eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
60 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
؛﷽؛ ؛┄┄┅┅┅┅┄┄ ✳️ ✳️ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 👈 قال أمير المؤمنين عليه السّلام: أدّب نفسك بما كرهته لغيرك . ترجمه: فرمود: نفس خود را ادب و تربيت كن از آنچه در ديگران ناپسند مى‌بينى. شرح: يعنى يك راه براى تهذيب و تربيت و ادب نفس آنست كه صفات رذيله و افعال ناشايسته‌اى كه در مردم بينى، و ناپسند تو است نفس خود را از آن صفات پاك ساز و آنچه زشت و ناشايست در مردم بينى، بدان كه آن براى تو هم زشت و ناپسند است و تو در اثر حبّ نفس و خودخواهى بسا بر خود زشت نمى‌بينى. ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک اختصاصی کانال شاخه طوبی 🙏💢
إلهی، چهل و سه سال از من بگذشت، نمی دانم چهل و سه آن عمر کرده ام یا نه؟ فراز ۳۱۷ @shakhehtoba
4_5850200186814464187.mp3
4.21M
(تندخوانی) جزء هفتم قرآن کریم با صوت استاد معتز آقایی زمان : 33دقیقه کانال شاخه طوبي @shakhehtoba
🌹دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان🌹 🍀بسم الله الرحمن الرحیم🍀 اللهمّ اعنّی فیهِ على صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِكْرَكَ بِدوامِهِ بتوفیقِكَ یا هادیَ المُضِلّین. خدایا یارى كن مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبـادت و بركنارم دار در آن از بیهودگى و گناهان و روزیم كن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان. التماس دعا 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
4_6019304980677133120.mp3
8.01M
شرح دعاي ابوحمزه ثمالي جلسه هفتم 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در جهنم خدا یک جایی داره که گناه و عذابش مساوی است با گناه و عذاب سی و شش میلیون انسان 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
4_5994450288403021852.mp3
16.26M
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
کانال شاخه طوبی
#شرح_دروس_معرفت_نفس #جلسه_صدویازده۱۱۱ #شرح_کتاب_معرفت_نفس #علامه_حسن_زاده_آملی #استاد_صمدي_آملي 🌹
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ 🌸 شخصیت و امتیاز 🔸غیب ذات وجود، مشهود احدی نیست. کنه ذات وجود، مشهود ما نیست. وجود تجلی و ظهور کرده، مشهود ماست. 🔸امتیاز غیر از تشخص است. انسان از مرتبه ی اعلا تا انزلش، موجود ممتدی است که یک شخصیت است. 🔸بدن، مادی و نفس، مجرد است. مجرد محض از مادی محض ممتاز است ولی یک شخصیت اند. 🔸تشخص و شخصیت هر مرتبه ای با مزتبه ی دیگر به وجودشان برمی گردد اما امتیازشان به احوال و اوصاف طاری بر آن دو مرتبه، برمی گردد. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
؛﷽؛ ؛┄┄┅┅┅┅┄┄ 💠 💠 ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 👈 ﴿ ذٰلِكُمُ اللّٰهُ رَبُّكُمْ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ خٰالِقُ كُلِّ شَيْءٍ ... ﴾(انعام/ 103) اين است خداى، پروردگارتان. نيست خدايى جز او، آفريننده‌ى هر چيزى است، پس او را پرستيد كه او نگاهبان بر هر چيزى است . از سه جا مصدر اسمش دال است بر سر آيه‌اى از انفال است در بعضى از نسخ «در سه جا»... «ذال» است. ذٰلِكُمُ اللّٰهُ رَبُّكُمْ الآية، كه حنه سوره انجيل است كما تقدّم. شيخ اكبر در جفر جامع و نور لامع «الدرّ المكنون....» گويد: حرف الذال خلوته ثمانية أيام، أسماؤه: ذوالقوة، ذوالطول، ذوالجلال و الإكرام. يكى از اسماى حسنى در بند هشتاد و نه جوشن كبير «ذارئ» است. و بسيارى از اسماء الهى مصدّر به ذال معجمه‌اند. چند بند جوشن كبير، همه‌ى اسماء آن بند كه هر بندى - به استثناى بند پنجاه و پنج - ده اسم است مصدّر به ذال ثخّذ است. و اسامى مصدّر به دال ابجد نيز بسيار است مانند دليل و دائم و ديموم و دالّ و غيرها. بر سر آيه‌اى از انفال است، يس است ﴿ يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْأَنْفٰالِ ﴾ ، و جز يس در اوائل آيات انفال چيز مناسبى نيست. ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
؛﷽؛ ؛┄┄┅┅┅┅┄┄ ✳️ ✳️ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 👈 (ادامه ی مطلب قبلی): اینکه در روایت معراج آمده است که پیامبر فرمود: پشت سر من صدای زنی می آمد دلربا و فریبنده که می گفت: بایست تا به تو برسم؛ و جبرئیل گفت: اعتنا نکن و نایست؛ یعنی که قوّه ی خیال است که فریبنده است و مشغول کننده ی دل. پیامبر از آن زن عبور کرد و گذشت و او را پشت سر گذاشت. جبرئیل فرمود: اگر انتظارش را می کشیدی و منتظرش می ماندی تا به تو برسد، نشان از دنیادوستی تو بود. چون هرکسی فریفته ی دنیا شود از معقولات باز می ماند. پیامبر فرمود: در شب معراج، از کوهها گذشتم. به دو نفر برخوردم. یکی در بیت المقدس که جلو آمد و سه قدح به من داد؛ یکی قدح خمر، یکی قدح شیر، یکی قدح آب. خواستم خمر را بگیرم، جبرئیل نگذاشت و اشاره کرد به قدح شیر تا آن را بگیرم. شیر را گرفتم و خوردم. این رؤیت بدان معناست که: وقتی از حواس عبور کردم و به احوالات قوه ی خیال و وهم آگاه شدم؛ و در درون خود تأمل کردم؛ و به عوالم روحانی راه یافتم، سه روح دیدم: یکی حیوانی، یکی طبیعی و یکی ناطقه. آن روح حیوانی بصورت خمر ظاهر شده بود، که فریبنده است و جهل افزا. روح طبیعی در صورت آب ظاهر شده بود چون قوام بدن به اوست و آب سبب حیات است و به نشو و نما کمک می کند. و آن، علم است. روح ناطقه به صورت شیر ظاهر شد چون غذای مفید است و لطیف و مصلحت افزا. به هنگام عروج، ابتدا میل نفس به دریافت حیوانیات است، چون هنوز چندان زیاد از ناسوت فاصله نگرفته. هرچه عروج بالاتر، میل به روحانیات و باقیات، بیشتر می شود. ◀️ ادامه دارد... ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