که می توانیم. اما قضیه اقتصادی و اینها. این هم همان طور است. از همان قماش است که کهنه شده این اسلحه ها. https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d ادامه در قسمت بعد
💠مصاحبه حسنین هیکل با امام خمینی 6⃣ 📶 آقای کارتر خیال می کند که ماها از دنیا اصلًا بی خبر هستیم، هیچ اطلاعی از دنیا نداریم. ایشان را هم به آن طور حالا می شناسیم که ابرقدرت هست و دارای کذا و چقدر نمی دانم لشکر و چقدر سلاح و امثال ذلک و همه دنیا هم. ما عقیده مان مثلًا این است که تا ایشان بگویند که «محاصره اقتصادی» در دنیا به روی ما بسته می شود. این هم از آن خیالاتی است که ایشان کردند پیش خودشان. در آن کاخ سفید قهوه خوردند و یا اگر می خوردند و پاهایشان را روی هم انداختند این فکر را کردند. ما پیشمان این حرفها مطرح نیست. 📶 ما این را گفتیم که ما خودمان از این زمین خدا، روزی خودمان را در می آوریم. و علاوه کی گوش می دهند مردم به این حرفها؟ دولت خودشان هم در یکی دو دفعه تا حالا دو سه دفعه تا حالا گفته اند که این حرف صحیح نیست، محاصره اقتصادی صحیح نیست، بکلی نمی شود. ممالک دیگر هم که تابع ایشان نیستند. بلی آقای سادات تبعیت دارد، تابع است. او چشم و گوش بسته مثل شاه ما تسلیم است. و من چقدر باید تأسف بخورم که یکی که در یک مملکت اسلامی دارد می گوید «من رأس این مملکت هستم» با دو نفر که هر دو دشمن اسلام هستند، دشمن اسلام هستند نه دشمن یک طایفه ای، رژیم اسرائیل دشمن اسلام است نه دشمن ما، نه دشمن شما. کارتر هم برادر اوست. اینها سر یک میز بنشینند و با هم معاهده کنند بر ضد اسلام و ما بنشینیم گوش کنیم. ملت مصر هم بنشیند گوش کند. شما نویسنده ها هم بنشینید گوش کنید. این چقدر تأسف دارد و چقدر من باید متأسف باشم به این وضع اینکه اینها یک چنین پیوندهایی دارند با دشمنهای اسلام. با کسانی که به روی مسلمین آتش کشیدند. اینها بنشینند با هم سر یک میز و با هم قرارداد کنند بر ضد مسلمین و از آن بدتر اینکه همه مسلمین بنشینند نگاه کنند. دولتهای اسلامی هم بنشینند نگاه کنند. ملتها هم بنشینند نگاه کنند. .......... https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d ادامه در قسمت بعدی
💠مصاحبه حسنین هیکل با امام خمینی 7⃣ *⃣❓ من یک چیزهایی دارم احساس می کنم و می بینم که از داخل نهضت است، از داخل ایران است و از خارج نیست. مثل قضایای آذربایجان و اکراد و کردستان که شکل مسلح گرفت و مثلًا قضیه دانشجویانی که این گروگانها را گرفتند. این از داخل ملت شروع شد. مثلًا آیا دولت ایران با اینها موافق بود و آیا با آنها همکاری می کرد و دلش می خواست یک چنین چیزی بشود؟ من می خواهم رأی امام را ببینم درباره قضایایی که در داخل کشور و از اندرون آن بروز می کند و تراوش می کند نه آن چیزی که از خارج می آید، چه نظری شما دارید و چه تفسیری بر این قضایا دارید؟ حکومتهایی آمدند و رفتند. وزیر خارجه ای آمد، وزیر خارجه ای رفت. چیزهای دیگری هست احتمال می دهم یک فشارهای اقتصادی داخلی هم باشد که ما اطلاع نداریم این تغییراتی که دارد می شود. نظر امام، تفسیر امام برای قضایا چیست؟ اینها از کجا می شود؟ ☢قضایایی که در ایران واقع شده است اینها ریشه اش از خارج و یک مقداری هم از ریشه هایی که رژیم سابق دارند و طرفدارانشان است. امت اصیل، نه کرد و نه آذربایجانی با ما مواجه نیستند. البته یک تبلیغاتی در کردستان همان اشخاص خارجی کردند که خیال کردند که یک تفرقه ای بین مثلًا اکراد و غیر اکراد، بین اقلیتهای اینجا و غیر آن هست. و این برای این است که اسلام را درست نمی گذارند ما معرفی کنیم. من امید این را دارم که اگر اسلام آن طوری که ما می خواهیم در اینجا تحقق پیدا کند، پیاده بشود، نه کرد و نه لر و نه ترک و نه سایر قشرها که هستند هیچیک از اینها اصلًا نخواهند که خودشان علی حده باشند. علی حده بودن روی این زمینه است که یک دولت مرکزی بخواهد بر آنها یک تحمیلاتی بکند. مثل همین است که اول هم گفتم که تا گفته می شود رژیم، دولت و اینها، مردم توی ذهنشان همان رژیم سابق و همان دولتهای سابق می آید که در تهران نشسته بودند و تحمیل می کردند به همه قشرهای ایران زور می گفتند و آنها را محروم می کردند و تمام ذخایرشان را به دیگران می دادند و در خوزستان مردم گرسنگی می خوردند و نفت زیر پایشان برای خارج صادر می شد. اینها اگر حکومت اسلامی را ببینند و بدانند که چه خواهیم کرد و چه میل داریم انجام بدهیم، آن روزی که حکومت اسلامی پیدا بشود تمام این قشرهایی که هستند این مسائل پیش آنها دیگر طرح نمی شود. طرح اینکه ما می خواهیم خودمان حکومتمان باشد. ما می خواهیم شهرداری، خودمان باشد. اینها روی این زمینه است که از دولتهای سابق ضربه خوردند. آن ضربه ای که از دولتهای سابق خوردند و تلخی ای که در ذایقه همه قشرها هست این اسباب این شده است که اینها خیال کنند که این حکومت اسلامی هم مثل حکومت شاهنشاهی است. همان طور که حکومت شاهنشاهی همه ذخایر را می برد و کردستان در حال فقر بود و عرض بکنم که بیمارستان نداشتند و دانشگاه نداشتند و هیچ چیز، و فرض کنید که بلوچستان هم همین طور، بختیاری هم همین طور، این طور بود. الآن هم که می شنوند حکومت، اصلًا در ذهنشان بیش از آن حکومتی که در رژیم سابق بود، نمی آید. از این جهت این حرفها را می زنند و ما هم گفتیم که ما الآن حرفهای همه شما را می شنویم تا وقتی فهمیدید حکومت چیست. وقتی گفتید حکومت، دیگر خودتان هم حرفتان را پس می گیرید و ما در داخل از خود ملت، از خود داخل چیزی نداریم. ☢ملت همه شان با ما هستند. آنهایی که الآن صدا درمی آورند در این قشرها، اینهایی اند که از خارج الهام می گیرند نه از داخل. و آنها هم بسیارشان متوجه مسائل نیستند و بعضیشان هم البته کذا هستند. و الّا نه این است که ما، شما خیال کنید که در داخل با یک مشکلاتی الآن مواجه هستیم و مردم در داخل نمی گذارند چه بشود نه، مسائل این طور نیست. البته یک قضیه که واقع می شود قلمهای دشمنهای ما به راه می افتد و یک قضیه کوچکی را بزرگش می کنند الی ما شاء الله. یک قضیه در آذربایجان مثلًا پیش می آید، قضیه جزئی که قابل ذکر خیلی نبود. آذربایجان مخالفتی با اسلام نداشت. این را در خارج بزرگش می کنند و در رادیوها سر و صدا درمی آورند که حکومت آذربایجان چه می خواهد بشود و جمهوری آذربایجان چه و این حرفها نیست در کار. این حرفها تبلیغات است همه اش، واقعیت ندارد. .......... https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d ادامه در قسمت بعدی