هدایت شده از کانال شاخه طوبی
12.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 قرائت دعای ماه رجب
🔶 استاد صمدی آملی
................................
🌹🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
شریعت مطهَّر علت و دلیل و برهان دارد
آنچه را که شریعت مطهّر فرموده است همه را علّت و دلیل و برهان است. قرآن کریم فرمود: " قل هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنتُمْ صادقين" . احکام حلال و حرام همه مبتنی بر مصالح و مفاسد و اسرار و حکمی است که در متن طبايع اعيان موجودات خارجی، و در کمون احوال و افعال اطوار وجود آدمی نهفتهاند. خدای منّاح غيوب و فتّاح قلوب توفیق اعتلای به فهم خطاب محمدی (ص) را به همگان مرحمت بفرماید. مثلاً شارع فرمود: غورهی انگور و آب غوره را بخور هیچ منعی ندارد، و از خوردن انگور و کشمش هم مانع نشده است، و خوردن شیرهی انگور و سرکهی آن را نیز نهی نفرموده است، اما همین که آب انگور به صورت خمر در آمده است، خوردن آن را تجویز نکرد و تحریم فرموده است که عقل را از انسان سلب میکند و مضارّ گوناگون برای مزاج و اجتماع انسانی پیش میآورد.
📗#تفسیر_سدره_المنتهی،ج ۱، ص ۱۹۷_۱۹۶، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره)
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
کانال شاخه طوبی
نامهها بر نامهها ۱۳ #قسمت_۷ جوانان عزیز! بروید به طرف حفظ قرآن، نمیگویم نه؛ اما آن حفظ قرآنی که
نامهها بر نامهها ۱۳
قسمت ۸
رفتن به مشهد مقدس را خیلی دوست داریم.
خدا گواه است، یکی از چیزهایی که باعث میشود که آدم می خواهد مشهد برود، همیشه برای آدم یک عذاب است، این است که وقتی آدم وارد میشود از صحنها و از رواقها و تا به محضر مقدس آقا جان و تا دور و اطراف قبر، میبينيد در نگهداری قرآن و کتابهای زیارتی و بسم الله و اسماء الله، همه گیر داریم!
حالا یکی دارد قرآن میخواند، پنجاه نفر با پا میزنند دست او را میروند فقط، فقط دارد میرود، که بپرد برود آن جلو جا بگیرد. حالا نمیداند از اینجا تا آن جلو که دارد میرود، چندتا قرآن بهدست بیچاره را لت و پار کرده نمیداند!
نمیداند آدم، فقط غصه میگیرد آدم میرود مشهد!
یا باید یک چشمی پیدا کند که اصلا هیچ چیز را نبیند، چشم را ببندد، یا وقتی این چیزها را میبیند، دیگر غم و غصه میگیرد، آدم در میآید، نه زیارت میتواند بکند، نه میتواند ببیند!
یکی از گرفتاریها هم همین عطر زدن است؛ ضمن اینکه گفتهاند عطر زدن خوب است، اما یک کاری آدم باید بکند، مزاحم مردم نشود.چون امروز با اینهمه غذاهایی که ما داریم؛ غذاهای مصنوعی بستهبندی شده، تمام ما دچار حساسیتهای بینی و بدن هستیم، همه!
بعد میروی به یک مشاهد مشرفه، ناگهان میبینی عطرهای تیز بینیبُر، همه هم سرما گرفتهاند، همه هم بیچارهها دستشان، هی دستمال در بیاورد، فین کند، مال این عطرهاست!
این حساسیت هی عطسه میزند، عطسهی او هم میزند، آن کسی هم که عطر زده، او را هم بالاخره سرما میگیرد، همه مریضایم که داریم درمیآییم، که چه شده؟ چون عطر زدن، مستحب است؛
آقا! محض رضای خدا این یک مستحب را عمل نکن، برو خانه بزن!
نمیدانم، خیابان میروی بزن، یک جای دیگر بزن!
حالا خانمها که عطر نزنند، که مردها ازشان بوی خوش نشنوند، حالا مردها محض رضای خدا، جاهای عمومی که الان گرفتاریهاست، ما از طبیعت دور شدیم، دود ماشین و بوق ماشین و بنزین و گاز گازوئیل و نمیدانم الان اینها شده دیگر!
بستهبندیهای مغازه و شیرینیهای کذایی و که شیرینیپزها خودشان هم یا نمیخورند، یا اگر بخورند کم میخورند، و و و
اینها دیگر اعصابی باقی نگذاشته آقا پوستی باقی نگذاشت، بینیای باقی نگذاشت، همه دربهداغوناند، محض رضای خدا حالا این یک دانه را نزنید!
این حاشیه بود، پرانتز بسته.
برگردیم به قرآن نزدیک بشویم.
مثل اینکه جناب رسولالله فرمود: وقتی مسجد میآیید (به تعبیر ما) سیر؛ این بوته را نخورید! این بوتهی خبیثه را! نه اینکه سیر خبیث است نه، این را خدا خلق کرد، چیز خوبی است، میلاش هم بفرما اما اگر دهن بو گرفت میخواهی بروی بین مردم، لطف کن این بو را نبری برای مردم هدیه کنی!
این بو خبیث است، برای اینکه دیگران را آزار میکند، این الان فعلا خبیث است.
نه اینکه بوته خباثت دارد، نه اینکه این میوه را خدا بد آفریده؛ نه بد نیست.
اتفاقا رطوبتزا هم هست، کسانی که روماتیسم دارند، اگر بخورند بسیار عالی است، اما این دهن که بو میآید، دیگران مورد اذیت واقع میشوند، لطف کن برای اذیت دیگران، پیش دیگران دهن باز نکن! مزاحم دیگران نباش!
اینها روابط اجتماعیست.
قرآن، قرآن، قرآن، فهمیدن قرآن، حفظ قرآن، حرمت قرآن!
من از شما استدعا میکنم در حرمت قرآن بکوشید! اصلا قرآن دستتان است، هرجوری تلاوت نکنید!
بعضیها گرفتهاند نشستهاند، یک جوری گرفته نشسته، همینجوری دارد قرآن هم میخواند!
آنجا قرآن را گذاشته، دارد نماز میخواند، که بعد از نماز قرآناش را بردارد که بخواند، تا اینجا گذاشته روی زمین تا نماز دو رکعتی و چهار رکعتی و هشت رکعتی ظهر و عصرش تمام بشود، باید دهها نفر این قرآن را لگد کنند! نکنید!
حالا من نمیدانم، من چه بگویم راجع به این بیحرمتیها، اگر پرده برکنار برود، این بیحرمتیها خودش را ظاهر کند!
این هم معنایش این نیست که ما میخواهیم محجور کنیم، که قرآن را دست دراز نکنیم؛ نه! مؤدبانه دست دراز کنیم!
خواندناش برکت، نگاه داشتناش برکت، نگاه کردناش برکت، اما مطلقا در حرمت قرآن دقت بفرمایید!
این است که شب عاشورا، تمام اصحاب ابی عبدالله، فرمودند؛ همه، همه!
رفتند در حجرهها، مشغول آماده کردن وضعیت شخصیشان شدند، فردا جنگ در پیش دارند!
چون آقا جانشان، آنروز غروب برای آنها (که داریم یواش یواش به دههی محرم شمسی نزدیک میشویم)
چون محرمی که آن سال در دوازده ماه شمسی واقع شد، از ۱۲ مهر بود تا ۲۱ مهر.
۲۱ مهر آن سال، روز عاشورای قمری بود.
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها۱۳
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی۱۳
#قسمت_آخر
🌹🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
علامه حسن زاده آملی.
🔸الهی خروس را سحر باشد و حسن را نباشد ؟!
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
19.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیارت عاشورا به همراه متن
با صدای علی فانی
#زیارت_عاشورا
#از_همگی_التماس_دعا
#اعمال_ماه_رجب
#چله..
هر روز زیارت امام حسین ع
🌹🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
12.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 قرائت دعای ماه رجب
🔶 استاد صمدی آملی
................................
🌹🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💠#غرور_كاذب
♦️نفس خاطى خودم را مخاطب قرار داده ، گويم : اى هالك ! چه چيزى تو را به خدايت مغرور كرده است كه نزد او اعمال فاضح به انجام مى رسانى ؟! برخيز و به سوى كسى كه تو را آفريده و به صورتى كه خواسته قرار داده است سفر كن ! آيا نمى بينى كه ماسواى او، پيش در خانه اش به اعتكاف نشسته اند؟! چرا به سوى او پر نمى كشى و عمر را در قيل و قال سپرى مى كنى ؟!
♦️و در سوال و خواب ، فرومايگى مى كنى ؟! فرصت را غنيمت شمار و از غصه فارغ شو! تسويف را كنار گذار، كه وضيع و شريف را از ميان برد. نزد پروردگار بخشنده ات حضور ياب ، كه حضور موروث نور است ! و بلكه نور على نور است .
♦️ (( والله نور السموات و الارض )) ، و (خداوند) نور جمال آنهاست . مگر قرآن را نخوانده اى كه خداوند فرمود: است : (( من جاهد فينا لنهدينهم سبلنا )) .
🔹مگر سخن امام صادق (عليه السلام ) را نشنيده اى كه
♦️فرمود: (( علم تنها به تعلم حاصل نشود؛ بلكه نورى است كه بر قلب آن كس كه خداوند خواهد هدايتش كند، بتاباند ))
منبع:#رساله_لقاء_الله ، #ص_31
حضرت علامه حسن زاده آملي ره
#شاخه_طوبي
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
4_671561043452887337.mp3
6.11M
نامه ها برنامه ها ۱۴
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها۱۴
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی۱۴
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
کانال شاخه طوبی
نامه ها برنامه ها ۱۴ #شرح_نامه_ها_برنامه_ها۱۴ #حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی #استاد_صمدي_آملي #فایل_صوتی
نامهها بر نامهها ۱۴
قسمت ۱
اعوذ باللّه من الشیطان الرجیم
بسماللهالرحمنالرحیم
الْحَمْدُللّه رَبِّ العالمین , ثُم الصَّلاَةُ وَ السَلامُ علی جمیع الانبیاء و المرسلین
و علی سیدنا ابی القاسم محمد (ص) و علی آله الطيبين الطاهرین المعصومین
یکی از عبارات در این کتاب شریف بیان حدیثی است از امام امیرالمؤمنین علیه الصلوة و السلام نسبت به فرزند بزرگوارشان محمد بن حنفیه. در عبارت دارند که؛
ولي الله اعظم، امام اوّل (ع) به فرزندش محمّد بن حنفیه اندرز همی کرد که:
"درجات بهشت به عدد آیات قرآن است و در رستاخیز به قاری قرآن گویند بخوان و بالا برو، و بعد از نبیّین و صدّیقین کسی در بهشت به
رتبت وی نمیرسد؛
تبرکاََ حدیث را هم بخوانیم:
امام به فرزندشان فرمود: پسرجان بِدان، واعلم أنَّ درجات الجنة علی عدد آیات القرآن
که ترجمهاش را خواندیم: درجات بهشت به عدد آیات قرآن است.
فإذا كان يوم القيامة: وقتی روز قیامت برپا شود،
يُقال لِقارئ القرآن اقرأ وارق: به قاری قرآن گفته میشود که بخوان و بالا برو.
فلا يكون في الجنة بعد النبيّين والصدّیقین أرفعُ درجة منه.": بعد از نبیّین و صدّیقین کسی در بهشت به درجه و رتبهی قاری قرآن نیست.
این حدیث شریف در حقیقت تفسیر انفسی قرآن کریم در همهی آیاتی است که خدای متعال در آن آیات راجع به بهشت، اوصاف بهشت، درجات بهشت، درهای بهشتی، نعمتهای خدای متعال در این مراتب بهشت [بیان فرمود.]
به هر حال نوعا قرآن کریم راجع به قیامت و وجه مثبتات مردم و اعمالشان در قيامت میخواهد حرف بزند، راجع به بهشت و درجات بهشت فرمایشات را پیاده میفرماید.
چه اینکه آنهایی هم که بد اند و اعمال نامطلوب دارند، از آنها تعبیر به درکات جهنم میشود که در حقیقت بهشتیها خودشان بهشت میشوند و جهنمیها هم خودشان جهنم میشوند. منتها از باب اینکه هم بهشتیها و هم جهنمیها در مقام توحید باشند، بدانند که ایجاد از حق است، اسناد اعمال به خودشان هست، آیات به زبان اینکه؛ خدا بهشتیها را به بهشت میبرد، جهنمیها را به جهنم میبرد، برای اینکه قاری قرآن از توحید غافل نباشد.
وگرنه حقیقت امر این است که ذات اقدس حق متعال، انسان را که بر اساس اختیار او آفریده است و به او همهی اعضاء و جوارح را به عنوان نِعم الهیه تقدیم کرد،
نامه ها برنامه ها ۱۴
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها۱۴
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی۱۴
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
نجمش به سیر مستقیم در اوج وحدت شد مقیم از کثرتش دیگر چه بیم کوتاه کن افسانه را
#علامه_حسن_زاده_آملی #نجم_الدین
@shakhehtoba