eitaa logo
نجم الدین
10.4هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
👈یکی از لطایفی که حضرت آقا در کتاب‌هایشان بشدت روش تاکید دارند، هِی به عنوان اصل هِی گوشزد می‌کنند، هِی تاکید می دهند، این خطرهای آینده را پیش بینی کردن هست. که یه وقتی به عرض محضرتان رساندم که واقعاً من این را برای آینده ما نگرانیم. خوب الان درسته ما در زمان خود حضرت آقا هستیم سیره شان را می‌بینیم، خودشان را می‌بینیم، مشاهده می‌کنیم، امام رحمة الله علیه را دیدیم، نماز شبش را تعریف کرده‌اند، نماز خواندنش را دیدیم. این‌ها همه را دیدیم و برای ما روشن است. اما می‌دونید آینده چه چیزها به اسم آقا، امام، این بزرگان، پخش بشود. 🔸معلوم نیست که چه خطرهایی بیاید. همیشه عرفان در دامنه خطر هست. همیشه عرفان و عرفای اصیل در دامنه خطر بودند. جناب صدرالمتألهین واقعاً آمده آن‌چنان عرفان را آورد در وادی برهان، آن‌چنان عرفان را با برهان و قرآن آمیخت، که بعد از جناب صدرالمتألهین عرفان واقعاً یک جانی گرفت. 🔸 اما قبل از جناب ملاصدرا عرفان چه گرفتار جُهَلا بود. جهلا چه کرده بودند با مسائل عرفانی. آن وقت این‌جا هم الان که وجود مساوی با حق هست، پس هر کجا وجود هست حق هست، پس یعنی زمین خداست، آفتاب خداست، العیاذبالله این چهارپا، این حیوان، آن آدم، این مورچه، اون مگس، این سوسک و اون پشه اینها همه اینها العیاذبالله نعوذبالله این‌ها خدا هستند؟ پس شما می‌فرمایید وجود مساوق با حق هست که! پس این‌ها هم می‌شوند خدا؟! از یک طرفی هم می‌فرمایید انسان در عرف عرفان تا این پله را طی نکند نمی‌تواند آن حقایق نظام هستی را بگیرد و اهل عرفان حقیقی بشود و به کمالات انسانی برسد. اینه که این پله اول را درست باید حل بفرمایید عزیزان من، حداقل چندین بار عرض کردم باید قشنگ سروران من یک دور معرفت نفس را روی حساب بخونید به گزاف نمی‌شود. خیلی هم پارسال هم خیلی استدعا کردم و تقاضا می‌کردیم از محضر عزیزان که ناخوانده نروید. حتماً درس بخوانید عزیزان، حتماً درس بخوانید، فکر نکنید که اگر یک وقتی یک منبری رفتید، یک جایی رفتید، یک دو تا انسان عارفی دیدید، تشنه شدید، به راه افتادید دو تا خواب دیدید، دو تا تمثل حاصل شده این‌ها کار تمام شده، این‌قدر خطرها در این وادی‌ها دیدیم و شنیدیم فراوان. این‌ها هیچ کدام ملاک و معیار نیست. و لذا حتی مکاشفه ابن‌عربی ها هم معیار می‌خواهد، تمثلات این بزرگان همه معیار می‌خواهد، می‌فرمایند قرآن معیار ماست، ائمه معیار ما هستند، قرآن و ائمه چون معصوم‌اند معیار اند، آن‌ها هرگز خطا ندارند. 🔸امام صادق خواب خطا نمی‌بیند، امام صادق خواب اضغاث احلام ندارد، امام باقر بیداری و تمثل بیجا نداره، قرآن یک کلمه حرف خلاف نداره، این سرّش این هست که هم قرآن معصوم هست، هم اهل‌بیت، هم روایات معصومند. روایات اگر روایت هست معصومند، هیچ خطا ندارند. اما غیر ائمه معصوم نیستند. تمام عرفا همه میزان می‌خواهند، تمام خوابشان باید با خواب قرآن و انبیا تطبیق بشود، باید با خواب ائمه تطبیق بشود. اگر درست بود درست است، اگر درست نبود نخیر. این گرفتاری‌ها هست و لذا حتماً تاکید می‌کنیم سیر علمی کنید. ____ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اساسکشی۱.mp3
1.14M
