eitaa logo
سلام فرشته
181 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1هزار ویدیو
8 فایل
خدایا، قلب هایمان را آماده سلام کردن به فرشته هایت بگردان رمان ، داستان و کلیپ و پادکست هاي #تولیدی هشتک خورده انتشار مطالب با ذکر منبع، بلامانع است. فهرست مطالب: https://eitaa.com/salamfereshte/2162 نویسنده: #سیاه_مشق
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🍀 روز مباهله حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و اله و سلم) با مسیحیان نجران؛ و نزول آیه تطهیر مبارک باد🍀🌺 ✨ اگر مردم از استجابتى كه در اين دعا نهفته است آگاه بودند... 🌺دعاى «مباهله» كه جبرئيل- عليه السّلام- براى رسول اللَّه- صلّى اللَّه عليه و آله- در جريان مباهله با نصاراى «نجران» آورد و عرض كرد: «تَخْرُجُ أَنْتَ وَ وَصِيُّكَ وَ سِبْطاكَ وَ ابْنَتُكَ وَ بِأَهِلِ الْقَوْمَ وَ ادْعُوا بِهِ.» «1»؛ (تو و جانشين و فرزندزادگان و دخترت بيرون آييد، و با اين قوم مباهله و نفرين نموده، و اين دعا را بخوانيد). 🍀حضرت امام صادق- عليه السّلام- به نقل از پدر بزرگوارش- عليه السّلام- روايت مى‏كند كه فرمود: «اگر بگويم در اين دعا اسم اكبر نهفته است، راست گفته‏ام و اگر مردم از استجابتى كه در اين دعا نهفته است آگاه بودند، با تمام توان مى‏كوشيدند تا آن را بياموزند. من در مواقع حوايجم، آن را مى‏خوانم و خواسته‏ام برآورده مى‏شود و آن، دعاى مباهله است، چنان كه خداوند متعال مى‏فرمايد: فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ «2» بگو: بياييد پسرانمان و پسرانتان، و زنانمان و زنانتان، و ما خودمان و خودتان را بخوانيم. ✍️ در ذيل حديث امام صادق- عليه السّلام- آمده است: «فَإِذا دَعَوْتُمْ فَاجْتَهِدُوا فِى الدُّعآءِ، فَانَّ مَا عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ وَ أَبْقى‏ مِنْ كُنُوزِ الْعِلْمِ فَاشْفَعُوا بِهِ، وَ اكْتُمُوهُ مِنْ غَيْرِ أَهْلِهِ السُّفَهَآءِ وَ الْمُنافِقِينَ.» «3» 🔹پس هرگاه اين دعا را خوانديد، تمام كوشش خويش را در دعا به كار زنيد، زيرا گنج‏هاى دانش و آگاهى- كه نزد خدا است- بهتر و پايدارتر مى‏باشد، پس اين دعا را شفيع و واسطه‏ى برآورده شدن خواسته‏هايتان قرار دهيد، و آن را جز از اهلش، يعنى از كم‏خردان و منافقان، پنهان داريد. پاورقی: (1). اقبال الاعمال، ص 517. (2). سوره‏ى آل عمران، آيه‏ى 61. (3). اقبال الاعمال، ص 517. 📚 نور هدايت، ج‏1، ص: 146 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
📌 عین اعمال مان به انسان عرضه می شود حفظه الله: ☘️ ادامه وصیت نامه یَا اباذر! إِنَّکُمْ فِی مَمَرِّ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ، فِی آجَالٍ مَنْقُوصَةٍ وَ أَعْمَالٍ مَحْفُوظَةٍ وَ الْمَوْتُ یَأْتِی بَغْتَةً، وَ مَنْ یَزْرَعْ خَیْراً یُوشِکْ أَنْ یَحْصُدَ خَیْراً، وَ مَنْ یَزْرَعْ شَرّاً یُوشِکْ أَنْ یَحْصُدَ نَدَامَةً، وَ لِکُلِّ زَارِعٍ مِثْلُ مَا زَرَعَ، 🌸عین حقیقت است این مطلب. عین واقعیت است. و چقدر توجه به حقیقت، برای انسان سازندگی دارد. انسان در گذران شب و روز در چه حالی به سر می برد؟ در چه وضعیتی به سر می برد؟ وضعیت انسان و حال انسان در گذران شب و روز، در آمد و شد شب و روز این است که اجل هایی را دارد از دست می دهد. فرصت هایی را دارد از دست می دهد. به شکل مستمر. هر لحظه یعنی یک فرصت از عمرمان. 🍂یک بخشی از عمرمان را از دست دادیم. فِی آجَالٍ مَنْقُوصَةٍ تک تک افراد، لحظاتی که دارند سپری می کنند، یعنی اجل هایی را دارند از دست می دهند. در اجلشان نقص حاصل می شود. و جلسه گذشته این را عرض کردم اول سال که می شود، در فروردین به همدیگر تبریک می گوییم، جای تعجب است که به هم دیگر تبریک می گوییم؟ تبریک چی را می گوییم؟ به نظر می رسد تبریک این را می گوییم که یک سال از عمرتان کم شد. تبریک عرض می کنم که یک سال عمر خودت را از دست دادی. و به سرعت هم این نقص در آجال را ما داریم سپری می کنیم. 🌼دوم اعمالی که انجام می دهیم و همه هم حفظ می شود. کوچک و بزرگ. خوب و بد. ظاهر و باطن. در اعمال مطلق است. دقت کنید. کوچک بزرگ خوب بد ظاهری باطنی. همه دارد ضبط می شود. هیچ چیزی از این ضبط خارج نیست. ضبط الهی است. و فردای قیامت هم عین این اعمال به انسان عرضه می شود و نمایش داده می شود. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ شنبه 1400/09/06 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
💠ناگهان فرا می رسد حفظه الله: ✨و الْمَوْتُ یَأْتِی بَغْتَةً، الله اکبر به تدبیر الهی که بعضی از امور بسیار مهم زندگی را خداوند در اختیار بشر قرار نداده که یکی اش مرگ است. انسان نه از زمان مرگ خبر دارد و نه از چگونگی مرگ. نمی دانیم چه وقت از دنیا می رویم و به چه صورت از دنیا می رویم و در چه حالی از دنیا می رویم. وَ الْمَوْتُ یَأْتِی بَغْتَةً، بغته یعنی دفعه. به تعبیر فارسی اش بگوییم به ناگهانی مرگ فرا می رسد. 🔹البته توجه داشته باشید ما در روایاتمان داریم که حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین کسانی هستند که مرگشان را خودشان انتخاب می کنند. حتی اینکه چه وقت بمیرند، این ها به انتخاب خود حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین است. به صورت طبیعی این طور است مگر اینکه حالا محبوب درگاه خدا شده باشد و محرم اسرار که آگاهی های خاصی خداوند به او داده باشد. آن حسابش جداست. وگر نه اصل اولا این است که مرگ پنهان است و در اختیار فرد نیست. اگر در بعضی از انسان ها به خاطر آن شدت رابطه با خداوند، و به خاطر آن جایگاهی که پیدا می کنند و محرم اسرار می شوند، این ها از مرگشان و چگونگی مرگشان، از زمان مرگشان خبر دارند، بلکه خودشان انتخاب می کنند، آن یک بحث دیگری است. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ شنبه 1400/09/06 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️چشم انتظاری همسر ...! 🎙 قالَ الاِمام زِینُ العٰابِدین (علیه السلام) : الدُّعاءُ یَدفَعُ البَلاءَ النّازِلَ وَما لَم یَنزِلْ . دعا، بلاى نازل شده و نازل نشده را دفع می‌کند . 📙الکافی ، ج 2 ، ص 469 . 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte
❌ اگر نعمت فراوان نیست 🎙 رحمه الله: 🔹این‌همه ابتلائات و گرفتاری‌های ما، در اثر ناشکری و کفران نعمت‌های ماست؛ زیرا خداوند سبحان می‌فرماید: «وَ لَئِنْ کفَرْتُمْ إِنّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ؛ اگر سپاسگزاری کنید، قطعاً نعمت خود را برای شما زیاد می‌کنم؛ و اگر ناسپاسی کنید، به‌راستی که عذاب من سخت و شدید است». یعنی، شکر، موجب ازدیاد نعمت‌هاست؛ و اگر شکر نکردید، خبری از ازدیاد نیست. لذا اگر دیدیم ازدیاد نیست، شک نکنیم و بدانیم که شکر نیست؛ چراکه ازدیاد نعمت معلولِ علت است که همان شکر است. پس اگر معلول (یعنی ازدیاد) نیست، برای آن است که علت آن که شکر است نیست. ✨شکر، معنای وسیعی دارد و منظور از آن طاعت خداست؛ فقط «اَلْحَمْدُ لله» زبانی نیست؛ هرچند آن هم یکی از مراتب شکر است. طاعت خدا، شکر خداست؛ بنابراین، «لَئِنْ شَکرْتُمْ لأزیدَنَّکُمْ» یعنی «لَئِنْ أَطَعْتُمْ لأزیدَنکمْ» و «وَ لَئِنْ کفَرْتُمْ» یعنی «لَئِنْ عَصَیتُمْ وَخالَفْتُمْ، إِنّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ». سپاسگزاری از نعمت به‌معنای طاعت خداست که موجب افزایش نعمت می‌شود. کفران نعمت هم به‌معنای عصیان الهی و موجب عذاب از ناحیه اوست. 🍁پس هرجا گرفتاری و بلایی و عذابی بر سر ما آمد، بدانیم جلوتر از آن، زمینه گره و گرفتاری و ابتلا را خود فراهم کرده‌ایم؛ یا با ترک واجب، و یا با ارتکاب کار حرام، و یا ترک مستحبِ خیلی شدید و مؤکد، و یا با انجام شبهات. اگر ما الآن به‌حسب ظاهر همین که بدانیم تارک واجب یا فاعل حرام نیستیم، جا دارد کلاهمان را از شادمانی به هوا بیندازیم. 📚در محضر بهجت، ج۱، ص ۳۵۸ 🆔@alhadihawzahqom
🌟 قانون عام و فراگیر در زندگی حفظه الله: ☘️و مَنْ یَزْرَعْ خَیْراً هر کسی خیر بکارد، خیربرداشت می کند. یک فرمول است. و هر کسی شر بکارد، شر برداشت می کند. جلسه گذشته عرض کردم این در ادبیات فاخر عرفانی و معنوی ما با تعابیر گوناگونی بیان شده. با نثر. با نظم . این جهان کوه است و فعل ما ندا، سوی ما آید صداها را ندا/ ای که بدکردی ز بد ایمن مباش، چون که تخم است و برویاند خداش. همین حقیقت را می گوید. 🌸کسی که خیر بکارد، کاشتن خیر ، البته دارد اینجا ، وَ مَنْ یَزْرَعْ خَیْراً مطلق است، در تعامل با پدر و مادر، با پدر مادرهایمان چگونه رفتار کردیم یا می کنیم؟ خیر بوده؟ خیر می بینیم. با خواهربرادرمان. با بستگانمان. با همسایگانمان. با هم حجره ای هایمان. با هم مدرسه ای هایمان. هم دوره ای هایمان. هم شهریهایمان. با همه آنهایی که با آن ها معاشرت کرده ایم و شاید دیگر این معاشرت تکرار نشود.، چطور برخورد کرده ایم. آثارش در زندگی ما به خودمان برمی گردد. اگر خیر بوده خیرش را می بینیم. 🍃 و مَنْ یَزْرَعْ شَرّاً اگر شر بکارد، تخم شر یک جورایی بپاشد، یُوشِکْ أَنْ یَحْصُدَ نَدَامَةً، خیلی قریب و نزدیک است. اینجوری نیست که دور است و شاید بشود و شاید نشود. نه. خیلی نزدیک است. و به یقین، بسیار نزدیک است اینکه گرفتار پشیمانی و ندامت بشود. تبعات منفی آن شر را می بیند. باز اینجا خیلی دقت کنید. چقدر خوب است محاسبه داشته باشیم. مراقبه داشته باشیم. چگونه معاشرت کردیم تا به الان. توبه بکنیم. و تا جایی که فرصت دارید، کار را اصلاح کنیم. 🌼و لِکُلِّ زَارِعٍ مِثْلُ مَا زَرَعَ، هر زارعی آن چیزی را برداشت می کند، مثل آن چیزی را برداشت می کند که زراعت کرده باشد. کاشته باشد. گندم از گندم بروید جو ز جو. اگر کسی جو کاشت، نمی تواند گندم برداشت کند. گندم از گندم بروید جو ز جو. یا بعضی ها می خوانند نی ز جو. 