eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
43.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(زیارتنامه و توسل به حضرت ام البنین سلام الله علیها ) السلام علیکِ یا زوجة وصی رسول الله السلام علیکِ یا عزیزة الزهراء السلام علیکِ یا اُمَّ البُدور السَّواطع یا فاطمة بنت حِزام الکِلابیه المُکَنّاة باُمِّ البنین 🏴کانال شاخه طوبی 🏴 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
🔘▪️ 🔘▪️ ✍🏼 این ابوالفضل، ابوالفضلی، آقایی. به تعبیر امام زین العابدین علیه السلام جعفر طیار اباعبدالله الحسین؛ جعفر طیار. همانطور که رسول الله جعفر طیار داشت، اباعبدالله الحسین جعفر طیار داشت؛ حضرت عباسش. آنچه جناب جعفر دو دستش را در راه خدا داد، و آن دو بال ملکوتی آنجا جایزه گرفت، حضرت عباس نیز همچنین. نمی دانم اینها را به زبان نوحه سرایی گفته اند؟ واقعیت و حقیقت است؟ صورت صورت تاریخ است. صورت تاریخ است که دیده اند امام دست آورده به زمین چیزی را گرفته بوسیده، دیدند دست حضرت عباس است. و در همین تواریخ نوشتند که جناب ام البنین که در بقیع آن چهار قبر را ساخته، چهار قبر مصنوعی ساخت، گریه می کرد، زنها که آمدند برای دلجویی او، رو کرد در همان قبرستان بقیع به زنها گفت: « من شنیدم فرزند من، عباس من، مشک آب را به دندانش گرفته. چرا به دندان گرفته پسرم؟ مگر دست در بدن نداشت؟ » گفتند: « أم البنین برخیز» فرمود: « هنوز هم ام البنینم، کو بنینیم؟ کو پسران من؟ » _________ ✍🏼 🏴کانال شاخه طوبی 🏴 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی، کسانی که دیرتر گرفته اند پخته تر و قوی تر شده اند. حسن خام است ولطف آنچه تو فرمایی. فراز ۵۰۸ @shakhehtoba
بدان که خداوند متعال در قرآن کریم خود و رسول و مؤمنون را ولیّ خوانده است و حقیقت ولایت رتق و فتق ولیّ در امور مُوَلّی علیه است که در بعضی از امور وی را از آن باز می‌دارد و در برخی وی را بر آن وا می‌دارد تا به کمال سعادت مطلوب و مقدّر خود برسد. این ولایت حقیقیه است که مبتنی بر حقیقت ملک است و آن حق تعالی را است و بس، که مولای حقیقی او است "اللهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ". 📗،ج ۱، ص ۱۸۳، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا باشد در فراز و نشیب زندگیتون .... 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
ولایت تکوینی مظاهر ولایت مطلقه و وسائط فيوضات الهیّه انسانها را به ندای تعالَوا به سوی خود، که در قله‌ی شامخ معرفت قرار گرفته‌اند دعوت کرده‌اند، یعنی ما را ببینید و به سوى ما بالا بیایید، و دعوت آن ارواح طاهره و افواه عاطره، حاشا که به سخریّه و استهزاء و هزل و لغو باشد: "قالُوا أَتَتخذنا هُزُواً قال أعُوذُ باللهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الجاهلین"، پس اگر نیکبختی ندایشان را به حقیقت نه به مجاز لبیک بگوید تواند که به قدر همّت خود به مقاماتی منیع و درجاتی رفیع ارتقاء و اعتلاء نماید و به قرب نوافل بلکه به قرب فرائض نایل آید، هر چند به فضل رتبت عبودیت و نبوّت و رسالت و امامت تشریعی منادی دست نمی‌یابد. این امر همان ولایت تکوینی است که باید در کناره‌ی سفره‌ی رحمت رحیمیّه تحصیل کرد. ما این مسائل را در رسائل نهج الولایة و انسان کامل از دیدگاه نهج البلاغه، به میان آورده‌ایم و با برهان عقلی و نقلی و اشارات لطیف عرفانی بحث کرده‌ایم.و در دفتر دل نیز ثبت شده است که: تعالوا را شنو از حق تعالی ترا دعوت نموده سوی بالا چه بودی مر تعالی را تو لایق تعالوا آمدت از قول صادق چه می‌خواهی در این لای و لجنها چرا دوری ز گُلها و چمنها تویی آخر نگار همنشینش بزرگی جانشین بی قرینش 📗،ج ۱، ص ۱۸۶_۱۸۵، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
کانال شاخه طوبی
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۱ #قسمت_۵ #شرح_نامه_ها_برنامه_ها۱۱ #حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی ما غايبين خیلی زی
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۱ حالا عبارت را عنایت بفرمایید، می‌گوید: "دائما طاهر باش و به حال خویشتن ناظر باش." یکی از اسمای حسنای الهی اسم شریف طاهر است. خب تو هم طاهر باش، خدا طاهر است، اهل بیت (علیهم السلام) طاهراند، بقیة الله طاهر است پاک است تو هم طاهر باش! این یک اسم، یکی از اسماء الله ناظر است، تو هم ناظر باش، منتها وقتی می‌خواهی ناظر باشی به حال خویشتن ناظر باش خودت را نگاه کن نگاه بکن! دائما نظر کن، اما در خودت نظر کن، و عیوب دیگران را ساتر باش، حالا که ناظر هستی و در خود نظر می‌کنی؛ چون کسی که طهارت پیدا کند (یک) دائما به حال خویشتن نظر داشته باشد (دو) چشم برزخی‌اش باز می‌شود دیگران را هم می‌بیند. یعنی تلویزیون جان‌اش روشن می‌شود، فیلم‌های دیگران را هم نشان می‌دهد. حالا وقتی طهارت پیدا کردی، این طهارت باعث می‌شود که کم کم در خودت قوی می‌شوی، وقتی دائما در خودت ناظر باشی و نظر کنی ،چشم برزخی‌ات باز می‌شود دیگران را هم می‌بینی، این‌جا مواظب باش که اسم شریف ساتر حق را بگیر! چون یکی از اسما الله اسم شریف ساتر است، ساتر یعنی پوشاننده. اگر خیلی خیلی پوشاننده بپوشاند عیب دیگران را دیگر عرب به او می گوید ستّار. ستار صیغه‌ی مبالغه‌ی ساتر است، ستّار. پس طاهر باش، وقتی طهارت پیدا کردی همیشه در خودت نظر کن، دائما مواظب خودت باش، کشیک نفس بکش به خویشتن ناظر باش. هم اسم شریف طاهر حق را می گیری هم اسم شریف ناظر حق را پیدا می کنی وقتی این دو اسم را یافتی، ناگهان جانت آینه‌ای می‌شود که در این آینه هم خودت را می‌بینی و هم دیگران را. وقتی دیگران را دیدی ناگهان می‌بینی؛ اوه چه خبرها است چه غوغا است! به ظاهر روی دو تا پا راه می‌روند دو تا گوش دارند دو تا دست دارند مستوی القامه‌اند، اما باطن‌شان نه! و الصورةٌ صورة انسانِ و الْقلبُ قلب حیوان، می‌بیند نه! گرگ‌هایی هستند پلنگ‌هایی هم داریم، می‌بینی عیب دیگران برایت ظاهر می‌شود، این غیر از این است که در یک مرتبه‌ی دم‌دستی انسان عیب دیگران را می‌بیند، البته باید بپوشاند، سعی کند عیب دیگران ظاهر نشود. این‌ها مربوط به عیوب دم دستی است، حالا یک کسی یک گناهی کرده، یک اشتباهی کرده، یک خطایی کرده، یک بیراهه‌ای رفته، از او بی‌خبر شد دیگری، نسبت به آن‌چه را که او خطا کرده ساتر باشیم، این‌ها مال گناهان دم‌دستی است‌. اما نه، یک مرتبه این است که وقتی شخص طاهر شد، به حال خویشتن ناظر شد، نظر مربوط به چشم است و باطن. می‌تواند چشم باطنی او باز بشود، وقتی چشم باطنی او باز شد دیگران وقتی راجع به شخصی می‌گویند عجیب آدم خوبی است! اما او وقتی می‌بیند، می‌بیند نه، در درون چیز دیگری است! حالا بیا مرد حساب باش، نسبت به عیوب دیگران ساتر باش! ساتر؛ که اسم شریف ساتر حق متعال هم در تو پیاده بشود. درست است دو اسم طاهر و ناظر پیاده شد، اما انسان آن نیست که مظهر بعضی از اسمای حسنای الهی بشود، چه بهتر که مظهر اسمای دیگر هم بشود. حالا چه‌کار کند؟ و عیوب دیگران را ساتر باش! ببینید دستورها چیست؟! عبارت به ظاهر خیلی روان است، اما وقتی عبارت را دنبال کنی می‌بینی خیلی تودار هست. این‌ها از آیات و روایات گرفته شده، "با همه مهربان باش و از همه گریزان باش" ببینید صاد جمع بین متضادین است، با همه مهربان باش، از همه هم گریزان باش، آخر یعنی چی؟ یک مقدار می‌شود معنا بفرمایید؟ می‌فرماید: یعنی با همه باش و بی‌همه باش، با همه باش، اما بی‌همه باش، این‌ها را آدم بخواهد برسد خیلی سنگین می‌شود. چون خیلی حوصله می‌خواهد، که آدم با مردم مهربان باشد، حالا تازه با مردم نگفت فقط با مردم باش، گفت با همه باش، اما مهربان هم باش! حتی با حیوانات هم مهربان باش با حیوانات، . 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
کانال شاخه طوبی
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۱ #قسمت_۶ حالا عبارت را عنایت بفرمایید، می‌گوید: "دائما طاهر باش و به حال خویشت
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۱ اما مهربان هم باش؛ حتی با حیوانات هم مهربان باش! که بارها حضرت استادمان در بیانات‌شان این‌ها را می‌گویند. می‌گویند حتی شرع مقدس را ببینید! به ما می‌گوید که با حیوانات مهربانی کنید؛ مبادا اگر اسبی دارد، استری دارد، چهارپایی دارد یک وقت یک اسب است دم‌دار است بالاخره، دم‌دارها همیشه زحمت‌ زایند، که حتی ضرب المثل‌های متعارف فارسی و غیر فارسی هم می‌گوید: به دم‌دار رحم نکن و گرنه اسیرت می‌کند! چون دم دارد دیگر، حالی‌اش نیست، اسب است دم‌دار است. بار می گذارد روی دوش‌اش (آن‌هایی که چهارپاداری کرده‌اند می‌دانند) بار می‌گذارد، بعد می‌بیند با یک کمی حرکت کردن بار را می ریزد، باز بی‌چاره باید چند ده کیلو بار را بلند کند باز بگذارد روی دوش‌اش، جان‌اش دارد به لب می‌آید، ناگهان اوقات‌اش تلخ می‌شود، یک کشیده یک لطمه به صورت اسب می‌زند؛ شرع مقدس می‌گوید: مبادا بی‌رحمی کنی! لطمه نزن، حق نداری! با همه مهربان باش، با همه! می‌خواهد روی دوش اسب بنشیند برود، شرع مقدس اجازه نداد که یک‌طرفه بنشیند. دو پای خودش را بگذارد یک‌طرف بنشیند؛ در ایام چهارپاداری ما این‌ها را زیاد دیدیم که خیلی‌ها روی اسب می‌نشستند یک طرفه می‌نشستند. یا برعکس می نشیند! که خیلی به اسب زجر می‌دهد. یک‌طرفه اسب بی‌چاره به یک طرف حائل می‌شود، پالان‌اش دارد کم‌کم یک‌طرفه می‌شود دارد می افتد؛ شرع مقدس می‌گوید: این کار را نکن آن بی‌چاره زیر پا، آن چهارپای زیر پای تو در زجر است‌، دارد راه می‌رود با گرفتاری می‌خواهد تعادل خودش را حفظ کند! اگر می خواهی او را بار بکنی، او را متعادل بار کن؛ یک طرف سبک یک طرف سنگین نباشد. چون آن یک طرفی که سنگین است اسب بی‌چاره را، چهارپای بی‌چاره را زحمت می‌دهد. چرا این‌جور می کنی؟! و همینجور و همینجور. آب اگر در بیابان کم داری برای وضو گرفتن یک ظرف آب داری حیوان‌ات تشنه است، محض رضای خدا تو تیمم کن این آب را برای وضو به‌کار نگیر! برای غسل‌ات به‌کار نگیر! بده به آن حیوان بی‌چاره‌ی تشنه بخورد. با همه باش بی همه باش. حالا نمی‌گوییم خانه‌ی شما را موریانه و سوسک و همه چیز بخواهند محاصره کنند! برای این‌که تمام این‌ها دست و پاهای‌شان سمی است. شب خوابیده بچه‌ی طفلی می‌بینی روی بدنش سوسک می‌رود، تمام آن محل رفتن سوسک همه ورم می‌کند. چون معمولا تمام حشرات بال‌شان یک نوع سم مخصوص به خودشان دارند. پاهای‌شان، دست و پای‌شان یک سری مواد مخصوص به خودشان دارند که حیوان دیگر را این مواد می‌تواند ضربه بزند؛ برای دفاع است. درست؟ حالا کسی نمی‌گوید خانه پر از سوسک بشود، دست به آن نزنید! با دارو می‌شود این سوسک‌ها را بکشد؛ اما وقتی می‌خواهید بکشید مبادا سوسک را درون آتش بیندازید بی‌چاره بسوزد! این کار را نکنید؛ یک‌ دفعه جانش خلاص شود. او دیگر در آتش تا برود در آتش و او را بسوزاند و جزغاله شود و باید این‌قدر آه‌ آه بکشد خوب نیست. با همه باش اما بی همه باش. هم به همه نزدیک باش، هم از همه دور باش. این است که حالا جمع متضادین است. خود خدای متعال هم جمع بین متضادها می‌کرد. هم قابض است هم باسط است. هم مضل است هم هادی است. هم هدایت‌گر است هم گمراه کننده است. حالا گمراه کننده اش معنایش چیست باز این‌ها بحث دارد؛ الان می‌شنوید منتها این‌ها بحث دارد. این است که اسماء الله را اسماء فعلیه‌ی حق متعال را می‌بینید از بس که ذات اقدس حق متعال سعه‌ی وجودی غیرمتناهی دارد، تمام متضادها در او جمع‌اند؛ هم آتش خلق کرد هم آب؛ خالق یکی است، اما مخلوق ضد یک‌دیگر! آب ضد خاک است خاک ضد هواست هوا ضد آتش است. این‌ها ضدّ هم‌اند، اما آفریننده‌ی این اضداد یک حقیقتی است که همه را ظهور می‌دهد. تو هم مثل او باش. با همه باش بی همه باش. با همه. دل‌سوز همه، مهربان، با همه مهربان باش و از همه گریزان باش!  قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَق از چه فرار می‌کنی، از چه پناه می‌بری به حق متعال؟! مِن‌ شَرِّ ما خَلَق‌ از هرچه که خلق‌اند، پناه ببر! از همه گریزان باش حالا می‌بینید متن آیه است، 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
🟡 تأثیر کاهش ۲ درجه دمای خانه‌ها 🔸 به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز، کاهش تنها دو درجه دما، کمک ۵۰ میلیون متر مکعبی به گاز کشور می‌کند. در پویش «کاهش دو درجه‌ای» با مدیریت دمای خانه و محل کار می‌توانیم به حل ناترازی گاز کمک کنیم. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
قلب انسان کامل بیت المعمور حق‌تعالی قلب مبارک انسان کامل بیت المعمور و منزل آباد حق تعالاست که جان پاک آن، محل نزول ملائکه و برکات الهیه است که در کریمه سوره‌ی نور آمده است که: "فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَیُذْکرَ فِیهَا اسمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصالِ *رِجالٌ لَا تُلْهِیهِمْ تجَارَةً وَلَا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللهِ". آن مشکات در این خانه‌های آباد نهاده شده است که این بیوت خانه‌ی علی علیه‌السلام و فاطمه علیهاالسلام و خداوند اذن فرمود که این بیوت ارتفاع پیدا نمایند و بلند آوازه شوند و مراد از رفعت، همان تعظیم و رفع ارجاس و تطهیر از معاصی و دنس‌هاست. 📗، جلد اول، ص ۱۸۸، ابوالفضائل علامه حسن زاده آملی، داود صمدی آملی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
:🌷✨🌹 ✍️ اوقات عارفان : 🌱 آنگاه که اراده و ریاضت ، مرید را به درجه خاصی رسانید ، به تدریج خلسه هایی برای او دست می دهد که عبارت است از: اطلاع نور حق بر او . این خلسه ها لذیذ و دلپذیرند مانند برق هایی که به جانب او درخشیدن می گیرند و سپس خاموش می شوند. عارفان این حالت را «اوقات» نامیده اند . هر «وقتی» در میان دو اندوه و نگرانی احاطه شده است، اندوهی قبل از آن وقت و اندوهی بعد از آن وقت. و اگر عارف در ریاضت بیشتر توغّل نماید و فرو رود ، از این حالات فراوان برای او رخ می دهد . 📗 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، تا تو لبیک نگویی، کجا من إلهی گویم. فراز ۵۰۹ @shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۱ #قسمت_۷ #حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی اما مهربان هم باش؛ حتی با حیوانات هم مهربا
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۱ قسمت ۸ از همه گریزان باش! می‌بینید متن آیه این است؛ با همه باش (درست؟) اما بی‌همه باش. از همه هم گریزان باش، با همه باش در خوبی‌های‌شان، از همه گریزان باش در شرورشان. چون هرچه که خلق است، خلق حد است، حد شر است. خلاصه یک شری از خلق‌ها پیدا می‌شود، مِن شرّ ما خَلَق، این شر اطلاقی‌ست؛ مطلقا از همه‌ی شرور پناه ببر، حالا یک چند تایی را از باب ذکر خاص بعد از عام ذکر کرده؛ مثلا از شر حسودان مواظب باش، از شر نفاثات در عُقَد مواظب باش، این‌ها یک چندتایی به عنوان ذکر مصداق بعد از عام است؛ قل اعوذ برب الناس، ملک الناس، اله الناس، من شر الوسواس الخناس این آیه، یازده تا دنبال هم، همه در حقیقت (به یک معنا) بیان همان "مِن شرّما خلق" است. این "من شر ما خلق" در دو سه آیه‌ی بعدی این سوره در دو سه آیه‌ی بعدی سوره‌ی دیگر باز شد به عنوان مصادیقی که معمولا در روزمرگی آدم با این‌ها درگیر است. معمولا در اجتماع، یک عده‌ای خناس صفت‌اند، یعنی حالت جلو عقبی دارند. خناس، خَنّسَ، خَنَسَ، این‌ها کسانی هستند که؛ یک پا را می‌اندازد جلو، یک پا را می‌اندازد عقب، از جلو می‌پاید، ببیند اگر کسی نیست وارد می‌شود، اگر ببیند کسی هست برمی‌گردد. شیطان را هم که خناس گفته‌اند، برای این است که پا تو دل آدم می‌گذارد، خیلی یواشکی به احتیاط؛ یک پا، هر دو تا پا نه، که یک‌دفعه کتک سنگین بخورد نه. یک پا می‌گذارد تو، یک پا بیرون، ببیند اگر شخص غافل است، یواش یواش می‌آید تو، اگر شخص بیدار است، تا بخواهد کشیده بزند، می‌پرد عقب. و لذا معمولا خناس ضربه نمی‌گیرد، برای این‌که حواس‌اش خیلی جمع است، مواظب کامل است، شخص را می‌پاید، به‌ محض این‌که دید خطرِ کشیده و لطمه زدن هست، درجا می‌پرد، با پای دیگر در می‌رود. این را می‌گویند خناس، خناس‌ها معمولا کم‌تر ضربه می‌بینند. آدم‌هایی که عجله‌ای هستند، هول می‌کنند، زود وارد معرکه‌ی جنگ می‌شوند، این‌ها زودتر ضربه می‌خورند، یا کشته می‌شوند یا مجروح می‌شوند. اما آن‌هایی که خناس صفت‌اند، یواش آهسته آهسته، پا را می‌گذارد، یک پا را. آن پای اصلی عقب است، به محض این‌که دید خلوت است، آهسته وارد می‌شود. اما اگر دید نه، آن طرف مثل این‌که بیدارچم است، مواظب است، توجه دارد، می‌گوید خب حالا تا بخواهد یزند، با پای دیگر در می‌روم. این‌ها به عنوان ذکر مثال است، این‌ها مواردی‌ست که با همه باش و اما با همه هستی، مواظب باش خناس‌هایی هستند که خیلی ظریفانه ضربه می‌زنند، این‌ها را خیلی باید مواظبت کنی. و لذا گفت: از شر ما خلق بترس، از شر نفاثات فی العقد بترس، از شر حاسد در حال حسد بترس. همیشه از حاسد نمی‌خواهد بترسی ها! آن موقعی که در حال حسد ورزی است، از او بترس. مواظب باش! آن حالی که حسدش دارد گل می‌کند، از او فرار کن مواظب باش گریزان باش! آن وقت، این است که می‌بینی گرفتاری در اجتماع پیش می‌آید، باید با همه‌ی اجتماع هم باشد، اما در عین حال از هرچه که شر است هم گریزان باشد. با همه باش و از همه گریزان باش، و بی همه باش. خدای متعال توفیق عطا بفرماید، که بتوانیم به قرآن و روایات، آن طور که هست نزدیک بشویم! 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
مرتبه عمائیه انسان کامل مرتبه‌ی انسان کامل عبارت از جمع همه‌ی مراتب الهیّه و کونیَه از عقول و نفوس کلیَه و جزئیه و مراتب طبیعی تا به آخر تنزلات وجود است، و این مرتبه‌ی انسان کامل را به مرتبه‌ی عمائیه نیز نام می‌برند که مشابه مرتبه‌ی الهیَه است و فرقی بین مرتبه‌ی انسان کامل - که مرتبه‌ی عمائیه است- با مرتبه‌ی الهیَه نیست جز به ربوبیَت (مرتبه‌ی الهیَه) و مربوبیَت (مرتبه‌ی انسان کامل)، برای همین است که انسان کامل خلیفه‌ی خداوند است. 📗، جلد اول، ص ۱۸۶، ابوالفضائل علامه حسن زاده آملی، داود صمدی آملی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
یکی از اهم مراقبات این است که انسان واردات و صادرات دهانش را مواظب باشد. آن لقمه نانی را که به دهان می‌گذارد اگر از روی حساب نباشد، هرزه‌خوار می شود و انسان هرزه‌خوار هرزه‌گو می‌گردد. آن دهانی که وارداتش آلوده است، صادراتش هم آلوده است. 📗، ج اول،ص ۱۴۹، موثر ۲۶، حضرت ابوالفضائل علامه حسن زاده آملی(ره)، تدوین: داود صمدی آملی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
السلام علیک یا صاحب الزمان 🌸 از شوق دیدارش وجودم غرق نور است. حس می‌کنم عالم پر از عطر حضور است. جانم، تمام هستی‌ام، روحم فدای آن دم که بانگ آرد جهان، وقت ظهور است. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❝ خداوند مقرب‌ترین بندگان خویش را از میان عُشاق بر می‌گزیند که گره کور دنیا را به معجزه عشق می‌گشایند.. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
الهی، عینم را چون علمش بی عیب و شین بدار ! فراز ۵۱۰ @shakhehtoba