⌛️زمان: ۰۴:۴۵ دقیقه ____ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🔸اینه که تمام انبیا علیهم‌ السلام و ائمه، نه دست به صنعت زده‌اند، گرچه خود جناب امیرالمؤمنین سلام‌ الله‌ علیه بعضی از صنایع را خودشون ابتکارا به وجود آوردند. بعضی از این‌ها. 🔸 یا اگر هم تازه می‌خواستند دست به صنعت بزنند مثل این‌ که در قبل از اسلام، شما هرچه رو که دارید برگشتش به حضرت ادریس پیغمبر است سیر تاریخی را هم مطالعه بفرمایید. در مسائل پزشکی و حکمت یعنی حکیم به‌اصطلاح قدیم که بیشتر در بخش پزشکی مصرف می‌شد، این‌ها همه برگشتش به جناب حضرت لقمان سلام‌الله‌علیهِ. این‌طور نیست که انبیا و ائمه هم در این جهت دستی نداشته باشند. اما چون می‌دانند بشر در پیشرفت این بخش‌ها بی‌نیاز از وحی است، خودش می‌تونه جلو بره، فقط وحی تنها کاری که در پیشرفت بشری و جوامع بشری میکند، این است که جلوی پیشرفت‌های کاذب مزاحم با بشر رو می گیره، همین اندازه. والا از اون به بعد کاری نداره. انبیا کاری ندارند به اینکه حتماً به یک پزشک بگویند شما حق تحقیقات پزشکی در امور چشم را ندارید. خب این هر چی می‌خواد تحقیقات کنه. فقط یکسری موانعی هست همانند مسائل تشریعی هست. 👈مثله کردن بدن مسلمان است، و امثال این‌ها اونها را هم فقه برداشت. بعضی‌ ها که نظر داده‌اند اصلاً تشریح به آن معنا برای پیشرفت طب مشکل نداره. بعضی از بزرگان هم که قائل به حرمت شده‌اند؛ فرمودند: از اجساد کفار استفاده کنید. دیگه چشم مؤمن با چشم کافر هر دو تا بیننده اند. شما در اونجا پیشرفت کنید، در این‌جا هم پیشرفت می کنید. و هیچ در این مسیر راه را هم نمی‌بندند و هرگز علما ماموریت برای این‌گونه از امور ندارند. 🔸اصلاً ماموریت برای این گونه امور ندارند. علما چه مأموریتی دارند؟ این ۲۳ واقعه ای که در رساله انسان در عرف عرفان آمد، این ماموریت علما است. علما می‌گن که ما دیگه باید انسانی بشویم که کره ماه برویم. کره مریخ برویم. سر از کهکشان‌ها دربیاوریم. از عوالم وجودی باخبر بشویم. دست تصرف در نظام هستی هم داشته باشیم بدون این‌ که آپولو بخواهیم. بدون این که کشتی بخواهیم. بدون این‌که راننده بخواهیم. بدون این‌که ماشین بخواهیم. 🔸می‌نشینم در حال توجه، هر کجا می‌خواهم می‌روم. حالا تا برسیم به بحث توجه. این حرف توجه عرفانی به این معنا است، که انسانی که در عرف عرفان مطرح است اینه که انسان اولاً در تمام عالم مسافرت کند سیر آفاق. در تمام نظام تکوین مسافرت کند سیر آفاقی تکوینی. در متن قرآن کریم هم مسافرت کند سیر تدوینی. در جان خودش هم مسافرت کند سیر انفسی. در این سیر نه راننده بخواهد، نه کشتی بخواهد، نه صنعت بخواهد، نه کامپیوتر می‌خواهد، نه دستگاه هدایت کننده فرودگاه، هیچی نمی‌خواهد. 🔸می‌گوید خودت باش. انسان در عرف عرفان یعنی می گوید خودت بیا بالا. دیگر از این‌که یک تکه پاره آهنی، سیمی، یک چند تا چیز لحیم کرده این‌جا باشن، تو را تقویت کنند تا تو بروی کره ماه پیاده بشوی نه. این هنوز انسان در عرف عرفان نیست، ولو انسان منطقی هست. خیلی پیشرفت هم کرده، این‌که حالا یک هواپیمایی برود بالا باید انقدر این مدارها آن را کنترلش بکنند تا ایشان از این فضا برود در یک فرودگاهی در آن مثلاً کشور، در آن نیمکره دیگر آن‌جا به زمین بنشیند این نمی‌گوییم که نه، این باید باشد. چون همه مردم به این کمال توجه عرفانی نمی‌رسند، که با کلید بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم عوالم وجودی طی کنند که. 🔸این یک نیاز بشری است. انسان منطقی ماموریت دارد تا در رفع نیاز بشری در هرچه که برای او امکان دارد بکوشد. اما این آقایان در یک افق اعلی ایستاده‌اند و به همه می‌گویند . همین امروز عصر در درس معرفت نفس درس ۱۰۱ داشتیم که انسان اون لیاقت رو دارد به جایی برسد که کار مفارق رو انجام بدهد. کار مفارق یعنی کار مجردات عقلیه. ____ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴«آجرک الله یا بقیه الله» 🔻ايا فاطمه زهرا (س) امام زمانش رو شناخت ؟! 🔻فاطمه زهرا (س) محكم ترين برهان ماست 📢دلیلی محکم برای شیعه بودن. _______ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بر جناب حضرتش، جبرئیل امین نازل می شد، نه به وحی تشریعی، بلکه به وحی انبائی به او القا می کرد؛ چه را؟ تمام سرنوشت اهل بیت علیهم السلام و اولاد اهل بیت الی یوم القیامه را. تمام را. حتی به جزئیات، به تمام اولادش آگاهی پیدا کرد که این مقام عالم ذرّ جناب بی بی حضرت فاطمه زهراست. حضرت آدم ابوالبشر در عالم ذر فقط فرزندانش را به صورت مورچه ها به شکل مورچه ها تلقی کرد که از آن حالش تعبیر به عالم ذر شد؛ اما بی بی فاطمه زهرا، در عالم ذرّ نفس ناطقه ی انسانی اش نه تنها قرآن را تلقّی کرد، بلکه سرنوشت تمامی اولاد را از همه ی سختی ها و قتلها و غارتها و کشته شدنها و مسموم شدنها را مشاهده کرد؛ این جان خیلی هنر کرد که این بدن را بتواند نگه داشته باشد. __________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
✅به لطف خدا تفسیر المیزان، اثر ماندگار علامه طباطبایی ره شروع به فعالیت کرد. ان شاءالله مورد استفاده اهل معرفت و اهل قرآن قرار گیرد 🛑آدرس کانال تفسیر بینظیر 🔰 https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880 👆👆👆
🔸ای عزیز بدون نردبان معرفت نفس نمی شود امام زمان شناس شد 🔸پس خویش را دریاب، که پشیمان می شوی 🔸بلکه انتظار عقلانی داشته باش که هر روزت از دیروز بهتر باشد ___ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸عرض شد که، انسان در عرف عرفان باید اولین مرحله ای را که طی می کند، تا بتواند به انسان حقیقی راه پیدا بکند مسئله ی توحید است. و باید حقیقت توحید حل بشود. منتها در وادی توحید عددی وخدای جدای از نظام عالم، نباشید. حدیثی از جناب امام صادق سلام الله علیه هست که می فرمایند، اگر ما بخواهیم کثرت بدون وحدت ببینیم، زمین و آسمان مشاهده کنیم، و در این متن کثرت، اون حقیقت واحد وجود را مشاهده نکنیم، این گروه کسانی اند که چشم راستشان نابیناست، با چشم چپشان به نظام عالم نگاه می کنند. از این ها تعبیر می شود که این ها زندیق اند. 👈و اگر کسی هم بخواهد وحدت را نگاه کند، حق را فقط ببیند، جایگاهی برای موجودات نظام عالم، در عالم قائل نشود، این ها چشم چپشان نابیناست، چشم راستشان می بیند. باز هم یک چشم اند، نه دو چشم! از این ها تعبیر می شود که این ها قائل به تعطیلند. 👈مثل همان که در داستان های متعارف بچه ها آمد. متکلمین هم همین را می گویند که خدایی بود، عالم اصلا نبود، بعد همانند این که یک بنایی شروع به ساختن ساختمان می کند، این خدای بنا شروع کرد ساختمان نظام هستی را بسازد. حالا از چه زمانی ساخت؟ از جنبه ی تاریخ زمانی چندین میلیون سال؟ چند میلیارد سال این عالم ساخته شد؟ در آن هم بحث هایی پیش آورده اند. وقتی اشکال شد که زمان خودش هم جزئی از موجودات نظام هستی است، قبل از تحقق اصل عالم زمانی نبود تا بگوییم یک میلیون یا یک میلیارد یا چند میلیارد سال، مجبور شدند گفتند: یعنی در یک زمان متوَهَم و موهوم، یک زمان وهمی، خدا بود و عالم نبود، بعد خداوند عالم را ساخت. این توحید هم توحید تعطیلی است. 🔸که امام صادق علیه السلام می فرماید: اگر کسی فقط خدا ببیند و غیر حق و عالم را اصلا برایش جایگاهی باز نکند، این گروه هم قائل به تعطیلند، که 👈 الجَمعُ بِلا تفرقه التَعطیل اگر جمع قائل بشند، وحدت قائل بشند، قائل به کثرت نباشند، بدون کثرات، بدون موجودات، این تعطیلیِ فیض حق است. 