eitaa logo
نجم الدین
10.4هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عرفعرفان۷.mp3
238.6K
⌛️زمان: ۰۰:۵۹ دقیقه ____________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈نوع آقایون عرفا را وقتی زندگی نامه شون رو مطالعه بفرمایید، می بینید بسیاری از اینها یا در ، یا در دوران دچار مشکلات سنگین بودند. 🔸بعد جرقه خوردند برگشتند، حالا شدند عارف. این هرگز که از گزند شیطان در امان نیست. 🔸 و لذا معیار میخواد، تمام عرفا میزان دارند، میزان عارفان، است و است و است و خلافت انبیا و ائمه ( علیهم السلام ) هیچ میزانی غیر از این نمی تونند داشته باشند 👈خب اگر این است اونچه را که عارف می خواهد بگوید، باید از دیدگاه و بگوید، پس اگر ما گفتیم انسان در اصطلاح عرفان، یعنی انسان در اصطلاح و . 👈دیگه حرف اومد اصلا اونجا. کانّه مثل این که این عرفان به یک معنای دیگر، یعنی قرآن، یعنی دین، یعنی روایات، یعنی اهل بیت. _______________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عرفعرفان۴.mp3
828.3K
⌛️زمان: ۰۳:۲۶دقیقه ________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈عارف هر چه را که می چشد، 🔸یا در متن جان خودش می‌بیند 🔸 یا در نظام تکوین مشاهده میکند، که سفر از انفس به آفاق است، که در رساله صد کلمه آقا آمد. 🔸یا اینکه واقعا در خود این قرآن تدوینی میگیرد، می گه قرآن رو می خونم 👈 حالا الان شما تو مکاشفات حضرت آقا که اومدید، بالاخره یا در جان خودش دید، یا قرآن رو تلاوت می کرد تمثل پیدا کرد، یا در نظام هستی گشت و گذار کرد. از این سه حال به در نیست. 👈تمام این ۲۴ واقعه ای که در اینجا آمده، از این حال به در نیست. 🔸 یا در خودش دید 🔸یا در نظام تکوین می بیند، (سیر از انفس به آفاقه) 🔸 یا در نظام کتبی می بیند، که آدم یک وقتی قرآن را می خواند، می بیند عین جهنم متمثل می شه، از این سه حال که به در نیست. 👈اگر عارف، چشیده های آفاقی اش انفسی اش، کتبی اش، از این سه حال به در نیست، پیغمبر ( صل الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیت پیغمبر و قران کریم، این ها شاخصند. 👈لذا قران کریم می شود در حقیقت عرفان، حرف اهل بیت علیهم السلام هم، می شود حقیقت عرفان. اگر گفتیم انسان در اصطلاح عرف عرفان، پس در حقیقت، مثل اینکه گفته باشیم؛ انسان از دیدگاه قرآن، و انسان از دیدگاه روایات اهل بیت. برای اینکه عارف از این دو به در نیست. این یک حرفه. حرف دیگر اینه که، عرفای بنام و اصلی، اونایی که واقعا عارفند، این ها هیچگاه از خط اهل بیت و قرآن در برو نیستند. 👈اصلا عارف حرفی غیر از قرآن و حرف اهل بیت نداره، عارف حرفی به غیر از قرآن و حرف اهل بیت نداره! منتها یه حرفی هست، خود اهل بیت، و خود قرآن کریم به ما فرمود، ما یک نبوت تشریعی داریم ویک نبوت . 👈نبوت تشریعی منقطع شد، با وجود پیغمبر اکرم ( صل الله علیه و آله و سلم) به اتمام رسید. اما نبوت انبائی درش بازه. نبوت انبائی، 1⃣خوندن کلمات وجودی نظام هستی است 2⃣خواندن آیات و کلمات قران کریم کتبی است 3⃣و خواندن سرائر وجودی خود شخص است خوب اگر نبوت انبائی از این سه حال به در نیست، عارف هم یا خود می خواند، یا عالَم می خواند، یا قرآن کریم را می خواند. از این سه حال که به در نیست. 👈سرائر وجودی عارف هم، باطن عارف هم، چون با قرآن کتبی تطبیق داره، و چون با اهل بیت علیهم السلام تطبیق دارد، یعنی اون طوری که خدا، اهل بیت می خوانند، او می خواند. منتها داعیه ای هم نداره که بگه مثل امام صادق ( علیهم السلام ) منم می خوانم، این رو هیچ عارفی هم ادعا نکرد. همه اش عرفا فرموده اند ما دوست داریم اونچه را که اهل بیت یافته اند، ما هم به اندازه ی ظرفیت خودمون بیابیم. ____________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
عرفان، جدای از قرآن و روایات نیست. عرفان، کتابها و حقایقی است که تفسیر انفسی قرآن کریم است _____________________________ 🌿نجم الدین🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عرفعرفان۱(1).mp3
387.8K
⌛️زمان: ۰۱:۳۶دقیقه ____________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
عرفان، جدای از قرآن و روایات نیست. عرفان، کتابها و حقایقی است که تفسیر انفسی قرآن کریم است. که اگر ما واقعاً خواستیم انسان را در عرف عرفان نگاه کنیم، چون عرفان تفسیر انفسی قرآن کریم است، یعنی عارف هر چه را که میگوید، چون قرآن رو چشیده است، میگوید. 👈و لذا اگر بحث بشود که فرق بین عرفان و قرآن چیست؟ هیچ فرقی نیست. 👈قرآن، عرفان است و عرفان، قرآن است. فرق بین عرفان و روایات چیست؟ چه اینکه این بحث هم مطرح میشه، رابطه بین عرفان و ولایت چگونه است؟ خب، رابطه بین عرفان و ولایت که نمیشه بگیم اصلا رابطه است، عینیت است. اگر عرفان و ولایت دو چیز جدای از هم باشند، ما باید بینشون ارتباط برقرار کنیم، چون همیشه ارتباط بین دو چیز مستقله. 👈ولی اگر یکی روح دیگری بود و دیگری به منزله مرتبه ظاهر اون اولی بود، اینجا که نمی شه گفت که رابطه یا ارتباط بین عرفان با ولایت چیه؟ رابطه و ارتباط بین عرفان و قرآن چیست؟ اصلا عرفان، تفسیر انفسی قرآن کریمه. ________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عرفعرفان۶.mp3
430.9K
⌛️زمان: ۰۱:۳۶دقیقه ________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0