eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال شاخه طوبی
ادامه ♻️#نماز نماز معراج عشق #جلسه_دوازدهم #بخش_دوم مراتب هفت گانه ذکر 💠مراتب #هفت_گانه ذكر و
♻️ نماز معراج عشق 💠مراتب ذكر و 🔸۵_ ذکر یا صلات روح 🔸۶_ ذکر یا صلات خفی 🔸۷_ ذکر یا ذات احدی 🔸۵_ ذکر یا صلات روح : که مصلی با شهود در مقام روح که وادی مقدس است « نفخت فیه من روحی » که ذکر روح با شهود حضرت حق در این وادی مقدس از کثرت اسما و مظاهرش گذشته و به وحدت رسیده 🔸۶_ ذکر یا صلات خفی : به فرمایش استادم جناب حسن زاده آملی روحی فداه انسان دارای یک کانال سری است بین خود و خدای خود که هیچ کس بدان آگاه نیست و تمام اسرار و مناجات پنهانی اش از این کانال سری رد و بدل میشود و رزق معنوی اونیز از این کانال سری جاری است آب زلال و مائده آسمانی از این کانال است . اگر از هر آلودگی پاکش نگاهدارند . همه طیبات است مثل روزی رسل الله که میخورند و به عمل صالح تبدیل میشود 🌱بعضی از اهل معرفت این کانال را اسم اعظم خدا دانستند که مصلی شهود غیب (هو الباطن) رسیده لااله الا هو و صلاتش باطنی و از این کانال است 🔸۷_ ذکر ذات احدی در مقام فنای عبد و بقای بالله : صلات حقانی در این مقام رخ میدهد که مصلی هیچ نمی‌بیند حتی خود و نمازش را و شاهد ذات احدی است و نماز در این مقام ذکر الله اکبر است که حق خود ذاکر است و خود مذکور لاهو الا هو ✅واین مراتب هفت گانه همه ی مراتب وجود است و قرآن و انسان و ذکر🌷 📚منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره اين كتاب با مقدمه حضرت علامه حسن زاده رضوان الله تعالی علیه نوشته شده است 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
هرکس میخواهد مقام و منزلتش را نزد خدا بداند پس بنگرد منزلت و مقام خدا را به نزد خود ؛ زیرا که خداوند بنده ی خود را به همان مقامی می‌رساند که بنده ی خدای خود را به همان مقام عظمت قائل شد ( هرچه خدای را دوست داشتی , به همان درجه و بیشتر خدا دوستت دارد ) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی، آن خواهم که هیچ نخواهم. @shakhehtoba
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 جلد اول 🔸حضرت آقا از معرفت شهودی تعبیر به «دارایی» و از معرفت فکری تعبیر به « دانایی مفهومی » می کنند. معرفت فکری از سه حهت « عالم مفهومی» ، « علم و دانایی مفهومی» و « معلوم مفهومی » تشکیل می شود. همانند این که شما می دانید این خانه منزل شماست. در این شناخت، شما عالم و فهم شما علم و دانایی و منزل شما معلوم مفهومی است. معرفت شهودی هم مانند علم فکری از سه ضلع شاهد و شهود و مشهود تشکیل می یابد.حرف شیخ الرئیس این است که شما در مقام روح باید فقط مشهود را ببینید نه خود و شهودتان را. ☘🍁☘🍁☘ انسان در مقام روح نباید از خدا طلب کند که او را بشناسد،و حتی شناخت خدا راطلب نکند حتی نزدیک شدن به او را. 🔸معنای حضور این است که آدم هیچ وقت به فکر حضور نیفتد،انسان باید دائما حضور داشته باشد ،نه اینکه صبح تا ظهر کار کند بعد بفکرش برسد برود نماز بخواند ،خوشا بحال انان که دائما در نمازند ،معنای سخن حضرت امیر مومنان که میفرماید من چون خدای متعال را میبینم نماز میخوانم این است ☘🍁☘🍁☘🍁 🔸فرق امامان با ملایک عالین این است که چون ایشان در قوس صعود تمام مراتب را طی کرده اند، آن قوه و شانیت را دارند که هم در مقام حیرت باشند و هم به اذن خداوند به درد مردم برسند و در عین حال لحظه ای خود را نبینند اما ملایک مهیمین این توان را ندارند و لذا آن ها به اذن خداوند هیچ کاری نمی کنند و اذنی به آن ها داده نمی شود چون آن ها توان انجام کاری را ندارند. جلد اول 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
علامه حسن زاده آملی،اربعین کلیمی، از اول ذی القعده تا دهم ذی الحجه است. خُنک آنکه در این ایام جمع هر دو سفر کند و میقاتش در قربانگاه عاشقان یعنی منی بُود. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
کانال شاخه طوبی
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 #شرح_مراتب_طهارت جلد اول #جلسه_بیست_و_سوم #بخش_اول 🔸حضرت آقا از معرفت شهودی تعبی
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌼 🍀شناخت و معرفت اشیا اگر به‌واسطه‌ حواس پنجگانه صورت گیرد "معرفت حسی" و اگر به‌واسطه وهم و خیال صورت گیرد "معرفت خیالی" و اگر به‌واسطه عقل انجام گیرد "معرفت فکری" و اگر به واسطه قلب صورت پذیرد "معرفت شهودی" نامیده می‌شود. پس طلب عرفان و شهود تا زمانی که در مقام قلب باشد بسیار نیکو و پسندیده است. زیرا جبلی قلب بر شهود است. اما همین که از مرتبه‌ی قلب بالاتر رفت و به مرتبه‌ی روح رسید، شهود و عرفان نیز کنار می‌رود و او می‌شود و او، و این مقام توحید محضه است. ☘🍁☘🍁☘🍁 🍀حظ به معنای نصیب و بهره است. انسان وقتی در مسیر انسانی به راه افتاد و شروع به تسبیح پروردگار نمود بعد از مدتی از جانب خداوند توقع حقیقت و واقعیتی که عطایش از آن جانب امید می‌رود دارد. دلش می‌خواهد بعد از عبادتش بهره‌ای نصیب او شود، مثلا فرشته‌ها را زیارت کند و ... . همین طلب حظوظ و بهره‌های شریفه، در مقام روح بی‌طهارتی به حساب می‌آید و این منافاتی با طهارت در مقامات پایین‌تر ندارد که؛ حسنات الابرار سیئات المقربین. 🌿در اوایل راه می‌فرمایند اگر علم فکری مقدمه‌ی علم شهودی قرار بگیرد، بسیار خوب و نیکو است. اما در مرتبه‌ی روح نه‌تنها علم فکری و طلب آن حجاب سالک می‌شود بلکه درخواست و طلب علم شهودی نیز مانع از طهارت مرتبه‌ی روح خواهد بود. ☘🍁☘🍁☘ 🍀 عموما ما در نمازهای‌مان سعی می‌کنیم تمام ذهن و افکار خود را متمرکز حق کنیم و دائما به فکر او باشیم، که اگر لحظه‌ای از او غفلت کنیم از حضور به در خواهیم رفت. اما باید بدانیم که این در حقیقت فکر حضور است نه خود حضور. چرا که در مقام حضور، انسان مبهوت در جمال و جلال حضرت کبریایی است‌ که اصلا لحظه‌ای به فکر حضور نمی‌افتد. و این مصرع؛ "خوشا آنان که دائم در نمازند" نیز اشاره به همین مرتبه‌ی انسانی دارد. 🌿خدایا ما که از فهم این اسرار این‌همه لذت می‌بریم آنان که به‌راستی این مقام را چشیده‌اند در چه سروری هستند؟ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📎 « اگر کوه محبت امیرالمومنین علی (ع) را بپذیرد، متلاشی می‌شود!» 🔻 بخشی از گفتگو با آیت الله فروغی 🔷 برنامه تلویزیونی - قسمت ۱۳ ◦ @shakhehtoba
‍ 💠آثار ثواب و گناه در شكل دادن به ذات انسان ♦️گناه و ثواب را ، دعا و ذكر و حضور و مراقبت را نيز تكوينا در ذات انسان بلكه در بيرون از ذاتش آثار عجيب و غريبي است چنانكه انساني كه فكرش را به دوام منصرف به قدس جبروت كرده است ♦️شروق نور و حقّ در سرّش صفا و جلالي ونور و ضيائي پديد مي آورد زيرا كه نفس انساني خو پذير است و آنكه مصاحب با ملكوتيان است به خوي آنها در مي آيد و كسي كه به صفات آنها متصّف شده است سعادتمند است و سعادت انسان همين است . 📚 در و و حضرت علامه حسن زاده آملي ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
♦️خصوصیّت عدد چهل و اربعین کلیمی 💠خواجه آگاه است که عدد اربعین در تکمیل ناقصان دخلی عظیم دارد ،چه در عالم اسراری عجیب است.مثلا اولوالعزم پنج تن و اصحاب کساء پنج تن ، وانگهی هر یک خامس اهل کساء ، و نماز واجب شبانه روز در پنج وقت ، آری «الأرواح جنود مجندة». اربعین کلیمی در پیش داری «و واعدنا موسی ثلاثین لیلة و أتممناها بعشر فتمّ میقات ربه أربعین لیلة...»الأعراف/142.به هوش باش و این کمترین را فراموش مکن. 💠سعدی مگر از خرمن اقبال بزرگان یک خوشه ببخشند که ما تخم نکشتیم 💠دل ، آیینة جمال نمای هو، و سفینة دریای اوست. خود را باش که یار طبیب دردمندان است.وه لسان الغیب چه خوش گفته است: عاشق که شد که یار به حالش نظر نکرد ای خواجه درد نیست، و گرنه طبیب هست 💠خدای متعالی سینه ات را طور سینا کند،و دیده ات را به نور لقایش رشگ ضیــاء گرداند.بـــزرگان فرموده اند: هر که بعد از نماز صبح و مغرب هفت بار«بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوّة إلاّ بالله العلیّ العظیم» وسی مرتبه «سبحان الله و الحمد لله و لا إله إلا الله و الله أکبر» بگوید از جمیع آفات و بلیّات در امان خدای تعالی است. 💠به می سجّاده رنگین کن گرت پیرمغان گوید / که سالک بی خبر نبود ز راه و رسم منزلها 💠تن به دنیا دار و دل به مولا ،تا نام و مونست شود و پیغام او آرامشت دهد که دلِ عاشق به پیغام بسازذ. و حقیقت کشف این است که میان دل و دلدار حجاب نبود. جهد کن که در همه حال سرت با یار بود، نه در کوچه و بازار! بخصوص در هنگام نماز که «المصلی یناجی ربّه» و مناجات بین دو کس است ، بنگر تا با که نجوی داری و دو بودن چگونه است؟ 💠و اما بدان که چهل یعنی فعلیت شی. که در چهل تمام حقیقت درون ظهور میابد. از بزرگان داریم که فرمودند:شخص که چهل سالکی رسیده هر آنچه کاشته است درو میکند.تمام موجودات ازارض و سماء همه در چهله هستند. 💠امام صادق (ع) فرمود : به راستی بنده ی خدا تا چهل سال نشده در وسعت است و چون به چهل سال رسید خداوند به دو فرشته وی وحی کند که من به بنده خود عمر بیش دادم براوسختی وشدت کنید واو را خوب بپائید وکم وبیش وکوچک وبزرگ کارهایش را بنویسید . 💠العبد الآبق حسن حسن زادة آملی .21/9/1350 هـ ش . " 📗 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
💠 راه اندازی کانال معرفی آثار حضرت علامه حسن زاده آملی ره و استاد صمدی آملی و دیگر شاگردان در کانال گنجینه شاخه طوبی در ایتا ⬅️معرفی کتب و آثار ارزشمند حضرت علامه حسن زاده آملی ⬅️ بیانات و سخنرانی ها ( صوتی و تصویری ) و شرح دروس ⬅️ عکس ⬅️مقالات رسالات در موضوعات قرآنی فلسفی و عرفانی برای علاقه مندان ⬅️ تقویم نجومی حضرت علامه حسن زاده آملی ⬅️ فایلهای صوتی و کتب چاپ شده پیرامون آن ⬅️فروش کتاب و ارسال پستی سفارشات به سراسر کشور برای علاقه مندان کانال گنجینه شاخه طوبی 👇👇👇 @shakhehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec
☘️خداوند هم «ساعت زنگی» دارد. علامه حسن زاده آملی : بنده سالیان درازی است که از این ساعت زنگی استفاده میکنم و چه بسيار پيش آمده است كه ساعت مصنوعى خود را با ایبن ساعت زنگی تنظیم کرده ام!! ساعت زنگی خداوند آیه «‏ قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحى‏ إِلَيَّ أَنَّما إِلهُكُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَمَنْ كانَ يَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صالِحاً وَ لا يُشْرِكْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً» می باشد که به فرموده امام صادق هر کس آن را پیش از خواب قرائت کند در هر زمانی که اراده کرده باشد برخواهد خواست (، كلمه ۵۳۴) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
إلهی، همه گویند بِده، حسن گوید بگیر. @shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
♻️#نماز نماز معراج عشق #جلسه_بیست_و_ششم 🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃 💠معناى اللّه اكبر ♦️راوى حضرت حسين بن على (عل
♻️ نماز معراج عشق 🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁 💠 💠اللّه اكبر: بايد مؤذّن در حين كثرت به وحدت برسد وقطره‏وار به درياى وحدت واصل شود، همچو امواج كه از دريا خيزد و با وى در آميزد واز دريا ناگزير است. (حضرت استادم جناب حسن‏زاده آملى روحى فداه). 💠حيرت عرفانى: وبا اين معرفت به حيرت بنشيند. قال رسول خدا (صلّى الله عليه وآله وسلّم) فرمود: «لااُحْصىثَناءً عَلَيْك، انت كما اثنيتَ على نَفسِك»؛ يعنى 🍃ما نتوانيم حق حمد توگفتن *** 🍃 با همه كرّوبيان عالم بالا "سعدي" 💠در حالى كه سرّش گوياى «اللّهم زِدنى فيك تحيّرا»؛ يعنى مىگفت: اِلهى معرفتم را چنان فزون فرما كه آن كثرت معرفت به وجوه ونِسبِ اَسمايى به حيرت عرفانى برسد(11). 💠اشهد ان لا اله الا اللّه: كه مؤذن از كثرت رسته و به وحدت رسيده و به شهود مىبيند وگواهى مىدهد كه در كلّ وجود يك خداى (يكتاى همه) بيش نيست: 💠يعنى شرق وغرب همه عالم شئون اللّه‏اند و اوست هوالظاهر والباطن. 💠پس به ظاهر وجود سفر كنى يا به باطن، همانجا ذات وصفات حق در تجلّى است وهمه اشياى عالم مظاهر صفاتند وصفات، مظاهر حضرت ذات. 💠پس به هر جا روكنى، حتى وجود خودت، همه جا وجه اللّه است. 💠«كل وجود تحت تدبير روح مدبّر كلّ است». ذرّه ذرّه وجود و روح وسرّم گواه وحدت تدبير حق است. ♦️«فلا تجعلوا للّه أندادا وأنتم تعلمون»)؛ 💠يعنى وقتى اللّه روح مدبّر كل است وربُّ العالمين، پس قرار ندهيد برايش شريكى، در حالى كه شما آگاه به تدبير صنع هستيد. 📚منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
روز جمعه اول ماه ذى القعده 1392 ه- ق، كه باز شروع به كرده بودم، در قبضى عظيم به سر مى ‏بردم. به محضر مبارك جناب استاد علامه طباطبائى (شرّف اللّه نفسه القدسية) تشرّف حاصل كردم و عرض كردم : در قبضى عظيم افتاده ‏ام، چيزى بفرماييد تا از آن رهايى يابم و بسطى روى آورد. در شب دوم آن ماه، بحمد اللّه حضورم خوب بود و بسيار بى ‏تابى داشتم و به توجّه نشستم،پس از چندى مختصر روشنايى آميخته با تاريكى مشاهده كردم، معلومم شد كه مراقبت تاريك است و صاف و زلال نيست. در صبح دوم اين اربعين دوبار خودم را در حال توجّه بسيار نورانى ديدم، و در همان حال مى ‏گفتم: «الحمد للّه، معلوم است كه مراقبتم خوب است». دستور: اى عزيز، در حال قبض، ذكر «يا باسط» به عدد اسم «قابض» بسيار نافع است كه بسط مى آورد؛ چنان كه جهت حلّ بايد به عدد عقد خواند، و جهت عقد بايد به عدد حل. به نكته 504 كتاب ما رجوع بفرماييد. اى عزيز، در ق باش كه آب را براى تشنه آفريدند؛ همان گونه كه تو تشنه آبى، خود آب هم تشنه توست. اين حقير گفته است: (ديوان، ط 2، ص 404): غافر و تائب آمدند طالب مذنب از ازل بی‏شمر اسم حق همى اين سمت اقتضا كند تشنه به سوى آب و خود تشنه تشنه است آب گدا خدا خدا كند خدا گدا گدا كند 📗 16 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 عالم به سرالقدر آرام است ، دلسوزی هم دارند اما این دلسوزی دلیل نمی شود تا دست تصرف در نظام هستی دراز کنند . چون می دانند این عمل خلاف ادب است و لذا در سکوت تام قرار می گیرند ؛ یعنی سکوت در تمامی مراتب . سکوت در مرتبه ی زبان ، هیچ نمی گویند . سکوت در مرتبه ی خیال ، ذهن خود را پراکنده نمی کنند . سکوت در مرتبه ی عقل ، به حقایق چون و چرایی ندارند . سکوت در مرتبه ی قلب ، " هو الاول و الآخر و الظاهر و الباطن " را احساس می کنند . ☘🍁☘🍁☘🍁 به طور کلی همه ی موجودات سه وجود کتبی و لفظی و عینی دارند که وحود عینی آن ها چهار قسم است : ۱- وجود مادی دارند که همان جسم طبیعی آنهاست . ۲- وجود مثالی در عالم مثال دارند . ۳- وجود عقلی در عالم عقل دارند . ۴- وجود الهی دارند که در اسماء و صفات الهی اند . « و إن من شیء الا عندنا خزائنه» ( حجر/۲۲) هر شیئی که می بینی نزد ما خزائنی دارد . 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 زیارت صاحبنا « م ح م د » ابن العسکری امامُ زمانِنا (عج) در روز جمعه 🌸 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
عج 💠لفظ انتظار کد است لفظ قیام کد است لفظ فرج کد است . یا بقیه الله ما از تو انتظار داریم تو دست ما را بگیری همین الان نه فردا نه بعدا همین الان! لذا تا حدودی معنی بقیه الله خیر لکم از همین جا روشن می شود که یکی از اسماء ایشان خیر الله است چون بقیه الله است. ایشان بقیه الله است یعنی اگر ایشان نبود خدا باقی نبود و واقعا اگر ایشان نبود و واسطه فیض نبود ما راهی به خدا نداشتیم لذا اسم ایشان باقی است و ایشان باقی است و بقیه خدا است. خدا باقی است نه یعنی فیض خدا باقی است لازم نیست تقدیر بگیریم بقیه الله یعنی باقی مانده خدا و بقیه شیئ از جنس همان شیئ است اگر چیزی از جنس خدا بود می شود بقیه او .ل لذا است که ایشون ولی الله الاعظم است . 💠امروز را دریابیم که فردا دیر است روز غدیر به صراحت قرآن دین کامل شده است و در محضر دین کامل همین الان هستیم لذا اینطور نیست که امام زمان برای کامل کردن دین باید بیاید! لذا باید خود را لحظه به لحظه بسازیم تا شباهت بیشتری به ایشان پیدا کنیم روزه مان روزه قوه وهم روزه قوه عقل روزه قلب شود . اینقدر ابن الوقت نباشیم و منتظر شب جمعه و ماه رمضان و... نباشیم که ما آقا را داریم که صاحب الزمان است ایشان پدر زمان است ما هم به تاسی از ایشان ابو الوقت شویم 💠ایشان امامند و ما پیرو ایشان باشیم چطور می شود بگوییم یا صاحب الزمان در حالی که خودمان ابن الزمان هستیم ؟ تمام کارمان این شده که فقط می گوییم آقا بیایند و نمی گوییم ما برویم و ما به محضرشان مشرف شویم. آخر الان به برکت چه کسی سحر برمی خیزیم ؟ و به برکت چه حقیقتی زنده ایم؟ مگر نه اینکه در دعا داریم به ایشان است که باران می بارد و...پس به وجود این واسطه فیض است که خورشید می تابد و ما نفس می کشیم و ما تعقل می کنیم و به برکت ایشان است که نماز می خوانیم . او قائم است یعنی او قوام نظام هستی است! لذا اگر کسی به علم شهودی و حضوری ایشان را ببیند می بیند که هر لحظه در محضر اوست که حاضر است! ما هر لحظه که رشد می کنیم آقا است که ما را می برد گویا آقا است که نفس ما است لذا است که فرموده اند : من عرف نفسه فقد عرف امام زمانه لذا او غائب حاضر است . 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