👈و التفرقه بِلا جَمع زَندَقه اگر قائل به کثرت بشوند، مثل ماتریالیست ها، ولی در متن این کثرات، خدای واحد را هم مشاهده نکند 👈 وَ التَفرَقَه بِلا جَمع زَندقه این هر دو گروه با یک چشم می بینند، منتها زندیقی ها، چشمِ راستشان نابیناست با چشم چپ می بینند و آن هایی که قائل به جمعند، این ها چشم چپشان نابیناست، با چشم راست بینایند. بعد امام صادق علیه السلام فرمود: وَالجَمعُ بَینَهُما التوحید یا وَ الجَمعُ بَینَهُما توحید باید بین کثرت و وحدت جمع کنید، هم قائل به حق بشوید، هم قائل به خلق بشوید. نه خلق را جدای از حق کنید تا زندیق باشید، نه حق را جدای از خلق کنید تا تعطیلی پیش بیاید، بلکه در متن موجودات نظام هستی حق را مشاهده کنید که هم خدا را قائل باشید و هم خلق را قائل باشید. با دو تا چشم به نظام هستی و حقیقت او بنگرید که می فرمایند؛ عارف ذوالعینین است. ___ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🔴عزیزانی که سوال فرمودند برای شروع مباحث عرفانی ‼️ 🔴اگر می خواهید عرفانی را از شروع کنید🔰🔰🔰 eitaa.com/joinchat/716046418C1ff4515608
🔸سعی کن هر روز صبح بعد از نماز یا آن هنگام از شب که میخواهی بخوابی، صفحه ای قرآن بخوانی. 🔸این موجب میشود که خواب انسان با قرآن تنظیم شود. ________________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⃣ 🔸اگر کسی دارای دو چشم حقیقت بین بود، می شود عارف کامل. و اگر کسی با یک چشم به نظام هستی بنگرد، یا به خلق یا به حق، هر دو گروه ناقص اند. این ها می شوند ناقص مهجوع، او می شود عارف کامل. که هم حق می بیند و هم خلق را مشاهده می کند، منتها حق را غنی می بیند و خلق را فقیر. برهانی که عارف دارد، برهان فقر و غناست. 👈 دیگر برهان واجب و امکان به آن معنا رخت بر می بندد. برهان نظم و ناظم به معنای متعارف فلسفی اش می رود. برهان فقر و غنا می آید که در نظام هستی یک حقیقت غیرمتناهیِ غنی است، و مابقی همه شئون این یک حقیقت اند که فقر محض به اویند. یا اَیُّها الناس اَنتُمُ الفُقَراءُ اِلَی الله وَاللهُ هُوَ الغَنیُ الحَمید. 👈این اولین پله ی دیدگاه انسان عارف است در قوس صعود که می خواهد به مقام انسانیت برسد. و الّا اگر این یک پله را صعود نکند همان حیوان ناطقی است که جلسات قبل حرف زدیم، بعد در درس بعدی هم در جلسات بعد هم مفصلا باز بحث حیوان ناطق می آید. حالا بعد می بینید که تقریبا حیوان ناطق اکثری مردم را او می گیرد!!! انسان که جانور گویا باشد، اکثری اینهایند!!! اون انسان هایی که به حقیقت آدم است باید این پله ی توحید را دقیقاً حل کند: قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد ولم یکن له کفوا احد باید حل بشه. اینه که این آقایون فرمودند ما یک وجود بیش نداریم. این را هم، هم متن آیه ی قران است. قل هو الله احد .همین یکی است. که این یکی صمدِ، پُرِ، هیچ جای خالی ندارد، غیر متناهی هم هست. یعنی هرچه بنگری و ببینی و هرچه را تصور بکنی اوست. _____________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
الهی موج از دریا خیزد و با وی آمیزد و در وی گریزد و از وی ناگزیر است، انا لله و انا الیه راجعون. این یک الهی را یک حساب خاصی است. اصلا این یک الهی در الهی نامه یک حساب خاصیه. ____________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دریا1.mp3
1.32M
