eitaa logo
نجم الدین
10.4هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
🕋 🕋 🕋👈 در ایام مخصوص ذی الحجه هم ک از روز هشتم و نهم بخصوص شروع می شود، اعمال، تا سیزدهم ماه ذی الحجه ب مدت پنج روز، روز نهم ذی الحجه، دهم عید قربان، یازده و دوازده و سیزدهم، این پنج روز و تقریباً هم پنج شب، اصل وجوبش شب دهم، شب یازده، شب دوازده، شب سیزده چهار شب است؛ اگر شب نهم، عرفه را هم بخواهند در منا باشند یا در عرفات، ب عنوان یک امر استحبابی، پنج شب. مجموع حج وجوبی در حج تمتع بر می گردد ب چهار شب و پنج روز. ک تا حاجی این چند شب خاص را از شب دهم ذی الحجه و از روز نهم ذی الحجه، اول ظهر و قبل الظهر در عرفات تا روز سیزدهم را، این پنج شب ، چهارشب و پنج روز را، تا در مواقف سه گانه ی عرفات و مشعر ک مزدلفه هم می گویند، و منا و طواف اینها در مکه را ادراک نکند در حقیقت، حاجی نمی شود، معتمر است. ولذا تمام کسانی ک ب عمره می روند، حاجی نمی شوند، اینها معتمر می شوند. چون کسی ک ب عمره رفت، حج نرفت؛ چون ایام حج نیست. بله کسانی ک در ایام حج ب حج می روند، هم عمره تمتع ب جا می آورند، هم حج را، ک حج فقط بر می گردد ب این چهار شب و پنج روز؛ بغیر از این رونده های مکه، معتمرند. این ک اگر کسی حج عمره رفت و آمد و حج اصلی عرفات و مشعر و منا را در این چهار شب خاص از نهم روز عرفه و ذی الحجه ب وقت عربستان تا روز سیزدهم در مواقف ثلاث نباشد، اینهایی ک می نویسیم در پارچه ها: مقدم فلان حاجی ک معتمر است، این دیگر توسّع در تعبیر است؛ در حقیقت ، شخص، حاجی نیست، معتمر است. مگر اینکه از قبل حاجی شده باشد، الان برود عمره برگردد اطلاق حج و حاجی بر او می کند. 🕋 🌿استاد صمدی آملی ⏮نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
پست #ویژه امروز #بسیار_مهم نشر دهید🔰🔰🔰🔰🔰
استادصمدی-مناوعرفات.mp3
671.9K
#استادصمدی‌آملی #حقیقت‌مناوعرفات ⌛️ زمان ۵:۳۵ ⏮نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
نجم الدین
🕋 #استادصمدیآملی 🕋 #حج_و_حاجی_حقیقی 🕋👈 در ایام مخصوص ذی الحجه هم ک از روز هشتم و نهم بخصوص شروع می
#حج_و_حاجی_حقیقی 🌿استاد صمدی آملی ⏮نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🍃شبها مامور مراقبت از بیت امام بودم و پستم حفاظت از پشت بام خانه امام بود ، در ساعت شیفتم ، امام خمینی معمولا برای لحظاتی قدم زدن به روی بام می آمد ، در دل یک شب مهتابی امام مشغول قدم زدن بود و من هم با اسلحه با خشاب پر جلوی امام ایستاده بودم ، ناگهان شیطان فکری به ذهنم انداخت که در دل شب میتوان فاتحه انقلاب را با ترور امام خواند که ناگهان در عین اینکه دستم به ماشه اسلحه بود ، دیدم امام مسیر قدم زدنش را به سمت بنده تغییر داد و قدم زنان به سمت من آمدند تا اینکه رسیدند جلوی بنده ، انگار کاملا به من آگاه بودند . در همین حال با وجود اینکه خیس عرق شده بودم امام دستشان را به روی شانه من گذاشتند و فرمودند : !!! 📚نقل از س.ع.ب (نخواستند نامشان فاش شود) _____________________________ ⏮نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌿استاد صمدی آملی 🌹 ◀️نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
m2s1-055.mp3
5.84M
🎵 شرح کتاب معرفت نفس اثرماندگار علامه حسن زاده املی 👤شارح استاد صمدی آملی 🎤جلسه پنجاه و پنج از کتاب جلد دوم معرفت نفس🌹 🌿نجم الدین🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-لفظ‌وصیّ درغدیر.mp3
5.23M
🎤 #استاد_صمدی_آملی 📔 #شرح_خطبه_غدیر ⏳زمان: ۵:۲۷ ✅ #لفظ_وصی_درتاریخ_اسلام 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌺🍃 🌺🍃 🌺🍃 ✍️ 👈 شعر ریشه ی ادبی عرب را تشکیل می دهد؛ برای همین است ک جناب علامه امینی شاید چهار پنج جلد از دوازده جلد الغدیر ک دوازده جلدی چاپ شده فقط مربوط ب اشعار راجع ب غدیر است. این خیلی مهم است. این از جنبه ی علمی جایگاه دارد این بحث؛ فلذا لفظ مولا مطرح شد؛ این یکی. لفظ وصیّ مطرح شد؛ دو. لفظ امیرالمؤمنین مطرح شد؛ سه. لفظ مولا خیلی عمومیت داشت. لفظ وصیّ خیلی لفظ خاص بود؛ لفظ امیرالمؤمنین هم تقریباً لفظ خاص بود. در سیر تطوّر تاریخی می بینیم یواش یواش آمدند در لفظ مولا تصرف کردند مولا را بردند در بخش مودّت. لفظ وصیّ ک دیگر هیچ کسی بجز امیرالمؤمنین ب این ملقّب نبود، این را آوردند در تاریخ ب فراموشی گذاشتند؛ مثلاً دیگر هیچ کس نگفت ابی بکر وصیّ رسول الله. اصلاً این لقب در هیچ جا نیست؛ نه در اشعار عرب است؛ نه در ادبیات عرب است؛ هیچ جا نیست. مثلاً می گویند که: ابی بکر خلیفه ی رسول الله، اولین خلیفه. فلانی دومین خلیفه، سومی فلانی؛ چهارمی هم علی، پنجمی معاویه؛ اینها را آوردند. لفظ امیرالمؤمنین را هم مشوبش کردند؛ مثلاً یزید را هم می گفتند امیرالمؤمنین. تمام کسانی ک آمدند حکومت را بعد از پیغمبر ب دست گرفتند ک در بینشان فقط یک اهل عصمت در این سلسله ی خلافت است و آن امیرالمؤمنین است؛ مابقی هیچکدامشان صاحب عصمت نبودند؛ چه از بنی امیه بودند، چه از بنی عباس، هیچکدامشان اهل عصمت نبودند. اینهایی ک آمدند ب ظاهر خلافت را در دست گرفتند، البته ماها ک معتقدیم دوازده نفر خلیفه هستند و همه هم صاحب عصمت اند؛ ما اعتقادمان جور دیگر است؛ اما اینی ک الآن تطوّر تاریخی است بین تمام فرق اهل اسلام، از آن سلسله ی خلافت و خلفا فقط یک نفر را صاحب عصمت قائلند؛ مابقی خلفا هیچکدام صاحب عصمت نبودند. کلمه ی امیرالمؤمنین ب خیلی ها اطلاق می شد. در همین روایات و تاریخ ک راجع ب کربلا می بینید، می بینید یزید را امیرالمؤمنین می گفتند؛ معاویه را امیرالمؤمنین می گفتند؛ مأموم را می گفتند؛ هارون را می گفتند؛ ب جناب امام امیرالمؤمنین هم امیرالمؤمنین گفته می شد؛ اما امیرالمؤمنینی ک ب علی علیه السلام اطلاق شد، این از ناحیه ی پیامبر اطلاق شد دیگر ب هیچ کس از ناحیه ی پیغمبر امیرالمؤمنین اطلاق نشد؛ این ب نص تاریخ است. اما در عین حال، این لفظ را مشوب کردند؛ آمدند برای برای دیگران هم جعل کردند امیرالمؤمنین را. ولی کلمه ی وصیّ، اصلاً. یعنی هیچ جا ندارید. الآن هم در بین اهل سنت هم نیست ک فلانی اولین وصیّ پیغمبر. دومین وصیّ فلانی است. کلمه ی وصیّ آنچنان ریشه در لغت عرب دارد و آنچنان در اشعار عرب جا افتاده است، ک وصیّ فقط و فقط لفظ لقب خاصّ امیرالمؤمنین است. برای همین است ک ابی عبدالله هم در روز عاشورا وقتی خواست خودش را ب مردم معرفی کند، ب مردم فرمود: مگر من فرزند وصیّ پیغمبر شما نیستم؟ نگفت خلیفه. چرا؟ برای اینکه لفظ خلیفه مشوب شده بود. دیگران هم می گفتند ما خلیفه ایم. نگفت من فرزند امیرالمؤمنین علی هستم، برای اینکه با علی کینه داشتند. امیرالمؤمنین هم نگفت چون لفظ امیرالمؤمنین را هم دیگران آمدند روی سر خودشان گذاشتند مشوبش کردند؛ اما لفظ وصیّ اصلا مشوب نشده بود. تا آخر هم لفظ وصیّ مشوب نشد، اما کاری ک کردند آمدند این لفظ را محو کردند؛ یواش یواش لفظ وصیّ در تاریخ کم رنگ شد. یعنی آن تقریباً این لفظ را کلّاً مهجور کردند؛ چرا؟ برای اینکه هیچ کس در تاریخ نتوانست خودش را ب عنوان وصیّ پیغمبر معرفی کند. _______________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
📣 اولین ضیافت واره عظیم ملی جهانی بیش از 10.000 شهید گمنام سراسر کشور ایران انقلابی و شهیدان زینبی مشرب مدافع حرم جبهه مقاومت در ابتدای گام دوم انقلاب به میزبانی شهیدان گمنام خشواش آمل 💠 با سخنرانی بقیه الشهداء ذوالفقار رهبری سرلشکر 🕌 آمل، کیلومتر 45 جاده هراز، کیلومتر 11 جاده بلده، تپه نورالشهداء 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا