هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
🛑گروه دکوپاژ
محلی برای تبادل مباحث سینمایی و اطلاعات اهل هنر و رسانهای
🔻با حضور اساتید و تحلیلگران سینما
لینک گروه:
https://eitaa.com/joinchat/193462645C745c7f70f3
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘پایین آوردن ارتباط کلامی و حوصله بصری
▪️اینستاگرام ارتباطات کلامی را کم کرده است. تا آنجا که بعضی حتی حوصله شرح و توضیح عکس سلفی که خودشان گرفتهاند را هم ندارند. افراد زیادی حوصله کامنت گذاشتن هم ندارند و نهایت ابراز احساسات و اعلام وجودشان لایک است.
▪️اینستاگرام حوصله بصری را پایین آورده است. کسی حوصله دیدن فیلم بیست دقیقهای را ندارد. باید همان بیست دقیقه را در دو دقیقه ارائه داد. این چکیده سازی به ارتباطات حقیقی هم سرایت کرده و مردم به جای همنشینی دو ساعته، گفت وگوی مختصر و مفید در حد پنج دقیقه را ترجیح میدهند.
▪️احساس میکنیم میلیونها خبر و بسته رسانهای باز نکرده داریم که باید به تک تک آنها برسیم. حال سؤال این است که آیا همه اینها برای ما تولید شده است؟ مهم نیست. اینکه همه آنها به کار ما میآیند یا نه نیز اهمیتی ندارد. مهم این است که این همه چیز برای دیدن و خواندن و شنیدن داریم حتی اگر آن قدر سریع و شلخته با آنها مواجه شویم که هیچ دریافتی از آنها نداشته باشیم.
📚کتاب «این است گرام» صفحه 146
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘اپل در بازار چین زمینگیر شد
▪️بر اساس گزارشهای اخیر از شرکتهای تحلیلگر بازار، اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ نتوانسته است جایگاه خود را در بازار رقابتی گوشیهای هوشمند چین حفظ کند. افزایش چشمگیر محبوبیت برندهای چینی و رقابت شدید آنها، باعث شده تا سهم بازار اپل کاهش پیدا کند و از جمع پنج برند برتر خارج شود.
▫️شرکتهایی مانند ویوو، هواوی و شیائومی با عرضه محصولات جدید و جذاب، توانستهاند نظر مشتریان چینی را به خود جلب کنند. رشد فروش این شرکتها به طور مستقیم بر کاهش سهم بازار اپل تأثیر گذاشته است.
▪️تحلیلگران معتقدند که دلایل مختلفی از جمله تمایل روزافزون مشتریان چینی به محصولات داخلی، بهبود کیفیت و قابلیتهای گوشیهای هوشمند چینی و همچنین کاهش نرخ تعویض گوشی در این بازار، باعث شده تا اپل با چالشهای جدی روبرو شود.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
غایت هوش مصنوعی.mp3
49.43M
#صوت | #باز_نشر
🔘غایت هوش مصنوعی از منظر حکمت متعالیه
▪️حضرت آیت الله فرحانی(استاد درس خارج حوزه علمیه)
▫️هوشمندی طیفی وسیع دارد که می توان درجات هوشمندی را بر اساس هوشمندی های اولیه و ثانویه تقسیم کرد. بررسی واژه هوش با الفاظ متنوع تقریبا مترادف در حکمت متعالیه از جمله عقل، علم، حکمت و ....نشان می دهد هوشمندی انسان نیز وابسته به هوشمندی بالاتری است بطوریکه کسب علم و فهم معانی و علوم بواسطه فیض رسانی عقل فعال است و در نتیجه ثانوی می باشد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘هاوایی؛ فیلمی با صحنههای منشوری
▫️فیلم سینمایی "هاوایی" در ژانر کمدی به کارگردانی بهمن گودرزی است که با موضوع پناهندگی و مهاجرت غیر قانونی، نشان میدهد که زندگی در یک کشور غریبه، کار چندان راحتی نیست. این فیلم برای فروش در گیشه ساخته شده و برای خنداندن مخاطب از روشهایی سخیفی مانند اقدام صمد به لختشدن، تحقیر او با لقبگذاری، رقص و بیآبروییاش، استفاده کرده است.
▪️زندگی در خارج از ایران، شاید همان در باغ سبزی باشد که خیلیها مانند داوود، آن را نشان میدهند و افراد سادهلوحی مثل صمد را نسبت به آن ترغیب میکنند. اما این فیلم سرتاسر بد آموزی است مانند: استعمال انواع سیگارها، مانند سیگار سنتی و سیگار الکترونیک، پوششهای نامناسب، خالکوبی، مصرف مشروبات و ...
▫️به طور خلاصه میتوان گفت فیلم «هاوایی»، به دلیل وجود ناهنجاریهای اجتماعی و پوشش خارج از عرف، برای گروه سنی کمتر از 12 سال نامناسب است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘دام بلاگرنماهای شیطانصفت برای دختران جوان به بهانه مدلینگ!
▪️دستگیری دو بلاگرنمای شیطانصفت که در پوشش صفحاتی تحت عنوان مدلینگ، بیش از ۳۰۰ دختر جوان را اغفال کرده بودند، پرده از ابعاد تکاندهنده این ماجرا برداشت.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘 چه شده که کسانی که اصلاً نگاهشان انقلابی نیست میتوانند آثار مرموزانه با موضوع «منافقین» را تولید کنند
▪️«مهدی فیوضی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
▫️مهدی فیوضی کارگردان سینما همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در گفتگو با سینماپرس به بررسی عملکرد نهادهای فرهنگی و سینمایی در قباحت زدایی از چهره پلید منافقین پرداخت.
🌐متن کامل خبر
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔻انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی دفتر تبلیغات برگزار میکند:
💢نشست تخصصی مخاطبشناسی و افکارسنجی در رسانهها
▪️دکتر محمد محسن دوباشی
🔻عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (علیه السلام)
🔅شرکت برای عموم آزاد🔅
🛑ظرفیت محدود🛑
🕰زمان برگزاری: 17 مردادماه 1403
🏷روز چهارشنبه ساعت 10 الی 12 صبح
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، نبش کوچه ۱۷، سالن سینما اشراق، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی
🔻برای شرکت در جلسه به آیدی
@savade_rasane
🔻و یا با شماره تماس
09059496064
تماس حاصل فرمایید.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘جنگ شناختی
▪️در جنگ شناختی به وسیله انواع اطلاعات ضد و نقیض راست و دروغ، قدرت تصمیمگیری صحیح از فرد گرفته شده و افراد تبدیل به مسخ شدگانی کنترل شده خواهند شد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
May 11
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘سهو در سینما راه ندارد
▪️در فیلم هیچ تصویری نمیتواند «سهواً یا به طور تصادفی» درمیان مجموعهی تصاویر فیلم قرار بگیرد؛ این یك اصل كاملاً بدیهی است كه انسان را به یك خصوصیت جامع دربارهی «واقعیت سینمایی» راهبر میشود. مراد از واقعیت سینمایی همان واقعیتی است كه بر پردهی سینما عرضه میگردد.
▫️چرا چنین است؟ چرا در فیلم هیچ تصویر غیرضروری، اشتباهی یاتصادفی نمیتواند وجود داشته باشد، حال آنكه در واقعیت خارج یا واقعیت پیرامون هرگز چنین نیست؟ در فیلم هر یك از تصاویر با تصاویر قبل و بعد از خویش و با مجموعهی فیلم ارتباطی معین و پیشبینی شده دارد و پیوند بین تماشاگر و فیلم نیز موكول به آن است كه تماشاگر این روابط معین و پیشبینی شده را دریابد. در اینجا هرگز این امكان وجود ندارد كه دو تصویر بدون قصد خاصی كنار یكدیگر قرار بگیرند و یا تصویری بیدلیل در میان مجموعهی تصاویر فیلم جاگیر شود.
▪️ممكن است در جواب این سوال بگوییم: خوب! هر فیلم به ناگزیر دارای سیر دراماتیك و منطق معین و مشخصی است و اگر یك تصویر بدون رابطهی درست با این سیر در آن میان بنشیند، هیچ فایدهای نخواهد داشت جز آنكه تماشاگر را گیج خواهد كرد و مانعی خواهد شد در سر راه درك كامل معنای فیلم.
▫️در این جواب مسامحهای وجود دارد و آن این است كه باز هم اصل سوال مورد بیاعتنایی قرار گرفته است. باز هم میتوان پرسید: این درست! اما چرا چنین است؟ مگر تماشاگر در زندگی معمول خویش از این قدرت و اختیار برخوردار است كه همهی حوادث و وقایع و اشخاص و اشیاء را درست آن سان كه خود میخواهد به عرصهی وقوع و وجود بیاورد؟
▪️جواب را نهایتاً باید در بررسی ماهیت «واقعیت سینمایی یا واقعیت معروض در فیلم» جستوجو كرد كه لاجرم با كیفیت وجود اشیاء در قاب تصویر (فریم فیلم) نیز ارتباط خواهد یافت. واقعیت عرضه شده در فیلم، آرمانی و مطلقگراست و از این لحاظ، امكان وجود صدفه (تصادف)، اشتباه و یا عدم قصد در آن وجود ندارد و با صرفنظر از مهارت فیلمساز، هرچه بر پرده میآید دارای «معنایی معین» است و «رابطهای مشخص با دیگر اجزا و عوامل».
📚آینه جادو، جلد 1، ص 45
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چطور بفهمیم کسی قصد سوءاستفاده از مارو داره؟
▪️در این ویدئو متوجه میشویم :
(تفکر انتقادی چیست)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام