استادصمدی-لطماتیارینکردنامام.mp3
4.12M
#استادصمدیآملی
#عواقبیارینکردنامام
#برگرفتهازجلسهسخنرانی
#شبهشتممحرمسال98
⌛️زمان: 9:47 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#عواقبیارینکردنامام
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبهشتممحرمسال98
👈 وقتی بعد از پیغمبر اصحاب رسول الله از دور امیرالمؤمنین همه دور شدند و باعث شدند که به آقا کمک نکنند 25 سال امیرالمؤمنین خانه نشین بود ولذا نیاز داشت به او کمک رسانی بشود حرفش را گوش بکنند، دستوراتش را اجرا کنند؛ در تمام امور دینی از محضر مبارکش بهره مند باشند، وقتی ناصر او نشدند باعث شد که امام نتوانست بر مسند حکومت بعد از پیغمبر قرار بگیرد و جامعه ی اسلامی و انسانی امت محمدی صلّی الله علیه و آله و سلم ، 25 سال درگیر کسانی شد که تمام حیثیت انسانی، اجتماعی، دینی امت پیغمبر را بر باد دادند. امت پیغمبر تبدیل شد به یک امت فقیر، یک امت توسری خور، امتی که با ظهور خاتم انبیا و نزول در طی 23 سال قرآن کریم از اول بسم الله الرحمن الرحیم فاتحه گرفته تا آخر سوره ی ناس، بیش از شش هزار و ششصد آیه بر حضرت در طی 114 سوره نازل شد، بعد از رحلت پیغمبر چون یاری نکردند جانشین رسول الله را بعنوان علی علیه الصلوة و السلام، نتیجه اش این شد که امت پیغمبر دچار تشتت شد، اختلاف در او رخنه کرد و باعث شدکه این امت فشل شد و به او ضعف روی آورد؛ با اینهمه عظمت قرآن کریم که می توانست با قوت امت پیغمبر امروز کل زمین همه طرفدار شریعت محمدی صلّی الله علیه و آله و سلم باشند اما متاسفانه نه مسیحی ها آمده اند؛ نه یهودی ها آمده اند؛ نه گروههای دیگر، مکاتب وحیانی قبل از خاتم انبیا به این مکتب روی آورده اند، اختلاف داخلی هم موجب پراکندگی داخلی شد هم موجب استیحاش هم خارجی شد؛ و در مثل قضیه عاشورا که وقتی سر حضرت را به شام می برند؛ جلسه می گیرند، از باب یک جلسه ی حکومتی که بر دشمن خودش غالب شد می خواهد جشن پیروزی برقرار بکند، یکی از اهل نصارا و مسیحیت بر می خیزد و می گوید این سر بریده ای که وارد جلسه کرده اید برای چه کسی است؟ اقرار کردند مال نوه ی بلافصل پیغمبرشان است؛ پیغمبر است و دخترش فاطمه و فرزند فاطمه هم حسین. دیگر بگوییم نوه ی چهارمی، پنجمی، دهمی، نه. نوه ی اولی. آنهم نوه ی صاحب عصمت ، که او چقدر اینها را سرزنش و مذمت کرد: « شما دیگر عجب آدمهایی هستید که می آیید نوه ی بلافصل پیغمبرتان را می کشید».
چقدر ابی عبدالله در روز عاشورا به اینها خطاب کرد مگر من تنها سبط باقیمانده ی پیغمبر نیستم؟ چون امام حسن که قبلاً شهید شد؛ پیغمبر هم از ناحیه ی هیچ فرزندی دارای نوه نبود، فقط از ناحیه ی فاطمه ی زهرا دوتا نوه ی پسری داشت، سومین نوه ی پسری او هم سقط شد. این دوتا نوه، دوتا سبط هستند؛ یکی هم قبل از کربلا ده سال در سال پنجاه و یک یا پنجاه هجری به شهادت رسید، یک نوه را هم در ابتدای سال 61 هجری به شهادت می رسانند؛ بعد سر او و سر دیگر اصحاب او و اهل بیت او را از کربلا به شام می برند در منظر یهودیان قرار می دهند. ببینید چقدر عالم اسلام تحقیر شد با این افعال شنیع؟
چقدر مسلمانها تحقیر شدند؟
در دربار یزید در شام اینها نیروهایی از روم بودند؛ از مصر بودند؛ از شامات بودند؛ از جاهای مختلف بودند؛ امام زین العابدین علیه الصلوة و السلام می فرماید وقتی من و اهل بیت ما را که به اسارت به شام بردند؛ داشتند می بردند به درون کاخ یزید، یکی از این دربانها که زبان رومی داشت؛ معلوم بود اهل روم بود؛ که الآن روم، ایتالیا را می گویند؛ اهل روم بود؛ به زبان رومی به یک سرباز دیگر داشت می گفت که اینها الآن نمی دانند دارند می برند درون، چه خبر است؟ معلوم بود که او از درون و از طرح درون باخبر بود؛ گفت اینها طفلی ها نمی دانند که الآن دارند می برندشان درون، می خواهند ببرندشان یک حیاط خلوت پشت این کاخ دارد، اینها همه را می خواهند ببرند در آن حیاط خلوت بکشند، سر ببرند، منتها اینها نمی دانند؛ فکر می کنند آنها را می خواهند ببرند درون این کاخ از اینها پذیرایی کنند.
امام زین العابدین می فرماید من فهمیدم او چه می گوید منتها اهل بیت ما کسی زبان او را متوجه نمی شد که اینهم یکی از آن روایات لطیفی است در باب علم امام؛ باید رویش بحث بشود که علم امام به چه نحو است.
غرض اینهمه عالم اسلام تحقیر شد، برای اینکه بعد از پیغمبر امیرالمؤمنین بیست و پنج سال و خورده ای یار و یاور نداشت؛ ناصر نداشت. بله حالا که به ستوه آمده اند از غلط کاریهایشان، که بدنبال اولی راه افتادند سرشان به سنگ خورد؛ به دومی و سومی پناه بردند، دچار حادثه بن بست شدند؛ آمدند در خانه ی علی، چند سالی چند مدتی هم حضرت را کمک کردند، حکومت برقرار شد، باز عهد شکستند؛ ناکثین شدند شکننده ی عهد شدند متاسفانه باز آقا را یاری نکردند، یک عده رفتند توی جمل بر علیه آقا از عایشه گرفته تا نزدیکترین یاران او مثل طلحه و زبیرها و بعضی از دیگر اصحاب، و یک عده ای هم در جنگ صفین رفتند به دنبال قاسطین و یک عده ای هم در جنگ نهروان رفتند به دنبال مارقین و امیرالمؤمنین را کمک نکردند که در نتیجه آن حضرت در مقابل خودیها مجبور شد بایستد، چهار هزار نفر را در نهروان بکشد، کینه ی امیرالمؤمنین در دلشان، نسلهایشان نسبت به علی و نسل علی و فرزندان علی ، هنوز هم که هنوز است دارند کینه إعمال می کنند.
داعشی های امروز هم که در سراسر جهان جمع شده اند، برای همین است که کینه بورزند با اهل بیت پیغمبر و جنابعالی شیعه ای که دوازدهمین جانشین پیغمبر و وصیّ رسول الله به عنوان حضرت بقیّة الله قائل هستید را حکم به اعداممان صادر بکنند و بگویند اینها مشرک اند؛ اینها کافرند؛ اینها واجب القتل اند و امثال اینها.
✍🏼 #پیاده_شده_از_فایل_صوتی
__________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-جناب"جون".mp3
1.74M
#استادصمدیآملی
#جنابجونخادمامامحسین
#برگرفتهازجلسهسخنرانی
#شبیازدهممحرمسال98
⌛️زمان: 4:08 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#جنابجونخادمامامحسین
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبیازدهممحرمسال98
👈 جناب « جون » یک شمشیر ساز ماهری بود. ایشان در زمان امام حسن علیه الصلوة و السلام در محضر آقا بود؛ قبل از امام حسن محضر امیرالمؤمنین بود؛ غلام آقا بود؛ قبل از او هم غلام ابوذر بود، بعد از رحلت ابوذر در ربذه، ایشان آمد مستقیماً رفت در خانه ی امیرالمؤمنین گفت ما نوکر این درگاهیم؛ ما به هیچ کس دیگر اعتقاد ندارم من. و همینجور ماند خدمت آقایان.
بعد از اینکه آقا امیرالمؤمنین شهید شد، ایشان خدمت امام حسن بود، بعد از او امام حسن که شهید شد از سال پنجاه و یک هجری خدمت جناب ابی عبدالله علیه الصلوة و السلام بود؛ ده سال فقط غلامی شخصی آقا رو این آقای جون می کرد.
حالا از زمان ابوذر حساب بفرمایید ابوذر در زمان عثمان تبعید شد به ربذه، و در ربذه مرحوم شد و شهید شد به دست دشمن، از کی آمد به محضر امیرالمؤمنین، الآن که کربلاست روز عاشورا می شود گفت ایشان در حدود چهل سال است که دارد به این خاندان پیغمبر خدمت می کند؛ در محضر آقاجان امیرالمؤمنین است؛ امام حسن است؛ امام حسین بود؛ یک شمشیر ساز بسیار قوی بود، آقا به او فرمود که شما یک چادر مخصوص درست بکنید برای شمشیر سازی؛ ایشان شمشیر درست می کرد. چون حالا که آمدند کربلا مستقر شدند دیگر تقریباً بوی جنگ به مشام می رسید؛ دیگر معلوم بود که جنگ شروع می شود.
آقا هم ایشان را دستور شمشیر سازی داد؛ و معمولاً هم در عرب رسم بود، همه با خودشان شمشیر همراه داشتند؛ اصلاً شمشیر جزو اجزای لاینفک عرب بود.
جوانهای عزیز
برادران دانشگاهی
خوب بنشینید تاریخ را زیر و رو کنید؛ به جزئیات تاریخ... حالا با اینکه همه ی تاریخ به دست ما نرسیده ولی همینها که آمده خیلی لطائف در آن هست. فکر کنید ببینید چه گذشته و از تاریخ درس بگیریم.
شب عاشورا، تقریباً می شود گفت چادر « جون » خیلی شلوغ است.
همه می رفتند شمشیر خودشان را تیز کنند؛ اصلاح کنند؛ بالاخره شمشیر است دیگر. هم طویل است؛ یک شیء طولانی است؛ چند وجب است؛ معمولاً زود منحنی می شود، شکسته می شود؛ کج و کوله می شود؛ نیاز به اصلاح دارد. زود دَم ِ تیزی اش می بنیید دچار مشکل می شود. و لذا شب عاشورا شب اصلاح شمشیرها بود؛ من جمله خود آقاجان.
امام حسین هم شمشیرش را شب عاشورا برده به خیمه ی جون، که جون داشت شمشیر آقا را تیز می کرد؛ اصلاح می کرد آقا آنجا نشسته بود آن اشعار را می خواند:
« یا دهر لکَ أفٍّ من خلیل ِ
کم لک بالإشراق و الجلیل ِ»
که حضرت امام زین العابدین می گوید من شنیدم دیدم ای پدر جان مثل اینکه بانگ رحیل دارد....
تنها اینجا بود. مابقی اصحاب همه تقریباً مشغول امور شخصی بودند و مشغول ذکر و دعا بودند.
✍🏼 #پیادهشدهازفایلصوتی
________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-حسادتمانعرشد.mp3
1.46M
#استادصمدیآملی
#حسادتمانعرشدوشکوفاییکمالات
#برگرفتهازجلسهسخنرانی
#شبدوازدهممحرمسال98
⌛️زمان: 3:28 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#حسادتمانعرشدوشکوفاییکمالات
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبدوازدهممحرمسال98
👈 توفیق بود که نسبت به حدیث شریف امام رضا ( خطاب به ریّان بن شبیب ) در رابطه با گریه بر امام حسین علیه الصلوة و السلام روی آوریم که یکی از اسرار این گریه این است که دوست داریم تمام قابلیتهای انسانی ما شکوفا بشود.
چون بسیاری از استعدادها در اجتماع شکوفا نمی شود؛ زمینه برای شکوفایی پیش نمی آید. می بینید یکی از چیزهایی که مورد بخل و حسد و کینه واقع می شود این است که کسی کمالی داشته باشد، کمال او در بین دوستانش، اطرافیانش، محیطش اگر ظهور کند، به جای اینکه بیایند کمالات خودشان را با کمال ایشان تطبیق بدهند و از محضر استفاده کنند راه حسد را در پیش می گیرند و حسود بر اساس یک وصف غیر مناسب باعث می شود که یا کمال از محسود مسلوب می شود، یا بالاخره جلوی ارتقای وجودی محسود را می گیرند و یا اینکه مانع وصول فیض محسود به اجتماع می شوند.
برای همین است که ائمه علیهم السلام محسود واقع شدند؛ مورد حسد واقع شدند.
نمی توانند ببینند امام جواد، یک جوان در سن جوانی اینهمه کمالات الهیه را ظهور بدهد، نمی توانند ببینند.
نمی تواند تحمل کند که امام حسین علیه الصلوة و السلام آنقدر در امت پیغمبر ظهور کمالات را اظهار کند و به وجود بیاورد.
نمی توانند بعد از پیغمبر اکرم، دوست ندارند؛ خواهان نیستند؛ چون خودشان القابی برای خودشان درست کرده اند، می خواهند بر اساس القاب مردم به آنها روی بیاورند، از طرفی هم القاب صرف که نمی تواند کمال آور باشد.
✍🏼 #پیادهشدهازفایلصوتی
____________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-لقبگراییمانعرشد.mp3
1.33M
#استادصمدیآملی
#تکیهبرالقابمانعرشدوشکوفاییکمالات
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبدوازدهممحرمسال98
⌛️زمان: 3:09 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#تکیهبرالقابمانعرشدوشکوفاییکمالات
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبدوازدهممحرمسال98
👈 القاب صرف که نمی تواند کمال آور باشد.
مثل یک بچه فقیری می رود دانشگاه، می رود به مراکز علمی، تحقیقی، بهترین کمالات را بدست می آورد بعد یک بچه سرمایه داری، یک بچه ی سرداری، یک بچه ی مسؤولی، یک بچه ی شخصیتی، ایشان این کمال را بدست نمی آورد، منتها القابی برای خودش یدک می کشد؛ چون فرزند فلانی است نمی تواند بیاید؛ از آنطرف این کمال را ندارد.
دلش می خواهد که اجتماع به سوی او روی بیاورند در حالیکه اجتماع خواهان کمالند و ایشان ندارد کمال را به اینها بدهد؛ باید آن فرزند فقیر بدهد؛ ولی بالاخره یا جلوی رشد آن فرزند فقیر را می گیرند یا جلوی فیض دهی او را می بندند. چون از آن ور هم نمی خواهند آن جایگاه القابی مجازی غیر واقع اجتماعی آنها هم مورد ضربه واقع بشود؛ چون اگر این بیاید ظاهر بشود دیگر جا برای آنها نمی ماند که.
و لذا همیشه حسد گرفتار کننده است در اجتماع.
در بین اوصاف بد، این وصف حسد باعث می شود اجتماع بی بهره می شود.
کلّ ائمه محسود واقع شدند.
فلانی پدرخانم جناب رسول الله است؛ فلانی زن پیغمبر است؛ فلانی داماد پیغمبر است؛ فلانی صحابه ی دست اول پیغمبر است؛ این القاب جمع شده اما از آن ور کمالی ندارد؛ علمی ندارد؛ رابطه با غیب ندارد.
اجتماع هم بعد از پیغمبر یک کسی را می خواهد که ارتباط با غیب داشته باشد. علی هست. ولی خب اگر علی را بخواهند منصه ی ظهورش را فراهم کنند دیگر جا برای آنها نمی ماند که. مجبورند که بیایند علی را از میدان در بکنند، جلوی فیض اقیانوس بیکران علی به مردم را بگیرند تا بعد بگویند آقا ما صحابه ی پیغمبریم؛ ما دست اولیم. ما داخلی هستیم؛ ما دامادیم.
جلوی فیض را می بندند نمی گذارند مردم بهره مند بشوند.
✍🏼 #پیادهشدهازفایلصوتی
____________
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-حضرتبقیةاللهیارمیخواهد.mp3
3.3M
#استادصمدیآملی
#حضرتبقیةاللهیارمیخواهد
#برگرفتهازجلسهسخنرانی
#شبهشتممحرمسال98
⌛️زمان: 7:50 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#حضرتبقیةاللهیارمیخواهد
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبهشتممحرمسال98
#بسیاربسیارمهم
👈 از جنبه ی #فضایمجازی و #بخشارتباطات جهان تبدیل شد به یک #دهکدهۍجهانی؛ اما در بخش اسلحه و مهمات و امور نظامی و حربی و امثال اینها، کلّ عالم تبدیل شد به یک #انبارباروت.
ده ها کلاهک هسته ای وجود دارد؛ صدها کلاهک هسته ای وجود دارد؛ اسرائیل، فقط بیش از دویست موشک با کلاهک هسته ای در انبارهایش موجود است. که هریک از اینها در یک محیطی منفجر بشود کیلومترها در کیلومترها، دهها کیلومتر و صدها کیلومتر در صدها کیلومتر را نابود می کند اصلاً. هیچ گیاهی در آنجا روییده نمی شود؛ هیچ فردی آنجا زنده نمی ماند. چند ثانیه مگر آن #هیروشیما و آن بمباران امریکاییها واقع شد که بیش از دویست و پنجاه هزار آدم از بین رفتند؛ چند ثانیه.
الآن که دیگر حرف یک کلاهک و ده تا و صدتا نیست؛ هزاران کلاهک هسته ای در جهان موجود است و حضرت بقیة الله اگر به فرض الآن قیام بفرمایند خب می خواهند « یملأ الله به قسطاً و عدلاً بعد ما مُلِئَت ظُلماً و جوراً » بعد می خواهند که کل زمین را پر از عدل و داد بفرمایند بعد از آنی که پر از ظلم و ستم و جور شده است، این همه دشمن. ببینید چه خبر است؟
#آلاتحربیه، #کشتۍها و #ناوگانهاۍجنگی، هواپیماهای مختلف با مدلهای گوناگون عجیب و غریب، #موشکهاۍقارهپیما و چندین هزار کیلومتر فضا را طی کن، همه مجهز به کلاهک هسته ای، چه اینکه الآن منطقه ی خود خلیج فارس ما هم بر اساس تحریک غربی ها و اروپایی ها، تمام سران عرب این منطقه و دول خلیج، که همه شان سلطنتی اند، هیچکدامشان بر اساس رأی اداره نمی شوند، همه موروثی سلطنتی شاهنشاهی اند، مثل عربستان سعودی که شاهزاده ها صف کشیده اند برای مساند حکومتی، اینها را که پولهای کلان این منطقه و ثروت عظیم خاورمیانه و منطقه ی خلیج به این عظمت اینها همه الآن دارد می رود توی امریکا و اروپا و از آنجا بصورت اسلحه و مهمات و موشک و هواپیماها و کشتی های جنگی و چه بسا هم به اینها حتی کلاهک های هسته ای هم بدهند و حرفش را هم نزنند؛ الآن منطقه تبدیل شده به یک منطقه ی باروت، کلا انگار اینکه اگر یک ثانیه، یک ساعت اگر جنگی بخواهد پیش بیاید در این منطقه تمام این کشورها به راحتی برای چند ساعت طول نمی کشد، محو می شوند.
#یکغوغایۍاستدرعالم.
این است که #حضرتبقیةاللهیارمۍخواهد.
« فیکونونَ مِن أنصاره»
#تیرهاۍغیبۍوجودمقدسحضرتبقیةالله برای همه ی منابع نظامی دشمنان، باید از طریق همان #موجوداتمجردعقلیکهمافوقعالممادهومثالاند؛ #مافوقطبیعیاتومثالیاتاند، برزخیات اند؛ بلکه #ازموجوداتحقیقتعقلۍاند منتها متمثل بشوند در هر جای عالم حضرت را کفایت کنند: « فیکونون من انصاره »
خب اینها اگر کسی بگوید آیا اینها مگر می شود که واقع بشود؟ خب اینها چیزهایی است که در زمان رسول الله واقع شده است.
همین فرشته ها آمدند به محضر آقا، عرض کردند آقا ما همان فرشته هایی هستیم که جدت رسول الله را در جنگها کمک کردیم؛ آن اجنه و افواجی از جن هم که به محضر آقا مشرف شدند آنها هم به آقا عرض کردند ما از شیعیان پدرت علی هستیم و در جنگهای جدّ بزرگوارت رسول اکرم حاضر شدیم؛ در جنگ احد، در جنگ بدر، در جنگ خندق، جنگهای دیگر؛ به محضرشان مشرف شدیم؛
« و ما رَمَیتَ إذ رمیتَ و لکنّ الله رمی»
اینها همان کسانی بودند که در جنگها آقا را کمک می کردند، دشمن را به هزیمت می بردند و جناب رسول الله با کمترین افراد، با پر جمعیت ترین نیروهای دشمن می جنگید:
« کَم مِن فِئَةٍ قلیلةٍ غلبَت فِئَةً کثیرةً بإذن الله »
که بر علیه دشمن غلبه پیدا می کرد جناب رسول الله.
آن فرشتگان « فیکونون من أنصاره » که الآن در نزد قبر حضرت ابی عبدالله اند اینها می مانند تا زمان حضرت بقیة الله و بعنوان انصار آن بزرگوار بتوانند کمک بکنند آقا را؛ یاری بدهند.
خدای متعال به وسیله ی همین فرشتگان و دیگر قوای عالیه ی در نظام هستی که جزو مبادی عالیه ی عالم اند، تمام وجود مقدس حضرت بقیة الله را کفایت می کند ضمن اینکه احکام طبیعت هم در جای خودش باقی است.
إن شاء الله توفیق داشته باشیم جزو سربازان آماده به رزم آن بزرگوار قرار بگیریم؛ اگر توفیق ادراک آن ظهور به ما دست داد که البته در این باب عرایض زیادی هست به جاهای دیگر موکول می کنیم.
« فیکونون من أنصاره»
شعارشان هم اینست: « یا لثارات الحسین »
همه جا را این شعار می گیرد.
✍🏼 #پیادهشدهازفایلصوتی
_____________
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-بکاءحقیقیطبیعی.mp3
2.74M
#استادصمدیآملی
#بکاءحقیقیوطبیعی
#برگرفتهازجلسهسخنرانی
#شبدوازدهممحرمسال98
⌛️زمان: 6:31 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#بکاءحقیقیوطبیعی
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبدوازدهممحرمسال98
👈 بکائی که اینهمه برای آن ثواب نقل کرده اند، بکاء یعنی همین که به یاد آقا افتاده ای، گریه ات سرازیر شود، بطور طبیعی.
چرا اجتماع به این بکاء نمی رسد؟
چرا امام رضا علیه الصلوة و السلام میگه: یابن الشبیب إن کنتَ باکیاً فابکِ للحسین علیه السلام " ؟
اگر می خواهی گریه کننده باشی برای حسین گریه کن.
خب حالا یک جوانی می میرد، مادرش می خواهد گریه کننده باشد، دیگر نمی تواند در مرگ پسرش خنده کند که.
لابد دلش می خواهد گریه کند دیگر. هرچه دیگرانی می خواهند جلویش را بگیرند، ایشان گریه می کند، این چه گریه ای می شود؟ گریه طبیعی.
خب حالا دلش می خواهد گریه کننده باشد، امام به او می گوید:
" إن کنتَ باکیاَ "، می خواهی که گریه کننده باشی،
" فابکِ للحسین ". این می شود بکاء.
ولذا همین که میلش به این است که بگرید، حالا برای هر امری، هر چیزی.
دوستش از دنیا رفته، خبر به او رساندند، تصادف کرده، و... و... می بینی که یک مشکلی برای او پیش آمده، پدر او، برادر او، دوست او، همسایه او گریه می کند، ایشان هم ناگهان می بینی رو به سوی گریه کردن دارد می رود، امام می گوید : "إن کنت باکیا" حالا می خواهی گریه کنی؟ " فابک للحسین"
می بینید ما برای این امور، گریه بر امام حسین را توجه نداریم اصلا.
بله در اینجور جلسات مصیبت می خوانیم، قضایا را می گوییم، گریه می کنیم، این روضه خوانی کردن و گریه کردن هنوز ان بکاء طبیعی نیست.
#بکاءطبیعیاینستکهوقتیبہیادامامحسینافتادیگریہاتبگیرد.
