📣 دانشكده دين و رسانه در آستانه راه اندازی رشته #فلسفه_رسانه، برگزار می كند:
" نشست مجازی نقد و بررسی كتاب «بازخوانی فلسفه های معاصر رسانه با رويكرد اسلامی؛ تأليف محمود يوسف السماسيري» "
📌 با حضور:
- دكتر سيدحسن حسينی استاد تمام گروه فلسفه علم و معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شريف
- حجت الاسلام دكتر سيدحميد ميرخندان استاد دانشكده دين و رسانه دانشگاه صدا و سيما
دبير جلسه:
دكتر سيد علی محمد رضوی مدير گروه فرهنگ و ارتباطات اسلامی دانشكده دين و رسانه
⏰ زمان: دوشنبه 99/11/20 ؛ ساعت 10 تا 12
🔸 شركت در نشست مجازی از طريق لينك زير:
https://connect.iribu.ac.ir:443/rv82gfnkc6cu/?proto=true
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🎬نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:
نامزدهای بهترین نقش مکمل مرد
1- عرفان ابراهیمی برای فیلم مامان
2- پژمان جمشیدی برای فیلم شیشلیک
3- پوریا رحیمیسام برای فیلم زالاوا
4- وحید رهبانی برای فیلم مصلحت
5- پدرام شریفی برای فیلم بی همه چیز
نامزدهای بهترین نقش مکمل زن
1- آزیتا حاجیان برای فیلم خط فرضی
2- الهام شفیعی برای فیلم روزی روزگاری آبادان
3- گلاره عباسی برای فیلم ابلق
4- گیتی معینی برای فیلم ابلق
نامزدهای بهترین نقش اول مرد
1- پرویز پرستویی برای فیلم بی همه چیز
2- نوید پورفرج برای فیلم زالاوا
3- محسن تنابنده برای فیلم روزی روزگاری آبادان
4- میلاد صویلوی برای فیلم یدو
5- رضا عطاران برای فیلم روشن
6- امیر نوروزی برای فیلم مامان
نامزدهای بهترین نقش اول زن
1- رویا افشار برای فیلم مامان
2- ستاره پسیانی برای فیلم یدو
3- الناز حبیبی برای فیلم رمانتیسم عماد و طوبا
4- ملیسا ذاکری برای فیلم ستاره بازی
5- الناز شاکردوست برای فیلم ابلق
6- نازنین فراهانی برای فیلم مصلحت
نامزدهای بهترین فیلمنامه
1- ارسلان امیری، آیدا پناهنده، تهمینه بهرام برای فیلم زالاوا
2- آرش انیسی برای فیلم مامان
3- آیدا پناهنده، ارسلان امیری برای فیلم تیتی
نامزدهای بهترین کارگردانی
1- نرگس آبیار برای فیلم ابلق
2- ارسلان امیری برای فیلم زالاوا
3- مهدی جعفری برای فیلم یدو
4- محسن قرایی برای فیلم بی همه چیز
نامزدهای بهترین فیلم
1- ابلق به تهیهکنندگی محمدحسین قاسمی
2- بی همه چیز به تهیهکنندگی جواد نوروزبیگی
3- زالاوا به تهیهکنندگی روحاله برادری و سمیرا برادری
4- یدو به تهیهکنندگی محمدرضا مصباح
نامزدهای کارگردان اول
1- حمیدرضا آذرنگ برای فیلم روزی روزگاری آبادان
2- ارسلان امیری برای فیلم زالاوا
3- آرش انیسی برای فیلم مامان
4- عادل تبریزی برای فیلم گیجگاه
5- حسین دارابی برای فیلم مصلحت
6- سیاوش سرمدی برای فیلم منصور
🎥📽
#سینما #جشنواره_فیلم_فجر
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
اسامی برگزیدگان سیونهمین جشنواره فیلم فجر
🔹بهترین فیلم: محمدرضا مصباح (یدو)
🔸بهترین فیلم از نگاه تماشاگران: نرگس آبیار (ابلق)
🔹بهترین فیلم از نگاه ملی: (تک تیرانداز)
🔸بهترین کارگردانی: مهدی جعفری (یدو)
🔹جایزه ویژه داوران: محسن قرائی (بی همه چیز)
🔸بهترین بازیگر نقش اول زن: رویا افشار (مامان)