🔹 البته این ها یک اصلی است که فراگیر در زندگی ما می تواند مورد توجه قرار گیرد. یک فرمول است. یک سنت را دارد بیان می کند که می فرماید مَنْ یَزْرَعْ خَیْراً در همه عرصه های زندگی مان، این به عنوان یک قانون عام و فراگیر سایه اش برسر زندگی ماست. یا آن طرف که می گوید مَنْ یَزْرَعْ خَیْراً ، و در پایان حضرت تعبیر را تکمیل می کند به این صورت وَ لِکُلِّ زَارِعٍ مِثْلُ مَا زَرَعَ، اصلا زندگی در این دنیا به زراعت تشبیه می شود. هر چه که زراعت می کند، همان را، مثل آن را برداشت می کند. خیر بود ، خیر. شر بود، شر. 📌دیگر بهتر از این نصیحت بشویم؟ الله اکبر از رحمت الهی، عنایت الهی. چه جوری ببینید خداوند به ما فرصت داده است. کار را به دست خودمان داده است. ما را مختار قرار داده است. انتخاب را به عهده ما قرار داده است. که خیر را انتخاب کنیم یا شر را. الحمدلله. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ شنبه 1400/09/06 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
💎باور کردن به این، چقدر به انسان آرامش می دهد حفظه الله: ✨اگر انسان فکر و ذهنش جای دیگر نباشد و همراه با نصیحت رسول گرامی اسلام باشد و روح و جان ما در خلوتی که رسول گرامی اسلام با ابوذر داشته اند حاضر باشد، خیلی می تواند در ما تاثیر مثبت بگذارد. این جمله را ببینید. در این جمله باز رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله و سلم می خواهند بفرمایند هر چیزی از خوبی و دفع شر به انسان می رسد از خداست و این مطلب چه آرامشی به انسان می دهد اگر این را باور کنیم. ☘️سرتاپای وجود ما نیازمندی است. فقر است. حاجت است. اگر انسان به توحید ایمان نیاورد، در رفع این نیازمندی ها و حاجت ها، مشرک می شود. و مشرک شدن، به معنای تشویش خاطری است که هرگز به پایان نمی رسد. به معنای اضطراب و پریشانی است که هرگز به ارامش و اطمینان نمی رسد. به تمام عالم ما نیازمندیم. اگر قرار باشد توحید را فراموش کنیم، مشرک می شویم و در حقیقت می شود گفت قائل به خدایان می شویم در زندگی. قائل به خدایان کثیر در زندگی می شویم. و این کثرت چقدر ما را آزار می دهد و باعث تشویش و نگرانی ما می شود. 🌸این جملات پیامبر اسلام صلی الله علیه و اله، همه دارد توحید را درست می کند. توحید افعالی را درست می کند. البته خب توحید مراتبی دارد. توحید افعالی. توحید صفاتی. توحید اسمائی. توحید ذاتی. توحید درست بشود. اینجا را ببینید، یَا اباذر! لَا یُسْبَقُ بَطِی ءٌ بِحَظِّهِ هرگز آن کسی که در طلب رزق، سستی می ورزد، دیگری بهره و حظ او را نمی تواند تصاحب کند. هرگز کسی که در طلب روزی، سستی می ورزد، این طوری نیست که کسی بتواند بهره او را تصاحب کند. روزی دهنده حواسش به همه روزی خور ها هست که سهم همه آن ها را در نظر بگیرد. و هیچ حریصی که حرص می زند بیشتر به دست بیاورد، نمی تواند بیشتر از آن چیزی که خدا برایش مقدر کرده و بیشتر از آن چیزی که برایش مقدر شده را تصاحب کند. پس در روزی، اینجوری نیست که سستی باعث بی بهره شدن انسان بشود. روزی ای که خدا مقدر کرده است. بهره ای که خدا مشخص کرده است به انسان می رسد. و یا حرص ورزیدن باعث بهره مندی بیشتر نمی شود. این ها یک مطالب توحیدی است که اطمینان به این، باور کردن به این، چقدر به انسان آرامش می دهد. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ شنبه 1400/09/06 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | قربان آن دل... ◾ رهبر انقلاب: امام صادق (علیه ‌السّلام) از راوی سؤال میکنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ می‌نشینید دُور هم، صحبت میکنید، حرف میزنید؟ یعنی مسائل ما را مطرح میکنید؟ او جواب میدهد که بله، این کار را میکنیم؛ یعنی همین مجموعه‌ی هیئات. بعد حضرت میفرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها؛ من دوست میدارم این مجالس را. قربان آن دل! [میفرماید] مجالس شما را دوست میدارم. اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها و اَحیوا اَمرَنا؛ مسئله‌ی ما را زنده نگه دارید. ۱۴۰۰/۱۱/۳ 🏴 رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌ و در قالب بسته رسانه‌ای ، نماهنگ «قربان آن دل...» را منتشر میکند. 📥 سایر کیفیت‌ها👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=50696
❓برای بحث روزی، ادم باید تلاشش را بکند یا نه بگوییم خدا هر چیزی مقدر کرده می رسد؟ حفظه الله: ✍️بله. آن تلاش یک وظیفه ظاهری است که باید داشته باشد. حتما باید داشته باشد. اما آدمی که موحد است، روزی و بهره مند شدنش را به خدا نسبت می دهد که حقیقت هم همین است نه به آن وظایف ظاهری ای که انجام داده. اما آدمی که مشرک است می گوید من این کار را انجام دادم. من. 🔻در قرآن هم سرزنش شده اند افرادی که این فکر و عقیده را دارند: با علم خودم به دست آورده ام. با قدرت خودم به دست آورده ام. نه این عین جهالت است. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ شنبه 1400/09/06 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
Aali-Shab01Moharram1401.mp3
24.84M
🎙 : بلاها چگونه انسان را به خدا نزدیک می‌کنند؟ (۱) ▪️ حجت‌الاسلام والمسلمین عالی 📆 جمعه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte
YEKNET.IR - roze - shabe 1 muharram 1401 - karimi.mp3
8.42M
◾️دوباره بی‌مقدمه ◾️سلام عزیز فاطمه 🎤حاج 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴این ۳ ذکر حسینی را بخاطر بسپارید 🔹اول: هر وقت نام حسین علیه السلام را شنیدی، سه مرتبه بگو: صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَاعَبْدِاللَّهِ 🔹دوم: هر وقت نام یکی از اصحاب امام حسین علیه السلام را شنیدی بگو: يَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهمْ فَأَفُوزَ فَوْزا عَظِيماً 🔹سوم: مرتب بگو: لعن الله قاتليك يا ابا عبدالله 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte علیه السلام
📌وظایفمان را باید به جا بیاوریم حفظه الله: 🍃روزی (انسان) مقدره است. اگر تلاش بیشتر باعث ترک وظایف مهم تر بشود، انسان مسئول است. اما اگر نه، باعث ترک وظایف مهم تر نشود، خطایی مرتکب نشده است. زحمت کشیده است. ولی باید بدانیم که در تقدیر الهی، این تلاش ما هم هست. که به فلان فرد، فلان مقدار می رسد. این تلاش هم هست. این تلاش هم جزو تقدیر است. این را باید در نظر بگیریم. 