زندگی فرصت شیرین تفرج در باغ
زود طی شد، فقط انگار گلی بو کردیم
#میلاد_عرفان_پور
@shearosama
همواره غریب بر دو راهه قرار دارد : انس به مکان تازه و بازگشت به مکان پیشین
اما برای تو بازگشتی در میان نیست چرا که مکان تازه ی تو نامش زندگی است و آن که بدان بازمیگردی همان نیست که بیشتر از آن دیدهای
#شمس_لنگرودی
@shearosama
هیچکس در اطراف من نیست که صدایش کنم
دیگر به چه کسی باید آرزوها و نیتهایت را بسپاری
همه افسرده و خونسرد
از کنارم میگذشتند
#احمدرضا_احمدی
@shearosama
همهی ما محتاج یک لبخند بودیم حتی اگر لبخند تلخ بود
#احمدرضا_احمدی
@shearosama
مغذ من را میخورد دردی که پنهان کرده أم
قلب من آتش گرفت از اتفاقی ناگوار
میکشد سوهان برافکار وروح خسته أم
من فروپاشیدم از آن اتفاق ناگوار
لرزه بر اندام من انداخت تا دیدم از او
زهر تلخی بودچشیدم لحظه هایی ناگوار
کاش کوربودم نمیدیدم خطایش راکه من
سخت بیمارگشتم از آن اتفاق ناگوار
گویم هر لحظه أجل سرمیزند بالین من
بارها میمیرم از آن اتفاق ناگوار
این عذاب آخر مرا راهی گورستان کند
خبرم رابرسانید به او اینگونه که
کشت من را دیدن آن حرف های ناگوار
بهار محمودی پور
@shearosama
پرسید از من رهگذر آتش داری
گفت دلم آتش است، آری آری
آن گونه که تا روز ابد میسوزی
از آن سرسوزنی اگر برداری
#میلاد_عرفان_پور
@shearosama
چرا من همهی کلیدهایی که میتوانستند درهای نامرئی جهان را برای من باز کنند گم کرده ام ؟
#احمدرضا_احمدی
@shearosama
سوختم اما نه چون شمع طرب در بین جمع
لالهام کز داغ تنهایی به صحرا سوختم
#رهی_معیری
@shearosama
توقع سلام ندارم
اما کنار من بنشین تا این لحظههایی که عمر نام دارد
پایان یابد
#احمدرضا_احمدی
@shearosama
دوری ز خلق، باغ و بهارست پیش ما
دامان دشت، دامن یارست پیش ما
هر سینه ای که نیست دل زنده ای در او
بی قدرتر ز لوح مزارست پیش ما
رنگ خزانیی که دلی آورد به درد
خوشتر ز روی گرم بهارست پیش ما
در هیچ ذره ای به حقارت ندیده ایم
هر ناقصی تمام عیارست پیش ما
هر چند مستدام بود دولت جهان
کم عمرتر ز برق شرارست پیش ما
#صائب
@shearosama
ویژگیهای رایج سبک #معماری باروک میتوان موارد زیر را نام برد:
شکوه و جلال
رنگهای روشن
تقابل و تضاد
پیچ و تاب و خمیدگی (معمولاً در قالب ساختارهای بیضی شکل)
توجه به شکل ظاهری و دکور پر تشریفات
مجسمههای طلاکاری شده
سقفهای نقاشی شده
طرحهای بریده بریده یا ناتمام رها شده (از روی عمد)
نقاشیهای دیواری در اندازههای بزرگ
طرحهای نمایشی و پرشور در نمای بیرونی و مرکزی ساختمان
استفاده از گچبری و مرمر
اثرات واهی همچون فریب چشم
گنبدهای بیضی شکل که بیشتر در باروک اروپای شرقی رواج داشت
منبع :https://www.eavar.com/blog/2019/5/27/141918/baroque-architecture/
@shearosama