eitaa logo
روش تدبر در قرآن و سیره
153 دنبال‌کننده
174 عکس
185 ویدیو
37 فایل
تدبر؛ عرضه خالصانه سرزمین وجودم است بر آسمان بارانی و رشد افزای آیات وحیانی و روایات با درک فقر و ضعفم و طلب و تسلیمم...
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه نهم.mp3
11.99M
شرح دعای ابوحمزه ثمالی ◀️ استاد هادی زاده 🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️ جلسه 9️⃣ اَللّـهُمَّ اِنّي اَجِدُ سُبُلَ الْمَطالِبِ اِلَيكَ مُشْرَعَةً وَمَناهِلَ الرَّجآءِ اِلَيكَ مُتْرَعَةً وَالاِْسْتِعانَةَ بِفَضْلِكَ لِمَنْ اَمَّلَكَ مُباحَةً وَاَبْوابَ الدُّعآءِ اِلَيكَ لِلصّارِخينَ مَفْتوُحَةً زندگی را تاکنون چگونه دیده ایم؟ حوادث سر راهمان را چگونه دیده ایم؟ آیا در حوادث زندگی حضور حق را دیده ایم؟ در حادثه ها چگونه بوده ایم؟ ... 🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸 ╭┅───── 🔰@mojtahedeqomi ╰┅───
✅ بهره مندى از رزق هاى عظيم 1⃣ 🔸 استاد علی صفایی حائری وقتى كه اين ماه شروع مى شود، ماهى كه ميهمانى خدا در آن است و بهره هاى زيادى دارد و رزق هاى عظيمی مى خواهند به ما بدهند، ما هم بايد به دلمان و به روحمان برسيم. چه كنيم كه  ما به آن وسعتى برسد كه از يك سلام و يك عليك! و يا از يك بارك الله و يك فحش، طوفان نگيرد؟! و چه كنيم كه  ما به آن وسعتى برسد كه بت ها در آن گم بشوند و دلدار در آن، خانه بگيرد؟! و چه كنيم كه  ما بسنجد: سنجشى كه به عشق او منتهى بشود؟! و چه كنيم كه  ما به شناخت برسد: شناختى كه يقين را در ما به وجود بياورد؟! و چه كنيم كه  ما غذايى را بخواهد و به دنبال رزقى باشد كه اين تفكر و اين سنجش و اين عشق را تقويت كند؟! 📚 بهار رويش، ص 109 🌿 @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | سه شرط پیامبر برای سخنرانی 🌱 یک دقیقه با قرآن در 💠 مجموعه دیدنی به روایت حجت‌الاسلام راجی 🔹 🔹 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
✨✨✨✨✨✨✨✨ ✅در مجلس ختم همسر يكى از دوستان‏مان كه سوخته بود و مرحوم شده بود و چيزى از جنازه‏اش هم باقى نمانده بود و مرگ تأثّربارى هم داشت، دوستان همه براى سرسلامتى‏اش جمع شده بودند. يكى از دوستان افسانه شيرينى را نقل كرد كه براى خود من هم آموزنده بود. آن دوست مى‏گفت: ✳️يك كشتى ‏اى بود كه مردانى را با خود به همراه داشت. در راه طوفانى آمد و كشتى شكست و از آن چيزى باقى نماند؛ نه از دارايى بازرگانان و نه از خودشان. يكى از آن‏ها بى‏هوش بر روى تخته چوبى از كشتى، در كنار ساحلى پرتاب مى‏شود. وقتى به هوش مى‏آيد، مى‏بيند عدّه‏اى دور او هستند و او را دارند تيمار مى‏كنند. حس مى‏كند كه خيلى او را عزّت و احترام مى‏كنند. متوجّه مى‏شود كه كشتى شكسته است و هستى‏اش را هم از دست داده است. او غم خودش را دارد ولى از آن طرف هم، آن‏ها آن چنان عزّتش مى‏كنند، كه او سر درگُم است. او كه مات و مَنگ آن گرفتارى و حادثه است، از آن‏ها مدام مى‏پرسد چه خبر است؟! اما كسى به او چيزى نمى‏گويد. گاهى بيرون مى‏آيد و از اطراف سؤال مى‏كند، تا اين كه پيرمردى به او مى‏گويد: ✳️واقعيّت قضيّه‏ این است که اين يك راز است، ولى چون تو اصرار مى‏كنى من به تو مى‏گويم. اين‏ها رسم‏شان اين است كه در يك روز معيّنى از سال كنار ساحل مى‏آيند و اوّلين كسى را كه وارد مى‏شود، به فرمانروايى خود مى‏گيرند و انتخاب مى‏كنند و تا يك سال هم بيش‏تر فرمانرواى آن‏ها نيست. و در همان روز هم فرمانرواى سابق را با امكاناتى در داخل يك كشتى كوچك مى‏گذارند و به دريا مى‏سپارند. و اين كشتى شكسته هم، امروز اوّلين چيزى بوده كه بر اين‏ها وارد شده است و تو بايد حاكم اين‏ها بشوى. تو هم شادى امروزت را دارى! ✳️آن مرد وقتى متوجّه مى‏شود كه قضيّه از چه قرار است، در وسط دريا در جزيره‏اى شروع مى‏كند به آماده كردن امكاناتى و ساختن قصرى. او براى خودش چيزهايى را به آن جزيره مى‏برد و از امكانات امروزش بهره مى‏گيرد. وقتى هم كه يك سالى مى‏گذرد و او را كنار آن كشتى رهايش مى‏كنند، با شادى به سوى مقصد خويش مى‏رود. ✅دوست ما اين افسانه را با اين نكته همراه مى‏كرد كه اگر ما پيش از مُردن، از دنيا گسترده‏ تر شده باشيم و از آن بيرون رفته باشيم و وجود ما از دنيا فراتر رفته باشد، آن موقع از اين امكانات سهمى مى‏گيريم و بهره ‏بردارى مى‏كنيم. و هنگامى هم كه ما را بيرون مى‏كنند، ديگر هيچ رنجى نخواهيم داشت. 👌پس يكى از نكته ‏هايى كه رنج ما را از بين مى‏برد، همين بهره ‏بردارى و توشه برداشتن است. 👌نكته دوّمى كه آدمى را توانا مى‏كند و رنج او را مى‏برد، ظرفيّت زياد اوست؛ چون ما كه غم‏ها را نمى‏توانيم كم كنيم، پس بايد خود به وسعتى برسيم. هر كدام از ما غصّه ‏هاى زيادى در متن زندگى‏مان داشته‏ ايم. گريه ‏ها كرده ‏ايم. با تمام صميميّتِ دل‏مان هم گريه كرده ‏ايم. ما اين گريه‏ ها و رنج‏ها را داشته ‏ايم، حالا هركس به گونه‏اى. يك روزى هم آدم با خنده به گريه ‏هاى ديروزش برمى‏گردد. چيزهايى كه ديگر امروز خيلى مسخره است، ولى يك روزى آدم براى آن‏ها اشك‏ها ريخته است. 👈اين نكته مهم است كه ما غم‏ها را نمى‏توانيم كم كنيم. پس چاره و راهى جز اين نداريم كه به ظرفيّت خود روى بياوريم و وسعتى پيدا كنيم و تلقّى جديدى از خودمان و از زندگى به دست بياوريم. اين رفعتِ ذكر ماست كه وسعت صدر ما را به دنبال مى‏آورد و در نتيجه در متن رنج‏هايى كه قرار گرفته ‏ايم، راحت خواهيم بود «1». و اين زندگى طيّب و راحت و همراه با سرور دائم را كسى دارد كه اين ظرفيّت را به دست آورده است. و اين كرامت عظيم و كرامت فراگير را در متن ذلّت‏ها كسى دارد كه به ربّى پيوند خورده است. و اين تماميّت عيش را كسى دارد كه بهره ‏هايش را برداشته است و حتى تكثير و توليد خودش را هم فراموش نكرده است. ______________________________________________ (1)- ر. ك: تطهير با جارى قرآن، ج 3، تفسير سوره انشراح، از همين قلم، انتشارات ليلة القدر .. 📚فوز سالک، ص 238-241 @shagerd_Quran
✨✨✨✨✨✨✨✨ تدبری در آیات ۴ و ۵ سوره مبارکه تين لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻴﻜﻮﺗﺮﻳﻦ ﻧﻈﻢ ﻭ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﻭ ﺍﺭﺯﺵ ﺁﻓﺮﻳﺪﻳﻢ .(٤) ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِينَ ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ [ ﻣﺮﺣﻠﻪ ]ﭘﺴﺖ ﺗﺮﻳﻦِ ﭘَﺴﺘﺎﻥ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻳﻢ .(٥) سلام در جواب اینکه خدا چرا آفرید شنیده ایم که میگویند اقتضای حکمت خدا و رجحان بر آفریدن بوده نه نیافریدن و .... حال سوال اساسی این است؛ خیلی خب! خدا می آفرید اما چرا در شرایط کنونی و پست ترین جایگاه انسان را قرار داد در؛ ؟ چه چیزی از حکمت خدا و جریان محبتش نسبت به انسان کم میشد و نقص به شمار میرفت اگر انسان را در بهشت خلق میکرد و ساکن میکرد و حرکت انسانی که رو به بی نهایت است و انتها هم ندارد در همان بهشت ادامه پیدا میکرد و جریان رشد همانجا به تناسب اختیار و وسع هر کس شکل می گرفت؟ آیدی گفتگو: @safa_314 @shagerd_Quran
۴ ✳️ کلاس «رفتارهای ناکارآمد در روابط زوجین» [تعریف، علل، راهکار] 🎙 دکتر هاشم صابریان ▪️دسته‌بندی: ازدواج و خانواده ▫️مخاطب: متأهلان و جوانانِ در شُرُفِ ازدواج ▪️زمستان ۱۳۹۸ و بهار ۱۳۹۹ ▫️ هشت جلسه 💠 مباحث مطرح‌شده‌ 👇 🔴 رفتارهایی که کانون خانواده را تهدید می‌کنند و می‌توانند عامل جدایی زوجین شوند: ۱. گِله‌کردن، انتقادکردن، شکایت‌‌کردن و ایرادگیری‌های مکرر از همسر؛ ۲. تحقیرکردنِ همسر؛ ۳. تدافعی‌عمل‌کردنِ همسران؛ ۴. بی‌اعتنایی؛ ۵. توجه‌نکردن به مرزهای بین زن و شوهر. 🟡 تحریفات شناختی: ۱. ذهن‌خوانی؛ ۲. تعمیم‌دادن رفتارها؛ ۳. برچسب‌زدن؛ ۴. تفکر دوقطبی؛ ۵. بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی؛ ۶. دنبالِ مقصرگشتن؛ ۷. فاجعه‌سازی؛ ۸. پیشگویی منفی؛ ۹. دیدِ تونلی‌داشتن؛ ۱۰. قصد عمدی؛ ۱۱. نتیجه‌گیری نادرست؛ ۱۲. تجسّس. 🟢 راهبردهای ناکارآمد در حل تعارض و مسئله و اختلاف: ۱. اجتناب‌کردن از حل مسئله؛ ۲. پرخاشگری آشکارِ کلامی یا غیرکلامی؛ ۳. پرخاشگری انفعالی؛ ۴. قهرکردن؛ ۵. تحمیل و تسلیم؛ ۶. خودزنی. 🔵 اجزای ارتباط پاک: ۱. مشاهدۀ واقعیت؛ ۲. بیانِ فکر؛ ۳. ابرازِ احساس؛ ۴. طرحِ نیاز. 🟣 رفتارهایی که به ارتباط پاک و شفافِ بین همسران آسیب می‌زنند: ۱. قضاوت‌کردن و برچسب‌زدن؛ ۲. بیان پیام‌های منفی(تو!)؛ ۳. بیان تاریخچه و گذشتۀ زندگی؛ ۴. مقایسه‌کردن‌؛ ۵. تهدیدکردن؛ ۶. از هیجان‌ها به‌عنوان اسلحه استفاده‌کردن؛ ۷. توجه‌نکردنِ به زبان‌بدن. ⚪️ سه عاملِ مؤثر در انتقالِ پیام در ارتباطات: ۱. کلام ۷درصد؛ ۲. لحن ۳۸درصد؛ ۳. زبان بدن ۵۵درصد‌. ⚫️ برخی از ویژگی‌های شخصیتی که در ایجاد اختلافاتِ خانوادگی مؤثر هستند: ۱. بدبینی و شکاکی؛ ۲. اهمال‌کاری؛ ۳. مسئولیت‌گریزی؛ ۴. بی‌توجهی‌ها و فراموشی‌‌های ساده؛ ۵. پرخاشگری؛ ۶. پنهان‌کاری؛ ۷. دروغ‌گویی؛ ۸. دهن‌بین‌ و تأثیرپذیربودن؛ ۹. وابستگی زیاد به خانواده. 🟠 تبیین تأثیر «افکارِ ناخودآگاه منفی» در «روابطِ بین زوجین»: ۱. آشنایی با افکارِ ناخودآگاه؛ ۲. روش شناسایی افکارِ ناخودآگاه؛ ۳. راهِ رهایی از افکارِ ناخودآگاه. 🔻 به‌منظورِ دریافتِ فایل‌های صوتیِ کلاسِ «رفتارهای ناکارآمد در روابط زوجین» به ادمین‌های کانال پیام دهید. ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | پرکاربردترین آیه‌ای که رهبری خواندند کدام آیه است؟ 🌱 یک دقیقه با قرآن در 💠 مجموعه دیدنی به روایت حجت‌الاسلام راجی 🔹 🔹 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از شهر پاسخ 🌍
جزء-سیزدهم(parhizgar).mp3
12.12M
🔊 ترتیل قرآن - جزء۱۳_ پرهیزگار @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه دهم.mp3
11.17M
شرح دعای ابوحمزه ثمالی ◀️ استاد هادی زاده 🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️ جلسه 🔟 اَللّـهُمَّ اِنّي اَجِدُ سُبُلَ الْمَطالِبِ اِلَيكَ مُشْرَعَةً وَمَناهِلَ الرَّجآءِ اِلَيكَ مُتْرَعَةً وَالاِْسْتِعانَةَ بِفَضْلِكَ لِمَنْ اَمَّلَكَ مُباحَةً امیدها در زندگی ما چگونه بوده است؟ یاس ها تا کجا انسان را زمین گیر می کنند؟ آنها که به حی قیوم دل بسته بودند چگونه مسیر را طی کرده اند؟ 🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸 ╭┅───── 🔰@mojtahedeqomi ╰┅───
🔸پاداش بی‌نظیر برآوردن حاجت دیگران ابن مهران می‌گوید: نزد حسن بن علی(علیه السلام) نشسته بودم که مردی نزد ایشان آمد و گفت: «ای پسر رسول خدا! کسی از من طلبکار است و می‌خواهد مرا به زندان بیاندازد. به خدا سوگند که هیچ پولی ندارم. از تو می‌خواهم که با او سخن بگویی». دیدم که حسن بن علی(علیه السلام) کفش‌هایش را پوشید که برود. به او گفتم: «ای پسر رسول خدا! یادت رفته که در اعتکاف هستی؟!» پاسخ فرمود: «نه فراموش نکرده‌ام، اما از پدرم علی(علیه السلام) شنیده‌ام که از جدم رسول خدا(صلی الله علیه و آله) نقل می‌کرد که فرموده است: «مَنْ سَعَى فِي حَاجَةِ أَخِيهِ الْمُسْلِمِ فَكَأَنَّمَا عَبَدَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ تِسْعَةَ آلَافِ سَنَةٍ صَائِماً نَهَارَهُ قَائِماً لَيْلَهُ» هرکس در راه برآوردن نیاز برادر مسلمانش تلاش کند همانند این است که نُه هزار سال، خداوند را با زبان روزه و شب‌زنده‌داری عبادت کرده است. 📚کتاب من لایحضره الفقیه، ج۲ ، ص ۱۸۹ ع ع 🔸کانال رسمی دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی @zanjani_net
🔰درک اضطرار و نیاز،حلقه واسطه ی بین علم و عمل ... ◼️◾️ ما معتقديم كه چه در مرحله ‏ى معرفت دين و دين‏ شناسى و چه در مرحله‏ ى تأثيرگذارى معرفت و يقين بر عمل و تصميم بايد به حلقه‏ ى واسطى توجه داشت كه اصل و اساس معرفت و عمل را شكل مى‏ دهد. ◾️همان‏طور كه در آن جمله‏ ى دعا آمده بود: مكن اليقين فى قلبى. جايگزينى يقين در دل و گره خوردن آن با جان يك مسأله است و اغلبه على رأيى و عزمى، غلبه بر رأى و عزم يك مسأله‏ ى ديگر. ◾️ من با اين‏كه مى‏ دانم آب در كوزه است به سراغ آب نمى‏ روم، چون تشنه نيستم ولى با احتمال اين‏كه در چند كيلومترى آب هست حركت مى‏ كنم، چه عطش را با خود دارم و آرام نمى‏ گيرم. پس درك نياز و افتقار و اضطرار، آن حلقه‏ ى واسطى است كه هم در مرحله‏ ى دين‏ شناسى و هم در مرحله‏ ى عمل به آن نياز داريم. ◾️ آزاد انديش‏ ترين دين‏شناسان چون از اين نكته كه ضرورت و يا عدم ضرورت دين است آغاز نكرده‏ اند، گرفتار شده‏ اند و در واقع با اين پيش فرض كه دين ضرورى نيست به تحليل و تعليل آن پرداخته‏ اند و در حدّ امر قدسى به آن روى آورده‏ اند. و همين پيش فرض براى گرفتارى آن‏ها كافى است. ◾️ چون فرض ديگرى هم هست كه آن ضرورت و اضطرار به دين است و آن هم با اين احتمال كه آدمى‏ بيشتر از هفتاد سال استعداد دارد و بيشتر از يك زندگى راحت و دامپرورى بزرگ به او امكانات داده‏ اند. ◾️ حال اگر نارسايى امكانات تجربى و غريزى را براى تأمين زندگى عادى و خوراك و پوشاك و خواب و برخورد با فكر و عقل و وهم و خيال و ... در نظر بگيريم، مسأله ملموس‏ تر مى‏ شود و سهم حداقل مذهب به حدى ديگر مى‏ رسد ... ◾️ چون علم و تجربه بيشتر از امروز و همين محدوده را جواب نمى‏ دهد و براى دنياهاى محتمل و مظنونى كه از استعدادهاى من برداشت مى‏ شود پاسخى نمى‏ آورد. تازه اين در صورتى است كه علم به تمامى رشد نهايى خود رسيده باشد و جواب تمامى سؤال‏ها و تمامى رابطه‏ ها را داشته باشد. ◾️كه در اين صورت آخرين نسل آدم‏ها كه خوشبخت‏ ترين آن‏ها هستند اين سعادت را دارند كه از علم و تجربه براى امروزشان و براى همين محدوده جوابى بگيرند. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۲۴ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه یازدهم.mp3
11.81M
شرح دعای ابوحمزه ثمالی ◀️ استاد هادی زاده 🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️ جلسه 1️⃣1️⃣ اَللّـهُمَّ اِنّي اَجِدُ سُبُلَ الْمَطالِبِ اِلَيكَ مُشْرَعَةً وَمَناهِلَ الرَّجآءِ اِلَيكَ مُتْرَعَةً وَالاِْسْتِعانَةَ بِفَضْلِكَ لِمَنْ اَمَّلَكَ مُباحَةً وَاَبْوابَ الدُّعآءِ اِلَيكَ لِلصّارِخينَ مَفْتوُحَةً درک ناتوانی چه موقع برای انسان اتفاق می افتد؟ چگونه به استعانت می رسیم؟ استعانت مربوط به چه کسانی هست؟ 🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸 ╭┅───── 🔰@mojtahedeqomi ╰┅───
⇝✿✵•°•❀✵•﷽•✵❀•°•✵✿⇜ شبــ🌙ــانـه حضـرت عـلـی عـلیـه‌السـلام 💢↶ بـنـــ2⃣4⃣ـــــد ↷💢 ✧✾════✾✰✾════✾✧ 【اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ خَطَوْتُ إِلَیْهِ بِرِجْلِی أَوْ مَدَدْتُ إِلَیْهِ یَدِی أَوْ تَأَمَّلَهُ بَصَرِی أَوْ أَصْغَیْتُ إِلَیْهِ بِسَمْعِی أَوْ نَطَقَ بِهِ لِسَانِی أَوْ أَنْفَقْتُ فِیهِ مَا رَزَقْتَنِی ثُمَّ اسْتَرْزَقْتُکَ عَلَى عِصْیَانِی فَرَزَقْتَنِی ثُمَّ اسْتَعَنْتُ بِرِزْقِکَ عَلَى مَعْصِیَتِکَ فَسَتَرْتَ عَلَیَّ ثُمَّ سَأَلْتُکَ الزِّیَادَةَ فَلَمْ تُخَیِّبْنِی وَ جَاهَرْتُکَ فِیهِ فَلَمْ تَفْضَحْنِی فَلَا أَزَالُ مُصِرّاً عَلَى مَعْصِیَتِکَ وَ لَا تَزَالُ عَائِداً عَلَیَّ بِحِلْمِکَ وَ مَغْفِرَتِکَ یَا أَکْرَمَ الْأَکْرَمِینَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ】 بـار خـدایـا🌷 از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که با پای خود به سوی آن گام برداشتم یا دستم را به سوی آن دراز کردم یا چشمم با دقت آن را نظاره کرد یا گوشم را به سوی آن باز نمودم یا زبانم به آن گویا شد یا آنچه را به من عطا کردی در آن خرج کردم سپس با وجود عصیان از تو روزی خواستم و تو به من دادی آنگاه از رزق تو در راه معصیت کمک گرفتم و تو آن را پوشاندی سپس از تو بیشتر خواستم باز ناامیدم نکردی و آشکارا آن را مرتکب شدم رسوایم ننمودی و پیوسته بر معصیتت اصرار می‌ورزم ولی همواره توبه‌ام را می‌پذیری و با حلم مغفرتت گذشت می‌کنی ای کریم‌ترین کریمان پس بر محمـد و آلش درود فرست🌷 و اینگونه گناهانم را بیامرز ای بهتـریـن آمـرزنـدگـان✨ ◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️ 📘 استغفـار هفتـادگـانـه امیـرالمؤمنین علـی علیـه‌السلام💚 ✍ تالیـف: سید ضیاءالدین تنکابنی °❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀° ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ☑️ ⇦ کــانال احـادیـث چـهــارده مـعـصــوم علیـه‌السـلام                      کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩ ➯ @Ahadis14masuom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاثیر کلمات خوب و بد روی پرتقال👆 حالا انسان چه تاثیرات عمیقی میتونه از حرفای پیرامونش بپذیره! دنيا، قانونمند است و نمی‏ توان بی ‏گُدار به آب زد. دنيا، همه جايش راه نيست؛ يك راه مشخص و يك نظام حاكم دارد؛ كه غريزه در حيوانات و علم در انسان تا اندازه ‏اى اين راه را شناخته است. و همين محدوديت غريزه و علم، را مطرح نموده است؛ چون انسان چه در رابطه با فكر و عقل و غرايز و غضب و شهوتش و چه در رابطه با اشياء و چيزهايى كه می‏خورد و می‏پوشد و نگاه میكند و دست میگيرد و چه در رابطه با افراد، از همسر و پدر و مادر و فرزند گرفته تا آدم‏هاى دور و نزديك و چه در رابطه با ملّت‏هاى ديگر، است و نياز به رسول دارد تا به او بياموزد، كه چگونه با خودش كار كند و با فكر و عقل و غرايزش برخورد نمايد. و چگونه با اشياء و زمين و آسمان و اطرافش، رابطه برقرار نمايد. و چگونه با آدم‏ها تماس بگيرد و با ملّت‏ها سياست بگذارد. براى كسى كه قانونمندى را شناخته، آدم‏ها و اشياء، مثل سرزمين‏هاى مين‏گذارى شده هستند. ‏ها، حتى با میشوند. و همين است كه براى عالِم عارف، حالت دقّت و حذر شكل مى‏گيرد. مى‏بينى، وقتى كه مى‏خواهى به سيم برق دست بگذارى و يا آتشى را بردارى، چگونه حذر و دقّت دارى. تمامى وجود تو و تمامى جهان اطراف تو و تمامى آدم‏هايى كه با آن‏ها رابطه دارى، همين حذر و دقّت را مى‏خواهند؛ چون در كنار قانونمندى‏ها، فقط يك راه هست و بى‏حساب نمى‏توان به هر طرف پريد و هر چيز را زير پا گذاشت. 📚نامه های بلوغ، ص۸۹-۹۰ @shagerd_Quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا