eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
60 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
📙 هیچ کتابی را در اثبات حجت بهتر از نیافتم. 📙خود قرآن، تبیان است که هیچ گاه زمین خالی از با بدن عنصری نیست. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 تمام کارمان این شده که فقط می گوییم آقا بیایند و نمی گوییم ما برویم و ما به محضرشان مشرّف شویم. آخر الآن به برکت چه کسی سحر بر می خیزیم؟ و به برکت چه حقیقتی زنده ایم؟ مگر نه اینکه در دعا داریم به ایشان است که باران می بارد... پس به وجود این واسطه ی است که خورشید می تابد و ما نفس می کشیم و ما می کنیم و به برکت ایشان است که نماز می خوانیم. 🌅او است؛ یعنی او قوام نظام هستی است. لذا اگر کسی به علم و ایشان را ببیند می بیند که هر لحظه در محضر اوست ک حاضر است. ما هر لحظه که رشد می کنیم، آقا است که ما را می برد، گویا آقاست که نفس ماست. لذا است که فرموده اند: « من عرف نفسه فقد عرف امام زمانه » لذا او غائب حاضر است. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کتاب وجود خود را فهمیده ورق بزنید 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
🍂 🍂 💠 انسان کامل مظهر ربوبیت حق است؛ یعنی همانطور که خداوند، موجودات را خلق می کند و ایشان را به سوی کمالات لایق خودشان سوق می دهد، انسان کامل هم به عنوان جانشین ربّ العالمین این استعدادها را شناسایی کرده و آن ها را به سوی کمال هدایت می کند. این از مختصات نفس نبوی است که مربوط به اسم شریف « الظّاهر » است؛ @shakhehtoba 🌱و صاحب مقام که است مأمور است به اسم شریف « الباطن »، استعداد مستعدین کمال را شکوفا سازد. 🔸لذا چه بسا ممکن است بر سر راه شکوفایی استعداد صاحب نفس مستعدّی در نشأه ی طبیعت، مانعی پیش آید و حوادثی چون تصادف، بدن مادی او را که مرکب نفس ناطقه ی او بود زایل کرده و او را از به فعلیت رسیدن در همین نشأه باز دارد؛ 🍃اما در عالم برزخ انسان کاملی که صاحب مقام ولایت است، همین استعداد نهفته در او را شناسایی کرده و در همان عالم، راه رسیدن به فعلیت تامه را برایش مهیا سازد که در این امر، شرط لازم، وجود همان استعداد شخص است؛ و اگر این شرط لازم نباشد، ولو با افاضه ی انسان کامل، نیز او توان پذیرش نخواهد داشت. _______________________ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
کانال شاخه طوبی
#كانال_شاخه_طوبي #حضور_و_مراقبت #مجلس_سوم #درس_هجدهم ♦️#بذر_عبادت 💠اين زيارت ، بذري است كه شما د
🔴 زيارت تو ، حج تو ، مكه تو ، كربلاي تو و اين نماز تو فقط بذري است كه مي افشاني و از آن به بعد اوست كه بايد سبزش كند ما چه مي دانيم ؟ شايد به صلاح ما نباشد كه اين بذر الان سبز شود و بايد رويش آن عقب بيفتد ، اگر دستت رسيد از شاخه ي آن در خت ميوه اي بچيني بچين ، نوش جانت و اگر دستت نرسيد ، ناراحت نباش سرت را به پاي اين در خت بگذار و به پا بوس اين درخت برو و آن را ببوس و بر در اين بارگاه باش تو فقط باش ، بعد از آن چكار داري هر چه ميشود بشود انسان بايد آن تسلّم ولايت را پيدا كند و بداند كه همين است و بس نبايد به اين كه چه مي دهند و چه نمي دهند كاري داشت ، اگر انسان فكر گذايي داشته باشد ضربه مي خورد ، حضور_و_مراقبت 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 💢
إلهی، ذوق مناجات کجا و شوق کرامات کجا. فراز ۵۲ @shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
♻️#نماز نماز معراج عشق #جلسه #چهل_و_سوم ♦️وقتى بنده نمازش باطنى و قلبى شد، خدا را با فرشتگانش در
♻️ نماز معراج عشق 💠جهر واخفات (بلند و آهسته خواندن نماز) ♦️و در حدّ شرع نمازهاى جهريه مغرب و عشا و صبح است كه حمد و سوره‏اش براى مردان بايد با جوهر صدا باشد. در نمازهاى اخفاتيه ظهر و عصر، حمد و سوره را آهسته بخوانند و زن‏ها نماز جهريه را با نبودن نامحرم، مختار بين جهر و اخفاتند و با وجود نامحرم مأمور به اخفا. ♦️آيا جهر در نماز را بيم رياست؟ 🔹ريا پديده خودبينى و خلق بينى است، كه من هستم و خلق هم بايد مرا به خوبىهايم بشناسند، پس بايد عبادتم را آنها ببينند: 🔹«كَالّذى يُنْفِقُ مالَه رئاءَ النّاسِ و لايُؤمِنُ بِاللّه‏ِ وَ الْيَوْمِ الاخِر»(1)؛ همانند كسى كه مالش را براى رؤيت و ديد مردم انفاق مىكند و ايمان به خدا و قيامت ندارد، كه براى خدا و لِلّه انفاق كند و اين انفاق را دو شرك احاطه كرده: يكى خودبينى و ديگر خلق‏بينى كه از عقيده به مبدأ و معاد خالى است، و اين انفاقِ ريايى را طوفان شرك تباه مىكند. امّا اگر از خود و ماسوى سفر كرديم، جز خدا نخواهيم ديد، و بايد بدين‏جا برسيم كه: 🔹وى را نتوان يافت به تسبيح ونماز * تا بتكده از بتان، توخالى نكنى(2) 🔹واگر خود وخلق را بنده خدا وموظّف به ادب بندگى دانستيم واگر همه را در حال انجام وظيفه نگريستيم، ريا معنى ندارد كه بنده‏اند وكار خود مىكنند. واگر عبادت، سلوك عاشقانه بود، وغير از رضاى معشوق وقرب حضرتش هدفى نبود، حتما ريا را به آن دستى نيست. 🔹بلند خواندن اگر در حالت هشيارى باشد، بيم انانيّت است وخودنمايى واگر در حالت هَيَمان وبىخودى باشد، فرياد را هم گناهى نيست وزياد آهسته خواندن را هم فنائى است كه بقاى باللّه نداشته باشد، والاّ ظهور داشت وبقاء، و وجود را اثر است. و بايد تو معتدل باشى، تا اقتداى به توامكان پذير باشد. 🔹«ولا تَجْهَر بِصَلاتِكَ ولا تُخافِتْ بِها وَابتَغِ بَيْنَ ذلِك سَبيلاً»(3)؛ نمازت را با صداى بلند مخوان، كه ما از جان بنده خود، به اونزديك‏تريم وشما را چشم شهود نيست و «نحن أقْرَبُ اِلَيه مِنكُمْ ولكِنْ لا تُبْصِرُون»(4). دوست نزديك‏تر از من به من است * وين عجب‏تر كه من از وى دورم اين سخن با كه توان گفت كه دوست * در حضور من ومن مهجورم 🔹و در خطاب با احباب، ادب نگاه داريد وصداى بلند خلاف ادب حضور است وچنان آهسته مخوان كه جان خويش را نشنوانى. بگذار گوش جانت هم از لذت اين مخاطبه بهره‏مند گردد. واگر امام جماعتى، مأمومين هم به تواقتدا كنند، چون تو واسطه فيض وقافله سالار معراجى و واسطه رحمت تا لذت مخاطبه وانس را بچشند. پس اگر هشيارى حدّ اعتدال، ادب حضور است واگر در هيمان حضورى، كه جهر واخفات از هشيارى است و عاشق شيدا را به زير وبم خطاب، ملامت نكنند. به علاوه، زير وبم، ازنائى است نه ازنى. دَمْدَمه اين ناى از دم‏هاى اوست * هاى وهوى روح از هيهاى اوست "مثنوي" (1). بقره (2) آيه 264. (2). تفسير خواجه عبداللّه، ج 1، ص 113. (3). اسراء (17) آيه 110. (4). واقعه (56) آيه 85. 📚منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 💢
🍀آن كه در معرفت نفس غور كند، خود را يك شخص متمد داراى مراتب بيند كه هر مرتبه را حكمى خاص است ، و در عين حال مرتبه بالا حقيقت مرتبه پايين و پايين رقيقت بالا است . چنانكه بدن مرتبه نازله نفس ‍ است ، و مع ذلك همه افعال مراتب از يك هويت است 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a