شرح حال
فتاح: یکی از ملکهای خیلی ارزشمند بنیاد در ضلع جنوبی کاخ نیاوران است که قبلا دست مجمع تشخیص مصلحت بو
بسم الله الرحمن الرحیم
به اطلاع عموم میرساند پیرامون نحوه بهره برداری از ساختمانهای در اختیار مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرایندی از تعاملات و مذاکرات در سال ۱۳۹۶ بین ذینفعان مربوطه انجام گردید و نهایتا مقرر شد ساختمان مجلس قدیم در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گیرد و متعاقب آن با دستور مقام معظم رهبری (حفظه الله) در تاریخ ۱۴ شهریور ۹۶ ساختمان مورد بهره برداری توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در نیاوران در اختیار مرکز پژوهشهای مجلس قرار گرفت.
همچنین پیرو دستورات مذکور، سازمان اموال و املاک استان تهران بنیاد مستضعفان در تاریخ ۱۹ اسفند ۹۸ مکتوبهای را به این مرکز ارسال نموده است که طی آن بر مبنای دستور ریاست محترم بنیاد (جناب آقای مهندس فتاح)، به مجوز بهره برداری رایگان مرکز از ساختمان نیاوران تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ اشاره شده است؛ لذا با مرور فرآیند طی شده و مستندات مربوطه، طرح نادرست موضوع و با شکلی که در رسانه ملی انجام شد برای این مرکز تعجب برانگیز بود.
روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
۲۲ مرداد ۱۳۹۹
شرح حال
این چند روز با کتابی به اسم آن سوی مرگ آشنا شدم، کانالی هم در ایتا با نام این کتاب یافتم که صوتهای
قبل از این اشارهای به کتاب آن سوی مرگ و ارائههای حجتالاسلام مصطفی امینیخواه کردم، چند سالی است ایشان را میشناسم و قبلا هم از برخی مباحثشان استفاده کردهام، طلبه فاضل و خوش بیانی هستند، پیشنهاد میکنم صوتهای جلسات "آن سوی مرگ" ایشان را از دست ندهید، از این جهت که مطالب ارائه شده در این جلسات عمدتا از مباحث سطح بالای عرفانی و از اسرار عالم است، بنده نمیتوانم مهر تأیید بر همه آنها بزنم چون در حوزه تخصص بنده نیست اما میتوانم اینرا بگویم که آنقدری را که میدانستم، اشتباهی در آن نیافتم و آنقدری که ایشان را میشناسم از نظر علمی شأنیت بیان این مباحث را دارند.
بنده که بسیار استفاده کردم فلذا استفاده از آن را به دوستان خود نیز توصیه میکنم. البته در مورد اصل اینکه این مباحث به صورت عمومی مطرح شود مسأله برایم روشن نبود که ظن قوی دارم بر اینکه دستی در کار است تا این مباحث به صورت عمومی مطرح شود و اقتضای زمانه چنین است.👇
https://aminikhaah.ir/%D8%B4%D8%B1%D8%AD-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D9%86-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%B1%DA%AF/
شرح حال
دخالت در سیاست برایش ممنوع است.
دوستانی که صوتهای مربوط به حقالناس و مباحث اخلاقی و... را گوش دهند اگر به دقت منتهی شود، خوب است اما اگر به وسواسی منتهی شود که مانع اقدام آنجا که حجت داریم و لازم است شود، مصداق انحراف است.
مهمترین کار برای ما حفظ تعادل است که باید از خدا بخواهیم ما را در صراطا سویا قرار دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️ماجرای تاثیر پیامک خبری «سخنان رهبر انقلاب در نوشهر»، در جلسه با سعودیها
🔹️رییس بنیاد شهید: دقیقا بعد از سخنان رهبری در نوشهر که فرمودند «اگر کوچکترین بیحرمتی به ابدان حاجیان ما شود پاسخ میدهیم و پاسخ ما تند و شدید خواهد بود» سیاست عربستانیها تغییر کرد و جنازههایشان را تحویل دادند.
..........
حالا که به لطف خدا به واسطه کاهش قدرت رو به زوال آمریکا و افزایش اقتدار ایران، تصویب قطعنامه آمریکا به شکست مفتضحانه انجامید، حواسمان باشد آن را مجددا به برجام و عملکرد خجالتآورشان منتسب نکنند.👇
........
♦️انزوای بی سابقه آمریکا در سازمان ملل/ قطعنامه ایالات متحده برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد
🔹خبرنگار سیبیاس در سازمان ملل گزارش داده قطعنامه آمریکا با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب نرسیده است.
🔹وزیر خارجه آمریکا در بیانیهای نوشت: قصور شورای امنیت در اقدام قاطع برای دفاع از صلح و امنیت بینالمللی قابل توجیه نیست.
🔹آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رأی مثبت دادند، چین و روسیه رأی مخالف و بقیه اعضا رأی ممتنع.
✍️تقدس زدایی از روحانیت...
🔰 یکی از فرهنگهای مدرنیته تقدس زدایی و شکستن تابوهای مختلف است، در نگاه مدرنیته هر امر مقدسی که بخواهد آزادیها و خواستههای ما را محدود کند باید شکسته شود.
اساسا انسان مدرن اروپایی چون خاطره خوبی از سوء استفاده پاپها و شاهان سابق خود در لوای تقدس ندارد، به هر امر مقدسی با سوء ظن مینگرد و میترسد که مجددا از همین سوراخ گزیده شود و در مقابل هر نوع تقدسی میایستد اما دقت ندارد که تقدس همیشه هم بد نیست اگرچه همیشه هم خوب نیست.
🔰 منظور از تقدس یک حد از احترام خاص است که به فرد مقدس شأن و جایگاهی میدهد که هنجارهای ارتباط با او فراتر از ارتباطات و روابط معمولی است. مثلا پدر و مادر در یک خانواده دارای احترام خاص هستند چرا که باید جایگاه و شأنی در خانواده داشته باشد که بتواند خانواده را راهبری کنند، تصمیمات قاطع بگیرند و... همینطور بزرگ یک خاندان ، معلم، رهبر یک جامعه و... بایست چنین احترام و تقدسی داشته باشند.
در فرهنگ دینی بر این مسأله بسیار تأکید شده است مثلا پدر چنان احترامی دارد که میگوید آنگونه که افراد مقابل یک پادشاه ظالم خضوع میکنند باید در مقابل او خضوع کنی و یا مثلا شأن برادر بزرگتر را مثل پدر معرفی میکند و همینطور نسبت به معلم و...
🔰مرحوم کیومرث صابری ملقب به گلآقا با اینکه سالها مجله طنز داشتند و به امور مختلف اجتماعی، سیاسی و... انتقاد میکردند، اما هیچ وقت کاریکاتوری از روحانیت نکشیدند اما چرا؟
🔻پرسش و پاسخی در همین رابطه با ایشان صورت گرفته است که خواندنی است:
❓روحانیت بخشی از حکومت است و شما از حکومت انتقاد می کنید، و حکومت با لایهای از تقدس پوشانده شده است و طنز با تقدس ناسازگار است. با روحانیت چگونه برخورد میکنید؟ مثلا در نوشته و یا در کاریکاتور؟
🎙بحث ظریفی را مطرح کردهاید. من تحت هیچ شرایطی، کاریکاتور روحانیون را چاپ نمیکنم. این را، توهین به لباسی میدانم که جنبه تقدس دارد. ممکن است بگویید که در هر لباس، آدمهای بد هم هستند؛ بله، هستند اما آنها دیگر روحانی نیستند. انسان بدی هستند که آن لباس را به خودشان بستهاند. من چه حقی دارم که کلیت چیزی را که در اذهان مردم مقدس است و تقدس آن هم به نفع جامعه است، زیر سؤال ببرم؟
🎙بحث ترس نیست. موضوع، برای من جنبه اعتقادی دارد. من از بچگی، به هر روحانی گفتهام «آقا». این به نفع ماست که آنها «آقا» بمانند. بنابراین اگر یک روحانی، خودش هم کاریکاتور خودش را بکشد و به من بدهد، چاپش نمیکنم. بلکه کسی در لباس روحانی باشد که نداند که دارد ضربه میزند. من که میدانم، چرا باید این کار را بکنم؟ بدون تعارف، حتی اگر آقای هاشمی به من دستور بدهد که کاریکاتورش را بکشم، من این کار را نخواهم کرد. نفرمایید کاسه داغتر از آش شدهام. نه، من این کار را زیان بار و خطرناک میدانم و این کار را نخواهم کرد.
🎙اما آیا مطالبی به طنز درباره گفتهها و تصمیمات شان نخواهم نوشت؟شعرشان را نخواهم سرود؟ نخیر...
من این کار را کردهام و از این به بعد هم خواهم کرد. آن روحانی که وزیر میشود. وکیل میشود، از عیب مبری نیست. نقطه ضعف دارد، ممکن است در تصمیم یا در اجرای طرحی، اشتباه هم بکند. من خائنام اگر از روحانیون که عهده دار مشاغلاند، انتقاد نکنم. اما کسی را به باد استهزاء نمیگیرم.
🎙من به «طنز» معتقدم و آن را با «فکاهه» مخلوط نخواهم کرد. شخصیت هر انسانی محترم است.
کاریکاتور یک هنر است و هیچ جنبه تمسخر و دست انداختن ندارد. کشیدن کاریکاتور یک انسان، اهانت به او نیست. اما هر جامعهای، برای خود سنت و عقیدهای دارد که محترم است.
📝خاطرات کیومرث صابری (گل آقا)، مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س)، چاپ دوم، چاپ ونشر عروج ، ۱۳۹۲ش صص: ۹۵-۹۶ به نقل از: روزنامه ابرار، ۷ مرداد ۱۳۷۰.
❤️به شرح حال بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
قبل از این اشارهای به کتاب آن سوی مرگ و ارائههای حجتالاسلام مصطفی امینیخواه کردم، چند سالی است ا
نظر یکی از دوستانم در مورد کتاب آن سوی مرگ:
این کتاب شریف، تقریبا خلاصهای است از کتاب سیاحت غرب که صحنههای مشابه بسیاری دارند.
جالبه که مادر بنده هم تجربه مشابهی داشتند. سال ۸۵ بعد از عمل آنژیوگرافی، به دلیل ورود لخته خون به شریانهای قلبی، چند روزی به کما رفتند. وقتی به هوش اومدن اسم یکی از اقوام رو آوردن و گفتن فلانی مرده؟ همه تعجب کردیم. گفتیم از کجا فهمیدین؟ گفتن دو جوان زیبا با لباس سفید اومدن هرکدوم با یک اسب زیبا. ما دونفر رو سوار کردن. تا یک جایی رفتیم، در یکی از منزلها به من گفتن دستور اومده تو باید برگردی، ولی اون مرحوم به مسیرش ادامه داد.
واقعا که الناس نیام، اذا ماتوا انتبهوا
✍️منتی که بر سر ما و عزاداریهایمان است...
🔰 اگر هم ما حواسمان نباشد خدا حواسش است، اگر هم ما ندانیم خدا میداند که نعمت این مجالس عزاداری را از چه کسی و کسانی داریم؟ منت و حق چه کسانی بر گردن ماست که امروز میتوانیم در این مجالس شرکت کنیم.
🔰 اگر نبود حضرت امام(ره) و قیام لله او، اگر نبود خونهایی که مظلومانه در مسیر انقلاب اسلامی به زمین ریخته شد، معلوم نیست ما محرمها کجا بودیم؟ معلوم نبود اصلا مجلس عزایی برای امام حسین(ع) برپا بود که ولو میخواستیم میتوانستیم، در آن شرکت کنیم؟!
🔰 شاید فکر کنیم ما با شیعیان آذربایجان، بحرین، عربستان و... فرق داریم و محال بود مجالس اباعبدالله(ع) در ایران تعطیل شود، اما خوب است بدانیم در همین قرن! یعنی کمتر از صد سال قبل، محرم که میشد، حتی در قم هم به سختی میشد مجلسی برای عزاداری پیدا کرد.
مردم عزادار بودند اما جرأت برگزاری مجالس عزا را نداشتند همانطور که الان در بحرین و آذربایجان و عربستان چنین است.
🔰 خوب است خاطرات شخصیتهای چند نسل قبل از خود را بخوانیم تا بدانیم حضرت امام(ره) چه منتی بر سر ما دارد.
نمونهای از این خاطرات مربوط به برادر بزرگتر حضرت امام(ره)، مرحوم آقای پسندیده است. ایشان نقل میکنند:
🔻در زمان رضاخان، روضه خوانی و سینه زدن و دستجات عزاداری به کلی ممنوع شده بود و فقط بعضیها که با شاه ارتباط داشتند میتوانستند روضه بگذارند، که البته آن هم خیلی محدود بود و در قم، به صورت محرمانه و مختصر انجام میشد.
🔻یک وقت منزل مرحوم حاج میرزا عبدالله چهل ستونی مجلس روضه بود و من به اتفاق امام با هم رفتیم که در مجلس روضه شرکت کنیم. وقتی که نزدیک منزل رسیدیم دیدم آقا(امام) با اینکه از من کوچکتر بودند، افتادند جلو به سرعت رفتند. من تعجب کردم که چطور شد ایشان جلو افتادند.[۱]
🔻بعد دیدم که به درب منزل وقتی رسیدند، یک مأمور آنجا ایستاده بود و گفت: اینجا روضه نیست، چرا آمدهاید؟ ایشان گفتند: ما میدانیم روضه نیست ولی میخواهیم با آقای چهل ستونی ملاقات کنیم و لذا گذاشتند که وارد منزل شویم و در مجلس روضه شرکت کنیم!
🔻در هر صورت آن روزها کسی نمیتوانست مجلس روضه بگذارد. حتی در قم مجلس روضه نبود [۲] و روضه منزل حاج میرزا عبدالله آشتیانی بود چون ایشان با دربار روابط بدی نداشت و ملایم بود و چند نفر دیگر هم سراغ داشتم که چون با شاه رابطه خوبی داشتند هم در مورد لباس (عمامه) کاری به آنها نداشتند و هم می توانستند روضه بگذارند ولی مختصر و محرمانه.
📝منبع: پسندیده، مرتضی، خاطرات آیت الله پسندیده (گفته ها و نوشتهها)، چ سوم، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۹۲، ص: ۱۷۷.
...............................
📝پینوشت:
🔺[۱] حضرت امام هیچ وقت جلوتر از برادر بزرگشان راه نمیرفتهاند، حتی نقل است وقتی با هواپیما از پاریس به تهران میآیند با اینکه همه مردم و دوربینها منتظر شکار لحظه خروج ایشان از هواپیما بودهاند به امام میگویند بفرمایید از هواپیما خارج شوید اما ایشان میفرمایند خیر اول آقای پسندیده بروند من بعد از ایشان میروم.
در مورد ماجرای مذکور که حضرت امام از برادرشان جلو میزنند به احتمال قوی چون در آن زمان پوشیدن لباس روحانیت ممنوع بوده است و برای طلاب مشکل درست میکرده است و حضرت امام نیز همیشه ملبس بودهاند و با وجود ممنوعیتها لباس خود را کنار نمیگذاردهاند (ر.ب: همان، ص: ۱۷۵) احتمال خطری برای آنها مطرح بوده است و یا شاید نیاز بوده است طور خاصی با مأموران صحبت شود تا مشکلی پیش نیاید و به این دلیل ایشان از برادرشان جلو میافتند.
🔺[۲] ممکن است برخی بگویند بعد از تبعید رضاشاه، از این اختناقها کاسته شد و در دوره آیتالله بروجردی ممنوعیتهای عزاداری چندان نبود، اما این عزیزان باید بدانند این حضرت امام بودند که آیتالله بروجردی را به قم آوردند و با تلاشهای خالصانه ایشان جایگاه آیتالله بروجردی در قم تثبیت شد و قدرت روحانیت از دست رفته دوباره احیاء شد و برنامههای مذهبی به واسطه شکلگیری پایگاه قوی مرجعیت مجددا رونق گرفت، البته نکته مهمتر از آن اینکه آنچه از دین و عزاداری در زمان آیتالله بروجردی و بعد از ایشان در جامعه وجود داشت یک شکل حداقلی و بیهویت بود که به واسطه استمرار مبارزات حضرت امام، مجاهدان و شهدای در رکاب ایشان این عزاداریها هویت و جهت اصیل پیدا کرد و منجر به تحول انفسی مردم و پیروزی انقلاب اسلامی گردید و بستر ارتقای کمی و کیفی بیشتر عزادریها نیز رقم خورد.
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
💯↩بهترین مستندهای سیاسی،مذهبی،اجتماعی،...در کانال مستند جوان.
@mostanad_javan
.........
این کانال یکی از دوستان طلبهام است که مستندهای خوبی معرفی میکند.
پیشنهاد میکنم از آن استفاده کنید.
21.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واکنش دکتر حداد عادل به اظهارات مهندس فتاح.
✍️واکنش حضرت امام نسبت به کودتای ۲۸ مرداد ۳۲...
🔰 بیش از چهل و اندی سال از انقلاب اسلامی میگذرد و ما همچنان ابعاد بسیاری از زندگی حضرت امام(ره) این شخصیت والا و الگو، این مؤمن، عالم، روحانی و انقلابی کامل را نشناختهایم.
خیلی که به ایشان ارادت داشته باشیم اندکی از صحیفه و سخنان ایشان را خواندهایم آن هم بدون حواشی تاریخی که بستر آن سخنان را شکل میدهد.
🔰 سالها الگویی کامل و نقد در مقابل نسل جوان ما بوده است و بودجههای کلان برای شناخت آن صرف شده است! اما هنوز که هنوز است این همت برای تحصیل و انعکاس حیات این الگو در ما بوجود نیامده است.
با وجود انذار حضرت آقا که اگر راه امام را نشناسیم، اگر این الگو فراموش شود "ما سیلی خواهیم خورد" اما انگار نه انگار؟!
🔰 بخش عمده زندگی حضرت امام(ره) مربوط به پیش از پیروزی انقلاب است، ایشان متولد ۱۲۸۱ش هستند و در سال ۱۳۵۷ بیش از ۷۶ سال داشتهاند و عمده زندگی با برکت و اثر گذار ایشان مربوط به قبل از پیروزی انقلاب است، اما شناخت ما از زندگی ایشان مربوط به بعد از پیروزی انقلاب و حداکثر مربوط به بعد از قیام ایشان در سال ۱۳۴۳ در سن ۶۲ سالگیشان است، و دوره ماقبل از آن برایمان مغفول مانده است.
🔰 چه بسا اقتباس از حیات حضرت امام آنگاه که در مصدر رهبری نیستند بلکه به عنوان یکی از خواص جامعه در ذیل زعیم زمان به کنش سیاسی و اجتماعی میپردازند برای ما بسیار لازمتر نیز خواهد بود.
🔰 عمدتا برای طلاب ما از شخصیت حضرت امام چنین انعکاس داده میشود که ایشان تا پیش از مرجعیت فعالیت خاص سیاسی نداشتهاند! درحالی که برای طلاب زمان خودشان از جاذبههای اصلی ایشان در عین داشتن چهرهای کاملا علمی و استاد تمام حوزه، شهرتشان به سیاسی بودنشان بوده است.
🔰 از جمله اقدامات حضرت امام(ره) در ایام تدریس در حوزه، نامهنگاریهای بینالمللی ایشان است و منجمله این نامهنگاریها مربوط به بعد از کودتای ۲۸ مرداد میباشد.
🔻آیتالله پسندیده برادر ایشان در این رابطه نقل میکنند:
🔻موقعی که محمدرضا پهلوی از اروپا باز میگشت و چند نفری در جریان بازگردانیدن شاه بر تخت طاووس[حکومت] کشته شدند؛ حضرت امام خمینی طاب ثراه نامههایی به عنوان قساوت نامه شاه برای رهبران کشورهای عرب فرستادند و برای قربانیان یاری طلبیدند و فقط یک نفر به نام جمال عبدالناصر که سرهنگ ارتش مصر بود، جواب داد و دیگران جواب ندادند. متأسفانه رونوشت نامهها و جواب جمال عبدالناصر را پیدا نکردم و لذا به همین مختصر اکتفا میکنم.
📝منبع: پسندیده، مرتضی، خاطرات آیتالله پسندیده (گفتهها و نوشتهها)، چاپ سوم، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۹۲. ص: ۲۲۳.
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
🎥 واکنش دکتر حداد عادل به اظهارات مهندس فتاح.
⭕️ یک واکنش جالب توجه در مورد پاسخ دکتر حداد عادل:
👤مصطفی زالی
🔸از پارادوکسهای چهل سال انقلاب «مستضعفین» آن است که در گرانترین خیابان شهر، با دانشآموزانی بهرهمند از راننده شخصی، متنعم از گرانترین برندهای خارجی و ساکن اشرافیترین منازل، در ملکِ «مستضعفان» مدرسهای با توجیه «تربیت نیروی انسانی متعهد به خدمت به مستضعفان» تأسیس میشود.
شرح حال
⭕️ یک واکنش جالب توجه در مورد پاسخ دکتر حداد عادل: 👤مصطفی زالی 🔸از پارادوکسهای چهل سال انقلاب «مست
حکایت سفر اربعین بچههای این مدرسه که میخواهند عالمان علوم انسانی باشند هم شنیدنی است.
با هواپیما به نجف و پیاده روی و اقامت در هتل و خلاصه برگشت با هواپیما.
مؤمنان عالم لاکچری تربیت شده برای آقایی و مدیریت کردن یه مشت جواد مواد بیچاره مثل ما.😳
امسال هم خدا توفیق داده است، در ایام محرم، در شیراز از محضر استاد عزیزم حجتالاسلام حمید وحیدی استفاده کنیم.
در طول دوره طلبگیام اساتید خوب بسیاری دیدهام اما به قول بسیاری از دوستانم حاجآقا وحیدی یک چیز دیگر است.
شاگردی ایشان را افتخار خودم میدانم و به دوستانم توصیه میکنم شبهای محرم مسجدابالفضل(ع) کلبه سعدی از حضور ایشان استفاده کنند.
احتمالا صبحها و ظهرها هم صحبت داشته باشند.
شرح حال
امسال هم خدا توفیق داده است، در ایام محرم، در شیراز از محضر استاد عزیزم حجتالاسلام حمید وحیدی استفا
بنده نوع فعالیت حوزویام جوری رقم خورده است که از منبر رفتن و روضه خواندن محروم هستم فلذا شبهای محرم در خدمت جناب وحیدی خواهم بود.
پارسال شب اول محرم نزد امام جماعت مسجد رفتم و خواستم بین دو نماز استادم حاجآقا وحیدی را به مردم معرفی کنم تا از جلسات ایشان بیشتر استفاده کنند، امام جماعت مانع شدند و آرام گفتند آقا این چه حرفیه مشک آن است که خود ببوید، ایشان میآیند صحبت میکنند اگر به دل مردم نشست استفاده میکنند دیگر این کارها را ندارد.
خلاصه چند شب بعد دیدم آخر مجلس بنده خدایی میگوید خانمها ساکت باشید خانمها استفاده کنید، حاجآقا خیلی قابل استفاده است و...
بنده خدا همان امام جماعت بود.
الحمد لله پارسال استقبال از ایشان خیلی خوب بود و چند جا ایشان را دعوت کردند یکی از آنها جمع مسئولین نیروی انتظامی بود که هر روز برای صحبت میرفتند.
برای صحبت پیش از خطبههای نماز جمعه هم از ایشان دعوت شد وخلاصه بازخوردهای خیلی خوبی از سخنرانیهایشان داشتیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ را منتشر کرده بود و زیر آن نوشته بود:
😯ماشین ایرانی فرستادن لبنان اونم اقساطی از حقوق کم میشه یا با میزان دآرمد براش قسط بندی میشه. خسته نباشید به مسئولین انقلاب. چرا واسه مردم خودمون اینطوری نیست. اینجا دولت مقصر نیست بلکه خواست نظام است تا به صورت اجباری رفاه مردم لبنان بر بدبختی مردم ایران ترجیح داده شود.😔
........
به او گفتم:👇
شرح حال
این کلیپ را منتشر کرده بود و زیر آن نوشته بود: 😯ماشین ایرانی فرستادن لبنان اونم اقساطی از حقوق کم می
این متن میگوید نظام رفاه مردم لبنان برایش مهمتر از رفاه مردم ایرانه!
اصل این مطلب واقعا مطلب اشتباهی است و خیلی بده که کسانی میتونن چنین شبهاتی در ذهن مردم ما القاء کنند ولی خب به هر حال مجبوریم به اون هم جواب بدیم!
توی متن برای القاء اینکه حواستان باشد که از دولت طلبکار نشوید و از نظام طلبکار باشید، میگوید دولت نه، نظام تصمیم گرفته است!
این نظام کیه؟ چرا یه عده هر وقت به ظاهر موفقیتی است، میگویند ما بودیم و وقتی گند میزنن و هیچ موفقیتی کسب نمیکنند میگویند تصمیم نظام بوده و...
وقتی اسم نظام میآید یعنی آن چیزی که هزاران شهید برای حفظش خون دادند.
نظام اسلامی را نباید در چشم مردم خار کنیم، چون اگر این نظام زمین خورد دیگر سالهای سال اسلام نمیتواند سر بلند کند و این مردم هم سالهای دراز رنگ آسایش را نخواهند دید.
استکبار طعم تلخی از این مردم چشیده است و به این راحتی دست از سر این مردم بر نخواهد داشت و کاری میکند که درس عبرتی برای همه مردم مظلوم دنیا شود.
همان رفتارهایی که بعد از شکست دادن انقلاب اسلامی الجزایر با آنها کردند.
چشمهامان را باز کنیم و هرکس مسئولیت کار خودش را بپذیرد و فریب دادن مردم را تمام کنند.
اما در مورد این کلیپ، اگر بنا به متن ذیل این کلیپ سخن بگوییم! صادرات خودرو به لبنان برای وارد کردن دلار و ارز به کشور که خیلی خوبه، پس آفرین به نظام و خاک بر سر دولتی که چنین عرضهای نداشته! الحمد لله که به برکت روابط ما با جبهه مقاومت گشایشهای اقتصادی هم حاصل شود.
در این کلیپ میگوید صادرات این خودروها به لبنان:
«کانت لرفع عقوبات دولیة»
یعنی برای دور زدن تحریمهای بین المللی صورت گرفته!
این یعنی ماجرا به سود ماست که برای رفع تحریمها میآییم چنین میکنیم.
لبنان که تحریم نیست، ماییم که تحریم هستیم و نیاز به دور زدن تحریمها داریم.
در کلیپ هم نمیگوید: پول ماشینها را سایپا یا ایران از کسی نمیگیرد، بلکه میگوید، بانکهای لبنانی تسهیلات میدهند، ملتشان بتوانند با دادن ۱۴۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار نقد و بقیش قسطی این ماشینها را تهیه کنند.
......
پس آفرین به دولت لبنان که میتواند به ملتش وام بدهد و خودرو بخرند و خاک بر سر دولتی که نمیتواند به مردمش وام بدهد و آفرین به نظامی که میتواند واسطه شود ما تحریمهای بینالمللی را دو بزنیم و صادرات کرده و ارز لازم برای کشور را تأمین کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فتاح: عذرخواهی می کنم؛ جانب انصاف را رعایت نکردم
پرویز فتاح در حاشیه بازدید از ساختمان پلاسکو:
🔻هیچ کدام از افراد و سازمان هایی که اسم بردم از املاک استفاده شخصی نداشته اند.
🔻خطای بنده بود که خیلی کوتاه و تیتر وار نام بردم.
🔻فرصتِ باز کردن مسئله نبود.
🔻بعضا اطلاعات بنده ناقص اعلام شد. جانب انصاف را رعایت نکردم.
شرح حال
⭕️ یک واکنش جالب توجه در مورد پاسخ دکتر حداد عادل: 👤مصطفی زالی 🔸از پارادوکسهای چهل سال انقلاب «مست
⭕️ بعد از انتقاد از مدیریت به سبک لاکچری مدرسه فرهنگ یکی از دوستانم گفت این مدرسه چنین نیست؛ به او گفتم من مطالبی خلاف آن خواندهام که برخی را دوستان مورد اعتماد نوشتهاند.
اما اگر شما شاهدی برای نقض آن بیاورید انعکاس میدهم ولی آن دوستم شاهدی در این رابطه ذکر نکردند.
حالا بنده خدایی به نام مرتضی روحانی که طلبه هم هستند توییتهایی در نقض مطالبی که خوانده بودم نوشتهاند که قسمتهایی نقضش را انعکاس میدهم:👇
🔻من دو سال دبیرستان فرهنگ درس خواندم. دوم و سوم دبیرستان. حدود ده سال هم آنجا تدریس کردم. تا همین پنج سال پیش هم رابطه خیلی خوبی با فریدالدین داشتم که حقیقتا حکم برادر بزرگتر را داشت و الان بین مان شکرآب است. چرایش به این بحث ربطی ندارد.
🔻 اجمالا میخواهم بگویم که الان رابطهای با فرید و خاندان حداد ندارم. پس این رشتو را از یک فرد مطلع و اکنون بی طرف بخوانید. اولا که فرید در مدرسه پسرانه فرهنگ درس نخوانده.
🔻 مدرسه فرهنگ یک مدرسه غیرانتفاعی به معنای واقعی کلمه بود. ساختمان مدرسه پسرانه (دخترانه را نمیدانم) متعلق به آموزش و پرورش است. این ساختمان فوقالعاده قدیمی بود طوری که آموزش و پرورش آن را تخلیه کرده بود و دکتر همانجا را میگیرد تا بتواند ایده مدارس علوم انسانی را عملی کند.
🔻 مدرسه در سالهای نوپایی اجاره نمیداده ولی بابت آن سالها در حیاط بالا مدرسه ساختمان خوب و نوسازی ساخته که مالکیت آن برای آموزش و پرورش است که چه بسا هزینه ساختش چند برابر هزینه اجاره آن سالها باشد و الان هم مدرسه ماه به ماه به آموزش و پرورش اجاره میدهد.
🔻 در مورد شهریه هم باید بگم شهریه تابع وضع اقتصادی است. بله شهریه مدارس غیرانتفاعی گران است ولی شهریه فرهنگ از خیلی جاها ارزانتر است. حقوق معلمیناش هم کمتر است و ... این را بگذارید کنار اینکه مدرسه هیچ، تاکید میکنم هیچ دانشآموزی را برای شهریه رد نمیکند.
🔻 من خودم دو سال مسئول گزینش مدرسه بودم و میتوانم در مورد این موضوع شهادت بدهم که مدرسه با همگان بر سر قیمت مماشات میکرد و کسی را بهخاطر مسائل مالی رد نمیکرد و ما هر سال چندین ثبتنام رایگان داشتیم.
🔻 فضای دانشآموزان هم هیچوقت فضای لاکچری نبوده و مدرسه با این موارد به شدت مقابله میکرد. این را گستره جغرافیایی دانشآموزان هم بیان میکند. ما از شهرری تا تجریش دانشآموز داشتیم و این دقیقاً بهخاطر این بود که محل مدرسه در مرکز شهر بود. من خودم از خ پیروزی به فرهنگ میرفتم.
🔻 این را بگذارید در کنار فعالیتهای سالهای اخیر مدرسه در دلگان، ایرانشهر و خوزستان و ... که کاملا با ایدههای تمرکززدایانه صورت گرفته. هزینه این مدارس را فریدالدین رسما با گدایی از خیرین در میآورد. مدارسی که سعی در ارتقا سطح دانش مناطق محروم دارد.
شرح حال
⭕️ بعد از انتقاد از مدیریت به سبک لاکچری مدرسه فرهنگ یکی از دوستانم گفت این مدرسه چنین نیست؛ به او گ
البته ان قلتهایی همچنان باقی است ولی ادامه دادن آن در شأن بنده نیست و ای کاش قضایا از طریق مراجع قانونی به صورت شفاف دنبال میشد.
295eff44-6e21-40b6-81f1-e576dff81be0
31.96M
سخنرانی حجتالاسلام حمید وحیدی، شب اول محرم ۱۳۹۸ش؛
موضوع سخنرانی این دهه حجت الاسلام و المسلمین وحیدی ویژگیهای همسفران امام حسین(علیه السلام) بود.
ایشان صحبت خود را با فرازی از خطبه امام حسین آغاز کردند که: «مَنْ كَانَ بَاذِلاً فِينَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اَللَّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ فَإِنِّي رَاحِل»
2.سخنرانی حجت الاسلام وحیدی محرم98.mp3
27.47M
سخنرانی حجتالاسلام حمید وحیدی، شب دوم محرم ۱۳۹۸ش.
موضوع سخنرانی این دهه حجت الاسلام و المسلمین وحیدی ویژگیهای همسفران امام حسین(علیه السلام) بود.
ایشان صحبت خود را با فرازی از خطبه امام حسین آغاز کردند که: «مَنْ كَانَ بَاذِلاً فِينَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اَللَّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ فَإِنِّي رَاحِل».
موضوع این جلسه صفت اهل نصیحت بودن و معنای آن است، صفتی که یکی از ارکان اخلاق اسلامی است و ما به اشتباه معنای آن را صرفا پند دادن میدانیم، وصفی که امام حسین(ع) تجلی آن است.
وصفی که از اولین القاب اولیآء الله است و انبیآء خود را با آن وصف و چنین معرفی میکردند: «إِنِّي لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ»
3.سخنرانی حجت الاسلام وحیدی محرم98.mp3
33.48M
سخنرانی حجتالاسلام و المسلمین حمید وحیدی، شب سوم محرم ۱۳۹۸ش؛
ایشان در این جلسه در ادامه بحث گذشته و اوصاف یاران همراه امام حسین(ع) به وصف محبت داشتن به بندگان خدا میپردازند.
ایشان در این جلسه به توصیه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشاره میکنند که: « وَ أَشْعِرْ قَلْبَكَ اَلرَّحْمَةَ لِلرَّعِيَّةِ وَ اَلْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اَللُّطْفَ بِهِمْ وَ لاَ تَكُونَنَّ عَلَيْهِمْ سَبُعاً ضَارِياً تَغْتَنِمْ أَكْلَهُمْ»
ایشان پس از اشاره به نکات مختلف از سیره اهل بیت در محبت به مردم و اینکه بایست قلب خود را مملو از محبت مردم کرد این پرسش را مطرح میکنند که آیا جنگ مؤمن با دیگران نیز بر اساس محبت به آنان است؟ و آیا این قاعده عمومی محبت در جایی استثناء شده است؟
در پاسخ نیز با اشاره به توصیه امیرالمؤمنین(ع) در مورد خوارج که: «لاَ تَقْتُلُوا اَلْخَوَارِجَ بَعْدِي فَلَيْسَ مَنْ طَلَبَ اَلْحَقَّ فَأَخْطَأَهُ كَمَنْ طَلَبَ اَلْبَاطِلَ فَأَدْرَكَهُ يَعْنِي مُعَاوِيَةَ وَ أَصْحَابَهُ» میفرمایند کسانی که طالب باطل بودهاند و بنای بر انحراف دیگران و جهنمی کردن مردم دارند از این قاعده محبت عام خارج هستند.
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
💥 روز اول محرم روز مخصوص دعا برای صاحب اولاد شدن و نسل پاک است.
«امام رضا علیهالسلام به ريانبنشبيب فرمودند که در روز اول محرم حضرت زکريا دعا کردند و دعايشان مستجاب شد. [إِنَّ هَذَا الْيَوْمَ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي دَعَا فِيهِ زَكَرِيَّا ع رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ فَاسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ وَ أَمَرَ الْمَلَائِكَةَ فَنَادَتْ زَكَرِيَّا وَ هُوَ قائِمٌ يُصَلِّي فِي الْمِحْرابِ أَنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكَ بِيَحْيى فَمَنْ صَامَ هَذَا الْيَوْمَ ثُمَّ دَعَا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ كَمَا اسْتَجَابَ لِزَكَرِيَّا... .]
تلقي من اين است که اگر کسي از اين جنس خواستهها دارد و ميخواهد نسلش آباد و در خدمت سيدالشهدا باشد و ميخواهد امکاناتش در خدمت سيدالشهدا باشد و توفيق خدمتگزاري به ساحت مقدس حضرت و تاسي به حضرت را در برنامههايش داشته باشد، راهش اين است که روز اول محرم #روزه بگيرد و #دعا کند که انشاءالله اين دعا در #روز_اول_محرم مستجاب میشود. هر دعايي وقتي دارد و بهار اين دعا در روز اول محرم است.
اگر کسي شهادت ميخواهد يا نسل پاک و آبادي ميخواهد که در مسير سيدالشهدا باشد و امکانات و مالش ميخواهد در مسير سيدالشهدا باشد از بيانات وجود مقدس امام رضا ارواحنا فداه اينطور ميفهمم که حضرت ميفرمايند روز اول محرم را روزه بگيريد و دعا کنيد دعاي شما هم مستجاب ميشود. اين يعني اول محرم فرصت اينطور درخواستها و اجابت اينطور دعاهاست؛ فرصت اول محرم يک باب خاصي به شهادت سيدالشهدا باز ميشود که از اين باب ميشود وارد شد و اجابت بشود.»
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما نمیتوانیم در دنیا تنها باشیم!
پس اگر همه به حسین پشت کردند و عهد خود شکستند ما هم تنها نمیشویم و عهد خود میشکنیم!
ما سازمان ملل را قبول داریم پس باید همه کشورهایش را قبول کنیم!
ما اسلام را هم قبول داریم پس باید همه احکامش را قبول کنیم!
ما انسانیت را هم قبول داریم پس باید همه احکامش را قبول کنیم!
پس اگر اسلام و انسانیت میگوید «كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا» و سازمان ملل میگوید: با ظالمان اگر قدرتمند هستند بسازید، باید یکی را انتخاب کنیم.
یا مسلمان و انسان باشیم و یا سازمان ملل و قواعد ظالمانهاش را بپذیریم.
4.سخنرانی حجت الاسلام وحیدی محرم98.mp3
27.32M
سخنرانی حجتالاسلام حمید وحیدی شب چهارم محرم ۱۳۹۸ش،
ایشان در این جلسه در ادامه بحث اوصاف یاران همراه امام حسین به بحث ایمان و باور به خدا میپردازند.
باوری که ما نداریم و خداوند با همه جلالتش باید به بندهاش متذکر گردد: «وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ حَدِيثًا» «وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ قِيلًا» تا بندهاش باور کند که او هست و نبی او راست میگوید که: «دَعْ مَا يُرِيبُكَ إِلَى مَا لاَ يُرِيبُكَ فَإِنَّكَ لَنْ تَجِدَ فَقْدَ شَيْءٍ تَرَكْتَهُ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.» اگر چیزی را برای خدا کنار گذاشتی فقدانش را در خودت نخواهی یافت.
خدا را باور نداریم و اگر داشتیم غرور و تکبر ما را نمیگرفت و چون امام سجاد با زاری میگفتیم: «سَيِّدِي مَا أَنَا وَ خَطَرِي»
من در مقابلت چه کسی هستم و چه آبرویی دارم؟!
ایشان در انتها به تأثیر افزایش ایمان و یقین به خداوند در اصلاح نفس و رذایل اخلاقی میپردازند و به فراز ابتدای دعای مکارم الاخلاق امام سجاد اشاره میکنند که:
«اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَآلِهِ، وَبَلِّغْ بِايمانِي اَكْمَلَ الأْيمانِ وَاجْعَلْ يَقينِي اَفْضَلَ الْيَقينِ، وَانْتَهِ بِنِيَّتِي اِلَي اَحْسَنِ النِّيَّاتِ، وَبِعَمَلِي اِلَي اَحْسَنِ الأَْعْمالِ»
که مکارم اخلاق با ایمان آغاز میشود.
5.سخنرانی حجت الاسلام وحیدی محرم98.mp3
37.74M
سخنرانی حجتالاسلام و المسلمین حمید وحیدی شب پنجم محرم ۱۳۹۸ش؛
ایشان در این جلسه در ادامه بحث صفات همسفران حسین به این نکته اشاره میکنند که همسفران حسین اهل ایمان قوی و محبت به خداوند هستند اما چگونه ایمان خود را تقویت کنیم و اهل محبت به خداوند شویم؟
ایمان و یقینی که در نهایت به عشق به خداوند منتهی میشود، عشقی که همه حواس شما را پیش معشوق میبرد، به تعبیر قرآن: «رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ»
ما دنبال یک میانبر برای کسب محبت خداوند و تقویت ایمانمان هستیم و به تعبیر امام سجاد در پایان دعای مکارم الاخلاق: «وَانْهَجْ لِي اِلَي مَحَبَّتِكَ سَبيلاً سَهْلَهً اَكْمِلْ لِي بِها خَيْرَ الدُّنْيا وَالأْخِرَه».
چه کنیم که به تعبیر امیرالمؤمنین در دعای کمیل قلبمان شیفته محبت خدا شود: «قَلْبِي بِحُبِّكَ مُتَيَّماً»؟
راه آن بندگی است، بندگی یعنی عبودیت و نه عبادت صرف؛ اینها با هم خیلی فرق میکند.
شیطان حاضر بود عبادتی برای خدا داشته باشد که احدی نداشته است اما اهل بندگی خداوند نبود.
وقتی خداوند شیطان را امر به سجده بر آدم کرد او گفت: «يَا رَبِّ وَ عِزَّتِكَ إِنْ أَعْفَيْتَنِي مِنَ اَلسُّجُودِ لآِدَمَ لَأَعْبُدَنَّكَ عِبَادَةً مَا عَبَدَكَ أَحَدٌ قَطُّ مِثْلَهَا» خدایا مرا از این یک کار عفو کن من عبادتی مثال نزدنی را تحویلت میدهم.
اما خداوند به او گفت: «إِنِّي أُحِبُّ أَنْ أُطَاعَ مِنْ حَيْثُ أُرِيدُ» این یعنی بندگی یعنی آنچه خدا میخواهد نه آنچه تو میخواهی.
6.سخنرانی حجت الاسلام وحیدی محرم98.mp3
41.3M
سخنرانی حجتالاسلام و المسلمین حمید وحیدی شب ششم محرم ۱۳۹۸ش.
ایشان در ادامه بحث جلسه قبل و بیان اوصاف همسفران امام حسین و بحث عبودیت و محبت آنان به خداوند به بحث جلوههای عبودیت و بندگی خدا میپردازند و از جمله مهمترین جلوههای بندگی خداوند را ترجیح دادن خواست خداوند بر خواست دل بیان میکنند.
دل من میخواهد یا دل خدا؟ عدهای معیارشان دل خودشان است: «أَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ» این آدم میگوید لا اله الا من، لا اله الا نفسم؛ اما عده دیگری نیز هستند که مصادق آیه « و اما من خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوی» هستند، اینان در دو راهیهای دل خودم یا خدا، دل خود را زیر پا میگذارند. اینان جایگاهشان بهشت است «فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ الْمَأْوَى»
در حدیث قدسی از کتاب کافی که به تعبیر بسیاری از علما مضامین آن متواتر است و در مورد نتیجه عمل این دو عده است، امام باقر(ع) از پیامبر اکرم(ص) خداوند تبارک و تعالی با ۸ قسم عظیم میفرماید:
«لاَ يُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَاهُ عَلَى هَوَايَ» هيچ بندهاى خواسته خود را بر خواسته من اختيار نكند جز آنكه كارش را پريشان كنم و دنيايش را به هم ريزم و دلش را به آن سرگرم كنم و از آن چيزى به او ندهم جز همان كه مقدر او كردهام،
و در ادامه میگوید: «لاَ يُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَايَ عَلَى هَوَاهُ» هيچ بندهاى خواست مرا،بر خواست خود مقدم ندارد جز آنكه فرشتههاى من او را نگهبانى كنند و آسمانها و زمين را كفيل روزى او سازم و از پس تجارت و بهرهجوئى هر تاجرى من پشتيبان و نگران او باشم و دنيا هم با آنكه او نخواهد به جانب او رو كند.