و لذا در روایات داریم وقتی حضرت آدم خواست توبه بکند، که حالا تفسیر انفسی و معانی اش چه می شود؟ صورت ظاهری روایت را نقل می کنم، که به او گفته شد به این اسامی خدای متعال را قسم بده: « أللهم إنی أسئلک بحق محمد و علي و فاطمة و الحسن و الحسین و جعفر» هفت تا اسم را ایشان برده از این اسامی اهل بیت، بدون تکراری.
بعد وقتی رسید به اسم حسین دید گلو گیر کرده. خفه شدم. تا می خواهد بگوید حسین، نمی آید. این را می گویند بکاء.
یعنی تا به یاد می افتد، بشکند. نه اینکه آنقدر مصیبت خوانده شود، آنقدر تشبیهات بشود، هی اینجور، خیمه آتش زدند، هی پهلو شکستن، بعد کمی گریه کنیم.
همین که مصیبت قطع شد، گریه هم قطع می شود. معلوم می شود این بکاء طبیعی نیست.
و لذا به تعبیر شاعر، خوب تعبیر کرده است، آفرین، می گوید که: اگر حاجی در هنگام رمی جمرات، در تنها جایی که پیش می آید، می بیند مردم همه دارند سنگ می اندازند، معمولا در جمرات است دیگر، در جای دیگر که پیش نمی آید، می گوید حاجی در هنگام رمی جمرات اگر در همان لحظه یاد این بیفتد که اوه در شام کاری شد که مردها، زنها، همه، بچه ها، کودکان، همه داشتند اهل بیت را سنگ می زدند.
این لحظه به یادش بیفتد، نمی تواند خودش را کنترل کند.
بکاء
ادامه🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
حضرت زکریا به وی گفته شد: « بارالها فرزند می خواهم. یا کهیعص، یا حمعسق، لا حول و لا قوة إلا بالله، یا کهیعص. بعد، بارالها این کهیعص چیست؟ این کنایات چیست؟»
اصطلاح ادبیات عرب اینها را می گوید کنایه.
« این کنایات چیست؟ »
به او گفته بودند حالا تو اینها را بگو بچه دار می شوی.
رفت که بگوید کهیعص به مثلاً ی که رسیده، مراد از ی، حسین است، دید گلو گیر کرده.
کاف را گفته، هاء را گفته، کاف، ها، یا را که می خواهد بگوید، گلو گیر کرده. ای خدا چرا اینجوری شدم؟
سه شبانه روز در را بست، فقط ضجه زد حضرت زکریا.
بارالها چرا من اینجوری شدم؟ چرا به این وضع در آمدم؟
فرمودند صاحب این نام را در کربلا می کشند. مظلوم وار.
این می شود بکاء.
و لذا در احادیث مربوط به بکاء که چهل حدیث محدث قمی آورده، بسیاری از این لطائف و اسرار را در آن القا کرده.
ما باید در مقام گریه بر امام حسین به این نقطه برسیم.
فرزند ندارم.
اگر به تو یک حالی بتواند دست بدهد، گریه کننده باشی و در آن حال گریه کنندگی، بطور طبیعی، یک دفعه ببینی دلت می خواهد گریه کنی: آقا، نمی دانم چی هست، نمی دانم چرا گریه ام می آید؟
چون از این حالات پیش می آید برای کسانی که اهل ولایت اند، این حالات پیش می آید.
✍🏼 #پیادهشدهازفایلصوتی
____________
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-مسجدقاسم بن الحسن تهران-شب22.mp3
14.81M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ مسجد جامع قاسم ابن الحسن(ع )تهران
✅دهه سوم جلسه اول
🔸 30شهریور 98
⌛️زمان: 61:41 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-مسجدقاسم بن الحسن تهران-شب23.mp3
14.71M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ مسجد جامع قاسم ابن الحسن(ع )تهران
✅دهه سوم جلسه دوم
🔸 31شهریور 98
⌛️زمان: 61:15دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
شب 24 محرم 98-استاد صمدی آملی .mp3
15.46M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ مسجد جامع قاسم ابن الحسن(ع )تهران
✅دهه سوم جلسه سوم
🔸 1مهر 98
⌛️زمان: 64:23 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0