eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
نكته 820 ماه مبارك رمضان مانند ماههاى ديگر گاهى سى روز است و گاهى بيست و نه روز، شهر من الشهور يصيبه ما يصيب الشهور من النقصان. يسألونك من الاهلة قل هى مواقيت للناس. و فريقان بالاتفاق از رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم روايت كرده‏اند كه الصوم للرؤية و الافطار للرؤية. عجب اين كه مرحوم صدوق در من لا يحضر پس از نقل چند حديث كه هيچگاه ماه مبارك ناقص نمى‏شود و هميشه تمام است اصرار شديد و اكيد بر تمام بودن دائمى آن دارد. شيخ طايفه در تهذيبين به چندين وجه آن روايات را رد كرده است كه به ظاهر آنها نمى‏شود عمل كرد. اين كمترين گويد بناى شهور در جداول ازياج بر امر اوسط است كه ابتداء از محرم مى‏كنند و ماههاى فرد را سى و زوج را بيست و نه روز مى‏گيرند و در سالهاى بهزيجوح ادوط كبيسه مى‏نمايند به تفصيلى كه در كتب مربوطه محرر است بنابر اين ماه مبارك در جداول زيجات در عداد شهور فرد افتاد كه همواره سى روز است بعضى از روات آن را بشنيد و آنرا نيكو شمرد كه نقص به شهر الله نسبت نيافته است و يا آن را در نزد امام عنوان كرده است كه امام هم خوشش آمد و تحسين كرد و كم‏كم بصورت روايت درآمد و در جوامع روايى جا كرد كه شهر رمضان ثلاثون يوما لا ينقص ابدا. شهر وسطى زيج، غير از شهر حقيقى قمرى رؤيتى است كه آن را پس از تحصيل شهر وسطى با محاسبه تعديلات و تقويم شمس بايد استخراج كرد و ممكن است تا چهار ماه متوالى سى روز سى روز آيد و زياده نى، و تا سه ماه متوالى بيست و نه روز بيست و نه روز آيد و زياده نى. و زيج را جدول گويند كه شهيدين در صوم لمعه و شرح آن فرموده‏اند اعتبار به جدول نيست و به صواب و حساب فرموده‏اند و عدم اعتبار بدين جهت است كه گفته‏ايم. و روايت شعيب از پدرش از امام صادق عليه- السلام كه در تهذيب و من لا يحضر روايت شده‏است ذيل آن اين است: و شهر رمضان ثلاثون يوما و شوال تسعة و عشرون يوما و ذوالقعده ثلاثون يوما فالشهر هكذا ثم هكذا اى شهر تام و شهر ناقص و شهر رمضان لا ينقص ابدا. (انتهى ملخصا) اين نقل نص صريح در گفتار ما است. تفصيل اين مطلب را در شرح نهج البلاغه راقم (تكلمه منهاج البراعة شرح خطبه 234 ص 161 ج 1 ط 1) و بخصوص در درس 75 كتاب دروس معرفت وقت و قبله طلب بايد كرد و الله سبحانه و تعالى ولى التوفيق. هزار و يك نكته، ص: 662 @shakhehtoba
🔴 و سوم موضوع : امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى 💠اتحاد نفوس مکتفیه به نفس رحمانی و عقل بسیط نفس رحمانى را حقيقت محمدى نيز گويند زيرا كه نفس اعدل امزجه كه نفس مكتفيه(یعنی نفسی که آنچه از تحصیل کمالات ممکن است داده شده است) است به حسب صعود و ارتقاى درجات و اعتلاى مقامات عديل(مانند) صادر اول مى گردد هر چند از حيث بدأ(شروع) تكون(هست شدن و ایجاد شدن) و حدوث همچون ديگر نفوس عنصريه جسمانى است. بلكه فراتر از عديل مذكور, اتحاد وجودى با وجود منبسط مى يابد در اين مقام جميع كلمات وجوديه شئون حقيقت او مى گردند. (با توجه به این که هیچ وقت از آن سو بخل نیست لذا هر وقت از این سو قابلیت باشد می دهند و در نتیجه به حقیقت محمدی که اعدل امزجه و قابلیت تام است همه کمالات داده می شود که به او گفته می شود نفس مکتفی یعنی به تمام کمالات دست یافته و با این که این نفس نیز مانند دیگر موجودات عنصری جسمانیه الحدوث است ولی به مقامی می رسد که با آن صادر اول اتحاد وجودی پیدا می کند و تمام موجودات و کلمات وجودی شانی از شئونات او می گردند که راجع به این مقام صادر اول قبلا سخن به میان آمد.) (راجع به حقیقت محمدی جناب شیخ اکبر محیی الدین ابن عربی می فرمایند فقط به دو شخص صفت محمدی اطلاق می شود یکی شخصی که اختصاصا وارث علم از حکمی باشد که پیش از او در شرع نبوده است و دیگری شخصی که جمیع مقامات را طی کرده باشد و لا مقام است و غیر از این دو دیگران "محمدی" شناخته نمی شوند بلکه به دیگر انبیاء منسوب می گردند) منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
akhlag-21.mp3
13.46M
شرح کتاب تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا طهارة الاعراق )  توسط مهذب نفوس _صمدی_آملی_حفظه_الله جلسه ۲۱ @shakhehtoba
4_5850200186814464188.mp3
4.06M
(تندخوانی) جزء هشتم قرآن کریم با صوت استاد معتز آقایی زمان : 33دقیقه کانال شاخه طوبي @shakhehtoba
روضه،مناجات _ شماره ۸.mp3
5.91M
&شماره 8 🔊 با نوای استاد صمدی آملی @shakhehtoba
نكته 702 در شب پنجشنبه 21 ماه رجب 1387 ه ق به استاد حضرت علامه طباطبائى صاحب الميزان عرض كرده‏ ام جناب آقا دستور- العملى كه براى بين الطلوعين فرموده‏ ايد، گاهى مقدسى من گل مى‏ كند روزه مى‏ گيرم، علاوه اين كه ماه مبارك رمضان در پيش است و انسان وقتى كه سحر خورده ديگر در بين الطلوعين حالى براى خلوت و ذكر ندارد، آيا مى‏ شود كه در اين صورت دستور را در وقت ديگر انجام دهم؟ فرمودند: آقا من هم اين سئوال را از مرحوم قاضى (جناب آية الله حاج سيد على قاضى تبريزى رضوان الله عليه) كرده‏ ام، در جواب فرمود: آرى مى‏ توانى به وقت ديگر افكنى و اين آيه مباركه سوره فرقان را قرائت كرد: وَ هُوَ الَّذِي جَعَلَ اللَّيْلَ وَ النَّهارَ خِلْفَةً لِمَنْ أَرادَ أَنْ يَذَّكَّرَ أَوْ أَرادَ شُكُوراً (آيه 62) در اين كريمه خلفة و يذكر و شكور خيلى لطيف و با مقام نيك مناسب است. هزار و یک نکته @shakhehtoba
روزه _ سال اول.mp3
1.99M
💢برنامه برای کسانی که اولین سال روزه گرفتنشان هست💢 🌸🍂🍃🍂 🍂 🍃 🟪💕 تدبیر عزیزان روزه‌اولی💕🟪 💢حضرت آیت‌الله صمدی آملی: ✍در ایام ماه رمضان روزهایی که مدرسه فرزندانتان تعطیل و یا بعد از ظهری هستند با تدابیری فرآیند روزه گرفتن را برای عزیزانم تسهیل کنید مثلا: جای روز و شب را برایشان عوض کنید. یعنی فرزندان بعد از افطار تا سحر مشغول کارهای درسی، عبادات و سایر امور شخصی خودشان شوند 1⃣❣با اعمال این روش از افطار تا سحر به تدریج و آهسته بدن آنان مایعات و غذای مورد نیاز و کافی می‌گیرد. ولی اگر بعد افطار بخوابند چنین امکانی نیست 2⃣💕 با معده پر از افطار نمی‌خوابند چرا که بسیار مضر است. 3⃣💕نوعا نوجوانان نیمه‌شب بیدار نمی‌شوند و اگر به سختی بیدار شوند اشتهای درستی با حال خواب ندارند. ولی بیدار که باشند سحری را با نشاط میل می‌کنند و در طول روز از گرسنگی بی‌تابی نمی‌کنند 4⃣💕چون شب را تا نمازصبج بیدارند تبعا بعد از آن تا نماز ظهر(قبل رفتن به مدرسه) می‌خوابند و ادراک کمتری به سختی ساعات روزه‌داری دارند و عرصه برایشان غیرقابل تحمل نمی‌شود. 5⃣💕هدف ارتقاء کیفیت غذا باشد و نه افزایش کمیت.غذا با طبع خنک و تر برای مهار تشنگی. مثل ترکیب‌خیاروماست 💠 استاد صمدی آملی @shakhehtoba
4_5850200186814464189.mp3
4.11M
(تندخوانی) جزء نهم قرآن کریم با صوت استاد معتز آقایی زمان : 33دقیقه کانال شاخه طوبي @shakhehtoba
🔴 و چهارم موضوع : امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى 💠اتحاد نفوس مکتفیه به نفس رحمانی و عقل بسیط ♦️شیخ عارف محقق محیی الدین عربی را در باب یکصد و نود و هشتم 'فتوحات مکیه' که در معرفت نفس به فتح فاء و اسرار آن است در این مطلب سامی کلامی نامی است و خلاصه آن این که: ♦️موجودات همان کلمات خداوند اند که پایان ندارند چه این که خداوند در قرآن فرمود:"بگو: اگر دریاها برای کلمات پروردگارم مرکّب شود، دریاها پایان می‌گیرد پیش از آنکه کلمات پروردگارم پایان یابد؛ هر چند همانند آن را کمک آن قرار دهیم." ♦️و حق تعالی در حق حضرت عیسی فرمود: "مسیح عیسی بن مریم فقط فرستاده خدا، و 'کلمه' اوست، که او را به مریم القا نمود؛ و روحی از طرف او بود. پس، به خدا و پیامبران او، ایمان بیاورید. و نگویید: (خداوند) سه‌گانه است و خودداری کنید که برای شما بهتر است خدا، تنها معبود یگانه است؛ او منزه است که فرزندی داشته باشد؛ از آن اوست آنچه در آسمانها و در زمین است؛ و برای تدبیر و سرپرستی آنها، خداوند کافی است." ♦️پس برای این گفتیم که موجودات کلمات الهی اند تا این که گفت: "خداوند گویایی را در انسان بر اتم وجوه قرار داد که بیست و هشت مقطع برای نفس(به فتح نون و فاء مانند نفس کشیدن) قرار داد که در هر مقطعی حرف معینی غیر از حرف دیگر را ظاهر می سازد. پس واقع همه این حروف یک چیز است از آن حیث که نفس است ولی به لحاظ مقاطع کثیر است" (همان طور که در قبل نیز توضیح داده شد این نفس(به فتح نون و فاء) رحمانی همان انسان کامل است که از او تمام موجودات که کلمات الهی اند صورت می گیرند و تمام موجودات با انسان کامل اتحاد وجودی دارند و بلکه فوق آن) منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
🌸🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍃🍂🍃 🍂🍃 🍂 🟪🌙اصل تکوینی سیر تدریجی تربیت 🌙🟪 ✍ به توصیه اکید و به کرات حضرت آیت‌الله صمدی آملی بنا بر اصول تربیتی خاندان وحی، والدین وظیفه تدارک فضای تشویق فرزندان بسوی انجام تکالیف شرعیّه را دارند. که مهیا کردن فضای سیر تدریجی از سوی والدین برای ورود فرزندان به فرآیند تشریع‌پذیری در روایات آمده است، امام‌باقر(ع) در مجلسی درباره سن تشویق کودکان به نماز فرمایشاتی می‌فرمودند، در ضمن صحبت‌ها فرمودند: 《ما کودکان خود را وقتی پنج‌ساله هستند به نماز امر می‌کنیم ولی شما کودکان خود را وقتی هفت‌ساله شدند به نماز امر کنید. ما کودکان خود را وقتی هفت‌ساله شدند به روزه وامی‌داریم، به‌اندازه‌ای که توان دارند؛ چه نصف روز باشد یا بیشتر یا کمتر. وقتی تشنگی و گرسنگی بر آن‌ها چیره شد، افطار می‌کنند تا اینکه به روزه عادت کنند و توان آن را بیابند. ولی شما کودکانتان را وقتی نه‌ساله شدند، به‌اندازه‌ای که توان دارند به روزه وادارید و وقتی تشنگی بر آنان چیره شد، افطار کنند》 ✍والدین باید برای فرزندان مراحل چندگانه سیر تدریجی ورود و تعالی به اعمال عبادی را فراهم آورند که به ترتیب شامل: ۱) عبادت تقلیدی : کودکان دو تا ۴ ساله که صرفا حرکات رکوع و سجود والدین را تقلید می‌کند. می‌توانید موقع قرائت اذان‌های چندگانه عزیزانتان را در آغوش پرمهر خویش بگیرید. بگذارید بهترین حالات خوش و مهربانی شما در لحظات به استقبال وضو، اذان، اقامه و نماز در چهره و رفتار شما با اهل منزل باشد ساعات عباداتان را به کهف و پناهگاه خوش عاطفی اهل منزل تبدیل کنید تا خُنکای نیسم روح‌بخش لحظات با خدا بودن را بچه‌ها از نوزادی در چهره پدر و مادرشان ببینند. ۲) عبادت تفریحی : از ۵ تا سالگی در شکل بازی‌های کودکانه در هنگام وضو گرفتن، اذان گفتن و در شکل همراهی نمازهای دو رکعتی یا دعاهای کوتاه بعد نماز یا مسئولیت یادآوری وقت نماز، آوردن و مشارکت در آوردن و بردن قرآن‌ها در تلاوت وعده‌های روزانه و کتب ادعیه. بچه‌ها به راحتی می‌توانند اذکار و سوره‌های در نماز و ترتیب دقیق نمازهای پنج وعده را به خوبی یاد بگیرند. چنان چه به راحتی کلاسهای زبان خارجه و حفظ قرآن و چرتکه و ... را از ۵سالگی می‌آموزند ۳) عبادت تمرینی: در این سن از ۷ سالگی فرزند در نمازهای واجب به مانند یک مکلف باید عمل نماید فقط با این تفاوت که اگر گاهی نماز اول وقت برایش مقدور نبود یا به هر دلیلی نمازی مثل نماز صبح او قضا شد قابل اغماض است. ۴) عبادت تکلیفی: تمام تلاش، لطافت، صبوری، وقت و پیگیری که در مراحل سیر تدریجی قبل در جان و روح فرزندانتان به مرور کاشته‌اید حالا در سن ۹ سالگی دختران ثمره خواهد داد و عبادت شرعی دیگر کُلفت و رنج و تکلیف و تحمیل دفعی و یکجا از بیرون نیست. او حجاب، نماز اول وقت، روزه و احساس مسئولیت و کمک به هم‌نوع را در طول سالهای قبل تدریجا رفتار نموده است. البته سنینی که ما برای هر مرحله مطرح نمودیم یک قاعده و حالت کلی برای طبایع اکثر فرزندان است و گاه این سن شروع برای هر مرحله به نسبت طبایع فرزندان می‌تواند تفاوت داشته باشد. حتی برای فرزندان در یک خانه گاه این قواعد متفاوت است. هدف ما از تقسیم مراحل تشریع‌پذیری فرزندان این بود که به والدین محترم توجه بدهیم که نفس انسان دارای ویژگی تربیت‌پذیری تدریجی است و بایست کودکان را در چند مرحله تدریجی بسوی انجام اعمال عبادی سوق داد. چنان چه نظام طبیعت نیز برای خروج از کوران سرمای زمستان به هوای لطیف بهار در یک فرآیند و سیر تدریجی از سرمای شدید زمستان بسوی هوای لطیف بهار می‌رود. امام صادق(ع) درباره روزه کوتاه‌مدت کودکان فرمودند: 《ما کودکان خود را در سحرگاهان بیدار می‌کنیم تا روزه بگیرند، اما در طول روز هر وقت خواستند می‌توانند افطار کنند.》 ✍ما نباید توقع داشته باشیم که بصورت آنی و دفعتا در سن ۱۵ سالگی فرزندمان را با حجم عظیمی از تکالیف شرعیه مواجه سازیم در حالی که هیچ مقدمه و سیر تدریجی تربیت تشریعی را در طول پانزده سال قبل روی نفس و فکر او اعمال ننموده باشیم. مثلا همین روزه نیم روز(کله کنجشکی) یکی از تدابیر این سیر تشریع‌پذیری تدریجی است. امام صادق(ع) فرمودند: 《 ما اهل‌بیت فرزندانمان را در پنج سالگی به نماز گزاردن رهنمون می‌شویم، و شما فرزندانتان را در هفت سالگی به نماز هدایت کنید. همچنین ما فرزندانمان را در هفت سالگی - تا جایی که طاقت روزه دارند، تا نصف روز باشد یا بیشتر و یا کمتر - به روزه گرفتن تشویق می‌کنیم..؛ ولی شما فرزندانتان را در نه سالگی و به اندازه توانشان به روزه‌داری هدایت کنید، و چون تشنگی بر آنان غلبه کرد، روزه خود را افطار کنند》 🔶البته این تدابیر به‌معنی و نفی و نفی 《والعبد یدبر 》 نیست ┅──────┅╮ 🌹 @shakhehtoba 🍂 🌸🍂🍃
4_697920026547585140.mp3
1.17M
حضرت علامه حسن زاده آملي روحي فداه موضوع : خودتان را فراموش نكنيد @shakhehtoba
حضرت آیت‌الله صمدی آملی(۹۹/۲/۱۴): . ✍عزیزم! فقط مطلقا با باش 💢سحوری: کوبیدن باب قلوب برای بیداری در سحرهای ماه رمضان @shakhehtoba
20.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا ﴿٤٥﴾ وَدَاعِيًا إِلَى اللَّـهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُّنِيرًا ﴿٤٦﴾ @shakhehtoba
🏴🏁🚩🏴🏁🚩 🏴🏁🚩 🔲 ۱۰رمضان؛ سالروز وفات حضرت 🔲 "صَحبةالوحی"خدیجه‌کبری(س) 💢حضرت آیت‌الله صمدی آملی: ✍عمده‌شرافت خدیجه(س) او بود که تمام ، جوانی و بخصوص این "شاه‌زن" تمام عرب همه خویش را فدای پیامبر نمود و تنها کلامش در حین وفات این بود که: 《آقاجان! ، که در حق شما کوتاهی کردم و آنچه شایسته شما بود، انجام ندادم. از من و اگر اکنون، دل در طلب چیزی داشته باشم, .》 ✍ دوم عظمت ایشان در نظام وجود، حُجَّه‌ُالله عَلَی‌الحُجَج و عِصمَه‌ُالله الکبری فاطمه(س) از حضرت خاتم‌انبیاء(ص) بود. ✍بشریت در تشرف به محضر یعنی تا ابد مدیون و گذشت این بانو هستند. چرا که در و تهیه اسباب و قطع نشدن و به شکل کنونی برای ، و بود. او از خویش چشم پوشید و گاه چهله در چهله از اما یک لحظه از نشد @shakhehtoba
🏴🏁🚩🏴🏁🚩🏴🏁🚩 🏴🏁🚩🏴🏁🚩 🏴🏁🚩 . 🔲 تلقی‌ نطفه‌ لیله‌القد‌ر 🔲نتیجه‌ جود و سخای‌ حضرت خدیجه(س) 💢حضرت علامه حسن‌زاده آملي(حفظه‌الله) ✍در «خصائص فاطمیه» در گوید : 《این صفت از بس که است، از جهت عدی بن حاتم ردای مبارک را فرش می‌کند که او بر رداء مبارک می‌نشیند》 خدای سبحان در ازای و حضرت خدیجه کبری «علیها السلام» که آنچنان دارایی کلانش را به تمام و کمال و بی دریغ در راه اعلاء و نشر معارف کتاب الله قرآن خاتم الأنبیاء مبذول داشته است، دختری صاحب عصمت، مصداق و مظهر أتم لیلة القدر که یازده کلام الله ناطق از این لیلة القدراند و شجرۂ طیبۂ طوبایی که «اصلها ثابت و فرعها فی السماء تؤتی أكلها کل حین بإذن ربها» که همۂ علوم و معارف و حقایق قرآنی که شرق و غرب عالَم فرا گرفته است، همۂ ثمرۂ این شجره طوبی‌اند به او مرحمت فرموده است. 📚منبع: شرح‌فص‌حکمة‌عصمتیه‌فی‌کلمه‌فاطمیة، ص۳۵۵ @shakhehtoba
4_5850200186814464190.mp3
3.65M
(تندخوانی) جزء دهم قرآن کریم با صوت استاد معتز آقایی زمان : 33دقیقه کانال شاخه طوبي @shakhehtoba
17.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت_خدیجه_علیهاسلام خدیجه رحمة الله علیها، رضوان الله علیها، لقبش در کتب سیره، سیره ابن هشام، ایشان شناخته شده بود؛ لقبش سیده قریش بود. آدم عادی نبود. و شما عزیزان کتاب ورق بزنید بدون تعصب مذهبی، خدا را گواه می گیرم اگر از روی تعصب مذهبی عرض کنم؛ جناب خدیجه از حاتم طائی بخشنده تر بود. سرمایه و زندگی اش هم خیلی سطح بالا، منتها حاتم طائی شهرت پیدا کرد پیش وجهه ی ایشان، و جناب خدیجه ، اما بخشندگی جناب خدیجه بیشتر و خانم مدبر سیده ی قریش، لقبش بود، زندگی دار، چیز دار، گله های شتر، خیلی ... و همه ی اینها را فدای اسلام کرد. @shakhehtoba
4_5870510464386991869.mp3
27.03M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99 💠 با‌موضوع تدبر در قرآن ✅ شب هفتم 📆 11 اردیبهشت ‌99 📥 حجم : 25:78 مگابایت ⌛️ زمان: 62:54 دقیقه @shakhehtoba
4_5870510464386991874.mp3
