eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘سندروم ارضای فوری/ تاملی انتقادی در سبک زندگی مدرن ▪️ما از نسل مایکرو ویو هستیم و نسل های قبلی ما از نسل بار گذاشتن آبگوشت برای درست کردن یک غذای سنتی مانند آبگوشت از روز قبل برخی مواد را خیس می دادند تازه دو سه بار آبش را هم عوض می کردند و سپس از صبح یا شب قبل غذا را بار می گذاشتند تا به خوبی پخته شود و سپس سفره ای انداخته می شد با هم و سر فرصت آرام آرام غذا خورده می شد.اما الان یک غذای آماده یا نیمه آماده را می گذاریم در مایکرو ویو و سه دقیقه بعد،تمام! ▪️ما همه چیز را سریع می خواهیم.نسل های قبلی ما در روابط عاطفی،سال ها نامه نگاری و هدیه و رفت و برگشت تا دل معشوقی را نرم کنند(چه فرهادها  مرده در کوه ها).اما اکنون می خواهیم کمتر از یک هفته کار به نتیجه برسد و گرنه کات می کنیم!لاغری در ۱۰ روز و یادگیری زبان فرانسه در ۳ روز و افزایش قد در ۱ماه،همه چیز مایکروویوی شده است!! ▪️این نگرش زندگی  ما را تخریب کرده است.به همین خاطر جنبشی در دنیا راه افتاده به نام .این جنبش از کجا شروع شد؟ ۱۹۸۶،در مشهورترین میدان شهر رُم،رستوران جدیدی افتتاح شد.هجوم فست‌فود آمریکایی به قلب شهر رُم حساسیت‌هایی ایجاد کرده بود.یکی از معترضان یک ژورنالیست ایتالیایی، جنبشی را آغاز کرد به نام غذای آهسته.او بر محصولات محلی،آرامش در پختن و آرامش در خوردن و بیش از همه بر لذت بردن از مزۀ اصیل ایتالیایی تأکید می‌کرد. ▪️این حرکت از غذا آغاز شد.اما هیچکس فکرش را نمی کرد که این قدر توسعه پیدا کند.غذای آهسته با استقبال گسترده‌ای همراه شد و جالب است بدانید اکنون حدود بیست شاخه از آن در کشورهای مختلف ایجاد شده مثل مدیریت آهسته، تفکر آهسته،آموزش آهسته، علم آهسته، سفر آهسته، گردشگری آهسته، شهر آهسته، طراحی آهسته و خواندن آهسته یا کندخوانی. مخالف سرعت و مدرنیته و بازگشت به گذشته نیست بلکه مخالف شتاب زدگی است.سرعت تضادی با طمانینه ندارد.آنچه ایراد دارد شتاب زدگی است. هر گونه شتاب زدگی باعث می شود که عمق کم شود: لذت عمیق از رابطه، فهم عمیق از یک کتاب، درک عمیق از یک منطقه ای که برای گردشگری انتخاب کرده ایم. ما امروزه با لذت های سطحی، فهم سطحی و درک سطحی و تصمیمات سطحی روبرو هستیم.   ▪️تحلیل و تجویز راهبردی: مهم ترین ریشه زندگی شتاب زده،رویکرد است. یعنی چه؟ یعنی چند کار را همزمان و با شتاب زدگی انجام می دهیم. قبل از ویندوز از کامپیوترها فقط یک کار را انتظار داشتیم.اما وقتی ویندوز آمد چند پنجره را با هم باز می کنیم و همه را هم همزمان اجرا می کنیم و انتظار داریم که همه را سریع به جمع بندی برسانیم.ترکیبی از چندکارگی (ویندوزی) و (جستجوی ارضای فوری). در زندگی جدید یکی از بزرگترین مشکلات این است که طمانینه از همه ما گرفته شده، یعنی ما چند کار را در آنِ واحد انجام می‌دهیم. در حالیکه دارید صبحانه می‌خورید ساعت مچیتان را می‌بندید تلویزیون هم روشن است. موبایل تان را هم چک می کنید. با همسرتان هم صحبت می کنید و لیست خرید روزانه تان را هم تکمیل می کنید. ▪️در یکی از داستان ها، فرد مقدسی بود که معشوقه ای هم داشت.مشکل او در زندگی این بود که وقتی به عبادتگاه می رفت تا خدا را عبادت کند به فکر معشوقه اش رهایش نمی کرد و وقتی پیش معشوقه اش بود مدام وجدانش او را به یاد خدا می انداخت. نه عبادت عمیق داشت و نه لذت عمیق هم آمیزی با معشوقه اش. برای رهایی از زندگی شتابزده، مدیریت شتابزده، غذای شتابزده چاره ای نداریم جز «مثلث تمرکز، عمق و تامل». از این شاخه به آن شاخه پریدن چه در امور روزانه و چه در مدیریت یک سازمان یا کشور، باعث می شود که تمرکز رخ ندهد. زمانی که به هر دلیلی یک کار متوقف می شود و به کار دیگری می پردازیم. آن کار را از دست می دهیم و مسیر انجام کار را گم می کنیم و وقتی دوباره سراغ آن می رویم، زمان و انرژی باید بگذاریم برای دستیابی به آهنگ قبلی. بیشترین انرژی ما در رفت و برگشت بین کارهای مختلف صرف می کنیم. این رفت و برگشت ها و قطع شدن ها در مقایسه با زمانی که از ابتدا تا انتها روی یک کار متمرکز هستیم، زمان انجام آن کار را تا ۵ برابر بیشتر می کند. به بیان ساده، تک کاری می تواند زمان لازم را برای انجام کارهای مهم تا ۸۰ درصد کاهش داده و کیفیت و عمق کار را به شدت افزایش دهد. ▪️پس به زبان ساده: ● تمرکز:به جای چندکار در آنِ واحد، روی یک کار متمرکز شویم. ● عمق: به یک کار بپردازیم. توجه کامل به آن تخصیص دهیم و نگذاریم چیزهای دیگر به آن هجوم بیاورند(مثال: وقتی با همسرمان صحبت می کنیم موبایل مان را کناربگذاریم). ● تامل: حرص و ولع این که یک کار را به هر نحوی که شده به اتمام ببریم در خود کنیم و تا زمانی که لازم است به کار فعلی ادامه بدهیم و کار جدید را شروع نکنیم. ▪️دکتر مجتبی لشکربلوکی 🆔@savad_rasaneh
🔘شناختی بر جنگ های نوپدید در عصر فناورانه؛ ▪️ مفهوم سازی جنگ ترکیبی مقاله‌ای است که طی سال ۲۰۰۵ میلادی توسط ژنرال جیمز متیس و سرگرد فرانک هافمن ارائه شده ، که در قالب یک تحقیق در موسسه تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده به چاپ رسیده است. ▪️این دو نویسنده به واقعیت‌های اشاره دارند که برتری نظامی و متعارف امریکا را نه تنها با چالش جدی از سوی کشورهای ضعیف تر مورد بحث قرار می دهد، بلکه مخالفان غیر دولتی از طریق استفاده ترکیبی از فناوری های پیشرفته موقعیت بسیار "مبهم و جدیدی" را برای مقابله با تکنولوژی و فناوری ارتش ایالات متحده در یک محیط خاکستری ایجاد خواهند کرد. ▪️کشورهایی که دارای نیروهای متعارف پیشرفته هستند، احتمالاً با رویه های غیرمجاز و تاکتیک هایی مواجه می شوند که نشان دهنده یک مزیت جدید به شمار می رود.دشمنان از تروریسم، شورشیان، تاکتیک های چریکی ،از ظرفیت و توانایی های ضعیف تر خود در مقابل  یک یا چند نیروی متعارف نظامی قرار می‌گیرند و به احتمال زیاد این نوع تهدیدات توسط تشکل های شبه نظامی سازمان یافته و بر اساس پیشینه های قومی، سندیکاهای جنایی سازمان یافته و همچنین حملات سایبری به زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی راهبردی مانند: شبکه های سیاسی مالی بین‌المللی و سازمان های ارتباطی انجام خواهد گرفت. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
1402-10-05-event_ai_philosophy4.mp3
36.66M
🔘 و خطر وجودی دکتر محمدحسن ▪️ مباحث اخلاقی مربوط به سیستم‌های AI ▪️سو گیری‌های هوش مصنوعی تصمیم گیر ناشی از داده‌ها و الگوریتم‌ها و ... ▪️کتاب سلاح های تخریب ریاضیاتی؛ الگوریتم‌های به کار رفته در هوش مصنوعی منجر به نابرابری میشود ▪️اقدامات پلیسی مبتنی بر دیتاهای بزرگ ▪️آلگوکراسی ▪️نحوه‌ی تعامل با هوش مصنوعی ▪️ابَرهوش مصنوعی ( تکینگی هوشمندی) ▪️موسسات آینده‌ی بشریت ▪️تلازم نداشتن morality با intelligence ▪️تکینه‌گرایان و اِیآیتئست‌ها 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 عمومی‌ترین روش‌های استعمار فرانو از طریق رسانه و فضای مجازی 1. جذب افراد از طریق ایجاد روحیه یأس و نومیدی 2. مخدوش کردن اعتماد آنها به حکومت‌ها 3. ایجاد اختلاف درونی در جامعه 4. سست کردن انسجام درونی 5. از بین بردن وحدت فرماندهی در نیروها 6. ایجاد گسست و شکاف میان نظام حکومتی مردم 7. ترور شخصیت رهبران با دروغ پراکنی و انواع ترفندها 8. شایعه سازی اشاعه اطلاعات نادرست 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
13.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘در این کلیپ: ▪️تعریف اعتیاد مجازی ▪️نشانه های اعتیاد مجازی ▪️راهکارهای درمان اعتیاد مجازی پرداخته شده است 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
21.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢گفت و گو پیرامون کتاب و رسانه ها ▪️رسانه بحث مهمی است و نقش بسیار جدی در تعاملات افراد دارد. ▪️همچنین رسانه یک رقیب قوی و سهمگین‌ در کنار مسئله کتاب است که به راحتی معلومات را به مخاطب منتقل می‌کند. ▪️امروزه مردم بیشتر به فضای مجازی و نگارش های کوتاه روی آورده اند اما کتاب یک مسیر منطقی به مخاطب می‌دهد و نویسنده می‌خواهد از طریق آن به یک نتیجه برسد و با خواندن کتاب نگاه بازتری به یک مسئله خواهیم داشت. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
- جبهه انقلاب اسلامی.mp3
24.72M
| 🎧کودکان آنلاین و تغییر سبک زندگی در فضای مجازی 👤استاد معصومه نصیری ، پژوهشگر و مدرس سواد رسانه‌ای 🔸به اعتقاد کارشناسان؛ فضای مجازی برای فرزندان یا دانش‌آموزان می‌تواند باعث دگرگونی ارتباطات، آمیختگی مرز درست و نادرست، ایجاد زمینه برای دسترسی‌های نامناسب شود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔘چگونه پای تروریست‌های شناختی و رسانه‌ای رو به کشور باز کردیم؟ ▪️وقتی دنبال ریشه‌های ناامنی، ترور و آشوب خیابانی می‌گردی ▫️سر از نرم‌افزارهای مجازی تحت مدیریت دشمن درمیاری ▪️وقتی دنبال ریشه‌های فساداخلاقی و گسترش روابط ناسالم و محتواهای فاسد می‌گردی ▫️سر از نرم‌افزارهای مجازی تحت مدیریت دشمن درمیاری ▪️وقتی دنبال ریشه‌های ناامیدی و تحقیر پیشرفت‌های کشور می‌گردی ▫️سر از نرم‌افزارهای مجازی تحت مدیریت دشمن درمیاری ▪️وقتی دنبال ریشه‌های افزایش قیمت ارز و تلاطم‌های اقتصادی کشور می‌گردی ▫️سر از نرم‌افزارهای مجازی تحت مدیریت دشمن در میاری ▪️وقتی دنبال ریشه‌های تمسخر قومیت‌ها و نمک پاشیدن به زخم‌های مردم می‌گردی ▫️سر از نرم‌افزارهای مجازی تحت مدیریت دشمن درمیاری ▪️مهم نیست که به فضای مجازی رها شده افتخار می‌کنیم، مهم اینه که برای آزادی بیان مفسدان، حتی بیشتر از مدعیان آزادی بیان ارزش قائلیم؛ حتی به قیمت از دست رفتن امنیت اقتصادی، روانی، اخلاقی و اجتماعی کشور. ▪️پای تروریست‌های شناختی و رسانه‌ای به کشور باز کردیم و کاری به تلفات سنگین روزانه مردم در این معرکه نداریم. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #تحلیل 💢عمامه صورتی ▪️تحلیل مستند «عمامه صورتی» ▪️با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما 🔻
صوت عمامه صورتی.mp3
20.53M
| 💢عمامه صورتی ▪️تحلیل مستند «عمامه صورتی» ▪️با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما 🔻 قائمی مهر 🔻نصیری 🔻بنی احمدی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 💢معرفی کاندیدای هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 💢معرفی کاندیدای هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘انسانیت؛ وجوه جنسیت و عدالت جنسیتی ✍زهرا راد ▪️مردانگی به عنوان یکی از دو وجه جنسیت یکی از چالش‌های مهم حوزه مطالعات جنسیت است که به دلیل غلبه وجه زنانه در این دست مطالعات، مغفول مانده است. این غفلت چنان چشم‌گیر است که پرداخت وجه زنانه امر جنسیتی را نیز دچار ضعف و نقص کرده است. زنانگی و مردانگی به مثابه ابعاد انسانیت در یک تضایف منطقی با هم فهم می‌شوند و پرداختن به یکی بدون لحاظ دیگری، نه می‌تواند مسائل و معضلات یک وجه را به درستی شناسایی کند و نه می‌تواند راه‌حل روشنی برای مسائل پیش‌روی نهد. ▪️برای حل این مسأله رویکرد مطالعات جنسیت به جای مطالعات زنان و یا حتی مطالعات مردان، راه برون رفت از این چالش خواهد بود. تحولات جهان مدرن چنان‌که وضعیت زنان را تغییر داد، تغییرات بنیادینی در موقعیت‌های مردانه به‌وجود آورد. این تحولات در حوزه انسان‌شناختی بر هر دو جنس وارد شد، به ‌طوری‌که از یک‌سو هویت انسانی را تحت تأثیر و تغییر قرار داد و از سویی دیگر هویت جنسیتی را متحول کرد. این تحول در وجه جنسیتی، گرچه از وجه فراجنستی جدا نیست اما بعد جنسیتی آن موضوع محوری در مطالعات جنسیتی است. ▪️مطالعات زنان با طرح این پرسش که «زنان در چه وضعیتی هستند؟ » و پاسخ به آن که زنان در وضعیت نابرابر و تحت ستمند، نظریه فمینیستی را تولید کرده و با پرداختن به انواع ریشه‌های این ستم، نحله‌های این جریان فکری را صورتبندی کرده است. ▪️راه‌برون رفتی که جنبش‌ و بعدها نظریات حوزه مطالعات زنان برای رفع ستم از زنان ارائه کرده، برابری زنان با مردان در تمام حوزه‌های حیات است که ایده اصلی متعادلترین گرایش فمینیسم یعنی فمینیسم لیبرال را تشکیل داده است. صحنه‌های نمایشی زن در سینمای غرب و به تبع آن ایران ، هرگز به توصیف فمینیسم لیبرال قناعت نکرده و همواره ترکیبی سازوار از فمینیسم لیبرال و رایکال را برپرده سینما به نمایش گذاشته است. در این رویکرد سینمایی با دوگانه‌ای از زن مواجهیم که در قبال یکدیگر تعریف شده و بازنمایی می‌شوند. زن مظلوم_ زن مقتدر(بخوانید ظالم). به این ترتیب قدرت مولفه زن مورد نظر گفتمان دفاع از حقوق زنان بر پرده نمایش است. زن مقتدر، زنی است که بر مردان زیادی فرمان می‌راند، با مردان تندی و خشونت می‌کند و در صورت افراطیش، مردی را در کنار خود نمی‌خواهد. ▪️اما نگاه دینی به زن که سرچشمه نگاه انقلابی به زنان است، زن را در نسبت مرد چگونه ارزیابی می‌کند و چگونه می‌خواهد؟ و در نهایت چطور می‌خواهد بازنمایی کند؟ ▪️ایده زن مورد ستم بی‌شک ایده انقلاب اسلامی برای توصیف وضعیت موجود نیست؛ چه این‌که اساساً عدالت اسلامی محور مناسبات انسانی در تفکر دینی است و عدالت به معنای قرار گرفتن هرچیز در جای خود، نمی‌تواند تنها زنانه باشد، که جهت مردانه هم دارد. بنابراین نمی‌توان اقتدار مردانه را از بین برد تا زنان را مقتدر نمایش داد. اساساً تضعیف هیچ‌یک از دوجنس به صلاح مناسبات کلان جنسیتی نیست و به نفع کسی تمام نمی‌شود. تحقیر مردان، موجب علو مقام زنان نیست و تنها جایگاه و نقش جنسیتی مردان را تضعیف کرده و تعادل جنسیتی جامعه را بر هم خواهد زد و ضرر این تغییر موازنه بیش وپیش از خود مردان، متوجه زنان خواهدشد. ▪️در اینجا تبیین «نظریه زوجیت» در پایه "عدالت جنسیتی" کارساز است. برای جریان دادن عدالت در روابط دوجنس لازم است با لحاظ تکوینیات و امتداد آن در تشریعیات، مناسبات دوجنس را سامان دهیم. اقتدار به عنوان شکل مشروع قدرت، امری ضروری برای تکامل دوجنس درکنار یکدیگر است، اما جنس اقتدار زنانه و مردانه متفاوت است؛ مردان تکویناً به قدرت سخت تجهیز شدند و تظاهرات شرعی در سپردن بسیاری تکالیف و مسئولیت‌های خانوادگی به آنان همه در راستای تناسبات تکوین و تشریع قابل فهم است. اما اقتدار زنان از قدرت نرم منشأ می‌گیرد، این شکل از قدرت گرچه تظاهرات سخت ‌افزاری ندارد اما به عنوان روح حیات در جهان انسانی همه جا پراکنده است و مدیریت بسیاری مناسبات را برعهده دارد. این قدرت اگر در جای خود و درست به کار گرفته شود، تعیین کننده مناسبات انسانی مردانه نیز خواهدبود. @banooytamaddonsaz 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh