فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مستند_برنامه_شیطان 2 : مستند تحقیقی و پژوهشی پیرامون پروتکلهای صهیونیست ( 50 قسمت)
قسمت 2 : میترائیسم - کابالا
🏷 #وعده_صادق #طوفان_الأقصى #فلسطین #اسرائیل #دشمن_شناسی #صهیون #پروتکل_های_دانشوران_صهیون
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #اعراف
#اعراف_83
#اعراف_84
✳️ فَأَنجَيْنَهُ وَأَهْلَهُ إِلَّا امْرَأَتَهُ كَانَتْ مِنَ الْغَبِرِينَ
پس ما #لوط و خاندان او را به جز همسرش، كه از بازماندگان (در عذاب) بود، نجات بخشیدیم.
✍️ «غابِر»، به معناى بازمانده است. كسى كه همراهانش بروند و او باقى بماند. بنابراین لوط و یارانش از شهر خارج شدند و زمینه ى عذاب فراهم شد.
«اهل»، هم به خویشاوندان نزدیك گفته مى شود و هم به پیروان راستین، ولى با توجّه به آیه 36 سوره ذاریات، به جز خویشاوندان نزدیك، هیچ كس به آن حضرت ایمان نیاورد.
✳️ وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهِم مَّطَرَاً فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَقِبَةُ الْمُجْرِمِينَ
و ما بارانى (از سنگ) بر آنان باراندیم. پس بنگر كه سرانجام گنهكاران چه شد؟
✍️ هلاكت قوم لوط، با بارش سنگ هاى آسمانى بر سرشان بود، سنگ هایى از گِل همانند كلوخ چنانكه در سوره ى هود مى فرماید: «وامطرنا علیهم حجارة من سجّیل منضود مسوّمة عند ربّك»
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
🆔 @sahife2
83-84.mp3
3.55M
#شرح_صوتی_قرائتی
سوره #اعراف
# اعراف_83
# اعراف_84
👤 استاد #قرائتی
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
ورنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_218
*️⃣ ومِن كلامٍ لَهُ عَليهِ السَلامُ في ذِكْرِ السَّائِرينَ إلَى الْبَصْرَةِ لِحَرْبِهِ عليه السلام.
از سخنان امام عليه السلام است درباره كسانى كه براى جنگ با او به سوى بصره حركت كردند.
👈 این خطبه در یک بخش می آید :
✳️ جنایات اصحاب #جمل
*️⃣ فقَدِمُوا عَلَى عُمَّالِي وَ خُزَّانِ بَيْتِ [مَالِ] الْمُسْلِمِينَ الَّذِي فِي يَدَيَّ وَ عَلَى أَهْلِ مِصْرٍ، كُلُّهُمْ فِي طَاعَتِي وَ عَلَى بَيْعَتِي، فَشَتَّتُوا كَلِمَتَهُمْ وَ أَفْسَدُوا عَلَيَّ جَمَاعَتَهُمْ وَ وَثَبُوا عَلَى شِيعَتِي، فَقَتَلُوا طَائفَةً منْهُمْ غَدْراً وَ [طَائفَةً] طَائفَةٌ عَضُّوا عَلَى أَسْيَافِهِمْ، فَضَارَبُوا بِهَا حَتَّى لَقُوا اللَّهَ صَادِقِينَ.
✳️ افشاى خيانت ناكثان :
*️⃣ بر كارگزاران و خزانه داران بيت المال مسلمانان كه در فرمان من بودند، و بر مردم شهرى كه تمامى آنها بر اطاعت من، و وفادارى در بيعت با من وحدت داشتند، هجوم آوردند، آنان را از هم پراكندند، و به زيان من، در ميانشان اختلاف افكندند، و بر شيعيان من تاختند، گروهى را با نيرنگ كشتند، و گروهى دست بر شمشير فشرده با دشمن جنگيدند تا صادقانه خدا را ملاقات كردند.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید
* خطبه در يك نگاه:
امام عليه السلام در اين عبارت كوتاه اشاره اى به جنايات متعدّد لشكر جمل كه به اتفاق #عايشه و #طلحه و #زبير راهى بصره شدند تا بر امام بشورند، مى فرمايد.
* جنايات آتش افروزان جنگ جمل در بصره
*امام(عليه السلام) در اين بيان کوتاه و پرمعنا به سه جنايت روشن آنها اشاره فرمود:
غارت بيت المال،
ايجاد نفاق و تفرقه ميان مردم
و کشتار گروهى بى گناه از مسلمانان پاکباز و صالح و صادق.
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_20
#دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیستم_7
#مكارم_و_رذايل_اخلاقى 2
#محتوای_نه_گانه_بند_هفت 5
5- #خوش_رفتارى_يا_بدرفتارى با نزديكان 2
#خوش_رفتارى_امام_سجّاد عليه السلام 2
✳️ در روايتى ديگر زهرى مىگويد:
روزى نزد امام سجّاد عليه السلام بودم؛ حضرت با تعدادى از اصحاب در مجلسى نشسته بود. يكى از اصحاب وارد شد در حالى كه بسيار ناراحت و غمگين بود، آرام آرام گريه مىكرد.
امام عليه السلام فرمود: تو را چه شده است؟
گفت: اى پسر رسول خدا! فدايت شوم، دعايى به من تعليم كنيد تا قرضهاى من ادا شود. چند طلبكار دارم؛ يكى از آنان هر روز در پى من است تا طلب خود را بگيرد؛ امام عليه السلام چون اين سخنان را شنيد به شدت گريست!
يكى از اصحاب عرض كرد: فدايت شوم، شما چرا گريه مىكنيد؟
امام فرمود: پس گريه براى چه وقتى است؟ آيا نبايد در هنگام گرفتارىها و محنتهاى بزرگ گريه كرد. چرا گريه نكنم با اين كه مىدانم اين مرد از شيعيان و دوستان ماست اما از فقر و بىچيزى شكايت مىكند و من چيزى در دست ندارم تا به او كمك كنم ....
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج8، ص: 319
ادامه دارد ...
#بیستم #برخورد_امام_سجاد_با_زهری #امام_سجاد_شناسی
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مستند_برنامه_شیطان ۳ : مستند تحقیقی و پژوهشی پیرامون پروتکلهای صهیونیست ( 50 قسمت)
قسمت سوم : فراماسونری - صهیونیزم
🏷 #وعده_صادق #طوفان_الأقصى #فلسطین #اسرائیل #دشمن_شناسی #صهیون #پروتکل_های_دانشوران_صهیون
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #اعراف
#اعراف_85
✳️ وَإِلَى مَدْيَنَ أَخَاهُمْ شُعَيْباً قَالَ يَقَوْمِ اعبُدُواْ اللَّهَ مَا لَكُم مِّن إِلَهٍ غَيْرُهُ قَدْ جَآءَتْكُم بَيِّنَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ فَأَوْفُواْ الْكَيْلَ وَالْمِيزَانَ وَ لَاتَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْيَآءَهُمْ وَ لَا تُفْسِدُواْ فِى الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَحِهَا ذَ لِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ
و به سوى (مردم) مَدیَن، برادرشان #شعیب را (فرستادیم. آن حضرت) گفت: اى قوم من! (تنها) خدا را بپرستید، جز او خدایى براى شما نیست. همانا از طرف پروردگارتان (معجزه و) دلیلى روشن براى شما آمده است. پس پیمانه و ترازو را (در داد و ستدها) تمام ادا كنید و كالاهاى مردم را كم نگذارید و در زمین پس از آنكه اصلاح گشته فساد نكنید. این (رهنمودها) برایتان بهتر است، اگر مؤمن باشید.
✍️ این پنجمین #داستان_پیامبران در این سوره است. داستان شعیب علیه السلام در سوره هاى متعدّدى از جمله در سوره هود، شعراء نیز بیان شده است.
مَدیَن یكى از شهرهاى شام بود كه در جغرافیاى امروز، نزدیك اردن و نامش معان است، منطقه اى سرسبز، داراى مردمى بت پرست ومرفّه كه در معامله و تجارت كم فروش بودند. حضرت شعیب علیه السلام بر آنان مبعوث شد، امّا آنها به خاطر لجاجت و نافرمانى او هلاك شدند. سپس آن حضرت بر مردم «اَیكه» مبعوث شد، و به ارشاد آنان پرداخت، امّا آنها نیز دستورهاى الهى را نپذیرفتند وسرانجام هلاك شدند. «كذّب اصحاب الایكة المرسلین اذ قال لهم شعیب...»
البتّه احتمال دارد «مَدیَن» همان «اَیْكه» باشد، چون اَیكه به منطقه ى پر درخت و بیشه زار و نخلستان مى گویند. یعنى شهر شعیب دو نام داشته است: مَدیَن و اَیكه.
انسان بى ایمان همواره گرفتار #انحراف و #فساد است، امّا در هر زمانى به گونه اى.
مثلاً در زمان حضرت لوط، لواط و فساد اخلاقى
و در زمان حضرت شعیب، كم فروشى و فساد اقتصادى رواج داشته است.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_219
*️⃣ وَمِن كلامٍ لَهُ عَليهِ السَلامُ لَمَّا مَرَّ بِطَلْحَةِ بْنِ عَبْدِاللَّهِ وَ عَبْدِالرَّحْمنِ بْنِ عَتَّابِ بن أُسَيْدٍ وَ هُما قَتيلانِ يَوْمَ الْجَمَلِ.
از سخنان امام عليه السلام است اين سخن را هنگامى فرمود كه در روز جنگ جمل از كنار كشته طلحة بن عبداللَّه و عبدالرحمن بن عتّاب بن اسيد عبور كرد.
👈 این خطبه در یک بخش می آید :
✳️ تأسف بر کشتگان جنگ #جمل
*️⃣ لَقَدْ أَصْبَحَ أَبُو مُحَمَّدٍ بِهَذَا الْمَكَانِ غَرِيباً؛ أَمَا وَ اللَّهِ لَقَدْ كُنْتُ أَكْرَهُ أَنْ تَكُونَ قُرَيْشٌ قَتْلَى تَحْتَ بُطُونِ الْكَوَاكِبِ؛ أَدْرَكْتُ وَتْرِي مِنْ بَنِي عَبْدِ مَنَافٍ وَ [أَفْلَتَنِي أَعْيَارُ] أَفْلَتَتْنِي أَعْيَانُ بَنِي [جُمَحٍ] جُمَحَ. لَقَدْ أَتْلَعُوا أَعْنَاقَهُمْ إِلَى أَمْرٍ لَمْ يَكُونُوا أَهْلَهُ، فَوُقِصُوا دُونَه.
✳️ تأسّف بر كشتگان جمل:
*️⃣ ابو محمد (#طلحه) در اين مكان، غريب مانده است. به خدا سوگند خوش نداشتم قريش را زير تابش ستارگان كشته و افتاده بينم. به خونخواهى، بر فرزندان «عبد مناف» دست يافتم، ولى سر كردگانى «بنى جمح» از دستم گريختند. آنان براى كارى كه در شأن آنها نبود سر بر افراشتند، و پيش از رسيدن به آن سركوب شدند.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید
* خطبه در يك نگاه:
اين سخن كوتاه سه نكته را بيان مى كند:
يكى اظهار تأسّف امام نسبت به قتل طلحه كه نمى بايست با آن همه سوابقى كه در اسلام داشت اين مسير غلط را مى پيمود و سرانجام در قيامى شيطانى كشته مى شد و در زير اين آسمان غريبانه مى افتاد.
ديگر اينكه سردمداران جنگ جمل كه خازنان بيت المال بصره و شيعيان امام را كشته بودند سرانجام به مجازات خود رسيدند.
و سوم اينكه آنها (و امثال آنان) سوداى چيزى را در سر داشتند كه اهليّت آن را نداشتند.
* صحنه اى دردناک بعد از جنگ جمل
* حبّ #دنيا و عواقب شوم آن
* شايستگى شرط اوّل هر کار است
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_20
#دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیستم_7
#مكارم_و_رذايل_اخلاقى 2
#محتوای_نه_گانه_بند_هفت 6
6- #يارى_رسانى_يا_بی_اعتنايى به نزديكان 1
https://eitaa.com/sahife2/59467
✳️ در اين فراز توجه به نزديكان و ارحام بسيار مورد سفارش قرار گرفته است حتى بريدن و دورى از آنان هم با شرايطى خاص صورت مىگيرد.
اگر زمينه هاى يارى به صاحبان رحم و بستگان، خواه مالى يا غير آن؛ داراى ملاكهاى ارزشى، از جمله استحقاق و شأنيت افراد باشد و اعطاء و لطف دهنده چنين توانمندى را ايجاد كند، نيكوست؛ به ويژه در مسائل حقوق واجب شرعى، مانند: #خمس، #زكات كه نيازمند برائت شرعى است.
يكى از مشكلات بزرگ اجتماعى كه همواره انسان دچار آن بوده و اكنون پيشرفتهاى صنعتى و مادى هم به آن دامن زده است، معضل فاصله طبقاتى است، به اين معنا كه فقر و تهيدستى از يك سو و تراكم اموال از سوى ديگر، نظام اجتماعى حقيقى را بر هم مىزند.
گروهى از فزونى ثروت و مال اندوزى، حساب اموالشان از دستان آنان بيرون مىرود. و گروهى از كمبود نيازمندى رنج مىبرند به گونه اى كه حتى لوازم ضرورى زندگى مانند مسكن و لباس براى آنان ممكن نيست. پس فاصله بين فقر و غنا، سبب دورى دلها و جدايى اقوام و خويشان در يك جامعه مىشود.
در چنين جامعه اى دلهره و اضطراب و نگرانى و بدبينى و كينه و جنگ روانى اجتناب ناپذير است. درِ كمكهاى انسانى و تعاونىها به معناى حقيقى به روى مردم بسته مىشود؛ پس باب رباخوارى، احتكار، گران فروشى، كلاهبردارى باز مىگردد.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج8، ص: 322
ادامه دارد ...
#بیستم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2