⌛️زمان: ۵:۳۱ دقیقه ________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🔸اینکه سائل از جناب امیرالمومنین سلام الله علیه سوال کرد که اقا وجود چیه؟ آقا غیر وجود چیه؟ شما سوال میکنید که وجود چیه؟ ماسوالمون اینکه غیر از وجود چیه؟ شماغیر را بیاورید ببینید اون چیه؟ وجود که معلوم است که هست، خودش است. این توحید باید در ابتدای انسان در عرف عرفان یعنی در سیر عملی انسان و رسیدن در کمالات انسان عرفانی و قرآنی باید این یکی حل شود. و لذا بنظر میرسه که در الهی نامه آقا خیلی لطایفی خوابیده است. 👈 اما شما تمام این لطایف رو نگاه بفرمایید میبینید که این لطیفه ی، الهی موج از دریا خیزد و با وی آمیزد و در وی گریزد و از وی ناگزیر است، انا لله و انا الیه راجعون. این یک الهی را یک حساب خاصی است. اصلا این یک الهی در الهی نامه یک حساب خاصیه. 👈و حضرت آقا خیلی هم روی این عنایت دارن. نوعا در نوشته جات در فرمایشات، در چه، روی این الهی عنایت دارن. این از اون توحید های نابه. وحقیقت حق و خلق در همین عبارت خوابیده شده. این الهی بمنزله شرح این آیه کریمه انا لله وانا الیه راجعون است. 👈 که باید حقیقت این آیه برای انسان درست حل شود. اگر این درست حل شد حالا قدم میگذارد در انسان در عرف عرفان. دیگه حقه جدا نه! خلق جدا نه! دریای جدا نه! بعد مثال میزنم برای این قضیه. ماهیان در دریا شناورند. خیلی از دریا حرف شنیدن، در درون آب اند. اصلا ماهی بدون آب، قابل زندگی نیست، نمیتواند حیات داشته باشد، حیات جان او به آبه. خیلی از دریا حرف شنیدن. هر کسی رسیده به ماهیان گفتن آقا دریا چیز عجیبیه. دریا! این ماهیان جمع شدن پیش بزرگشان، به خدمتشان رسیدن و از بزرگشان پرسیدن آقا ما شنیدیم دریا چیز عجیبیه، و خیلی دوست داریم ایشون را ببینیم، دریا را، ببینید چجوری در دریایند بی خبر. خیلی دوست داریم دریا را ببینیم. یک راهی نشون بده که ما این طریق و راه را طی کنیم برای زیارت جمال دلارای دریا. ا‌ون ماهی بزرگ که از او تعبیر میفرمایند به پیر راه، مرشد، اینا دیگه تعبیراته، یا عقل، یا شرع مقدس میفرماید به جبراییل، جبراییل، بعد میاد در بین عرفا میشود پیر، پیرمغان، پیر مرشد، میشود مراد، که مرید به دنبال او به راه میافتد. بعد این پیر بزرگوار کتل طی کرده، دریا شناخته، به اینها برگرده به اینها بگوید، فرمود که: شما چرا بدنبال دریا هستید، آبی که الان در او هستید وحیات شما به این آب هست خود این آب دریاست دیگه. یه عده بر گشتن باورشان آمده، که حرف راست میگه. اما عده ای تکذیب کردن، که یعنی شما میخواهید بگویید اون دریایی که اون همه از اون دریا حرف شنیدیم، این دریا همان آبه؟ بله تکفیرش کردن و گفتن شما میخواهید ما را گمراهمان بکنید. به پیرشان، به بزرگشان عرضه داشتن که شما میخواهید گمراهمان کنید. این را جناب مرحوم سید حیدر آملی علیه الرحمه در جامع الاسرار آورد. حالا در این لقاالله هم مشاهده بفرمایید. ترجمه به فارسی هم شده. نگاه بفرمایید. از صفحه احتمالا ۳۰ به بعد. بعد آمدن اورا تکفیرش کردن که این پیر ما می‌گوید آب یعنی دریا. عده ای ایمان آوردن. اکثری هم تکذیبش کردن. وحتی حکم به قتل این ماهی را صادر کردن. که ایشون کافر شده. مثل اینهایی که حکم قتل عرفا را صادر میکنند. یک خدای جدایی درست کرده، یک دریای جدایی، یک ابی، یک ماهی جدا، بعد دنبال این میگرده که این دریا را پیداکنه که این دریا چه حقیقتیه که هرجا میرویم سخن از دریاست. آخه نه اینکه ماهی تو آبه، هر کجا میره همین دریاست دیگه. هر چه میبیند داخل دریاست. هرچه میشنود دریا میشنود. اصلا حرف از ساحل نمیشنود. حرف از عدم نمیشنوه. همین مقدار که من و شما حرف از عدم میزنیم، معلوم است این از مدایبات وهم است. یعنی وهم بازیگری میکنه که مفهوم عدم میسازه. این وهم است که بازی بازی میکند که امواج میسازه. این وهم است که بازی میکند امواج را از دریا جدا میکند. ولذا این ماهیان هر چه میشنوند دریا. هر چه میبینند دریا. هر کجا میروند دریا. ____________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
تا انسان کامل باقی است عالم باقی و برقرار است. ____________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا