🔷 مجموعه نشست های پنجمین جشنواره بین المللی فیلم دینی اشراق؛
سینمای دینی و امکان تبدیل شدن به ژانر
🔸 ارائه دهنده: دکتر علی اصغر فهیمی
دکترای تاریخ و فلسفه هنر ایران از دانشگاه بیرمنگام
⏱ سه شنبه ۱۷مهرماه ساعت ۱۶
💎 خیابان شهدا (صفائیه) نبش کوچه شماره ۱۷ سالن اشراق معاونت فضای مجازی هنر و رسانه
💡#اشراق_نیوز | اطلاعرسانی اخبار و رویدادهای فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی:
🆔 @eshragh_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘برخورد پلیس انگلیس با کسانی که امنیت ملی را در فضای مجازی به خطر می اندازند چگونه است ؟
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
#فلسطین | #مقاومت
💢چه مستندهایی در مورد غزه و فلسطین ببینیم
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 شناسایی اخبار جعلی در شرایط جنگ!
▫️در شرایط جنگی برای تضعیف روحیه ی مردم بیشترین اخبار دروغین و جعلی از سوی دشمن تولید و در فضای مجازی پخش می شود؛
▫️ این اخبار را چگونه شناسایی کنیم
تا در دام آنها نیفتیم؟!
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 تنگه احد در جهان رسانهها
▪️ پاسداری از دستاوردها، ارزشها و میراثها در بزنگاههای تاریخی آنچنان بایسته است که اگر کوتاهی و سهلانگاری پدید آید زیان باری آن را نمیتوان برشمرد. با غفلتی که در تنگه احد بروز کرد، نزدیک بود نهال تازه رسته اسلام از ریشه برکنده شود و خدا میداند با چه زحمتی ترفند دشمن نقش بر آب شد.
▪️امروز نیز جهان قدرت غرب سوار بر اسب رسانه و تبلیغ و ارتباطات در حال رهزنی جهان اسلام و تک زدن و نیرنگ است. مسلمانان اگر چشم خود را بر این ابزار جهانی دیو صفت اما فرشتهنما ببندند و به جای تسخیر آن، به کوتهاندیشیهای محلی بسنده کنند و به اختلافات درونی گرفتار آیند، دور نیست زمانی که دشمنان دوباره صحنه نبرد را دور بزنند و بشود آنچه نباید بشود.
✍️ حامد عبداللهی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐ولادت حضرت سید الکریم شاه عبدالعظیم الحسنی مبارک باد💐
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب|#باز_نشر
🔘«مدرنیسم و رسانه های قدیم»
▪️مدرنیسم اصطلاح جامعی است که تقریباً از پایان قرن نوزدهم، برای شیوه ی واکنش جامعه ی انسانی به تغییرات رخ داده و در طول انقلاب صنعتی به کار میبریم ریشه های مدرنیسم به دوره ی روشنفکری قرن هجدهم بر می گشت و مدرنیسم میخواست اندیشه ی خدا سالاری و خدا محوری جهان را که در گذشته به تعریف جامعه ی انسانی کمک میکرد به چالش بکشد.
▫️نظریاتی مانند تکامل در زیست شناسی کمونیسم در سیاست نظریه ی نسبیت در فیزیک و رشته ی درحال شکل گیری روان کاوی تلاش داشتند جهان را با اصطلاحات علمی یا نیمه علمی توضیح دهند به این ترتیب مدرنیسم میخواست عرفان مذهبی دنیای قبل از صنعتی شدن را به چالش بکشد و در آن تغییرات اساسی ایجاد کند.
▪️با عقیده به حتمیت علمی پیشرفت بسیاری از وجوه مدرنیسم، اعتقادی خوش بینانه به قدرت مدرنیته برای بهتر کردن زندگی بشر داشت؛ اما هر چه از قرن بیستم گذشت تأثیرات بی رحمانه ی علم و صنعتی سازی بر زندگی بشر به خصوص در جنگهای جهانی اول و دوم بیشتر آشکار شد.
📚کتاب فرهنگ های دیجیتال صفحه ۲۴
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#عکس_نوشته|#اختصاصی
🔘فیلم سینمایی "تمساح خونی"
▪️فیلم سینمایی "تمساح خونی" به کارگردانی جواد عزتی و نویسندگی پدرام افشار است که به دردسرهای دو جوان به نامهای پیمان و هومن می پردازد.
▪️ آنها در این داستان، به سودای چند برابر شدن پولهای امانتی، وارد یک قمار میشوند ولی نمیدانند که چه چیزی انتظارشان را میکشد.
✍️محسن بنی احمدی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘فیلم سینمایی "تمساح خونی" ▪️فیلم سینمایی "تمساح خونی" به کارگردانی جواد عزتی
#نقد_فیلم|#اختصاصی
🔘فیلم سینمایی "تمساح خونی"
▪️فیلم سینمایی "تمساح خونی" به کارگردانی جواد عزتی و نویسندگی پدرام افشار است که به دردسرهای دو جوان به نامهای پیمان و هومن می پردازد.
▪️ آنها در این داستان، به سودای چند برابر شدن پولهای امانتی، وارد یک قمار میشوند ولی نمیدانند که چه چیزی انتظارشان را میکشد.
▪️این اثر یک کمدی نابههنجار است و داستان بر روی دو محور خیانت در امانت و قمار می چرخد، استعمال سیگار و استفاده از الفاظ رکیک باعث می شود دیدن این اثر را در کنار فرزندان زیر 17 سال ممنوع کنند.
✍️محسن بنی احمدی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 شناسایی اخبار جعلی در شرایط جنگ!
▫️در شرایط جنگی برای تضعیف روحیه ی مردم بیشترین اخبار دروغین و جعلی از سوی دشمن تولید و در فضای مجازی پخش می شود؛
▫️ این اخبار را چگونه شناسایی کنیم
تا در دام آنها نیفتیم؟!
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب|#باز_نشر
🔘فن آوری و شکل مطلوب در دین رسانه ای
▪️آقای هربرت شیلر به عنوان یک دانشمند منتقد، معتقد است که گردانندگان رسانه های جمعی در آمریکا تصاویر و اطلاعاتی را تولید پالایش و منتشر می سازند تا به وسیله آن به باورها گرایشها و رفتار ما ساخت و سامانی خاص دهند.
▪️هنگامی که این گردانندگان ماهرانه پیامهایی را خلق میکنند که با واقعیت های زندگی ما مطابقت ندارد؛ پیام هایی که عمدتاً احساس کاذبی از واقعیت به وجود می آورند یا حاوی آن نوع آگاهی هستند که هیچ شخصی نتواند شرایط واقعی فردی و اجتماعی خود را درک و یا آن را با میل و اراده خود رد کند به این عملیات روانی مدیریت مغزها اطلاق میشود .
▪️پخش تجارتی با شکل دادن و تقویت ذائقه های عمومی طبق نیازهای بازار مصرف که مهمترین کارکرد رسانه های تجاری باشد، به همان کرختی و بی توجهی که هایدگر از آن شکوا برداشته بود دامن می زنند هر چند از نظر دست اندرکاران تولید برنامه آنان چیزی را به مردم داده اند که می خواهند، چیزی که روی می دهد بیشتر «شرطی کردن» مردم است که در انتظار برنامه هایی خاص بنشینند.
📚کتاب دین و رسانه صفحه ۱۲۱
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘خشونت غیرمتعارف به شاخصه سریال های شبکه نمایش خانگی تبدیل شده است.
🔳منتقد سینما و مدرس رسانه نسبت به خشونت غیرمتعارف در سریال های شبکه نمایش خانگی که به شاخصه مهم آن ها تبدیل شده، انتقاد کرد.
▫️مصطفی گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در حال حاضر بخش قابل توجهی از سریالهای شبکه نمایش خانگی بیش از عرف معمول به مقوله خشونت میپردازند، اظهار داشت:
▪️هم اکنون بهعنوان مثال، چهار سریال "گردنزنی"، "بازنده"، "غربت" و "داریوش"پلتفرمهای اصلی نمایش خانگی در حال پخش هستند و میتوان گفت که تولیدکنندگان این آثار در یک هدف مشترک خشونت را دستمایهای برای ایجاد جذابیت قرار دادهاند.
▫️بهعنوان نمونه در چهار قسمت نخست سریال گردنزنی ۳ نفر بهشکل کاملاً خشونتبار به قتل میرسند .حال آنکه در ادامه سریال مشاهده میکنیم که گویا کارگردان خواسته بدون تکیهبر قصه چفت و بست دار و صرفاً با جلوههای ویژه و تعلیق بصری، مخاطب خود را همراه با اثر کند.
▪️این حجم از ساختن سریالهای شبه اکشن و جنایی که خشونت بالایی را ترسیم میکند اساساً ضد فرهنگ ما ایرانی هاست و باید یک تجدیدنظر جدی در این باره صورت گیرد تا به بهانه و اسم واقع گرایی و طرح مسائل اجتماعی و جنایی، شاهد سکانسهای خشونتبار در این حد نباشیم.
▫️این همه هیاهو و استفاده از واکنشهای عصبی که در شخصیتها نهادینهشده نمیتواند برای تماشاگر جذابیت داشتهباشد. سریالسازی قطعاً فقط برای سرگرم کردن مخاطب نیست. بهدلیل مخاطب انبوه باید تمهیدات ویژهای برای پردازش قصه در نظر گرفت و خشونت بیدلیل میتواند آسیبهای فراوانی را بههمراه داشتهباشد که باید از آن پرهیز کرد.
▪️نباید از یاد ببریم که این گونه آثار روی برخی اقشار و طبقات که بیشتر تحتتأثیر سبک زندگی غربی هستند، تأثیرات مخربی میگذارد و اگر شاهد این مسئله بودیم که آمار جرم و جنایت در جامعه بالا رفته، بی شک محصولات سینما و شبکه نمایش خانگی در این فرآیند نقشی انکارناپذیر داشتهاند.
▫️ادامه مطلب در سایت خبرگزاری حوزه
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چرا اسرائیل جنگ را مستقیما به سمت جمهوری اسلامی نمیبرد؟
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام