eitaa logo
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
464 دنبال‌کننده
123 عکس
113 ویدیو
0 فایل
صراط (پاتوق گفتمانیِ جوانان انقلابی💪) ترویج گفتمانِ نخبگانیِ انقلاب اسلامی دکتر اسماعیل کلانتری (دکتری سیاست‌گذاری علم و فناوری، معلم دانشگاه، پژوهشگر، فعال فرهنگی) آیدی من: @esmaeelkalantari آیدی تبادل- تبلیغ (انتشار: ساعت ۲۲ تا ۹ فردا): @Yazenab65
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
q4.mp3
2.56M
🔊پاسخ استاد به سوالی با محوریت " والدین از فرزندان" 📌 حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
هدایت شده از گروه تربیتی حنان
🥳طرح شگفت انگیز تابستانی مدرسه حنان🥳 🍉تابستانی به شیرینی هندوانه🍉 🍒برنامه کامل و جامع حنان شامل کلاس های هنری ، علمی و ورزشی با نگاه همه جانبه و پر کردن اوقات فراغت گل دختران و گل پسران حنانی به مدت دوازده جلسه به صورت روزهای مجزا در خدمت خانواده های حنانی است. 🍒اختصاصی خانواده های حنانی😎 🍒روزهای شنبه و دوشنبه پسرانه 🍒روزهای یکشنبه و سه شنبه دخترانه 🏖زمان:ساعت هشت تا دوازده توضیحات:امکان تغییر ساعت تا ساعت سیزده میباشد. 🏖شروع:هفدهم تیرماه 🏖پایان:بیست و ششم مرداد ماه 🏖ثبت نام تا ۳ تیر تمدید شد. 🏖ریز برنامه ها: 🏓🏸ورزش: ۶ جلسه(پسرانه🥅🏐 فوتبال،دخترانه پیش،اول و دوم آمادگی جسمانی،سوم بدمینتون،چهارم و پنجم پینگ پنگ) 🏺سفال: ۶ جلسه 👩‍🎨نقاشی: ۶ جلسه 📝📕زبان:از پایه سوم ۱۲ جلسه 🌙💫قرآن: ۶ جلسه(موضوعی با همراه بازی های قرانی) 🪡خیاطی: ۴ جلسه 🎓پروژه حنانی: ۹ جلسه ⚡️توضیحات:هر جلسه یک ساعت میباشد. 🏖با توجه به محدودیت مکان لطفا عزیزانی که تمایل به شرکت در دوره ی تابستان دارند سریعا اقدام فرمایند. 🏖هزینه ی فوق العاده اقتصادی و با صرفه ی حنانی، تمامی کلاس ها یک میلیون هشتصد هزار تومان شماره کارت جهت واریز 5892101279531632 به نام اسدپور و چمن پیما
هدایت شده از بخوان و بیاندیش
(۴) (بخش سوم) نام بردن از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و امیر مؤمنان علیه‌السلام در کتب آسمانی پیشین: همان‌طور که بر طبق آیات قرآن و روایات، ایمان به انبیای گذشته، جزو شروط الزامی، برای تحقق ایمان و رستگاری مؤمنان ذکر شده است؛ نظیر آیه ۱۳۶ سوره‌ی نساء: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! به خدا و پیامبرش، و کتابی که بر او نازل کرده، و کتب (آسمانی) که پیش از این فرستاده است، ایمان بیاورید، کسی که خدا و فرشتگان او و کتاب‌ها و پیامبرانش و روز واپسین را انکار کند، در گمراهی دور و درازی افتاده است.» و یا آیات دیگری نظیر: آیه ۲۸۵ سوره بقره - آیه ۴ سوره بقره - آیه ۱۲ از سوره مائده - آیه ۱۹ از سوره حدید و... به همین ترتیب، زمانی هم که در کتب آسمانیِ ادیان پیشین، از رسول خدا و وصی ایشان سخن به میان می‌آید، مردمان آن دوران نیز، باید به نبوت آن پیغمبر آخرالزمان و وصایت وصی او اقرار کنند، تا جزو مؤمنین و رستگاران شمرده شوند! بنا بر فرمایش صریح قرآن کریم، در کتب آسمانی گذشته، نام رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله ذکر شده است: «همان‌ها که از فرستاده (خدا)، پیامبر «امّی» پیروی می‌کنند؛ پیامبری که صفاتش را، در تورات و انجیلی که نزدشان است، می‌یابند؛...»[۱] همچنین بیان شد که بر طبق روایات شیعه[۲] و سنی[۳]، در کتب آسمانی گذشته، علاوه بر نام رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، نام امیرالمؤمنین علیه‌‌السلام نیز به عنوان جانشین حضرت آمده و انبیا نیز مأمور به اخذ اقرار از پیروانشان در این خصوص بوده‌اند. علاوه بر این، از آیات قرآن و روایات استفاده می‌شود كه علاوه ذکر نام، اوصاف و فضایل پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و جانشین بر حقَش علی عیله‌السَلام نیز در كتب آسمانی پیشین (به ویژه انجیل و تورات) بیان شده است. به عنوان نمونه خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: «كسانی كه كتاب آسمانی به آنان داده‌ایم او (پیامبر) را همچون فرزندان خود می‌شناسند، گرچه جمعی از آنان حق را آگاهانه كتمان می‌كنند.»