eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
5هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبتهای یک پسر مسیحی درباره قرآن ⭕️ من کل قرآن را در هجده ساعت خواندم و واقعاً شوکه شدم. فکر می‌کردم آیات این کتاب درباره ترویج تروریسم و کارهای ناشایست باشه ولی واقعاً حیرت انگیز بود. صلح آمیز‌ترین کتابی بود که خواندم.
48.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصاحبه با آقای علی (آمریکایی روس تبار) در مورد عملیات "وعده صادق"!!!! با توجه به اینکه سرویسهای تبلیغاتی دشمنان اسلام در صدد ایجاد یک ائتلاف جهانی رسانه ای و نظامی بر علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، سفارش این برادر مسلمان آمریکایی روس تبار، خیلی شنیدنیه نصیحت متواضعانه من به برادران ایرانی ام این است: - قدردان قهرمانان خود باشید - به وعده خدا اعتماد داشته باشید - از ائتلاف دشمنان اسلام نهراسید! آنها قلبهایشان از هم دور است. .
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَ مَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّآ أَن قَالُواْ أَخْرِجُوهُم مِّن قَرْيَتِكُمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ و جواب قوم ، جز این نبود كه گفتند: آنان را از آبادى خود بیرون كنید، زیرا آنان مردمى هستند كه پاكدامنى را مى طلبند (و با ما نیستند). ✍️ در مورد بعضى انبیا، تعبیر به «أخاهم» شده است، امّا درباره ى حضرت لوط چنین تعبیرى نیامده است، شاید به این دلیل كه آن حضرت، اهل آن منطقه نبود، چنانكه كفّار نیز با جمله ى «قریتكم» به مردم القا مى كردند كه او مهاجر است و از این منطقه نیست، و یا اینكه چون آئین شما را قبول ندارد خارجى است، پس او را از سرزمین خودتان بیرون كنید. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ ومِن كلامٍ لَهُ عَليهِ السَلامُ فِي التَّظَلُّمِ وَالتَّشَكّي مِنْ قُرَيْشٍ. از سخنان امام عليه السلام است كه در شكايت از بيان كرده است. 👈 این خطبه در یک بخش می آید : ✳️ شکایت از خلافت *️⃣ *️⃣ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَعْدِيكَ عَلَى قُرَيْشٍ وَ مَنْ أَعَانَهُمْ، فَإِنَّهُمْ قَدْ قَطَعُوا رَحِمِي وَ أَكْفَئُوا إِنَائِي وَ أَجْمَعُوا عَلَى مُنَازَعَتِي حَقّاً كُنْتُ أَوْلَى بِهِ مِنْ غَيْرِي، وَ قَالُوا أَلَا إِنَّ فِي الْحَقِّ أَنْ تَأْخُذَهُ وَ فِي الْحَقِّ أَنْ تُمْنَعَهُ، فَاصْبِرْ مَغْمُوماً أَوْ مُتْ مُتَأَسِّفاً. فَنَظَرْتُ فَإِذَا لَيْسَ لِي رَافِدٌ وَ لَا ذَابٌّ وَ لَا مُسَاعِدٌ إِلَّا أَهْلَ بَيْتِي، فَضَنَنْتُ بِهِمْ عَنِ الْمَنِيَّةِ؛ فَأَغْضَيْتُ عَلَى الْقَذَى وَ جَرِعْتُ رِيقِي عَلَى الشَّجَا، وَ صَبَرْتُ مِنْ كَظْمِ الْغَيْظِ عَلَى أَمَرَّ مِنَ الْعَلْقَمِ وَ آلَمَ لِلْقَلْبِ مِنْ وَخْزِ الشِّفَارِ. ✳️ شكوه از قريش : *️⃣ خداوندا من از قريش و کسانى که آنها را يارى کردند (تا خلافت را از مسير اصلى منحرف سازند) به تو شکايت مى آورم، آنها پيوند خويشاونديم را قطع کردند و پيمانه حقم را واژگون ساختند و همگى براى مبارزه با من در مورد حقى که از همه به آن سزاوارتر بودم، همدست شدند و گفتند: «(اى على! بدان پاره اى از حقوق را بايد بگيرى و پاره اى ديگر را بايد از آن محروم شوى (و حق خلافت از نوع دوم است) اکنون يا با غم و اندوه بساز يا با تأسف بمير». من نگاه کردم (و جوانب کار را بررسى نمودم) ديدم نه پشتيبانى دارم نه مدافعى و نه ياورى جز اهل بيتم که راضى نبودم جانشان را به خطر بيفکنم. لذا چشمان پر از خاشاک خود را بر هم نهادم و همچون کسى که استخوان در گلويش گير کرده باشد آب دهان فرو بردم و با خويشتن دارى و فروبردن خشم در برابر چيزى که از حنظل تلخ تر و از تيزى تيغ و خنجر بر قلب دردناک تر بود شکيبايى کردم. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * خطبه در يك نگاه: اين خطبه و و در قسمتهاى مختلف با هم مشتركند و به نظر مى رسد بخشهايى از نامه اى باشد كه امام عليه السلام در اواخر دوران حكومت خود در پاسخ سؤال جمعى از دوستانش مرقوم داشت، زيرا گروهى اصرار داشتند كه آن حضرت نظر خود را درباره حوادث بعد از رحلت پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و دوران خلفا بيان فرمايد. امام عليه السلام با اصرار آنها اين نامه را نوشت و دستور داد براى مردم بخوانند تا مخالفان نتوانند حقايق را لوث كنند و تاريخ را تحريف نمايند. امام عليه السلام در اين خطبه عمدتاً به دو نكته اشاره مى كند: نخست اينكه به خداوند از قريش شكايت مى برد كه آنها در پايمال كردن حقوق آن حضرت، متّفق شدند و با صراحت گفتند: بايد از حق خود در امر خلافت چشم پوشى كنى! ديگر اينكه امام عليه السلام علّت عدم قيام خود را براى گرفتن حق، شرح مى دهد كه من يار و ياورانى براى اين امر نيافتم و جان خانواده خودم را در خطر ديدم. *سخن امام(عليه السلام) ناظر به کدام زمان است; آيا اشاره به داستان سقيفه و حوادث بعد از رحلت پيامبر است يا زمان شوراى شش نفرى عمر، يا دوران پيمان شکنى طلحه و زبير و برافروختن آتش جنگ جمل است؟ * انواع ناملايمات را تحمل کردم علی علیه السلام 🆔 @sahife2
‏ 2 5 5- با نزديكان‏ 2 عليه السلام‏ 1 ✳️ زُهرى مى‏گويد: در شبى سرد و زمستانى امام زين العابدين عليه السلام را ديدم كه كيسه‏اى از آرد و دسته‏اى هيزم بر دوش گرفته بود و حركت مى‏كرد. نزديك رفتم و پرسيدم: اى فرزند رسول خدا! اين بار چيست؟ فرمود: قصد سفر دارم و اين بار توشه سفر من است. گفتم: اگر اجازه مى‏فرماييد، غلام من حمل بار را به عهده مى‏گيرد. فرمود: هرگز. گفتم: اجازه فرماييد تا خودم آن را به دوش بگيرم شما خسته و ناتوان شده‏ايد. فرمود: زُهرى! من هرگز زحمتى را كه موجب نجات من در سفر است از خود دور نخواهم كرد. به دنبال كار خود برو و مرا واگذار. زهرى مى‏گويد: امر امام عليه السلام اطاعت كردم و از حضرت جدا شدم. چند روزى نگذشته بود كه امام را در مدينه ديدم متعجّبانه به حضورش رفتم و پرسيدم: اى پسر رسول خدا! شما فرموديد: به سفر مى‏روم ولى نرفته‏ايد؟ حضرت فرمود: آرى، قصد سفر بود امّا نه سفرى دنيايى كه تو گمان كردى بلكه مقصودم سفر بى‏بازگشت آخرت بود و من خود را براى آن سفر آماده مى‏كردم. آمادگى براى سفر آخرت اين است كه از گناه پرهيز كنى و به نيازمندان كمك نمايى. «1» از رفتار نيكوى حضرت با غلامان خود كه سرمشق تربيتى ماست اين كه، امام سجّاد عليه السلام غلام خود را براى امرى دوبار صدا زد، ولى غلام به فرمان ايشان اعتنايى نكرد، حضرت بار سوم غلام را صدا كرد ولى او جواب نداد و چون امام عليه السلام نزد او رفت و پرسيد: چرا صداى مرا مى‏شنيدى ولى جواب نمى‏دادى؟ غلام گفت: مى‏دانستم كه بر من خشم نمى‏كنى و از تو ايمن هستم. امام عليه السلام فرمود: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذى‏ جَعَلَ مَمْلُوكى‏ يأْمَنُنى‏. سپاس خداى را كه زير دست مرا از من آسوده خاطر قرار داد. احساس همدردى با همكيشان و بينوايان از عادات رسمى ائمه اطهار عليهم السلام بوده است. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏8، ص: 319 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ فَأَنجَيْنَهُ وَأَهْلَهُ إِلَّا امْرَأَتَهُ كَانَتْ مِنَ الْغَبِرِينَ پس ما و خاندان او را به جز همسرش، كه از بازماندگان (در عذاب) بود، نجات بخشیدیم. ✍️ «غابِر»، به معناى بازمانده است. كسى كه همراهانش بروند و او باقى بماند. بنابراین لوط و یارانش از شهر خارج شدند و زمینه ى عذاب فراهم شد. «اهل»، هم به خویشاوندان نزدیك گفته مى شود و هم به پیروان راستین، ولى با توجّه به آیه 36 سوره ذاریات، به جز خویشاوندان نزدیك، هیچ كس به آن حضرت ایمان نیاورد. ✳️ وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهِم مَّطَرَاً فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَقِبَةُ الْمُجْرِمِينَ‏ و ما بارانى (از سنگ) بر آنان باراندیم. پس بنگر كه سرانجام گنهكاران چه شد؟ ✍️ هلاكت قوم لوط، با بارش سنگ هاى آسمانى بر سرشان بود، سنگ هایى از گِل همانند كلوخ چنانكه در سوره ى هود مى فرماید: «وامطرنا علیهم حجارة من سجّیل منضود مسوّمة عند ربّك» 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour 🆔 @sahife2
83-84.mp3
3.55M
سوره # اعراف_83 # اعراف_84 👤 استاد ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
ورنامه ی *️⃣ ومِن كلامٍ لَهُ عَليهِ السَلامُ في ذِكْرِ السَّائِرينَ إلَى الْبَصْرَةِ لِحَرْبِهِ عليه السلام. از سخنان امام عليه السلام است درباره كسانى كه براى جنگ با او به سوى بصره حركت كردند. 👈 این خطبه در یک بخش می آید : ✳️ جنایات اصحاب *️⃣ فقَدِمُوا عَلَى عُمَّالِي وَ خُزَّانِ بَيْتِ [مَالِ] الْمُسْلِمِينَ الَّذِي فِي يَدَيَّ وَ عَلَى أَهْلِ مِصْرٍ، كُلُّهُمْ فِي طَاعَتِي وَ عَلَى بَيْعَتِي، فَشَتَّتُوا كَلِمَتَهُمْ وَ أَفْسَدُوا عَلَيَّ جَمَاعَتَهُمْ وَ وَثَبُوا عَلَى شِيعَتِي، فَقَتَلُوا طَائفَةً منْهُمْ غَدْراً وَ [طَائفَةً] طَائفَةٌ عَضُّوا عَلَى أَسْيَافِهِمْ، فَضَارَبُوا بِهَا حَتَّى لَقُوا اللَّهَ صَادِقِينَ. ✳️ افشاى خيانت ناكثان : *️⃣ بر كارگزاران و خزانه داران بيت المال مسلمانان كه در فرمان من بودند، و بر مردم شهرى كه تمامى آنها بر اطاعت من، و وفادارى در بيعت با من وحدت داشتند، هجوم آوردند، آنان را از هم پراكندند، و به زيان من، در ميانشان اختلاف افكندند، و بر شيعيان من تاختند، گروهى را با نيرنگ كشتند، و گروهى دست بر شمشير فشرده با دشمن جنگيدند تا صادقانه خدا را ملاقات كردند. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * خطبه در يك نگاه: امام عليه السلام در اين عبارت كوتاه اشاره اى به جنايات متعدّد لشكر جمل كه به اتفاق و و راهى بصره شدند تا بر امام بشورند، مى فرمايد. * جنايات آتش افروزان جنگ جمل در بصره *امام(عليه السلام) در اين بيان کوتاه و پرمعنا به سه جنايت روشن آنها اشاره فرمود: غارت بيت المال، ايجاد نفاق و تفرقه ميان مردم و کشتار گروهى بى گناه از مسلمانان پاکباز و صالح و صادق. 🆔 @sahife2