eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
؛💠🔸💠🔸💠🔸 ؛🔸💠🔸 ؛💠🔸 ؛🔸 ؛💠 ⚜بسم الله الرحمن الرحیم⚜ 🌅سوره هایی که در آن خداوند تبارک و تعالی فرمان به گفتن(قل)می دهد، معنی آن این است که آدم بگوید و عمل کند. 🌅سوره شریفه فلق را آدم بعد از سوره کافرون می خواند. در این سوره یک پناهگاه ذکر شده است و چهار چیز که آدم باید از آن فرار کند. اول و دوم آن (من شرّ ما خلق و من شرّ غاسق اذا وقب) ذکر شده که آدم از آن ها باید فرار کند، یعنی این ها آفت هستند. 🌅این که خدا فرمود بگو پناه می برم به ربّ فلق یعنی آدم باید پناه ببرد به آن جا که پناه گاه است. اگر به پناهگاه نرفت، این آفت ها به او آسیب می رسانند و او را از بین می برند. 🌅آدم باید هم آفت را بداند و هم پناهگاه را بداند. در سوره فلق پناهگاه ذکر شده است لذا آدم باید به ربّ فلق پناه ببرد، فلق یعنی روشنی و آدم می بایست به ربّ روشنی پناه ببرد، چون آنی که آدم را هدف قرار می دهد در تاریکی و ظلمت است،لذا آدم باید از ظلمت به در بیاید و به روشنی برود و به ربّ روشنی که عبارت از ذات اقدس اله است و به معرفت خداوند تبارک و تعالی که همان روشنی است که به انسان داده می شود پناه ببرد. 💠 🔸💠 💠🔸💠 @Shakhehtoba 🔸💠🔸💠 💠🔸💠🔸💠
؛🍁🍃🍁🍃🍁 ؛🍃🍁🍃🍁 ؛🍁🍃🍁 ؛🍃🍁 ؛🍁 ⚜بسم الله الرحمن الرحیم⚜ ➿ آنی که ما باید از آن فرار کنیم و آفتی که ما را تهدید می کند، آن (شر ما خلق) است. (شر ما خلق)چیست که ما باید از آن به ربّ فلق پناه ببریم؟ ربّ فلق معرفت خداوند تبارک و تعالی است. فلق یعنی روشنی، معرفت است که برای آدم روشنی می آورد. ➿ باید بدانیم که ما آدم هستیم و آدم این بدن نیست، بلکه همانی است که خدا می فهمد. خدا فهمی اصل آدم است و نباید آسیب ببیند. آفت هایی که به بدن یا پوست آدم می رسد، آفت آدمیت آدم نیست، این ها آفت پوست است. آفت آدم عبارت از جهل آدم است که آفت اصل آدم است و آن عبارت از شر ما خلق است. ➿ ما خلق یعنی مخلوقات خداوند تبارک و تعالی که این مخلوقات شری دارند. آفات عبارت از شرور است. مخلوق را خداوند خلق کرده است، آیا شر از خداوند تبارک و تعالی است؟ ➿خیر،از خداوند تبارک و تعالی خیر صادر می شود. شرّ تابع نیستی است، خداوند هستی بی نهایت است و چون هستی بی نهایت است لذا معنی ندارد که شرّ از او صادر شود. منتهی چون هستی مخلوقات محدود است، این هستی محدود یک شرّی به دنبال دارد. ➿یک شروری هستند که آفت بدن و کمالات حیوانی آدم است و یک شروری هستند که آفت اصل آدم است، چون در این جا فرمود که ما خلق بنابراین کل مخلوقات خداوند یک شری دارند نفرمود بعضی ها شر دارند، بعضی ندارند. ➿ آدم است که این مخلوقات آفت او هستند لذا باید از آفت این مخلوقات به ربّ فلق پناه ببرد. 🍁 🍃🍁 🍁🍃🍁 @Shakhehtoba 🍃🍁🍃🍁 🍁🍃🍁🍃🍁
هدایت شده از آرشیو کانال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حُسن عالـم را به ايرا برده‌اند   جـــان آدم را به ايرا برده‌اند    نوح و ابراهيـم و موساي كليم       ابـن مريـم  را به ايرا برده‌اند... @shakhehtoba
آقای من!در نزد اولیاء الله مجرب است که اکثار ذکر شریف یا حی یا قیوم یا من لا اله الا انت موجب حیات عقل است.وقتی با خدایت خلوت کن که بدن استراحت کرده باشد؛و از خستگی به در آمده باشد و در حال امتلاء و اشتهاء نباشد. در آن حا با کمال حضور؛مراقبت و ادب مع الله؛خداوند سبحان را بدان ذکر شریف می خوانی.عدد ندارد.اختیار مدت با خود جنابعالی است؛مثلا در حدود بیست دقیقه یا بیش تر و بهتر اینکه کم تر از یک اربعین نباشد.بیش ترش چه بهتر. قرائت قرآن مجید در شب و روز ترک نشود,هر چند به قدر پنجاه آیه بوده باشد.طهارت را حفظ کنید؛حتی با طهارت بخوابید. آقای من!باید با تانی؛رفق و مدارا به راه بود,نه با سرعت و اضطراب.جسارة عرض میکنم هیچ چیز از خدا جز خدا مخواه که چون صد آمد نود هم پیش ماست.از تو حرکت از خدا برکت. قم/حسن حسن زاده آملی دهم شهرالله المبارک/1403 ه.ق1362/4/1ه.ش منبع:نامه ها برنامه ها @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شفاعت @Shakhehtoba 🍀 _______________ #استاد_علامه_حسن_حسن_زاده_آملی
هدایت شده از آرشیو کانال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دفاع مقدس جبهه #استاد _صمدی_آملی_حفظه_الله @shakhehtoba
هدایت شده از آرشیو کانال
محرم و عزاداری سید الشهدا علیه السلام.mp3
5.28M
درباره محرم و عزاداری سید الشهدا علیه السلام حضرت علامه حسن زاده آملی روحی فداه سال ۱۳۵۸ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امامی مذهبم از لطف سبحان - به قرآن و به عرفان و به برهان من و دینداری از تقلید هیهات - برون آ از دعابات و خیالات خداوندم یکی گنجینه صدر - به بخشوده است رخشندهتر از بدر در این گنجینه عرفان است و برهان - در این گنجینه اخبار است و قرآن چو تقلید است یک نوع گدایی - نزیبد با چنین لطف خدایی @shakhehtoba
هدایت شده از آرشیو کانال
گفتگوی مختصر با خدا، روضه انسان ساز است.mp3
7.01M
گفتگوی مختصر با خدا، روضه انسان ساز است الله @shakhehtoba
این رو ببین: افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) - سیر تحقیقی در مقتل حضرت سیدالشهداء (ع) https://lahzenegar.com/play/2om4M
هدایت شده از آرشیو کانال
پیرامون سیر تحقیقی مقتل سیدالشهدا ع_ 1.mp3
13.01M
🔷 افاضات حضرت استاد صمدی آملی پیرامون سیر تحقیقی مقتل سیدالشهدا ع 📣 جلسه اول 📅 یکشنبه ۸ مهر ۹۷ ✅ کانال اخبار قائم (عج) 🆔️ @shakhehtoba
هدایت شده از آرشیو کانال
سیر تحقیقی مقتل سیدالشهدا.mp3
13.71M
🔷 افاضات حضرت استاد صمدی آملی پیرامون سیر تحقیقی مقتل سیدالشهدا ع 📣 جلسه دوم 📅 دوشنبه ۹ مهر ۹۷ ✅ کانال اخبار قائم (عج) 🆔️ @shakhehtoba
هدایت شده از آرشیو کانال
سیر تحقیقی مقتل سیدالشهدا _3.mp3
14.32M
🔷 افاضات حضرت استاد صمدی آملی پیرامون سیر تحقیقی مقتل سیدالشهدا ع 📣 جلسه سوم 📅 سه شنبه ۱۰ مهر ۹۷ ✅ کانال اخبار قائم (عج) 🆔️ @shakhehtoba
هدایت شده از آرشیو کانال
. 💠ای عزیز بدون نردبان معرفت نفس نمی شود امام زمان شناس شد پس خویش را دریاب و انتظار زمانی ظهور امروز و فردا و سوف سوف نکن که پشیمان می شوی، بلکه انتظار عقلانی داشته باش که هر روزت از دیروز بهتر باشد. . @shakhehtoba
هدایت شده از آرشیو کانال
هدایت شده از آرشیو کانال
سرّ باقی بودن حضرت بقیه الله از مقالت بلند عارف جناب شیروانی از کتاب حدائق السیاحه تبرک بجوییم.منت خدای را که فقیر را همچون آفتاب روشن شده است که کیمیاگر از اجزای متفرقه اکسیری ساخته بر نقره طرح میکند و آن نقره را طلای احمر می گرداند. حال آنکه نقره در اندک زمان پوسیده و ناچیزمی شود. و طلا برعکس آن چندین هزار سال باقی و برقرار و بر یک حال و منوال است و نابود نمی شود. پس اگر ولی خدا مانند آن کیمیاگر از اکسیر التفات و توجه خویش ، بدن خود را همرنگ روح گرداند و باقی و دایم سازد بدیع و بعید نباشد بلکه بر خلاف آن عجب باشد. آنان که منکر وجود ذی وجود آن حضرت اند و لفظ مهدی و صاحب الزمان را تاویل می کنند ، از کوردلی ایشان است و الا به اندک شعور چه جای انکار است؟ " والله یهدی من یشاء الی صراط المستقیم " اگر دل که عرش رحمان است به سوی آسمان حقیقت دهن باز کند و خواهان شروق نور حق شود، البته خداوند فیاض دهن باز را بی روزی نمی گذارد.کوتاهی و قصور از این سوست نه از آن سو. به تعبیر باقرالعلوم - علیه السلام - قلب منکوس است که دل سرنگون است. چون کاسه ی وارونه است که دهن آن به سوی زمین و پشت آن به سوی آسمان است. باران که ببارد قطره ای از آن نصیب چنین کاسه ای نمی شود. ظرف دیگر دهن آن به سوی آسمان باز است و به اندازه ی گنجایش خود از آب باران بهره می گیرد.دل ها با باران رحمت رحیمیه این چنین اند. منبع : نامه ها و برنامه ها @shakhehtoba
هدایت شده از آرشیو کانال
سیر تحقیقی در مقتل سیدالشهدا_۴.mp3
14.39M
🔷 افاضات حضرت استاد صمدی آملی پیرامون سیر تحقیقی مقتل سیدالشهدا ع 📣 جلسه چهارم 📅 چهارشنبه ۱۱ مهر ۹۷ ✅ کانال اخبار قائم (عج) 🆔️ @shakhehtoba
هدایت شده از آرشیو کانال
هدایت شده از آرشیو کانال
صدا زدن حروف مقطعه قران (يا كهيعص و يا حمعسق ) على اندر غزا بودى ندايش   حروف منفصل اندر دعايش ندا مى كرد به ((كهيعص ))   به ((حمعسق )) آن قطب عباد غزا يعنى جنگ ، عُبّاد و عَبَدة و عابدون جمع عابد است . اين رمز در مورد حروف مقطعه شاهد و نمونه ديگرى است از آنچه در بيت سوم همين باب گفته آمد كه اين حروف مقطعه اشاراتى به كنوز و اسرار دارند و يكى از آن اشارات همين است كه از جناب مولى الموالى امير المؤ منين (عليه السلام ) نقل شده است كه در جنگها قبل از شروع به كارزار مى فرمود: يا هو يا من لا هو الا هو يا كهيعص و يا حمعسق لا حول و لا قوة الا بالله . سپس دست به شمشير مى فرمود و به كارزار مى پرداخت . منبع:جلد دوم شرح دفتر دل-شارح: استاد صمدی آملی @shakhehtoba
هدایت شده از آرشیو کانال
@ shakhehtoba
هدایت شده از آرشیو کانال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله زارع و بیان قصیده ای از علامه حسن زاده آملی(حفظه الله). قصیده یائیه‌ی به نام "صحراویه" @shakhehtoba
قصیده یائیه‌ی فارسی ما به نام "صحراویه" شامل یکصد و بیست و دو بیت به سبک قصیده یائیه‌ی معروف میرفندرسکی سروده شده است، بدین مطلع: گرنه کارت دلبری و غارت و یغماستی  پس چرا اینسان جمال خویش را آراستی  گر نه شیدای تو ام ایشاهد یکتای من پس چرا جوش و خروشم در دل شبهاستی نی که من تنها شدم شیدای آن حسن آفرین هر کجا رو آورم صدها چو من شیداستی در شکنج تار تار زلف افشانت همی یکجهان آشفته اندر غلغل و غوغاستی چون تو صاحب دولت حسن و بها در روزگار من بچشم خویشتن هرگز ندیدم راستی به چه معشوقی که خود هم عشقی و هم عاشقی وه چه جادویی که هم با ما و هم بی ماستی سالها در جستجویت کوه و هامون گشته ام همچو آن ماهی بدریا کآب را جویاستی هم دل و هم دلبر و هم جان و هم جانانه ای هم انیس و هم مونس رندان بی پرواستی هم ره و هم رهرو هم یاری و هم یاوری علّت اولایی و هم غایت قصواستی ظاهر و باطن تویی و اول و آخر تویی ای تویی آنچه که پیداهست و نا پیداستی عرش و فرش و عقل و نفس و لوح و کرسی و قلم جملگی از پرتو آن جان جان بر پاستی ... @shakhehtoba