eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال شاخه طوبی
🌸🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍃🍂🍃 🍂🍃🍂 🍂🍃 🍂 🟪🌻بازخوانی‌عرفانی‌دعای‌روز دوشنبه🌻🟪 ✍قبساتی از معارف شریف《دعای روز دوشنبه》 به کتابت قلم بیداربخش پدری الهی(حفظه‌الله) برای فرزندان معنوی و اهل سلوک 💕ای فرزند اهل ولاء و صفا به دیده جان و دل《اقراء ورق》 بخوان و عروج نما 🔶حقیقه‌الحقایق بر صحت، سلامت و عزت آن پدر پیر الهی و جمله‌ی رهپویان کوی ولاء بیفزاید. آمین! بحق محمد و آل طاهرینش
کانال شاخه طوبی
🌸🍂🍃🍂 🍂🍃 🍂 🟪🌻سعدی؛ فانی در مقام ولایت علوی(ع)🟪 💢حضرت آیت‌‌الله‌صمدی آملی: ✍ جناب سعدی موحدی فانی در نور ولایت و خلافت بلافصل امام علی بودند در عصر خفقان و تقیّه اهل ولاء، جناب سعدی در وادی دلدادگی به مقام ولایت عظمای علوی(ع) جان بر سر دست گرفته و چنین سروده: 🟩💕سعدیا شرمی‌بدار آخر بگو   🟩💕 نیست مولای ما الّا 🟦💕فردا که هر کسی به زنند دست 🟦💕مائیم‌ودست‌و 🟧💕کس را چه زور و زر که کند 🟧💕جبار در او گفته 🟫💕سعدی اگر کنی و 🟫💕عشق محمد بس است و 🟪 رساله اعتقادیه جناب سعدی در ابیات فوق: 1⃣ از همیشه با همراه است 2⃣ هیچگاه نباید در ترس به خویش راه دهد 3⃣ سعدی صرفا به خلافت امام علی قائل نبود بلکه به امیرمومنان(ع) معتقد بود 4⃣ مقام شفاعت در قیامت به دستان حضرت وصی(ع) می‌باشد 5⃣ بصراحت قائل به عصمت امام علی می‌باشد 6⃣ جز خدای علی احدی توان وصف امام را ندارد 7⃣ در وآلش @shakhehtoba
🔴 (12) موضوع : امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى 💠برهان بر امکان دوام بدن عنصری نتيجه بحث اين كه: ♦️ و عرض نيستند بلكه دو گوهر انسان سازند و نفس انسانى به پذيرفتن علم و عمل توسع(وسیع شدن) و اشتداد(شدید شدن) وجودى پيدا مى كند و گوهرى نورانى مى گردد. (یعنی علم و عمل باعث قوی تر شدن و رشد و حرکت ذات و ماهیت انسان می شود) ♦️ علم سازنده و مشخص روح انسانى, و عمل سازنده و مشخص بدن انسانى در نشئات اخروى است. ♦️(علم سازنده انسان در مراتب عقلی و فوق عقلی و عمل سازنده انسان در مراتب مثالی و برزخی و مراتب دون عقلی است.) و انسان را بدنهاى در طول هم به وفق نشئات است و تفاوت ابدان به نقص و كمال است. ♦️(انسان موجودی ممتد از فرش (عالم ماده) تا فوق عرش (فوق عقل) است و در هر یک از این عوالم بدن هایی خاص آن نشئه دارد که همه در طول هم اند و تفاوت آن ها در نقص و کمال است به این صورت که هر بدنی در نشئه بالاتر نسبت به بدن در نشئه پایینی کامل است و بالعکس بدن در نشئه مادون نسبت به بدن در عالم مافوق ناقص است.) منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي @shakhehtoba
akhlag-15.mp3
12.92M
شرح کتاب تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا طهارة الاعراق )  توسط مهذب نفوس _صمدی_آملی_حفظه_الله جلسه ۱۵ @shakhehtoba
💠«علامه طباطبایی فرمودند: «مرحوم قاضی اول دستوری که می دادند، ذکر یونسی بود و دیگر مسبحات است که هر شب تلاوت شود . 💠فرمودند: در خبر مسبحات خمس است که سوره اعلی را ندارد و ما این حدیث را به مرحوم قاضی عرضه داشتیم و ایشان با وجود این، سخت مصر بودند که سوره اعلي قرائت شود . زیرا خودش هم چیزهایی می دانست که از استادان سینه به سینه اخذ کرده بود .» منبع :(حسن، حسن زاده آملی، هزار و یک نکته، قم، مرکز نشر فرهنگی رجاء، چاپ دوم، 1356، صص 5- 6) . 💠علامه طباطبايي تأكيد بسيار داشتند كه سالك هر شب اين سور را بخواند و اگر نتوانست لااقل سوره مباركه حشر را حتما بخواند. شاخه طوبي @shakhehtoba
🌼سؤال از استاد محمود امامی حفظه الله🌼 📜چگونه مزاجمان را معتدل کنیم؟ 🖊 پاسخ: به واسطه انجام واجبات و ترک محرمات مزاج معتدل می شود. ، 🗓 ماه محرم الحرام ، 1389/10/13 🌸کانال ملک داعی🌸 🆔 @shakhehtoba
