eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 عالم به سرالقدر آرام است ، دلسوزی هم دارند اما این دلسوزی دلیل نمی شود تا دست تصرف در نظام هستی دراز کنند . چون می دانند این عمل خلاف ادب است و لذا در سکوت تام قرار می گیرند ؛ یعنی سکوت در تمامی مراتب . سکوت در مرتبه ی زبان ، هیچ نمی گویند . سکوت در مرتبه ی خیال ، ذهن خود را پراکنده نمی کنند . سکوت در مرتبه ی عقل ، به حقایق چون و چرایی ندارند . سکوت در مرتبه ی قلب ، " هو الاول و الآخر و الظاهر و الباطن " را احساس می کنند . ☘🍁☘🍁☘🍁 به طور کلی همه ی موجودات سه وجود کتبی و لفظی و عینی دارند که وحود عینی آن ها چهار قسم است : ۱- وجود مادی دارند که همان جسم طبیعی آنهاست . ۲- وجود مثالی در عالم مثال دارند . ۳- وجود عقلی در عالم عقل دارند . ۴- وجود الهی دارند که در اسماء و صفات الهی اند . « و إن من شیء الا عندنا خزائنه» ( حجر/۲۲) هر شیئی که می بینی نزد ما خزائنی دارد . 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 زیارت صاحبنا « م ح م د » ابن العسکری امامُ زمانِنا (عج) در روز جمعه 🌸 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
عج 💠لفظ انتظار کد است لفظ قیام کد است لفظ فرج کد است . یا بقیه الله ما از تو انتظار داریم تو دست ما را بگیری همین الان نه فردا نه بعدا همین الان! لذا تا حدودی معنی بقیه الله خیر لکم از همین جا روشن می شود که یکی از اسماء ایشان خیر الله است چون بقیه الله است. ایشان بقیه الله است یعنی اگر ایشان نبود خدا باقی نبود و واقعا اگر ایشان نبود و واسطه فیض نبود ما راهی به خدا نداشتیم لذا اسم ایشان باقی است و ایشان باقی است و بقیه خدا است. خدا باقی است نه یعنی فیض خدا باقی است لازم نیست تقدیر بگیریم بقیه الله یعنی باقی مانده خدا و بقیه شیئ از جنس همان شیئ است اگر چیزی از جنس خدا بود می شود بقیه او .ل لذا است که ایشون ولی الله الاعظم است . 💠امروز را دریابیم که فردا دیر است روز غدیر به صراحت قرآن دین کامل شده است و در محضر دین کامل همین الان هستیم لذا اینطور نیست که امام زمان برای کامل کردن دین باید بیاید! لذا باید خود را لحظه به لحظه بسازیم تا شباهت بیشتری به ایشان پیدا کنیم روزه مان روزه قوه وهم روزه قوه عقل روزه قلب شود . اینقدر ابن الوقت نباشیم و منتظر شب جمعه و ماه رمضان و... نباشیم که ما آقا را داریم که صاحب الزمان است ایشان پدر زمان است ما هم به تاسی از ایشان ابو الوقت شویم 💠ایشان امامند و ما پیرو ایشان باشیم چطور می شود بگوییم یا صاحب الزمان در حالی که خودمان ابن الزمان هستیم ؟ تمام کارمان این شده که فقط می گوییم آقا بیایند و نمی گوییم ما برویم و ما به محضرشان مشرف شویم. آخر الان به برکت چه کسی سحر برمی خیزیم ؟ و به برکت چه حقیقتی زنده ایم؟ مگر نه اینکه در دعا داریم به ایشان است که باران می بارد و...پس به وجود این واسطه فیض است که خورشید می تابد و ما نفس می کشیم و ما تعقل می کنیم و به برکت ایشان است که نماز می خوانیم . او قائم است یعنی او قوام نظام هستی است! لذا اگر کسی به علم شهودی و حضوری ایشان را ببیند می بیند که هر لحظه در محضر اوست که حاضر است! ما هر لحظه که رشد می کنیم آقا است که ما را می برد گویا آقا است که نفس ما است لذا است که فرموده اند : من عرف نفسه فقد عرف امام زمانه لذا او غائب حاضر است . 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
