eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال شاخه طوبی
. 🔴#کانال_شاخه_طوبی #حضور_و_مراقبت #جلسه_هشتم #درس_چهل_و_ششم ♦️#علم_انسان_کامل 🔺در
. 🔴 ♦️نکته ای در وضو و حورالعین 🔺وضو،عجیب نجات بخش است،حقیقت آن حورالعین که در روایات به من و شما وعده دادند،همین حضرت وضو است.که وضو نور چشم انسان می گردد.لذا فرمودند در هنگام وضو گرفتن چشم خود را باز کنید که آب بدان برسد و آن را تطهیر کند. 🔺زیرا انسان وقتی به بازار و مغازه و اداره و کوچه و خیابان می رود و دوستان و آشنایان را زیارت می کند، دایما اشکال و هیآت بسیاری را با چشم خویش ملاحظه می نماید. 🔺انسان نمی تواند بگوید من برای اینکه در اجتماع آلوده و بی طهارت نگردم،پس از صبح تا به شب از منزل نمی روم و با خلق خدا ارتباط برقرار نمی کنم. 🔺این عمل مثل آن است که چشم که شأنی از شؤون نفس است،بخواهد ارتباط خود را با گوش و دهان و بینی قطع کند. 🔺نمی توان آلودگیها را به طور کلی از اجتماع برداشت و هرگز با ورود در اجتماع آلوده نشد،زیرا هر شأنی در شأن دیگر اثر می کند و بدین ترتیب است که حال انسان نوسان پیدا می کند. #درس_چهل_و_هفتم 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
إلهی، انسان ضعیف کجا و حمل قولِ ثقیل کجا. فراز۷۹ @shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
♻️#نماز نماز معراج عشق #جلسه #هشتاد_و_یکم 💠#حضور_القلب_فى_الصلوة ♦️سعى كنيد بفهميد كه نمازتان د
♻️ نماز معراج عشق 💠: شهود حق است و ادب حضور ♦️قيام از ركوع: خدايا تو فرمودى: «قُومُوا للّه قانتين»(41)؛. بقره (2) آيه 238. خاضعانه در اطاعت خدا باشيد. ما با ادب ركوع كرديم و خاضعانه سر از ركوع برداشتم، خدايا قلب‏ها به دست تواست و تو مقلّب القلوب هستى، توقلب‏ها را دگرگون مىكنى، توعبادات را بر پيامبرت، به قول وعمل، براى ما تشريع كردى وپيامبرت نماز به پا داشت ♦️وفرمود: «صلّوا كما رأيتمونى أصلى»؛ اين‏طور كه مى بينيد من نماز مى خوانم بخوانيد ♦️وتوفرمودى: «وما يَنْطِقُ عَنِ الهَوى * إنْ هُوَ إلاّ وحى يُوحى»(42) . نجم (53) آيه 3 ـ 4. پيامبر از هواى نفس سخنى نمىگويد و گفتارش فقط وحى است، قبول كرديم ♦️وفرمودى: «مَن يُطع الرسول فقد أطاع اللّه»(43)؛ نساء (4) آيه 80. هر كس فرمان پيغمبر را اطاعت كند خدا را اطاعت كرده، چون سخنش سخن خداست، ودَأْبِ پيامبرت اين بود كه: خدايا، در مناجاتم، گوش جانم به فرمان توست وچشم دلم جز تورا نمىبيند ومن مىدانم در اين نماز وركوعم در چشم توام ودر حضور تو، و تو در قبله منى، بلكه تو خود قبله منى ودر تمام نماز تومشهود منى ومىدانم كه تومرا مىبينى ♦️«وما يَعزُبُ عن ربك مِن مِثقالِ ذَرّةٍ فى الأرضِ وَلا فى السماءِ»(44)؛ . يونس (10) آيه 61. ذرّه‏اى چيز از پروردگارت پنهان نيست نه در زمين ونه در آسمان. ♦️«لا تُدرِكه الأبصارُ وَهُوَيُدْرِك الأبصارَ وهوالَّلطيفُ الخبير»(45)؛ چشم‏ها او را نمىبيند و عقل‏ها او را در نمىيابد و او همه را مىبيند و به همه عالم است. (45). انعام (6) آيه 103. منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
302_۲۰۲۳_۰۷_۰۹_۰۴_۱۴_۴۳_۶۴۱_۲۰۲۳_۰۷_۰۹_۰۴_۱۷_۲۴_۳۷۶.mp3
5.99M
سلسله حضرت (ره) کاری از گروه 🌱همت بلند دار که مردان روزگار 🌱از همت بلند به جایی رسیده اند 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک لطفا🙏 💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸میلاد هفتمین ستاره تابناک آسمان امامت، فرو برنده خشم در دشواری‌ها، امام موسی کاظم(ع) مبارک باد.🌸. 💐كانال شاخه طوبي 💐 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
🍃امام موسی کاظم (علیه السلام) : 🌸واللّه‏ِ ما اُعطِىَ مُومِنُ قَطَّ خَیرَ الدُّنیا وَالآخِرَةِ، اِلاّ بِحُسنِ ظَنِّهِ بِاللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ وَ رَجائِهِ لَهُ وَ حُسنِ خُلقِهِ وَالکفِّ عَنِ اغتیاب المُؤمِنینَ 🌾به خدا قسم خیر دنیا و آخرت را به مؤمنى ندهند مگر به سبب حسن ظن و امیدوارى او به خدا و خوش اخلاقى اش و خوددارى از غیبت مؤمنان. 📘بحارالأنوار، ج 6، ص 28، ح29 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a ‎‌‌‌‎ ‌ ‎‌‌‌‎
✏️ آن كه در معرفت نفس دقيق شود، می‌بيند كه او را دو قوه نظری و عملی است: قوه نظری را قوه علاّمه و نيروی بينش گويند، و عملی را قوه عمّاله و نيروی كنش گويند. اين دو قوه به منزلت دو بال نفس‌اند كه بدان‌ها به اوج حقایق طيران می‌کند تا به جنة اللقاء و جنت ذات «و ادخلي جنتي» می‌رسد. رئيس كمالات معتبر در قوه نظری معرفة اللّه است، و در قوّه عملی طاعة الله. و به حسب مراتب فعليت اين دو قوه، انسان را درجات است. «يرْفَع اللَّه الَّذِينَ آمنُوا مِنْكُم و الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْم دَرَجاتٍ» «وَ لِکُلٍّ دَرَجَاتٌ مِّمَّا عمِلُوا» «إِلَيهِ يصعد الْكَلِم الطَّيب وَالْعملُ الصالِح يرْفَعه» كلم طیّب ارواح طاهره مؤمنان است و عمل صالح كردار نيكو و معارف عقليه است كه رافع روح طيّب است. 🌿 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
کانال شاخه طوبی
. 🔴#کانال_شاخه_طوبی #حضور_و_مراقبت #مجلس_هشتم #درس_چهل_و_هفتم ♦️نکته ای در وضو و حو
. 🔴 ♦️فرق بین و 🔺فرمودند هر کار خیری که از شما سر می زند و هر کمالی که از شما ظاهر می شود را،هم ایجادا به وجود نسبت دهید،هم اسنادا.اما اگر در مسیر خلاف قدم برداشتید،درست است که وجود با شماست،اما آن را به وجود اسناد ندهید. 🔺در مقام تقوی سعی کنید دایما،غیر کمال را به خودتان اسناد بدهید.همه کمالات وجودی اعم از علم و قدرت و اراده و سمع و بصر را به خدا اسناد دهد و بگوید،هر چه کمال دارم همه از اوست،اما در موطن گناه من بد پیوند زدم. 🔺پس ایجادش از حق ولی اسنادس به بنده است: "به حول الله و قوته اقوم و اقعد" ،که به حول و قوه الهی که عین کمال است برمی خیزم و می نشینم. پس ایجاد آن به حول و قوه الهی است،ولی اسناد قیام و قعود که عین نقص است،به بنده است.زیرا در غیر این صورت اسناد نقص به حق داده است و باز او را وحدت عددی کرده است،چه اینکه,اگر ایجاد را به خودش اسناد دهد،باز هم وحدت عددی است و حضور عرفانی نمی شود. 🔺پس ای عزیز!در حضور و مراقبت عرفانی،باید بین ایجاد و اسناد فرق بگذاری،که : "بحول الله و قوته اقوم و اقعد"،را نماز به من و شما آموخته است که نماز یعنی حضور و مراقبت عرفانی قرآنی.فافهم! #درس_چهل_و_هشتم استاد 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
إلهی، چگونه دعوی بندگی کنم که پرندگان از من می رمند و دَدان رامم نیستند. فراز۸۰ @shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
♻️#نماز نماز معراج عشق #جلسه #هشتاد_و_دوم 💠#ركوع_و_قيام: شهود حق است و ادب حضور ♦️قيام از ركوع:
♻️ نماز معراج عشق 💠 «سَمِعَ اللّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ»؛ خدا سِرَّت را دانست ونيازت را اجابت كرد. 💠نماز تركيبى است از جسم وروح ♦️نصفش براى جنبه جسمانى نمازگزار ونصفش براى جنبه روحاني؛ يعنى جان وسرّ مُصَلّى ودر حقيقت، اعمال جسمانى واعمال روحانى. ♦️آثار جسمانى همانند آثار روحانى هفت قسم است كه معانى آنهاست: ⏪1 ـ قيام اول، حين تكبيرة الاحرام تا قبل از ركوع؛ يعنى ادب حضور وشهود حق. ⏪2 ـ ركوع؛ يعنى ادب خضوع در محضر حق. ⏪3 ـ قيام بعد از ركوع وشهود مجدّد. ⏪4 ـ سجود؛ مقام فناى فىاللّه. ⏪5 ـ جلوس بين دوسجده يا شهود مجدّد. ⏪6 ـ سجود دوم؛ فنا از فنا؛ يعنى فناى خود را هم نبيند، فقط هوالظاهر والباطن مشاهَد است ودگر هيچ. ⏪7 ـ جلوس براى تشهد وسلام؛ يعنى شهادت به يكتايى خدا ورسالت حضرت خاتم (صلّى الله عليه وآله وسلّم). ♦️درود به قافله سالار معراج وبندگان صالح ونمازگزاران. وآثار روحانى نيز هفت قسم است؛ يعنى معناى اين هفت پيكر جسمانى واذكارى كه در اين پيكره‏ها ذكر مىشود، و اين‏جاست كه نماز كامل تحقق مىيابد. ♦️هم چنان كه قلب اشرف نَشَئاتِ انسانى واِمام ونايب حق است در تدبير جسم، سَمِعَ اللّه لِمَنْ حَمدَهْ نيز حركتى است قلبى بين قيام وسجود واشرف هيئات وامام، در نماز كه نمازگزار نايب حق است واز طرف خدا مىگويد: خدا سرّت را دانست وخواسته‏ات را اجابت كرد:(46) (46). سبزوارى، اسرارالحكم؛ فتوحات، ج1، ص705. 🍃گفتم به كام وصلت خواهم رسيد روزى 🍃*** گفتا كه نيك بنگر شايد رسيده باشى منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
301_۲۰۲۳_۰۷_۰۹_۰۸_۱۹_۳۳_۹۶۶_۲۰۲۳_۰۷_۰۹_۰۸_۲۱_۵۰_۲۲۴.mp3
6.92M
سلسله حضرت (ره) 🍀بنای خلقت شیطان این هست که من و شما به کمال برسیم 🍀باغبان اگر امید میوه نمی‌داشت درخت نمی کاشت کاری از گروه 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
🔸️حضرت علامه حسن زاده آملی: جناب استاد ما علّامه طباطبائى صاحب تفسیر قیّم و عظیم المیزان (رضوان الله‏ علیه) فرموده است که: استاد ما مرحوم آقا سید على قاضى حکایت کرد که کسى از جنّى پرسیده است (و فرموده است شاید آن کس خود مرحوم قاضى بوده است): طایفه جنّ به چه مذهب‏ اند؟ آن جنّ در جواب گفت: «طایفه جنّ مانند طایفه انس داراى مذاهب گوناگون‏ اند، جز این که سنّى ندارند، براى این که در میان ما کسانى هستند که در واقعه‏ غدیر خم حضور داشتند و شاهد ماجرا بوده ‏اند». (به دلیل عمر طولانی اجنه) راقم سطور حسن حسن ‏زاده آملى گوید: بسیارى از صحابه در واقعه غدیر خم حضور داشته ‏اند، و به شأن نزول کریمه‏ یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرِینَ‏، به رأى العین شاهد بوده ‏اند؛ و فرموده رسول خدا (صلوات الله علیه): «ألا من کنت مولاه فهذا علیّ مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله و أحبّ من أحبّه .... را به حضور عیانى شنوده ‏اند؛ و لکن هنوز بدن رسول خدا دفن نشده بود که ...، و یا به قول سیّد حمیری در قصیده عینیه: حتّى إذا واروه فى لحده‏ و انصرفوا عن دفنه ضیّعوا ما قال بالأمس و أوصى به‏ و آثرو الضرّ بما ینفع‏ و قطّعوا أرحامه بعده‏ فسوف یجزون بما قطّعوا لاجرم آن فرقه جنّ مسلمان مؤمن را (رحمة الله علیهم) بر این قوم إنس، فضل شرف است؛ فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الْأَبْصارِ. 🔹️منبع: ،کلمه 335 ، حضرت علامه حسن زاده آملی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
علامه حسن زاده آملی : إلهی،از کتاب هاپاسخِ پرسش خواستن وحل مشکل طلبیدن،عیال سفرۀ دیگران بودن است.یا غنیّ و یا مُغنیّ،یا ملیّ و یا معطی تا کی جیره خواراین و آن باشم ودرکنارخوان آنان نشینم،هرچندبر سر هرسفره رزّاق تویی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمتی مصاحبه از حضرت علامه به واسطه تعدادی از اعضای صدا و سیما در رابطه با تشابه زبان ها 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
کانال شاخه طوبی
. 🔴#کانال_شاخه_طوبی #حضور_و_مراقبت #مجلس_هشتم #درس_چهل_و_هشتم ♦️فرق بین #ایجاد و #ا
. 🔴 ♦️ 🔺بین حضور و توحید قرآنی،اتحاد وجودی برقرار است. اگر بخواهیم از ناحیه وجود حق متعال به عالم نگاه کنیم،حرف از توحید به میان می آید و اگر از جانب تمام موجودات که مشرف به حضور انور حضرت حقند،به عالم نظر کنیم،بحث حضور به میان می آید. 🔺در حضور باید توجه داشت که اصل،حقیقت وجود است و باید در همه جا حق و وجود را ساری و جاری ببینیم و تعینات امکانی را آیات و علامات او بدانیم. 🔺دردیوان حضرت استاد از موجودات نظام هستی و آیات الهی،به عنوان روازن(روزنه ها)یاد شده و گاه از آنها به مظاهر و مجالی نیز تعبیر می کنند. 🔺موجودات تعینات امکانی،همه مجلی و محل تجلی حقند.به نحوی که به هر چه بنگریم،همان یک حقیقت است که خود را به مقدار ظرفیت این مجلی،این مظهر و این تعین،نشان می دهد. 🔺در حقیقت،عالم نمایشگاه ظهور حق است.عالم، بازار عرضه کالای وجودی خداست،که خودش را در این همه شؤونات غیر متناهیه تجلی می دهد. او ظهور و نمایش می دهد تا بنماید و برباید. #درس_چهل_و_نهم 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
إلهی،‌ گرگ و پلنگ را رام توان کرد، با نَفْسِ‌ سرکش چه باید کرد؟ فراز۸۱ @shakhehtoba