🔴 13) موضوع : امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى 💠برهان بر امکان دوام بدن عنصری ♦️و چون روح انسان بر اثر ارتقاء و اشتداد وجودى نورى, از سنخ ملكوت و عالم قدرت و سطوت(عظمت) مى گردد, هر گاه طبيعتش را مسخر خود كند و بر آن غالب آيد, احكام عقول قادسه(قدسیه) و اوصاف اسماى صقع ربوبى(صفات و اسماء الهی) بر وى ظاهر گردد تا به حدى كه وعاى وجودش, وعاى وجود مجردات قاهره و بسائط نوريه دائمه(به طور کل منظور مجردات است که باقی و غالب بر این عالم ماده هستند) گردد و متخلق به اخلاق ربوبى شود. (ابتدا باید به جسمانی الحدوث بودن انسان توجه کرد که وقتی که از عالم طبیعت حرکت استکمالی انسان آغاز گردید و از جماد بودن بالا آمد و ابتدا نبات و سپس حیوان و در آخر هم انسان شد و موجودی عقلانی و بلکه فوق آن گردید می تواند مرتبه نازله خود که همان طبیعت و بدن اوست را مسخر خود کند و احکام خود که احکام مجردات است (و از جمله آنها صفت باقی است) را بر وی حاکم گرداند که در این صورت این بدن نیز متصف به صفات ربوبی می گردد و اسم شریف باقی نیز در وی تجلی کرده و می تواند هزاران سال و بلکه به توان هزاران سال باقی و برقرار بماند) ♦️نتيجه بى دغدغه اى كه از اين تحقيق حاصل است امكان دوام چنين انسانى در نشأه عنصرى است. چنانكه در مقابل, انسانى كه احكام طبيعت و لوازم آن بر وى غلبه كرده است به سبب سرعت تحليل بدن عنصرى مركب عمر كوتاهى خواهد داشت. (زیرا که عالم ماده عالم فنا است و کسی که احکام این عالم بر وی غالب باشد بر خلاف کسی که عالم مجردات که عالم بقا است بر وی غالب است عمری کوتاه خواهد داشت.(اینجا بر "وی" منظور بر مرتبه نازله شخص یعنی بدن فرد است وگرنه مراتب بالاتر همواره باقی و برقرار هستند.)) منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
🔴 14) موضوع : امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى 💠برهان بر امکان دوام بدن عنصری ♦️و چون روح انسان بر اثر ارتقاء و اشتداد وجودى نورى, از سنخ ملكوت و عالم قدرت و سطوت(عظمت) مى گردد, هر گاه طبيعتش را مسخر خود كند و بر آن غالب آيد, احكام عقول قادسه(قدسیه) و اوصاف اسماى صقع ربوبى(صفات و اسماء الهی) بر وى ظاهر گردد تا به حدى كه وعاى وجودش, وعاى وجود مجردات قاهره و بسائط نوريه دائمه(به طور کل منظور مجردات است که باقی و غالب بر این عالم ماده هستند) گردد و متخلق به اخلاق ربوبى شود. ♦️(ابتدا باید به جسمانی الحدوث بودن انسان توجه کرد که وقتی که از عالم طبیعت حرکت استکمالی انسان آغاز گردید و از جماد بودن بالا آمد و ابتدا نبات و سپس حیوان و در آخر هم انسان شد و موجودی عقلانی و بلکه فوق آن گردید می تواند مرتبه نازله خود که همان طبیعت و بدن اوست را مسخر خود کند و احکام خود که احکام مجردات است (و از جمله آنها صفت باقی است) را بر وی حاکم گرداند که در این صورت این بدن نیز متصف به صفات ربوبی می گردد و اسم شریف باقی نیز در وی تجلی کرده و می تواند هزاران سال و بلکه به توان هزاران سال باقی و برقرار بماند) ♦️نتيجه بى دغدغه اى كه از اين تحقيق حاصل است امكان دوام چنين انسانى در نشأه عنصرى است. چنانكه در مقابل, انسانى كه احكام طبيعت و لوازم آن بر وى غلبه كرده است به سبب سرعت تحليل بدن عنصرى مركب عمر كوتاهى خواهد داشت. (زیرا که عالم ماده عالم فنا است و کسی که احکام این عالم بر وی غالب باشد بر خلاف کسی که عالم مجردات که عالم بقا است بر وی غالب است عمری کوتاه خواهد داشت.(اینجا بر "وی" منظور بر مرتبه نازله شخص یعنی بدن فرد است وگرنه مراتب بالاتر همواره باقی و برقرار هستند.)) منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي @shakhehtoba
akhlag-16.mp3
14.08M
شرح کتاب تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا طهارة الاعراق )  توسط مهذب نفوس _صمدی_آملی_حفظه_الله جلسه ۱۶ @shakhehtoba
حضرت استاد صمدی آملی؛ اگر دیدی داری بالا میروی معلوم هست به دنبال خودت هستی؛ اگر دیدی داری سقوط می کنی معلوم هست هنوز به دنبال خودت راه نیفتادی؛ خودت را بشناس! از این یک وظیفه از شما بیشتر نمی خواهیم. @shakhehtoba
از امام صادق(ع) منقول است؛ که چون شب ماه مبارک رمضان درآید در هر شب هزار مرتبه سوره قدر را بخوان و چون شب بیست‌و‌سوم شود دل خود را محکم بدار و گوش‌های خود را بگشا از برای شنیدن عجائب از آنچه خواهی دید. به سندهای معتبر از آن حضرت منقولست که: اگر کسی در شب بیست‌و‌سوم ماه مبارک رمضان سوره قدر را هزار مرتبه بخواند چون صبح کند یقین او شدید و محکم شده باشد به اعتراف نمودن به چیزی که مخصوص ما است از غرائب فضایل و نیست این مگر بسبب چیزی که در خواب مشاهده نماید. (ص مشکوة الانوار مجلسی در فضیلت سوره قدر) 📚 نکته ۱۷۴هزارویک نکته حضرت علامه حسن‌زاده آملی @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ_تصویری سعی کنید انسان قرآنی باشید لا يَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ @shakhehtoba
🔴 موضوع : امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى 💠برهان بر امکان دوام بدن عنصری ♦️خواجه در تنسوخ نامه در صفت زر گويد: ♦️اما صورت جوهر زر به هيچ چيز از كيفيات عناصر اربعه فساد نپذيرد(مثلا آهن با اکسیژن ترکیب شده و به اصطلاح زنگ می زند), و هيچ قوت عنصرى او را باطل نتواند کرد, و بيشتر فلزاتى را كه با او امتزاج دهند(ترکیب شود یا تشکیل آلیاژ دهد) او را بسوزاند و زر خالص بماند و غش را از او پاك گرداند.(یعنی دوباره می توان با سوزاندن طلا را از آن جدا کرد) و اگر زر خالص را مدتهاى مديد در زير زمين پنهان دارند هيچ چيز از او كم نگردد و لون(رنگ) آن متغير نشود به خلاف جواهر ديگر. ♦️و در صفت نقره گويد : نقره زر است اما پايندگى آن چندان نيست كه از آن زر(بحث کیمیا که یکی از علوم قریبه است و این که برخی اشیاء با کامل شدن به چیز دیگری تبدیل می گردند باید جای دیگری مفصلا مورد بحث قرار گیرد(دقت بفرمایید که این فقط محصور در اشیاء مادی نمی شود)). و زود به داروها(منظور برخی مواد شیمیایی است) سوخته و ناچيز گردد, و در زمين به روزگار دراز خاكستر شود.(اگر مدت زیادی در خاک بماند خواص خود را از دست می دهد) ♦️اين بود كلام خواجه از كتاب ياد شده و غرضم از نقل آن اين است كه كيمياگر به علم و صنعت خود نقره را زر خالص مى گرداند كه نقره ناپايدار زر پايدار مى گردد, اگر انسان كامل كيميا كار بلكه به علم كيميا آفرينش بدن عنصريش را قرنها پاينده و پايدار بدارد چه منعى متصور است؟ منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
🌷 اعمال شب اول ماه‌رمضان 🌷 شب اول در آن چند عمل است : ❶ اوّل : آنكه طلب هلال كند و بعضى استهلال اين ماه را واجب دانسته اند ❷ دوم : غسل اول ماه ❸ سوم : زیارت امام حسین علیه السلام ❹ چهارم : زمانی ڪه هلال ماه مبارک رمضان مشاهده شد رو به قبله كند و دستها را به آسمان بلند كند و خطاب كند هلال را و بگويد: «رَبّى وَرَبُّكَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمينَ اَللّهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَيْنا بِالاْمْن وَالاِْيمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاِْسْلامِ وَالْمُسارَعَةِ اِلى ما تُحِبُّوَتَرْضى اَللّهُمَّ بارِكَ لَنا فى شَهْرِنا هذا وَارْزُقْنا