[۴] این آیه، پرده از حقیقت مهمی بر می‌دارد و آن این كه بیان صفات روحی و جسمی و ویژگی‌های پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله ‏در كتب پیشین، به قدری صریح و روشن بوده است كه تصویر كاملی از آن در اذهان كسانی كه با آن كتب سر و كار داشته‌اند، نقش بسته بود، آن‌چنان که ایشان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله را مانند فرزندان خودشان به خوبی می‌شناختند. برای نمونه در روایتی بسیار تأمّل برانگیز که شیعه و سنی آن را از جابر بن عبدالله انصاری نقل کرده‌اند، در عصر حیات خود رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، یکی از علمای یهود به نام جندل بن جنادة بن جبیر، از حضرت سؤالاتی می‌پرسد و پس از‌ آن‌که ایشان به همه‌ی پرسش‌های جندل پاسخ می‌دهند و او به حقانیت ایشان واقف می‌شود، خطاب به حضرت می‌گوید: ای رسول خدا، مرا از جانشینان خود آگاه فرما تا به ایشان تمسّک بجویم. حضرت در پاسخش می‌فرمایند: جانشینان من دوازده نفر هستند. او در پاسخ کلام بسیار مهمی بیان می‌کند و می‌گوید: بله، این‌چنین است و ما این مطلب (که جانشینان شما پیغمبر آخرالزمان ۱۲ نفر هستند) را در تورات یافته‌ایم. [این جواب جندل، پاسخ بسیار مهمی است که مبنای مباحث بعدی را تشکیل می‌دهد و فعلاً در حد همین اشاره از آن عبور می‌کنیم.] در ادامه رسول خدا یک‌یک امامان بعد از خود را برای جندل معرفی می‌‌کنند...[۵] در ادامه ضمن اشاره به برخی دیگر از این روایات (که نشان می‌دهد نام پیامبر و امیرالمؤمنین در کتب آسمانی گذشته بیان شده) به این بحث جالب توجّه پرداخته می‌شود که آیا در تورات و انجیل کنونی (با وجود این همه تحریف) اثر مشهود و مشخصی از پیامبر و امیرالمؤمنین و دیگر امامان صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین باقی‌مانده است؟! [۱] اعراف:۱۵۷. [۲] بصائر الدرجات، صفّار قمی، ص۷۲. [۳] تاریخ دمشق، ابن عساکر، ج۴۲، ص۲۴۱. [۴] بقره:۱۴۶ [۵] کفایة‌‌الأثر، خزّاز قمی، ج۱، ص۵۶؛ ینابیع‌المودة، قندوزی حنفی، ج۳، ص۲۸۴. ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran @justhadis110 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چند نکته تربیتی در خصوص ارتباط با ‼️ 📌 حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
(5) (بخش چهارم) آیا در تورات و انجیل کنونی (با وجود این همه تحریف) اثر مشهود و مشخصی از پیامبر و امیرالمؤمنین باقی‌مانده است؟! (قسمت اول: مئود مئود در تورات عبری) در بحث گذشته به حدیثی اشاره شد که در آن جندل یهودی در پاسخ به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله که به فرمود: جانشینان من ١٢ نفر هستند، پاسخ گفت که: بله من این مطلب را در تورات دیده‌ام! حال ببینیم آیا چنین مطلبی در تورات کنونی وجود دارد یا خیر؟! در سِفر پیدایشِ تورات، فصل ١٧ آیه ٢٠ به زبان عِبری، چنین آمده: ולישמעאל שמעתיך הנה ברכתי אתו והפריתי אתו והרביתי אתו במאד מאד שנים עשר נשיאם יוליד ונתתיו לגוי גדול׃ در آیه‌ی فوق کلمه: "שנים עשר" به معنای دوازده است و کلمه‌: "נשיא" به معنای پیشوا و رهبر است. در نسخه‌های ترجمه‌ شده‌ی تورات به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی، این آیه چنین ترجمه شده: And as for Ishmael, I have heard thee: Behold, I have blessed him, and will make him fruitful, and will multiply him exceedingly; twelve princes shall he beget, and I will make him a great nation وَأَمَّا اسماعیل فَقَدْ سَمِعْتُ لَک فِیهِ. ها أَنَا أُبَارِکهُ وَأُثْمِرُهُ وَأُکثِّرُهُ کثِیراً جِدّاً. اِثْنَی عَشَرَ رَئِیساً یلِدُ، وَأَجْعَلُهُ أُمَّةً کبِیرَةً. و اما در خصوص‌ اسماعیل‌، تو را اجابت‌ فرمودم‌. اینك‌ او را بركت‌ داده‌، بارور گردانم‌، و او را بسیار كثیر گردانم‌. دوازده‌ رئیس‌ از وی‌ پدید آیند، و امتی‌ عظیم‌ از وی‌ به وجود آورم‌. چنانچه مشاهده می‌کنید، کلمه "נשיא" در معنای شاه‌زاده و رئیس ترجمه‌ شده‌اند، ولی پیشوا و رهبر ترجمه‌های دقیق‌تری برای معنی این کلمه در زبان عِبری است. و این همان ١٢ پیشوایی است که جندل یهودی خطاب به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله گفت این مطلب را در تورات دیده است. اما طبق ترجمه‌های انگلیسی، عربی و فارسی، در آیه، اثری از ذکر نام خود رسول خدا، که این ١٢ پیشوا از ایشان پدید می‌آیند نیست و بحث اصلی ما اینجا اتفاقاً در خصوص همین مطلب است! کلید حل این معما در عبارت "במאד מאד" (بمئود مئود) نهفته است! جستجو در کتاب مقدّس نشان می‌دهد که واژۀ عبری "מְאֹֽד" (مِئود)، در هیچ آیه‌ای از عهد عتیق، به همراه حرف اضافۀ باء (ב) به صورت "בִּמְאֹ֥ד" (بمئود) به کار نرفته است. هرگاه این کلمه به صورت قید به کار رود، به معنای «خیلی» یا «زیاد» است و در این صورت، دیگر نیازی به حرف اضافه‌‌ی باء ندارد! بنابراین می‌توان حکم کرد که کاربرد "בִּמְאֹ֥ד מְאֹֽד" (بمئود مئود) به معنای «بسیار زیاد»، علی القاعده نادرست است و به ناچار باید به دنبال معنای دیگری برای آن بگردیم. اگر بنا باشد، "בִּמְאֹ֥ד מְאֹֽד" (بمئود مئود) قید نباشد، ناگزیر باید اسم عَلَم باشد! در این صورت، معنای آیه چنین می‌شود: و اما در خصوص‌ اسماعیل‌، تو را اجابت‌ فرمودم‌. اینك‌ او را بركت‌ داده‌، بارور گردانم‌، و به واسطه‌ی (مئود مئود) دوازده‌ پیشوا از وی‌ پدید آیند، و امتی‌ عظیم‌ از وی‌ به وجود آورم‌. اما این مئود مئود کیست؟ آیا شخصی از نسل اسماعیل وجود دارد که نامش مئود مئود باشد؟ قرائن درون‌متنی و برون‌متنیِ فراوانی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نتیجه گرفت که مئود مئود، همان مشهورترین فرزند از نسل اسماعیل، یعنی پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌وآله است. از جمله‌ی قرائن درون‌متنی می‌توان به واژگان هم‌ریشه‌ی این لغت و دیگر کاربردهای آن در کتاب مقدّس اشاره کرد. "מוֹדֶה" (مُودِه) صیغه‌ی اول شخصِ مضارع (مفرد مذکر) در باب هیفیل (Hiphil) از ریشه‌ی عبری ידה (یادا)[1] دقیقاً به‌معنای احمد است. و بنابراین واژه‌ی مئود مئود (که در روایات اسلامی (به عنوان قرائن برون‌متنی) به‌صورت مودمود آمده[2]) معادل شکل مضائف مئود (به معنی احمد) است که معنایش می‌شود بسیار ستوده شده که در عربی می‌شود همان (محمّد)! از این جالب‌تر، معادل‌ واژه‌ی "مئود مئود" در نسخه‌ی سریانی تورات (به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نُسَخ تورات) است که در ادامه، بحث بسیار آن را تقدیم خواهیم کرد. پانوشت‌ها: [1] این ریشه و مشتقات آن، در هر آیه از کتاب مقدس که به کار رفته در ترجمه‌های عربی به «حمد» برگردان شده است (سِفر تکوین ۳۵: ۲۹، اشعیا ۱: ۱۲، ۱: ۲۵ و بیش از دوازده آیه از مزامیر داود). برای معنای ریشه‌ی این کلمه، نگاه کنید به Strong, James, Strong’s Hebrew ذیل کد H3034. [2] ...وَ فِي التَّوْرَاةِ ميذميذ أَيْ غَفُورٌ رَحِيمٌ وَ قِيلَ ميدميد أَيْ مُحَمَّدٌ وَ قِيلَ مودمود... (مناقب، ابن شهر آشوب، ج۱، ص۱۵۱) ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran @justhadis110 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
🔴 یادداشت‌های معلمی من (قسمت یکصد و بیستم: دورهمی والدین😊) 🖋 دکتر اسماعیل کلانتری ⭕️ امسال اختتامیه‌ی مدرسه را با یک دورهمیِ خانوادگیِ شبانه برگزار کردیم. در طول یک هفتهٔ آخرِ مدرسه، هر شب دانش‌آموزانِ تعدادی از کلاس‌ها همراه با خانواده‌هایشان از غروب تا آخر شب را در مدرسه گذراندند😊. این ایده، پیشنهاد مدیرمان، خانم خرّم بود که خدا رو شکر پیشنهاد خوبی هم از آب درآمد. بحمدالله چون حیاط مدرسه بزرگ و سرسبز است، به خانواده‌ها اعلام کردیم با خودشان زیرانداز و تنقلات و البته وسایل برای آماده کردن جوجه کباب🍡 بیاورند. 💢 موقع نماز مغرب خیلی از خانواده‌ها رسیده بودند و همان جا نماز را اقامه کردند. بعضی هم دیرتر آمدند. بچه‌ها که با دوستانشان مشغول بازی بودند و خانواده‌ها هم که بسیاری‌شان در برنامه‌های قبل با هم آشنا و بعضا دوست شده‌اند هم با هم مشغول گپ و گفت بودند. آخر سر هم که بساط جوجه کباب پهن شد و ...😋. 🍃 اساسا من دورهمی و طبعاً دوستی و صمیمیتِ خانواده‌ها را نه امری مستحب، بلکه واجب، در تربیت بچه‌ها می‌دانم😊 (فتوا دادم ها😃). این دورهمی‌ها که طبعاً به آشنایی با دوستانِ بچه‌ها و خانواده‌هایشان منجر می‌شود، روش و ابزار مناسبی برای تربیت بچه‌هاست. چرا که والدین می‌توانند اولا با جهت‌دهیِ این دوستی‌ها، بسترِ تعاملات بچه‌ها با دوستان‌شان (که بستر تربیتی مهمی و البته در بعضی سنین مهم‌ترین بستر تربیتی است) را نظارت و کنترل کنند؛ و ثانیا به قول حجت‌الاسلام استاد تراشیون دوستانِ فرزندان‌شان را در این تعاملات نمک‌گیر کنند (این نمک‌گیری از طریق حیا، مانع از بروز بسیاری از آسیب‌های تربیتیِ محتمل از طریق دوستان می‌شود). ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻ما بر اساس این تفکرات و ایده‌ها، در مدرسه‌ای به نام تأسیس کرده‌ایم. برای آشنایی با و به کانال ذیل بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1762459696C9adcf1df6c 🔻یادداشت‌های معلمی من را روزهای زوجِ هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c 🔻 قسمت‌های اول تا صدم یادداشت‌های معلمی من در گروه جهادی منتشر شده است. برای مطالعه‌ی آنها به این گروه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3636658376Ccb7a74bf36
(5) (بخش پنجم) آیا در تورات و انجیل کنونی (با وجود این همه تحریف) اثر مشهود و مشخصی از پیامبر و امیرالمؤمنین باقی‌مانده است؟! (قسمت دوم: طاب طاب در تورات سریانی) قبل از ادامه‌ی بحث ذکر این نکته خالی از لطف نیست که: همچنان که در منابع اهل سنت مطالب فراوانی وجود دارد که با استناد به آن، حقانیت تشیع اثبات می‌شود، خداوند که هادی است، در تمام ادیان و مذاهبی که ریشه‌ی الهی دارند، رد‌پایی از حقیقتِ تحریف نشده قرار داده، که اگر کسی جویای حقیقت باشد، بتواند با مشاهده‌ی آن به سوی حق رهنمون شود و مطلب ذیل یکی از جالب‌ترینِ این نمونه‌ها است که از دیرباز[1] تا کنون[2] عامل هدایت و اسبتصار بسیاری از مسیحیان و یهودیان شده است. معادل‌ واژۀ (مئود مئود) که در تورات عِبری آمده، در نسخه‌‌ی سریانیِ تورات می‌شود این عبارت: (ܛܳܒ ܛܳܒ) از لینک ذیل می‌توانید کتاب سِفر پیدایش، به زبان سریانی و انگلیسی را دانلود کنید: https://pdfrock.com/compress-pdf-free.html#google_vignette در فصل ۱۷ از این سِفر، آیه ۲۰ (که می‌شود معادل شماره‌ صفحاتِ ۸۴و۸۵ کتاب) به وضوح کلمه (ܛܳܒ ܛܳܒ) آمده است. در این لینک: https://en.wikipedia.org/wiki/Syriac_alphabet می‌توانید مشاهده کنید که طبق حروف سریانی استفاده شده در این کلمه، تلفّظ این اسم عَلَم چگونه است. حرف: (ܛ) به معنای (ṭ (also T or ţ) - یا معادل ت یا ط در فارسی) حرف: ( ܳ ) به معنای (ā or â or å - یا معادل آ در فارسی) حرف: (ܒ) به معنای (hard: b soft: ḇ - یا معادل ب در فارس) بر این اساس ما در این آیه، شاهد وجود کلمه (طاب طاب) هستیم! بر این اساس ترجمه‌ی صحیح این آیه چنین است: «و اما در خصوص ‌اسماعیل‌، تو را اجابت‌ فرمودم‌. اینك‌ او را بركت‌ داده‌، بارور گردانم‌، و از او به واسطه‌ی طاب طاب، دوازده‌ پیشوا پدید آیند، و امتی‌ عظیم‌ از وی‌ به وجود آورم‌.» حال ببینیم (طاب طاب) کیست که از نسل حضرت اسماعیل است و ۱۲ پیشوا از نسل او پدید آیند! ابن حمزه‌ طوسی از علمای بزرگ قرن پنج و شش ه.ق، در کتاب الثاقب فی المناقب نقل می‌کند که: یکی از علمای یهود، بعد از آنکه پاسخ‌هایش را در خلال یک گفتگوی طولانی از حضرت امیر صلوات‌الله علیه دریافت می‌کند، در اواخر گفتگو، احتمال می‌دهد که مولی با این مرتبه از علم، همان وصی پیامبر آخرالزمان باشد، لذا از ایشان می‌پرسد: نام پسر عموی تو محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) در تورات چیست؟! همچنین نام خودت و نام فرزندانت در تورات چیست؟ در این هنگام امیرالمؤمنین علی علیه‌‌السلام می‌فرماید: برای هدایت شدن بپرس، نه برای امتحان کردن! بر تو باد رجوع به کتاب تورات که نام محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) در آن «طاب طاب» است و نام من در آن «ایلیا» است و نام فرزندانم «شُبِّر و شَبِیر». و در این هنگام یهودی ایمان می‌آورد و ضمن شهادت به یگانگی خدا و رسالت حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، به وصایت حضرت امیر صلوات الله علیه و حقانیتش اقرار می‌کند[3]. خوب، این‌جا سخن از ایلیا به میان آمد و حضرت امیر صلوات‌الله‌علیه فرمودند که در کتاب مقدّس نام مبارکشان ایلیا است! در ادامه بررسی خواهیم کرد که آیا در کتاب مقدّس فعلی اثری از نام ایلیا هست؟ و اگر هست، آیا مفهوم آیه، قابل تطبیق بر شخصیت امیر مؤمنان علی علیه‌السلام است؟ [1] شماری از دانشمندان اهل کتاب در قرون متقدم متأثر از این آیه به اسلام گرویده‌اند از جمله شخصیت‌هایی نظیر: کعب الاحبار، سرج الیرموکی، عثوا ابن أوسوا، عمران بن خاقان، الحسین بن سلیمان، ابن ربّن طبری، سموئل مغربی، سعید بن حسن اسکندری... [2] جالب آن که این امر مختص زمان‌های گذشته نبوده و در عصر حاضر نیز برخی از مبشرین مسیحی نیز به ارتباط این بشارت با دین اسلام اعتراف کرده‌اند. به عنوان نمونه، جاناتان کالور، مبلغ مسیحی دارنده‌ی مدرک دکترا از دانشکده‌ی تبشیر جهانی (School of World Mission) زیرمجموعه حوزه‌ی علمیه‌ی مسیحی فولر (Fuller Theological Seminary)، که بزرگ‌ترین حوزه‌ی علمیه‌ی مسیحی آمریکاست، در مقاله‌ی خود درباره‌ی بشارت سفر پیدایش: ۱۷، این آیه را بشارتی درباره‌ی امت اسلام تلقی می‌کند. ر.ک: Jonathan Culver, The Ishmael Promise and Contextualization Among Muslims [3] ...مَا اِسْمُ مُحَمَّدٍ اِبْنِ عَمِّكَ فِي اَلتَّوْرَاةِ؟ وَ مَا اِسْمُكَ فِيهَا؟ وَ مَا اِسْمُ وَلَدَيْكَ؟... «...عَلَيْكَ بِكِتَابِ اَلتَّوْرَاةِ، اِسْمُ مُحَمَّدٍ فِيهَا طَابَ طَابَ، وَ اِسْمِي إِيلِيَا، وَ اِسْمُ وَلَدَيَّ شَبَّرُ وَ شَبِيرٌ». (الثاقب فی المناقب (ابن حمزه طوسی): ج۱، ص۲۶۹) ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran @justhadis110 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5818734818317308869.mp3
13.78M
🎧 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدا. ۱۴۰۲/۴/۴ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از نو+جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | پدر قهرمانم 🎙️ سرودخوانی امروز فرزندان شهدا در حضور آقا 💌 من با همه ایمانم، در وسط میدانم، چون فدای ایرانم 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_khamenei
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
🔴 تربیت جنسی کودکان 👶 🖋 سارا خرّم 📍 مدیر دبستان و پیش‌دبستانی دخترانه شیراز (- ) و فعال حوزه قسمت هشتم 👇 ✔️ اهمیت تربيت جنسی در چیستی هویت❓👤 ✍ یکی از موضوعاتی که در تربیت جنسی به آن بی‌توجهی می‌شود و به‌شدت 🔴 هویت افراد را گم می‌کند،این است که اگر فرد یا فرزندی در دوران کودکی تا نوجوانی،تربيت جنسی نشود و در این مسئله دچار آسيب شود،این هويت آسیب‌دیده دیگر هویت‌ها را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد⚠️. ✔️ اهداف تربیت جنسی 🎯 ✍ هدف از تربیت جنسی این است که فرزندان به‌گونه‌ای تربیت شوند که از نظر تقويت جنسی،سالم ✅ رشد کنند؛ یعنی نگرش‌ و ارزش‌های آنان در دوران جنسی نسبت‌ به‌ مسائل جنسی و احساساتی که نسبت‌ به‌ مسائل جنسی و هويت جنسی خودشان دارند،ارزش‌ها 💎،نگرش‌ها 🤔 و احساسات🫀سالم ✅ باشد و از طرف دیگر در قبال آن هويت جنسی،نقش مسائل مربوط به جامعه‌ را متناسب با هويت بپذيرند و از خودشان در برابر خطرات جنسی ⚠️ که در جامعه وجود دارد،محافظت‌ نمایند؛ آمادگی لازم را برای داشتن روابط جنسی سالم✅ برای آينده زندگی خودشان‌ داشته باشند و از آن‌ مراقبت‌ نمایند و این مورد نباید ❌ زود یا دیر ⏱ صورت بگیرد چراکه در تقدم و تاخیر آن‌ آفت 🔴 وجود دارد. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻 پ.ن: این یادداشت برگرفته از دوره آموزشی حجت‌الاسلام دکتر علی صادقی سرشت، عضو هیئت علمی ، تدوین شده و آماده‌سازی مطالب برای انتشار در توسط خانم فاطمه رضایی، دانشجوی روان‌شناسی انجام شده است. 🔻 یادداشت‌های را روزهای فرد هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی)👇 دنبال کنید. https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
⬛حضرت امام محمد باقر (ع) دشمنان علی(علیه السلام ) در آتش جاودانند خداوند می فرماید آنها از آتش خارج نخواهند شد المیزان ج۵ ص ۳۳۴ ⬛شهادت مظلومانه حضرت امام محمد باقر(ع) را به تمامی شیعیان آن حضرت و تمامی بزرگواران تسلیت عرض میکنیم 🖤 (ع) (ع) (ع) 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از اصلی ترین معضلات ما در حوزه ، پا در هوا بودن متربی است‼️ 👈متربی نمیدونه چیکاره است😐 چون اصلا تو زندگیش هدفی نداره. من اسم هدف رو برداشتم، گذاشتم دلخوشی. ♨️ دلخوشی چیزی است که دو اتفاق در زندگی انسان ایجاد میکنه، یک، زندگی را تفسیر می کند. دو، زندگی را تنظیم میکند. ❓️دلخوشیه تو چیه حالا؟ جامعه بی هدف ما نمیتونیم کنیم، هدف نداره، به کجا میخواد برسه؟ 📌 حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
یک بار در مراسمی از خانمی که تفسیر قرآن می‌کرد، پرسیدم: «آیا الآن که مصطفی شهید شده، باز هم نسبت به ما مسئولیت دارد و در قبال ما بازخواست می‌شود؟» جواب داد: «نه! او دیگر از دنیا رفته و پرونده‌اش بسته شده و هیچ بازخواستی در مورد شما ندارد.» برای من که هنوز با مصطفی زندگی می‌کردم این جواب خیلی ناراحت‌کننده بود. با این که دوست ندارم برای شهادت آقامصطفی گریه کنم، اما آن شب هر کاری می‌کردم نمی‌توانستم جلوی اشک‌هایم را بگیرم. از مراسم آمدم و طبق معمول که از کنار گلزار شهدا رد می‌شدم،‌صلوات فرستادم. اما گفتم: «این صلوات برای همه‌ی شهدا به جز مصطفی!» بچه‌ها را از خانه مادرم برداشتم و در زیر بارش برف علی‌رغم اصرار مادرم راهی خانه خودمان شدم. رفتم جلوی عکسش و گفتم: «من تا به‌حال فکر می‌کردم دارم با شما زندگی می‌کنم. من نمی‌توانم در خانه‌ای که مرد ندارد زندگی کنم. همین امشب باید تکلیف مرا روشن کنی. اگر نسبت به من و بچه‌ها مسئولیتی نداری و پرونده‌ات در دنیا بسته شده، بگو تا من بدانم.» چون می‌دانستم شاید محدودیتی داشته باشد که به خواب خودم بیاید، گفتم: «به خواب هر که می‌توانی بیا و تکلیف مرا روشن کن.» صبح به گوشی نگاه کردم ولی خبری نبود. موقع اذان ظهر مجدد گوشی را نگاه کردم و متوجه پیام برادرم شدم. نوشته بود یکی از دوستان آقامصطفی دیشب خوابش را دیده ولی چون صبح زود به من گفت، صبر کردم تا از خواب بیدار شوید. سریع به برادرم زنگ زدم و زود قطع کرده و با دوست آقامصطفی تماس گرفتم. گفتم: «می‌خواهم همه‌ی خواب را برایم تعریف کنید.» او هم تعریف کرد: «مصطفی در خواب به من گفت: من مسئولیتم نسبت به خانواده‌ام سنگین‌تر شده و بیشتر مراقب آن‌ها هستم. با بچه‌هایم بازی می‌کنم و آن‌ها را سرگرم می‌کنم... بعد رفت وضو گرفت تا نماز بخواند. من گفتم: شما که همیشه در مسجد نماز می‌خواندید! حالا چرا در خانه نماز می‌خوانید؟ آقامصطفی گفت: من خیلی وقت است که نماز‌هایم را در خانه می‌خوانم!» بعد از شنیدن این خواب با خوشحالی رفتم سر مزار آقامصطفی و از او تشکر کردم که هنوز حواسش به ما هست. 📚 برشی از کتاب سید ابراهیم اثر مهدی گودرزی (از انتشارات تقدیر): ص۵۸و۵۹ @paragraphnoosh110 www.samanpl.ir 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
(6) (بخش ششم) آیا در تورات و انجیل کنونی (با وجود این همه تحریف) اثر مشهود و مشخصی از پیامبر و امیرالمؤمنین باقی‌مانده است؟! ایلیای انجیل من هستم! اما بازگردیم به بحث اصلی؛ اینکه نام امیرالمؤمنین علیه‌السلام در کتب آسمانی گذشته بوده و خواستیم ببینیم، آیا در کتاب مقدّس فعلی پس از این همه تحریف اثری از این حقیقت باقی مانده یا خیر؟! در انجیل یوحنا، فصل اول، آیات ۱۹ تا ۲۲ درباره حضرت یحیی علیه‌السلام آمده است: ترجمه فارسی: ۱۹ این است شهادت یحیی در وقتی که یهودیانِ از اورشلیم، کاهنان و لاویان را فرستادند تا از او سؤال کنند که تو کیستی؛ ۲۰ که معترف شد و انکار ننمود، بلکه اقرار کرد که من مسیح نیستم. ۲۱ آن‌گاه از او سؤال کردند، پس چه؟ آیا تو الیاس هستی؟ گفت، نیستم. آیا تو آن نبی هستی؟ جواب داد که نه! ترجمه آیه ۲۱ به انگلیسی: And they asked him, What then? Art thou Elias? And he saith, I am not. Art thou that prophet? And he answered, No. ترجمه آیه ۲۱ به عبری: וישאלו אתו מי אפוא אתה האתה אליהו ויאמר אינני האתה הנביא ויען לא׃ همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در ترجمه‌های انگلیسی و فارسی ما شاهد کلمه الیاس هستیم و علمای یهودی اورشلیم از یحیی علیه‌السلام طبق این ترجمه‌ها می‌پرسند آیا تو الیاس هستی؟ حال بازگردیم به متن اصلی به زبان عبری! دقت کنید، در این آیه، به زبان عبری، عبارت אליהו به کار رفته که می‌شود ایلیا! نه الیاس! چرا که رسم الخط الیاس در عِبری معادل: אליאס است، ولی مشاهده می‌شود که در متن این آیه، حرف سین که معادلش در عبری می‌شود ( ס )، اصلاً در کلمه אליהו که در آیه به کار رفته، وجود ندارد! و جالب است که ترجمه عربی از این آیه‌ی انجیل ایلیا را درست ذکر کرده است: فَسَأَلُوهُ: «إِذاً مَاذَا؟ إِيلِيَّا أَنْتَ؟» فَقَالَ: «لَسْتُ أَنَا». «أَلنَّبِيُّ أَنْتَ؟» فَأَجَابَ: «لاَ» ما در اینجا علمایی از یهود را می‌بینیم که گمان می‌کنند این شخصیتی که با آن مواجه شدند اگر عیسی علیه‌السلام نباشد، یا باید ایلیا باشد، یا آن پیامبری که منتظر مبعوث شدنش هستند! یعنی طبق اطلاعات علمای یهود، اگر این شخص که وجناتی الهی دارد، مسیح نباشد، احتمال دارد که یا ایلیا باشد یا پیامبری که از قبل انتظارش را می‌کشیدند! (یعنی میان ایلیای و آن پیامبر موعود ارتباط خاصی هست) در اینجا دو حدیث جالب توجّه از منابع شیعه و سنی در این خصوص تقدیم می‌شود: ابتدا حدیثی شور انگیز منقول در منابع اهل سنت: مولی امیرالمومنین علی علیه‌السلام در کوفه، بر فراز منبر رفتند و خطبه مفصلی برای مردم قرائت نمود، بعد از حمد و ثنای الهی و بيان مطالب ديگر در معرفی خود و فضايلشان، جملاتی بيان کرد، از جمله فرمود: أنا إيليا الإنجيل[1]. ایلیای در انجیل من هست! به عنوان حسن ختامِ سلسله مباحث اخیر، حدیث ارزشمند ذیل تقدیم می‌گردد: شیخ طبرسي نقل می‌کند: در دوره‌ی خلافت ابوبکر، بزرگی از علمای مسيحی از روم با همراهانی به مدينه آمد و وارد مسجد شد. سؤالاتی از ابوبکر و عمر و حاضرين نمود که هيچ کس نتوانست جواب دهد. در اين زمان سلمان که عجز مسلمین را مشاهده کرد به سراغ امیرالمؤمنین علیه‌السلام شتافت و ایشان را با خود به مسجد آورد، آن راهب از حضرت پرسید: ای جوان اسمت چیست؟! حضرت فرمود: اسم من نزد قوم يهود اِليا، نزد مسيحيان ايليا، نزد پدرم علی و نزد مادرم حيدر است! راهب پرسید: مقام و نسبت تو از پيامبر اسلام چيست‌؟ حضرت فرمود: من پسر عمو و داماد و همچون برادر پيغمبر هستم. راهب گفت: به خداى عيسى قسم كه تو مطلوب من هستى، به من خبر بده از آنچه خدا ندارد و آنچه از خدا نيست و آنچه خدا آن را نداند؟ حضرت فرمود: ...اينكه گفتى «آنچه خدا ندارد» همان زوج و فرزند است كه خدا را عيال و فرزندى نیست. و اينكه گفتى «آنچه از خدا نيست» عبارت است از ظلم كه خداوند در حقّ‌ هيچ كس ظلم روا ندارد. و اينكه گفتى «آنچه خدا آن را نداند»، خداوند براى خود هيچ شريكى را نمى‌شناسد. راهب برخاسته و كمربند (نشان مذهبى) خود را باز كرد، و پيشانى آن حضرت را بوسيده و گفت: من شهادت مى‌دهم كه خداوند شريكى نداشته و تنها است و شهادت مى‌دهم كه محمّد از جانب خدا به مقام نبوّت مبعوث گشته است و شهادت مى‌دهم كه تو خليفه و وصىّ‌ پيغمبر و امين امّت اسلامى و معدن دين و حكمت و سرچشمۀ علم و برهان هستى! من نام تو را در تورات به عنوان «اليا» و در انجيل به عنوان «ايليا» و در قرآن به عنوان «علىّ‌» و در كتاب‌هاى گذشته به عنوان «حيدر» خوانده‌ام و من روى علم و یقین معتقدم كه تو وصىّ‌ پيغمبرى، و امير اين حكومت، و از همه به اين جایگاه سزاوارترى...[2] [1] ينابيع المودة، قندوزي حنفی، ج۳، ص۲۰۷ [2] احتجاج، طبرسی،‌ ج۱، ص۲۰۵ ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran @justhadis110
هدایت شده از Ali Mesbahi
💠 حضرت امام جعفر صادق علیه السلام: ✅ العجب يا باحفص لما لقي علي بن أبي طالب!، إنه كان له عشرة آلاف شاهد لم يقدر على أخذ حقه و الرجل يأخذ حقه بشاهدين. ⬅️ ای حفص، شگفتا از آنچه علی بن ابی طالب علیهما السلام با آن مواجه شد! او با ده هزار شاهد و گواه، (در روز غدیر) نتوانست حق خود را بگیرد، در حالی‌که شخص با دو شاهد حق خود را می‌گیرد. 📚 تفسیر عیاشی: ج۱، ص۳۳۲ - بحارالانوار (علامه مجلسی): ج۳۷، ص ۱۴۰ پ.ن: اگر محکم پای ایستاده بودیم، نه بود (که آن ملعون قبل از لگدش بگوید: در پشت در تمام کینه‌هایم نسبت به علی را به خاطر آوردم...) نه (بُغضاً لِأَبیک...) نه ... عید سعید غدیر تبریک و تهنیت باد... 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
📍گاهی انسان می‌تواند خودش را به جبهۀ ولیّ خدا برساند، اما نمی‌تواند خانواده‌اش را بیاورد. در این صورت، او نقص دارد. 🔗انسان باید اهل بیتش را هم پرورش دهد و تربیت کند و آماده‌شان کند و به ولیّ خدا ملحق کند. 🍃البته این نکته، بدان معنا نیست که آنها را مجبور کنید! چون اگر مجبور کنید، رشد اتفاق نمی‌افتد. 📌 آیت‌الله میرباقری زید عزه 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
🔴 یادداشت‌های معلمی من (قسمت یکصد و بیست و یکم: فراغتِ تابستان؛ خوب یا بد⁉️) 🖋 دکتر اسماعیل کلانتری ⭕️ یادم هست سال‌های اول دانشجویی‌ام در دوره‌ی کارشناسی در دانشگاه تهران، یعنی سال‌های ۸۳ و ۸۴، در ایام تابستان که از درس و دانشگاه، فارغ می‌شدم و تدریس‌های مدرسه را هم نداشتم، دست به کار طراحی طرحِ درس‌های دوره‌های آموزشی جانبی و جذاب برای رده‌ی سنی نوجوان می‌شدم. یکی از طرح درس‌هایی که آن سال‌ها تدوین کردم، طرح درس دوره‌ی مبانی فنّاوری نانو به صورت کارگاهی در ده جلسه برای دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان بود که خیلی رویش وقت گذاشتم و انصافا کار جالب و منحصر بفردی هم از آب درآمد. اولین باری بود که در کشور این دوره برای رده‌ی سنی دانش‌آموزی طراحی می‌شد. 💢 مبانی نظری این دوره و اجرای آن در چندین مدرسه، بعدا پایه‌ی نگارش دو کتابِ من در حوزه‌ی فنّاوری نانو برای دانش‌آموزان شد (کتاب و کتاب ) که اتفاقا با حمایت باشگاه دانش آموزی نانو در منابع المپیاد دانش آموزی نانو هم قرار گرفت. یادم می‌آید آن سال‌ها برای اجرای این دوره‌ها در مدارس خیلی تلاش می‌کردیم. با یکی دو نفر از رفقا ساعت‌ها مدارس شهر تهران را سر می‌زدیم و خودمان و دوره‌مان را معرفی می‌کردیم تا بلکه مدیر یک مدرسه اعتماد کند و رضایت بدهد که ما بتوانیم دوره‌مان را اجرا کنیم😊. 🍃 کلا نه عادت داشتم و نه مایل بودم تابستان بگذرد و من کاری نکرده باشم😄. فراغت تابستان برای دانش‌آموزان و دانشجویان هم فرصت است و هم تهدید‼️ اگر آن را با هدف و برنامه‌ی درستی پُر کنی، فرصت است؛ و اگر رهایش کنی، تهدید است. آنهایی که دغدغه‌ی تربیت بچه‌ها را دارند، اوقات فراغت‌شان را دریابند🙏. به قول حاج آقا تراشیون اگر شما برای بچه‌ها برنامه نریزید، آنها برای شما برنامه می‌ریزند🙃. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻ما بر اساس این تفکرات و ایده‌ها، در مدرسه‌ای به نام تأسیس کرده‌ایم. برای آشنایی با و به کانال ذیل بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1762459696C9adcf1df6c 🔻یادداشت‌های معلمی من را روزهای زوجِ هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c 🔻 قسمت‌های اول تا صدم یادداشت‌های معلمی من در گروه جهادی منتشر شده است. برای مطالعه‌ی آنها به این گروه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3636658376Ccb7a74bf36
سلام علیکم ازتون میخوایم که همسایه (همسنگری) های کانالمون رو همه جوره حمایت کنید چون اونا هم عضوی از خانواده ما هستند😍🌹 📍@ekip_dashMashti
28.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شش کار که به آسیب می زند‼️ 📌 حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
(6) (بخش هفتم) چرا با وجود افضل بودن پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله، حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند که خداوند را خبری عظیم‌تر و نشانه‌ای بزرگ‌تر از من نیست؟! همان‌طور که در خلال مباحث گذشته عرض شد، در احادیث متعددی منقول از حضرت امیر صلوات‌الله‌علیه و دیگر حضرات معصومین علیهم‌السلام، که در تفسیر «نبأ عظیمِ» مورد نظر قرآن بیان شده، امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را عظیم‌ترین خبر و بزرگ‌ترین نشانه‌ی الهی معرفی کرده‌اند[1]. و بر طبق روایات این مطلبی بوده است که حضرت علی علیه‌السلام مکرّر آن را بیان می‌فرمودند و بر آن تأکید ویژه داشتند[2]! حال ممکن است این سؤال پیش آید، با توجه به این که پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله یقیناً افضل از امیرالمؤمنین علیه‌السلام هستند، چرا حضرت امیر علیه‌السلام چنین بیان کرده‌اند که عظیم‌ترین خبر و بزرگ‌ترین نشانه‌ی الهی هستند! جواب در آیه‌ی مباهله[3] نفهفته که بنابر فرمایش امامان علیهم‌السلام، بزرگترین فضیلت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در همین آیه بیان شده[4]، چرا که بر طبق آن (به اتفاق روایات منقول در منابع شیعه[5] و سنی[6]) امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکم نفس و حقیقت باطنی وجود رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله معرفی شده‌اند. بر این اساس،‌ وقتی حضرت امیر صلوات‌الله‌‌علیه می‌فرمایند من عظیم‌ترین خبر خدا و بزرگ‌ترین آیت الهی هستم، یعنی حقیقت باطنی وجود پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله عظیم‌ترین خبر و بزرگ‌ترین آیت الهی است. پانوشت‌ها: [1] تفسير قمی، ج۲، ص۴۰۱. [2] الکافی، ثقة الاسلام کلینی،‌ ج۱، ص۲۰۷ [3] ...فقل تعالوا ندع أبناءنا وأبناءكم ونساءنا ونساءكم وأنفسنا وأنفسكم ثم نبتهل...(آل‌عمران:۶۱) ...بگو: «بياييد ما فرزندان خود را دعوت كنيم، شما نيز فرزندان خود را؛ ما زنان خويش را دعوت نماييم، شما نيز زنان خود را؛ ما از نفوس خود [و كسى كه همچون جان ماست] دعوت كنيم، شما نيز از نفوس خود؛ آن‌گاه مباهله [و نفرين] كنيم... [4] روزی مأمون به امام رضا (علیه‌السلام) گفت: «مرا از بزرگ‌ترین امتیاز امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) که در قرآن آمده باخبر کن». امام رضا (علیه‌السلام) فرمود: «امتیاز مباهله که خداوند در قرآن می‌فرماید:... (الفصول المختارهْ، شیخ مفید، ص۳۸.) [5] به گفته قاضی نورالله شوشتری متکلم شیعه، مفسران اتفاق‌نظر دارند که... «اَنفُسَنا» (خودمان) به امام علی(علیه‌السلام) اشاره دارد. (احقاق الحق، قاضی نورالله شوشتری، ج۳، ص۴۶) [6] در کتاب اِحقاق‌الحق (ج۳، ص۴۶-۷۲)، حدود شصت منبع از اهل‌سنت ذکر شده‏ است که تصریح کرده‌اند آیه مباهله درباره امیرالمؤمنین، حضرت فاطمه، امام حسن و امام حسین (صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین) نازل شده است؛ از جمله: الکَشّاف (ج۱، ص۳۷۰) اثر زَمَخشَری، التفسیر الکبیر (ج۸، ص۲۴۸) اثر فخر رازی، اَنوارُ التَّنزیل و اَسرارُ التَّأویل (ج۲، ص۲۱) اثر عبدالله بن عمر بیضاوی و... ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran @justhadis110 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5825457455747829763.mp3
13.92M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه. ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
🔴 تربیت جنسی کودکان 👶 🖋 سارا خرّم 📍 مدیر دبستان و پیش‌دبستانی دخترانه شیراز (- ) و فعال حوزه قسمت نهم 👇 ✔️ ميانگين سن نوجوانی در ایران بیشتر از استاندارد است.🧑📈 ✍ نوجوانی پلی از کودکی به سن بزرگسالی از سن ۱۲ تا ۱۸ سالگی است. در تحقیقات صورت گرفته در ایران 📉، سنین نوجوانی در ایران 🇮🇷 از سن ۲۲ تا ۲۴ سالگی را شامل می‌شود. ✍ به خاطر وجود مسائلی در سیستم آموزشی📚، فضای رسانه‌ای 📱 و در فرهنگ و بستر جامعه، متاسفانه نوجوانان بسیار دیرهنگام ⏱ به هويت خود می‌رسند. در سیستم آموزشی نوجوانان به دنبال آزمون و شرکت در کنکور📝 و...هستند و به لحاظ فرهنگی نیز باید در این زمینه ملاحظاتی صورت بگیرد. به همین علت نوجوانان دیر به دنبال این پرسش می‌روند که برای چه به دنیا آمده‌اند❓ و هدفشان از زندگی چیست❓ و چه استعدادی دارند❓ و چه کاری را می‌خواهند انجام دهند❓ و این‌ها باعث می‌شود که سن نوجوانی افزايش پیداکند. ✔️ تعريف طرح واره ✍ طرح واره عینکی 👓 است که در چشم خود زده‌ایم و از طریق آن عینک دنیا🌎 را می‌بینیم و نسبت‌ به‌ آن‌ حس و هیجان پیدا می‌کنیم. به این معنا،باورهای بنیادین هشیار و یا ناهشیار توأم با حالات هیجانی در آمیخته با این باورها و هیجانات را طرح واره می‌گويند. ✍ به طور مثال ممکن است این باور بنیادین در کسی شکل گرفته است که من به هيچکس اعتماد نمی‌کنم❗️یا اینکه بالاخره دیگران مرا رها خواهند کرد❗️ یا اینکه من بدون کمک دیگران می‌توانم زندگی کنم❗️ این باورها صرفاً یک شناخت نیست و به عبارتی یک اعتقاد قلبی 🫀 و هیجانات عمیق در فرد است که به آن طرح واره می‌گويند. 📌۱۸ طرح واره وجود دارد و هر طرح واره سه ضلع دارد. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻 پ.ن: این یادداشت برگرفته از دوره آموزشی حجت‌الاسلام دکتر علی صادقی سرشت، عضو هیئت علمی ، تدوین شده و آماده‌سازی مطالب برای انتشار در توسط خانم فاطمه رضایی، دانشجوی روان‌شناسی انجام شده است. 🔻 یادداشت‌های را روزهای فرد هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی)👇 دنبال کنید. https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c