فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 احکام بورس
💠 قسمت دوم
با کارشناسی استاد محمد تقی علوی
عضو کمیته فقهی سازمان بورس کشور
عضو موسس ستاد ملی ترویج احکام
دارای تحصیلات عالیه علوم اقتصادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از سال دوم دانشگاه وقتی در اوج فعالیتهای سیاسی و اجتماعی بودم تصمیم گرفتم به حوزه بروم، چون فهمیدم به قول امام: « آنكه مىتواند تودهنى بزند آخوند است، آنى كه با منبر و محرابش جلو توپ و تانك مىايستد آخوند است.»[۱] «تنها چيزى كه مىتواند سد راه اجانب و دوَل استعمارگر باشد و نگذارد سلطه بر ذخاير ممالك اسلامى پيدا كنند اسلام و علماى جليل اسلام است؛ و اين حقيقتى است كه در طول تاريخ براى دوَل استعمارگر ثابت شده است.» [۲]
..............
[۱] صحيفه امام، ج ۵، ص: ۵۱۴. حكم به آقاى يداللَّه سحابى ۲۸/ ۱۰/ ۵۷
[۲] صحيفه امام، ج 2، ص: ۳۹۶، پيام به ملت ايران۲۱/ ۸/ ۵۰
🔺 به شرح حال بپیوندید.
امسال با رمان بسیار زیبای زخم داوود آشنا شدم، رمانی بسیار خواندنی.
البته قسمتهایی از رمان تحت تأثیر تحریفات تاریخی یهود مثل هلوکاست است با این وجود داستان آن به گونهایست که خواننده درد و رنج یک فلسطینی را از نزدیک حس میکند.
این رمان در سال ۲۰۰۹ عنوان پرفروش ترین کتاب فرانسه را از آن خود کرد و تاکنون به ۲۶ زبان دنیا ترجمه شده است.
سوزان ابوالهوی نویسندهای فلسطینی است که جنگ را تجربه کرده و در رمان «زخم داوود» نیز موضوعات انسانی و اجتماعی را در لابه لای حوادث جنگ روایت میکند. نویسنده در این کتاب زندگی چهار نسل از یک خانواده را برای مخاطب توصیف و تشریح مینماید و در عین این که موضوع مقاومت مردم فلسطین را موضوع اصلی رمانش قرار داده از عشق، ایمان و غرور مینویسد.
نسخۀ اصلی این رمان نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در ایالات متحده منتشر شده است.
✍️قرآن قیم ما است...
🔰 قیم یعنی سر پرست، کسی که امور شما را به خوبی و امانت سرپرستی میکند و به رشد و کمال میرساند.
اسلام را دین قیم نامیدهاند "ذلِكَ دِينُ الْقَيِّمَةِ" (بينه – ۵) چون اگر خود را واقعا به آن بسپاریم ما را به خوبی سرپرستی میکند. :" فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ الْقَيِّمِ" (احقاف - ۳۰)
🔰 خداوند قرآن را نیز کتاب قیم نامیده است و سوره کهف را اینگونه آغاز میکند که: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنْزَلَ عَلى عَبْدِهِ الْكِتابَ وَ لَمْ يَجْعَلْ لَهُ عِوَجاً قَيِّماً"» همه حمدها برای خداوندی است که بر بندهاش کتاب را نازل کرده است و در این کتاب هیچ گونه انحراف و تعارضی ولو تعارضات لطیف و باطنی وجود ندارد، کتابی که قیم است.
پس اداره حیات خود را به قرآن بسپاریم تا به بهترین شکل حفظ شویم و به رشد و کمال برسیم.
🔺 به شرح حال بپیوندید.
✍️خواب اصحاب کهفم آرزوست...
🔰 اصحاب کهف مؤمنانی بودند که در زمانه استیلای کفر و ظلم زندگی میکردند، با اینکه ایمانشان را حفظ کرده بودند اما خفقان حاکم و مهجوریت اهل حق در آن زمانه موجب ناامید شدنشان شده بود.
🔰 ناامید بودند که وضع درست شود و اهل ایمان از فشارها خارج شوند، ناامید بودند که ظلمها تمام شود و باردیگر پرچم توحید و عدالت را برافراشته ببینند.
🔰 اما خداوند آنان را به خواب برد تا بیدارشان کند و ببیینند که دوران طاغوت و ظلم به سرخواهد آمد، ببینند که این سنت خداست که ظلم و کفر پایدار نخواهد ماند و ببینند زمانهای را که « لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دينَهُمُ الَّذِي ارْتَضى لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَني لا يُشْرِكُونَ بي شَيْئاً» (نور -۵۵)
🔰 و خداوند دوباره به خوابشان برد تا بار دیگر در زمانه حکومت جهانی حق بیدارشان کند و جلوه توحید در دنیا و دوران استیلای حق را نشانشان دهد.
🔹اللَّهُمَّ أَظْهِرْ بِهِ دِينَكَ وَ سُنَّةَ نَبِيِّكَ حَتَّى لاَ يَسْتَخْفِيَ بِشَيْءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخَافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ
خدايا به دست او دينت را و سنت پيغمبرت را آشكار ساز تا آنكه ديگر چيزى از حق و حقيقت از ترس احدى از خلق مخفى نماند؛
🔹اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلاَمَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ
خدايا ما از تو اميد و اشتياق داريم كه دولت با كرامت آن امام زمان را به ظهور آورى و اسلام و اهلش را به آن عزت بخشى و نفاق و اهل نفاق را ذليل و خوار گردانى؛
🔹وَ تَجْعَلُنَا فِيهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِيلِكَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا كَرَامَةَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة
و ما را در آن دولت حقه اهل دعوت به طاعتت و از پيشوايان راه هدايت قرار دهى و بواسطه آن بزرگوار به ما كرامت دنيا و آخرت عطا فرمايى.
🔺 به شرح حال بپیوندید.
✍️عدالتخواهی جوکری...
🔰فرصتی شد تا فیلم جوکر را ببینم، یک دلقک شکستخورده که زیر چرخهای نظام اقتصادی و اجتماعی سرمایهداری له شده است و حالا تصمیم میگیرد دست به انتقام و آشوب بزند، اول با کشتن چندنفر که به او حمله کردهاند طعم انتقام و قدرت را میچشد و احساس حقارتی که به او تحمیل شده بود را به کمک قدرت یک اسلحه جبران میکند و دست به آشوب میزند. کارگردان اگرچه تلاش کرده است تا آشوب او و انتقام خواهی او را موجه جلوه دهد اما نتوانسته غرق شدن او در این آشوب را پنهان کند.
🔰 جوکر اول از همه از زنی که با او ارتباط دارد و جز محبت از او ندیده است آغاز میکند و بعد از آن مادرش را میکشد و به سرعت داستانش به اوج میرسد و با کشتن یک مجری که او را تحقیر کرده است، در برنامه زنده تلوزیونی کل جامعه به هیجان و آشوب در میآید.
🔰 اما چرا نظام سرمایهداری که خود مسبب ضعیف شدن طبقه متوسط و له شدن طبقه ضعیف میان چرخدندههای پیشرفت عدهای سرمایهدار است، وقتی میخواهد به شما اعتراض به وضع موجود را آموزش دهد آشوب و کشتار را میآموزد؟ شاید تصور شود این آشوب طلبی صرفا نسخهای برای کشورهای ما و عراق و ... است.
🔰 اما خیر، نظام سرمایهداری ابتدا با سرگرم کردنتان به موسیقی و ورزش و شکم و زیرشکم شما را کوچک میکند و به بیتفاوتی میکشاند اما این اوضاع دوام نخواهد داشت و فشارها بر شما آنقدر زیاد خواهد شد که از یک جا به بعد هیچ چیز توجه شما را از فشار سیستم و بیعدالتی آن منحرف نمیکند.
🔰 نظام سرمایهداری برای موج سواری جدیدش بر طبقه ضعیف، نسخه جدیدی به اسم آشوب و کشتار دارد، چرا که بازنده این بازی جدید هم باز خود مردم هستند.
🔰 باطل حیاتش در افراط و تفریط است، تفریط بیتفاوتی یا افراط آشوب طلبی، وقتی فضای اعتراض به بیمنطق کشیده شد و هرکس هرطور خواست عمل کرد و انتقام گرفت، اولین قربانیش عدالت است، در انقلاب اسلامی هم گروههای چپ سبک کارشان همینگونه بود و هرکس اراده میکرد تصمیم به ترور و بمبگذاری میگرفت اما نسخه حضرت امام اعتراض مسالمت آمیز و نافرمانی مدنی بود.
🔰 بعد از انقلاب هم باز ماجرا از همین قرار است عدالتخواهانی که در ابتدای انقلاب زمانی افراطی بودند، بعدا خود به بخشی از طبقه سرمایهداری تبدیل شدند که مردم را به تفریط و بیتقاوتی دعوت میکردند؛ جریان عدالتخواه نوپدید در بستر انقلاب نیز چندسالی است در این برزخ مانده است، سوق دادن عدالتخواهی به سوی گفتمانسازی، تصمیمسازی و فضای مطالبهگری همراه با منطق یا یک عدالتخواهی سوق یافته به سوی آنارشیسم و بیمنطقی؛ یک اعتراض هیجانی و صرفا برای تخلیه هیجان یا یک اعتراض منطقی با استفاده از ظرفیتهای قانونی موجود.
شرح حال
لازم به توضیح است که در مورد اثبات روز عید اگر ماه توسط کسی با چشم غیر مسلح روئیت شود قطعا اول ماه برایش ثابت است.
مساله روئیت ماه اصلا تقلید بردار نیست چون موضوع است و نه حکم.
اما اگر بحث به مبانی برگشت که کار فقیه است یعنی یک فقیه مثل حضرت آقا گفتند بنا به فهم بنده روئیت با چشم مسلح نیز مصداق روئیت است آنگاه چون اختلاف در مبنا است تقلید معنا پیدا میکند و مقلدین حضرت آقا اگر با چشم مسلح ماه را رؤیت کنند یا از سخن کسانی هم که با چشم مسلح ماه را دیدهاند به این مطلب اطمینان پیدا کنند برای آنها اول ماه ثابت میشود.
یکی دیگر از راههای اثبات اول ماه حکم حاکم است، البته برخی مراجع ممکن است آن را قبول نداشته باشند که علی المبنا برخی نظر مرجع را برای مقلدین او در چنین موردی صائب میدانند و برخی خیر، اما مشهور اثبات اول ماه توسط حکم حاکم را قبول دارند منجمله خود حضرت آقا، اما امسال مشکل اینجاست که حضرت آقا حکمی مبنی بر اثبات اول ماه ندادهاند و وقتی به سایت لیدر داتای آر که مرجع اصلی بحثهای فقهی ایشان است مراجعه میشود، صرفا گزارش رویت و نظر دفتر وجود دارد، در حالی که در سال ۸۸ به این مطلب تصریح شد که ایشان بر عید بودن حکم کردهاند.
https://www.leader.ir/fa/content/24480/اطلاعیه-در-خصوص-رؤیت-هلال-ماه-شوال-المکرم
با عرض پوزش در مورد نظر آیتالله وحید و امکان اعتماد دیگران به افراد مورد وثوق ایشان اشتباه کرده بودم و وجه تمایز مبنای اتحاد لیل ایشان را نمیدانستم.
فلذا مطلب سابق در این مورد را حذف کردم.
برای اثبات اول ماه از طریق روئیت ۶ مبنای زیر ظاهرا وجود دارد.👇
مبنای یکم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «اشتراط اتّحاد افق» (مبنای فقهی مشهور فقهاء مانند حضرات آیات عظام امامخمینی(ره)، گلپایگانی(ره)، اراکی(ره)، سیّدمحمّد صدر(ره)، بهجت(ره)، سیستانی، شبیریزنجانی، مکارمشیرازی، سیّدمحمّدتقی مدرّسی)
مبنای دوم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بیشترِ شب با هم مشترکاند» (مبنای فقهی حضرت آیتالله العظمی وحیدخراسانی)
مبنای سوم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترکاند» (مبنای فقهی حضرات آیات عظام خوئی(ره)، تبریزی(ره)، لطفالله صافیگلپایگانی، محمّداسحاق فیّاض)
مبنای چهارم: مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در هر نقطهای برای همۀ نقاط زمین» (مبنای فقهی حضرت آیتالله العظمی بشیرحسین نجفی)
مبنای پنجم: مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «اشتراط اتّحاد افق» (مبنای فقهی حضرت آیتالله العظمی خامنهای)
مبنای ششم: مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترکاند» (مبنای فقهی حضرات آیات عظام فاضللنکرانی(ره)، سیّدکاظم حائری، نوریهمدانی)
آیتالله حائری شیرازی میگفتند:
اگر روزۀ اول شوال را حرام نمیکردند، عده زیادی روز اول شوال را روزه میگرفتند و میگفتند: «میخواهیم بدرقه ماه رمضان برویم»! خداوند چون میخواهد همه [با هم] دست بکشند، روزه را حرام کرده.
امام صادق(علیه السلام) درباره روز عید فطر و تشخیص آن میفرمایند: «دست #امام_مسلمین است»؛ اگر امام مسلمین گفت: «عید است»، همه باید افطار کنند و نماز عید بخوانند. اگر امام مسلمین گفت: «این آخر رمضان است»، بر همه واجب است روزه بگیرند.
چرا این را برای امام مسلمین گذاشته؟ برای اینکه اینجور نشود که زن مقلد این آقاست و آقا می گوید برای من ثابت نشده که امروز آخر رمضان است؛ شوهر مقلد دیگری است؛ او گفته برای من ثابت شده امروز عید بگیریم. اگر بعضی روزه باشند و بعضی روزه نباشند، در خانه چه اتفاقی میافتد؟ روزی که باید جشن بشود، روز عیش باشد، روز سرور باشد، روز خوشحالی باشد، روز حزن میشود.
[اعیاد رسمی مسلمین یعنی] عید فطر و عید قربان را برای این خاطر روزهاش را حرام کردند که #وحدت ایجاد بشود؛ یعنی همه «با هم» دست بکشند از روزه. خود این وحدت یک ابهتی دارد، اسلام را در نظر دشمنان با مهابت میکند.
........
اختلاف در این شش مبنای مختلف نشان داد که این وحدت را برهم میزند و مؤمنین را آزرده!
از میان این مبانی، مبنای کفایت وحدت بخشی از لیل که مثلا در شهری در برزیل که در قسمتی از لیل با ما مشترک است ماه دیده شده است پس اینجا هم عید باشد، بیشترین تناسب را برای حکم واحد در حکومتهای بزرگ اسلامی دارد.
شرح حال
آیتالله حائری شیرازی میگفتند: اگر روزۀ اول شوال را حرام نمیکردند، عده زیادی روز اول شوال را روزه
این سوال برایم مطرح بود که اگرچه ما به ظواهر امور، مکلف و متعبدیم اما با توجه به روایات با آمدن هر ماه اتفاقاتی در نظام عالم رخ میدهد که در ماه قبل نبود، مثلا در ماه رمضان یا محرم ملائک مأموریتهای مختلفی پیدا میکنند و رزقهای مختلفی برای مومنین فراهم میشود و...
پس باید واقعی برای هر ماه باشد، ( ما هر ملاکی از وحدت افق، بخش اکثر لیل یا جزء لیل، داشته باشیم، فرق نمیکند باز اختلاف در آغاز ماه حداقل بین این نیم کره و آن نیم کره دیگر وجود دارد و نمیشود وقتی یکی شب است و دیگری وسط روز، آغاز ماه در هر دو یک زمان باشد.)
حال سوال این است که مبدا این آغاز ماه در نظام عالم کجاست؟
استاد ما فرمودند بنده همین سوال را از آیتالله خوشوقت پرسیدم، ایشان فرمودند: ملاک آن جائی است که حضرت بقیة الله حاضر هستند.
🔰نمیدانم چه تقدیری است که:
🔻این دولت هرچیزی به عنوان وعده و نقطه قوت برای خود مطرح کرد، همان شد نقطه ضعفش:
بازگشت اعتبار به پاسپورت - تورم - هواپیما - تحریمها - گردیدن چرخهای اقتصادی - خودرو - بازشدن درهای دنیا - توریسم و...
🔺و هرچه به عنوان نقطه ضعف دولت قبل از خود مطرح کرد، در این دولت ارزشش معلوم شد.
سهمیه بندی بنزین - سهام عدالت - ونزوئلا - مسکن مهر - موشک - هستهای و...
شرح حال
🔰نمیدانم چه تقدیری است که: 🔻این دولت هرچیزی به عنوان وعده و نقطه قوت برای خود مطرح کرد، همان شد نق
البته به تاسیس زیاد بانکهای خصوصی در زمان اخر دولت خاتمی و ابتدای احمدینژاد و رشد کردنشون در اون زمان هم اشاره کنم.
که متاسفانه در این دولت هم اوضاع تغییر خاصی نکرد و بانکها آنطور که باید کنترل نشدند و در عمده بحرانهای اقتصادی کشور یک پای کار آن بوده و هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت آغاز به کار مجلس؛
این توزیع سکه و عشقولانه دختران بزک کرده و ... تبلیغات نامزد انتخابات مجلس شیراز است، کسی که چند دوره است کاندید شده است و این دوره احتمال زیادی داشت رأی بیاورد، حتی برخی در مورد رای نیاوردنش به خاطر اختلاف بسیار اندک با نفر قبل از خود شبهههایی هم میکردند.
این کلیپ را که دیدم اولش باور نکردم و گفتم شاید مثل کلیپی که پیش از این برای شرکت تبرک خیلی صدا کرد، این را هم برای تخریب این نماینده ساختهاند اما بررسی کردم و متوجه شدم خیر خودشان این چنین احمقانه خود را مفتضح کردهاند!
وقتی کسی در جامعهای چنین تبلیغ میکند و مردمی با وجود دیدن سکه پخش شدن و سوء استفاده از بانوان باز به اینها رای میدهند، آن جامعه دچار بحران معرفتی است!
بحرانی که یک زمان منجر شد به انتخاب فاطمه هوشمند به عنوان رأی اول شورای شهر شیراز، خانم هوشمند دختری دانشجو در دانشگاه آزاد رشته معماری بود که رأی اول شیراز را آورد!
یادم هست آن زمان خیلی از بچههای پیشدانشگاهی و سربازها عکسهایش را با خود داشتند!
وقتی مردم بر اساس این معیارها انتخاب کنند مقصر همه و نه بیشتر، بلکه همه مشکلات خودشان هستند.
وقتی دم انتخابات ریاست جمهوری مشکلات معیشتی را فراموش کنیم و فریب بازی ممنوعیت کنسرت یا دیوار کشیدن در خیابان را میخوریم مقصر مشکلات خودمان هستیم.
✍️جهنم و بهشت این دنیا...
🔰روزی بنده خدایی از روی سادگیاش جهنم و بهشت را انکار میکرد و میگفت هرکس در این دنیا ظلمی کند خدا در همین دنیا ظلم او را جبران میکند، هرکس هم خوبی کند خدا در همین دنیا جبرانش میکند، تحدی میکرد و میگفت یک مورد را سراغ بیاورید که ظلم کردهاند و در همین دنیا خودش یا بچهاش نتیجه ظلمش را نگرفته است و یک مورد را بیاورید که نتیجه خوبیاش را ندیده است.
🔰 آن زمان سال دوم طلبگی بودم، برای اینکه او را قانع کنم هرچه از جوابهای کتاب عقاید را داشتم جمع کردم و نامهای بلند بالا برایش نوشتم از اینکه روح بعد از مرگ باقی است و از اینکه نتیجه ظلمها به تمامه در همین دنیا قابل جبران نیست و لازمه عدالت خدا وجود عقاب و پاداش اخروی است.
🔰 اما زمان گذشت و فهمیدم پاسخ آن بنده خدا را اشتباه دادهام، پاسخش این بود که بله جهنم و بهشت در همین دنیا است شما درست فهمیدهای، جهنم و بهشت از همین دنیا شروع میشود و الی الابد ادامه دارد. حال من هم تحدی میکنم هرکه را که ظلم کرده است ببینید و هرکه را خوبی کرده است ببینید بهشت و جهنمشان از همین دنیا آغاز میشود فقط کمی صبر داشته باشیم.
🔻لِلَّذينَ أَحْسَنُوا في هذِهِ الدُّنْيا حَسَنَةٌ وَ لَدارُ الْآخِرَةِ خَيْرٌ وَ لَنِعْمَ دارُ الْمُتَّقينَ (النحل-۳۰)
🔹برای آنان که خوبی کردهاند در همین دنیا حسنه است و البته در آخرت قطعا بهتر است و چه خوب محلی است سرای پرهیزکاران.
🔻در دو روایت در کتاب شریف کافی از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است:
🔹هیچ کسی نیست که ظلمی کند الا اینکه خداوند در جانش یا مالش آن را جبران میکند اما ظلمی که بین او خداوند است اگر توبه کند خداوند میبخشد.
🔹هرکس ظلم کند خداوند آن کس که به او ظلم کرده است را بر خودش یا نسلهای بعدش مسلط میکند.
🔺مَا مِنْ أَحَدٍ يَظْلِمُ بِمَظْلِمَةٍ إِلَّا أَخَذَهُ اللَّهُ بِهَا فِي نَفْسِهِ وَ مَالِهِ وَ أَمَّا الظُّلْمُ الَّذِي بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ فَإِذَا تَابَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ.
🔺مَنْ ظَلَمَ سَلَّطَ اللَّهُ عَلَيْهِ مَنْ يَظْلِمُهُ [أَوْ عَلَى عَقِبِهِ] أَوْ عَلَى عَقِبِ عَقِبِهِ قُلْتُ هُوَ يَظْلِمُ فَيُسَلِّطُ اللَّهُ عَلَى عَقِبِهِ أَوْ عَلَى عَقِبِ عَقِبِهِ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ- وَ لْيَخْشَ الَّذِينَ لَوْ تَرَكُوا مِنْ خَلْفِهِمْ ذُرِّيَّةً ضِعافاً خافُوا عَلَيْهِمْ فَلْيَتَّقُوا اللَّهَ وَ لْيَقُولُوا قَوْلًا سَدِيداً. الكافي (ط - الإسلامية)؛ ج ۲؛ ص: ۳۳۲.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مکتب امام و شخصیت امام ظرافتهای بسیاری دارد.
جز با جامعیت و حکمت نمیشود این ظرافتها را خوب درک کرد.
اگر خودمان هم اهل جامعیت و حکمت نیستیم دل به عالمان جامع و حکیمی چون حضرت آقا و آیتالله حائری بدهیم تا ظرافتهای این مکتب و شخصیت عظیم را برای ما جلوه دهند.
از روز اول شروع به کار مجلس، حاشیه سازی اصلاحتچیها هم آغاز شد.
من نمیدانم این موضوعی که میرسلیم گفته است، قسمتی از یک بازی سیاسی این جماعت است که میرسلیم را داخل آن انداختهاند یا واقعا ماجرا واقعیت دارد؟!
مسلما باید ماجرا بررسی جدی شود اما وقتی میبینم این جماعت معلوم الحال دارند موج رسانهای برایش درست میکنند، پس باید حواسمان باشد جو گیر فضا سازی آنان نشویم.
سوالی که برایم مطرح است اینکه با وجود این همه فساد که اینها به صورت کلی دادش را میزنند چرا سابقه یک پرونده کلان اقتصادی که آنها مستقیم دنبال کرده باشند را در کارنامه آنها سراغ نداریم؟ چرا اینها همیشه با مسائل غیر از مبارزه واقعی با فساد، مسائلی چون مظلوم نمایی، حاشیه سازی برای دیگران، بحثهای حجاب و موسیقی و ورزشگاه و ... فقط برای مطرح کردن خودشان جنجال درست میکنند؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمریکا در حال غرق شدن است؛
اینکه در آمریکا به طبقه سیاه ظلم میشود مسلم است؛
اینکه بخش اکثریت مردم آمریکا و غرب باید شبانه روز کار کنند تا زندگی متوسط یا زیر متوسطی داشته باشند مسلم است و جنبش ۹۹ درصدی والاستریت شاهد آن است؛
اینکه به زن نگاه ظالمانه و ابزاری است مسلم است؛
اما نقش کشیشان مسیحی در دفاع از مردم در این جنگل ظالمانه کجاست؟!
مردمی که فریب غرب پرستان را میخورند و دین و عالمان محبوبشان غیر سیاسی هستند، بر شاخه نشسته و بن میبرند!
وقتی عالمان مهذبی که حقیقتا درد عدالت و مردم را داشته باشند در صحنه رهبری و دفاع از مردم نباشند، قیامها به آشوبهای بینتیجه و هدف منتهی خواهد شد؛
وقتی عدالتخواهی از مسیر عاقلانه خارج شود و به آشوب کشیده شود باز هم قربانی همین مردم بیچاره هستند.
امام قبیله.mp3
4.89M
امشب خبر کنید تمام قبیله را بر شانه میبرند امام قبیله را...