🔹بهترین بازیگر نقش اول مرد: رضا عطاران (روشن)
🔸دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن: ستاره پسیانی (یدو)
🔹بهترین بازیگر مکمل زن: گلاره عباسی (ابلق)
🔸بهترین بازیگر مکمل مرد: پوریا رحیمیسام (زالاوا)
🔹بهترین فیلمنامه: آیدا پناهنده، ارسلان امیری و تهمینه بهرام (زالاوا)
🔸بهترین فیلمِ اول: ارسلان امیری (زالاوا)
🔹دیپلم افتخار فیلمِ اول: حسین دارابی (مصلحت)
🔸بهترین فیلمنامه اقتباسی: محسن قرائی و محمد داوودی (بی همه چیز)
🔹بهترین فیلمبرداری: مرتضی نجفی (روشن) و (یدو)
🔸بهترین تدوین: عماد خدابخش (بیهمه چیز)
🔹بهترین موسیقی متن: حامد ثابت (بیهمه چیز)
🔸بهترین صداگذاری: امیرحسین قاسمی (یدو)
🔹بهترین صدابرداری: رشید دانشمند (یدو)
🔸بهترین طراحی صحنه: سهیل دانشاشراقی (روزی روزگاری آبادان)
🔹بهترین طراحی لباس: مارال جیرانی (بیهمه چیز)
🔸بهترین چهره پردازی: ایمان امیدواری (ابلق)
🔹بهترین جلوههای ویژه بصری: فرید ناظرفصیحی (ابلق)
🔸بهترین جلوههای ویژه میدانی: ایمان کرمیان (تک تیرانداز)
🔹بهترین فیلم مستند: تقی امیرانی (کودتای ٥۳)
🔸بهترین فیلم کوتاه: مریم اسمیخانی (وضعیت اورژانسی)
🔹بهترین عکس: سحاب زریباف (خورشید)
🔸بهترین پوستر: وحید عبدالحسینی (هفت و نیم)
🔹بهترین تیزر: حمید نجفیراد (شنای پروانه)
منبع: تسنیم
🎥📽
#سینما #جشنواره_فیلم_فجر
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
#معرفی_کتاب
📚مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو
نویسنده: کال نیوپورت
سال نشر: 2019 - 1399
🔷کتاب مینیمالیسم دیجیتال: یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پر هیاهو، یکی از پرفروشترین آثار نیویورک تایمز از حذف مسائل غیر ضروری و توجه به اموری که ضروری هستند، میگوید. نیوپورت که قبلا #کتاب پرفروش «کار عمیق» را نوشته، این بار فلسفهی نوینی را برای استفاده از فناوری معرفی میکند که زندگیهای بسیاری را بهبود بخشیده است.
🔹کال نیوپورت (Cal Newport) در سال 2016، مقالهای از اندرو سالیوان مفسر و وبلاگنویس مشهور با عنوان «من زمانی انسان بودم» در مجلهی #نیویورک_تایمز خواند. مقالهای که عنوان فرعیِ آن هشدار دهنده بود: «بمبارانِ بیپایانِ اخبار و شایعات و عکس از ما دیوانگانی معتاد به دریافت #اطلاعات ساخته. این اتفاق مرا نابود کرد و ممکن است با شما هم چنین کند.» این مقاله سبب شد تا نیوپورت به شکلی غیرمنتظره وارد دورهای فشرده برای مطالعه و تحقیق دربارهی مزایا و خطراتِ زندگیِ مدرن شود و این بار کتابی در خصوص تاثیر #تکنولوژی و شبکههای مجازی بر روند زندگی واقعی افراد بنویسد.
🔶بدون شک شما با وجود زندگی در دنیای مدرن و استفاده از #شبکههای_اجتماعی و برنامههایی با طراحیِهای اعتیادآورِ نیاز دارید تا با فلسفهی استفاده از این فناوریها آشنا شوید. هدفِ کتاب حاضر، شناساندن مینیمالیسمِ دیجیتال (digital minimalism: choosing a focused life in a noisy world) است که این شامل کاوشی دقیقتر دربارهی آنچه از شما میخواهد و علت نتیجه دهندگیِ آن است. در مرحلهی بعد در صورت پذیرش این فلسفه، نحوهی به کارگیریِ آن را به شما یاد میدهد.
🔸برای رسیدن به این هدف، کتاب به دو بخش تقسیم شده است. در بخش نخست فلسفهی زیربناییِ مینیمالیسمِ دیجیتال توضیح داده شده و بخش دومِ نگاهی دقیقتر به ایدههاییست که به شما در پیش گرفتنِ سبکِ زندگی ساده و مینیمالیستی کمک میکنند.
🔻در حقیقت کال نیوپورت با بررسی زندگیهای مختلف روشهای مرسوم مینیمالیستهای دیجیتال و ایدههای حمایت کنندهی آنها را کشف میکند. او نشان میدهد که آنها چطور با بازبینی شبکههای اجتماعی مجددا لذتهای دنیای برونخط را پیدا کرده و از راه دورههای منظم خلوتگزینی، دوباره ارتباط با خودِ درونیشان را میسازند. همچنین در آخر راهبردهایی را به شما آموزش میدهد تا بتوانید این روشها را در زندگی خود به کار برید.
🔺هدف نهایی نیوپورت در این کتاب گفتن این نکته است که #فناوری نه خوب است و نه بد، مهم این است که بتوانید از آن در راه اهداف و ارزشهایتان استفاده کنید و اجازه ندهید فناوری از شما استفاده کند.
◾️در نهایت میتوان گفت که اگر به دنبال نقشۀ راهی برای رها کردن خودتان از قید و بند #ایمیل، شبکههای اجتماعی، #گوشی_هوشمند و صفحه نمایش هستید و میخواهید به زندگی واقعی خود برگردید، تردید نکنید که خواندن این کتاب برای شما مفید خواهد بود.
▪️کال نیوپورت استاد علوم #کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است. او در زمینه نظریه سیستمهای توزیع شده تحقیق و علاوه بر کارهای دانشگاهی، در زمینه تعامل و کنش بین #فرهنگ و تکنولوژی پژوهش میکند. همچنین او تاکنون 6 کتاب نوشته که معروفترین آنها کار عمیق است که از سال 2017 پیوسته مورد توجه و استقبال خوانندگان و منتقدان قرار گرفته است.
✅جوایز کتاب مینیمالیسم دیجیتال:
- پرفروشترین کتابهای فهرست نیویورک تایمز و ژورنال وال استریت
- پرفروشترین کتابهای ناشران هفتگی (Publishers Weekly) و آمریکای امروز (US Today)
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️به فضای مجازی به عنوان فضای دوم از زندگی واقعی توجه کنید
دکتر مظفری مدیر گروه علوم ارتباطات دانشگاه آزاد علوم تحقیقات در گفتگو با خبرفوری:
🔹رکن اساسی برای جلوگیری از تهدیدهای فضای مجازی #آموزش است.
🔹عدم برنامه ریزی صحیح و مدیریت زمان در استفاده از #فضای_مجازی موجب ایجاد تهدید میشود و فضای مجازی به فضایی#اعتیاد آور تبدیل میشود.
#سواد_رسانهای
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
درباره حکمرانی مجازی .MP3
24.76M
🎧 استاد میرباقری | الزامات مبارزه در دوران حکمرانی مجازی، ۹۹/۱۱/۱۰
💥 ما باید در مقیاس مدیریت و حکمرانیِ #فضای_مجازی در جهان حضور پیدا کنیم و فقط کاربران نباشیم. مبارزۀ در سطح کاربری خوب است ولی کافی نیست.
باید میدان درگیری خود را حکمرانی مجازی قرار دهیم و مسیر گسترش فضای مجازی در جهان و افق توسعۀ رسانه و استراتژی و سیاستگذاری در این عرصه را، نخبگان #انقلاب_اسلامی تعریف کنند.
💥 اگر در زمینِ #حکمرانی_مجازی غربی بازی کنید، بازندهاید؛ ولو گُل بزنید!
این حکمرانی را باید خودتان به دست بگیرید و جهتش را تغییر دهید.
💥 باید برای #استارتاپ ها و شتابدهندهها جایگزین طراحی کنید. شما به پلتفرمهای جدیدی نیاز دارید که جنس جدیدی از نیاز و ارضا را به هم گره بزند و سامان دهد و نیازمندیهای جامعه ایمانی را توسعه دهد.
💥 استراتژی شما در فضای مجازی، مبارزه با تحقیرشدگی در برابر غرب باشد. («تحقیر، فریفتگی انحلال»، طریق توسعۀ #فرهنگ_غرب است.)
💥 در مبارزۀ نرم و سخت در عرصه مجازی، اولویت در این است که پرچمداران دشمن را بزنید. اگر پرچمداران و محورها را بزنید، مابقی فرو میافتند. باید عمود خیمهشان را بکِشید.
💥 ادبیات اسلامِ ناب (در برابر #اسلام_آمریکایی) را احیا کنید.
💥 مواظب باشید که شهوتِ دیدهشدن و طرفدار جمع کردن در فضای مجازی، شما را زمینگیر نکند.
منبع: کانال استاد #میرباقری
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
♨️راهکارهای #مدیریت_رسانه در #خانواده
🔹#الگوسازی بر اساس سبک زندگی فردی موفق و مورد قبول، ساختاری برای زندگی خود و فرزندانمان بسازیم.
🔹#ایمن_سازی(سلامت جسم و روح)؛ در فضای رسانه، رعایت اصول ایمنی برای جسم و همینطور پرداختن به ایمنی روح حائز اهمیت است.
🔹#همراهی؛ به منظور تأمین آرامش روان فرزندان در دنیای رسانه، همراهی آگاهانه والدین و مربیان همواره ضروری است.
🔹تدریج و #استمرار؛ آهسته و پیوسته! پیادهسازی اصول و قواعد میبایست تدریجی و مداوم باشد تا مفید واقع شود.
🔹#جایگزین_سازی؛ درصدی از فعالیت های افراد در فضای رسانه باید با فعالیتهای فیزیکی و فکری جایگزین گردد.
🔹#مسئولیت_پذیری؛ والدین و فرزندان هر یک وظایف و تعهداتی مختص به خود را دارند که ملزم به انجام آنها هستند.
🔹حاکمیت #قانون (قانون خدا و قوانین رسانهای)؛ هر فرد از جانب خود موظف به رعایت قوانین شرع در خصوص استفاده از رسانه هاست.
🔹#مدیریت (زمان، مکان، محتوا و ابزار)؛ در فضای رسانه مدیریت زمان و مکان، محتوا و ابزار تماما نیازمند کوشش خود فرد است و نه کس دیگر.
🔹#آموزش و آگاه سازی (مربیان، والدین و فرزندان)؛ کاهش آسیب های ناشی از فضای رسانه تنها با آموزش و آگاهی والدین میسر خواهد بود.
🔹#مطالبه_گری هدفمند؛ برای مطالبات باید از مراجعی که میتوانند بر رسانه ی هدف تاثیر داشته باشند درخواست نمود.
@asrehooshmandi
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📱میزان استفاده از شبکه های اجتماعی در ایران:
🔶 73.6 درصد افراد بالای 18 سال کشور، درحال حاضر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند/ پیام رسان واتس اپ در رتبه اول
🔷 73.6 درصد از افراد بالای 18 سال کل کشور اعلام کردند درحال حاضر از #شبکههای_اجتماعی مجازی استفاده می کنند.
🔷 نتایج نظرسنجی نشان می دهد، 64.1 درصد از افراد بالای 18 سال از پیام رسان #واتساپ استفاده می کنند. #اینستاگرام با 45.3 درصد در رتبه دوم و #تلگرام با 36.3 درصد در رتبه سوم قرار دارد.
🔷 نظرسنجی با جامعه آماری افراد بالای 18 سال کل کشور در تاریخ 25 تا 28 بهمن 1399 با اندازه نمونه 1583 به شیوه مصاحبه تلفنی توسط #ایسپا اجرا شده است.
📊 مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📚مجموعه «آشنایی با تکنیکها و شگردهای جنگ رسانهای» منتشر شد
🔸آشنایی با تکنیکها و شگردهای #جنگ_رسانهای از این رو دارای اهمیت است که «در جنگ رسانه ای جلب اعتماد مخاطبان از طریق ارائه گزارشهایی با بیان بخشی از واقعیت و استفاده از تصاویر غلط و ناکامل صورت میگیرد.
🔹در جنگ رسانه ای حقیقت را وارونه جلوه میدهند و سعی میکنند با نشان دادن بخشی از واقعیت، دیدگاه خود را در قالبی پوشیده و مستتر در درون گزارشها ارائه کنند. ازاینرو بردن ذهنِ افکار عمومی به دورترین نقطه از واقعیت و پررنگ نشان دادن اخبار در راستای گفتمان مورد نظر در کنار استفاده از تکنیکهای #عملیات_روانی همچون برجستهسازی حاشیهها و چشمپوشی از حقیقت، یکی از اصلیترین راهبردها در جنگ رسانه ای است.»
🔻فصل اول این مجموعه به «آشنایی با چیستی، کارکردها و انواع #رسانه»، «آشنایی با مختصات و میدان جنگ شناختی، رسانهای و هیبریدي»، «آشنایی با عملیات روانی، #اقناع و #تبلیغ»، «آشنایی با جنگ روایتها و نقشآفرینی جریان تحریف»، فصل دوم به «آشنایی با ۳۰ تکنیک و شگرد پرکاربرد در جنگ رسانهای+ نمونهها»، فصل سوم به «#سواد_رسانهای واکسن مقابله با جنگ رسانهای» و فصل چهارم به «آشنایی با برخی اندیشکده هاي فعال جنگ رسانهای علیه ایران» میپردازد.
🔻این مجموعه که به روح ملکوتی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تقدیم شده است، به اهتمام محمودرضا کبیری یگانه و معصومه نصیری و حمایت رادیو گفتوگو منتشر شده است.
🔗برای دسترسی به کتاب به لینک http://seda.ir/sh/?2856169 مراجعه کنید.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
💠 موسسه فرهنگی رسانهای شناخت در راستای تکمیل کادر تخصصی خود از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاههای معتبر دعوت به همکاری مینماید.
💠 واجدین شرایط برای کسب اطلاعات بیشتر، ارسال رزومه و اطلاعات تماس خود میتوانند به کانال @shenakht3 مراجعه کنند.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
تقوای در خیال .mp3
14.54M
🎧 استاد میرباقری | تقوایِ در خیال
(توصیههایی به شاعران و هنرمندان)
🔰«تقوایِ در خیال» غیر از «تقوایِ در عمل» است. ممكن است یك آدمی در عمل متقی باشد، نماز شبش هم ترك نشود، اما تقوای در خیال نداشته باشد.
این یك موضوع جدی است. من ندیدهام كه #مناسكِ_تخیل در جایی بیان شده باشد. شما برای چشم مناسك میگویید؛ میگویید این نگاه حلال است؛ این نگاه مكروه است؛ این نگاه حرام است. بعد برای نگاه حرام، مصادیق میآورید؛ میگویید نگاه غضبآلود به پدر و مادر حرام است؛ نگاه تحقیرآمیز به مؤمن حرام است؛ مصداقها را هم میگویید. ولی آیا برای خیال هم شما دیدهاید یك جایی این كار را كرده باشند؟ تخیل هم یك قوه است و معلوم نیست كارش كمتر از كار چشم باشد. اثرگذاری آن هم در وجودِ خود آدم، همانطور كه «النظر سهم من سهام ابلیس»، خیال هم «سهم من سهام ابلیس». اینطوری نیست كه انسان وقتی تخیل میكند آزاد باشد.
🔹البته باید توجه کرد که معمولاً «زیاد به كار گرفتنِ خیال»، برای وقتی است كه انسان به عوالم بالاتر راه پیدا نكرده است. انسان اگر به عوالم بالاتر راه پیدا كرد، تلاش میكند كه حتیالمقدور خیال را محدود كند و نگذارد خیال دخالت كند تا بتوان یك تصویری از آن عالم بالا ارائه داد.
فرض كنید شما میخواهید بهشت را تصویر كنید، اگر پای خیال را باز كنید بهشتی مثل قمصر كاشان برای شما درست میشود. یا از آن بهشتهای مصنوعی درست میشود. یا مثلاً جهنم به تخیل نیازی ندارد؛ آنقدر واقعیتِ آنجا سنگین است كه شما باید تنزل بدهید تا فهم روی آن واقع بشود.
منبع: کانال استاد میرباقری
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
☑️تقویت سواد رسانه ای لازمه استفاده هوشمندانه از فضای مجازی
🔸عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروزه یکی از الزامات مهم در مسیر استفاده صحیح و هوشمندانه از امکانات و ظرفیت #فضای_مجازی، برخورداری از دانش و مهارت #سواد_رسانهای است.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
@Savad_resaneh