موجودات در هر موطنی حکمی دارند و لذا باید احکام هر نشئه را مطابق با همان مرتبه پیاده کرد. شما حق ندارید احکام نشئه عقل را در نشئه‌ی طبیعت پیاده کنید و دست تصرف در موجودات عالم دراز کنید. به عنوان مثال شما در مرتبه‌ی عقل فقط کلیات را می‌گیرید اما نمی‌توانید این کلیات را در مرتبه‌ی ماده مثلا با چشم ببینید چون کلیات اصلا با چشم دیده نمی‌شوند. در عین حال می‌فرمایید تمام این مراتب در جای خود حقند. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
بدان كه طلب رؤيت حضرت كليم عليه السلام بعد از رياضت اربعين كليمى بوده است، چه اين‌كه و واعدنا موسى ثلاثين ليلة ماه ذى القعده بوده است، و اتممناها بعشر دهه نخستين ذي الحجة؛ و در علّت اتمام به عشر آمده است كه لسواك استاك آخر الثلاثين قبل الإفطار؛ و چون اربعين را به اتمام رسانيد بدان نعم الهى كه در سوره اعراف آمد تشرف يافت: وَ وٰاعَدْنٰا مُوسىٰ ثَلاٰثِينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْنٰاهٰا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقٰاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً وَ قٰالَ مُوسىٰ لِأَخِيهِ هٰارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَ أَصْلِحْ وَ لاٰ تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ وَ لَمّٰا جٰاءَ مُوسىٰ لِمِيقٰاتِنٰا وَ كَلَّمَهُ رَبُّهُ قٰالَ رَبِّ أَرِنِي أَنْظُرْ إِلَيْكَ قٰالَ لَنْ تَرٰانِي وَ لٰكِنِ انْظُرْ إِلَى الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَكٰانَهُ فَسَوْفَ تَرٰانِي فَلَمّٰا تَجَلّٰى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَكًّا وَ خَرَّ مُوسىٰ صَعِقاً فَلَمّٰا أَفٰاقَ قٰالَ سُبْحٰانَكَ تُبْتُ إِلَيْكَ وَ أَنَا أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ قٰالَ يٰا مُوسىٰ إِنِّي اصْطَفَيْتُكَ عَلَى النّٰاسِ بِرِسٰالاٰتِي وَ بِكَلاٰمِي فَخُذْ مٰا آتَيْتُكَ وَ كُنْ مِنَ الشّٰاكِرِينَ وَ كَتَبْنٰا لَهُ فِي الْأَلْوٰاحِ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ مَوْعِظَةً وَ تَفْصِيلاً لِكُلِّ شَيْءٍ فَخُذْهٰا بِقُوَّةٍ وَ أْمُرْ قَوْمَكَ يَأْخُذُوا بِأَحْسَنِهٰا سَأُرِيكُمْ دٰارَ الْفٰاسِقِينَ (الاعراف 143-146). در اربعين و ليله و ميقات و رؤيت و تجلى و ربّ مضاف به موسى و كلمه ربه و امر كليم به نظر به جبل و دك جبل و صعق موسى و نعمى كه بعد از اتمام اربعين بدانها تشرف يافت و لطائف بسيار ديگرى كه در آيات ياد شده آمده است بايد تأمل به سزا شود و همچنين در رواياتى كه از اهل‌بيت عصمت در اين باب مأثور است، و ما به برخى از آنها در شرح عين 28 و 47 كتاب «سرح العيون في شرح العيون» اشارتى نموده‌ايم». 📗 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
💠اين كه نوشته هايي ديروزي و امروزي را از آشنا و بيگانه مي بينيم كه دانسته يا ندانسته به دوستي يا دشمني ، بسي از شايعات و عادات و عرفيات را به قرآن و اسلام اسناد مي دهند كه اگر اندكي از بسيار ومشتي از خروار رابه قلم اوريم بايد بيهوده و ياوه ، دفتري كلان را انباشته و آكنده از مٌهمل بنگاريم . 💠قرآن كريم منطق وحي و حقّ محض و صدق مطلق است ، قرآن و عرفان و برهان از هم جدايي ندارند ، شرط انصاف اين است كه مسائل و وقايع را از خبرهً بدانها كه عالم روحاني اسلام شناس واقعي است بپرسند ، و هر چه را كه در ميان طوائف مسلمانان و جامعهً آنان پديده آمده است به اسلام و قرآن اسناد ندهند . قرآن و عالم و آدم از قلم اعلاي يك حقيقت نگاشته شده اند "بالعدل قامت السماوات والارض" حضرت علامه حسن زاده آملي ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
إلهی، همه سَرِ آسوده خواهند حسن دلِ آسوده. @shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
♻️#نماز نماز معراج عشق #جلسه #بیست_و_هفتم 🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁 💠#اذان_وحدت 💠اللّه اكبر: بايد مؤذّن در
♻️ نماز معراج عشق 🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁 💠تذكر مجدّد 💠أشهد أن محمّدا رسول اللّه؛ يعنى با معرفت وطهارت وبندگى يافتم وشهادت مىدهم كه محمّد (صلّى الله عليه وآله وسلّم) فرستاده خداست براى هدايت وتكميل بندگان. 💠اشهد انّ عليا ولى اللّه؛ يعنى با دستورات مكرّر و اكيد رسول اللّه (صلّى الله عليه وآله وسلّم) و نصّ قرآن و كشف، دانسته شهادت مىدهم كه على (عليه السلام) بعد از رسول اللّه ولايت مطلقه بر خلق دارد و صاحب اختيار وامام بلافصل است: «يا أيّها الذين آمنوا أَطيعوا اللّه وأطيعوا الرسول وأولى الأمرِ مِنكم»(17)؛ يعنى اى كسانى كه ايمان آورديد، فرمان خدا را اطاعت كنيد ورسول خدا وصاحب اختياران خود را. 💠«واطيعوا الرسول»؛ اطاعت پيامبر كنيد كه آيينه صفات واَسماى حق است و ولى اللّه مطلق وعارف باللّه و واسطه غيب و شهادت وآن چه گويند وكنند، در پرتوعصمت است: 🍃«وما ينطق عَنِ الهَوى اِنْ هُواِلاّ وَحْى يُوحى»، همه وحى است. 💠وآن چه از آب حيات دهند، كوثر است و از كانال سرّشان كه مُطَهَّرند ونصيب كسى نيست جز مُطَهّرون. 💠و «أولى الأمر منكم» كه: «إنّما يُريدُ اللّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُم الرِّجسَ أهْلَ البَيتِ ويُطَهِّرَكُمْ تَطهيرا»(18) هستند، و ايشان را حق ولايت تصرف حقانى در وجود انسان است و فاتح قلوب: 💠نه مسلّط بر جسم‏ها: «فَذَكِّرْ إنَّما أنْتَ مُذَكِّر لَسْتَ عليهم بِمُصَيْطِر»(19)؛ اى پيامبر، توحيد وقيامت را به مردم تذكّر ده ومجبورشان بر پذيرش مكن كه توتسلّط اجبارى ندارى، جبّاران مسلّط بر جسم‏اند وتو و پيامبران ديگر واولياى حق، فاتح قلوب باذنِ اللّه‏ايد: 🍃حق اليقين: هوشهود الحق حقيقة فى مقامِ عَيْنِ الجَمع الاَحديّة. 📚منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 ✅وقتی انسان در مقام روح تقرب به خدا دارد ،این حال برایش پیش بیاد که نزدیک شده است ،همین میشود دوری برای اینکه احساس به او دست داده است آنسویی میشود، در این موقعیت انسان باید در سکوت تام باشد ،نه اقتضای وجود بگیرید نه عدم زیرا خدا داناتر است به احوال ما ✅عارف در مقام روح در توجه تام حق است و آن توجهی است که عارف حتـّی به توجه خود نیز توجهی نداشته و یکپارچه در حضور حق می باشد. زیرا همین که انسان فکر کند که در حضور است به نحوی برای خدا شریک قائل شده است.اصلا در فکر حضور افتادن به نحوی در شرک افتادن است البته نه آن شرکی که کفر آور باشد. در جلسات قبل معنای این شرک را به عرضتان رساندیم. گفتیم که طهارت در هر مرتبه از مراتب وجودی انسان نسبت به مرتبه ی بالاتر نجاست شمرده می شود و انسان برای ارتقای وجودی باید بیش از گذشته قوی شود و بالاتر بیاید. ✅ادب مع الله ایجاب می کند که بدون اذن و امر به تصرف در برنامه ای از برنامه های چرخ نظام تکوینی و حکمی از احکام کتاب تشریعی، دست تصرف به چیزی دراز نکند. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
☘️☘️ کسانی که دیرتر می گیرند پخته تر می شوند و بهتر و برتر می گیرند. برخی را می شناسیم که زود راه برایش باز شده است، و لکن اکثر حرفهای او ساحلی است نه لجّه ای، اما برای جناب آخوند ملا حسینقلی همدانی پس از بیست و دو سال راه باز شده است و چه اهل راز شده است. به نکته 641 کتاب هزار و یک نکته این کمترین توجّه بفرمایید: مرحوم آخوند مولی حسینقلی همدانی (رضوان اللّه تعالی علیه) در حکمت از شاگردان مرحوم حکیم متأله ملا هادی سبزواری است، و در عرفان و سیر و سلوک از شاگردان مرحوم سید علی شوشتری. جناب آخوند ملا حسینقلی بعد از بیست و دو سال سیر و سلوک نتیجه گرفت و به مقصود رسید. و خود آن جناب گفت: «در عدم وصول به مراد سخت گرفته بودم تا روزی در نجف در جایی (گویا در گوشه ایوانی) نشسته بودم، دیدم کبوتری بر زمین نشست و پاره نانی بسیار خشکیده را به منقار گرفت و هر چه نوک می زد خورد نمی شد، نان را ترک گفت و پرواز کرد و برفت؛ پس از چندی بازگشت، به سراغ آن تکه نان آمد باز چند بار آن را نوک زد و شکسته نشد، باز برگشت و بعد از چندی آمد و بالأخره آن تکه نان را با منقارش خورد کرد و بخورد، از این عمل کبوتر ملهم شدم که اراده و همّت می باید». طالبان را صبر می باید بسی طالب صابر نباشد هر کسی 📗 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
💠دیدگاه علامه حسن زاده آملی نسبت به حضرت معصومه (س) ♦️آیت‌الله حسن رمضانی می‌گفت: چندین سال قبل، دانشگاه قم برای تجلیل از مقام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گردهمایی تشکیل دادند و از من خواستند که واسطه شوم و حضرت استاد علامه حسن زاده آملی را برای این مجمع دعوت کنم. ♦️معمولا حضرت استاد به خاطر کسالت و اشتغالات فراوانشان این دعوت‌ها را قبول نمی‌‌کردند، اما وقتی این مساله را مطرح کردم با کمال صفا و صمیمیت و تمام وجود، سریعا قبول کردند. @shakhehtoba ♦️حتی به مسئولین آنجا تماسی نگرفتیم که وسیله‌ای برای حضور استاد در مراسم بفرستند. خود ایشان به محل جلسه تشریف آوردند و به محض حضور در مجلس، جلسه منقلب شد و قرار نبود ایشان سخنی بگویند، اما اصرار مسئولین و دیگران ایشان را به حرف آورد و جمله‌ای که با تمام وجود فرمودند و ابراز کردند و همه را منقلب کرد این بود: «اگر برای من ممکن بود و مواجه با مشکل نمی‌‌‌شدم برای تجلیل از شخصیتی مانند فاطمه معصومه سلام الله علیها این مسیر را سینه‌خیز می‌‌آمدم!» ♦️همچنین علامه می‌فرمود: «ما امام‌زاده زیاد داریم و خود موسی بن جعفر علیهماالسلام فرزندان زیادی داشتند، اما کدام یک از ایشان مانند فاطمه معصومه (س) درخشید و منشأ خیرات و برکات شد و باید یک مقام ثبوتی باشد که این مقام اثبات رقم خورده باشد و ای کاش من می‌‌توانستم در این مسیر این‌طور به محضر شما تشرف پیدا کنم.» حضرت علامه حسن زاده آملي ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
30.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
-گزیده ای از سخنرانی های علامه حسن زاده آملی کاری از کانال علامه دهر 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
🌠 🌠 🌠 🌠 ؛●➼‌┅═❧═┄═❧┅ 👈 به دستور حضرت استادم علامه آقا سيد محمد حسين طباطبايى (رضوان اللّه تعالى عليه) از اول ماه ذى القعده تا دهم ذى الحجه 1389 ه ق، در اربعين كليمى بودم وَ واعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثِينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ... (سوره اعراف، آيه 142)؛ در اوائل ماه ذى الحجه مذكور به توجه نشسته بودم، انتقالى روى آورد تا در كنار نهرى گذارم افتاد، درخت انجيرى در كنار آن نهر بود و انجير بسيار داشت، دو دانه از انجير آن درخت را خورده ام وَ التِّينِ وَ الزَّيْتُونِ؛ و در شبهاى ديگر هم كم و بيش حشر با افرادى بود، و گاهى سؤال و جواب هم پيش مى ‏آمد. تبصره: در بيان و تفسير كريمه ياد شده و اربعين كليمى به شرح عين 28 و 47 سرح العيون في شرح العيون رجوع شود. (ط 1، ص 423 و 585). دستور: شبى در قم در معيّت حضرت استاد علامه آقا سيد محمد حسين طباطبايى (روحى فداه) به سوى منزل آن جناب كه بيت المعمور اين كمترين بوده است مى ‏رفتيم، در اثناى راه به من فرمود: قبل از آن كه به توجّه بنشينى: «سوره مباركه و الضّحى، و الم نشرح را بخوان كه براى انتقال، و صفاى باطن، و رؤياى صالح ه در حال توجّ ه بسيار مفيد است». 👈 اى عزيز، بعد از آن كه فرعون هلاك شد حق (تعالى) با كليمش عليه السّلام بناى مواعده گذاشت، قوله (سبحانه): وَ إِذْ فَرَقْنا بِكُمُ الْبَحْرَ فَأَنْجَيْناكُمْ وَ أَغْرَقْنا آلَ فِرْعَوْنَ وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ. وَ إِذْ واعَدْنا مُوسى‏ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ... (سوره بقره، آيه 50 و 51)؛ تا فرعون نفس را نكشتى از اربعين كليمى لوحى بر موسى روح لائح نخواهد شد. ؛●➼‌┅═❧┅┄═❧┅ 🍀 واقعه 14 ؛●➼‌┅═❧┅┄═❧┅ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
🔸..ملاصدرا ، هنگامی که در کهک زندگی می‌کرد، برای عرض ادب و توسل به بارگاه کریمه اهل بیت فاطمه معصومه سلام الله علیها مشرف می‌شد. از وی نقل شده: هرگاه در زمینه مسائل علمی، مشکلی برایم پیش می‌آمد که از حلّ آن عاجز می‌ماندم، با پای پیاده از کهک به قم می‌رفتم و به کنار قبر حضرت فاطمه معصومه - سلام اللّه علیها - رفته، از آن حضرت استمداد می‌نمودم. با این کار، مسأله و مشکل من حل می‌شد و سپس به روستای کهک باز می‌گشتم ؛ در یکی از این سفرها در جوار قبر فاطمه معصومه یک مساله مهم و پیچیده فلسفی یعنی اتحاد عاقل و معقول در یک مکاشفه عرفانی، برایش حل شد. او خود در این زمینه می‌گوید: مساله اتحاد عاقل و معقول از مشکلترین مسایل فلسفی است که تاکنون هیچ فیلسوف مسلمانی توفیق حل آن را پیدا نکرده است. من با توجه کامل به سوی خدای سبحان از او خواستم که مشکل برایم حل شود ؛ دری از رحمت حق بر من گشوده شد و در این مورد معرفت جدیدی برایم حاصل شد. «کنت حین تسوید هذا المقام بکهک من قری قم، فجئت الی قم زائرا لبنت موسی ابن جعفر مستمدا منها و کان یوم الجمعه فانکشف لی هذا الامر» هنگام نوشتن این بحث من درقریه کهک قم بودم.از آنجا رهسپار قم شدم، به زیارت دختر موسی بن جعفر سلام الله علیها مشرف گردیدم و از آن حضرت در حل این مساله یاری جستم. به برکت او در روز جمعه این مطلب بر من کشف گردید. 📗 حضرت علامه حسن زاده آملی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
ای همه آسمان شده، خیره به هر نگاه تو چشم رضا ستاره شد، مانده کنارِ ماهِ تو لشگرِ حوریان ببین، برگِ خزانِ مقدمت آمده تا که بال خود، فرش کند به راهِ تو 🌺ولادت حضرت معصومه (س) مبارک🌺 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
37_۲۰۲۳_۰۵_۲۰_۲۱_۴۷_۵۴_۳۶۰.mp3
2.12M
عملی چه زمانی میتوان از ذکر اختصاصی و دستورالعمل ها خصوصی استفاده کرد ؟ رخش می‌باید تن رستم کشد هر موقع دهان قوی تر شد براش غذا خواهد آمد اما حقیقتا بگوید من تشنه ام دستورالعمل عمومی اول باید خوب باشد ... بزرگترین ریاضت ریاضت علمی است ... پله به پله #دستورالعمل 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
✳️ طهارت مراحلى دارد. مراعات همۀ مراحل طهارت، طهارت دهان، چشم و تمام ملكوت و نيّت و جان و قلم و غذا، با خانواده و عايله و رفقايش به‌طور مطلق كند. اگر چنين انسان طاهرى در اين نظام هستى دست‌كم يك اربعين بگيرد. چنانكه امام باقر عليه السّلام فرمود، و يك چلّه كشيك نفس بكشد، و مواظب خودش باشد، آن‌گاه اگر دروغ درآمد، رها كند. چهل روز خود را مواظب باشيد، ملكوت احوال خويش را مواظبت نماييد، آن‌گاه ببينيد. چون اويس از خويش فانى گشته بود آن زمينى آسمانى گشته بود عده‌اى چنين هستند من و شما نيز بايد چنين باشيم. در رحمت الهى بسته نيست. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a