🌸حرف این است که ما باید موحد باشیم. نگاه توحیدی داشته باشیم. این است. نه اینکه تلاش نکنیم. دراز بکشیم و بخوابیم. این منظور نیست. حالا چه در روزی ظاهری چه در روزی معنوی، همین است. خدا روزی می دهد. منتهی ما هم یک وظایفی داریم و این وظایفمان را باید به جا بیاوریم. 🍀در مسائل معنوی خواجه حافظ چقدر خوب می فرمایند: گرچه وصالش نه به کوشش دهند.. هر قدر ای دل که توانی بکوش. کوشیدن، یک اسراری دارد. مطلوب است. باید بکوشید. تلاش کنید. اما نه بیش از اندازه. به اندازه. لذا در طلب روزی، ما را دعوت کرده اند دراجمال در طلب. طلب جمیل و نیکو داشته باشید. به اندازه. شما به اندازه تلاش کن، خدا روزی را می رساند. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ شنبه 1400/09/06 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
❓برای به دست آوردن روزی، تا چه اندازه تلاش کنیم؟ حفظه الله: 🌺 اندازه هر کسی را مجموعه شرایط پیرامونی و روابطی که در زندگی دارد مشخص می کند. که باید در این طلب جمیل یا اجمال در طلب، فرصت انجام و به جا آوردن دیگر وظایف را هم در نظر بگیرم. یک وظایف دیگری هم به عهده ام هست ، آن ها را هم باید برنامه ریزی داشته باشیم. 🔹یعنی بیست و چهار ساعت را فقط برای طلب در روزی قرار ندهم. باید برای عبادتم یک وقتی بگذارم. برای تحصیل علمم یک وقتی بگذارم. برای ادای حق زن و فرزند و پدر و مادر یک وقتی بگذارم. یک بخشی از زمان را هم برای طلب روزی بگذارم. الان مثلا در عرف جامعه این طور است که یک انسانی که مسئولیت مالی برعهده اش است، هفت هشت ساعت در روز را اختصاص می دهد به کار و تلاش و کسب درآمد. به اندازه یک شغل را باید تعبیر عرفی بگیریم. یک شغل، زمان متعارفی که باید درش صرف بشود الان در ایران حول و حوش هفت، هشت ساعت است. این را داشته باشد. به وظایف دیگر خودش هم برسد. خدا روزی را می رساند. 🌸البته این نگاه توحیدی باعث می شود که انسان در مصرف هم توحیدی باشد. یعنی آن اصول ارزشی مصرف که در دین بیان شده که مورد قبول عقل و فطرت هم هست، مورد توجه قرار می دهد. قناعت داشته باشد. اسراف و تبذیر نداشته باشد و خیلی از این دست ارزش ها که اگر مجموعه این ها را داشته باشیم، زندگی مان خیلی خوب تنظیم می شود. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ شنبه 1400/09/06 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
📚تمرکزتان روی درس باشد. خودتان را بالا بکشید حفظه الله: 🌸اگر می خواهیم حتی از نظر روزی و تامین معیشت در وسعت قرار بگیریم، تمرکزمان روی درس باشد. خودتان را بالا بکشید. هم عنایت الهی متوجه شما می شود. هم به برکت این کسب دانش و آگاهی ای که کسب می کنید، فرصت های خیلی خوبی برایتان فراهم می شود که می توانید معشیت خودتان را تدبیر کنید. اگر می خواهید زندگی خوبی داشته باشید، هم از نظر معنوی، اخرتی دنیایی، خوب درس بخوانید. ☘️در طول تحصیل باید انسان از یک بسته در حقیقت استفاده کند. این بسته بخش های مختلفی دارد. 1. توکل به خدا. این توکل لفظ نیست. یک نگاه است. یک نگاهی که زندگی انسان را عوض می کند و روحیه است. واقعیت است. حقیقت است. 2. توسل به اهل بیت علیهم اسلام. 3. متلبس شدن به مجموعه ای از ارزش ها که یکی از آن ها، قناعت است. ما باید قناعت بورزیم. و هم چنین اسراف و تبذیر و تجمل را در زندگی خودمان باید حذف کنیم. صبر هم باید مورد توجه قرار بگیرد. 💠یکی از چیزهایی که باید توجه کنیم، تدبیر است. آن مقدار امکانات مادی ای که در اختیار ما قرار می گیرد را با تدبیر مصرف کنیم. یک جوری نباشد که آن ماهانه ای که به انسان می رسد، آن ماه اول برود یک دفعه ای به همه دوستان بگوید امروز مهمان من. و همه را در یکی دو روز اول ماه خرج کند و تا آخر ماه بگوید ندارم و مجبورم یک کاری را به عهده بگیرم. نه. آن تامین نیازهای زندگی خودش را در اولویت قرار بدهد. 📌وقتی ازدواج کرد، در میان کارهای خیر فکر نکنیم که صدقه به دیگران دادن و خرج کردن برای دیگران ثواب است. اول خرج خانواده خودمان برایمان در اولویت قرار بگیرد. این هم ثواب فراوانی دارد. و اگر خانواده ها اینجا هستند، جایی است که باید دست اندرکاران حوزه ها هم نقش مثبتی داشته باشند و خوب است که خانواده ها وارد عمل شوند. توجه پیدا کنند. فکر نکنند که پسرشان که می رود دانشگاه احتیاج به حمایت دارد اما پسری که می آید قم، آن دیگر باید در برطرف شدن مشکلات خانواده مشارکت داشته باشد. چرا؟ چون شهریه می گیرد. این شهریه هم ماشاالله یک عنوان پرابهت است. فکر می کنند چقدر است.. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ شنبه 1400/09/06 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 هدف قیام امام حسین تجدید بنای نظام اسلامی بود ◾️ رهبر انقلاب: کسانی که گفته‌اند «هدف، حکومت بود»، یا «هدف، شهادت بود»، میان هدف و نتیجه، خَلط کرده‌اند... امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد.۱۳۷۴/۰۳/۱۹ 🏴 📥 نسخه قابل چاپ👇 https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=50707
هدایت شده از KHAMENEI.IR
-69067008_2071563669.mp3
10.56M
🎙 بشنوید | سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره). 🏴 ◾️ Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
1083121410_-734954651.mp3
8.27M
🎙 بشنوید | روضه‌خوانی آقای حاج مهدی رسولی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره). 🏴 ◾️ Farsi.Khamenei.ir
🏴فرا رسیدن ایام جانگداز تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب و یاران باوفایش تسلیت باد🏴 ✔️حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹در روایت درباره زیارت [شب] عاشورا آمده:‌ «جَاءَ یَوْمَ القِیَامَة مُلَطَّخاً بِدَمِهِ فِی اصْحَابِ الحُسَیْنَ» (در روز قیامت آغشته به خون خود در میان اصحاب حسین علیه‌السلام محشور می‌شود). 🔸سیدبن‌طاووس از این هم بالاتر نقل کرده است: «مُلَطَّخاً بِدَمِ الحُسَیْنِ» (آغشته به خون حسین علیه‌السلام). آیا ما این‌ها را می‌فهمیم؟! 📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٢٧۴ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
🔻مکن ای صبح طلوع ..🏴🏴🏴 ✅ شاید همه ما همچون امشبی، وقتی دهه اول محرم به اوج خود می‌رسد، دو دمۀ معروف شب عاشورا را هروله‌کنان و برسرزنان زمزمه کرده باشیم: «امشبی را شه دین در حرمش مهمان است؛ مکن ای صبح طلوع عصر فردا بدنش زیر سم اسبان است؛ مکن ای صبح طلوع» اما کمتر کسی می‌داند که شور و حرارت این دو دمه از قلم و نفس کدام شاعر بر دل‌ها نشسته است. ✔️ حضرت آیت‌الله بهجت وقتی در مجلس روضه شنید که مداح این شعر را می‌خواند و به‌جای «عصر فردا» می‌گوید «صبح فردا»، این نکته را به او تذکر داد که: «عصر فردا صحیح است». و در پاسخ به چشم‌های پرسشگر مداح، فرمود : «شاعر این ابیات مرحوم پدرم است». ✅ کربلایی محمود بهجت فومنی مردی بود متدین، خوش‌نام و خوش‌ذوق که طبع روانی در سرودن اشعار و مراثی اهل‌بیت(ع) داشت. کربلایی محمود اشعار و مراثی خود را با خطی خوش می‌نوشت و به مداحانی که از شهرهای اطراف می‌آمدند، می‌داد. ✅ کتاب «مکن ای صبح طلوع» مجموعه اشعار و مراثی کربلایی محمود بهجت درباره اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است که به کوشش مرکز نشر آثار آیت‌الله بهجت به چاپ رسیده است. 🔹 کانال رسمی مرکز نشر آثار ✅ @bahjat_ir
✔️ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▪️می‌دانیم روایاتی را که دربارۀ زیارات سیدالشهدا در نیمۀ شعبان و در شب عاشورا و این‌ها هست، به کجاها رسیده؟! ▪️هیچ می‌توانیم بگوییم «کَانَ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِی عَرْشِه‏» یعنی چه؟! ▪️ یا مثلاً [اینکه در احادیث دربارۀ] زیارت عاشورا آمده‌ «جَاءَ یَوْمَ القِیَامَة مُلَطَّخاً بِدَمِهِ فِی اصْحَابِ الحُسَیْنَ»(۱) (در روز قیامت آغشته به خون خود در میان اصحاب حسین (ع) محشور می‌شود). ▪️ سیدبن‌طاووس از این هم بالاتر نقل کرده است «مُلَطَّخاً بِدَمِ الحُسَیْنِ»(آغشته به خون حسین (ع)). 🔸چه عرض بکنیم؟! ما این‌ها را می‌فهمیم؟! ▪️چیست که ثوابش برای ما مذخور(۲)نیست؟ همین بکاء برای سیدالشهدا (ع) ثوابش چیست؟! می‌توانیم برایش حدی که دیگر از آن بالاتر نیست بگوییم؟! حدی نیست که! به حدی است بکاء که [در روایت] می‌گوید همین‌که اشک مختصری آمد، اذن دخول سیدالشهدا است و چه‌بسا جاهای دیگر هم [بنابه] الغاء خصوصیت، همین باشد؛ «الدَّمْعَةُ عَلامَةُ الْاِذْنِ»؛ داخل بشو. از چشم من اشک بیاید، چه ربطی دارد به اینکه آن‌ها اذن داده‌اند؟! هیچ معلوم است که چه هست قضایا؟! پی نوشت: ۱_«مَنْ بَاتَ عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ (ع) لَیْلَةَ عَاشُورَاءَ لَقِیَ اللَّهَ تَعَالَی یَوْمَ الْقِیَامَةِ مُلَطَّخاً بِدَمِهِ کَأَنَّمَا قُتِلَ مَعَهُ فِی عَرْصَةِ کَرْبَلَاءَ؛ هرکس شب عاشورا نزد قبر حسین (ع) بیتوته کند، روز قیامت خدا را در حالی ملاقات می‏‌کند که به خون خود آغشته است. گویا با او در صحرای کربلا کشته شده است»؛ مصباح‌المتهجد، ج٢، ص٧٧١؛ اقبال‌الاعمال، ج۲، ص۵۵۸ و نیز نک: کامل‌الزیارات، ص۱۷۳؛ مزار کبیر، ص۳۵۱؛ بحارالانوار، ج۹۸، ص۱۰۳و١٠۴. ۲_مذخور امری است که در دسترس همه نیست و ذخیره شده است برای افراد خاص یا وقت خاص یا مکان خاص؛ و مذخور بودن ثواب زیارت به یکی از این معانی است: ١. ذخیره‌شده برای وقت شدت نیاز؛ ٢. اصلاً بیان نمی‌شود که چقدر است؛ ٣. فقط برای خواص شیعه ذکر می‌شود. 📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٢٧۴ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امشبی را شه دین ▪️در حرمش مهمان است ▪️عصر فردا بدنش ▪️زیر سم اسبان است 🏴صلی الله علیک یا ابا عبدالله🏴
4_5936115514307774178.mp3
1.52M
🏴 وای حسین... ای شاه کفنت کو... عقیق یمنت کو... بگو پیرهنت کو... تنت کو... 🎤 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom عليه السلام