eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4.3هزار دنبال‌کننده
809 عکس
242 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
⬅️ درسگفتار: مدرس: استاد 🔻 شرط تحقق مرام اسلام، استحکام روابط مذهبی است نتیجه امراض مذکور( غرور،یاس،افتراق مسلمین،نداشتن بیت‌المال) تعطیلی قوای عامله مسلمین و محرومیت از سعادت است.همانطور که گفته شد علت‌العلل این امراض جهل به مرام اسلام است،از منظر آیت‌الله شاه‌آبادی مرام اسلام طبق حدیث ثقلین عبارت‌است ازحکومت‌مطلقه قرآن و ولایت مطلقه حضرت حجت، به این معنا که"تفکر‌قرآنی" به منزله برنامه و "حکومت‌نورانی" به معنای مدیر، مسلک و مرام‌اسلام است. و شرط تحقق مرام اسلام استحکام روابط مذهبی است که در دو بعد انجام‌ می‌پذیرد،خیط ولایت و خیط اخوت.برپایی این دو خیط مشروط به راهبری کسی است که هم از آن امراض مذکوره عاری باشد و هم دارای اخلاص و فداکاری باشد.نتیجه این اخوت و ولایت داخل شدن در وادی تقوا و جندالله شدن است. 🕟 دوشنبه ها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۱۵ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🌐 http://schoolnegah.ir 🆔 @sch_negah
راننده‌بودن یک شغل است اما رانندگے‌‌ یک مهارت. چنانچه نویسنده‌بودن یک شغل است اما نویسندگے‌‌ یک مهارت. بسیاری از ما مشغول با حرفۀ رانندگے‌‌ نیستیم اما عمیقا علاقه داریم یک راننده حرفه‌اے‌‌ باشیم. موضوع در نویسندگے‌‌از این هم حساس‌تر می‌شود. یعنی بسیارے‌‌ از ما نویسنده حرفه‌اے‌‌ نیستیم اما فراتر از علاقه، گاهے‌‌ نیاز داریم به‌صورت حرفه‌‌اے‌‌بنویسیم. گاهے‌‌ لازم است فراتر از نوشتن یک نامۀ ادارے‌‌ به یک مقام عالے‌‌، یا نوشتن سطورے‌‌ برای ابراز ارادت و محبتی، دست بر قلم ببریم و برای ارتقای سطح آگاهے‌‌ و فرهنگ عمومے‌‌، «ایده و اندیشه‌اے‌‌ و یا افکار متفکرے‌‌» را به زبانے‌‌ ساده و روان وارد حوزه عمومے‌‌ کنیم. اینجاست که درست و عامه‌فهم نوشتن و انتخاب کلمات و چینش آن‌ها اهمیت وافرے‌‌ پیدا می‌کند. ما در مدرسه تفکر و نوآورے‌‌ نگاه دور هم جمع شده‌ایم تا صحیح و مؤثر نوشتن را در حوزه‌ مباحث عمیق و اندیشه‌اے‌‌ مشق کنیم و در این راه استاد حاتم ابتسام یاری‌گر ماست. 🔹اطلاعات تکمیلی دوره را در پوستر بالا مطالعه کنید. : 💻 سایت/ لینک👇 https://www.schoolnegah.ir/zhornalism آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🆔️ @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◀️ درسگفتار : محمدرضا قائمی نیک 🔷 جامعه شناسی مدرن، جانشین الهیات در غرب برای فهم پیدایش و تکوین جامعه‌شناسی در قرن نوزدهم باید به ریشه‌های تاریخی آن در رنسانس و تحولات پس از آن رجوع کنیم؛ جایی که گویی انسان جدیدی متولد شده، فهم تازه‌ای پدید آمده و ارتباط بشر غربی با تاریخ پیش از خود (قرون وسطی) گسسته شده است. این فهم جدید و این بینش تازه در حوزه‌های مختلف علوم بشری، از سیاست گرفته تا اقتصاد و علوم طبیعی در آثار اندیشمندانی چون ماکیاولی، هابز، لاک، نیوتن و دیگرانی که افکار و آثارشان هر کدام به نوعی نوید ظهور انسانی جدید را می‌دهد؛ انعکاس یافته است. ادامه🔻
🔺در این مرحله از جلسات پیدایش و تکوین علوم اجتماعی مدرن، دکتر قائمی نیک ریشه‌های شکل‌گیری جامعه‌شناسی کلاسیک را در «حوزه الهیاتی» دنبال می‌کند. بدین منظور وی تغییر و تحولات حوزه الهیات و سیر تاریخی آن را تا رسیدن به علم اجتماعی مدرن پی می‌گیرد. جایی که در نهایت این تغییر اساسی در فهم الهیاتی انسان، خودش را در «جامعه شناسی» ظهور و بروز می‌دهد و «جامعه شناسی مدرن»، جایگزین الهیات می‌شود. 🔹در این درسگفتار تحولات الهیات در غرب تا شکل‌گیری علوم اجتماعی جدید در سیر تاریخی ذیل روایت می‌شود: «نسبت دین و تفکر یونانی»، «پروبلماتیک شدن الهیات با ظهور مسیحیت»، «تلاش آکوئیناس برای سازگار کردن فلسفه ارسطویی با الهیات مسیحی»، «منازعه دین و فلسفه و توسعه مکتب ابن رشد»، «شروع ریاضیات جدید از الهیات»، «ترکیب ریاضیات با مشاهده و حس و تجربه»، «شکل گیری علوم جدید متاثر از درک الهیاتی جدید»، «کانت و تلاش برای حل منازعه عقل و تجربه»، «علوم طبیعی و کارکرد الهیاتی»، «کنت و جامعه شناسی به مثابه علم وحدت بخش». آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🆔@sch_negah 🌐http://schoolnegah.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺معرفی پرونده هویت ایران امروز آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🔰 @sch_negah 🌐http://schoolnegah.ir
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
#کارگاه_آموزشی #ژورنالیسم_اندیشه راننده‌بودن یک شغل است اما رانندگے‌‌ یک مهارت. چنانچه نویسنده‌بودن
ان شالله کلاس فردا ساعت ۱۴ تشکیل خواهد شد. برخی دوستان اطلاعاتی در مورد استاد دوره خواستند. ایشان کارشناسی تاریخ فرهنگ و تمدن و ارشد ادبیات نمایشی دارند. مدرس ویرایش و نگارش، ویراستار داستانی، دبیر محتوایی نشر و منتقد ادبی هستند. سرفصل‌های دوره: ¶سوژه‌یابی ¶مسئله‌پردازی ¶پاراگراف‌نویسی ظرفیت محدودی برای شرکت در دوره باقی است. دوستانی که تمایل دارند تا پایان شب فرصت دارند در دوره ثبت‌نام کنند.🌹 : https://www.schoolnegah.ir/zhornalism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◀️ درسگفتار : محسن صبوریان 🔷علوم اجتماعی مولود تمدن سرمایه‌دارانه غربی است. دکتر محسن صبوریان معتقدند ما دانش اجتماعی یا علمی که متکفل حیات اجتماعی افراد باشد را همیشه در طول تاریخ داشته ایم که ترکیبی بوده از دیانت و سنت. منتهی در دوره اخیر این علم باید متکفل بحران هایی می شد که تمدن سرمایه دارانه پدید آورده بود. لذا علوم اجتماعی به معنایی که امروزه استفاده می کنیم مولود تمدن سرمایه‌دارانه غربی است. در روایت هایی که از این پدیده(علوم اجتماعی) ارائه شده عمدتا به تحولات، روحی، ذهنی و یا اندیشه‌ای اشاره می شود که در جلسات پیش هم به آن ها اشاره شده منتهی روایت دیگری می توان از شکل گیری این پدیده داشت که توجه به تحولات مادی و عینی را محور روایت خود قرار می دهد. لذا ایشان تلاش می کنند تا توضیحی از تکوین اروپای مدرن ارائه دهند. در رابطه با تکوین اروپای مدرن دو نظریه اصلی وجود دارد. نظریه اول، که نظریه رایج و مورد قبول سنت نوسازی و مدرنیزاسیون هم هست از تجربه خاص اروپایی صحبت می کند و بر ویژگی های خاص اروپایی تأکید دارند(نگاه های یوروسنتزیستی) و اینکه چگونه غرب پیش رفت و شرق درجا زد. 🔻ادامه
🔺در مقابل این نگاه، دیگاه بدیلی است که تجربه اروپایی را تجربه ویژه ای نمی داند و معتقد است یکسری علل و عواملی دست به دست هم دادند که خیلی هم قصد اروپایی ها نبود ولی نتیجه ناخواسته این تحولات این شد که اروپا در ادامه جدال بین تمدن های قبلی از آن ها پیش بیفتد. این روایت خیلی متأثر از روایت خانم پاترشیا کرون؛ مورخ غربی است. این روایت درواقع تجربه اروپایی را تجربه ویژه ای نمی داند و درواقع از اشکال دیگر تمدنی اعاده حیثیت می کند و برای ما روشن می کند که بقیه تمدن ها هم ظرفیت خوبی برای پویایی داشتند. 🕟 دوشنبه ها ساعت ۱۵ الی ۱۷ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🌐 http://schoolnegah.ir 🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️ درسگفتار: مدرس: استاد فلاح شیروانی 🔷اسلام تماما سیاسی است. علم به مرام اسلام باید منجر به قیام رهبران و انجام اصول و فروع مذهبی و در نهایت استحکام روابط مذهبی شود.در اسلام چیزی به عنوان اسلام انفرادی نداریم و این نگاه جزء امراض دین‌شناسی ماست. اگر از اسلام انفرادی دور شویم و روی اخوت و استحکام روابط سرمایه‌گذاری کنیم به آستانه ظهور میرسیم.سیاست از منظر آیت‌الله‌شاه‌آبادی به معنای تدبیر اجتماعی است.اعظم سیاسات تحصیل عِده به معنای جامعه اخوت ایمانی و عُده به معنای ایجاد سازکار اقتصادی و بیت‌المال است.ارکان اخوت و تحصیل عده بر چهار چیز است: انس‌خواهی،کمال‌خواهی،عزت‌خواهی و عون برادر دینی است. 🕟 دوشنبه ها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۱۵ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🌐 http://schoolnegah.ir 🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با دکتر موسی نجفی 📌پرونده‌ 🌀گزارشی کوتاه از گفتگو با دکتر موسی نجفی پیرامون "هویت ایران امروز" با محوریت حوادث اخیر کشور ✍بخش اول این روزها که اصحاب علوم ‌انسانی عمدتا از پایگاه جامعه‌شناختی و بعضا علوم‌سیاسی یا مردم‌شناسی به تحلیل «وضعیت جامعه ایران و مردمانش» مشغول هستند و مردم نیز خود، بعضا خوانشی انتقادی از «وضعیت پیشرفت کشور» دارند و احتمالا عده‌ای، معترضِ به رسمیت شناخته نشدن «تکثرات فرهنگی» هستند، بازاندیشی‌ و گفتگو درباره محورهای مذکور برای نزدیکی به «سامان هویتی جامعه ایرانی» بی‌فایده نخواهد بود. مدرسه نگاه طی برگزاری یک جلسه تخصصی با دکتر موسی نجفی ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درباره وضعیت ایران امروز و مسائل جاری کشور به گفتگو نشسته است. موسی نجفی از اندیشمندان مطرح و مبدع در سپهر اندیشگی ایران است که قریب به 4 دهه در حوزه های مختلفی چون فلسفه سیاسی، فلسفه تاریخ، فلسفه تجدد، هویت ایرانیان و... مشغول فکر، نظرورزی و قلم‌زنی است. ایشان در ابتدا درباره روش شناخت تحولات اجتماعی _ تاریخی بر این مهم تأکید داشتند که نباید در مقیاس «صرفا» جامعه‌شناختی به تحولات یا پدیده‌های اجتماعی نگریست، بلکه برخاستن تحلیل‌ها از پایگاه «فلسفه تاریخی» امری ضروری برای درک «تحولات اجتماعی» است. آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🔰 @sch_negah 🌐http://schoolnegah.ir