eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
989 دنبال‌کننده
610 عکس
75 ویدیو
78 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
اهمیت و توجه به (عطف ها) در قرآن عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَرَنَ اَلزَّكَاةَ بِالصَّلاَةِ فَقَالَ «أَقِيمُوا اَلصَّلاٰةَ وَ آتُوا اَلزَّكٰاةَ» فَمَنْ أَقَامَ اَلصَّلاَةَ وَ لَمْ يُؤْتِ اَلزَّكَاةَ لَمْ يُقِمِ اَلصَّلاَةَ. مولا امام باقر فرمودند : خداى تبارك و تعالى زكات را مقرون نماز قرار داده، و این چنین در قرآن فرموده است :«اقيموا الصّلوة و آتوا الزّكاة» يعنى نماز را بپا داريد، و زكات را بپردازيد». پس كسى كه نماز را بپا دارد و زكات را نپردازد چنان است كه نماز را بپا نداشته باشد. کافی ج۳ ( فروع ) ص۵۰۶ من لایحضره الفقیه ج۲ ص۱۰ تذکر : روایات عدم قبولی چیزی بدون قرین و معطوف آن بسیار متعدد است ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📌یا بینا باش یا کور روزی شخصی به حضور امیرمؤمنان (ع) آمد و عرضه داشت: «یا امیرمؤمنان! من شما را دارم و به هم علاقه مندم. آن حضرت به او فرمود: یا بینا باش یا کور.» 📚محمدبن علی کراجکی، التعجب من أغلاط العامة في مسألة الإمامة، ص112. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
❇️ صورت علی (ع) در عرش الهی 🔰 رسول خدا ص فرمود: در شب معراج در زیر عرش به رو برو نگاه کردم، ناگاه علی بن أبی طالب را در زیر ایستاده در مقابل خود دیدم که خدا را تسبیح و تقدیس می نمود، گفتم: ای ، علی بن أبی طالب را قبل از من به زیر عرش آورده ای؟ گفت: خیر، ولی ای محمّد، بدان که خدای عزّوجل بر بالای عرش خود بسیار بر علی بن أبی طالب درود و ثنا می فرستد، از این رو عرش مشتاق دیدار علی بن أبی طالب ع گشت، از این رو خداوند این فرشته را زیر عرش خود به شکل و صورت ع آفرید تا عرش او را ببیند و اشتیاقش آرام گیرد، و تسبیح و تمجید و تقدیس این فرشته را ثوابی برای شیعیان اهل بیت تو قرار داد. 📚🌐 مناقب ابن شهرآشوب ج۲ص۷۳ https://lib.eshia.ir/16066/2/73 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
نظر مرحوم مجلسی رحمه الله علیه در مورد رجوع به روایات عامه در مورد مستحبات ✍️شیخ الإسلام العلّامة المجلسي(رحمه الله): 🛑إعلم أن بعض الأصحاب یرجعون في المندوبات إلَی أخبار المخالفین و روایاتهم و یذکرونها في کتبهم و هو لا یخلو من إشکال! لورود النهي في کثیر من الأخبار عن الرجوع إلیهم و العمل بأخبارهم لا سیّما إذا کان ما ورد في أخبارهم هیئة مخترعة و عبادة مبتدعة لم یعهد مثلها في الأخبار المعتبرة! و الله تعالیٰ یعلم. 🔰بدان که بعضی از علمای ما،در مستحبّات به اَخبار مخالفین و روایات آنها مراجعه می‌کنند و آن‌ها را در کتابهایشان ذکر می‌نمایند. و این موضوع خالی از اِشکال نیست! چون در بسیاری از اَخبار،از رجوع کردن به مخالفین و عمل به اَخبار آنان نهی شده است،خصوصا زمانی که در اَخبار آنها یک شکل اختراعی و یا یک عبادت ساختگی وارد شده باشد که مثل آن در اَخبار معتبره،سابقه نداشته باشد! و خداوند متعال [حقایق را] میداند. 📚بحارالأنوار؛ج۲ص۲۵۷ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
ناامید نمی‌شود آنکه تو ناصرش باشی. بعد از آنکه از جانب دستور آمد تا تمام درهایی که به سمت باز بودند -جز درب خانه امیرالمومنین و حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیهما)-بسته شوند، از آن‌حضرت تقاضا نمود تا از خداوند بخواهد که درب منزل وی نیز به مسجد باز بماند. پیامبر فرمود: عموجان چنین کاری ممکن نیست. عباس تقاضا نمود تا لااقل ناودانی از پشت‌بام خانه‌اش به مسجد باز باشد تا شرافتی نصیبش شود؛ پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله قبول نموده و به مردم فرمود: این امتیاز را به عمویم داده‌ام، او را آزار نکنید که یادگار اجداد من است و هرکس او را اذیت کند و حقش را ضایع نماید بر او باد. زمان گذشت و این ناودان برجایش بود تا ایام خلیفهٔ دوم، عُمَر. روزی عباس مریض شد و کنیزش لباس بر بالای بام می‌شست؛ آب لباس را از ناودان بیرون ریخت و مقداری از آب به جامهٔ خلیفه(که از آنجا می‌گذشت) رسید؛ خلیفه سخت خشمگین شد و به غلامش فرمان داد تا ناودان را از جایش بکند و داخل خانه عباس بیاندازد. دستور خلیفه عملی شد و بعد گفت: والله هر کس ناودان را نصب کند او را به قتل می‌رسانم. عباس از این واقعه آزرده شد و به حال مرض با تکیه دادن بر عبدالله و عبیدالله، فرزندانش، به‌طرف خانه علیه‌السلام رفت. همین‌که چشم امام به او افتاد که از شدت مرض می‌لرزید، متأثّر شد و فرمود: عموجان! چرا با این‌حال آمدید؟ عباس، جریان تهدید خلیفه و کندن ناودان را شرح داد و گفت: مرا دو چشم بود یکی که از دست دادم و یکی شما؛ و با بودن شما فکر نمی‌کنم شرافتم از بین برود و مورد اذیت واقع شوم. امام فرمود: عموجان به خانه برگرد که ان‌شاءالله بزودی خواهی دید آنچه موجب خوشحالی‌ات می‌شود فراهم می‌کنم. امام به فرمود: شمشیر مرا بیاور؛ پس شمشیر به کمر بست و از منزل خارج شد و به طرف رهسپار شد و را نصب کرد و فرمود: سوگند به حقّ صاحب این قبر و منبر(پیامبر)، هر که ناودان را بکند، گردن او و دستور دهنده‌اش را می‌زنم. جریان نصب ناودان به گوش خلیفه رسید و او وارد مسجد شد و ناودان را بر جای خود دید و گفت: را نمی‌توان خشمگین نمود، به جای قسمی که خوردم، کفاره می‌دهم! فردایش امام علیه‌السلام به خانهٔ عمویش رفت و از احوال ایشان پرسید. او گفت: پسر برادر! ؛ امام فرمود: عموجان آسوده باش! سوگند به خدا اگر اهل‌زمین دربارهٔ ناودان با من دشمنی کنند با قدرت خداوندی نمی‌گذارم به شما ظلمی روا دارند. بلند شد و پیشانی را بوسید و عرض کرد: يا ابن أخي! ما خاب من أنت ناصره؛ . بحارالانوار- ج۳۰ ص۳۶۴ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
➖ امام علیه السلام چگونه می‌کردند 🛑عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: كَانَ أَبِي (ع) إِذَا حَزَنَهُ أَمْرٌ جَمَعَ النِّسَاءَ وَ الصِّبْيَانَ ثُمَّ دَعَا وَ أَمَّنُوا. 🔰امام صادق(ع) فرمود: هرگاه امری پدرم را اندوهگین می‌ساخت، زنان و کودکان را جمع می‌کرد و دعا می‌کرد و آنها آمین می‌گفتند. 📚 کافی، ج۲، ص۴۸۷ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
دعای امیرالمومنین علیه‌السلام با اسم اعظم برای زاذان سعد خفّاف مى‏گويد: به گفتم: تو را خوب تلاوت مى‏كنى، چگونه ياد گرفتى؟ تبسمى كرد و گفت: روزى -عليه‌السّلام- از كنار من گذشت؛ من شعر مى‏خواندم و صدای خوشی داشتم. حضرت از صدايم خوشش آمد. فرمود: اى زاذان، چرا(با این ) قرآن نمی‌کنی؟ گفتم: بيش از دو سوره كه در مى‏خوانم، از قرآن چيزى نمى‏دانم. فرمود: نزديك بيا. پس نزديك او رفتم. در گوشم چيزهايى گفت كه نفهميدم چيست. سپس فرمود: «دهانت را باز كن، از آب دهان مبارك خود در دهان من قرار داد»؛ به‌خدا قسم هنوز از نزد آن حضرت قدمى بر نداشته بودم كه قرآن را با اِعراب و قرائتش از بر بودم و از آن‌پس، هرگز نيازى پيدا نكردم كه از كسى چيزى درباره بپرسم. سعد مى‌گويد: داستان زاذان را براى -عليه السّلام- نقل كردم فرمود: زاذان راست مى‏گويد: عليه‌السلام با براى زاذان دعا كرد و چنين دعايى هرگز ردّ نمى شود. بحارالانوار ۴۱/۱۹۵ 💠امیر المومنین علیه السلام در گوش او اسم اعظم خواندند رَوَى سَعْدٌ الْخَفَّافُ عَنْ زَاذَانَ‏ أَبِي عَمْرٍو قُلْتُ يَا زَاذَانُ‏ إِنَّكَ لَتَقْرَأُ الْقُرْآنَ فَتُحْسِنُ قِرَاءَتَهُ فَعَلَى مَنْ قَرَأْتَ فَتَبَسَّمَ ثُمَّ قَالَ إِنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ سلام اللّه علیه مَرَّ بِي وَ أَنَا أُنْشِدُ الشِّعْرَ وَ كَانَ لِي خُلُقٌ حَسَنٌ فَأَعْجَبَهُ صَوْتِي فَقَالَ يَا زَاذَانُ‏ هَلَّا بِالْقُرْآنِ‏ قُلْتُ وَ كَيْفَ لِي بِالْقُرْآنِ فَوَ اللَّهِ مَا أَقْرَأُ مِنْهُ إِلَّا بِقَدْرِ مَا أُصَلِّي بِهِ قَالَ فَادْنُ مِنِّي فَدَنَوْتُ مِنْهُ فَتَكَلَّمَ فِي أُذُنِي بِكَلَامٍ مَا عَرَفْتُهُ وَ لَا عَلِمْتُ مَا يَقُولُ ثُمَّ قَالَ لِي افْتَحْ فَاكَ فَتَفَلَ فِي فِيَّ فَوَ اللَّهِ مَا زَالَتْ قَدَمِي مِنْ عِنْدِهِ حَتَّى حَفِظْتُ الْقُرْآنَ بِإِعْرَابِهِ وَ هَمْزِهِ وَ مَا احْتَجْتُ أَنْ أَسْأَلَ عَنْهُ أَحَداً بَعْدَ مَوْقِفِي ذَلِكَ قَالَ سَعْدٌ فَقَصَصْتُ قِصَّةَ زَاذَانَ‏ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ سلام اللّه علیه قَالَ صَدَقَ زَاذَانُ‏ إِنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ سلام اللّه علیه دَعَا لِزَاذَانَ بِالاسْمِ الْأَعْظَمِ الَّذِي لَا يُرَدُّ. الخرائج و الجرائح ج۱ ص۱۹۵؛ 🌷اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج🌷 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
➖چهار فریاد و ناله شیطان 🛑رَنَّ إِبْلِيسُ أَرْبَعَ رَنَّاتٍ : يَوْمَ لُعِنَ وَ حِينَ أُهْبِطَ إِلَى الْأَرْضِ وَ حِينَ بُعِثَ مُحَمَّدٌ(ص) و يَوْمَ الغَدیِرُ 🔰 امام باقر علیه السلام: ابلیس چهار بار ناله سر زد : 1⃣ روزی که لعن شد، 2⃣ روزی که به زمین فرستاده شد، 3⃣ روز پیغمبر گرامی(صلی الله علیه و آله)، 4⃣ روز غدیر 📚:الخصال، ج‏1، ص: 263 ➖ علت سبقت رسول خدا "صلی الله علیه و اله و سلم" بر سایر انبیاء در عالم ذر 🛑 عنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ "علیه السلام": أَنَّ بَعْضَ قُرَيْشٍ قَالَ لِرَسُولِ اللَّهِ "صلی الله علیه و اله و سلم" 👈 بأَيِّ شَيْءٍ سَبَقْتَ الْأَنْبِيَاءَ وَ أَنْتَ بُعِثْتَ آخِرَهُمْ وَ خَاتَمَهُمْ.فَقَالَ إِنِّى كُنْتُ أَوَّلَ مَنْ آمَنَ بِرَبِّى وَ أَوَّلَ مَنْ أَجَابَ حَيْثُ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّينَ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ فَكُنْتُ أَنَا أَوَّلَ نَبِيٍّ قَالَ بَلَى فَسَبَقْتُهُمْ بِالْإِقْرَارِ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ . 🔰امام صادق" علیه السلام "فرمودند: بعضى از مردم قريش به رسول خدا "صلى الله عليه و آله "عرض كردند: به چه سبب رتبه شما از پيغمبران ديگر پيش افتاد در صورتيكه در آخر و پايان آنها مبعوث گشتى؟ 🔻فرمود: من نخستين كسى بودم كه به پروردگارم ايمان آوردم و نخستين كسى بودم كه پاسخ گفتم، زمانيكه خدا از پيغمبران پيمان گرفت و آنها را بر خودشان گواه ساخت كه مگر من پروردگار شما نيستم؟👈 در آنجا من نخستين پيغمبرى بودم كه گفتم: چرا، پس من در اقرار بخداى عزوجل بر آنها پيشى گرفتم . 📚: الکافی ج۳ ص ۱۶ ح ۱ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be https://t.me/shobeiri
🗯أَنَا عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ الَّذِی کُنْتَ تُحِبُّنِی أَمَا لَأَنْفَعُکَ 🔸عقبه می‌گوید: من و معلی بن خنیس وارد بر امام صادق علیه السلام شدیم؛ حضرت فرمود: ای عقبه! خداوند در روز قیامت چیزی از بندگان قبول نمی کند مگر آن چه شما بدان اعتقاد دارید (از ولایت) و فاصله ای بین یکی از شما با این که ببیند آن چه چشمش را روشن می‌کند نیست مگر این که جانش به این جا برسد( و با دست به رگ گردن مبارک اشاره فرمود) سپس حضرت تکیه داد و معلّی با چشم به من اشاره کرد که از حضرت سؤال کن! 🔻پس من گفتم: یابن رسول الله! وقتی جانم به گلویم رسید چه چیز دیده می‌شود؟ و عقبه چند ده بار دیگر نیز این را پرسید که در وقت مردن چه چیز دیده می‌شود؟ حضرت در تمام جوابهای خود فقط می‌فرمود: « دیده می‌شود» و چیزی بر آن نمی افزود! سپس در آخرین مرتبه نشست و فرمود: ای عقبه! عرض کردم: من در اطاعت شما هستم بفرمایید! فرمود: جز این که بخواهی بدانی به جواب دیگری راضی نیستی؟ عرض کردم: بله یابن رسول الله! همانا دین من همراه با خون من است و تا وقتی جان بدهم طلب دین را رها نمی کنم! شما در هر ساعت و چگونه اید یابن رسول الله؟ و شروع به گریه کردم؛ حضرت به حال من مهربانی کرد و فرمود: ▪️ به خدا قسم که محتضر آن دو را می‌بیند! عرض کردم: پدر و مادرم به فدایت آن دو کیستند؟ فرمود: آن دو رسول خدا و علی هستند! ای عقبه! هیچ مؤمنی هرگز نمی میرد تا آن دو را ببیند؛ گفتم: وقتی مؤمن به آن دو نظر کرد به دنیا بر می‌گردد؟ 🔸فرمود: نه بلکه به سمت مقابلش می‌رود؛ عرض کردک: فدایت شوم آیا آن دو سرور چیزی و مطلبی می‌گویند؟ فرمود: بله هر دو با هم بر مؤمن وارد می‌شوند و رسول خدا نزد سر او و علی علیه السلام نزد پای او می‌نشینند؛ رسول خدا بر روی او خم می‌شود و می‌فرماید: ای ولیّ خدا! بر تو بشارت باد که من رسول خدا هستم و من برای تو بهترم از آن چه داری از دنیا ترک می‌کنی! سپس رسول خدا بر می‌خیزد و علی علیه السلام بلند می‌شود و به روی او خم می‌شود و می‌فرماید: 🔻 ای ولیّ خدا! بر تو بشارت باد که من همان علی بن ابی طالب علیه السلام هستم که دوستم می‌داشتی! بدان که من به تو نفع رسانم! سپس امام صادق علیه السلام فرمود: بدانید که این مطلب در کتاب خدای عز و جل نیز هست! عرض کردم: فدایت شوم در کجای کتاب خدا آمده؟ فرمود: در سوره یونس سخن خدای تبارک و تعالی در این خصوص است که فرمود: « الَّذینَ آمَنُوا وَ کانُوا یَتَّقُونَ لَهُمُ الْبُشْری فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ فِی الْآخِرَةِ لا تَبْدیلَ لِکَلِماتِ اللَّهِ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ. » [همان‌ها که ایمان آوردند، و (از مخالفت فرمان خدا) پرهیز می‌کردند. در زندگی دنیا و در آخرت، شاد (و مسرور) ند؛ وعده‌های الهی تخلّف ناپذیر است! این است آن رستگاری بزرگ!] پ.ن: چه لحظه زیبا و شیرینی است نگاه در صورت نورانی و مبارک رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام ای که گفتی فمن یمت یرنی جان فدای کلام دلجویت کاش روزی هزار مرتبه من مُردمی تا بدیدمی رویت 📚تفسیر برهان جلد۳، صفحه ۳۷ و ۳۸ 📚بحارالانوار- جلد ۶، صفحه ۱۸۵ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
❇️ مَثَل سوره توحید 🔰 رسول خدا ص فرمود: به من خبر داد که: مَثل محبّت علیّ بن أبیطالب علیه السلام میان مردم، همچون سوره توحید در قرآن است. هرکس یک بار سوره را بخواند، پاداش قرائت یک سوم را خواهد داشت هرکس دو بار این سوره را بخواند، پاداش قرائت دو سوم قرآن، هرکس سه بار این سوره را بخواند، پاداش کسی را خواهد داشت که همه قرآن را قرائت کرده است. حال، محبّت بن أبیطالب ع این گونه است که اگر کسی او را به زبانش دوست داشته باشد، پاداش یک سوم امّت تو را خواهد داشت، و اگر کسی او را به زبان و قلبش دوست داشته باشد، پاداش دو سوم امّت تو را خواهد داشت، و اگر کسی او را به زبان و قلب و عملش دوست داشته باشد، پاداش همه امت تو را خواهد داشت. 📚🌐 الفضائل (لابن شاذان القمي)، ص۱۱۲ https://lib.eshia.ir/15090/1/112 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
پاداش محبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام محمد بن وليد کرماني می‌گويد: به عرض کردم: دوستان شما را بابت محبتی که به شما دارند چه پاداشی است؟ حضرت فرمود: عليه‌السلام خدمتکاری داشت که روزی هنگامی که امام به رفته بود به نگاهبانی استر نشسته بود. (در همان زمان) عده‏‌ای از به ديدن امام آمدند. يکی از آنها به خدمتکار گفت: من مال و ثروت زيادی در خراسان دارم. برو از امام اجازه بگیر و جای خودت را با من عوض کن؛ هر چه من دارم از آن تو و اين نگهبانی استر امام از آن من. خدمتکار خرسند از اين پيشنهاد، گفت: بگذار از امام رخصت بگيرم. سپس پيش امام آمد و عرض کرد: فدايتان شوم اگر خداوند خيری‌ برای من پيش آورده باشد، شما از آن ممانعت می‌کنيد؟ امام فرمود: من که خود به تو می‌کنم، چگونه ممکن است مانع احسان ديگران شوم؟ خدمتکار پيشنهاد را عرض کرد و از امام رخصت رفتن گرفت. امام فرمود: اگر تو از مصاحبت ما سير شده‌ای و او به اين مصاحبت راغب است، او را به جای تو قبول می‌کنيم. خدمتکار، خرسند از اين رخصت، برخاست که برود. امام او را صدا کرد و فرمود: از آنجا که مدت مصاحبت ما با هم زياد بوده است، دوست دارم تو را نصيحتی کنم و آن‌گاه انتخاب را به خودت واگذارم. خدمتکار عرض کرد: بفرماييد. امام فرمود: روز قيامت، به چنگ می‌زند، به نور رسول‌الله متوسل می‌شود و به نور اميرالمؤمنين و ایشان با به نور ائمه وارد می‌شوند. خدمتکار پس از شنيدن اين سخن امام عرض کرد: يابن رسول‌الله! من در خدمت شما می‌مانم و را بر دنيا بر می‌گزينم. خدمتکار وقتی برگشت مرد خراسانی از حال او ماجرا را دريافت، گفت: برگشتی ولی نه با آن حال که رفته بودی. خدمتکار، فرمايش امام و علت انصراف خود را براي مرد خراسانی باز گفت. علیه‌السلام، اما از و آن مرد خراسانی تقدير کرد و دعايش فرمود و هزار دينار نيز به خدمتکار فهيم خود هديه کرد. محمد بن وليد کرمانی می‌گويد: به امام جواد عرض کردم: اگر زن و فرزندانم در نبودند،‌ دوست داشتم مدت زیادی در خدمت شما می‌بودم. امام جواد فرمودند: من هم علی‌رغم اندوه دوری با رفتنت موافقم. محمدبن ولید می‌گوید پولی را که متعلق به خود حضرت بود به ایشان تقدیم کردم. حضرت فرمودند پیش خودت بماند. عرض کردم: اجازه بدهيد باشد. امام با لبخندی شيرين فرمودند: بردار! به آن احتياج پيدا می‌کنی‌. وقتي به بازگشتم، ديدم که بخش بزرگی از دارايی‌ام از بين رفته است و به آن پول محتاج شده‌ام. بحارالانوار،ج۵۰ ص۸۸ https://t.me/shobeiri http://eitaa.com/shobeiri
📌 نیابتی برای حضرت (س) و ماندگار 📌سفارش امام جواد(ع) به خانه خدا یکی از شیعیان امام (ع) میگوید: «تصميم گرفته بودم در سفر براى شما و پدر بزرگـوارت طـواف كنم. امام فرمود: هر قدر كه میتوانى كن، چون این كار جايز است. سه سال بعد خدمت آن حضرت رسيدم و راجع به طـواف هايى كه براى انجام داده بودم، توضيحاتى دادم. سپس عرض كردم: گاهى از طرف مادرت حضرت (س) نيز طـواف میکنم. امام فرمود: آن را زياد انجام بده؛ زيرا این کار برترين چيزى است كه بدان عمل می كنى.» 📚کلینی، الکافی، ج4، ص314، ح2. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📌ارادت امام(ع) به حضرت (س) عبدالله بن رزين می گوید: من مجاور الرسول(ع) بودم و امام جواد(ع) را می دیدم که هر روز ظهر به مسجد می آمد و در صحن پیاده می شد و به طرف قبر رسول خدا(ص) می رفت و بر او سلام می کرد و بعد به محل خانه حضرت فاطمه زهرا(س) بر می گشت و کفشهایش را بیرون می آورد و می ایستاد و نماز می خواند. 📚ابن شهر آشوب، مناقب، ج۴، ص۳۹۵. 📌ارادت امام جواد(ع) به حضرت زهرا(س) ⬅️امام (ع) هر روز به خانه حضرت (س) می رفت و در آنجا میخواند، ⬅️ایشان را به قبر حضرت زهرا(س)، خواندن و ضرورت از آن حضرت برای رسیدن به دنیا و آخرت، سفارش کرد. ⬅️آن حضرت، خانه خدا به نیابت از مادرش حضرت (س) را عملی برجسته برای شیعیان معرفی کرد. 📚ابن شهرآشوب، مناقب آل ابی طالب، ج4، ص395 📚شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، ج6، ص10. 📚کلینی، الکافی، ج1، ص441، ح5. 📚کلینی، الکافی، ج4، ص314، ح2. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
جواد الائمة علیه السلام ، مبدأ تزکیه کل عالم اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى عَلَمِ اَلتُّقَى وَ نُورِ اَلْهُدَى وَ مَعْدِنِ اَلْوَفَاءِ وَ فَرْعِ اَلْأَزْكِيَاءِ وَ خَلِيفَةِ اَلْأَوْصِيَاءِ وَ أَمِينِكَ عَلَى وَحْيِكَ اَللَّهُمَّ وَ كَمَا هَدَيْتَ بِهِ مِنَ اَلضَّلاَلَةِ وَ اِسْتَنْقَذْتَ بِهِ مِنَ اَلْحَيْرَةِ وَ أَرْشَدْتَ بِهِ مَنِ اِهْتَدَى وَ زَكَّيْتَ بِهِ مَنْ تَزَكَّى فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ بَقِيَّةِ أَوْلِيَائِكَ إِنَّكَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ خداوندا !صلوات بفرست بر محمد بن علی بن موسى همان نشانه تقوی و نور هدايت و معدن وفاء و شاخه پاكيزگان و جانشين اوصياء و امين تو بر وحيت. خداوندا !چنانچه به وسيلۀ او از گمراهى هدايت نمودى و به او از سرگردانى نجات دادى و به او ارشاد نمودى آن كه را هدايت يافت و به وجود او تزکیه نمودی آنکه را تزکیه یافت ، پس بر او صلوات بفرست بهترين صلواتی كه بر احدى از دوستانت و باقی از اوصيايت فرستادى که قطعا تو عزتمند و حکیم هستی . البلد الامین ص۳۰۳ زاد المعاد ص۳۰۹ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
❇️ باب "حِطّه" امت 🔰 قرآن کریم می فرماید : وَاِذْ قُلْنَا ادْخُلُوا هذِهِ الْقَرْیَةَ فَکُلُوا مِنْها حَیْثُ شِئْتُمْ رَغَداً وَادْخُلُوا الْبابَ سُجَّداً وَقُولُوا حِطَّةٌ نَغْفِرْ لَکُمْ خَطایاکُمْ وَسَنَزیدُ الْمُحْسِنینَ (بقره: ۵۸) و به خاطر بیاورید زمانی که گفتیم: «در این شهر (بیت‌المقدس) وارد شوید و از نعمت‌های فراوان آن، هر چه می‌خواهید بخورید! و از در (معبد بیت‌المقدس) با خضوع و خشوع وارد گردید! و بگویید: «خداوندا! گناهان ما را بریز!» ✍ مفسران در تفسیر این آیات نوشته‌اند: هنگامی که ۴۰ سال در صحرا سرگردان بودند، در نهایت خدای متعال فتح بیت المقدس را نصیب آنها کرد، فرمود: هنگامی که وارد بیت المقدس می شوید از باب حطه داخل بشوید و بگوئید : ، یعنی گناه ما را بریز ! عده ای از بنی اسرائیل باز هم از دستور خدا سرپیچی کردند و برای تمسخر گفتند: حنطه یعنی گندم ! خدای متعال باز هم عذاب خود را بر این افراد سرکش نازل کرد. در روایات آمده است : 🔰 قال رسول الله ص :  انّ علياً سفينة نجاتها و باب حطتها رسول خدا ص : همانا ع کشتی نجات امت و باب حطه امت است. ( اگر مردم از باب علی ع وارد شوند مشمول رحمت خدایند، و اگر امتناع کنند همچون بنی اسرائیل گرفتار غضب خدا خواهند شد ) 📚🌐 نورالثقلین، ج۱ ص۸۲ https://lib.eshia.ir/12024/1/82 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
لزوم وفا به عهد و وعده 🍀‏حضرت امام صادق علیه السلام‏: 💧عِدَةُ الْمُؤْمِنِ أَخَاهُ نَذْرٌ لَا كَفَّارَةَ لَهُ فَمَنْ أَخْلَفَ فَبِخُلْفِ اَللَّهِ بَدَأَ وَ لِمَقْتِهِ تَعَرَّضَ وَ ذَلِكَ قَوْلُهُ: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ كَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اَللّٰهِ أَنْ تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُونَ». 💧قول دادن و وعده نمودن مؤمن به برادر دینی خود (از جهت لزوم وفا به آن مانند) نذر است که کفاره‌ای برای مخالفت آن نیست، پس کسی که خلف وعده کند پس به مخالفت با خداوند برخاسته و خود را در معرض غضب او قرار داده است، که این مطلب فرموده خداوند است «ای کسانی که ایمان آورده‌اید چرا میگویید آنچه را که بجا نمی‌آورید؟ نزد خداوند بسیار مبغوض است اینکه بگوئید آنچه را که انجام نمی‌دهید» (سوره صف، آیات ۲ و ۳). 📚الکافی، ج ۲، ص: ۳۶۳ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
➖بغض و نفرت امام جواد علیه السلام از قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها طبری شیعی رضوان الله علیه روایت می کند: 🛑 زكريا بن آدم، قال: إني كنت عند الإمام الرضا عليه السّلام اذ جيء بأبي جعفر عليه السّلام و سنه أقل من أربع سنين، فضرب بيده إلى الأرض و رفع رأسه إلى السماء، فأطال الفكر؛ فقال له الإمام الرضا عليه السلام: بنفسي أنت فيم طال فكرك؟ فقال: فيما صنع بامي فاطمة عليها السّلام؛ أما والله لأخرجنهما، ثم لأحرقنهما، ثم لأذرينهما، ثم لأنسفنهما في اليم نسفا؛ فأستدناه و قبل بين عينيه ثم قال: بأبي أنت و امي، أنت لها - يعني الإمامة -. 🔰زکریا ابن آدم گفت: نزد حضرت امام رضا علیه السّلام بودم، آن هنگام امام جواد علیه السّلام را آوردند و سن آن حضرت کمتر از چهار سال بود، دست های خود را به زمین زد و سر مبارکش را به سوی آسمان بلند کرد، سپس در فکر طولانی فرو رفت؛ امام رضا علیه السّلام به او فرمودند: جانم فدایت در چه فکرت به طول انجامید؟ فرمودند: در آنچه به مادرم فاطمه علیها السّلام شد به خدا قسم آن دو نفر(قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها) را از قبر بیرون می کشم، سپس می سوزانم، سپس بر آنها خشم می کنم، سپس خاکستر آنها را به دریا مى ریزم؛ پس امام رضا علیه السّلام، امام جواد علیه السلام را نزد خود طلبید و بین دو دیدگانش را بوسید سپس فرمودند: پدر و مادرم فدایت، تو از برای آن هستی - یعنی امامت - (تو شایستگی امامت را داری و امامت بعد از من از برای تو است). 📚: دلائل الإمامة،ص۴۰۰-۴۰۱ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🔸پربرکت‌ترین مولود «ابویحیی صنعانی» می گوید: روزی در محضر امام رضا علیه‌السلام بودم، فرزندش ابوجعفر را که خردسال بود نزد ایشان آوردند، حضرت فرمودند: «هذَا الْمَوْلُودُ الَّذی لَمْ یُولَدْ مُوْلُودٌ اَعْظَمُ بَرَکَةً عَلی شیعَتِنا مِنْهُ؛ این مولودی است که با برکت‌تر از او برای شیعیان ما زاده نشده است.» 🔺 الكافي، ج‏1، ص: 321، ح9 حُسن تو به ماهِ آسمان داده نشد بی جلوه‌ی تو، بهشت آماده نشد در وصف توثامن‌الحجج فرموده‌ست: مولود به این مبارکی، زاده نشد ✅عید نورانی میلاد با سعادت حضرت جواد الائمه امام محمد بن علی التقی علیه‌السلام را محضر مبارک فرزندشان حضرت بقیة‌الله‌الاعظم (عجل الله فرجه) و همه موالیان و محبان خاندان رسالت تبریک و تهنیت می‌گوییم. جز کوی تقی پناه دیگر نبود نومید کسی ز فیض این در نبود فرمود رضا که در جهان اسلام مولود از این با برکت تر نبود (مرحوم استاد موید) ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: انّك مخلوق للآخرة فاعمل لها به راستي تو براي آخرت آفريده شده ‏اي پس براي آن كار كن. ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🍃🌼 🌸🌸🌸 🔸 اِبْنُ شَهْرَآشُوبَ فِي اَلْمَنَاقِبِ ، عَنِ اَلْأَصْبَغِ وَ أَبِي مَسْعَدَةَ وَ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : أَنَّهُ يَعْنِي أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَتَى اَلْبَزَّازِينَ فَقَالَ لِرَجُلٍ بِعْنِي ثَوْبَيْنِ فَقَالَ اَلرَّجُلُ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عِنْدِي حَاجَتُكَ فَلَمَّا عَرَفَهُ مَضَى عَنْهُ فَوَقَفَ عَلَى غُلاَمٍ فَأَخَذَ ثَوْبَيْنِ أَحَدُهُمَا بِثَلاَثَةِ دَرَاهِمَ وَ اَلْآخَرُ بِدِرْهَمَيْنِ فَقَالَ يَا قَنْبَرُ خُذِ اَلَّذِي بِثَلاَثَةٍ فَقَالَ أَنْتَ أَوْلَى بِهِ تَصْعَدُ اَلْمِنْبَرَ وَ تَخْطُبُ اَلنَّاسَ فَقَالَ وَ أَنْتَ شَابٌّ وَ لَكَ شَرَهُ اَلشَّبَابِ وَ أَنَا أَسْتَحْيِي مِنْ رَبِّي أَنْ أَتَفَضَّلَ عَلَيْكَ سَمِعْتُ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُ أَلْبِسُوهُمْ مِمَّا تَلْبَسُونَ وَ أَطْعِمُوهُمْ مِمَّا تَأْكُلُونَ اَلْخَبَرَ . ☘☘☘ 🔸 از امام باقر علیه السلام نقل شده است که فرمودند : امیر المومنین علیه السلام همراه قنبر به بازار بزازها رفتند ، به مرد کاسبی فرمودند : دو لباس داری به من بفروشی ؟ مرد کاسب عرض کرد بلی ای پیشوای مسلمین ، جنسی که احتیاج داری نزد من موجود است . حضرت ( وقتی متوجه شدند او را شناخته است ) معامله نکرد و از در دکان او گذشتند و مقابل بزاز دیگری که جوان بود توقف کردند و دو لباس خرید یکی را به سه درهم و دیگری را به دو درهم ، سپس به قنبر فرمود سه درهمی را تو بردار ، قنبر گفت : شایسته است که شما لباس سه درهمی را بردارید چون منبر میروید و با مردم سخن میگوئید ، حضرت فرمودند : « تو جوانی و به تجمل و‌ زیبایی رغبت داری ، و من از خدای خود حیا میکنم که لباسم از تو بهتر باشه زیرا از پیامبر اکرم صل الله علیه و اله شنیدم درباره ی غلامان سفارش میفرمود که به آنان همان لباسی را بپوشانید که خود میپوشید و همان غذا را به آنها بدهید که خود می‌خورید » . ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚 مستدرک الوسائل ، ج ۱۵، ص ۴۵۷ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
سید محمد جواد سید شبیری
#حدیث #حکایت #امیر_المومنین_علیه_السلام #توجه_به_نیاز_های_خاص_جوانی #سیره #تواضع 🍃🌼
💠 خوابی یا بیدار؟ 🔻حبه‌ی عرنی و نوف بكالی، شب را در صحن حیاط دارالاماره‌ی خوابیدند. بعد از نیمه‌شب دیدند آهسته از داخل قصر به طرف صحن حیاط می‌آید، اما با حالتی غیرعادی: دهشتی فوق‌العاده بر او مستولی است، قادر نیست تعادل خود را حفظ كند، دست خود را به دیوار تكیه داده و خم شده و با كمك دیوار قدم به قدم پیش می‌آید و با خود آیات آخر سوره‌ی را زمزمه می‌كند. همین‌كه این آیات را به آخر رساند، دوباره از سر گرفت. مكرر این آیات را -در حالی كه از خود بیخود شده بود و گویی هوش از سرش پریده بود- تلاوت كرد. حبه و نوف هر دو در بستر خویش آرمیده بودند و این منظره‌ی عجیب را از نظر می‌گذراندند. حبه مانند بهت زدگان خیره خیره می‌نگریست. اما نوف نتوانست جلو اشك چشم خود را بگیرد و مرتب گریه می‌كرد. تا اینكه علی علیه‌السلام به نزدیك خوابگاه حبه رسید و گفت: «خوابی یا بیدار؟» حبه عرض کرد: بیدارم یا امیرالمؤمنین! تو كه از هیبت و خشیت خدا اینچنین هستی پس وای به حال ما بیچارگان! چشمها را پایین انداخت و گریست، آنگاه فرمود: ای حبه! همگی ما روزی در مقابل خداوند نگه داشته خواهیم شد، و هیچ عملی از اعمال ما بر او پوشیده نیست. او به من و تو از رگ گردن نزدیكتر است، هیچ چیز نمی‌تواند بین ما و خدا حائل شود. آنگاه به نوف خطاب كرد: «خوابی؟ عرض کرد: نه یا امیرالمؤمنین! بیدارم، مدتی است كه اشك می‌ریزم. فرمود: ای نوف! اگر امروز از خوف خدا زیاد بگریی فردا چشمت روشن خواهد شد. ای نوف! هر قطره اشكی كه از خوف خدا از دیده‌ای بیرون آید دریاهایی از آتش را فرو می‌نشاند. ای نوف! هیچ‌كس مقام و منزلتش بالاتر از كسی نیست كه از بگرید وبه خاطر خدا دوست بدارد. ای نوف! آن كس كه خدا را دوست بدارد و هرچه را دوست می‌دارد به خاطر خدا دوست بدارد، چیزی را بر ترجیح نمی‌دهد، و آن كس كه هرچه را دشمن می دارد دشمن بدارد، از این دشمنی جز نیكی به او نخواهد رسید. هر گاه به این درجه رسیدید، حقایق را به كمال دریافته‌اید. سپس لختی حبه و نوف را موعظه كرد و اندرز داد؛ آخرین جمله‌ای كه فرمود این بود: از خدا بترسید، من به شما ابلاغ كردم. آنگاه از آن دو نفر گذشت و سرگرم احوال خود شد، به مناجات پرداخت، می‌گفت: «خدایا ای كاش می‌دانستم هنگامی كه از تو غفلت می‌كنم تو از من رو می‌گردانی یا باز به من توجه داری. ای كاش می‌دانستم در این خوابهای طولانیم و در این كوتاهی كردنم در ، حالم نزد تو چگو نه است. حبه و نوف گفتند: به خدا قسم دائما راه رفت و حالش همین بود تا صبح طلوع كرد. ✅ آیاتی از آخر سوره آل عمران👇 إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاخْتِلافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لَآيَاتٍ لِّأُولِي الأَلْبَابِ الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىَ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ رَبَّنَا إِنَّكَ مَن تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنصَارٍ رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلإِيمَانِ أَنْ آمِنُواْ بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الأَبْرَارِ رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدتَّنَا عَلَى رُسُلِكَ وَلاَ تُخْزِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّكَ لاَ تُخْلِفُ الْمِيعَادَ فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّي لاَ أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِّنكُم مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍ فَالَّذِينَ هَاجَرُواْ وَأُخْرِجُواْ مِن دِيَارِهِمْ وَأُوذُواْ فِي سَبِيلِي وَقَاتَلُواْ وَقُتِلُواْ لأُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ ثَوَابًا مِّن عِندِ اللَّهِ وَاللَّهُ عِندَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ لاَ يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ الَّذِينَ كَفَرُواْ فِي الْبِلادِ مَتَاعٌ قَلِيلٌ ثُمَّ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمِهَادُ لَكِنِ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا نُزُلاً مِّنْ عِندِ اللَّهِ وَمَا عِندَ اللَّهِ خَيْرٌ لِّلأَبْرَارِ... https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be
➖تقسیم کننده بهشت و جهنم 🛑كنا عند أحمد بن حنبل، فقال له رجل: يا أبا عبد الله، ما تقول في هذا الحديث الذي يروى أن عليّاً "عليه السلام "قال: أنا قسيم النار؟ 🔹 قال: وما تنكر من ذا؟ أليس روينا أن النبي "صلى الله عليه وآله وسلم" قال لعلي "عليه السلام": ((لا يحبك إلا مؤمن ولا يبغضك إلا منافق)). 🔸 قلنا: بلى 🔹قال: فأين المؤمن؟ 🔸قلنا: في الجنة 🔹قال: فأين المنافق؟ 🔸قلنا: في النار 🔹قال: فعلي قسيم النار. 🔰راوی نقل میکند که ما در نزد احمد بن الحنبل{ بزرگ حنابله} بودیم که مردی از او سوال کرد: نظر شما در مورد حدیث« من تقسیم کننده بهشت و جهنم هستم» که در مورد علی بن ابی طالب نقل میکند چیست❓ 🔹 احمد بن الحنبل جواب داد: چه کسی می تواند این روایت را رد کند❓ مگر روایت پیامبر "صلی الله علیه و اله "در مورد علی بن ابی طالب را نشنیده اید که فرمودند: علی را به غیر مومن دوست ندارد و بغیر از منافق بغض علی را ندارد. 🔸آن جماعت گفتند : بله 🔹 احمد بن حنبل گفت: مومن در کجاست؟ 🔸آن جماع گفتند در بهشت 🔹 باز احمد بن الحنبل سوال کرد :منافق در کجاست؟ 🔸 آن جماعت گفتند در جهنم احمد بن الحنبل گفت : پس علی بن ابی طالب تقسیم کننده بهشت و جهنم است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚: أمالي الخمیسیة: ج1 ص258، 👈نکته: این روایت در منابع شیعه از لسان احمد بن الحنبل نیز نقل شده است: 📚 :الأربعون حديثا (للرازي)، ص: 88 http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
غیبت و حیرت اصبغ بن نباته گويد: خدمت عليه‌السلام رفتم و ديدم آن حضرت متفكر است و زمين را خط می‌كشد، عرض كردم: ای اميرمومنان چرا شما را متفكر می‌بينم و بزمين خط می‌كشيد، مگر بآن(خلافت در روی زمين)رغبت كرده‌اید؟ فرمود: نه، بخدا هرگز روزی نبوده كه به خلافت يا به دنيا رغبت كنم، ولی فكر می‌كردم در باره مولودی كه فرزند يازدهم من است، او همان (علیه‌السلام) است كه زمين را از پر كند، چنان كه از جور و ستم پر شده باشد. براي او و است كه مردمی در آن زمان گمراه گردند و ديگران شوند، و این سرگردانی مدتها طول می‌کشد. عرض كردم: اين امر(غيبت و سرگردانی)شدنی است؟ فرمود: آری چنان‌كه خود او خلق شدنی است(غيبتش هم قطعی و مسلم است)ولی ای اصبغ تو كجا و اين امر؟ آنها(كه زمان غيبت را درك می‌كنند) نيكان اين امت با نيكان عترت‌اند(خاندان پيغمبر صلی‌الله عليه‌وآله)، عرض كردم: پس از آن چه می‌شود؟ فرمود: خداوند هر چه بخواهد انجام می‌دهد، زیرا حق‌تعالی در هر چیزی اراده و قصد و هدفی دارد. https://t.me/shobeiri http://eitaa.com/shobeiri
📌 روایات ولادت در کعبه حاکم نیشابوری از علما و محدثین اهل سنت می‌نویسد: فَقَدْ تَوَاتَرَتِ الْأَخْبَارِ أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَسَدٍ وَلَدَتْ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ كَرَّمَ اللَّهُ وَجْهَهُ فِي جَوْفِ الْكَعْبَةِ. به و شهرت رسیده است که بنت اسد، علی کرم الله وجهه را در خانه کعبه به دنیا آورد. 📚حاکم نیشابوری، المستدرک على الصحیحین، ج۳، ص ۵۵۰ ✅ولادت مولی الموحدین امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام بر وارث آن ولایت حضرت حجت بن الحسن عجل الله فرجه الشریف و شیعیان و منتظران او مبارک باد. 🖼 تصویری از حرم مطهر حضرت امام امیر المومنین علیه السلام، امشب، 13رجب 1444، نجف اشرف https://t.me/shobeiri تلگرام https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا
برترین ذکر در مسجد الحرام ، صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله عَنْ عَبْدِ اَلسَّلاَمِ بْنِ نُعَيْمٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِنِّي دَخَلْتُ اَلْبَيْتَ وَ لَمْ يَحْضُرْنِي شَيْءٌ مِنَ اَلدُّعَاءِ إِلاَّ اَلصَّلاَةُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فَقَالَ أَمَا إِنَّهُ لَمْ يَخْرُجْ أَحَدٌ بِأَفْضَلَ مِمَّا خَرَجْتَ بِهِ . عبد السلام بن نعيم گويد: به امام صادق عليه السلام عرض كردم: من وارد خانه (كعبه) شدم و هيچ دعائى به خاطرم نیامد جز صلوات بر محمد و آل محمد؟ فرمود: آگاه باش كه هيچ كس مانند تو (در فضيلت و ثواب) از خانه بيرون نيامده است. کافی ج۲ ( اصول ) ص۴۹۴ روز https://t.me/shobeiri http://eitaa.com/shobeiri