eitaa logo
پایگاه تحلیلی صراط
9.7هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.1هزار ویدیو
68 فایل
پایگاه خبری تحلیلی #صراط رسانه حوزه و روحانیت انقلابی www.seratzanjan.ir راه ارتباطی_ارسال سوژه: @masir1403 صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/serat_ir1/
مشاهده در ایتا
دانلود
پایگاه تحلیلی صراط
انالله و انا الیه الراجعون 🏴 سرباز امام زمان، یار دیرین «شهید آوینی» و سردار جبهه فرهنگی انقلاب اس
🔻 توصیه‌های مرحوم استاد طالب‌زاده به طلاب و حوزویان/اسفند۹۵ در دیدار مجازی با طلاب حوزه خراسان 🔹 طلاب علوم دینی در فضای مجازی فعال باشند؛ به روز کردن جامعه و مطلع کردن مردم از مسائل روز امر مقدسی است؛ بررسی عقبه حوزه علمیه نشان می دهد که امروز طلاب باید در فضای رسانه ای فعال و به روز باشند. 🔹 حوزه علمیه باید اولویت ها را بشناسد و در مورد آن ها اطلاعات کسب کرده و تبلیغ کند و برای رسیدن به اهداف روی تصمیم گیران کشور فشار بیاورد. 🔹 برای فعالیت در فضای مجازی و رسانه ای به ایجاد مراکز توفان فکری متشکل از فعالان و نخبگان حوزوی نیاز داریم. ❗️ عموم مردم باید از اتفاقاتی که در کشورهایی چون آمریکا رخ می دهد باخبر باشند؛ طلاب باید در این عرصه نیز نقش تبلیغی خود را داشته باشند و در زمینه های مختلف صاحب نظر باشند. @serat_zanjan
⛔️9 مخرج مشترک ویرانگر ✍️ محسن مهدیان رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند که برای مطالبه گری مراقبت کنید با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنید. اما در مراقبت از این مخرج مشترک شوم چه باید کرد؟ ✅این 9 مورد را مرور کنیم: 1⃣یکم. مطالبه گری بی مبنا شعار عدالتخواهی را چه کسی در این عصر به بروز و ظهور کشاند؟ امام خمینی با شکل گیری انقلاب. پس پی گیری چنین ارزشی را هم باید از مکتب امام گرفت. با این توضیح لازمست پیش از مطالبه گری، نظام اندیشه و مبانی انقلابی مان را تقویت کنیم. نسبت ولایت با عدالتخواهی. نسبت قانون با عدالتخواهی. نسبت مصلحت با عدالت خواهی و ... در غیر این صورت عدالتخواهی شبه مارکسیستی یا عدالتخواهی خوارجی و متحجرانه، در دامن مخرج مشترک با دشمن خواهد نشست. 2⃣دوم.مطالبه گری غیراخلاقی مطالبه گری که در آن اخلاق رعایت نشود بدون تردید همسفره با شیطان است؛ ولو با نیت های خیرخواهانه و انقلابی باشد. روح و معنای مطالبه گری انقلابی همین اخلاق و شریعت است. کسی که بی اعتنا به اخلاق باشد، عدالتخواهی اش ظالمانه است. 3⃣سوم. مطالبه گری کور مطالبه گری که به علت های عمیق و اصلی توجه نمی کند و تنها مصادیق را فریاد می کند، مطالبه اش کور است. این مدل مطالبه گری چون علت ها را نمی بیند قدرت فهم اصل و فرع را ندارد و فرع را جای اصل و برعکس فریاد می کند. چنین مطالبه گری تنها به یک داد زن تقلیل می یابد. 4⃣چهارم. مطالبه گری خیال انگیز مطالبه گری خیال انگیز، آرمانگرایی بدون واقع بینی است. کسانی که بی اعتنا به واقعیت ها برای رسیدن به آرمان ها، فریاد می کشند سهم بالایی در ناامیدی خود و دیگران دارند. این دسته کمک می کنند غرض دشمن محقق شود و آنهم ناامیدی از اصلاح و حرکت است. 5⃣پنجم. مطالبه گری در بن بست مطالبه گری که در آن هیچ راه حل معقول و متکی بر واقعیت و کارشناسی ارائه نمی شود، مطالبه گری در بن بست است. مدلی که هیچ روزنه روشن و شفافی از امکان اصلاح نشان نمی دهد. 6⃣ششم. مطالبه گری کاریکاتوری این مدل مطالبه گری فقط سیاهی ها را می بیند و قدرت دیدن سیاهی در کنار زیبایی ها و دارایی ها را ندارد. از منظر این مطالبه گری آدم ها یا صفرند یا یک و با هر خطا شمر می شوند و در نتیجه جز معصوم کسی در دایره جبهه حق نمی ماند. 7⃣هفتم. مطالبه گری شتابزده مطالبه گری که هرچی دید و هرچه دستش رسید را سر دست می گیرد و پیش از آنکه نسبت به درستی آن علم پیدا و تحقیق کند دست به افشاگری می زند. 8⃣هشتم. مطالبه گری سوپرمنی مطلبه گری که هدفش تنها و تنها شهرت و لایک و فیو و ممبر است. این نوع مطالبه گری هدف نهایی اش اینست که بت من و سوپرمن شود و برای این راه تلاش می کند همه نهادهای نظارتی و قضائی را تعطیل معرفی کند تا از خود یک قهرمان دست ساز بسازد. 9⃣نهم. مطالبه گری فریبنده این نوع مطالبه گری یک فریب بزرگ برای ایجاد خطای ادراکی است چرا که با ساخت تعمیم های ناروا، یک جز و مصداق را گرفته و به کل تعمیم می دهد. این مدل مطالبه گری روش اصلی خناسان و رسانه های شیطانی است که با کنار هم قرار دادن چند مصداق تلاش می کنند همه چیز را سیاه تصویر کنند. ✅و در نهایت؛ اگر قرار باشد این 9 خطای فاحش را در یک گزاره خلاصه کنم چنین خواهد بود: اگر نقطه پایان یک مطالبه را گذاشتیم و در نهایت مخاطب از گذشته و آینده انقلاب ناامید شد بدانیم که به اسم عدالت و عدالتخواهی، بزرگترین ظلم را رقم زده ایم. فرقی هم نمی کند نیت مان عدالتخواهی یا انقلابی گری یا اصولگرایی یا اصلاح طلبی است؛ هرچه باشد مخرج مشترکش، طاغوت است ولاغیر. @serat_zanjan
🔻نادر طالب‌زاده یک «نماد» بود و نه یک «شخصیت» ✍️ استاد اصغر طاهرزاده؛ در سوک نادری که در جایگاه تاریخی خود نادر بود. فرزندان انقلاب هر کدام با هویت خاص خود ابعاد نهفته انقلاب را که در آینده انسان‌ها به ظهور می‌آید، در خود آشکار می‌کنند، چه آن‌‌هایی که در دیروزِ تاریخی ما یعنی شهید چمران و سپس حاج قاسم باشند، که هر کدام پدیده‌ای خاص برای نمایش ابعاد نهفته انقلاب اسلامی بودند؛ و چه آقای نادر طالب‌زاده که نماد فهمِ حضور جهانی انقلاب اسلامی بود و به خوبی و خیلی زود متوجه شد این انقلاب اولاً: جایگاه جهانی دارد و ثانیاً: جوابگوی طلب و تقاضای فرهیختگان جهانِ امروزین است و راز فعالیت‌های بین‌المللی و کنفرانس‌های بین‌المللی که توسط آن مرد بزرگ انجام می‌شد را باید در این بُعد از شخصیت او به نظاره نشست تا ما نیز خود را در هماهنگی با آن روحی که همچنان با رجعت‌های مختلف به ظهور می‌آید، جستجو کنیم. مرحوم نادر طالب‌زاده پدیده خاصی است که باید نسبت به او بسیار اندیشید تا در آینده انقلاب که تنها با سلوکی خاص محقق می‌شود، حاضر گشت. آینده‌ای که از جنس انتظار نسبت به چشم‌اندازی است که ما را در بر گرفته و به سوی ابعادِ متعالی‌تری راهنمایی می‌کند، مشروط بر آن‌که با همان تقوای انتظار یعنی حضوری امروزین ولی در بیکرانه‌های دور، خود را حاضر کنیم و این نیاز به سلوک و تقوای خاصی دارد و از جنس عهدبستن با انقلاب اسلامی و حضرت امام و رهبر معظم انقلاب است. کاری که شهدا در انجام آن موفق بودند. آنچه عرض شد غیر از سجایای ارزشمندی است که رفقا و آشنایان و دلسوزانِ نسبت به انقلاب از او گفتند و باز همچنان باید گفت. زیرا کسی که او و زندگی و فعالیت‌های او را از ابتدا تا انتها بشناسد تصدیق می‌کند که او یک «نماد» بود و نه یک «شخص». چگونه می‌توان از وجوه معنوی و قدسی او که در تک‌تکِ کلماتش ظاهر می‌شد، غفلت کرد؟ آیا سیمای او حکایت از روحی زلال و معنوی نمی‌کرد تا ما را بر آن دارد امروز او را فراموش نکنیم؟ 🔻عضو صراط شوید. https://eitaa.com/serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️جماعت پهلوان پنبه! جماعتی که شعار آزادی بیانشان گوش جهان را کر کرده است! وقت انتخابات جمهوری اسلامی یا اکران فیلمی که باب میلشون نیست می شود، عربده کش سر گذر می شوند! پ.ن: با یه سیلی پرویز پرستویی دچار آسیب جسمی و روحی شد، ببین با موشک باران سپاه در عین الاسد عمق ضربه ملایم مغزی تا چه حدی بوده...!! 🔻عضو صراط شوید. https://eitaa.com/serat_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
⭕️جماعت پهلوان پنبه! جماعتی که شعار آزادی بیانشان گوش جهان را کر کرده است! وقت انتخابات جمهوری اسلا
📣 مشاور فرمانده هوافضا: در حمله به عین الاسد 140 جسد روی دست آمریکا ماند 🔹سردار علی بلالی مشاور فرمانده نیروهای مسلح ایران در صحبت های اخیر خود اشاره کرده به اینکه در حمله به صد و چهل جنازه روی دست آمریکایی ها مانده است... @serat_zanjan
⭕شهید مطهری؛ مبارزه با خط التقاط و ◀️ شهید محمد جواد باهنر: 🔹مسئله‌ای که برای استاد و این معلم بزرگ زیاد مطرح بود و بد نیست که در این زمینه مقداری صحبت کنیم و توقف کنیم روی این بحث به موضع‌گیری حادی که داشت در برابر در درون برداشت های اسلامی. 🔸اگر کسی بیاید با نام ضد اسلام سخن بگوید، مسئله مشکلی نیست، دشمن در باره اسلام مطالب ناروایی می‌گوید. اما بهتر از آن، آن است که به نام اسلام و با دلسوزی برای اسلام سخن گفته شود. 🔹 در طول 14 قرن اسلام گرفتار این‌چنین انحراف‌هایی بوده است، یعنی اشخاص با برداشت‌ها و پیش‌داوری‌هایی وارد مطالعه اسلامی می‌شوند. قبلا مواضع فکری خودشان، خودشان را انتخاب کرده بودند از روی مکتب‌هایی که با آن‌ها آشنا بودند. از روی رسوم و سنت‌هایی که با آن دم‌خور بودند مردمی با آن پیش داوری‌ها وارد صحنه می‌شدند. برای اینکه اسلام را تفسیر کنند. 📎پی‌نوشت صراط؛ امروز هم با وجود جریان‌های فکری منحرف و التقاطی داخل اسلام و انقلاب اسلامی، وجود اندیشمندانی چون برای روشنگری و هدایت فکری نسل جوان بسیار احساس نیاز می‌شود و شایسته است به این نکته عنایت لازم و کافی داشته باشد. 🔻🔻🔻🔻 📚ویژه نامه ششمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری،نشریه شماره ۷۴، تهیه و تنظیم حزب جمهوری اسلامی (ص۹۰-۸۲) https://eitaa.com/serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹ مخرج مشترک ویرانگر ▪️رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند که برای مطالبه گری مراقبت کنید با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنید. اما در مراقبت از این مخرج مشترک شوم چه باید کرد؟ ✅این ۹ مورد را مرور کنیم: یکم. مطالبه گری بی مبنا دوم.. سوم.. ▪️اگر قرار باشد این ۹ خطای فاحش را در یک گزاره خلاصه کنم چنین خواهد بود: اگر نقطه پایان یک مطالبه را گذاشتیم و در نهایت مخاطب از گذشته و آینده انقلاب ناامید شد بدانیم که به اسم عدالت و عدالتخواهی، بزرگترین ظلم را رقم زده ایم. فرقی هم نمی کند نیت مان عدالتخواهی یا انقلابی گری یا اصولگرایی یا اصلاح طلبی است؛ هرچه باشد مخرج مشترکش، طاغوت است ولاغیر. 🔻این ۹ مورد را بخوانید.. .
‏رهبر انقلاب: مرحوم ‎، مرد دانشمندی بود، مرد متفکّری بود، واقعاً عالِم بود، فیلسوف بود، فقیه بود، به مسائل فکری تسلّط کامل داشت؛ این خصوصیّات در این بزرگوار بود لکن آن خصوصیّت خیلی مهم و ویژگی ایشان این بود که هم ‎ میکرد، هم ‎ میکرد؛ نشر فکر خیلی مهم است. 🔻عضو صراط شوید. https://eitaa.com/serat_zanjan
بسم الله الرحمن الرحیم بحث رویت هلال و اعلام عید فطر امثال به وحدت آراء علما منجر شد ولی باید توجه داشت که منشا اختلاف در تفاوت مبنایی در حقیقت رؤیت است و اینکه مقصود از رویت، رویت مسلح یا غیرمسلح و نیز تمایز در وحدت یا اختلاف افق است. روایات شیعه و اهل سنت بر رؤیت تاکید می‌کند و بی‌شک مقصود از رؤیت، رؤیت متعارف در عرف جامعه است. پس موضوع افطار و امساک شرعی، تولد هلال نیست که با محاسبات ریاضی به صورت یقینی کشف می‌شود چون متعلق چنین یقین ریاضی، تولد هلال است؛ نه رویت هلال که موضوع حکم شرعی است. موضوع حکم شرعی، رویت معرفت‌شناسانه است نه تولد هستی‌شناسانه هلال. این مفهوم متعارف عرفی از رؤیت در اعصار مختلف مصادیقی دارد؛ از جمله مشاهده هلال با چشم غیرمسلح در حیاط یا پشت بام منزل، مشاهده هلال با چشم غیرمسلح در مکان‌های مرتفع و بالای کوه‌ها که در عصر ائمه استفاده می‌شد، مشاهده هلال با چشم مسلح متعارف همچون عینک و دوربین‌های معمولی نه تلسکوپ و سی سی دی کمیرا. پس نباید گرفتار یکسان‌انگاری مفهوم رؤیت عرفی با مصداق آن در عصر نبوی یا ولوی شد. بنابراین مصداق مشاهده متعارف هلال در عصر ما اعم از رؤیت مسلح(عینک و دوربین‌های متعارف) و رؤیت غیرمسلح است که به عنوان رؤیت شرعی به شمار می‌آید. شایان ذکر است که هلال پس از دوازده ساعت از تولدش با چشم غیرمسلح قابل رؤیت است؛ هر چند موانع جوی وجود داشته باشد و لکن قابلیت رؤیت هست و همین برای حکم شرعی کفایت می‌کند و فقیه باید به مصداق استهلال عرفی دست یازد. غروب بیست و نهم ماه مبارک رمضان امسال، کمتر از ۱۲ ساعت از تولد رویت هلال می گذرد و لذا رؤیت هلال حتی با چشم مسلح متعارف میسر نبود. پس در وضعیت متغیرهای جوی در دنیای کنونی و تحولات سماوی باید فقیه با کمک کارشناسان متدین از زمان تولد هلال مطلع گردد. همچنین اگر رؤیت شرعی در نقطه‌ای از زمین تحقق یابد؛ نقاط دیگری که قریب الافق یا در عرض جغرافیایی مقارن(با وجود اختلاف در طول‌های جغرافیایی) رؤیت به شمار می‌آید. پس اشتراک نقاط مختلف زمین در بخشی از شب کفایت می‌کند. ✍ عبدالحسین خسروپناه حوزه علمیه قم سیم رمضان ۱۴۴۳ @khosropanah_ir 🔻عضو صراط شوید. https://eitaa.com/serat_zanjan