21.02M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99 💠 با‌موضوع تدبر در قرآن ✅ شب هشتم 📆 12 اردیبهشت ‌99 📥 حجم : 20:04 مگابایت ⌛️ زمان: 48:35 دقیقه @shakhehtoba
4_5870510464386991877.mp3
28.83M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99 💠 با‌موضوع تدبر در قرآن ✅ شب نهم 📆 13 اردیبهشت ‌99 📥 حجم : 27:49 مگابایت ⌛️ زمان: 67:10 دقیقه @shakhehtoba
4_5850200186814464191.mp3
4.06M
(تندخوانی) جزء یازدهم قرآن کریم با صوت استاد معتز آقایی زمان : 33دقیقه کانال شاخه طوبي @shakhehtoba
🔴 و پنجم موضوع : امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى 💠اتحاد نفوس مکتفیه به نفس رحمانی و عقل بسیط این نفس(انسان کامل) كه وجود منبسط است چون اصل جميع تعينات و كلمات وجوديه است وى را به لحاظ اصل بودن كه فاعل است 'اب الاكوان' گويند -كون به معناى اهل تحقيق- چنانكه به لحاظ هيولاى تعينات وجوديه بودنش كه قابل است 'ام(مادر) عالم امكان' دانند و چون نفس مكتفيه در قوس صعود قابل اتحاد وجودى با وى است به اوصاف وى متصف شود كه هم از جنبه فاعلى اب الاكوان گردد و هم از جنبه قابلى ام عالم امكان و هكذا در ديگر اوصاف كماليه. (صادره اول به این جهت که اصل جمیع تعینات و کلمات وجودی است او را پدر موجودات و به این جهت که هیولا و ماده تعینات است او را مادر موجودات می نامند و نفس مکتفیه در سیر صعودی می تواند با او اتحاد وجودی برقرار نماید و تمام این اوصاف را دارا شود) منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
«در همه حال، استادم حكیم متأله آیت الله آقای محمد حسن قاضی طباطبایی تبریزی مشهور به الهی «اعلی الله مقامه» پیوسته مرا به مراقبت و نگاه داشتن ادب در برابر خداوند و محاسبه نفس بسیار توصیه می فرمود و من نفحات انفاس شریفش و بركات فیوضات منیعش را فراموش نمی كنم.» رساله لقاء الله، علامه حسن زاده، ص 191. @shakhehtoba
AKHLAG19{www.zolfonun.com}.wma
7.12M
شرح کتاب تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا طهارة الاعراق )  توسط مهذب نفوس _صمدی_آملی_حفظه_الله جلسه نوزدهم
حضرت علامه حسن زاده آملی می فرمایند: وقتی به حضور شریف علامه طباطبایی، تشرف حاصل کرده بودم و عرض حاجت نمودم، فرمود: «دعای سحر حضرت امام باقر علیه‌السلام را فراموش مکن که در آن جمال و جلال و عظمت و نور و رحمت و علم و شرف است و حرفی از حور و غلمان نیست. اگر بهشت شیرین است، بهشت‌آفرین شیرین‌تر است» @shakhehtoba
14.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اشعار تبری علامه حسن‌زاده آملی🔰 🔷با نغمات روح‌بخش داودی🔷 🔶ماه رمضون ماه خدائه یارون 🔶ماه روزه و ذکر و دعائه یارون 🔶قرآن بخونین شمه شفاء یارون(۱) 🔶حاجت بخواهین حاجت روا یارون ترجمه: ♦️ماه رمضان ماه خداست یاران ♦️ماه روزه و ذکر و دعاست یاران ♦️قران بخوانید ، قرآن شفاست یاران ♦️حاجت بخواهید ، حاجت رواست یاران __________________ ۱) امیرمؤمنان(ع) در خطبه 176 نهج البلاغه در این رابطه می‌فرماید: «از قرآن برای بیماری‌های خود شفا طلبید و به آن برای حل مشکلات خویش استعانت جویید؛ چه اینکه در قرآن شفای بزرگترین دردهاست که آن درد کفر، نفاق، گمراهی و ضلالت است.» @shakhehtoba
akhlag-22.mp3
13.47M
شرح کتاب تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا طهارة الاعراق )  توسط مهذب نفوس _صمدی_آملی_حفظه_الله جلسه ۲۲ @shakhehtoba