خَيْرَهُ وَعَوْنَهُ وَاصْرِفْ عَنّا ضُرَّهُ وَشَرَّهُ وَبَلاَّئَهُ وَفِتْنَتَهُ پروردگار من و پروردگار تو خدا پروردگار جهانيان است خدايا اين ماه را بر ما نو كن با امنيت و ايمان و سلامتى و اسلام و پيشى گرفتن بدانچه تو دوست دارى و خوشنود شوى, خدايا بركت ده به ما در اين ماه و خير و خوبى و كمك آن را روزى ما كن و بگردان از ما زيان اين ماه و شر و بلا و فتنه اش را ❺ پنجم : از مستحبات شب اول ماه مبارک رمضان ، خواندن دعاے جوش ڪبیر است . ❻ ششم : همچنےن خواندن دعاهاے وارده مخصوصاً دعاے چهل وسوم و چهل چهارم صحیفه سجادیه در این شب شفارش شده است. 🌸حلول ماه مبارک رمضان بر شما بندگان خوب خدا مبارڪ🌸 @shakhehtoba 🍁🌱🍁🌱❤️🌱🍁🌱🍁
🌙 🔷 ماه رمضان آمد، نور دل و جان آمد نور دل و جان آمد، ماه رمضان آمد به به رَم از آن آمد، یکسر همه دیوان را یکسر همه دیوان را، به به رَم از آن آمد نیروی روان آمد، مر سالک صادق را مر سالک صادق را، نیروی روان آمد عاشق به فغان آمد، از شوق سحر خیزی از شوق سحر خیزی، عاشق به فغان آمد از سوی جنان آمد، آنرا که دلت خواهد آنرا که دلت خواهد، از سوی جنان آمد چون بند گران آمد، بر گردن محرومان بر گردن محرومان، چون بند گران آمد از عالم جان آمد، قرآن کریم این مه قرآن کریم این مه، از عالم جان آمد سعدان بقران آمد، از قدرش و قرآنش از قدرش و قرآنش، سعدان بقران آمد در مهد امان آمد، زین مه حسن نجمش زین مه نجمش درمهد امان آمد 🔹حضرت علامه حسن زاده آملی 📖دیوان اشعار @shakhehtoba
4_5897687230729683169.mp3
2.42M
💢برنامه شب زنده داری💢 1️⃣ کل شب برخیز 2️⃣ شب برخیز جزء مقدار کمی 3️⃣ نصف شب برخیز 4️⃣کمتر از نصف شب برخیز 5️⃣بیش از مقدار نصف برخیز 💠 استاد صمدی آملی @shakhehtoba
4_5850200186814464177.mp3
4.13M
(تندخوانی) جزء اول قرآن کریم با صوت استاد معتز آقایی زمان : 33دقیقه 🌹کانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
روضه،مناجات _ شماره .mp3
4.41M
& شماره 1 🔊 با نوای استاد صمدی آملی @shakhehtoba
🔴 موضوع : امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى 💠غرض از ايجاد انسان و سر مطلق ايجاد ♦️بر مبناى تحقيق اهل شهود كه واحد شخصى بودن وجود است, هر جا كه سلطان وجود(منظور حق تعالی است) نزول اجلال فرمود عساكر(لشکر های) اسماء و صفاتش در معيت(همراهی) او بلكه در زير علم عزت او سبحانه مى باشند همانطور كه در مصباح الانس آمده است كه: "ان كل شىء فيه الوجود ففيه الوجود مع لوازمه فكل شىء فيه كل شىء ظهر اثره ام لا" ♦️(قطعا هر چیزی که در او وجود است قهرا در آن وجود به همراه وابسته ها و همراهانش است (منظور اسماء و صفات اویند) پس در هر چیزی همه چیز است خواه اثر آن آشکار باشد یا نباشد) و همچنان كه در مطلع خصوص الكلم فى معانى فصوص الحكم آمده است كه: "ان لوازم الوجود موجوده فى كل ما له وجود الا انها ظاهره الوجود فى البعض و باطنة فى الاخر" (همانا همراهان وجود (جمیع اسماء و صفات)در هر موجودی تحقق دارد جز این که این لوازم در برخی آشکار و در بعضی دیگر پنهان است.) ♦️مطرز اوراق(راقم) گويد : اگر نظر اصحاب كمون(منظور قائلین به این قول است که در بالا ذکر شد) بر مبناى اين راى سديد(استوار و درست) و قول ثقيل(کلام سنگین) باشد فنعما هو(پس چه خوب است آن). و دور نيست كه قدماى حكماء بر اين محمل سخن رانده باشند(در این باب سخن گفته باشند) و لكن متأخران به ظاهر گفتارشان رفته(فقط به ظاهر سخنانشان دقت کرده اند) و بر آن اعتراض نموده و طعنها وارد كرده باشند چنانكه نظائر آن بسيار است و ورود در تفصيل موجب تطويل(طولانی شدن) و خروج از موضوع رساله مى شود. منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba